درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

راهنمای مقدماتی تبلیغات اینترنتی

راهنمای مقدماتی تبلیغات اینترنتی
فهرست مطالب

تقریبا همه کسب‌وکارها چه بزرگ باشند چه کوچک، چه فروشنده محصولات باشند چه ارائه‌کننده خدمات همه خواهان یک چیز هستند: دستیابی به بیشترین میزان فروش و سود ممکن البته با صرف کمترین هزینه. روشی بسیار کارآمد برای دستیابی به این هدف وجود دارد. روشی که با آن مشتریان بالقوه کسب‌وکار شما را بشناسند و به آن علاقه‌مند شوند و آن چیزی نیست جز تبلیغات اینترنتی.

بر خلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات اینترنتی برای هر شغلی به راحتی در دسترس است و صاحبان کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا به سرعت، به راحتی، با روشی کارآمد و با قیمتی مناسب به هدف مورد نظر خود برسند.

وجود یک وبلاگ، حضور در شبکه‌های اجتماعی و داشتن استراتژی بازاریابی آنلاین برای کسب‌وکارها ضروری است. در کنار اینها استفاده از تبلیغات اینترنتی و به‌ویژه تبلیغات در گوگل هم لازم است و در طول زمان به یک روال عادی ولی مهم در بازاریابی کسب‌وکارها تبدیل می‌شود.

اما چرا تبلیغات اینترنتی اینقدر مهم و تاثیرگذار است، چه نوع تبلیغات اینترنتی وجود دارد و چه نکاتی را در استفاده از تبلیغات اینترنتی باید در نظر گرفت تا بهترین نتیجه را کسب کرد؟ تلاش می‌کنیم در این مقاله به این سوالات پاسخ دهیم.

مهم‌ترین فایده تبلیغات اینترنتی چیست؟

تصور کنید در یکی از بهترین خیابان‌های دنیا صاحب فروشگاهی جذاب هستید و در آن به صورت شبانه‌روزی در تمام ۳۶۵ روز سال از مشتریان خود استقبال می‌کنید. عملکرد فروشگاهی اینچنینی کم‌وبیش مشابه چیزی است که در تبلیغات اینترنتی اتفاق می‌افتد: کسب‌وکار شما به طور خودکار برای هزاران نفری که در حال جست‌وجوی موضوعات مختلف هستند نمایش داده می‌شود در حالی که تا قبل از آن نمی‌دانستند برند شما اصلا وجود دارد.

استفاده از تبلیغات اینترنتی برای همه کسب‌وکارها چه بزرگ و چه کوچک بسیار اهمیت دارد زیرا تنها با صرف مقداری هزینه باعث می‌شود میزان بازدید شما بیشتر شود و این یعنی ترافیک ورودی به سایت شما افزایش پیدا می‌کند و فروش آنلاین برندتان بیشتر می‌شود. مردم روز به روز بیشتر به خرید اینترنتی می‌پردازند شاید به همین دلیل است که تبلیغات اینترنتی هر سال میلیون‌ها دلار گردش مالی در جهان ایجاد می‌کند. در واقع در کنار بازاریابی محتوا و بازاریابی ویدئویی، تبلیغات آنلاین یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های روبه‌رشد در اینترنت محسوب می‌شود.

تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات تلویزیونی جذابیت بیشتری دارد و می‌توان آن را بهتر برای مخاطبان مختلف آماده کرد. تبلیغات اینترنتی را می‌توان با روشی ساده، موثر، انعطاف‌پذیر، قابل اندازه‌گیری و کم‌هزینه انجام داد. مهم‌تر از آن شما می‌توانید عملکرد آگهی‌های تبلیغاتی خود را در زمان واقعی مشاهده کنید و نتایج آن را بررسی و تحلیل کنید.

اگر هنوز قانع نشده‌اید خوب است ۱۰ دلیل مهمی که ضرورت تبلیغات اینترنتی برای رونق کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد را یادآوری کنیم. این دلایل از این قرار است: بازدید بیشتر، صرفه‌جویی در زمان، برخورداری از تنوع، کسب نتایج سریع، کاهش هزینه، تقسیم‌بندی مخاطبان، ارتباط دوطرفه، اثربخشی، وفاداری و اندازه‌گیری نتایج.

می‌خواهیم بگوییم چرا باید برای تبلیغات سرمایه‌گذاری کنید؟ بهترین اشکال تبلیغات اینترنتی کدام است و کدام نوع از تبلیغات به شما برای دستیابی به اهدافتان بهتر کمک می‌کند؟ اهدافی نظیر افزایش ترافیک وب‌سایت، بازدید بیشتر، ورود به بازارهای جدید، بهبود نام برند، حفظ مشتریان، افزایش فروش و در نتیجه میزان سود، به دست آوردن نرخ بازگشت سرمایه (ROI) مثبت یا هر هدف دیگری که مدنظرتان است.

 از اینجا بخوانید : ۷ درس شگفت‌انگیز که از ساخت اولین کارزار تبلیغات در گوگل ادز آموختم

 بهترین روش‌های تبلیغات در اینترنت

تبلیغات اینترنتی -  بهترین روش‌های تبلیغات در اینترنت

۹ روش از بهترین روش‌‌های تبلیغات در اینترنت را در این بخش مرور می‌کنیم: تبلیغات در موتورهای جست‌وجو، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، بنرهای تبلیغاتی، پاپ‌آپ‌ها، تبلیغات در وبلاگ‌ها، تبلیغات در تلفن همراه، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات ویدئویی و ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد.

۱- تبلیغات در موتورهای جست‌وجو

یکی از متداول‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی، بازاریابی موتورهای جست‌وجو (SEM) است که البته گوگل در صدر همه آنها قرار دارد. بنابراین شما باید از تبلیغات گوگل ادز بهره بگیرید.

مزیت اصلی تبلیغات گوگل ادز این است که با کمک تبلیغات کلیکی موقعیت سایت شما را در رتبه‌بندی بهبود می‌بخشد. وقتی محصول یا خدمات خود را از طریق سرویس تبلیغاتی گوگل معرفی می‌کنید، تبلیغات شما در نتایج جست‌وجوی مرتبط کاربر نمایش داده می‌شود و کاربران راحت‌تر برند شما را پیدا می‌کنند.

تبلیغات گوگل ادز بر اساس پرداخت بابت هر کلیک یا همان تبلیغات کلیکی (PPC) کار می‌کند. در این روش شما برای هر کلیک هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید. با اینکه روش‌های دیگری نیز برای تبلیغات در موتورهای جست‌وجو وجود دارد اما تبلیغات کلیکی همچنان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان هزینه بستگی به شما دارد و اینکه می‌خواهید حداکثر برای چند کلیک بابت یک کلمه خاص پرداخت کنید.

تبلیغات در موتورهای جست‌وجو بیشتر به منظور دریافت ترافیک ورودی بیشتر و نرخ تبدیل انجام می‌شود و دسترسی به برند شما را برای کاربرانی که محصولات شما را جست‌وجو می‌کنند امکان‌پذیر می‌سازد. تبلیغات در موتورهای جست‌وجو یکی از ساده‌ترین و کارآمدترین تکنیک‌های تبلیغاتی به شمار می‌آید.

 از اینجا بخوانید : ۱۱ دلیل برای عدم نمایش تبلیغات شما در گوگل و راه حل آن

تبلیغات اینترنتی - تبلیغات در موتورهای جست‌وجو

۲- تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

هرگز قدرت شبکه‌های اجتماعی را در رونق بخشیدن به کسب‌وکارتان و داشتن یک تجارت موفق نادیده نگیرید. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها در استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما تاثیرگذار است بلکه به دلیل همین تاثیرگذاری میزان فالوورهایتان را نیز افزایش می‌دهد.

شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب نظیر فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و یوتیوب امکان‌های زیادی را برای ایجاد تبلیغات در پلتفرم خود برای صاحبان کسب‌وکارها فراهم کرده‌اند. شما می‌توانید گروه هدف خود را انتخاب کنید و متناسب با نیاز آنها از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. با این تبلیغات به کاربران بیشتری معرفی می‌شوید، در موقعیت بهتری قرار خواهید گرفت و گزینه‌های بیشتری برای به دست آوردن نتایج مثبت در اختیارتان قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی به حداکثر برسانید، شناخته شدن در میان کاربران و هدایت ترافیک به صفحه‌های اجتماعی و وب‌سایت شما گزینه مطلوبی محسوب می‌شود.

تبلیغات اینترنتی - تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

۳- بنرهای تبلیغاتی

بنرها شناخته‌شده‌ترین شکل تبلیغات آنلاین محسوب می‌شوند. شاید به این دلیل که اولین تبلیغاتی بودند که در اینترنت ظاهر شدند. بنرها در قالب‌ها، اندازه‌ها و طرح‌های مختلف در صفحات وب قرار می‌گیرند. کاربرانی که روی تبلیغ کلیک می‌کنند به سایت مربوط هدایت می‌شوند. اما در حال حاضر مخاطبان آنقدر از دیدن تبلیغات مختلف در صفحات وب اشباع شده‌اند که کمتر به بنرها توجه می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید به صورت آنلاین تبلیغ کنید باید گزینه‌های دیگر نظیر تبلیغات گوگل ادز یا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را در نظر بگیرید.

۴- تبلیغات پاپ‌آپ‌

شکی نیست که ده‌ها تبلیغات پاپ‌آپ را در حین استفاده از اینترنت و وب‌گردی بسته‌اید. این اتفاق در تبلیغات آنلاین بسیار پیش می‌آید و بسیار آزاردهنده است. سال‌ها پیش تبلیغات پاپ‌آپ‌ بسیار کارآمد بود اما در حال حاضر از آنها استقبال نمی‌شود.

می‌توانید با قرار دادن پاپ‌آپ در وب‌سایت برای جمع‌آوری لیست ایمیل بازدیدکنندگان سایت خود اقدام کنید. از کاربران بخواهید با وارد کردن ایمیل خود ثبت‌نام کنند تا خبرنامه کاملا رایگان دریافت کنند. کارِ به همین سادگی می‌تواند پایگاه داده شما را افزایش داده و نتایج بهتری برایتان به ارمغان بیاورد.

۵- تبلیغات در وبلاگ‌ها

منظور از تبلیغات در وبلاگ، استفاده از بنرها یا تبلیغات گوگل نیست بلکه نوعی تبلیغات غیرمستقیم است که معمولا از طریق داستان‌گویی انجام می‌شود. این نوع از تبلیغات روشی نسبتا جدید است و بسیاری از کسب‌وکارها هنوز از مزایای آن آگاه نیستند.

وبلاگی را انتخاب کنید که بتواند به خوبی محصولات یا خدمات شما را توصیف کند تا از این طریق ترافیک ورودی بیشتری کسب کنید. به جای پرداخت پول می‌توانید محصولات خود را به صاحبان وبلاگ پیشنهاد بدهید در این صورت هر دو طرف می‌توانید از مزایای این نوع تبلیغات بهره‌مند شوید.

تبلیغات اینترنتی - تبلیغات در وبلاگ‌ها

۶- تبلیغات در تلفن همراه

تبلیغات در تلفن همراه بدون شک یکی از استراتژی‌های تبلیغاتی در اینترنت است که طی سال‌های گذشته محبوبیت زیادی کسب کرده است. تقریبا تمام مردم دنیا دارای تلفن‌های همراه هوشمند هستند و به وسیله آن مدام با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.

به همین دلیل کسب‌وکارها تصمیم گرفتند بیش از پیش تبلیغات خود را با سریع‌ترین رسانه در حال رشد تطبیق دهند. در حال حاضر انواع تبلیغات شامل تبلیغات متنی، تصویری و فیلم‌های تبلیغاتی به راحتی در تلفن‌های همراه هوشمند قابل دسترسی برای مخاطبان است.

این تبلیغات می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات گوگل ادز قرار بگیرند. مطمئن شوید نمایش تبلیغات شما با گوشی همراه سازگار است و مهم‌تر از همه زمان لود آن طولانی نباشد و دکمه calls to action و سایر درخواست‌ها کاملا متمایز و قابل مشاهده باشد.

۷- ایمیل مارکتینگ

سال‌هاست که تبلیغات ایمیل مارکتینگ بر اینترنت حاکم است. ما هر روز تعداد زیادی ایمیل تبلیغاتی دریافت می‌کنیم و معمولا در کمتر از دو ثانیه آن را به پوشه اسپم می‌فرستیم. اما ایمیل مارکتینگ بسیار فراتر از این موضوع است و بخش مهمی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود.

ایمیل‌های تبلیغاتی باید به طور روزانه ارسال شود و متن آن دوستانه و دارای اطلاعات ارزشمند باشد تا کاربر آنها را حذف نکند.

به این نکته توجه داشته باشید که ایمیل مارکتینگ را به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ در نظر بگیرید نه به عنوان نوعی از تبلیغات برای کسب‌وکارتان.

۸ -تبلیغات ویدئویی

در حال حاضر استفاده از محتوای ویدئویی در اولویت قرار دارد و تبلیغات ویدئویی شاه شاهان است! یوتیوب محبوب‌ترین شبکه‌ اجتماعی برای تبلیغات ویدئویی به شمار می‌آید و پلتفرم مطلوبی برای تبلیغات محصولات و خدمات شماست. تبلیغات ویدئویی کسب‌وکارها در یوتیوب، Dailymotion، Vimeo و Vine قبل از پخش فیلم به کاربر نمایش داده می‌شود.

همچنین تبلیغات ویدئویی می‌تواند در وب‌سایت قرار بگیرد. جذب کاربران از طریق این تبلیغات نسبت به تبلیغات متنی یا تصویری دو برابر است. این روش مقرون‌به‌صرفه را همیشه در نظر داشته باشید.

 از اینجا بخوانید :راه اندازی استراتژی تولید محتوای ویدیویی

۹- بازاریابی مجدد

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد یکی از بهترین تکنیک‌های تبلیغات اینترنتی برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ است. ویژگی مطلوب ریمارکتینگ این است که به شما امکان می‌دهد تبلیغات شخصی‌سازی‌شده ایجاد کنید و آنها را برای کاربرانی که قبلا از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند ولی تبدیل به مشتری شما نشده‌اند نمایش دهید.

اگر بسیاری از کاربران شما سایت را بدون خرید ترک می‌کنند از تبلیغات گوگل ادز، غول تبلیغات آنلاین که بر برگشت سرمایه تمرکز دارد استفاده کنید.

مواردی که برشمردیم اشکال اصلی تبلیغات اینترنتی هستند. برای تعیین استراتژی تبلیغات آنلاین خود می‌توانید چندین روش را با هم ترکیب کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید.

 از اینجا بخوانید : ۴ تاکتیک برای افزایش بازدید کنندگان برگشتی

۱۰ نکته برای دستیابی به بهترین نتایج از تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی- بهترین نتایج تبلیغات اینترنتی

۱-  وب‌سایت خوب و حرفه‌ای داشته باشید: مهم نیست از کدام یک از انواع تبلیغات استفاده می‌کنید. رسالت تبلیغات این است کاربران روی آنها کلیک کنند و به صفحه محصول یا خدمات مورد نظر هدایت شوند.

بنابراین وجود یک سایت خوب که سریع لود شود، طراحی خوب و حرفه‌ای داشته باشد و تجربه کاربری خوبی ایجاد کند حتما نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

۲- درباره بازار خود تحقیق کنید: اگر بهترین تبلیغات در جهان را ارائه کنید ولی این تبلیغات واضح نباشند و کاربران را گیج کنند نتیجه‌ای نخواهید گرفت. بنابراین درباره بازار هدف تحقیق کنید و به طور واضح مشخص کنید که برای چه گروهی از مخاطبان می‌خواهید تبلیغات ایجاد کنید که بتواند بر آنها تاثیر بگذارد.

۳- انواع تبلیغاتی را که می‌خواهید استفاده کنید تعریف کنید: به این موضوع فکر کنید که مشتریان بالقوه شما با تبلیغ در چه پلتفرمی جذب برند شما می‌شوند. آیا مخاطبان شما در فیس‌بوک هستند؟ اگر پاسخ مثبت است کمپینی را در فیس‌بوک راه‌اندازی کنید. آیا مشتریان بالقوه شما اهل تماشا کردن فیلم هستند؟ پس تبلیغات خود را در یوتیوب به حداکثر برسانید.

۴- به هدف تبلیغات اینترنتی خود فکر کنید: برای ایجاد تبلیغات موثر، بسیار مهم است که می‌خواهید با تبلیغات آنلاین به چه چیزی دست پیدا کنید. بنابراین تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید ترافیک ورودی بیشتری داشته باشید، فروش بیشتر داشته باشید، تصویر برند خود را بهبود ببخشید یا هر چیز دیگر و سپس تبلیغات خود را روی این اهداف متمرکز کنید.

۵- زمان کافی را برای طراحی تبلیغات خود در نظر بگیرید: استفاده از تبلیغات برای رونق کسب‌وکار شما ضروری است اما باید درباره شکل آن با توجه به نوع کسب‌وکارتان بسیار فکر کنید تا سرمایه تبلیغات هدر نرود. مقدار زمانی که برای طراحی تبلیغات خود سرمایه‌گذاری می‌کنید می‌تواند نتایج را تا چند برابر ارتقا دهد.

۶- تبلیغات را مختصر و واضح ارائه کنید: برخلاف بازاریابی محتوا شما در تبلیغات اینترنتی فضای زیادی ندارید تا مخاطبان خود را ترغیب کنید که شما بهترین گزینه هستید. بنابراین عبارت یا جمله‌ای را که می‌توانید در سه کلمه بیان کنید در ده کلمه نیاورید. در تبلیغات آنلاین مختصر بودن و برجسته کردن ویژگی‌ها را در اولویت قرار دهید. به این فکر کنید که چرا مخاطبان شما باید روی تبلیغات شما کلیک کنند، با این تکنیک پیش بروید.

۷- از دکمه call to action تاثیرگذار استفاده کنید: call to action یا فراخوان عمل را همیشه در تبلیغات خود بگنجانید تا مخاطبان را جذب کنید.

۸- به عناصر بصری توجه کنید: چگونگی ظاهر و نما در تبلیغات آنلاین بسیار مهم است. اگر تبلیغات شما دارای طراحی بد، غلط‌های املایی، اشتباه دستوری، تصاویر با کیفیت پایین یا عناصر نامناسب باشد فرصت بزرگی را برای تبدیل کاربر به مشتری از دست می‌دهید.

۹- تصویر برند خود را فراموش نکنید: تصویر برند شما از اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین مطمئن شوید که لوگوی برند در تبلیغات درج شده است، رنگ آن با رنگ‌های برند شما مطابقت دارد و پیام شما را به طور واضح منتقل می‌کند.

بسیار مهم است تصویری که از برندتان به نمایش می‌گذارید در مخاطبان اعتماد و خوش‌بینی ایجاد کند. تبلیغات آنلاین راه موثری برای رسیدن به این هدف است.

۱۰- عملکرد تبلیغات را کاملا اندازه‌ بگیرید: در آخر و مهم‌تر از همه اندازه‌گیری عملکرد تبلیغات شما در زمان واقعی است. کمپین‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید و با توجه به معیارهای مشخص‌شده مسیر کار خود را تغییر دهید.

اگرچه دنیای تبلیغات اینترنتی بسیار گسترده است و به زمان و منابع نیاز دارد اما کافی است که شروع کنید. شما دنیایی مملو از فرصت‌ها را در نوک انگشتان خود دارید! پس تعلل نکنید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
Search