درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

معرفی ۴ ابزار تبلیغات اینترنتی قدرتمند

معرفی ۴ ابزار قدرتمند در تبلیغات اینترنتی
فهرست مطالب

با آنلاین شدن زندگی بشر تبلیغات اینترنتی به عنصر جدایی ناپذیر کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ تبدیل شد.  تمامی سبک‌های بازاریابی معرفی شده در کتب بازاریابی کلاسیک، امروزه به شکلی مدرن در حال معرفی مجدد خود هستند و هر روز دچار تغییر و تنوع بیشتر می‌شوند تا بتوانند تاثیر بیشتری روی جامعه مخاطبان بگذارند، جامعه مخاطبانی که به صورت بالقوه در بستر اینترنت حضور دارند، فقط کافیست کمی خلاق باشید تا بتوانید مخاطب را به مشتری تبدیل کنید.

برای راه اندازی کمپین‌های آنلاین نیاز به ابزارهای آنلاین خواهید داشت. ابزارها با قابلیت‌های هوشمند خود اثر بخشی کمپین‌های تبلیغاتی شما را بالا می‌برند. در این مقاله به معرفی ۴ ابزار قدرتمند در تبلیغات اینترنتی می‌پردازیم.

۱.پلتفرم Google ADS

ابزار تبلیغات اینترنتی - پلتفرم Google ADS

اگر در هنگام جستجو در موتور جستجوگر گوگل به نتایج دقت کنید متوجه می‌شوید که در نتایج صفحه اول و دوم گوگل، در کنار لینک برخی از سایت‌ها عبارت اختصاری AD قرار گرفته است.  این بدین معنی است که این سایت برای ظاهر شدن در نتایج ابتدایی گوگل از قابلیت تبلیغات در گوگل استفاده کرده است. برای استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل باید از پلتفرم Google ADS استفاده کنید.

پلتفرم گوگل ادوردز یک ابزار قدرتمند برای ایجاد تبلیغات کلیکی در گوگل محسوب می‌شود و به شما امکان ایجاد تبلیغات در نتایج جستجو و درست جلوی چشم مخاطبانتان را می‌دهد. کارکرد این ابزار منطقی به نظر می‌رسد و به این صورت است که گوگل در ازای دریافت هزینه، سایت شما را تبلیغ می‌کند. اما در واقع عملکرد گوگل ادز به این صورت است که گوگل بابت نمایش تبلیغ هیچ هزینه‌ای از شما کسر نمی‌کند و فقط در ازای کلیک هر کاربر بر روی لینک تبلیغ شما مبلغی را از حساب کاربری شما کسر می‌کند.

اما ماجرا همینجا تمام نمی‌شود. پلتفرم گوگل ادوردز یک ابزار کامل و قدرتمند است که تنظیمات ویژه‌ای را برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. مانند :

  •       تخصیص بودجه روزانه
  •       تخصیص بودجه ماهانه
  •       تعیین هزینه کلیک برای هر کلمه
  •       نمایش تبلیغ در بازه زمانی خاص
  •       نمایش تبلیغ در محدوده جغرافیایی خاص
  •       انتخاب موبایل، دسکتاپ، تبلت برای نمایش تبلیغ

این‌ها مواردی هستند که به مدیریت بهتر هزینه‌ها کمک می‌کنند. گوگل ادوردز امکان لینک شدن به ابزار آماری گوگل آنالیتیکس را دارد و از این طریق می‌توان کمپین بهینه‌تری را مدیریت کرد.

 از اینجا بخوانید : آموزش لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز

با یک جستجوی ساده در اینترنت شما به منابع نامحدود آموزش گوگل ادوردز متصل می‌شوید. در میان این آموزش‌ها سایت‌های فارسی نیز آموزش‌های با کیفیتی را ارائه کرده‌اند. اما اگر فرصت این کار را ندارید از یک نیروی متخصص کمک بگیرید. همچنین چند آژانس‌های تبلیغاتی مانند نوین مارکتینگ هستند که برای ثبت آگهی در گوگل می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید.

۲.پلتفرم Facebook ADS

ابزار تبلیغات اینترنتی - Facebook ADS

فیس‌بوک یکی از جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست و تبلیغات در Facebook ADS طرفدار زیادی دارد. فیس بوک به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغ خود را به صورت منظم تغییر دهید تا در هر بار نمایش بتوانید توجه بالای مخاطب را جلب کنید. فرقی نمی‌کند که قصد شما فروش محصول باشد یا برندینگ. در هر دو حالت  می‌توانید با هر بار ارائه تبلیغ جدید نرخ کلیک را بالا ببرید.

تفاوت Facebook ADS با Google ADS در این است که شما در Facebook ADS نیاز به ساختن صفحه فیس بوکی دارید و از طریق آن باید برای تبلیغ اقدام کنید. در صورتی که در گوگل ادوردز، سایت یا کانال تلگرامی شما برای راه اندازی کمپین کافیست.

در Facebook ADS به سادگی ‌توانید هدف خود را از راه اندازی کمپین در بخش Facebook ADS Manager تعریف کنید و در انتهای کمپین میزان موفقیت کمپین خود را اندازه‌گیری کنید.

شبیه قابلیتی که گوگل ادز برای انتخاب زبان و مکان و دستگاه در اختیارتان می‌گذارد، Facebook ADS نیز امکان سفارشی سازی به شما می‌دهد تا بتوانید آیتم‌های نمایش تبلیغ خود را برای جامعه هدف خود به صورت سفارشی تنظیم کنید. در این حالت می‌توانید مخاطب خود را بر اساس سن، جنسیت ،زبان و منطقه جغرافیایی آن‌ها هدف گذاری کنید.

اگر کسب‌وکار شما سایت یا اپلیکیشن نیز داشته باشد  می‌توانید بر اساس ترافیک سایت یا فعالیت‌های اپلیکیشن نیز جامعه مخاطبان خود را تعیین کنید.

Facebook ADS نیز همانند Google ADS قابلیت بودجه بندی داشته و می‌توانید بودجه روزانه خود را به صورت روزانه و یا برای بازه زمانی اجرایی کمپین مشخص کنید.

هر تبلیغ در Facebook ADS می‌تواند تنها ۲۵ کاراکتر داشته باشد اما امکان گذاشتن ۵ عکس قطعا به جذابیت تبلیغ شما کمک می‌کند.

۳. پلتفرم Affiliate ADS

ابزار تبلیغات اینترنتی - Affiliate ADS

یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی استفاده از روش Affiliate Marketing که منجر به سود مالی برای مشتریان و رشد سود مالی برای شما می‌شود .

در این روش یک ناشر به عنوان واسط میان مخاطبان و ارائه دهنده سرویس قرار می‌گیرد و به اصطلاح ناشر تبلیغ نامیده می‌شود. به ازای هر خرید کاربر از سرویس دهنده کارمزدی به ناشر تبلیغ تعلق می‌گیرد. تفاوت این روش با گوگل ادز در این است که در روش Affiliate ADS یک تبدیل واقعی اتفاق افتاده است. بدین معنی که خرید اتفاق می‌افتد و کاربر به یک مشتری واقعی تبدیل می‌شود بعد از آن کارمزد به ناشر تبلیغ پرداخت می‌شود.

برای ساخت کمپین Affiliate ADS پلتفرم‌های مختلفی مانند CJ , rakuten و lazada وجود دارد که از طریق آن می‌توانید زمانبدی کمپین، نرخ پورسانت و لیست بنرها را تعیین کنید تا گزارش عملکرد را در طول کمپین به شما ارائه دهد.

۴.پلتفرم Native ADS

یکی از خاص‌ترین نوع تبلیغات در دنیای وب، تبلیغات همسان یا Native Advertising می‌باشد. تبلیغات همسان کمترین مزاحمت و مناسب‌ترین پیشنهاد را برای کاربران وب دارد، از این رو  کاربران توجه بیشتری به تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات بنری داشته و کلیک‌های هدفمندتری را دارند. همچنین آمارها نشان می‌دهد نرخ تبدیل کاربر به مشتری در این تبلیغات همسان بیشتر از تبلیغات بنری می‌باشد.

دلیل اثربخشی بالای این نوع تبلیغات یکپارچگی تبلیغ با سایتی است که کاربر در حال بازدید از آن است به همین دلیل کاربر حس می‌کند در حال دیدن یک پیشنهاد است تا یک تبلیغ تجاری .

Native ADS نیز مانند Google ADS به ازای نمایش تبلیغ هزینه ای از شما کسر نمی‌کند بلکه فقط به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌شود.

یکی از پرطرفدارترین ابزارهای Native ADS در داخل ایران سایت موفق یکتا نت می‌باشد که این قابلیت را دارد که تبلیغ شما را در معتبرترین رسانه‌های ایران و فقط برای مخاطبان هدف شما نمایش دهد. هدفمندی در این نوع تبلیغات شامل موقعیت جغرافیایی کاربران، ارتباط موضوعی تبلیغ با سایت و دستگاه نمایش تبلیغ می‌شود.  

همچنین در خارج از ایران این سرویس توسط سایت‌های Outbrain و  taboola ارائه می‌شود.

شما برای برای کمپین‌های تبلیغاتی کدام ابزار را پیشنهاد می‌دهید؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
Search