درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

راه اندازی استراتژی تولید محتوای ویدیویی

راه اندازی استراتژی تولید محتوای ویدیویی
فهرست مطالب

حتما درباره‌ی آمارهای رو به رشد محتوای ویدیویی و روند فزاینده‌ آن شنیده‌اید، در این صورت از ویدیو در راهبرد (استراتژی) بازاریابی محتوایی خود برای افزایش ترافیک و تعامل کاربران استفاده کرده‌اید. اما رویکرد استراتژی بازاریابی ویدیویی چگونه باید باشد؟ و مهم‌تر از آن، چگونه می‌توان آن را به گونه‌ای راهبردی منتشر کرد؟

این مقاله شاید سوألات زیادی را برای تولید محتوا ویدیویی و متنی برای شما ایجاد کند اگر دوست داشته باشید ما می توانیم به سوألات شما پاسخ دهیم فقط کافی است با دپارتمان تولید محتوای نوین مارکتینگ تماس بگیرید مشاوره ما رایگان است.

پیش از آغاز کار، زمانی را برای جمع آوری اطلاعات مربوط به یک استراتژی واقعی، شامل چگونگی برنامه ریزی برای تولید ویدیو و گذراندن مراحل تأییدی و نیز محل انتشار محتوای ویدیویی را جمع آوری کنید. همچنین این راهبرد به تیم شما کمک می‌کند که سؤالات و چالش‌هایی که در حین تولید و انتشار ویدیو روی می‌دهد را بررسی کنید. یک راهبرد عالی، هم ارائه خوب و مناسب نام تجاری شما را تضمین می‌کند و هم تعامل مخاطبان با شما را افزایش می‌دهد.

بدون در نظر گرفتن مقیاس و بودجه‌ تولید محتوای ویدیویی شما، پیش از اینکه یک آیفون بخرید یا یک تیم تولید محتوای ویدیویی را استخدام کنید، یک گام به عقب‌تر بازگردید و با روش «خزیدن، قدم زدن و دویدن» برای آغاز تولید محتوای ویدیویی آماده شوید. در ادامه برخی از بهترین روش‌ها و موضوعات مورد نیاز برای بررسی در هر یک از مراحل کار آورده شده است:

۱- خزیدن: زمانی برای کاوش استراتژی تولید محتوای ویدیویی

زمانی برای کاوش استراتژی تولید محتوای ویدیویی

مرحله‌ی «خزیدن» باید زمانی برای کاوش نام تجاری شما باشد. آیا تا پیش از شروع نوشتن استراتژی تولید محتوای ویدیویی، از ویدیویی برای معرفی نام تجاری خود استفاده کرده‌اید؟ آزمایش نحوه‌ واکنش مخاطبان به محتوای ویدیویی ، به شما در برنامه ریزی کمک می‌کند. چه مدت زمانی برای طول ویدیو بهترین بازخورد را دارد؟ چه فرمتی؟ بر چه موضوعی باید متمرکز شوید؟ موارد پر طرفدار در زمینه‌ی کاری خود را بررسی کنید تا از تولید محتوای ویدیویی جذاب برای مخاطبانتان مطمئن شوید. برای مثال، اگر مالک یک نام تجاری تولید محصولات مراقبت از سلامتی هستید، ویدیوهای آموزشی برای شما کارایی خواهد داشت، اما اگر در فضای تجارت الکترونیک هستید، نقد و بررسی محصولات را امتحان کنید. هر صنعتی می‌تواند استراتژی تولید محتوای ویدیویی مستقلی برای خود داشته باشد.

پس از این مرحله، اهداف خود را در نظر بگیرید. می‌خواهید بینندگان برای شما چه کاری انجام دهند، و در مقابل برای استفاده از آن‌ها در ویدیو‌ها، توضیحات، متون و غیره آماده هستید؟ به گفته‌ کیم لارسن، کارگردان بخش BrandLab گوگل، تهیه‌ی ویديو برای هر نام تجاری باید با دو سؤال زیر آغاز شود: «نام تجاری من به چه کاری می‌آید؟» و «مخاطبان من به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند؟»

لحظات حساس برای مخاطبان خود را در نظر بگیرید. زمانی که ویدیوی شما را می‌بینند در چه مرحله‌ای از اتخاذ تصمیم برای خریدند؟ چه نوع سؤالاتی آن‌ها را به کلیک روی ویدیو سوق می‌دهد؟ در اینجا استراتژی تولید محتوای ویدیویی شما به شدت بسته به شناخت قیف فروشتان است. اگر قیف فروش خود را نمی‌شناسید حتما مقاله : قیف فروش و هفت خان تولید محتوا را در نوین مارکتینگ بخوانید.

در مرحله خزیدن، بایستی سطح تولیدات مورد نیاز برای ویدیو‌های خود را تعریف کنید. اگر به همکاری خارجی با توانایی تولید محتوایی با کیفیت بالا برای کمک نیاز دارید، حالا زمان همکاری با آن‌ها است.

در نهایت، پیش از آن‌که به مرحله قدم زدن بروید، یکی از مهم‌ترین نکات برای تولید محتوای تصویری، یعنی تأییدیه‌ها را هم در نظر بگیرد. بررسی کنید که چه کسانی ویدیوی شما را نقد و تأیید خواهند کرد و این تأییدیه‌ها در کجا قرار می‌گیرند. از در دسترسی به ابزارهای مناسب و سامانه‌های پشتیبانی برای بررسی ویدیوها، که همه را از روند تولید محتوای شما آگاه می‌کند، مطمئن شوید.

۲- قدم زدن: در نظر گرفتن جزئیات

استراتژی تولید محتوای ویدیویی - در نظر گرفتن جزئیات ویدیو

انتخاب راهبرد تولید محتوای ویدیویی و اعضای تیم، به شما کمک می‌کند که ویدیو بسازید. حالا زمان آن فرارسیده که زمان بیشتری را برای مرحله‌ی «قدم زدن» بگذارید و تمامی ویدیوهای تولیدی را بررسی کنید. بیش از ۷۵ درصد ویدیو‌های در گوشی‌های موبایل مشاهده می‌شوند، پس حصول اطمینان از بهینه سازی محتوا برای نمایشگرهای کوچک حیاتی است. در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ بهینه سازی های موبایل یک تکنیک بود، اما الان استراتژی‌ های تولید محتوا، به استراتژی‌ های تولید محتوا برای موبایل بدل شده‌اند. برای این که اهمیت این صحبت را دریابید مقاله ایندکس اول موبایل آیا این کار رده بندی شما در جستجوهای دسکتاپ را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ را در نوین مارکتینگ بخوانید.

بهترین روش‌های بهینه سازی تلفن همراه نظیر بزرگ‌تر کردن تمامی متون موجود در صفحه برای گوشی نسبت به دسکتاپ و تنظیم ویدیو‌ها بر اساس صفحه‌ی نمایش، شما را از مشکلات مربوط به این موضوع و کاهش مخاطبان در  نمایشگرهای موبایل رها می‌کند.

استراتژی تولید محتوای ویدیویی شما بایستی با اهداف کلی شما هم راستا باشد. اگر در تلاش برای جذب مخاطب در یک کانال یوتیوبی فقط به قصد آشنایی آن‌ها با نام تجاری خود هستید. پس باید نیازهای منحصر بفرد کانال خود، نظیر انتخاب برچسب‌های مناسب را در نظر بگیرید. اگر برای میزبانی ویدیو‌ها در سایت شخصی خود برنامه ریزی کرده‌اید، پس بایستی به سلسله مراتب وبسایت خود توجه کنید.

 از اینجا بخوانید : زمانی که سفر مشتری خطی نیست، باید چه کاری انجام دهید

مطمئن شوید که ویدیوی شما بین بنرها، محتوای مقالات و سایر مطالب گم نمی‌شود. وقتی که به تجربه‌ی موبایلی وبسایت خود نگاه می‌کنید، چقدر باید برای رسیدن به ویدیو پایین بروید (اسکرول کنید)؟

در حین فرآیند تولید ویدیو، انتخاب پلتفرم مناسب برای انتشار آن نیز به اندازه انتخاب میزبان اهمیت دارد. بر مبنای پلتفرمی که برای انتشار ویدیو انتخاب می‌کنید (فرقی ندارد که اسنپ‌چت، فیسبوک یا یوتیوب باشد)، از نیازهای هریک از کانال‌ها برای انجام کار آگاه شوید. اگر برای اسنپ‌چت ویدیو تولید می‌کنید، باید محتوایی با طرح عمودی تولید کنید. ۸۵ درصد از بازدید کنندگان ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها را به صورت بی‌صدا می‌بینند، پس حتماً از زیرنویس استفاده کنید. به علاوه برای اهداف سئو و دسترسی پذیری بهتر به محتوا، استفاده از رونوشت ویدیو توصیه می‌شود. این قوانین برای IGTV نیز بسیار مهم است.

حالا که بحث سئو پیش آمد، بد نیست از خودتان بپرسید که به چه روش‌های دیگری می‌توانید از بهینه بودن قابلیت جستجوی ویدیوهای خود اطمینان حاصل کنید؟ بر خلاف سئوی متون که تعداد زیادی از پارامترهای متنی برای بهینه سازی عبارات قابل جستجو و سؤالات وجود دارد، محتوای ویدیویی به درایت بیشتری برای استفاده‌ حداکثری از متن کوتاه همراهش نیازمند است. در پایه‌ای‌ترین حالت می‌توانید عنوان و توضیحات ویدیوی خود را مشابه با عنوان و فراداده‌های(متا دیسکریپشن و دیگر تگ‌های متا) یک محتوای متنی در نظر بگیرید. از کلمات کلیدی که برای شما اهمیت دارند برای راهبرد و نام تجاری خود استفاده کنید. یک تصویر عالی که گویای محتوا باشد و متنی که به سئوی شما و دریافت کلیک کمک کند را به کار بگیرید.

 از اینجا بخوانید : تحلیل داده های انسانی : نگاهی به آنچه مشتریان شما واقعاً احساس می‌کنند

۳- دویدن: اشتراک گذاری و بهینه سازی

استراتژی تولید محتوای ویدیویی - اشتراک گذاری و بهینه سازی ویدیو

انتشار جزئیات کامل در ایده‌دهی و تولید ویدیوها، به شما کمک می‌کند که با سرعت بیشتری به سمت مرحله‌ی انتشار در مقیاس بزرگ‌تر پیش بروید. به گفته‌ی لارسن: «ترفند اساسی این است که به تدریج محتوا تولید کنید و در طول زمان مجموعه‌ای تعامل برانگیز بسازید.»

تأثیرگذاری بازاریابی به طور فزاینده‌ای به عنوان ابزار درآمدزایی به حساب می‌آید.

وقتی که راهبرد تولید محتوای ویدیویی خود را تعریف و به طور مداوم ویدیو تولید کردید، باید برای اشتراک گذاری مداوم محتوای خود آماده شوید. می‌توانید از یک تقویم انتشار محتوا برای برنامه‌ریزی راهبرد تولیدی محتوای خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید نقشه‌ راهی برای محتوای ویدیویی خود داشته باشید. این کار باعث می‌شود که از زمان‌بندی دقیق انتشار ویدیو مطمئن شده و برای انتشار تبلیغات مربوط به ارائه‌ محصولات کلیدی و رویدادهای زمانی مختلف آماده باشید.

توجه کنید نقطه عطف استراتژی تولید محتوای ویدیویی شما در این قسمت است. این واقعیتی است که ۵ یا ۱۰ ویدیو تبلیغاتی را هر کسی می تواند با موبایل خود درست کند یا هزینه‌های گه گاهی این کار را بپردازد اما استراتژی تولید محتوای ویدیویی آن چیزی است که در بلند مدت، حداقل برای یک سال، به طول می‌انجامد و شما را به یک تولید کننده محتوای ویدیویی بدل می‌سازد.

بر مبنای راهبرد توزیع ویدیو و جایی که برای میزبانی ویدیوهای خود انتخاب می‌کنید، تفاوت‌های موجود برای بهینه سازی کارایی ویدیو را در راستای اهداف کاری خود بررسی کرده و از آن‌ها بهره ببرید. میزبانی ویدیو‌ها در یوتیوب مجموعه‌ای با ارزش از شاخص‌ها نظیر نمودار بازدیدکننده‌ها و زمان مشاهده را در اختیار شما قرار می‌دهد. هرچه بیشتر برای مشاهده و تحلیل داده‌های مربوط به کارایی وقت صرف کنید، بهتر می‌توانید عملکرد ویدیو‌ها برای جلب نظر مخاطبان و نیاز به بازنگری در راهبرد تولید محتوا را تأیید یا رد کنید.

برای مثال، اگر پس از گذشت سه ماه میزان بازدید شما به طور دائم رو به کاهش است، زمان بازنگری درباره طول ویدیو‌ها و یا زمان مناسب برای معرفی نام تجاری شما است. بدون در نظر گرفتن پلتفرمی که استفاده می‌کنید، از ظرفیت‌های اندازه‌گیری شاخص‌ها آگاه باشید تا بتوانید از خدمات ارائه شده توسط آن‌ها برای بهبود راهبرد تولید محتوای خود در گذر زمان استفاده کنید.

اگر از ابتدا می‌خواهید یک استراتژی تولید محتوای ویدیویی ایجاد کنید، بهتر است چک لیستی برای کارهای انجام شده و قابل انجام تهیه کنید و در گذر زمان از آن استفاده کنید. پس از گذشت مدتی از کار، مشاهده خواهید کرد که وقت و هزینه‌ی صرف شده برای این کار چقدر به بهبود راهبرد شما کمک خواهد کرد.

تولید نکردن ویدیو بهتر از تولید کردن ویدیوی بد است. زمانی که مراحل ابتدایی تولید ویدیو را انجام داده و مخاطبانی پیدا کردید، قادر خواهید بود که رویکرد خود را بهینه سازی کنید و محتوایی خلاقانه را منتشر کنید که بازدیدکنندگان به شدت برای دیدن آن علاقه‌مند هستند.

با برنامه ریزی بلند مدت شک نداشته باشید که درباره هر چیزی که بازدید داشته باشد و علاقه مندانی برای آن فرض می کنید موفق خواهید شد و استراتژی تولید محتوای ویدیویی شما به موفقیت منجر می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search