درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۱۰ نکته که در مورد سئو ۲۰۱۹ باید بدانید

10 نکته که در مورد سئو 2019 باید بدانید
فهرست مطالب

مقاله سئو سال ۲۰۱۹ : ۱۰ نکته‌ای که حتما باید بدانید، از مجموعه مقالات دیجیتال مارکتینگ ۲۰۱۹ به شما تقدیم می‌گردد. برای این که همه موضوعات مربوط به دیجیتال مارکتینگ ۲۰۱۹ را مشاهده کنید حتما مجموعه مقالات دیجیتال مارکتینگ را در نوین مارکتینگ بخوانید.

زمان آن رسیده است که مطابق هر سال، بررسی کنیم و ببینیم که برای سئو سال ۲۰۱۹، متخصصین آن بیشتر با چه چیزهایی روبه‌رو خواهند شد.چه استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی باید برای سئو سایت خود در نظر بگیرید تا در سال ۲۰۱۹ در صفحه نتایج گوگل (SERP) درخشیده و درامد بیشتری کسب کنید؟

برای مشاوره سئو در رابطه با بهینه سازی سایت خود با دپارتمان سئو نوین مارکتینگ تماس حاصل فرمایید.

در این مطلب ۱۰ نکته مهم آورده شده است که باید در سال ۲۰۱۹ از آن‌ها اطلاع داشته باشید. این نکات، طبق نظرات ۴۷ متخصص خدمات سئو گردآوری شده‌اند.

۱. نیت کاربر خود را درک کنید

نکات سئو 2019 - نیت کاربر خود را درک کنید

ترجیح مخاطب شما چیست؟ متن، تصویر، ویدئو یا فایل صوتی؟

طبق نظر متخصصین ما، دانستن این مسئله در سال ۲۰۱۹ از هرچیز دیگری مهم تر است.

میندی وینستن (Mindy Weinstein)، مدیر اجرایی شرکت Market Mindshift می گوید:”شما باید بدانید وقتی کسی کلمه یا عبارتی را جستجو می کند، به دنبال چه چیزی است و بعد پاسخ او را به ساده‌ترین شکل ممکن بدهید.”

موتوکو هانت (Motoko Hunt) رئیس شرکت AJPR نیز با این گفته موافق است و اضافه می‌کند که علایق، سلایق و ترجیحات مخاطب شما می تواند سریع‌تر از آنچه که فکر می کنید تغییر کند.

هانت می‌گوید:”حتی اگر محتوای وبسایت شما به بهترین شکل نوشته و بهینه‌سازی شده باشد ولی مخاطب خود را اشتباه در نظر گرفته باشید، باز هم نمی‌توانید باعث پیشرفت کسب و کار خود شوید.”

جولیا مک کوی (Julia McCoy)، مدیر اجرایی شرکت Express Writers معتقد است وب‌سایت‌هایی که در آینده بالاترین رنک را دارند، وبسایت‌هایی هستند که به مخاطب خود توجه زیادی می‌کنند.

مک کوی می گوید:”اگر سایت شما، باعث شود سفر کاربر در دنیای وب بهتر و مفیدتر شود، گوگل به شما پاداش می‌دهد و بازدیدکنندگان نیز از سایت شما خرید می‌کنند.”

جسه مک دونالد (Jesse McDonald)، متخصص خدمات سئو و مدیر عملیات وبسایت TopHatRank.com نیز به اهمیت این موضوع واقف است چون رنکینگ (رتبه) وبسایت‌ها طی سال گذشته، نوسانات زیادی داشته است به این دلیل که گوگل می‌خواهد نتایج جستجو با هدف کاربر مطابقت داشته باشند.

مک دونالد می‌گوید:” متخصصین سئو و تولید محتوا باید وقتی برای تولید محتوا عبارت کلیدی انتخاب می‌کنند، بیشتر از هر زمان دیگر، بر روی هدف کاربر تمرکز کنند.”

کاسی ژیلت (Casie Gillette)، مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال شرکت KoMarketing هم به تغییر رویه

گوگل و توجهی که به هدف کاربر دارد اشاره کرده است.

ژیلت می‌گوید:”ما باید بیشتر به قیف بازاریابی بیاندیشیم. بدانیم که می‌خواهیم زمان خود را صرف کدام قسمت آن بکنیم.

 آیا من می خواهم زمان و سرمایه خود را صرف داشتن رنک بالا برای عبارت‌های طولانی کنم یا به جای آن می‌خواهم بر روی عبارت‌هایی تمرکز کنم که کاربران با اطلاعات بیشتر و افرادی که کاملا به محصولات من تمایل دارند و در انتهای قیف بازاریابی هستند جستجو می کنند؟”

چاک پرایس (Chuck Price)، موسس شرکت Measurable SEO معتقد است برای آن که در سئو سال ۲۰۱۹ خود را با این تغییر رویه گوگل وفق دهید، باید روش خود را برای جستجوی کلمه کلیدی تغییر دهید.

پرایس می گوید:”وقتی در سال ۲۰۱۹ جستجوی کلمه کلیدی انجام می‌دهید، ضروری است صفحه نتایج گوگل را بررسی کنید و ببینید آیا وبسایت‌هایی که شبیه به شما هستند، برای کلمات کلیدی مشابه شما رنک خوبی دارند یا خیر. اگر وبسایت هایی که در صدر صفحه نتایج گوگل قرار دارند، مثلا دایرکتوری و سایت‌های مروری هستند و وبسایت شما این گونه نیست، بهتر است کلمه کلیدی دیگری انتخاب کنید.”

جرمی ناف (Jeremy Knauff)، مدیر اجرایی شرکت Spartan Media می‌گوید در حال حاضر باید دست از تنظیم عبارت‌های کلیدی کشیده و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به طور جامع و کامل پاسخگوی سوالی است که کاربر جستجو می‌کند.

ناف اشاره می کند:” بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که پیش بینی کنیم کاربران پس از این که پاسخ سوال اولیه خود را دریافت کردند، چه سوالات دیگری برایشان پیش می‌آید و بعد پاسخ آن‌ها را نیز ارائه کنیم.”

 از اینجا بخوانید : ۷ نوع کلمه‌ کلیدی که استراتژی سئو شما را تقویت می‌کند

۲. پا را فراتر از جستجوی گوگل بگذارید

نکات سئو 2019 - پا را فراتر از جستجوی گوگل بگذارید

آیا آمازون و اپل می‌توانند به حوزه جستجوی گوگل وارد شوند؟ الی شوارتز (Eli Schwartz)، مدیر سئو و توسعه شرکت SurveyMonkey، اینطور فکر می‌کند.

شوارتز می‌گوید:” من فکر می‌کنم امسال همان سالی است که برای بار دیگر، سئو سال ۲۰۱۹ برای وبسایت شما فراتر از بهینه سازی برای گوگل می رود و ما باید موتورهای دیگر را هم به حساب آوریم.”

همان طور که کیندی کرام (Cindy Krum)، مدیر اجرایی شرکت MobileMoxie اشاره می‌کند، سئو فقط به این معنی نیست که اولین لینک آبی در صفحه نتایج گوگل باشید، بلکه به این معناست که هر زمان و به هر نحوی که افراد جستجو می کنند، صفحه شما را مشاهده کنند. بنابراین باید بیاموزید چطور ترافیک بیشتری به سایت خود هدایت کنید و چگونه بیشترین تعامل را با کاربران داشته باشید.

کرام می گوید:”اگر مشتریان بالقوه شما، اپلیکیشن‌ها را جستجو می‌کنند، شما باید در اپ استورها رنک بالا داشته باشید. اگر به دنبال پادکست ها یا ویدئوها هستند، باید در جایی که کاربران پادکست و ویدئو جستجو می‌کنند رنک خوبی داشته باشید. برندهای قدرتمند باید به بخش‌های متفاوت وب فکر کنند و غیر از وبسایت، پایگاه های دیگری (اپلیکیشن و …) با رنک بالا داشته باشند. سئوکارهای قدرتمند نیز باید همین کار را انجام دهند.”

جس شولز (Jes Scholz)، مدیر دیجیتالی بین‌المللی کمپانی Ringier AG نیز می‌گوید سئو در حال گسترش است و سئو در سال ۲۰۱۹ ، به معنی دیده شدن در پلتفرم های‌گوناگون است.

شولز می‌گوید:”این که در صفحه نتایج گوگل رنک یک باشید و کاربران را به وبسایت خود بیاورید کافی نیست، فراتر از آن بیاندیشید. فکر کنید چطور می‌توانید محتوای خود را در فیچر اسنیپت‌ها و بخش‌هایی که مخصوص مکالمه افراد با یکدیگر است، به کاربران نشان دهید؟ چطور می توانید از جمع‌آوری‌کنندگان محتوا (Content Aggregators)، پست‌های مهمان و دیگر فرصت های خود استفاده کنید و مطمئن شوید نظر مخاطب مناسب برند خود را جلب کرده اید؟”

کریستین شاچینگر (Kristine Schachinge)، استراتژیست دیجیتال و مشاور سئو معتقد است سئو سال ۲۰۱۹، بهینه‌سازی وبسایت برای دستگاه‌های مختلف (موبایل، تبلت و …) حداقل کاری است که باید انجام دهید.

شاچینگر می‌گوید:”کسب و کارهایی که محصول فیزیکی به فروش می‌رسانند یا برندهایی که ترجیح می‌دهند کاربران بیشتری با آن‌ها آشنا شوند، بهتر است وبسایت و محتوای خود را برای دستیاران خانگی یا دستگاه‌هایی که فقط با صدا کار می‌کنند نیز بهینه نمایند.

کیت گود (Keith Goode)، استراتژیست ارشد سئو شرکت ماشین آلات بین‌المللی کسب و کار و فعال در بخش هوش امنیتی، معتقد است انجام تمامی این کارها نیاز به بهترین محتوا بر روی سریع ترین پلتفرم‌ها دارد تا بتوان کاربران را از هرکجا که می آیند راضی نگاه داشت.

گود می گوید:”تجربه‌ای که کاربر از جستجو خواهد داشت، به کل در دامنه تخصص و کنترل ماست و هدف ما صرفا داشتن ترافیک بیشتر نیست. هدف ما این است که بهینه‌ترین تجربه از جستجو را برای کاربر رقم بزنیم. حال این جستجو می‌تواند در وب صورت گیرد، یا در اپلیکیشن باشد. ما می‌خواهیم به بهترین شکل ممکن نیاز کاربران و امکانات سایت خود را به هم گره بزنیم.”

۳.استفاده از مارک آپ داده‌های ساختار یافته

نکات سئو 2019 - استفاده از مارک آپ داده‌های ساختار یافته 

مارکوس تاندلر (Marcus Tandler)، یکی از موسسین و مدیر‌عامل شرکت Ryte توصیه می‌کند که در هر زمان ممکن از داده های ساختار یافته استفاده کنید.

تاندلر می‌گوید:”با توجه به اینکه هوش مصنوعی روز به روز برای گوگل مهم‌تر می‌شود، داده‌های ساختار یافته هم هر روز مهم تر از روز پیش می‌شوند. اگر گوگل بخواهد از ایندکس اول موبایل (mobile-first) به دنیای اول هوش مصنوعی (AI-first) تغییر رویه دهد، داده‌های ساختار یافته کلید آن خواهد بود. مهم نیست چقدر وبسایت شما هوش مصنوعی خوبی دارد، اگر خزش (Crawl) اطلاعات مورد نیاز، به زمان زیادی احتیاج داشته باشد اصلا خوب نیست. هوش مصنوعی نیاز به پردازش سریع محتواها و ارتباط آنها به یکدیگر دارد.”

جی پی شرمن (JP Sherman)، متخصص جستجوی سازمانی (enterprise search) و یافت پذیری (findability) در شرکت Red Hat است. او می‌گوید باید داده‌های ساختاریافته، اسکیما (Schema) و رفتارهای فعال و منفعل در جستجو را شناخته و درک کنید. همچنین باید بدانید چگونه داده‌های ساختاریافته را به رفتارهایی (جستجوهایی) مرتبط کنید که هدف خاصی دارند، تا به این ترتیب رفتار جستجو، یافت پذیری بیشتری داشته باشد.

شرمن می گوید:”ارتباطات متقابلی که مارک آپ های ساختاریافته بین موضوعات و رفتار جستجو برقرار می‌کنند، موضوعی حیاتی است که باید در سال ۲۰۱۹ به آن بپردازیم، آن را ارزیابی و اجرا کنیم. با استفاده از معماری اطلاعات، تگ ها و اخیرا مارک آپ های ساختاریافته، ما می توانیم به موتورهای جستجو سیگنال‌هایی بدهیم که موضوع وبسایت و ساختار محتوایی که ارائه می‌کنیم درک کنند.”

علاوه بر این، جامی آلبریکو (Jamie Alberico)، مالک محصول سئو شرکت Arrow Electronics، معتقد است: “باید مارک‌آپ های واقعی و جذاب را با هم یکپارچه کرده و بدین ترتیب محتوای موجود خود را ارائه کنید. این مارک آپ ها، کلید اتصال میان حقیقت وقتی و آینده در حال ظهور است.”

بیل اسلاسکی (Bill Slawski)، مدیر تحقیقت سئو در شرکت Go Fish Digital به این نکته اشاره می‌کند:

” درک و استفاده از اسکیمای مناسب در صفحات مخصوص محصولات، پیشنهادات، رویدادها، اطلاعات تماس و همچنین صفحات مختص انجمن‌های اجتماعی و انسانی، اطلاعات سازمانی، امتیازها و محتوای ارائه شده ضروری است.”

 برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‎کنیم مقاله چرا به آینده سئو توجه دو چندان داریم را مطالعه کنید.

۴. تولید محتوای بی‌نظیر

نکات سئو 2019 - تولید محتوای بی‌نظیر 

اریک انج (Eric Enge)، مدیر کل شرکت Perficient Digital، می‌گوید آپدیت الگوریتم گوگل در سال ۲۰۱۸ به همه ما نشان داد که گوگل تمرکز خود را بر روی ارزیابی کیفیت محتوا و عمق و گستردگی محتوای وبسایت بیشتر کرده است و حساسیت بیشتری برای این موارد به خرج می دهد.

انج می گوید” ما عملکرد سئو چند سایت متفاوت را زیر نظر گرفتیم. سایت‌هایی که محتوای باکیفیتی تولید می‌کردند که به اندازه کافی در آن به عمق مطلب هم پرداخته شده بود، رنک آن‌ها در سال گذشته به معنای واقعی کلمه رشد داشت. در مقابل، سایت هایی که محتوای عمیق و باکیفیت نداشتند، به شدت آسیب دیدند.”

انج می‌گوید انتظار دارد در سال ۲۰۱۹ نیز گوگل همچنان به سایت هایی که با تولید محتوای باکیفیت، بهترین تجربه را برای کاربران رقم می‌زنند پاداش دهد.

انج اضافه می‌کند:”گوگل در سال گذشته و در الگوریتم‌های خود به خوبی به این مسئله پرداخته است و من باور دارم هنوز هم الگوریتم‌های گوگل –حداقل در این موضوع- جای کار بسیار دارند.

الکساندرا تاکالوا (Alexandra Tachalova)، مشاور بازاریابی دیجیتالی می‌گوید اگر هنوز هم فقط تولید محتوا می‌کنید که وبلاگ خود را پویا نگه دارید، دیگر این کار دردی را از شما دوا نخواهد کرد.

تاکاولا ادامه می‌دهد:”مشکل این نوع محتوا این است که به اندازه‌ای که بتواند لینک بگیرد خوب نیست، بنابراین شانس کمی برای رنک گرفتن در گوگل دارد. برای انتشار چنین پست‌هایی لازم است بیشتر فکر کنید چرا که دیگر ارزش چندانی ندارند. بهتر است به جای انتشار چند پست در هر ماه که هرکدام بازدیدهای کمی دارند، برای یک پست به خوبی وقت بگذارید و هر چند ماه فقط یک پست منتشر کنید.”

رئیس شرکت Avalaunch Media، مت سیلتالا (Matt Siltala) می‌گوید کاری که باید انجام دهید، تولید محتوایی است که مشکلی را حل می کند، محتوایی که پویندگی دارد، انگیزه می‌دهد و مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

سیلتالا می‌گوید:”اگر بتوانید با تولید یک محتوا، به سوال کاربران پاسخ دهید، کاربر را به مشتری هدایت شونده (Lead) تبدیل کنید، محصول خود را بفروشید، به سئوی سایت خود کمک کنید (از طریق لینک سازی)، شهرت سایت خود را مدیریت کنید و اعتبار خود را در شبکه‌های اجتماعی و مجموعه رقبای خود افزایش دهید، برنده شده اید!” او اضافه می کند:”به اندازه کافی جستجو کنید و سعی کنید راه‌حلی برای مشکلی که مردم دارند ارائه دهید. سعی کنید مطلبی را سئو کنید که به درد مردم می خورد. به این ترتیب همیشه از دیگران برتر خواهید بود.”

شلی والش (Shelley Walsh)، مدیر شرکت ShellShock، انتظار دارد در سال ۲۰۱۹ سطح کیفیت محتوا افزایش پیدا کند.

والش می‌گوید:”استراتژی سئو فقط به معنی پاسخ دادن به سوالی که کاربر جستجو می‌کند و کشاندن او به صفحه خود نیست. محتوایی که تولید می‌کنید باید به نحوی باشد که کاربر با آن ارتباط برقرار کرده و او را برای رفتن به مرحله بعد (در قیف بازاریابی) هدایت کند. در حال حاضر صفحات بسیار کمی هستند که چنین کیفیتی داشته باشند. برای رسیدن به این سطح از استاندارد، استفاده از نقشه محتوا (Content map) و نقشه تجربه (Experience map) می تواند به شما کمک کند.”

۵. با محتوای تخصصی‌تر مسئولیت‌پذیر و قابل اعتماد باشید

نکات سئو 2019 - با محتوای تخصصی‌تر مسئولیت‌پذیر و قابل اعتماد باشید

افزایش تخصص و اعتبار وبسایت و جلب اعتماد کاربران بیشتر، یا طبق دستورالعمل امتیاز بندی کیفی جستجوی گوگل، داشتن E-A-T بالاتر، در سال ۲۰۱۹ تبدیل به مساله ای اساسی خواهد شد.

دیکسون جونز (Dixon Jones)، موسس شرکت DHJ Ventures می‌گوید:”با اینکه دستورالعمل‌های E-A-T برای چگونگی امتیاز دادن الگوریتم‌های گوگل نوشته شده است و نه خود این الگوریتم ها، اما با این وجود به ما کمک می‌کنند متوجه شویم در کوتاه مدت، گوگل چه رویکردی اتخاذ می‌کند. من فکر می‌کنم به این ترتیب سئوکارها کم کم متوجه می‌شوند باید به موضوعات و مفاهیم باکیفیت بپردازند. شما نمی‌توانید به سادگی با نوشتن محتوای قوی رنک بالا بگیرید، مگر آن که از قبل موضوع معتبر و جالبی را انتخاب کرده باشید.”

گرنت سیمونز (Grant Simmons)، سرپرست سرچ مارکتینگ در شرکت Homes.com می‌گوید شما باید انتشار و اشاعه محتوای خود را به نحوی انجام دهید که شهرت و اعتبار شما را افزایش دهد.

سیمونز می‌گوید:”متخصصین نویسندگی را استخدام کنید و اطلاعات خود را از منابع شناخته شده اخذ کنید. نویسنده و منبع اطلاعاتی شما، هر دو باید کاملا مورد اعتماد شما باشند و شما باید روابط دوستانه‌ای با آن‌ها داشته باشید.” او اضافه می‌کند:”چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا کارمندان بیشتری پست وبلاگ تولید کنند، مطلب بنویسند و در ویدئو یا فایل صوتی صحبت کنند؟ چطور می‌توانید (به عنوان کارمندان یک برند) برای روزنامه‌نگارانی که پیرامون موضوع شما کار می‌کنند، خود به یک منبع اطلاعاتی تبدیل شوید؟ این سوالات را بدین جهت مطرح می‌کنم که گوگل برای قدرتمند کردن هرچه بیشتر نتایج خود، به دنبال این سطح از محتوای تخصصی است.”

بینگ هم مانند گوگل می خواهد به وبسایت هایی که مطابق دستورالعمل E-A-T عمل می‌کنند، پاداش دهد.

فردریک دوبات (Frédéric Dubut)، مدیر ارشد برنامه و قسمت جستجو و هوش مصنوعی شرکت مایکروسافت می‌گوید:”هدف اصلی تیم رنکینک ما، ساخت الگوریتمی است که با توجه به دستورالعمل‌های خاصی، اسناد را مانند انسان‌ها رتبه بندی کنند. برای انجام این کار در مقیاس وب، تنها راهی که وجود دارد، تعمیم دادن و گسترده کردن هرچه بیشتر الگوریتم تا جای ممکن است. به نظر می‌رسد که یادگیری ماشین (Machine learning) مدرن در تعمیم دادن الگوریتم ها بسیار خوب عمل می‌کند، بنابراین می توانیم انتظار داشته باشیم الگوریتم اصلی رتبه‌بندی (رنکینگ) ما، روز به روز به تصوری که از جستجوی هوشمند ایده آل در ذهن داریم و سعی می‌کنیم آن را در دستورالعمل های خود توصیف می کنیم، نزدیک شود.”

۶. برای بهبود سئوی فنی وبسایت خود سرمایه گذاری کنید

نکات سئو 2019 - بهبود سئوی فنی

با توجه به این که هر سال، وبسایت‌ها پیچیده‌تر از سال گذشته می‌شوند، انتظار می‌رود سئو سال ۲۰۱۹ به حوزه اصلی سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

برخی از بخش‌های کلیدی که باید در سئوی فنی کاملا روی آنها تمرکز کرد عبارت‌اند از:

  • سرعت: طبق صحبت‌های جان هنشا(Jon Henshaw)، موسس شرکت Coywolf Marketing و تحلیلگر ارشد سئو در شرکت CBS Interactive: “از آنجا که سئوکارها متوجه شدند گوگل برای سایت‌هایی که سرعت بالایی (در بارگذاری اولین تصویر معنادار) دارند برتری قائل می‌شود، در آینده نزدیک شاهد سایت‌هایی خواهیم بود که ساده‌تر هستند و سریع‌تر بارگذاری می شوند.”
  • برنامه نویسی JavaScript: “در سال جدید، وبسایت‌های بیشتری بازدید خواهید کرد که در طراحی آنها به طور چشمگیری از زبان برنامه نویسی JavaScript استفاده شده است (و احتمالا از فریم ورک‌هایی مانند React، Vue,js و Angular در طراحی آنها استفاده شده است). این یعنی الان زمان آن رسیده است که کمی با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت آشنا شوید. این را بدانید که موتورهای جستجوی اصلی، با سایت‌هایی که با زبان جاوا اسکریپت نوشته شده اند بهتر از همه سازگار هستند.” این گفته های پاول شاپیرو (Paul Shapiro)، مدیر استراتژی و نوآوری شرکت Catalyst بود.
  • برنامه‌های کاربردی تحت وب (PWAs): تاندلر می‌گوید:” در سال ۲۰۱۹ باید به این فکر باشید که چطور وبسایت شما می‌تواند در آینده به فرمت PWA درآید. چطور نسخه PWA وبسایت شما می‌تواند تجربه‌ای برای کاربر رقم بزند که او تمایل داشته باشد آن را در صفحه خانه (Home Screen) گوشی موبایل خود داشته باشد.”

۷. بهینه‌سازی داخلی برگ برنده شماست

نکات سئو 2019 - بهینه‌سازی داخلی برگ برنده شماست

تونی رایت (Tony Wright)، مدیر اجرایی و موسس شرکت WrightIMC معتقد است بهینه‌سازی درون صفحه در سال ۲۰۱۹ همچنان اهمیت خود را حفظ می کند.

رایت می‌گوید:”هنوز هم بسیاری از شرکت‌هایی که به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند، با استفاده از تاکتیک‌های سئوی درون صفحه، نتایج بی‌نظیری نصیبشان می‌شود. لینک ها هنوز هم اهمیت بسیار زیادی دارند اما سئوی درون صفحه، چیزی است که سئوی اغلب شرکت‌ها را با خود درگیر می‌کند، به این دلیل که سئوی درون صفحه چیزی نیست که یک بار انجام شود و بعد نادیده گرفته شود.”

الکسیس سندرز (Alexis Sanders)، مدیر سئوی فنی شرکت Merkle نیز به برخی نکات کلیدی در رابطه با بهینه‌سازی وبسایت ها اشاره کرده است:

  • تولید محتوایی که به سوالات متداول کاربران پاسخ می دهد.
  • کسب اطمینان از این که کاربر با استفاده از امکان جستجوی درون سایت می‌تواند به نتایج مورد نظر خود برسد.
  • کوتاه کردن پروسه نرخ تبدیل (تبدیل کاربر به مشتری هدایت شونده به عنوان بخشی از قیف بازاریابی).
  • کسب اطمینان از این که مشتریان تکراری شما (مشتری که قبلا از شما خرید کرده است) می‌تواند به سادگی کالاهای پرفروش شما را خریداری نماید.
  • پاسخگو بودن بخش پشتیبانی امور مشتریان به سوالات مرتبط با کسب و کار شما.
  • استفاده کردن از چت بات‌ها برای راهنمایی افراد تازه وارد، پاسخگویی به سوالات متداول و یا انجام کارهای فرمالیته و متداول.
  • دسترسی آسان کاربران به پایگاه‌های فیزیکی کسب و کار شما.
  • آگاهی دادن به کاربران در رابطه با این که الان در چه مرحله ای از قیف فروش هستند (تهیه فرم‌های واضحی که به صورت تصویری فرایند خرید را شرح می‌دهد).

 از اینجا بخوانید : سئو داخلی یا On page seo

۸. برای جستجوی صوتی آماده شوید

در دهه گذشته، “سال موبایل” تقریبا به یک جوک تبدیل شده بود. هر سال، متخصصین پیش‌بینی می‌کردند که امسال، بالاخره سال موبایل خواهد بود. سال پس از سال گذشت. تا این که تقریبا در سال ۲۰۱۵، تمامی این پیش‌بینی‌ها به حقیقت پیوستند.

بنابراین، آیا امسال، سال جستجوی صوتی است؟ هنوز هم معلوم نیست.

رایت این گونه توضیح می‌دهد:

“به نظر من، هنوز برای بسیاری از شرکت‌ها، بهینه‌سازی وبسایت برای جستجوهای صوتی ارزش اقتصادی ندارد. هرچند، من فکر می‌کنم در سال آینده شرکت‌های بیشتری به فکر استفاده از استراتژی مناسبی برای بهینه‌سازی وبسایت های خود برای جستجوی صوتی می‌افتند. همان‌طور که سال گذشته اشاره کردم، جستجوی صوتی در راه است و هنوز نرسیده است.”

با این که جستجوی صوتی در سال ۲۰۱۸ سر و صدای زیادی بر پا کرد، آلیدا سولیس (Aleyda Solis)، مشاور بین‌المللی سئو و بنیان‌گذار کمپانی Orainti، می‌گوید جستجوی صوتی بخشی از تغییر رویه عظیمی است که از نمایش “نتایج” به نمایش “پاسخ” اتفاق می‌افتند. خود این تغییر رویه، بخشی از اتفاقات زیادی است که برای رسیدن به “جستجوی مکالمه‌ای” نیاز است بیفتد.

سالیس می گوید:”این امر در سال ۲۰۱۹ برجسته‌تر شده و اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. تغییرات شروع شده است. با اینکه “صدا” به نوعی روشی ساده‌تر برای پاسخ دادن به پرسش‌ها است، اما قطعا فرمت ایده‌آلی برای رساندن منظور در پاسخ های پیچیده نیست (مثلا وقتی می‌خواهید محصولات یا خدمات مختلف را با هم مقایسه کنید).”

علاوه بر این، مایکل بونفیلز (Micheal Bonfils)، مدیر عامل شرکت SEM International، می‌گوید جستجوی صوتی برای وبسایت‌های چند ملیتی و چند زبانی، ورق را بر می‌گرداند.

بونفیلز اشاره می‌کند:”امیدوارم بازاریاب ها در سال ۲۰۱۹ متوجه شوند که با مترجم ها (ماشینی یا انسانی) نمی‌توان از پاسخ صوتی استفاده کرد. کاربرد صدا (جستجوی صوتی) از کشوری به کشور دیگر، منطقه‌ای به منطقه دیگر، گویشی به گویش دیگر و طبقه اجتماعی به طبقه اجتماعی دیگر متفاوت است و باید این گونه باشد.”

۹. یادگیری ماشین را تحت نظر بگیرید

دیو دیویس (Dave Davies)، مدیر اجرایی شرکت Beanstalk Internet Marketing، می‌گوید یادگیری ماشین در سال ۲۰۱۹ به اوج خود می رسد.

دیویس می‌گوید:” با این که در الگوریتم رنک برین (RankBrain)، دسته‌بندی اخبار در Google News و غیره شاهد استفاده از یادگیری ماشین در جستجو بوده‌ایم، اما هنوز قدرت واقعی آن را جایی ندیده‌ایم. امسال سالی است که یادگیری ماشین غوغا می‌کند. ما می‌توانیم ببینیم که با ایجاد تغییراتی در طراحی، برای استفاده گسترده از یادگیری ماشین آماده می‌شویم. موتورهای جستجو کار خود را گسترش داده اند و در حال حاضر به جای آنکه به سوالات کاربران پاسخ دهند، هدف آن‌ها را از پرسیدن سوال برآورده می‌کنند. این، ریشه اثر یادگیری ماشین بر روی جستجو است.”

جن متیوس (Jenn Mathews) موسس شرکت Jenn Mathews Consulting اما معتقد است یادگیری ماشین چیزی نیست که در گوگل و دیگر موتورهای جستجو صرفا به تماشای آن بنشینید.

“شرکت ها باید از یادگیری ماشین استفاده کنند تا محتوای سئو شده و منحصر به فرد تولید کنند. البته می‌توانند کار خود را با مجموعه‌ای داده بر اساس متغیرهایی خاص شروع کنند. یادگیری ماشین که با نیاز به تحلیل و گزارش دهی درآمیخته است، در حال آزمایش استراتژی ها و کاربردهای جدید بوده و برای درک موفقیت‌ها و شکست ها به آن نیاز داریم.

۱۰. بهینه‌سازی برای فیچر اسنیپت‌ها و دیگر ویژگی‌های صفحه نتایج جستجوی گوگل

در سال ۲۰۱۹ شما علاوه بر این که محتوا را برای وبسایت خود بهینه می‌کنید، باید آن را برای صفحه نتایج جستجوی گوگل نیز بهینه کنید.

یان لوری (Ian Lurie)، مدیر اجرایی و موسس شرکت Portent می‌گوید:

“کادرهای پاسخ (answer box)، دستورهای پخت و پز، گراف دانش (Knowledge graph)، گردانه‌ها (Carousels) و قسمت دیگران چه می‌دانند (Who-Knows-what-else) بخش بزرگی از ترافیک طبیعی را به خود اختصاص می‌دهند. این ویژگی‌های صفحه نتایج جستجوی گوگل، سئو را مهم‌تر از پیش می‌کند چون دیده شدن شما توسط کاربران و گرفتن کلیک‌های بیشتر، به این بستگی دارد که چقدر در صفحه نتایج جستجو به صورت برجسته خود را نشان دهید.”

این بدین معناست که باید محتوای خود را برای فیچر اسنیپت ها (که به آن رنک صفر نیز می گویند) بهینه کنید. در سال ۲۰۱۹، دیگر ویژگی های صفحه نتایج جستجوی گوگل نیز اهمیت خاصی پیدا می‌کنند و در واقع مهم‌تر از همیشه خواهند شد.

جیم بیدر (Jim Bader) مدیر ارشد سئو در شرکت Vertical Measures، می گوید:”ما توانسته‌ایم برای سایت خود و مشتریانمان، کادرهای پاسخ بسیاری دریافت کنیم. هر بار ما یک کادر پاسخ دریافت می کنیم، تحولی عظیم در ترافیک ارگانیک سایت خود مشاهده می‌کنیم.

در این مقاله با ۱۰ نکته سئو سال ۲۰۱۹ آشنا شدید امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد ما را از نظرات خود حتما آگاه کنید . موفق و پیروز باشید

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search