درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

چگونه با استفاده از کپی رایتینگ برند به نتیجه برسیم

چگونه با استفاده از کپی رایتینگ برند به نتیجه برسیم
فهرست مطالب

آیا صفحات وب شما به نتیجه نمی‌رسند؟ جسیکا فاستر توضیح می‌دهد که چگونه یک پیام بر مبنای برند بر اساس سئو ایجاد کنیم که اطمینان را جلب کند و به نتیجه بیانجامد. یک جنبه نویسندگی محتوا که به ندرت ذکر شده است کپی رایتینگ برند است که هم سازگار با سئو باشد و هم شما را به مخاطبین هدفتان برساند. با ایجاد یک ساختار کامل، و با توجه به اینکه شما به خوبی می‌توانید کاربران را به مشتری تبدیل کنید – که یکی از اهداف اصلی سئو است – شما می‌توانید کپی رایتینگ بر مبنای برند را برای خودتان یا مشتری‌تان انجام دهید.

در این مقاله، شما متوجه می‌شوید که چرا کپی رایتینگ بر مبنای برند از اهمیت بالایی برخوردار است و همین‌طور چگونه می‌توان پیام درستی را برای مخاطبین درست در زمان درست ترتیب داد.

برندینگ چه کاری می‌تواند با سئو کپی رایتینگ انجام دهد؟

من دوست دارم که بگویم “سال ۲۰۱۸ سال برندینگ شخصی است”. اگر چه برندینگ کسب و کارهای در مقیاس بزرگ مهم‌تر است، من مشتریان بسیار زیادی را یافتم که به دنبال ایجاد یک نما برای کسب و کاری که با آن سر و کار دارند هستند. فقط کافی نیست که ترافیک به سایتتان بیاورید و یا حجم عظیمی از مقالات را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. شما باید ارتباطی با مخاطبینتان برقرار کنید تا اعتماد آنها را برانگیزد و قدرت شما را در جایگاهتان افزایش دهد. و این کار با ابزار کپی رایتینگ برند میسر می‌شود.

یک سئو کپی رایتینگ برند قوی خیلی بیشتر از نویسندگی ساده برای گوگل یا حتی نوشتن برای مخاطبین هدفتان کار دارد.  این کار عملا برقرار کردن یک تعادل زیبا بین هر دوی این موارد و انجام موثر آن است و شما مجبورید اغلب از بیرون به موضوع نگاه کنید.

به عبارت دیگر، سئو کپی رایتینگ یک روش نوشتن است که هم سازگار با سئو است و هم به جذب مخاطبین شما می‌پردازد و آنها را به مشتریتان بدل می‌کند. این اصلا به این معنی نیست که فقط باید کلمات کلیدی را بیابیم و به کار خود ادامه دهیم. با روش های قدیمی نمی توان سئو کپی رایتینگ برند را انجام داد.

در حقیقت، مردم اغلب از من در خصوص چگالی کلمات کلیدی در نوشته ها می‌پرسند ولی در واقعیت این معیار بسیار سخت در ذهن می‌گنجد.

اگر شما به درستی یک محتوای با کیفیت، دقیق و آموزنده را به اشتراک بگذارید که پاسخ سوال مخاطبتان را بدهد، این محتوا به عبارتی در مسیر سازگار با سئو قرار دارد. شما سپس فقط نیاز دارید کلمه کلیدی را بجویید که ترافیک جستجو و سطح رقابتی خوبی را  با خود به همراه دارد.

همان‌طور که در بالا ذکر کردم، پیام برند شما یک جزء مهم سئو کپی رایتینگ برند است. پیام برند نقش مهمی را در چگونگی نوشتن شما، مخاطب نوشته شما و نتیجه‌ای که انتظار دارید اتفاق بیافتد ایفا می‌کند.

کپی رایتینگ برند - برندینگ چه کاری می‌تواند با سئو کپی رایتینگ انجام دهد؟

چگونه پیام برند خود را پیدا کنیم؟

ایجاد یک پیام برند گام بزرگی برای شروع یک کسب و کار است که بسیاری از صاحبان کسب و کار این گام را نادیده می‌گیرند. شاید آنها به بازاری نگاه می‌کنند که در مخاطبین هدف آنها قرار گرفته است و می‌دانند آنها چه می‌خواهند اما آنها به درستی تمامی این موارد را نمی‌توانند به یکدیگر ارتباط دهند.

نتیجه این است که اغلب وب سایت ها و بازاریابی ها پیام برند را کپی می‌کنند. در نهایت تعداد زیادی عبارات دست و پا شکسته عمومی حاصل می‌گردد که هیچکدام به درستی اصل محتوای برند را بیان نمی‌کند.

نتایج چیست؟ خوب، حتی اگر مشتریان بالقوه به سایت وارد شوند نیز نمی‌توانند ایده اصلی پشت سایت و خدماتی که ارائه می‌دهد را متوجه شوند. اگر آنها ارتباط را متوجه نشوند نمی‌توانند به مشتری دائمی تبدیل گردند.

برای یافتن پیام برند کسب و کار یک سری سوالات اساسی وجود دارد که باید برای کپی رایتینگ برند پرسیده شود. در اینجا برخی از این سوالات که به ما در یافتن پیام برند کمک می‌کند آورده شده است.

  1. چه چیزی در مورد محصولات یا خدماتتان شما را منحصر بفرد میکند؟

ابتدا، شما باید مشخص کنید چه چیزی شما را از سایر رقبایتان مستثنا می‌کند. حتی اگر آنها دارای خدمات و محصولات مشابه شما باشند اما حداقل یک چیزی وجود دارد که شما را از آنها جدا می‌سازد.

برای مثال، می‌تواند این باشد که شما از راه‌های میانبر استفاده نمی‌کنید یا محصولاتتان دارای منابع محلی هستند و به صورت ارگانیک رشد نموده‌اند. این موضوع هر چیزی که هست دانستن آن شما را متفاوت می‌کند و به شما در جذب مخاطب کمک می‌نماید.

  1. برای مشتریانتان چه ارزشی ایجاد میکنید؟

به ارزشی که برای مشتریانتان ایجاد می‌کنید (مانند پول یا دادن یک کالا به آنها) فکر کنید و واقعاً به اینکه کسب و کارتان چه ارزشی را ارائه می‌کند فکر کنید.

مثلاً، این ارزش می‌تواند برون سپاری آسان نیاز بازاریابی دیجیتال آنهاست. یا می‌تواند اطمینان دادن به آنها از کار کردن با یک آژانس سئو مطمئن که حمایتشان می‌کند باشد. اگر شما درباره آن فکر کنید، هر دوی این پیشنهادها می‌تواند به عنوان شعار باشد.

عموماً شما متوجه می‌شوید که مخاطب شما ضرورتاً به دنبال پول بیشتر نیست اما بیشتر از آن را می‌خواهد. شبیه به این است که رقبای شما به دنبال فروش بیشتر هستند اما شما چگونه می‌توانید تجارت خود را شیرین کنید؟

  1. مشتری ایده آل شما کیست؟

وقتی که من از مشتریان این سوال را می‌پرسم، پاسخ آنها عموماً چیزی شبیه “صاحبان کسب و کار” ، “کارشناسان حرفه‌ای بازاریابی دیجیتال” و یا حتی “کارآفرینان خلاق”  است مشکل این پاسخ‌ها این است که اطلاعات کمی را در اختیار شما برای ایجاد پیام برند قرار می‌دهد.

کپی رایتینگ برند باید یک پروفایل جامع ایجاد کند و برای ایجاد آن  باید سوالات زیر را بپرسید:

  • آنها چه نوع از صاحبان کسب و کارهای کوچک هستند؟
  • مشکلات آنها چیست؟
  • علایق آنها چیست؟
  • آنها شبیه چه هستند؟

هر چه بیشتر شما در مورد آنها بدانید، آسان‌تر می‌توانید آنچه می‌خواهند را متوجه شوید. اینها اطلاعاتی هستند که شما در محتوای سئو خود استفاده می‌کنید.

  1. هدف شماره ۱ شما وقتی مخاطبین به وب سایت شما میرسند چیست؟

عموماً، هدف وب سایت تبدیل مخاطب به مشتری است. اما دوباره، فقط همین کافی نیست. شما باید یک نقشه برای چگونگی درگیر شدن کاربر با وب سایت داشته باشید.

  • آیا شما می‌خواهید که آنها وبلاگ شما را مشاهده کنند و در مورد موضوعات به خصوصی اطلاعات بیشتری کسب کنند؟
  • آیا می‌خواهید آنها از صفحات فروش سایت شما خرید کنند؟
  • آیا می‌خواهید آنها فرم ارتباط با ما را برای دریافت مشاوره پر کنند؟

تمامی این نتایج کمی متفاوت‌اند، و بنابراین، هر یک از این‌ها پیام متفاوتی را فراخوانی می‌کند. ایده نتیجه‌ای که از وب سایت می‌خواهید و پیام برند شما باید با یکدیگر کار کنند تا منجر به تبدیل مخاطب به مشتری در وب سایتتان گردد.

  1. محصول/خدمت شما چه مشکلی را از مشتری حل میکند؟

مشابه سوال شماره ۲، این سوال مربوط به این می‌شود که شما واقعا می‌خواهید با مشتریانتان چه کاری انجام دهید.

اگر کسب و کارتان فروش کامپیوتر است، مشکل این نیست که “مشتریان من نیاز به لپ تاپ دارند و الان یکی دارند”. جواب صحیح تر این است که “مشتریان من از خانه نمی‌توانند بدون لپ تاپ کار کنند. من می‌توانم یک لپ تاپ با قیمت مناسب برای آنها تهیه کنم.” ببینید که شما چگونه هستید و سپس مشکلات خاص و روش حل آنها را شناسایی کنید.

شما ممکن است حتی بخواهید لیستی از رایج‌ترین سوالات و موضوعات مربوط به مشتریان گذشته و بالقوه خود ایجاد کنید. چگونه می‌توانید زندگی و تجارت را برای آنها آسانتر کنید؟ پاسخ این سوالات فرصت‌های محتوا بر روی وب سایت را شکل می‌دهد.

  1. چه استایل/لحنی برای مخاطبین هدفتان مناسبتر است؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار در بین شعارهای بازاریابی دست و پا شکسته که در سایت‌های دیگر می‌بینند و برای سایت خود استفاده می‌کنند گیر افتاده‌اند. این موضوع ممکن است برای برخی از کسب و کارها جواب دهد اما برای همه این‌گونه نیست. کپی رایتینگ برند وب سایتتان باید کمتر از آنچه شما درخواست می‌کنید باشد و بیشتر از درخواست مخاطبین هدفتان باشد.

اگر شما به طور کامل به سوال شماره ۳ پاسخ داده اید، ممکن است ایده درستی در این خصوص داشته باشید. شما باید بدانید که لحن و استایل به بهترین شکل با شخصیت و آنچه به دنبال آن هستند سازگار می‌گردند.

کپی رایتینگ برند - چگونه پیام برند خود را پیدا کنیم؟

تست، تست و تست کپی رایتینگ برند

یک جزءمهم نوشتن یک محتوای سئو قوی تست نسخه‌های مختلف و استایل‌های کپی رایتینگ برند است. روش‌های فراوانی برای انجام این کار وجود دارد اما شاید شناخته شده‌ترین و آسان‌ترین روش A/B testing است. با A/B testing شما دو نسخه یا بیشتر از محتوای خود را تست می‌کنید تا متوجه شوید که کدامیک بهترین کارایی را دارد. اگر در باره A/B testing اطلاعات کافی ندارید از شما دعوت می‌کنم مقاله : ” تست A/B را کاملا بشناسید  را بخوانید.

برای مثال، شما ممکن است دو پست مشابه داشته باشید اما بخواهید تاثیر دو عنوان مختلف را تست کنید. شما سپس هر دو پست را جابجا می‌کنید و مشاهده می‌کنید که کدام یک بهتر هستند (با مشاهده ترافیک، نرخ تبدیل مخاطب به مشتری، کلیک ها و …). نتایج این تست باید به شما بگوید که چه نوع عنوانی مخاطبین شما را افزایش می‌دهد.

شما می‌توانید تقریبا بر روی هر چیزی تغییر ایجاد کنید. رایج‌ترین آنها عبارتند از:

  • عنوان صفحه
  • عنوان پست
  • طول محتوا
  • طراحی محتوا
  • ساختار محتوا

من پیشنهاد می‌کنم که فقط یک یا دو تغییر ایجاد کنید بنابراین شما می‌توانید دقیقاً مشخص کنید که چه المانی به عنوان فاکتور تصمیم گیرنده در  کپی رایتینگ برند شما نقش ایفا می‌کند تا محتوا بهتر یا بدتر نمایش داده شود.

اگر شما زمان A/B testing را پیش از انتشار محتوا نداشته باشید، می‌توانید همیشه ویرایش‌های افزایشی در طول زمان برای محتوای خود داشته باشید و کارایی آنها را بررسی نمایید.

برای مثال، اگر صفحه به خوبی عمل نکند (در جریان یا در شبکه های اجتماعی) و شما عنوان صفحه را تغییر دهید و این معیارها بهبود یابند صحیح است اگر فرض کنیم یک تغییر موثر بوده است.

مشکلی نیست اگر انواع دیگری از کپی برداری برای بررسی بهترین گزینه برای مخاطبین استفاده شود. در حقیقت، این کار به شدت توصیه می‌شود! به عنوان یک معیار، می‌توانید حتی یک پرسشنامه برای چشم انداز یا مشتریان پیشین ایجاد کنید تا تاثیر و کارایی محتوایتان را ارزیابی کنید.

اگر شما بتوانید به این سوالات عمیق پاسخ دهید، شما در مسیر ایجاد یک پیام برند به درستی قرار گرفته‌اید. سئو کپی رایتینگ برند واقعا این اجزا متفاوت را با کپی برداری شما ترکیب می‌کند و برروی مشتریان ایده آل شما و آنچه آنها میخواهند و نیاز دارند تمرکز می‌کند. اگر شما بتوانید این کار را انجام دهید، آنها ارزش آنچه که شما ارائه می‌کنید را خواهند دید.

کپی رایتینگ برند - تست، تست و تست کپی رایتینگ برند

بهینه سازی صفحات خدمات/ صفحات فرود

مشابه صفحه خانه وب سایتتان، صفحات فرود و خدمات می‌توانند اولین صفحه‌ای باشند که کاربر وقتی وارد سایت شما می‌شود با آن مواجه می‌گردد.

به همین دلیل، این صفحات باید برای سئو و تبدیل کاربر به مشتری بهینه سازی گردد. به این معنی که آنها نباید به عنوان صفحات جایگزین باشند و باید هم اندازه باقی صفحات سایتتان به کسب و کارتان خدمت کنند.

تفاوت این صفحات در این است که برخلاف صفحه خانه که منافع گوناگونی از کسب و کارتان را پوشش می‌دهد، شما فقط یک موضوع را در آن  هدف می‌گیرید.

شما باید در این صفحه به طور واضح به موضوعی که می‌خواهید به مشتری ارائه دهید، اطلاعاتی که در این صفحه یافت می‌شود و عملی که از مشتری انتظار دارید در این صفحه انجام دهد اشاره کنید.

تگ H1 نخستین گام در این فرآیند است. همانند صفحه خانه، این تگ باید مستقیما به آنچه کاربر به دنبال آن است ارتباط داشته باشد و حتی الامکان شامل تمامی کلمات کلیدی که در صفحه بر روی آن تمرکز شده باشد.

طرح کلی صفحه تشویق کاربران برای نگهداری آنها به خواندن و مشاهده اطلاعات بیشتر است. داشتن دیواری از متن با سازماندهی اندک باعث خروج کاربر از صفحه و یا حتی بدتر از آن منجر به دریافت ضریب فرار منفی می‌گردد.

تگ های H2 و H3 بهترین دوستان شما در این صفحه هستند و با استفاده از آنها می‌توانید کاربر را در مسیر سوالات و توضیحات بیشتر خود هدایت کنید. آنها همچنین فرصتی برای استفاده از کلمات کلیدی بیشتر‌اند.

نهایتاً، همانند صفحه خانه شما باید از یک CTA (call to action) در انتهای صفحه بهره ببرید. با این روش، شما می‌توانید کاربری که تصمیم به تماس با شما گرفته را در انتهای صفحه جذب کنید.

صفحات خدمات و فرود سایت شما باید به خوبی سازماندهی گردند و هدفمند نوشته شوند. این صفحات جایی برای پر کردن با کلمات کلیدی، متون عظیم یا کپی برداری‌های ناراحت کننده نیست. هدف اصلی شما در این صفحه باید مخاطب قرار دادن نگرانی اصلی مخاطبینتان و سپس انتقال این موضوع که شما یک راه حل منحصر بفرد و موثر برای این مشکل هستید باشد.

پست‌های وبلاگ و کپی رایتینگ برند

بسیاری از متخصصین سئو و صاحبان کسب و کار فکری اشتباه در سر دارند و آن این است که پست‌های وبلاگ پرکننده محتوا هستند. من احساس می‌کنم اگر شما زمان و هزینه بیشتری بر روی یک محتوا صرف کنید، به طریقی این محتوا می‌تواند به کارتان بیاید. این کارایی می‌تواند بوسیله تولید ترافیک ارگانیک، انتشار و ارتقا یک محتوا یا تامین ارزش برای مخاطبین باشد.

من طرفدار محتوای آموزنده طولانی در پست‌های وبلاگی کوتاه هستم. موضوع پیام برند شما در اینجا مطرح می‌شود. اگر پست‌های وبلاگتان با باقی محتوای سایت‌تان مطابقت نداشته باشد، کاربران احساس گیجی و سردرگمی می‌کنند. اگر محتوای وبلاگ‌تان جدا از هم باشد، کار را برای مخاطبتان به منظور اعتماد به دانش شما و اینکه بهترین هستید سخت می‌کند.

به مخاطب خود گوش دهید، و محتوایی که تولید می‌کنید به سوالات آنها باید پاسخ دهد و به نگرانی آنها اشاره کند. حتی اگر شما در سئو خیلی خوب هم نیستید، می‌توانید هنوز بدانید که این محتوایی است که مخاطب شما می‌خواهد آن را مطالعه کند.

پست‌های وبلاگ، اگر به خوبی ایجاد گردند، می‌توانند به شیوه خودشان منجر به فروش شوند. اگر شما ارزش کافی ایجاد کنید، مخاطب شما برای یادگیری بیشتر جلب می‌گردد و در خبرنامه شما عضو می‌شود.

در اینجا تعدادی از نکاتی که برای بهینه سازی پستهای وبلاگ کمک می‌کنند آورده شده است:

  • از تگهای H2 و H3 برای شکستن محتوا به بخش‌های به خوبی سازماندهی شده استفاده کنید تا خواننده را در پست هدایت کند.
  • از فونت های کج و درشت، عکس، ویدئو، تصاویر GIF و … برای درگیر کردن مخاطب استفاده کنید.
  • به دیگر پست‌های وبلاگ و صفحات سایت از طریق لین‌کهای داخلی اشاره کنید تا مخاطب در دریایی از اطلاعات هدایت گردد.
  • پست‌های وبلاگ تان را جذاب، قابل فهم و بدون ایراد ایجاد کنید.
  • محتواها را بر اساس برندتان ایجاد کنید و از واژه شناسی مخاطبتان استفاده کنید.

در مجموع، پست‌های وبلاگ فرصت دیگری برای ارتباط با مخاطبتان هستند. بنابراین وقت را از دست ندهید! با ترکیب کردن پیام برندتان با پست‌های وبلاگ می‌توانید نگرانی اصلی مخاطب را هدف قرار دهید و ارزش بیشتری ایجاد کنید تا اعتماد بیشتری را جلب نمایید.

به همراه استراتژی سئو موجودتان، محتواهایتان مناسب‌تر برای موتورهای جستجو و مشتریان می‌گردند.

کپی رایتینگ برند - پست‌های وبلاگ و کپی رایتینگ برند

موضوع پیام برندتان

اگر چه اغلب جنبه سئو محتوای نوشته شده نادیده گرفته میشود، پیام برند زمانیکه از طریق سایت می‌خواهید کاربر را به مشتری تبدیل کنید مهم میگردد.

صفحه اصلی سایتتان، صفحات فرود حتی پستهای وبلاگ فرصت‌هایی برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب هدفتان و انتقال آنچه واقعاً کسب و کارتان است می باشد. این موضوع به مشتریان یک نظر کلی در خصوص جایگاه کسب و کارتان، آنچه تامین میکند و آنچه شما در آن بهترین هستید ارائه میکند.

اگر صفحات وب سایت‌تان ایجاد ترافیک ارگانیک نمایند اما تبدیل به مشتری نگردند، بدین دلیل است که احتمالاً هنوز شما پیام برند خود برای مخاطبینتان را به درستی نیافته اید. از پیام برند استفاده کنید و در محتوایتان آن را به کار ببرید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search