درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

تحقیق جدید بازده سرمایه گذاری در رسانه‌‌های اجتماعی

تحقیق جدید بازده سرمایه گذاری در در رسانه‌‌های اجتماعی
فهرست مطالب

آیا در تلاش هستید بازده سرمایه گذاری (ROI) فعالیت‌های خود در رسانه‌‌های اجتماعی را ارزیابی کنید؟ چنین به نظر می‌رسد که در این راه تنها نیستید.

در این مقاله، دیدگاه‌هایی را از تحقیقاتی جدید دریافت خواهید کرد که چالش قدیمی بازده سرمایه گذاری را به میان می‌کشد.

۱: ارزیابی بازده سرمایه گذاری همچنان بزرگترین چالش بازاریابان است

بر طبق “گزارش صنعت بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ از Social Media Examiner، تنها ۱۰% از پاسخ دهندگان مطمئن هستند که می‌توانند ROI  یا بازده سرمایه گذاری خودر را اندازه گیری کنند. ۵۶ درصد از آنها یا مطمئن نیستند یا اینکه با این ادعا مخالف‌اند.

گزارش شاخص Social Sprout در سال ۲۰۱۸: بر لزوم پیکربندی و باز تعریف دوباره این احساس جمعی تأکید می‌کند، و بیان می کند که ۵۵ درصد از ۲,۰۶۰ بازاریاب اجتماعی پاسخ دادند که اندازه گیری بازده سرمایه گذاری بزرگترین چالش آنها است.

علاوه بر این، ۶ درصد از بازاریابان در مورد بازده سرمایه گذاری با همکاران و رئیسان خود حرفی نمی‌زنند.

نکته کلیدی: بازده سرمایه گذاری (ROI) هنوز هم یک چالش حل نشده برای صنعت رسانه های اجتماعی است، که به سکوتی سنگین در مورد عملکرد ROI رسانه‌های اجتماعی منتهی می‌شود.

۲: آگاهی از برند باعث تقویت فروش به عنوان یک هدف و سود بازاریابی می شود

تحقیق Sprout Social به این نتیجه رسید که ۸۰% از بازاریابان افزایش آگاهی از برند را به عنوان هدف خود تعیین کرده‌اند، در حالی که ۶۵ درصد از آنها پذیرش اجتماعی را  هدف قرار داده‌اند.

بازده سرمایه گذاری - ارزیابی بازده سرمایه گذاری

 

به علاوه، این آمار با گزارش سال ۲۰۱۸ از Social Media Examiner هم‌خوانی دارد، که بیان کرد حدود ۸۷% از بازاریابان پاسخ دهنده مزیت‌های به دست آمده از تلاش‌هایشان در رسانه‌های جمعی را باعث ارتباط بیشتر با کسب و کارشان می‌دانند. تنها ۵۳% از پاسخ دهندگان فروش را به عنوان سود نهایی خود معرفی کردند.

نکته کلیدی: برای ارزیابی دقیق ROI، بازاریابان باید هدف اولیه خود را تعریف کرده و شاخص کلیدی عملکردی هماهنگ با آن هدف را گسترش دهند.

اگر بازاریابان به دنبال محتوایی عالی هستند که آگاهی از برند را افزایش می دهد، راه ایجاد ROI آنها باید تغییر یابد. ROI برای ارزیابی فروش‌های مستقیم مناسب است، اما آگاهی از برند را تنها می توان به فروش نسبت داد، نه اینکه به صورت مستقیم با آن در ارتباط باشد. البته آگاهی از برند یک بخش بنیادین از هر فروش سالم و پایدار است.

 از اینجا بخوانید : بسته آموزش تولید محتوا نوین مارکتینگ

دوراهی بازده سرمایه گذاری فروش مستقیم و آگاهی از برند

سلایق محتوایی مصرف کنندگان با ارزیابی بازده سرمایه گذاری فروش‌های مستقیم هم راستا نیستند.

به علاوه داده های مربوط به بخش بازاریابی، تحقیق Social Sprout همچنین دارای ایده های ۱,۲۵۳ مصرف کننده بود که از آنها پرسیده شده بود که در رسانه‌های اجتماعی از برندهای مختلف چه چیزی می‌خواهند. نتایج آن؟

مصرف کنندگان از برندها می‌خواهند که مطالبی را به آنها عرضه کنند که باعث یادگیری و کمک به آنها می‌شوند، نه محتوایی که تنها به دنبال فروش است. اینگونه به نظر می‌رسد که یکی از راه‌های ارجح کنونی این است که اطلاعاتی را در مورد محصولات و خدمات در اختیار مصرف کنندگان بگذارند که هنوز در نقطه خرید نیستند و راه‌های آگاهی از برند را افزایش دهند تا روند فروش به انجام برسد.

با نگاهی عمیق‌تر به اینکه مصرف کنندگان از برندها چه می‌خواهند، و با کنار گذاشتن این حقیقت که ۷۲% مردم از چیزهای مجانی خوششان می‌آید، مصرف کنندگان خواهان پست‌های مربوط به آگاهی از برند و بررسی محصولات هستند. در واقع، ۶۰ درصد از مصرف کنندگان در این تحقیق خواهان پست‌هایی بودند که اطلاعاتی را در مورد محصولات جدید در اختیارشان می‌گذاشت و ۵۹ درصد آنان خواهان مطالب آموزشی بودند.

و مصرف کنندگان این محتوا را در چه قالبی می‌خواهند؟ از طریق لینک‌هایی که به اطلاعات بیشتر در مورد برند یا محصولات در دسترس ختم می‌شوند.

نکته کلیدی: فهمیدن اینکه مشتری شما در رسانه های اجتماعی از شما چه چیزی می خواهد نقطه شروعی برای فهمیدن، تعریف کردن، اندازه گیری و نسبت دادن صحیح ROI  است.

به علاوه دسته بندی محتوای مطلوب، بازاریابان اجتماعی همچنین باید نوع محتوای خواسته شده توسط مصرف کنندگان را نیز در نظر بگیرند.

گفتن این نکته شایان ذکر است که همه محصولات و خدمات مخاطبین یکسانی ندارند. بعضی از مخاطبین واکنش چندان مناسبی به فعالیت‌های مربوط به رسانه‌های جمعی نخواهند داشت که شامل فروش مستقیم است، اما بعضی دیگر از مشتریان خلاف این خواهند بود. بعضی از افراد لینک‌ها را ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر از ویدیو خوششان می‌آید.

بازده سرمایه گذاری - فروش مستقیم و آگاهی از برند

 

برای هماهنگ ساختن محتوا و تحویل آن به مخاطبین خاص، تحقیقاتی را به انجام برسانید یا اینکه پایگاه داده خود را تحلیل کنید تا پست هایی را شناسایی کنید که موفقیت بیشتری داشته اند، سپس آن پست‌ها را در دسته بندی‌های آموزشی، سرگرمی و الهام بخش قرار دهید.

نتیجه گیری

در رسانه‌های اجتماعی جایی برای فروش اجتماعی وجود دارد که در حال گسترش است، اما مصرف کنندگان می‌خواهند که بیشینه فعالیت‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی در مراحل بنیادین هرم فروش باقی بماند. در واقع، تحقیق جدید Sprout Social نشان می‌دهد که بازاریابان بر روی فرآهم آوردن محتوایی تمرکز کرده‌اند که آگاهی از برند را افزایش می‌دهد.

با این حال، اگر همان بازاریابان تلاش های ROI خود را به سمت فروش مستقیم منعطف کنند، عدم ارتباط مشخصی بین چیزی که آنها انجام می‌دهند و چیزی که در واقع ارزیابی می‌کنند وجود خواهد داشت، و شاید به همین دلیل باشد که تنها ۱۰% از بازاریابان با اطمینان می‌توانند در مورد ROI خود گزارش دهند.

تلاش برای دنبال کردن فعالیت‌هایی که می‌توانند به فروش‌ها مربوط باشند، اما در انتها به فروش ختم نمی‌شوند، ممکن است باعث به هم ریختن ROI شود. به جای آن، بازاریابان رسانه‌های اجتماعی باید ارزش انواع مختلف آن دسته از فعالیت‌ها را گزارش دهند که در رسانه‌های اجتماعی در حال رخ دادن است.

برای مثال، اگر مصرف کنندگان خواهان لینک هایی در مورد اطلاعاتی بنیادین در مورد محصولات هستند و بازاریابان اجتماعی نیز بر روی همین هدف تمرکز کرده‌اند، زمان آن است که بیش از قبل معیارهای مرتبط با آگاهی از برند را در نظر بگیرید. دنبال کردن نظرات، دسترسی، به کارگیری، بررسی‌های ویدیویی و همچنین رشد مخاطبین فهم بسیار بیشتری را در مورد آگاهی از برند در اختیار بازاریابان قرار خواهند داد و همچنین ارزشی که این آگاهی برای کسب و کار فراهم می کند.

آگاهی از برند باعث پیشرفت برند خواهد شد. بررسی محصول باعث آگاهی بیشتر از آن محصول خواهد شد. و فعالیت فروش باعث فروش مستقیم. ارائه آموزش‌های مستقیم در این مورد می‌تواند تاثیر کلی رسانه‌های اجتماعی را در رشد کسب و کار بیش از پیش مشخص سازد.

بازده سرمایه گذاری - رشد کسب و کار

 

اگر این پیکربندی دوباره در ارزیابی‌های بازده سرمایه گذاری انجام پذیرد، صنعت رسانه‌های اجتماعی یکی از بزرگترین چالش‌های خود را برطرف خواهد کرد و همچنین شفافیت و شناسایی ارزشی که رسانه های اجتماعی برای رشد تجاری به ارمغان می آورند بهبود چشمگیری خواهند داشت.

نظر شما چیست؟ شما چگونه ارزش فعالیت های اجتماعی خودتان را ارزیابی می کنید؟ افکار خود را در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

با دپارتمان شبکه های اجتماعی نوین مارکتینگ در تماس باشید تا بهترین راهکارهای برای توسعه بازاریابی شما در این صنعت برای شما آماده شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
10 نکته برای نوشتن کپشن اینستاگرام جذاب
بازاریابی در اینستاگرام (اینستاگرام مارکتینگ) بیشتر بر استفاده از عوامل بصری متکی است. کیفیت عکس‌های شما عامل...
۶ استراتژی برای کسب و کار اینستاگرامی
|
امروزه بیشتر از هر زمان دیگر اینستاگرام برای کسب و کارها پول‌ساز است و همین امر باعث...
خرید فالوور اینستاگرام ممنوع
|
برای فعالان اینستاگرام خرید فالوور فیک یک حرکت غیرحرفه‌ای به منظور خودنمایی بیشتر محسوب می‌شود. افراد با...
Search