درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

کامنت مارکتینگ؛ ۶ تکنیک‌ کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه

کامنت مارکتینگ؛ 6 تکنیک‌ کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه
فهرست مطالب

هر کسی می‌تواند در  یک پست وبلاگ کامنت ثبت کند. اما این به معنای ساده بودن کامنت مارکتینگ و یا بازاریابی دیدگاه نیست.

اکثر بازاریاب‌های اینترنتی کامنت را در درجه اول به عنوان یک تاکتیک ایجاد لینک (اساساً ارسال اسپم) تلقی می‌کنند و در واقع به عنوان یک تاکتیک واقعی بازاریابی، آن را ارزشمند نمی‌دانند.

اما کامنت مارکتینگ واقعی در مورد به اشتراک گذاشتن نظرات و افکار معنادار در میان افراد همفکر به منظور تشویق تعامل، ایجاد ارتباط و کسب درآمد است.

کامنت گذاشتن در وبلاگ نه تنها به دیگران اطلاعاتی می‌دهد که بیان می‌کند شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید، بلکه به شما امکان می‌دهد حضوری قدرتمند داشته باشید که حتی می تواند بازدیدکنندگان را به وبسایت شما بکشاند و ترافیک سایت شما را افزایش دهد.

بازاریابی از طریق کامنت شامل بسیاری از اصول مشترک بازاریابی آنلاین است، و با یک استراتژی واقعی بهترین عملکرد را نشان می‌دهد.

کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ - کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ یکی از روش‌های مطمئن برای شناخته شدن و ایجاد شهرت در سئو است. اگر به درستی انجام شود، به صورت کلی بازاریابی سایت شما را بسیار آسان خواهد بود.

کامنت مارکتینگ  شامل کامنت گذاشتن در وبلاگ‌ها برای جلب اعتماد سایر وبلاگ نویسان و همچنین نویسنده مقاله است. اکثر این افراد، نویسنده معتبری هستند، بنابراین کامنت گذاشتن راهی عالی برای مواجهه با افراد است.

کامنت‌های وبلاگ باید در راستای ایجاد آگاهی، اعتماد و مورد علاقه واقع شدن، باشند. کامنت مارکتینگ یکی از روش‌های تبلیغ نام برند شما (یا شخصیت برند شما) است. اما همیشه باید بخاطر داشت که وقتی در سایت‌های مختلف نظر می‌دهیم ، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید از آنها پرهیز کرد، مانند: تمرکز بیش از حد روی گرفتن لینک، کامنت‌های بسیار کم عمق و بدون محتوا، ایجاد چندین پروفایل و غیره.

 

اما در نهایت فراموش نکنید، که هدف شما در کامنت مارکتینگ بدست آوردن لینک است.

کامنت مارکتینگ تنها به ثبت نظر در وبلاگ دیگران محدود نمی‌شود، شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی نیز کامنت مارکتینگ را اجرایی کنید، از طرف دیگر مدیریت کامنت‌های وبلاگ و وبسایت و شبکه‌های اجتماعی خودتان نیز می‌تواند به عنوان کامنت مارکتینگ در نظر گرفته شود.

چه کامنتی برای کامنت مارکتینگ مناسب‌تر است؟

کامنت مارکتینگ - چه کامنتی برای کامنت مارکتینگ مناسب‌تر است؟

اما استفاده از کامنت به هر صورتی برای شما مفید نخواهد بود و ممکن است حتی تبعات نامناسبی برای شما داشته باشد. برای پیدا کردن بهترین روش برای نوشتن کامنت به خواندن ادامه دهید.

۱- کامنت شما باید با موضوع مطلب مرتبط باشد

اولین نکته که برای شروع کامنت مارکتینگ باید در نظر بگیرید، مرتبط بودن کامنت شما و مطلب وبلاگی است که منتشر شده، اگر بدون برنامه‌ریزی در هر پستی که میبینید، کامنت بگذارید، به عنوان اسپم شناخته خواهید شد.

از طرف دیگر کاربران برای کسب اطلاعات درباره موضوع مقاله در حال مطالعه آن مطلب هستند، و کامنت شما اگر مرتبط نباشد، چندان برای آنها جذاب نخواهد بود و آنها را ترغیب نمی‌کند که لینک شما را باز کنند و به وبسایت شما سر بزنند. 

۲- به نویسنده و سایر افرادی که کامنت گذاشته و می‌گذارند احترام بگذارید

این موارد همه بخشی از کمپین بازاریابی کامنت شما هستند. شما با کامنت‌هایی روبرو خواهید شد که کاملاً نفرت انگیز، منفی است. اگر مدتی زیادی است که عضوی در دنیای اینترنت هستید، از قبل می‌دانید که هر نظر دهنده حق دارد مانند یک متخصص اظهار نظر کند. افراد با استدلال‌های مضحک سعی خواهند کرد اشتباه شما را ثابت کرده و نظرات شما را مورد انتقاد قرار دهند. به جای ناامید شدن، باید یاد بگیرید که چگونه این نظرات را به مزیت خود تبدیل کنید.

قبل از اینکه با پاسخ خود باعث افزایش تنش شوید، باید نگاهی به آنچه دیگران در نظرات نوشته اند، بیندازید و مطمئن شوید که برای آنها ارزش قائل هستید. با افزودن ایده‌های جذاب و جالب در پاسخ‌های‌ خود، نظرات شما در میان دیگر برجسته خواهد شد. اجازه ندهید که نظرات دیگران باعث نفرت انگیز شدن شما شود. به حرفه ای بودن پایبند باشید و فقط نظراتی بنویسید که مشکلات را حل می‌کند.

در تمامی موارد به نویسنده و سایر افرادی که کامنت می‌گذارند، احترام بگذارید و فراموش نکنید که شما نماینده برند خود هستید، و هرگونه رفتار ناشایست شما بر وجهه عمومی برند تاثیر خواهد گذاشت.

۳- در کامنت اطلاعات مفید بدهید

کامنت‌های با ارزش و با اطلاعات مفید ارائه دهید، در غیر این صورت، اصلا هدفی برای کامنت گذاری وجود ندارد. ایده اصلی کمپین بازاریابی کامنت شما، ارائه راه حل برای مشکلات مردم است. این تنها راه جذب آنها به سمت وب سایت شما است.

اگر اطلاعات تکراری و بی مصرف ارائه کنید، افراد کمتری تمایل خواهند داشت که بر روی لینک وبسایت شما کلیک کنند، و ترافیک سایت شما را افزایش دهند، در نهایت همه تلاش شما در کامنت مارکتینگ بی فایده خواهد بود.

۴- کامنت شما باید خوش نگاشت باشد

شاید کامنت مارکتینگ بسیار ساده باشد و فکر کنید که فقط یک کامنت معمولی است، اما این روش اهمیت زیادی در استراتژی بازاریابی شما دارد. کامنت خود را به خوبی بنویسید، آن را ویرایش کنید و به درستی قالب بندی کنید. نظر شما همان چیزی است که شما برای گروه‌های مختلف خوانندگان ارائه می‌کنید. اگر می‌خواهید آنها به کسب و کار یا وب سایت شما توجه کنند، یک لحن مطلوب و خوب ایجاد کنید.

اگر نگارش شما مناسب و قابل توجه نباشد، دیگران نه کامنت شما را می‌خوانند و نه بر روی لینک شما کلیک می‌کنند، به همین سادگی کمپین مارکتینگ شما با شکست روبرو می‌شود.

۵- در کامنت مارکتینگ، صادق باشید

جذاب و جالب بودن به معنای دروغ گفتن نیست. شما باید در ارائه مطالب خود در کامنت مارکتینگ صادق باشید، برای تشویق کاربران به منظور کلیک بر روی وبسایت شما و یا استفاده از محصولاتتان به آنها وعده دروغین ندهید.

شاید در چند بار اول این روش برای شما کارآمد باشد، اما در نهایت برند شما، به عنوان کسب و کاری شناخته می‌شود که در ارائه محصولات و خدمات خود صادق نیست.

این آسیب بوجود آمده نسبت به برند شما به آسانی قابل جبران نیست. پس از ابتدا از وعده‌های دروغین پرهیز کنید.

۸ تاثیر مثبت کامنت مارکتینگ اصولی

کامنت مارکتینگ - 8 تاثیر مثبت کامنت مارکتینگ اصولی

کامنت مارکتینگ اگر به درستی اجرایی شود، منفعت‌هایی زیادی برا وبسایت شما خواهد داشت. که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- گرفتن بک لینک

اگر می‌خواهید در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید، کلمات کلیدی تنها ابزار شما برای رسیدن به این رتبه نیستند بلکه لینک‌ها نیز می‌توانند بسیار مفید باشند.

ثبت کامنت در وبلاگ‌های دیگر یکی از روش‌های ایجاد لینک‌هایی است که به وب سایت شما اشاره می‌کنند (بک لینک)، با توجه به اینکه این سایت‌ها به شما امکان می‌دهند URL خود را به کاربران ارائه دهید، می‌توانید بک لینک‌های مناسبی از این طریق بدست آورید.

اما، نباید همیشه تمرکز خود را بر روی لینک معطوف کنید، چرا که ممکن است به عنوان اسپمر شناخته شوید. با این وجود، اگر استراتژی‌های ایجاد لینک برای سئو را متنوع کنید، دیگر هیچ جای نگرانی ندارید.

۲- منشن بدون لینک

شما در شبکه اجتماعی چون اینستاگرام نمی توانید از لینک استفاده کنید، و برخی از وبلاگ‌ها امکان ارسال لینک از طریق کامنت را مسدود کرده‌اند.

اما این کار نباید مانع شما در کامنت مارکتینگ شود، شما با اجرای یک کمپین بازاریابی دیدگاه می‌توانید، منشن شدن نام برند خود در فضای آنلاین را بالا ببرید، بدین ترتیب نسبت به به برند شما آگاهی ایجاد می‌شود و به نظر می‌رسد که موضوع آگاهی از برند از نظر گوگل نکته مثبتی برای وبسایت شما باشد.

۳- افزایش جستجوی نام برند

همه می‌دانند که یکی از بهترین راه‌های تبلیغ کردن نام تجاری شما در هنگام شروع کار، وبلاگ نویسی است.

با این وجود حضور در سایت شخصی شما کافی نیست. اگر می خواهید سریع میزان آگاهی نسبت به برند خود را تقویت کنید، باید در معرض دید مخاطبان گسترده‌تری قرار بگیرید. این مستلزم دسترسی به پست‌های وبلاگهای موجودی است که از طریق آنها ممکن است خوانندگان بیشتری به سایت شما مراجعه کنند و مشتری شما شوند.

در هر ثانیه، مردم در سراسر جهان وبلاگ‌های مورد علاقه خود را دنبال می‌کنند تا اطلاعات کسب کنند و به دنبال محصولات و خدمات ارائه شده هستند. با به اشتراک گذاشتن دیدگاه، این افراد شناخت نسبت به شما را شروع می‌کنند. این امر به ویژه اگر به طور مداوم کامنت‌های معنی دار و هوشمندانه بگذارید، بیشتر صادق است. بدین ترتیب کاربران نسبت به برند شما کنجکاو می‌شود و بیشتر و بیشتر نام برند شما و محصولات و خدماتتان را جستجو می‌کنند.

۴- به‌روزرسانی محتوا

به روز رسانی محتوا یکی از مهم ترین و در عین حال چالشی‌ترین بخش‌های سئو محتوایی است. برنامه‌ریزی برای آپدیت مرتب محتوا کار دشوار و زمان بر است، از طرف دیگر اگر کاربران‌تان را تشویق کنید که نظراتشان را برای شما کامنت کنند، به صورت ناخودآگاه پست شما مداوما در حال آپدیت خواهد بود و محتوای جدید به آن اضافه می‌شود، اما در این مورد باید مراقب محتوای اسپم باشید.

۵- لینک‌سازی داخلی

لینک‌سازی داخلی نیز یکی از مولفه‌های اصلی در سئو است. اما بسیاری از افراد در گنجاندن لینک‌های مناسب در فضای مناسب دچار مشکل می‌شوند.

کامنت مارکتینگ برای این مشکل نیز راه حل مناسبی ارائه داده است، شما می‌توانید در قسمت کامنت‌ها و برای پاسخ دادن به سوالات کاربران از مطالب وب سایت خود استفاده کنید، و به این ترتیب لینک سازی داخلی به صورت طبیعی ایجاد می‌شود.

۶- افزایش زمان ماندگاری کاربر

مدت زمانی که کاربران در هر صفحه وبسایت شما صرف می‌کنند، بر روی رتبه وبسایت شما در صفحه نتایج گوگل تاثیر میگذارد.

بسیاری از کاربران اگر جواب سوال خود را به صورت کامل پیدا نکنند، به بخش کامنت‌ها مراجعه می‌کنند، اگر شما بحث‌های جنجالی و مفیدی را در این بخش بوجود‌ آورده باشید، مدت زمانی که کاربران در وبسایت شما صرف می‌کنند، افزایش خواهد یافت.

۷- افزایش بازدید و در نتیجه افزایش فروش

ترافیک وب سایت یکی از عناصر اصلی در موفقیت هرگونه فعالیت آنلاین تجاری است. به بیان ساده، بازدید بیشتر برابر است با نرخ تبدیل بالاتر (کانورژن) و فروش بیشتر.

آیا شما می‌توانید ماهها یا سالها صبر کنید تا افراد به طور طبیعی (ارگانیک) به محتوای عالی وبلاگ شما لینک دهند و تا از این راه از ترافیک ارگانیک برخوردار شوید؟ این کار با اینکه لازم است اما چندان کافی و عملی نیست.

لینک‌هایی که شما از طریق نظرات به سایت خود ارجاع می‌دهید، سرعت جذب کاربر شما را به روشی سریعتر افزایش می‌دهند.

اگر هدف شما از بازاریابی دیدگاه، افزایش میزان مراجعه به وبسایت شما و یا ترافیک است، کامنت مارکتینگ بسیار برای شما مفید خواهد بود. و افراد دیگری که به دنبال مطالب شما هستند حتما بر روی لینک‌های موجود کلیک خواهند کرد.

۸- افزایش اعتماد کاربران با کامنت مارکتینگ

اعتماد به شخصی که با شما ارتباط برقرار نمی‌کند دشوار است و به همین ترتیب اعتماد به برندی که حرفی برای گفتن ندارد سخت است.

برخی از برندها صرفاً به پیام رسانی با نام تجاری اکتفا می‌کنند، که البته موثر واقع می‌شود، اما همچنین از نظر برقراری ارتباط با افراد کار زیادی از پیش نمی‌برد. هنگامی که کسب و کار شما کمی گسترش پیدا کند، می‌توانید با کامنت مارکتینگ صحیح، خود (و برند خود) را به عنوان یک رهبر فکری تثبیت کنید.

چه تصمیم بگیرید که در مورد شرکت خود کامنت بنویسید یا منبعی ایجاد می‌کنید که به نفع مشتریان یا مشتریان بالقوه شما باشد، محتوای با کیفیت بالا به شما امکان می‌دهد ارزش های خود را به نمایش بگذارید و بنابراین اعتماد سازی را شروع کنید.

همچنین کاربرانی که به صورت مستقیم با شما وارد گفتگو می‌شوند، با احتمال بیشتری می‌توانند به شما و برند شما اعتماد کنند.

چگونه یک استراتژی کامنت مارکتینگ تدوین کنیم؟

کامنت مارکتینگ - چگونه یک استراتژی کامنت مارکتینگ تدوین کنیم؟

تهیه و تدوین یک استراتژی موفق کامنت مارکتینگ مانند هر روش بازاریابی دیگری نیاز به رعایت اصولی خاص و صرف زمان است.

برای شروع می‌توانید از اقداماتی که در ادامه بررسی می‌کنیم، استفاده کنید.

۱- اهداف خود از کامنت مارکتینگ را مشخص کنید

چند دلیل وجود دارد که صاحبان مشاغل می‌توانند با توجه به آنها  کمپین‌های کامنت مارکتینگ را اجرایی کنید. آنها یا (الف) به دنبال بازدید بیشتر هستند، (ب)  به دنبال ایجاد ارتباط با مدیران وب سایت هستند، (ج) به دنبال گسترش تبلیغات در مورد برندهای خود هستند، و غیره.

شما باید تعیین کنید که اهداف شما با توجه به نحوه کامنت گذاری برای اجرای یک کمپین چیست؟

برای بیشتر روشن شدن این موضوع یک مثال را بررسی می‌کنیم. فرض کنید هدف شما این است که در یکی از صفحات خود ترافیک ایجاد کنید. شما احتمالاً نظرات ارزشمندی را به دیگر پست‌ها اضافه خواهید کرد و به پست موجود در وب سایت خود اشاره می‌کنید که می‌تواند ایده‌ها و اطلاعات اضافی برای کمک به خوانندگان در زمینه کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع مورد نظر را ارائه دهد. سپس URL صفحه وبسایت خود را برای کلیک کردن کاربران به کامنت اضافه خواهید کرد.

اما، اگر هدف شما ایجاد ارتباط با یک مدیر وب سایت یا نویسنده پست باشد، چه کاری باید انجام دهید؟ پس از اضافه کردن نظرات ارزشمند، شما باید به طور خاص مدیر وب سایت یا نویسنده را مورد مخاطب قرار دهید تا توجه او را جلب کنید، و احتمالاً تا رسیدن به موفقیت مجبورید چندین بار این کار را انجام دهید! 

۲- معیار سنجش تحقق اهداف خود را مشخص کنید

پس از اینکه اهداف خود را مشخص کردید، نوبت به تعیین معیار سنجش تحقق اهداف می‌رسد.

با توجه به مثال قبل اگر لینکی در کامنت قرار دادید، چه عاملی را بر میزان موفقیت در نظر می‌گیرید؟ میزان کلیک بر روی لینک، میزان ترافیک سایت، تعداد کانورژن بدست امده از طریق این کمپین و غیره می توانند به عنوان معیاری برای تعیین میزان موفقیت شما به کار گرفته شوند.

توجه داشته باشید که معیار شما برای موفقیت کمپین کامنت مارکتینگ ممکن است در هر کمپین و در هر اقدام بازاریابی متفاوت باشد. 

۳- شناسایی لیست سایت ها برای برقراری تعامل

اگر قصد دارید توجه مدیر وب سایت خاصی یا گروه مشخصی از کاربران را به خود جلب کنید، باید ثبت کامنت در وبسایت‌های مرتبط را آغاز کنید. هنگامی که مورد توجه قرار گرفتید، می توانید ارتباط موثری را شروع کنید و احتمال همکاری موفق بیشتر خواهد بود.

اگرچه شما باید تعیین کنید که کدام پست‌ها بیشترین پتانسیل را برای کامنت گذاشت را دارند، ثبت کامنت در پست‌ها یا مقالاتی که در ۱۰ نتیجه برتر گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت شما جای گرفته‌اند، قطعاً یکی از بهترین تصمیماتی است که در این راه اتخاذ می‌کنید. با این کار می‌توانید از رتبه بندی خوب افراد دیگر استفاده کنید. اگر پست کسی در ۱۰ نتیجه اول قرار بگیرد، می‌توان نتیجه گرفت که این مطلب خوانندگان و کاربران مناسبی را به خود جلب کرده است. و هرچه تعداد خوانندگان بیشتری در یک صفحه وجود داشته باشد، احتمال خواندن نظرات شما و در آخر کلیک کردن روی لینک شما بیشتر می‌شود.

۴- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

کامنت مارکتینگ نتایج بسیار خوبی برای شبکه‌های اجتماعی به همراه دارد.اگر سری به بخش کامنت‌های محبوب ترین صفحه‌های اجتماعی بزنید، احتمالا با خیل عظیمی از کامنت گذاران مواجه می‌شود و در همین حال با صفحاتی روبرو می‌شوید که قصد تبلیغ برند، محصول و یا خدمات خود را در بخش‌ کامنت‌ها دارند. در این قسمت خلاقیت شما و مرتبط بودن با پستی که بر روی آن کامنت می‌گذارید، می‌تواند تاثیر به سزایی در میزان موفقیت شما داشته باشد.

از طرف دیگر در کامنت مارکتینگ در پست‌های وبلاگی  می‌توانید به جای URL وب سایت خود از لینکی به یکی از پروفایل‌های شبکه اجتماعی خود (اینستاگرام، فیس بوک ، توییتر و غیره) اضافه کنید، که می‌تواند تاثیر چشمگیری در افزایش فالوورهای شما داشته باشد.

رسانه‌های اجتماعی یک کانال بازاریابی قدرتمند هستند که از بسیاری جهات نتایج مداوم و مثبتی را برای شما به همراه دارند. هرچه طرفداران شما از طریق بازاریابی کامنتی بزرگتر شوند، ترافیک ورودی و میزان شناخت نسبت به برند شما بیشتر و بیشتر می‌شود.

۶ تکنیک‌ کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه

کامنت مارکتینگ - 6 تکنیک‌ کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه

برای موفقیت بیشتر در کامنت مارکتینگ می‌توانید از چند تکنیک اصلی استفاده کنید:

۱- از کاربران برای نظر دادن دعوت کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ترغیب کاربران برای کامنت گذاشتن، دعوت کردن آنها برای نظر دادن است. می‌توانید در پایان مطلب خود یک سوال مطرح کنید و از دیگران بخواهید نظراتشان را بنویسند. و آیا اگر اطلاعات مفیدتری در اختیار دارند، آن را با شما و دیگران به اشتراک بگذارند.

۲- یک منبع پرسش و پاسخ باشید

کامنت مارکتینگ پیشرفت چندانی نخواهد داشت، اگر پرسش‌های کاربران را بدون پاسخ بگذارید.

برای پاسخ به سوالات کاربران زمان اختصاص دهید و پاسخی کامل در اختیار آنها قرار دهید. کاربران تازه وقتی با پاسخگویی شما مواجه شوند، برای کامنت دادن ترغیب می‌شوند.

۳- مخالفت کنید و جنجال به پا کنید

به صورت طبیعی بسیار از افراد تمایل به بحث و اثبات نظرات خودشان دارند، اگر به خوبی و درستی بتوانید با دیگران مخالفت کنید و به اصطلاح بحث جنجالی به پا کنید، کاربران بیشتر و بیشتر برای شما کامنت می‌گذارند، که اثبات کنند، نظر آنها درست‌تر، بروزتر و کامل‌تر است.

در تمامی این مراحل درستی مطالب را در نظر داشته باشید و ادب را حفظ کنید.

۴- دوستان و همکاران خودتان را درگیر کنید

دوستان و همکارانتان به توجه به شناختی که نسبت به شما دارند، با احتمال بالاتری نسبت به دعوت شما برای کامنت گذاشتن پاسخ می‌دهند، به همین ترتیب می‌توانید از همکارانتان بخواهید که نظر کارشناسی خود را در قالب کامنت مطرح کنند.

۵- اولین کامنت را خودتان بگذارید

اولین نفر بودن همیشه سخت و با چالش همراه است. اگر کاربری سوالی از شما داشته باشد و ببیند که هیچ کامنتی برای شما ثبت نشده احتمالا از سوال پرسیدن منصرف می‌شود. اما اگر با کامنت‌های دیگران مواجه شوند، با احتمال بیشتری آنها نیز هم سوال خود را مطرح می‌کنند.

 شما می‌توانید با یک اکانت کاربری کامنت بگذارید و به آن پاسخ بدهید و یا حتی پا را فراتر گذاشته بحث و جنجال و یا پرسش و پاسخ ایجاد کنید.

۶- در کامنت‌ها سیستم امتیازدهی داشته باشید

کسب اعتبار و مورد توجه واقع شدن برای بسیاری از افراد خوشایند است. به همین دلیل است که ما با بالا رفتن تعداد لایک‌ها در شبکه‌های اجتماعی احساس رضایت بیشتری می‌کنیم.

حال اگر شما به قسمت کامنت‌ها سیستم امتیازدهی اضافه کنید، کاربران برای بدست آوردن امتیاز بیشتر و کسب رضایت با هم وارد رقابت می‌شوند، و شما در نهایت به هدف خود که همان کسب کامت بیشتر است، دست پیدا می‌کنید.

سخن پایانی

آیا برای تبلیغ برند خود و بهبود سئو سایت خود از کامنت مارکتینگ و یا بازاریابی دیدگاه استفاده می‌کنید؟ گرچه مشاغل زیادی به صورت استراتژیک اقدام به کامنت مارکتینگ نمیکنند، اما این روش همچنان یک وسیله عالی برای کمک به موفقیت سایت شما است.

 

نکات موجود در این مقاله را دنبال کنید تا مطمئن شوید از کامنت مارکتینگ بیشترین بهره ممکن را بدست می‌آورید. اهداف خود را تعیین کنید، به دنبال سایت های بالقوه برای نظر دادن باشید، اظهار نظر زودهنگام، ارزش، نظارت و تبلیغ نظرات خود را فراموش نکنید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search