درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی ویدئویی برای مبتدیان

راهنمای جامع استراتژی بازاریابی ویدئویی برای مبتدیان
فهرست مطالب

فیلم‌های ویدئویی یکی از مهم‌ترین انواع محتوا هستند که همه جا حضور دارند! در سال‌های اخیر ویدئوها نقش اصلی را در دنیای دیجیتال مارکتینگ ایفا می‌کنند. تولید محتوای ویدئویی این قدرت را دارد که کمپین‌های تبلیغاتی یا تلاش‌هایی را که در زمینه بازاریابی محتوا انجام می‌شود به موفقیت بزرگی تبدیل کند. افزایش استفاده از ویدئو را نمی‌توان انکار کرد. در این سال‌ها بسیاری از کسب‌وکارها برای دستیابی به اهداف تجاری مورد نظر خود از محتوای ویدئویی استفاده می‌کنند. بازاریابی ویدئویی موثرترین ابزار برای ایجاد مخاطب، ایجاد آگاهی از برند، افزایش ترافیک و تبدیل مخاطبانی که از ویدئوها بازدید می‌کنند به مشتری است. بنابراین آشنایی با استراتژی بازاریابی ویدئویی برای صاحبان کسب‌وکارها ضروری به نظر می‌رسد.

 از اینجا بخوانید : ۱۴ نکته‌ ای که فروشندگان باید قبل از تماس با مشتریان بالقوه بدانند

در اینجا آمارهایی قانع‌کننده از محتوای ویدئویی وجود دارد که مطمئنا شما را متقاعد می‌کند که برای به دست آوردن نتایج امیدوارکننده در کسب‌وکار خود در وب شروع به سرمایه‌گذاری در بازاریابی محتوای ویدئویی کنید:

استراتژی بازاریابی ویدئویی - آمارهایی قانع‌کننده از محتوای ویدئویی

  • ۸۷ درصد از متخصصان بازاریابی از فیلم‌ها به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می‌کنند.
  • طبق آمار گوگل، ۴۰ درصد نسل هزاره تماشای فیلم‌های یوتیوب را ترجیح می‌دهند و ۵۰ درصد از مخاطبان ۱۸-۳۴ ساله تمام کارهای خود را رها می‌کنند تا ویدئوهای سازندگان محبوب محتوای ویدئویی در یوتیوب را تماشا کنند.
  • ۵۵ درصد خریداران در آمریکا برای خرید کالاهای مورد نظر خود، ویدئوهای مربوط به آن را تماشا می‌کنند.
  • ۹۰ درصد مشتریان فیلم‌های ویدئویی را در تلفن همراه خود نگاه می‌کنند.
  • بر اساس آمار توییتر، توییت‌های دارای فیلم ۶ برابر نسبت به توییت‌های دیگر بیشتر بازتوییت می‌شوند.
  • سیسکو (Cisco) اذعان دارد تا سال ۲۰۲۰، ۸۲ درصد از ترافیک وب به ویدئو اختصاص خواهد یافت.
  • فوربس (Forbes) می‌گوید متوسط کاربر اینترنت ۸۸ درصد بیشتر وقت خود را در وب‌سایت‌هایی که دارای محتوای ویدئویی هستند می‌گذراند.
  • ۷۲ درصد مردم قبل از خرید یک محصول یا خدمات، فیلم‌های مربوط به آن را تماشا می‌کنند.
  • افراد تماشای محتوای ویدئویی را به خواندن متن ترجیح می‌دهند و طبق گفته فوربس، مخاطبانی که ویدئوی تبلیغاتی می‌بینند ۹۵ درصد احتمال اقدام به خریدشان پس از تماشای محتوای ویدئویی وجود دارد درحالی‌که این عدد برای مخاطبان محتوای متنی ۱۰ درصد است.

این آمار درباره محتوای ویدئویی نشان می‌دهد که چگونه فضای وب شلوغ می‌شود و به جز محتوای متنی موثر، بازاریابی ویدئویی از نظر استراتژیک کلید دستیابی به نتایج متقاعدکننده بزرگ برای کسب‌وکار شما محسوب می‌شود. این امر تنها در صورتی ممکن است که محتوای ویدئویی شما مخاطب بالقوه را در زمان مناسب پیدا کند و آنها را به سمت اهداف بازاریابی یا شغلی شما سوق دهد.

استراتژی بازاریابی ویدئویی - اهداف بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی شامل موارد زیر است:

  • ویدئو بلاگ
  • فیلم‌های مصاحبه
  • فیلم‌های آموزشی
  • فیلم‌های ارائه
  • توصیفات ویدئویی
  • دمو و نقدوبررسی‌های محصول
  • فیلم‌های زنده
  • تبلیغات ویدئویی
  • ویدئوهای انیمیشن

 از اینجا بخوانید : تجربه مشتری چیست؟

استراتژی بازاریابی ویدئویی

استراتژی بازاریابی ویدئویی - ویدئو مارکتینگ

۱. اهداف ویدئوهای خود را تعیین کنید: اولین قدم در بازاریابی ویدئویی تعریف هدف از ساخت ویدئو است به گونه‌ای که محتوا در مسیر خود باقی بماند. طرح کلی ویدئو شامل در نظر گرفتن مخاطبان مورد نظر، نوع محتوایی که قصد استفاده از آن را دارید و منافع مشتریان است. هر کسب‌وکاری اهداف مختلفی از جمله بهبود درآمد، حداکثر فروش، جذب ترافیک بیشتر و… دارد.

۲. برای جلب توجه مخاطبان عنوانی چشمگیر و جذاب و در عین حال کوتاه و آموزنده انتخاب کنید: همچنین از کلمات کلیدی مرتبط با عنوان استفاده کنید تا شانس نمایش ویدئوی شما در موتور جست‌وجو در هنگام جست‌وجو درباره آن موضوع افزایش یابد. کلمات کلیدی را در توضیحات ویدئو اضافه کنید.

۳. ایجاد لینک برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی ویدئوی شما در جست‌وجو بسیار ضروری است: می‌توانید ویدئوی خود را در وب‌سایت، صفحه وبلاگ، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی قرار دهید و همین‌طور آن را برای سایت‌هایی ارسال کنید که فیلم‌های باکیفیت را قبول می‌کنند.

۴. باید تگ‌ها را با کلمات کلیدی مربوط به ویدئوهای خود اضافه کنید: از نقطه نظر کاربران به این موضوع فکر کنید که در ویدئوی شما به دنبال چه چیزی هستند و مطمئن شوید که تگ‌ها، کلمات کلیدی مرتبط را دربردارند. تگ‌ها عامل مهمی در رتبه‌بندی ویدئوهای شما هستند.

۵. تصویر بندانگشتی (Thumbnail) خود را بهینه‌سازی کنید: تصویر کوچک ویدئوی شما اولین مولفه‌‌ای است که بازدیدکنندگان را برای پخش یا عدم پخش ویدئو ترغیب می‌کند. تصویر بندانگشتی، تصویر کوچکی است که از روی یک فریم از ویدئو تهیه می‌شود و به کاربر کمک می‌کند تا در میان بسیاری از ویدئوها و تصاویر، محتوای تصویری مورد نظر خود را پیدا کند. مخاطبان به احتمال زیاد با ویدئویی درگیر می‌شوند که تصویر کوچک آن با آنها ارتباط برقرار کند.

۶. ارسال نقشه سایت ویدئویی راهی موثر برای ارائه اطلاعات و جزئیات محتوای ویدئوی شما به موتورهای جست‌وجو برای نمایه شدن است: حداقل اطلاعات لازم برای ساخت یک نقشه سایت ویدئویی URL صفحه‌ای است که ویدئو در آن قرار داده شده است، URL تصویر انگشتی و URL پخش‌کننده یا فایل. با این کار راه جست‌وجوی گوگل را به سمت محتوای ویدئویی خود باز می‌کنید.

۷. بیشترین ترافیک بازدید از ویدئو مربوط به تلفن همراه است: اطمینان حاصل کنید ویدئوی شما برای نمایش در گوشی همراه بهینه‌سازی شده است. این ویدئو باید به صورت عمودی پخش شود زیرا تحقیقات فیس‌بوک نشان می‌دهد ۶۵ درصد از مخاطبان، جذب ویدئوهای عمودی می‌شوند که از سوی برندهای خلاق به اشتراک گذاشته می‌شوند. همچنین اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود ویدئوی شما سازگار با تلفن همراه باشد.

۸. ویدئوهای خود را با زیرنویس ارائه کنید: ارائه زیرنویس باعث می‌شود محتوای ویدئوی شما برای کسانی که در درک محتوای ویدئو با مشکل روبه‌رو هستند در دسترس باشد. همچنین فیلم‌های دارای زیرنویس همه آن چیزی که در فیلم گفته شده را به شما منتقل می‌کنند حتی اگر در مکان شلوغی حضور داشته باشید یا مایل باشید در سکوت فیلم را تماشا کنید. وجود زیرنویس همچنین با ارائه متن به موتورهای جست‌وجو قابلیت سئو را افزایش داده و باعث می‌شود ویدئو به راحتی نمایه شود. فیلم‌های دارای زیرنویس نیز از میزان بازدید بیشتری برخوردار هستند و این موضوع باعث افزایش تعامل با مخاطبان و در نهایت رتبه‌بندی فیلم در موتورهای جست‌وجو می‌شود.

۹. ویدئوهای خود را در چند کانال ارتباطی پخش کنید: بهترین مکان شاخص برای شروع و ایجاد آگاهی از برند و به ارمغان آوردن ترافیک ورودی برای سایت شما یوتیوب است. شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر ویدئوهای بسیاری را نمایش می‌دهند. برای نمایش فیلم‌های کوتاه اینستاگرام و پینترست در اولویت قرار دارند. قسمت‌های مهم ویدئوی خود را هنگام به اشتراک‌گذاری در کانال‌های توزیع به صورت تیزر یا برجسته‌کردن محتوای خاص انتخاب کنید.

چهارچوب زمانی توصیه‌شده برای  بهترین نتیجه در شبکه‌های اجتماعی

استراتژی بازاریابی ویدئویی - چهارچوب زمانی توصیه‌شده ویدئو مارکتینگ

  • ویدئوهای اینستاگرام: ۲۶ ثانیه
  • ویدئوهای توییتر: ۴۵ ثانیه
  • ویدئوهای فیس‌بوک: ۱ دقیقه
  • ویدئوهای یوتیوب: ۲ دقیقه

۱۰. با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و مسابقات، مشتریان و فالوورهای خود را برای ساختن ویدئو ترغیب کنید: به اشتراک‌گذاری محتوای ویدئویی تولیدشده توسط کاربر، به ایجاد جامعه‌ای از مشتریان وفادار کمک می‌کند. این ویدئوها از نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالایی برخوردار هستند و آگاهی از برند و بازدید سایت شما را تقویت می‌کنند.

۱۱. یک یا چند پست در وبلاگ خود ایجاد کنید که به طور خلاصه به توضیح ویدئوها بپردازد: با این کار سئوی خود را تقویت می‌کنید. همچنین می‌توانید یک فراخوان عمل (call to action) مستقیم در وبلاگ خود قرار دهید.

۱۲. معرفی جذابی را در ۱۰ ثانیه اول ویدئو ارائه دهید تا مخاطبان را درگیر برندتان کنید: هر کاری در توانتان است انجام دهید تا مقدمه ویدئو توجه مخاطبان را بیشتر جلب کند. یک مقدمه چشمگیر باعث می‌شود بینندگان تا آخر ویدئو را تماشا کنند. در ۱۰ ثانیه اول ویدئو درباره محصول یا خدمات خود چیزی نگویید، در عوض داستانی از خودتان برای ایجاد پیوند عاطفی با مخاطبان تعریف کنید.

امیدواریم نکات این مقاله را برای تهیه استراتژی بازاریابی ویدئویی بعدی کسب‌وکار خود به کار بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search