درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

جستجوی سایت

جستجوی سایت
فهرست مطالب

بسیاری از بازاریابان در سرمایه‌گذاری بر روی یکی از مهم‌ترین اصول و با ارزش‌ترین ابزار بازاریابی دیجیتال در دسترس خود یعنی جستجوی سایت شکست می‌خورند. جالب است که بدانید مشتریان سایت شما چه چیزهایی را جستجو می‌کنند.

اگر علاقمندید برای سایت خود یک برنامه جامع  مارکتینگ داشته باشید با دپارتمان دیجیتال مارکتینگ نوین مارکتینگ تماس بگیرید مشاوره ما رایگان است.

بازاریابان باید این داده‌ها را تحلیل کنند و از آن برای بهبود تجربه بهتر وبسایت و تبدیل بیشتر بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه، مشتریان و فروش استفاده کنند. در ادامه چگونگی انجام این کار را بیان می‌کنیم.

جستجوی سایت چیست؟

عملکرد جستجوی سایت به بازدیدکنندگان وبسایت اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی را به دست آورند که به ازای وارد کردن یک کلمه کلیدی مشخص یا عبارت به خصوص است. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مستقیماً به اطلاعاتی که نیازمند آنند را دست یابند. این فرایند اغلب سریعتر از مرور کردن سایت است.

 از اینجا بخوانید : آموزش نصب Enhanced Ecommerce در آنالیتیکس از طریق کد و آیدی

گزارشات Google Analytics

Google Analytics یک گزارش جستجوی سایت با گزارش رفتار کاربر ارائه می‌کند که به وب‌مسترها و بازاریابان اجازه فهمیدن نحوه سرچ کردن محتوا در سایت را  می‌دهد.

گزارش جستجوی سایت اطلاعات با ارزشی در مورد بازدیدکنندگان وبسایت ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر می‌گردد:

  • عبارت‌های جستجویی که بازدیدکنندگان برای محتوا در وب‌سایت شما وارد می‌کنند
  • صفحات جستجویی که شروع به جستجوی آن‌ها کرده‌اند
  • صفحات مقصدی که پس از جستجو دیده‌اند
  • مدت بازدید پس از یک جستجو
  • درصد کاربرانی که از سایت پس از اجرای یک جستجو خارج شده‌اند

در اینجا مثالی از گزارش جستجوی سایت Google Analytics بر اساس دسته‌بندی و صفحه مقصد ارائه شده است:

جستجوی سایت - گزارشات Google Analytics

و از طریق صفحه مقصد:

جستجوی سایت - گزارشات Analytics

چگونگی دسترسی به گزارش جستجوی سایت

برای فهمیدن نحوه سرچ در سایت شما توسط مردم باید جستجوی سایت را در تنظیمات بازدید Google Analytics فعال نمایید.

 جستجوی سایت - دسترسی به گزارش جستجوی سایت

 

نکته: همچنین می‌توانید طبقه‌بندی‌های جستجوی سایت را در صورتی که آدرس‌هایتان دارای طبقه‌بندی query string است، فعال کنید.

 از اینجا بخوانید : تحلیل داده های انسانی : نگاهی به آنچه مشتریان شما واقعاً احساس می‌کنند

بهترین روش‌های استفاده از جستجوی سایت

·         بهینه‌سازی محتوای صفحه خانه

مطمئن شوید صفحه خانه مطابق نیاز بازدیدکنندگان شماست. محبوب‌ترین عبارات جستجوی سایت را شناسایی و سپس بررسی کنید که صفحه خانه شما شامل محتوایی است که با این عبارات جستجو مرتبط و شامل محبوب‌ترین کلمات کلیدی جستجوی سایت است. این کار رتبه ارگانیک سایت شما را بهبود می بخشد، ترافیک و میزان تعامل را تامین و اطلاعات مورد نیاز آنها افزایش می‌دهد.

اگر داده‌های جستجوی سایت شما بیانگر این است که بسیاری از بازدیدکنندگان وبسایت به دنبال محصول یا خدمت خاصی هستند، مطمئن شوید که یافتن این اطلاعات در صفحه خانه برای بازدیدکنندگان آسان است. ممکن است شما در صفحه خانه اسلایدر، ویجت محتوا یا لینک‌های برتر را برای آسان‌تر کردن دسترسی مستقیم کاربران به صفحه محصول یا راهکار پیاده سازی نمایید.

·         شناسایی نیازهای اضافه محتوا

بر مبنای داده‌های جستجوی سایت داخلی، شما می‌توانید موضوعاتی که برای مشتریان مهم هستند را شناسایی کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا وبسایت و طرح محتوای خود را برای برآورده‌کردن نیاز مخاطبین اصلاح کنید. به خصوص، تحلیل جستجوی سایت این امکان را به شما می‌دهد تا مشکلات محتوایی را شناسایی کنید و به صورت مستقیم محتوای وابسته به موضوعاتی که بیشتر مورد علاقه مخاطبین هستند را تولید کنید. برای مثال، ممکن است شما متوجه شوید که وبسایت شما بر روی محتوای محصولاتی که بسیاری از بازدیدکنندگان وبسایت برای اطلاعات مربوط به پشتیبانی و خدمات جستجو می‌کنند متمرکز شده است. جستجوی سایت داده‌های قابل اجرا و مستقیماً از سمت بازدیدکنندگان را تامین می‌کند و می‌تواند به شما در اولویت‌بندی طرح بهبود وبسایت و توجیه ایجاد محتواهای اضافی مرتبط با پشتیبانی و خدمات کمک کند.

·         بهبود راهبری وبسایت

وقتی می‌توانید با استفاده از راهبری وب‌سایت محتواها را قابل دسترسی کنید، بازدیدکنندگان وبسایت را مجبور به دنبال محتوای مورد نظرشان نکنید. داده‌های جستجوی سایت سرنخ‌های بامعنایی راجع به بیشترین موارد جستجو شده ارائه می‌دهند.

مطمئن شوید که بازدیدکنندگان می‌توانند به سرعت این محتواها را با استفاده از قابلیت راهبری سایت بیابند و به آنها دسترسی پیدا کنند. محتواهای مربوط به جستجوهای محبوب نباید در سایتتان گم شوند به خاطر اینکه باعث میشود بازدیدکنندگان سایت چندین مسیر را طی کنند و پیش از یافتن آن‌چه که میخواهند بر روی صفحات زیادی کلیک کنند. بر مبنای مثال فوق، خدمات و پشتیبانی باید یک امکان برجسته در راهبری اصلی سایتتان باشد.

·         بهبود نتایج جستجوی سایت

اگر تحلیل‌های شما بیانگر این است که درصد زیادی از کاربرانی که از جستجوی سایت استفاده می‌کنند فوراً پس از انجام جستجو از سایت خارج می‌شوند، ممکن است زمان آن فرا رسیده که نگاهی به نتایج جستجوی داخلی سایتتان بیاندازید. من توصیه می‌کنم که شما جستجوهای سایت خود را برای محبوب‌ترین موضوعات و کلمات کلیدی مدیریت و نتایج را ارزیابی کنید. آیا عملکرد جستجوی سایتتان محتواهای مرتبط را باز می‌گرداند؟ آیا به آسانی می‌توان در نتایج جستجو جابجا شد؟ آیا بارگذاری نتایج در دستگاه ها و مرورگرهای مختلف به درستی انجام می‌شود؟ خروج زیاد کاربران از سایت شما نشانگر نرخ پرش یا بانس ریت بالا است اگر با این مفهوم آشنایی ندارید توصیه می‌کنم حتما مقاله : متوسط بانس ریت Bounce Rate یا نرخ پرش برای یک وب سایت چه میزان است؟ را در نوین مارکتینگ بخوانید

اگر با نتایج خوشحال نشدید به موارد زیر نیاز دارید:

  • محتوای وبسایت را بازبینی کنید تا با جستجوی بازدیدکنندگان مطابقت بهتری داشته باشد.
  • مطمئن شوید که محتوای سایتتان بهینه شده و شامل عبارات محبوب جستجو است.
  • در الگوریتم جستجوی داخلی سایتتان عمیق‌تر شوید تا چگونگی بازگرداندن نتایج را بهتر متوجه شوید

·        انتخاب و بهبود صفحه مقصد

در گزارش صفحات جستجو می‌توانید بعد اولیه را انتخاب کنید و آنها را  به عنوان صفحات مقصد جستجو منظور کنید. مثلا صفحه‌ای که کاربران پس از انجام جستجو به آن هدایت می‌شوند.

جستجوی سایت -  انتخاب و بهبود صفحه مقصد

صفحات مقصد خود را بررسی کنید و مطمئن شوید  آن صفحه‌ها محتوایی را تأمین می‌کنند که بازدیدکنندگان به دنبال آن‌اند . صفحات مقصد خود را با CTA های مرتبط بهبود ببخشید آنها را به صفحاتی هدایت کنید که اطلاعات تماس شما را در آنها به دست آورند. صفحه‌ای که  اطلاعات تماس شما در آن است.

داده‌های جستجوی سایت را چگونه تحلیل کنیم

من به وب مسترها و یا بازاریابان توصیه می‌کنم که گزارشات سفارشی جستجوی سایت را توسعه دهند. شما می‌توانید یک گزارش سفارشی با معیارهای زیر ایجاد نمایید:

  • رسانه: کانالی که بازدیدکننده از آن می‌آید
  • صفحه فرود: صفحه‌ای که بازدیدکننده به آن وارد می‌شود
  • صفحه جستجو: صفحه‌ای که در ابتدا جستجو کرده‌اند.
  • عبارت جستجو: عبارت جستجویی که آن‌ها وارد نموده‌اند
  • صفحه مقصد جستجو: صفحه‌ای بازدیدکننده پس از جستجو کردن می‌بیند.
  • مجموع جستجوهای منحصربه‌فرد: تعداد جستجوهای خاص که برای این عبارت جستجو انجام شده است.

این گزارش سفارشی به عنوان یک نمودار قیفی می‌تواند ارائه شود و به شما چگونگی جریان جستجوی بازدیدکنندگان سایت را نمایش می‌دهد. در اینجا مثالی از یک مسیر کاربران در جستجوی سایت نمایش داده شده است.

جستجوی سایت - مسیر کاربران در جستجوی سایت

سرنخ های محتوایی بازدیدکنندگان را نادیده نگیرید

بازدیدکنندگان وبسایتتان سرنخ‌های بامعنای بسیاری به منظور داده‌هایی برای جستجوی سایت از خود باقی می‌گذارند. از این رد پاها برای یادگیری بیشتر در مورد نیاز مشتریان، بهبود تجربه کلی وبسایت، ارائه سریع و آسان اطلاعاتی که کاربران به آن نیاز دارند و پیشرفت طرح توسعه محتواییتان استفاده کنید. مهمترین و اصلی ترین ابزارهای در اختیار خود یعنی جستجوی سایت را هرگز از دست ندهید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search