درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

کار کردن با گوگل آنالیتیکس برای بهبود بازاریابی محتوا

کار کردن با گوگل آنالیتیکس برای بهبود بازاریابی محتوا
فهرست مطالب

روش تحلیلی که گوگل آنالیتیکس برای تحلیل نرخ پرش و زمان صرف شده در صفحه مورد نظر ارائه می دهد تا میزان مطلوب فاصله زیادی دارد. نوین مارکتینگ در مقاله جداگانه با عنوان : ” ۶ نکته گوگل آنالیتیکس Google Analytics برای درک مسیر کسب و کار” به تأثیر تحلیل های آنالیتیکس بر مسیر کسب و کار پرداخته است .  این مقاله به تشریح دو روش آسان برای دریافت داده های بهتر به هنگام بازدید از صفحات می پردازد، بنابراین بازاریابان درک خواهند کرد که کاربران چگونه با محتوای آنها تعامل برقرار می کنند.

جستجوی ارگانیك هنوز هم یکی از بهترین روش ها برای هدایت کردن جریان ترافیک به وب سایت شماست. قرار دادن سایت شما در مقابل دیدگان کاربران در لحظه جستجو، روشی بسیار قدرتمند و کارآمد است. از کمک به افزایش آگاهی از برند تا ایجاد تعامل و هدایت جریان تبدیل کاربر به مشتری هوادار در قیف فروش  – هیچ چیز رضایت بخش تر از سرپ بالا محتوای شما در جستجوی ارگانیک وجود ندارد.

و بهتر از همه، نتایج جستجوهای ارگانیک بدون پرداخت هزینه به ازای هر کلیک عرضه می شوند!

داشتن پاسخ های مرتبط با نتایج ارگانیک، یک راه قدرتمند برای تغذیه بالای قیف بازاریابی شما است. در حالی که ما می توانیم با سیستم عامل های اجتماعی و بومی تبلیغات خود را انجام دهیم، هیچ چیز واقعا قدرت ارتباط لحظه ای ناشی از نتایج جستجوی ارگانیک را با خود به همراه ندارد.

به همین دلیل مهم است که بدانیم چگونه کاربران با محتوای شما ارتباط برقرار می کنند. با این حال، درک این موضوع با گزارش‌های آنالیتیکس گوگل آنالیتیکس در مورد معیارهای تعامل معمول، به خصوص از نظر میزان نرخ پرش و زمان صرف شده در صفحات  کمی دشوار است.

در این مقاله، من نگاهی به نواقص معیارهای تعامل در گوگل آنالیتیکس می اندازم تا مشخص شود که چگونه می توانید به داده های بهتر دست یابید. در نهایت، به عنوان بازاریابان مدرن مبتنی بر داده، ما به داده های خوب برای تصمیم گیری هوشمندانه نیاز داریم.

تصمیم گیری هوشمندانه نیاز به داده های هوشمندانه دارد

مثال‌های زیر مربوط به بازدید از صفحه شما و بازدید از محتوای آن است. من عمدتا نگران جستجوی ارگانیک هستم، اما رویکردی که در اینجا معرفی شده است، درست همانند مرجع های اجتماعی و یا محلی و بومی کار می کند. چیزی که در اینجا اتفاق می افتد چنین است:

  • یک کاربر، یک موضوع را جستجو می‌کند.
  • کاربر بر روی یک مقاله در سایت شما کلیک می‌کند.
  • کاربر چند دقیقه در سایت شما صرف می‌کند و کل مقاله را می‌خواند.

مشکل اینجاست که گوگل چگونه این بازدید را گزارش  می‌کند. این می‌تواند به عنوان یک نرخ پرش با صرف زمان صفر ثانیه نشان داده شود. این کاربر که تمام مقاله شما را خوانده است و پس از آن سایت را ترک کرده، به عنوان فردی که فقط وارد سایت شده و در یک چشم به هم زدن آن را ترک کرده گزارش شده است. این خبر خوبی نیست!

پس چرا گوگل آنالیتیکس بازدید را به عنوان  بانس‌ریت گزارش می‌کند؟ درک نرخ پرش

تعریف گوگل آنالیتیکس از نرخ پرش

پرش یک بازدید از صفحه سایت شماست. عبارت است از وقتی که یک بازدید تنها منجر به یک درخواست از سرور شما منجر شود، مانند زمانی که کاربر صفحه سایت شما را باز می کند و سپس از آن خارج می شود بدون اینکه هیچ گونه درخواست دیگری به سرور تجزیه و تحلیل ترافیک در آن جلسه صادر شود.

نرخ پرش یک جلسه تکی با صفحه سایت شما است که بر تعداد کل تعداد جلسات تقسیم شده است، یا درصدی از تمام جلسات که کاربران از سایت شما بازدید کرده اند و فقط یک درخواست به سرور آنالیتیکس ارسال کرده‌اند.

این جلسات می‌توانند به مدت صفر ثانیه طول بکشند زیرا پس از تجزیه و تحلیل ترافیک اول و محاسبه آن هیچ ساز و کار دیگری در مورد نحوه محاسبه مدت جلسه وجود ندارد.

این به این معنی است که تمام موقعیت های زیر به عنوان یک بازدید پرش دار دسته بندی می شوند:

  • هنگامی که یک کاربر روی دکمه برگشت کلیک می کند.
  • هنگامی که یک کاربر پنجره مرورگر یا یک تب را می بندد.
  • هنگامی که یک کاربر به صورت دستی یک URL یا درخواست جستجو را در نوار مرورگر تایپ می کند.
  • هنگامی که یک کاربر بر روی لینک خارجی کلیک می کند.
  • هنگامی که جلسه پس از ۳۰ دقیقه به اتمام می رسد.

در نهایت، با توجه به ساز و کار استاندارد گوگل آنالیتیکس، این بدان معناست که هر بازدید از سایت اگر منجر به رفتن به صفحه دوم نشود، به عنوان پرش در نظر گرفته خواهد شد.

 از اینجا بخوانید : تاثیر محتوا بر سئو و رفتار کاربر

درک زمان صرف شده در صفحه

مشکلی که در مورد محاسبه زمان صرف شده در صفحه وجود دارد این است که این مورد برای خروج از صفحه اعمال نمی‌شود. بنابراین، در جایی که ما یک بازدید از صفحه بازاریابی محتوا داریم، تنها یک صفحه ورود و خروج داریم.

گوگل “زمان صرف شده در صفحه” را به صورت زیر تعریف می کند:

زمانی (بر حسب ثانیه) که کاربران در یک صفحه خاص صرف می کنند، با کم کردن زمان بازدید اولیه برای یک صفحه خاص از زمان بازدید اولیه از یک صفحه بعدی محاسبه می شود. این معیار برای صفحات خروج اعمال نمی شود. زمان صرف شده در صفحه اختلاف بین تعداد بازدیدهای اولیه موفق از صفحات پشت سر هم است: بازدید از صفحه ۳ – بازدید از صفحه ۲ (۱۴:۳۱-۱۴:۰۲ = ۰۰:۲۹).

 آنالیتیکس برای بهبود محتوا - درک زمان صرف شده در صفحه

آنچه که از این داده ها مشخص است این است که گوگل زمان بازدید اولیه برای هر صفحه را ثبت می کند. سپس زمان صرف شده در صفحه از روی اختلاف بین بازدید از صفحه اول و بازدید از صفحه جدید محاسبه می شود. این روش برای خروج از صفحات در سایت شما اعمال نمی شود.

مباحث تحلیلی محتوا

هنگامی که یک کاربر محتوای شما را از طریق سرچ در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری پیدا می‌کند، تمام مطلب را در عرض پنج دقیقه می‌خواند و سپس سایت را ترک می‌کند، این بازدید به عنوان یک بازدید پرش‌دار با مدت زمان صفر ثانیه شمارش می‌شود. اگر شما در حال تلاش برای یافتن محتوای جذاب برای خوانندگان خود هستید، این یک مشکل بزرگ است. واقعا بزرگ!

نرخ تبدیل به طور کلی چیزی است که ما همه در اینجا به دنبال آنیم، ​​اما تبدیل در پی تعامل بدست می‌آید، که خود آن نیز مستلزم ایجاد آگاهی است. بدون داشتن معیارهای تعاملی خوب، ما ممکن است تصمیمات ضعیفی بگیریم. بدون درک محدودیت‌های گزارش استاندارد گوگل آنالیتیکس برای جلسات تک بازدیدی، ما ممکن است تصمیمات وحشتناکی را اتخاذ کنیم.

خوشبختانه همه چیز از بین نرفته است و هنگامی که می‌بینیم مشکلی داریم، می‌توانیم راه هایی را پیدا کنیم که به بهبود گزارش ما می‌آنجامد و نشان می‌دهد چگونه کاربران ما با تلاش های بازاریابی محتوایی‌مان تعامل برقرار کرده‌اند.

بهبود گزارش های نرخ پرش

راه حل های کمی برای بهبود گزارش نرخ پرش شما وجود دارد. اگر از کد استاندارد جهانی  گوگل آنالیتیکس استفاده می کنید، می توانید خط زیر را به کد ردیابی خود اضافه کنید:

setTimeout(“ga(‘send’, ‘event’, ‘nobounce’, ’۳۰_sec’)”, ۳۰۰۰۰);

این کد پس از ۳۰ ثانیه رویدادی ایجاد می‌کند که آن را به عنوان یک بازدید بدون پرش در نظر خواهد گرفت.

زمان دقیقی که در اینجا استفاده می کنید بستگی به این دارد که شما می خواهید چه چیزی را به عنوان پرش برای محتوای خود طبقه بندی کنید. من تمایل به استفاده از طبقه بندی زیر دارم:

  • پرش – کمتر از ۱۵ ثانیه.
  • کنجکاو – ۱۵ تا ۳۰ ثانیه.
  • مرورگر – ۳۰ تا ۶۰ ثانیه.
  • تعاملی – بیش از ۶۰ ثانیه.

برای گزارش های خود، ما بازدیدی را که بیشتر از یک دقیقه طول بکشد را به عنوان پرش در نظر نگرفتیم. شما فقط باید به تنظیم محتوای خودتان توجه کنید و به سادگی ۳۰ ثانیه را به ارزشی معادل ۳۰،۰۰۰ مطابق با مثال بالا تغییر دهید، تا بتوانید یک کاربر تعامل کننده با سایت خود را تعریف کنید. بیایید فرض کنیم ۶۰ ثانیه و ۴۰۰۰۰ معیارهای بهتری برای شما است؛ کد آن به صورت زیر خواهد بود:

setTimeout(“ga(‘send’, ‘event’, ‘nobounce’, ’۶۰_sec’)”,۴۰۰۰۰);

اگر از گوگل تگ منیجر استفاده می‌کنید (که باید این کار را کنید)، شما می‌توانید تجزیه و تحلیل خود را با استفاده از یک تگ سفارشی HTML به جای تگ استاندارد انجام دهید، بنابراین می‌توانید کد را به صورت بالا ویرایش کنید.

بهبود گزارش های زمان های صرف شده در صفحه

ما می توانیم گزارش‌های زمان صرف شده در صفحات را با یک ماژول نسبتا ساده در گوگل تگ منیجر بهبود بخشیم. بیایید فرض کنیم شما گوگل آنالیتیکس و تگ منیجر را بر روی سیستم خود نصب کرده‌اید. اگر نه، شما باید این کار را انجام دهید، و شما می توانید جزئیات آن را در سایت پشتیبانی گوگل پیدا کنید.

  1. یک اعلان trigger ایجاد کنید

اولین گام ایجاد یک اعلان است. این برای ارسال رویدادها در فاصله زمانی مورد نظر شما مورد استفاده قرار می گیرد.

  • افزودن اعلان. اعلان خود را به عنوان نوع تایمر (در پایین لیست Other> Timer) تنظیم کنید.
  • اعلان خود را پیکربندی کنید

 آنالیتیکس برای بهبود محتوا - بهبود گزارش های زمان های صرف شده در صفحه

اکنون ما باید پارامترهای ماژول خود را به صورت زیر تنظیم کنیم:

جزئیات هر بخش به شرح زیر است:

  • نام رویداد: شما می توانید این را در حالت پیش فرض رها کنید.
  • فاصله: این بازه زمانی بر حسب میلی ثانیه است. من تمایل دارم که ۱۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ را به ترتیب به ۱۵ یا ۳۰ ثانیه تبدیل کنم، اما این بستگی به نیازهای شما دارد.
  • محدودیت: اضافه کردن یک محدودیت امری منطقی است، یا ما می توانیم مقادیر مجازی پیش فرض را ببینیم. من تمایل دارم آن را در محدوده ۵ دقیقه نگه دارم، بنابراین برای مثال تصویری بالا، ما محدودیت ۲۰ را برای  تایمر ۱۵ ثانیه ای داریم.

گزینه نهایی تعیین می کند که این اعلان چه زمانی شروع شود. شما می توانید در اینجا هوشمند باشید و از انواع مختلفی برای صفحات مختلف استفاده کنید. با این حال، برای اینکه این کار را در تمام صفحات انجام  دهید، به سادگی عبارت زیر را وارد کنید:

Page URL

Matches REgEx

.*

 

این با استفاده از عبارت . * انجام می شود تا از مطابقت با تمام URL های صفحه و از کارکرد اعلان در تمام صفحات اطمینان حاصل کند.

هنگامی که همه این کارها انجام دادید، دکمه ذخیره را فشار دهید.

  1. یک برچسب (تگ) رویداد زمانی ایجاد کنید

گام بعدی ایجاد یک رویداد سفارشی برای نشان دادن این است که کاربر هنوز در صفحه شما است. ما باید به درستی این رویداد را برچسب گذاری کنیم تا بتوانیم این را در گزارش های تجزیه و تحلیل خود شناسایی کنیم. این توسط اعلان سفارشی ما به کار خواهد افتاد.

  • ایجاد یک برچسب
  • نوع برچسب را بر روی Universal Analytics تنظیم کنید (فرض بر این است که شما از UA استفاده می کنید).
  • برچسب را به صورت زیر پر کنید:

 آنالیتیکس برای بهبود محتوا - Track Typeچندین جای خالی در اینجا وجود دارد که باید تنظیم کنید. جزئیات مربوطه در اینجا به مدل ردیابی شما مرتبط است، اما اگر این اولین بار است که شما با این مقادیر کار می‌کنید، این موارد به شما در تصمیم گیری برای چگونگی ورود کمک خواهند کرد.

مقادیری که به آن توجه کنید عبارتند از:

دسته بندی.

اقدام.

برچسب (اختیاری، توصیه شده)

ارزش (اختیاری)

در مثال بالا می توانیم از مقادیر زیر استفاده کنیم:

دسته بندی: “مشارکت”

اقدام: “زمان صرف شده در صفحه.”

برچسب: “x ثانیه”.

مقادیر خاص وابسته به خواسته شما هستند، اما هدف در اینجا این است که ارزش را به گزارش‌های خود اضافه کنید، بنابراین آزمایش و تنظیمات را به همان ترتیب انجام دهید.

  1. یک اعلان را انتخاب کنید

در اینجا شما باید اعلانی که قبلا ایجاد کرده اید را انتخاب کنید.

  1. ضربه غیر متقابل

این تنظیم به شما اجازه می دهد تعیین کنید که آیا رویداد بر میزان نرخ پرش تاثیر  بگذارد یا نه. اگر این تنظیمات را بر روی “False” (به طور پیش فرض) تنظیم کنید، سپس این کلاس به عنوان بازدید غیر متقابل دسته بندی می شود. (اگر از این تنظیمات استفاده می کنید، می توانید دستورالعمل های بالا در مورد نرخ پرش را نادیده بگیرید.)

  1. انتشار

در حال حاضر به یاد داشته باشید که این تغییرات را منتشر کنید به این ترتیب در مسیر خوبی برای بهبود تحلیل های تلاش های بازاریابی محتوای خود قرار خواهید گرفت.

نکات تکمیلی

چند نکته وجود دارد که باید به یاد داشته باشید:

  • نرخ پرش استاندارد شاخص خوبی برای بازاریابی محتوا نیست.
  • زمان صرف شده در سایت را نمی توان به عنوان یک گزینه قابل اعتماد برای بازدید یا خروج از صفحه در نظر گرفت.

اگر این ترفندها را پیاده سازی کنید، تصویر بهتری از نحوه تعامل بازدیدهای یک صفحه ناشی از جستجوی ارگانیک (یا سایر کانال های بازاریابی) با محتوای خود خواهید داشت.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search