درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

انتخاب کلمات کلیدی دقیق برای مطابقت با متغیرهای بیشتر

کلمات کلیدی دقیق برای مطابقت با متغیرهای بیشتر
فهرست مطالب

تعاریف در گوگل به طور مداوم در حال تغییر هستند، در شروع ماه اکتبر اعلام کردند، کلمات کلیدی دقیق ما دقت کمتری خواهد داشت و با کلمات متغیر کلیدی بیشتری مطابقت برقرار می‌کند. بیایید نگاهی به منظور این جمله بیندازیم.

برای این که این تغییرات در حساب کاربری گوگل ادز شما تأثیر نداشته باشد از دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ کمک بگیرید.

گوگل در حال تغییر چه چیزی است؟

تبلیغ کنندگان همیشه متکی به نوع مطابقت کلمات کلیدی هستند تا مطابقت کلمات کلیدی با جستجوی کاربران را کنترل کنند. برای چندین سال، یکی از اساسی‌ترین اجزای حساب‌های کاربری Google Ads، استفاده از مطابقت کلمات کلیدی دقیق بوده است که تنها در صورتی تبلیغ می‌شد که دقیق‌ترین مطابقت را با کلمات کلیدی کاربران داشته باشد. مطابقت دقیق کلمات کلیدی از نمایش یک آگهی که مطابقت دقیقی با کلمات کلیدی جستجو شده ندارد جلوگیری می‌کند.

در سال های اخیر، گوگل تعریف خود از” مطابقت دقیق کلمه کلیدی ” را ارائه کرده است. در سال ۲۰۱۴، گوگل به طور خودکار شروع به اضافه کرن غلط املائی، کلمات جمع، و انواع اشتباهات دستوری در کلمات و عبارات دقیق را اضافه کرده است. در سال ۲۰۱۷، گوگل مطابقت دقیق کلمات کلیدی را به طور خودکار با نشان دادن تبلیغات به جستجوکنندگان مجددا مورد استفاده قرار داد که در آن کلمات کلیدی به ترتیب قرار نگرفته بودند و یا شامل حروف اضافه، حروف ربط، یا عنوان بودند.

کلمات کلیدی دقیق - گوگل در حال تغییر چه چیزی است

آخرین تغییرات گوگل، بازی سوم شخص در مورد حذف مطابقت کلیدواژه های دقیق است که ما آنها را می شناسیم. به زودی، مطابقت کلمات کلیدی دقیق شما شروع به تطبیق با “متغیرهای بسته که معنای مشابهی را با کلمات کلیدی شما به اشتراک می‌گذارند” از جمله مترادف، تفسیر عبارات، و نتایج با هدف ضمنی مشابه.

به عنوان مثال، اگر شما در بخش کلمات کلیدی عبارت [یوسمیت کمپینگ] را جستجو کنید، می توانید انتظار داشته باشید که ترافیک نتایجی را مطابق با “کمپینگ در پارک ملی یوسیمیت”، “اردوگاه یوسمیت” یا “سایت های کمپینگ در یوسمیت” را نیز برای شما نمایش دهد که مطابقت معنایی با عبارات جستجو شده شما دارد. از نظر گوگل، هدف از همه این جستجوها یکسان است – جستجوکننده به دنبال رفتن به اردوگاهی در یوسمیت است.

گوگل تخمین می‌زند که این تغییرات دسترسی به کلمات کلیدی دقیق ما را تقریبا ۳٪  بیشتر به اهدافمان می‌رساند.

سال گذشته، زمانی که گوگل آخرین به روز رسانی کلمات کلیدی دقیق خود را انجام داد، مشتریان ما افزایش ۱۰٪ در میزان کلیک و افزایش ۱۱ درصدی در استفاده از کلمات کلیدی دقیق آنها را تجربه کردند.

 از اینجا بخوانید : گوگل ادز چیست و چگونه کار می‌کند؟

کلمات کلیدی دقیق - آخرین به روزرسانی گوگل

چه کسی از این تغییر سود می برد؟

با توجه به تخمین‌های آنها، گوگل فقط ۳٪ افزایش کلیک آگهی را گزارش کرده است. اما همه تبلیغ کنندگان به نوعی تحت تاثیر قرار می‌گیرند، زیرا کلمات کلیدی آنها مطابق بیشتری با شرایط جستجوی جدید آنها دارد. به عنوان مثال، امروز در گوگل ۳.۵ میلیارد جستجو اتفاق می‌افتد و حتی پس از نزدیک به ۲ دهه کنترل جستجوها در جهان – حدود ۵۲۵ میلیون از این جستجوها هرگز قبلا انجام نشده بودند. در حالی که ۱۵٪ از جستجوها در جهان به لحاظ معنایی جدید به نظر می‌رسند، ما حتی یک هشتم زمان خود را صرف جستجوی آنلاین چیزی نمی‌کنیم که هیچ کس تا به حال آن را امتحان نکرده است. بیش از ۵۰۰ میلیون از آن جستجوها با کلمات کلیدی شما مطابقت خواهند داشت.

ما ممکن است بدانیم که اسکیموها بیش از ۵۰ کلمه برای “برف” دارند اما دادههای گوگل نشان میدهد که مردم با بیش از ۱۵۰،۰۰۰ روش منحصر به فرد دئودورانت مورد علاقه خود را جستجو میکنند.

 من با بیش از صد نفر از افراد حرفه ای متخصص در جهان کار کرده ام اما می‌توانم تضمین کنم که حتی در شلوغ ترین روز آنها، هیچ کس نمی خواهد هزاران کلمات کلیدی مختلف برای جستجو استفاده کند. حساب کاربری تبلیغاتی گوگل شما حتی از ایجاد کلمات کلیدی بیش از حد جلوگیری می کند – همه کاربران را حداکثر در ۵ میلیون کلمه کلیدی محدود می‌کند.

تبلیغ کنندگان کوچک ممکن است از این تغییر جستجوی معناشناختی سود ببرند، به ویژه کسانی که وقت زیادی برای صرف کردن برای یافتن کلمات کلیدی جدید ندارند.

اگر این تغییر شما را هیجان زده می کند و به نظر می‌رسد که می‌تواند به حساب شما کمک می‌کند تا جستجوی های مرتبط بیشتری انجام دهید، خوب است! شما همچنین ممکن است از کلیدواژه های اصلاح شده با نتایج گسترده سود ببرید که به طور موثر به ایجاد تعداد زیادی ترافیک مشابه کمک می کند.

 از اینجا بخوانید : ۵ کاری که تبلیغات گوگل می‌تواند به صورت خودکار انجام دهد

چه کسی از  تغییر در کلمات کلیدی دقیق  رنج می برد؟

معناشناسی یک موضوع میزگردی هیجان انگیز برای یک تیم خلاق نیست، اما اگر واژگان موجود در کلمات کلیدی تان برای شما اهمیت زیادی دارند، در حال حاضر زمان آماده سازی است.

به ویژه، تبلیغ کنندگان در صنایع معمول باید پس از این تغییرات هوشیار باشند، به ویژه اگر از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنید تا ترافیک را اندازه گیری کنید. به مثال خود گوگل برگردید، ممکن است کلمه کلیدی [کمپینگ یوسمیت] مطابقتی با کمپینگ CA پارک ملی یوسمیت نداشته باشد. به همین ترتیب، اگر شما وسایل موردنیاز کمپینگ می‌فروشید، کلمه کلیدی [کمپینگ یوسمیت] ممکن است خیلی بهتر از عبارات جستجو شده اردوگاه یوسمیت و یا کمپ اردوگاهی یوسمیت باشد.

کلمات کلیدی دقیق - چه کسی از  تغییر در کلمات کلیدی دقیق  رنج می برد

۵ روش آماده سازی برای قوانین مطابقت دقیق کلمه کلیدی جدید

تغییرات گوگل برای مطابقت کلمات کلیدی دقیق همگی فورا اعمال نمی‌شوند. در اعلامیه آنها، تغییرات در ماه اکتبر برای کلمات کلیدی انگلیسی و سایر کلمات کلیدی در ماه های آینده اعمال می‌شوند. در اینجا همه کارهایی که شما باید قبل از اینکه Google تغییرات کلمات کلیدی دقیق خود را اعمال کند، انجام دهید، آورده شده است.

۱. مطابقت کلمات کلیدی دقیق برتر خود را مرور کنید

به محبوب ترین مطابقت های کلمات کلیدی دقیق خود نگاه کنید. آیا آنها بیش از یک کلمه کلیدی هستند؟ آیا ترتیب قرارگیری آنها مهم است؟ آیا استفاده از یک مترادف یا کلمه مشابه معنای جستجو را تغییر می دهد؟ با اضافه کردن یک مکان چه اتفاقی می افتد؟ یا یک حرف اضافه؟ اگر شما به هر یک از آن ها پاسخ مثبت دادید، این کلمه کلیدی ممکن است مشکل ساز باشد.

۲. پیشگیری از اضافه کردن کلمات کلیدی منفی جدید

اضافه کردن کلمات کلیدی جدید منفی یک روند مهم برای هر مدیر PPC است. اگر پس از بررسی مطابقت کلمات کلیدی دقیق خود متوجه شوید که آنها به طور مداوم ترافیک را به واژه های جستجو شده با ترتیب نامرتبط جذب می کنند، شما نباید این کلمات کلیدی منفی را به منظور جلوگیری از هدر دادن بودجه با ارزش خود اضافه کنید.

 از اینجا بخوانید : راهنمای تعریف شده برای کلمات کلیدی منفی در سال ۲۰۱۸

۳. انواع دیگر بازیابی ها را در نظر بگیرید

اگر ایده از دست دادن کنترل بر روی ترتیب کلمات یا توانایی کنترل بر افزودن و یا حذف کلمات کلیدی کاربردی برای شما تبدیل به یک کابوس شده است، می توانید بیشتر بر روی مطابقت عبارات و جملات کلیدی تکیه کنید. گوگل تأیید کرده است که مطابقت کلمات کلیدی تحت تاثیر این تغییر قرار نمی گیرد.

برعکس، اگر در مورد این تغییر بسیار هیجان زده هستید و می خواهید مدیریت کلمات کلیدی خود را راحت تر کنید، اضافه کردن کلمات کلیدی اصلاح شده بیشتر به حساب کاربری خود را در نظر داشته باشید. کلیدواژه های واجد شرایط اصلاح شده دارای مزایای مشابهی مانند عدم توجه به ترتیب کلمات یا اضافه کردن کلمات جدید در درخواست جستجو هستند.

۴. کلمه کلیدی تکراری را حذف کنید

در سال ۲۰۱۷، پس از اینکه گوگل قوانین خود برای مطابقت کلمات کلیدی دقیق را تغییر داد، آمار تکان دهنده‌ای به دست آمد. ۱۷٪ از کلمات کلیدی دقیق در حال حاضر در پی رقابت با یکدیگرند، چرا که ترتیب کلمات کلیدی دچار تغییر شده است. این تغییر، که شامل هر دو افزودنی های معنایی و تغییرات متنی به نظر دقیق است، احتمالا اثر قابل ملاحظه ای بر شمارش کلمات کلیدی تکراری شما خواهد داشت!

کلمات کلیدی دقیق - کلمه کلیدی تکراری را حذف کنید

۵. فهرست های کلمات کلیدی تبلیغات گروهی خود را بازبینی کنید

بعضی از افراد گروههای تبلیغاتی تک کلمه‌ای کلیدی را دوست دارند چرا که کنترل بیشتری بر روی مطابقت آگهی به طور کامل با کلمات کلیدی دارند. در حالی که SKAGs ممکن است این کنترل را گاهی اوقات ارائه دهد، اگر شما بیشتر بر کلمات کلیدی تکی دقیق در چند گروه مختلف تبلیغاتی تکیه کنید، حالت بزرگتری در مقابل SKAGs بوجود می آید. چرا که با عبارات جستجو شده حتی بیشتری مطابقت داشته و رقابت بیشتری با یکدیگر دارند، شما به احتمال زیاد کار بیشتری در پیش رو خواهید داشت تا با این تغییرات هماهنگ شوید. در صورت امکان، زمان خوبی برای شکستن SKAG ها است، حتی اگر بخواهید با کلمات کلیدی دقیق مطابقت داشته باشید.

این اولین بار نیست که گوگل کنترل بر کلید واژه های ما را تغییر می دهد و اگر آخرین بار باشد نیز جای تعجب دارد. با این حال، تعداد کمی از تبلیغ کنندگان از اعلام اخیر گوگل تعجب کرده اند. ما در ماه اکتبر ترافیک جدیدی را در اختیار خواهیم داشت و تعیین ارزش این ترافیک جدید نیاز به تلاش و کوشش بیشتری دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search