درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

هرم معکوس برای پاسخ به کاربران

هرم معکوس برای پاسخ به کاربران
فهرست مطالب

اگر به دنبال روشی سریع در تهیه‌ محتوا برای دستیابی به اسنیپت‌ های ویژه هستید، این مقاله مناسب شما نیست، اما اگر به دنبال جدیدترین نتایج و تاکتیکی هوشمندانه برای افزایش شانس به دست آوردن یک اسنیپت هستید، مطمئناً در جای درستی هستید.

محتوا در فارسی منجر به دریافت اسنیپت نمیشود.  این موضوع را ما در زبانهای با خط مشابه مانند عربی هم تست کردهایم و در آن زبانها هم اسنیپت برای مطالب به دست نمیآید. اگر در این زبانها موردی خلاف این موضوع دیدید ما را در بخش کامنتها در جریان بگذارید.  اما محتوایی که در جهت به دست آوردن اسنیپتها نوشته شود ویژگیهایی دارد که می تواند هر خوانندهای را به سرعت جذب آن محتوا تولید شده کند. از این رو نوین مارکتینگ این مطلب را از وبسایت ماز ترجمه کرده است. این موضوع برای ما یک هدف است که محتوا باید برای مخاطب باشد نه موتورهای جستجو از این رو فارغ از این که نتیجه نهایی چه می شود میتوانید از این مطلب نوین مارکتینگ برداشت بسیار قوی انجام دهید. 

مشابه روزنامه نگاران، روش هرم معکوس نوشتن، کمک بزرگی برای تولید محتوایی بین‌المللی، متقاعد کننده و قدرتمند است که می‌تواند رتبه‌ی شما را برای جستجوی عبارات مختلف افزایش داده و به طور همزمان بیش از یک اسنیپت را به ارمغان بیاورد.

روش هرم معکوس برای نوشتن محتوا

تکنیکی وجود دارد که به نظر من برای اسنیپت‌های ویژه بسیار کاربردی است و آن نوشتن به صورت سوال و پاسخ است. این روش از دنیای روزنامه نگاران می‌آید و همین موضوع عامل اعتماد بیشتر به آن است. بنابراین امروز در این باره با شما صحبت می‌کنم. این ترفند هرم معکوس نامیده می‌شود.

۱- با عنوان مطلب شروع کنید

این مورد مشابه این مثال است: زمانی که شما، به عنوان یک خبرنگار، داستانی را می‌نویسید، با اصل مطلب شروع می‌کنید. شما اصل موضوع را معرفی می‌کنید. این خارق العاده است که شما داستانی با عنوان «پنگوئن‌ها از بانکی سرقت کردند» دارید که می‌تواند داستانی قدرتمند شود و می‌خواهیم اصل مطلب درست پیش روی شما باشد. پنگوئن‌ها از یک بانک دزدی کرده‌اند، این همه چیزی است که لازم دارید بدانید. چیزهایی در رابطه با این عنوان و حقیقتی که منجر به چاپ آن شده است، عاملی برای خرید هر روزنامه‌ای است. ما اشتراک روزنامه را نداشتیم ولی آن را می‌خریم. مطمئنا در دنیای وب، باید به سرعت توجه مخاطب را جلب کنید. باید آن‌ها را به سایت بیاورید. باید مطلبی با چنین عنوانی داشته باشید.

هرم معکوس برای پاسخ به کاربران - با عنوان مطلب شروع کنید

۲- وارد جزييات شوید

هدایت درست عنوان مطلب باعث می‌شود که مخاطبان به داخل سایت بیایند و با بررسی کردن معلوم می‌شود توجهشان به مطلب جلب می‌شود یا نه. در هرم معکوس، محتوا را به بخش‌های کوچک‌تر تبدیل می‌کنید. سپس وارد جزئیات می‌شوید. در مثال سرقت از بانک پنگوئن‌ها؛ محتوا شما باید درباره تعداد پنگوئن‌هایی که در آنجا بودند؛ از چه بانکی سرقت کردند و چه مقدار پول به سرقت بردند؛ صحبت کند.

هرم معکوس برای پاسخ به کاربران - وارد جزييات شوید

۳- به پس زمینه موضوع بپردازید

پس از آن باید به پس زمینه‌ي موضوع برسید. در این مورد باید درباره‌ تاریخچه‌ خلاف‌های پنگوئن‌ها در امریکا؛ ارتباط پنگوئن‌ها با مافیا؛ اطلاعاتی درباره‌ فرهنگ پنگوئن‌ها و برنامه‌ای که برای برخورد با آن داریم؛ بنویسید. سپس باید وارد حدس و گمان شوید و مواردی که به عنوان یک متخصص می‌دانید را به محتوا خود بیفزایید.

چگونه پاسخ‌گویی به سؤالات در محتوا برای سئو سایت مفید خواهد بود؟

چگونه پاسخ‌گویی به سؤالات در موضوع سئو مفید خواهد بود؟ با توجه به اصل موضوع پاسخ دهید، جزئیات و داده‌ها را بگویید، سپس سؤال‌های مرتبط را پاسخ دهید.

کاری که می‌توانید انجام دهید این است که در عنوان پاسخ، اصل مطلب را بنویسید. اگر کسی از شما سوالی بپرسد، آن اسنیپت را خواهید داشت، پس به سرعت پاسخ آن را خلاصه نویسی کنید. آن‌ها چیزی را که می‌خواهند بدانند را بگویید، سپس به جزئیات بپردازید و سپس اطلاعات جزئی تر را بیاورید. چیزهایی که به شما اعتبار می‌دهند و مهارت شما را نشان می‌دهند را به متن بیفزایید. پس از آن می‌توانید درباره پس‌زمینه‌ موضوع بنویسید.

اما به نظر من آن چیزی که برای پاسخ‌ها جذاب است، و کمی جلوتر درباره آن خواهم گفت، سخن گفتن از یک سوال بسیار بزرگ و مهم است. همین موضوع دنباله‌های بسیاری برای شما خواهد داشت. کاربرانی که جذب شده‌اند می‌خواهند درباره‌ دنباله‌های آن بدانند. پس ادامه بدهید و آن‌ها را هم پاسخ دهید.

اگر یک اسنیپت ویژه را به دست بیاورم، کاربران روی پاسخ من کلیک می‌کنند؟ آیا باید همه چیز را بگوییم؟

به نظر من این ترسی است که همه‌ی ما داریم. اگر ما پاسخی را بنویسیم و گوگل آن را در جعبه‌ای بگذارد چه می‌شود؟ این سوال است و عبارت جستجو شده و جعبه، پاسخ را نشان می‌دهد. آیا کاربران کلیک می‌کنند؟ چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا باید همه چیز را بگوییم؟ به نظر من، بله، و برای این جواب چند دلیل دارم.

از سوال‌هایی که به راحتی قابل پاسخگویی هستند، بپرهیزید.

نخست، از شما می‌خواهم که محتاط باشید. شما معمولاً به دنبال پاسخ سوال‌هایی نیستید که بسیار راحت قابل پاسخ‌گویی‌اند. ما همین حالا این مورد را در نمودار آگاهی دیده‌ایم. گوگل چیزهایی درباره‌ی زمان، تاریخ، واقعیتی درباره‌ی یک نفر و هر چیزی که در نمودار آگاهی می‌آید، می‌گوید. «قد آبراهام لینکلن چقدر بود؟» این سوال به خوبی پاسخ داده شده و چنین جواب‌هایی به راحتی قابل پاسخ‌گویی است. پس سوال های محتوای شما برای توضیح واضحات نیست

به سوال‌های چگونگی انجام یک کار با پس‌زمینه‌ی قوی پاسخ دهید.

شما وقتی کاربران را جذب می‌کنید که به سوالاتی برای پاسخ گفتن به چگونگی و چرایی انجام کاری بپردازید.این سوالات باید پس‌زمینه‌ی محتوایی قدرتمندی داشته باشند تا کاربران را جذب کنند. در این موارد، فکر می‌کنم که نباید از گفتن همه چیز ترسی داشته باشید و به شما می‌گویم چرا. این مورد بیشتر از نظر تجربه‌ی کاربری مهم است. اگر کسی سوالی بپرسد و سرخط کوتاهی از پاسخ شما را ببیند و پاسخ شما قابل اعتماد باشد، روی سایت شما کلیک خواهد کرد.

«گفتن همه چیز» یک پاسخ خوب اعتبار شما را می سازد و بازدیدکنندگان با کیفیتی را به ارمغان می‌آورد.

در اینجا پنگوئن را خواهید داشت، غرق در پول نقد، که به دنبال روش‌هایی برای خرج کردن پولش است. ما درباره‌ی روشی که او پول را به دست آورده است نگران نیستیم. نمی‌دانیم و مهم نیست. پس از آن کاربر روی لینک شما کلیک می‌کند. شما نام تجاری خود را می‌دانید و امیدوارید که حرفه‌ای باشد، کاربر دوباره سوال و جواب شما را می‌بیند.

دادن یک «دنباله» به جستجو کننده برای وی  اعتمادساز است

اگر به نظر شما این مورد تکراری است، فکر می‌کنم که نکته‌ی خوب این مورد این است که به کاربر چیزی را می‌دهید که دنباله می‌نامیم. او می‌تواند ببیند که «این همان صفحه‌ای است که می‌خواستم روی آن کلیک کنم. کاملاً مربوط به موضوع است. من در جای درستی هستم.» پس از آن باید به جزئیات پرداخته و پس از آن داده‌ها و دنبال‌هایی که اعتبار متن را نشان می‌دهند و دنبال کردنشان میزان مهارت شما را به نمایش می‌گذارد را به وی بدهید.

کسانی که به دنبال پاسخ‌های ساده هستند، از جمله بازدید کنندگانی نیستند که قابل بازگشت باشند

فکر می‌کنم که نکته‌ خوب در این مورد این است که ما از دادن هر اطلاعاتی به بازدیدکنندگان می‌ترسیم، زیرا ممکن است کسی بر روی آن کلیک نکند. اما کسانی که فقط پاسخ را می‌خواهند و کلیک می‌کنند،  کاربران بازگشت پذیری نیستند. آن‌ها بازدید کنندگان با کیفیتی نیستند. اما کسانی که مطلب را می‌بینند، به دنبال اعتبار آن هستند و می‌خواهند که مطالب بیشتری بخوانند، بازدیدکنندگان با کیفیتی‌اند. این افراد کسانی هستند که پولشان را به شما خواهند داد.

پس به نظر من نباید از آن‌ها بترسید. جواب‌های ساده را بیان نکنید. اگر در کار دادن پاسخ‌های ساده هستید، صادقانه می‌گویم، همین حالا هم به دردسر افتاده‌اید. این کار موضوعی سخت است. به کاربران چیزی را بگویید که آن‌ها را به سمت پاسخ‌های مورد نظر آنها راهنمایی کرده و اطلاعات بیشتری به آن‌ها بدهد.

این تاکتیک در جهان واقعی چگونه کار می‌کند؟

محتوای کم، معتبر نیست.

در ادامه درباره‌ی صورت واقعی‌تر این زمینه صحبت می‌کنیم. ترس من از این است که این مورد را نخوانید و بروید، چندین و چند صفحه بسازید که یک سوال در خود دارند و یک پاراگراف با دنیایی از محتوای ضعیف و پاسخ‌هایی به هزاران هزار سوال. فکر می‌کنم که این مورد به نظر گوگل بسیار ضعیف است. بنابراین نباید صفحاتی داشته باشید که در آن‌ها سوال، جواب و محصول من را بخرید باشد! این گونه صفحات به نظر معتبر نمی‌آیند. کسی به سایت شما باز نمی‌گردد. این چنین صفحات از نظر گوگل نیز ضعیف‌اند و باید به تولید هزاران هزار از این نوع محتوا پایان دهید. خواهیم دید که یک محتوای خوب چه تاثیری بر روی سایت شما دارد.

از هرم معکوس برای تولید محتوای غنی استفاده کنید و CTA به دست آورید.

برای من جذاب است که ببینم در تولید صفحات به صورت سوال و جوابی ماهر شده‌اید. این چیزی است که زمان و تلاش چشمگیری نیاز دارد. شما با پاسخ پیش می‌روید و با پاسخ دادن به آن در بالای هرم قرار می‌گیرید. به جزئیات می‌پردازید. به مطالبی می‌پردازید که کاربران واقعاً به آن جذب شده و می‌خواهند آن را بدانند و از آن استفاده می‌کنند. سپس به داده‌های جزئی تر بپردازید. اگر داده‌های اصیل دارید و یا مطلبی دارید که هیچ کس قادر به ارائه‌ی آن نیست،‌ عالی است.

هرم معکوس برای پاسخ به کاربران - CTAپس از آن به پاسخ سوالات مرتبط بپردازید. اگر کلید های CTA (این کلید ها را در مقاله نوین مارکتینگ با عنوان CTA چیست؟ با تمام معجزه‌هایش آشنا شوید بهتر بشناسید) مثل «بیشتر بدانید» دارید، استفاده کنید، بسیار خوب است. از نظر من چنین صفحه‌ای بسیار جذاب است و بازدیدکنندگان بازگشتی را نیز جذب می‌کند.

سوال ماز: برچسب عنوان چیست؟

می‌خواهم برای شما مثالی بزنم. این موردی است که در مرکز آموزش ماز استفاده‌ی زیادی دارد. پس، واضح است که وبلاگ ماز در کنار صفحات دائمی پاسخ به سوالات بزرگی که عموم کاربران می‌پرسند، حضور دارد. بنابراین ما یک صفحه‌ با تیتر  “برچسب عنوان داریم” که مسلماً موضوع مهمی در سئو است.

هرم معکوس برای پاسخ به کاربران - CTA

این صفحه چنین شکلی دارد. مستقیماً به سراغ سوال می‌رود:تگ عنوان چیست؟ ما پاسخ را خواهیم گفت: برچسب عنوان،‌ صفحه‌ای اچ‌تی‌ام‌ال است که دارای برچسب است و در سئو کاربرد دارد. با توجه به اینکه این پاراگراف، در اسنیپت ویژه دیده می‌شود می توان گفت که عالی است. اگر کسی پاسخ این سوال را بخواهد و ببیند که ماز به آن پاسخ داده است، خارق العاده است، هیچ مشکلی وجود ندارد.

هرم معکوس برای پاسخ به کاربران - CTA

اما طبیعتاً، افرادی که سوال را پرسیده‌اند، واقعاً می‌خواهند بدانند که: برچسب عنوان چه کار می‌کند؟ برای چه کاری مفید است؟ چه کمکی به سئو می‌کند؟ چگونه یکی از آن ها را بنویسم؟ پس ما به عمق مسئله می‌رویم و با ادغام سه یا چهار بخش از متن،‌ محتوایی بزرگ تولید می‌کنیم که بسیار غنی است. به این شکل نسخه‌ای نمایشی از محتوا داریم که بسیار محبوب است. یک نمونه کد داریم که نشان می‌دهیم که این برچسب ها در اچ‌تی‌ام‌ال به چه شکل ایجاد می‌شود. چگونه به نوعی بر جذابیت بصری کمک می‌کند. سپس به سوالات مرتبط می‌پردازیم. چرا برچسب عنوان‌ها مهم هستند؟ چگونه می‌توانم برچسب عنوان خوبی بنویسم؟

یک صفحه توانایی آن را دارد که برای صدها سوال و عبارت رتبه بندی شود

این مورد فوق العاده است زیرا گاهی اوقات کاربران می‌خواهند که به همه‌ی سوالاتشان یکجا پاسخ دهند، زیرا از این که پاسخ هر سوال در یک صفحه باشد هراس دارند. جذاب است بدانید که چند روز پیش به رتبه بندی ۴۰ میلیون کلمه‌ کلیدی خودمان نگاهی کردم، این کلمات برای بیش از ۲۰۰ عبارت و ۲۰۰ سوال رتبه بندی شده است. بنابراین این کلمات برای سوالاتی نظیر «برچسب عنوان چیست» رتبه بندی شده، اما برای چیزی مثل عبارت «چگونه برچسب عنوانی خوب بنویسم» نیز رتبه بندی شده است. پس نباید نگران این موضوع باشید. اگر متن شما بخشی از یک محتوا غنی و محکم باشد، کاربران به آن توجه می‌کنند و برای سوالات مرتبط به آن هم رتبه بندی می‌شوید و در بسیاری از موارد، برای سوالات مرتبط نیز به اسنیپت ویژه ای دست خواهید یافت.

سپس، وقتی که کاربران همه‌ آن‌ها را ببینند، می‌توانیم به کاربران چنین چیزی را نمایش دهیم: «سلام، ماز ابزارهایی دارد که به نوشتن برچسب عنوان بهتر کمک می‌کند. ما می‌توانیم برچسب عنوان‌های شما را بررسی کنیم. چرا از یک دوره‌ی آزمایشی ۳۰ روزه‌ رایگان استفاده نمی‌کنید؟»

واضح است که ما این مورد را امتحان می‌کنیم و فشاری هم وارد نمی‌کنیم. اما این مطلب به محتوایی بسیار غنی تبدیل شده است و می‌تواند سوالات متعددی را پاسخ دهد. همین موضوع فرصت‌های متعددی برای به دست آوردن اسنیپت‌های ویژه ایجاد می‌کند.

از دید من، روش هرم معکوس کاملاً قانونی است. این روش به شما در نوشتن محتوایی خوب کمک می‌کند که در نهایت تاثیرات خوبی بر روی سایت شما می‌گذارد. این روش برای سئو، روش مناسبی است، برای بازدید کنندگان خوب است و با به کار بردن آن به داشتن چندین اسنیپت ویژه امیدوار خواهید شد.

از این رو بسیار مشتاقم که درباره‌ی محتوای پاسخ‌هایی که برای چنین سوالاتی نوشتید، چگونه آمار شما رشد کرده، چگونه به سوالات پاسخ داده‌اید، بشنوم. مشتاقانه منتظر بحث با شما در این باره هستیم. پس در بخش نظرات شما را خواهم دید. متشکرم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search