درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۴ تاکتیک برای افزایش بازدید کنندگان برگشتی

بازدید کنندگان برگشتی
فهرست مطالب

«بیشتر کاربران را بازگردانید» شعاری است که همه تیم‌های بازاریابی برای کسب ارزش بلند مدت، سرلوحه‌ی کار خود کرده‌اند. در حالی که ترافیک ورودی بالا برای یک مقاله یا یک محصول جدید هیجان انگیز است اما هیچ یک از ما نمی‌خواهیم سایتی یک بار مصرف داشته باشیم. با همه این تفاصیل بازدید کنندگان برگشتی بسیار اهمیت می‌یابند.

 اگر تمرکز شما بر تهیه‌ی راهبردی است که به دنبال جذب بازدیدکنندگان جدید، بدون در نظر گرفتن چگونگی افزایش بازگشت بازدید کنندگان هستید، شما در حال پیشبرد راهبردی کوتاه مدت‌اید. حالا اما زمان آن فرا رسیده که راهبرد بهینه سازی محتوایی خود را برای جذب بازدید کنندگان برگشتی مورد بازبینی قرار دهید.

در دنیای دیجیتال امروز که میلیون‌ها مورد از انواع محتوای اینترنتی هر لحظه در فضای مجازی بارگذاری می‌شود، بازاریابان نیاز دارند که تمرکز خود را از جذب کلیک‌های جدید، افزایش تعامل کاربران و ایجاد جوامع کاربری وفادار و بازگرداندن بازدید کنندگان برگشتی گسترش دهند.

بازدید کنندگان برگشتی، کاربرانی هستند که پس از اولین بازدیدشان از سایت شما، دوباره به سایت شما سر زده‌اند.

 اکثر ابزارهای تجزیه و تحلیلی قادر به بررسی این شاخص در بازه‌های زمانی مشخص هستند. این اندازه گیری‌ها از تعداد بازدید کننده‌ یکتایی تشکیل می‌شوند که برای اولین بار محتوای شما را دیده‌اند، موردی قدیمی که حتی بسیاری از بازاریابان از وجود آن در گوگل آنالیتیکس بی خبرند. پس از باز تعریف شاخص‌های موفقیت مورد توجه در الگوریتم‌های گوگل، امروز وقت آن است که به بازدید کنندگان برگشتی توجه بیشتری نسبت به بازدید کنندگان جدید داشته باشید.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ در تماس باشید

سرمایه گذاری روی مخاطبان وفادار

بازدید کنندگان برگشتی - سرمایه گذاری روی مخاطبان وفادار

فرقی ندارد که محتوای شما برای افزایش شهرت نام تجاری شما، آموزش مخاطبان، اطلاع رسانی و یا فروش محصول باشد، اولین چیزی که شما به آن نیاز دارید، حتی پیش از بررسی وضعیت سایت، جذب مخاطب است. هیچ کس نمی‌تواند با تکیه بر روش‌های سنتی بازاریابی و تبلیغات پولی در اینترنت، کارزار محتوایی بلند مدت راه اندازی کند. اینجا همان نقطه‌ای است که بازاریابی محتوایی وارد می‌شود. در نظر داشته باشید که به نقل از مؤسسه‌ی بازاریابی محتوایی (Content Marketing Institute):

اثر گذاری بازاریابی محتوایی سه برابر بیشتر از روش‌های سنتی بازاریابی است، در حالی که هزینه‌ی آن ۶۲ درصد کمتر است.

تصور کنید که اگر یک روز تمامی تبلیغات پولی خود را غیرفعال کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ به احتمال بسیار زیاد ترافیک ورودی سایت شما سقوطی شدید خواهد داشت؛ زیرا بسیاری از روش‌های تبلیغات پولی به جای به دست آوردن بازدید کنندگان بازگشتی بر به دست آوردن مخاطبان جدید متمرکزند. این موضوع زمانی خود را بیشتر نشان می‌دهد که به این نکته توجه کنید که بازدید کنندگان برگشتی، نسبت به شما وفادار هستند و به همین دلیل نسبت به کاربرانی که برای اولین بار و از روی کنجکاوی به سایت شما آمده‌اند، گزینه‌ای بهتر برای خرید به حساب می‌آیند. بالا بودن تعداد بازدید کنندگان برگشتی نشان دهنده این است که محتوای شما به حد کافی ارزشمند بوده است، زیرا کاربران دوست داشته‌اند که بارها و بارها به سایت شما بازگردند.

 از اینجا بخوانید : روش‌های افزایش بازدید سایت

نمونه‌ای خوب از ترافیک برگشتی میزان بازدید کنندگان برگشتی سایت‌های نشر محتوا است که بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از ترافیک کل آن‌ها را تشکیل می‌دهد. اگر آمار شما هم در همین حد است که عالی است، اما اگر آمار کمتر است می‌توانید تاکتیک‌هایی که در این مقاله آورده شده است را مطالعه کنید و از آن‌ها برای افزایش بازدید کنندگان بازگشتی و کسب بیشترین تعامل ممکن میان کاربران و محتوا استفاده کنید:

انتشار مداوم محتوای جدید برای جذب بازدید کنندگان برگشتی

بازدید کنندگان برگشتی - انتشار مداوم محتوای جدید

تقریبا همه‌ بازاریابان محتوایی در مقطعی از کار خود به این سؤال بر‌می‌خورند که هر چند وقت یکبار باید محتوا منتشر کنند؟ بر اساس مقاله‌ای از وبسایت Hubspot، شرکت‌هایی که بیش از ۱۶ پست در وبلاگ خود منتشر می‌کنند، ۳.۵ برابر ترافیک بیشتری نسبت به شرکت‌هایی که ماهیانه صفر تا ۴ پست ارسال می‌کنند، دریافت خواهند کرد. به طور طبیعی این شرکت‌ها پیشنهادات جدید خود را به طور مداوم در سایت خود منتشر می‌کنند و همین موضوع عاملی برای بازگشت کاربران به سایت‌های آن‌ها است.

امکان ارسال همه‌ روزه‌ی پست برای شما، وابسته به نوع زمان بندی تولید محتوا و نیز میزان پهنای باند در دسترس شما است. و البته نیازی به گفتن نیست در این مورد نیز عددی جادویی برای انتشار محتوا وجود ندارد اما همانطور که دن‌باپتیت نویسنده‌ی سایت Skyword نیز توصیه می‌کنید، نکته‌ی مهم این است که «توازنی مناسب میان تولید محتوای کافی برای برقراری تعامل با کاربران و زمان لازم برای تولید محتوا برقرار کنید.»  با در دست داشتن برنامه‌ای زمان بندی شده برای انتشار محتوای جدید، شما سطحی مناسب از اعتماد و ثبات را خواهید داشت. مخاطبان شما به مرور خواهند فهمید که شما هر چند وقت یکبار محتوای جدید را منتشر می‌کنید و برای دیدن آن‌ها به سایت شما باز خواهند گشت. همین تولید محتوای مداوم عاملی برای تعامل بیشتر کاربران و بازگشت آن‌ها است.

یک راه دیگر برای دستیابی به ثبات، حصول اطمینان از خواست کاربران برای بازگشت مداوم به سایت شما با استفاده از مجموعه‌ای از محتوا است. انتشار بخش بخش یک مجموعه مقاله، در فضایی مثل وبلاگ، دلیلی برای بازگشت هفتگی و حتی ماهیانه به کاربران خواهد داد. مجموعه‌ای از محتوای منحصر بفرد، مثل ارائه‌ توصیه‌های حرفه‌ای، یک ستون طنز یا پوشش یک رویداد خبری را برای مخاطبان خود در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود که کاربران برای دیدن سایت شما باز گردند و همین موضوع اعتبار شما را در زمینه کاریتان افزایش می‌دهد.

همان طور که می بینید در بالاترین سطح دیجیتال مارکتینگ دنیا هم تولید و انتشار محتوای منظم به همه وب سایت ها توصیه می‌شود. راهکار نوین مارکتینگ برای تولید محتوا یکی از کمک های استراتژیک ما به شماست

برای ساختن یک برنامه تولید محتوا منظم و دقیق با دپارتمان تولید محتوای نوین مارکتینگ همین امروز تماس بگیرید.

انتشار محتوا در کانال‌های اجتماعی

بازدید کنندگان برگشتی - انتشار محتوا در کانال‌های اجتماعی

اگر می‌خواهید محتوای شما در ذهن کاربران بماند، باید راهی پیدا کنید که به طور مداوم به آن‌ها محتوای خود را ارائه کنید و یکی از بهترین ابزارها برای ارائه سریع و کاربردی به روزرسانی‌ها چیست؟ رسانه‌های اجتماعی.

جلب توجه مخاطبان با استفاده از لینکدین ۲۱ درصد و با استفاده از فیسبوک ۵۷ درصد افزایش می‌یابد. از سویی دیگر ۷۶ درصد از کاربران فیسبوک، این سایت را برای یافتن محتوای جذاب جستجو می‌کنند. چه راهی از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش محبوبیت محتوا و کسب ترافیک ارگانیک بهتر است؟

محتوای جدید خود را که همه روزه منتشر می‌شود با استفاده از رسانه‌های اجتماعی نشر دهید، اما بازنشر محتوای قدیمی‌تر در این شبکه‌ها برای بحث و تعامل بیشتر با مخاطبان مختلف را نیز فراموش نکنید. یک تقویم تولید محتوا بسازید که در آن نه تنها برای انتشار محتوای جدید برنامه ریزی کرده‌اید بلکه برنامه‌ای برای بازنشر محتوای فعلی سایت در شبکه‌های اجتماعی را در نظر گرفته باشید و بتوانید با استفاده از این تقویم محتوای قدیمی خود را در کارزارهای بزرگ‌تر به کار ببرید.

راه اندازی خبرنامه‌ی محتوایی

اگر خبرنامه‌ی ایمیل ندارید و محتوای اصیل تولید می‌کنید، حالا زمان راه اندازی خبرنامه است! ترافیک ایمیلی بالاترین میزان تعامل کاربری را ایجاد می‌کند. ایمیل مارکتینگ تاکتیک جدیدی نیست اما به طور سنتی برای فروش و تبادل مالی استفاده می‌شده است. به هر حال، در سال‌های اخیر خبرنامه‌های ایمیلی با رساندن محتوای دست چین شده به صندوق دریافت کاربران، به ابزاری مهم برای جذب تعامل کاربران تبدیل شده‌اند.

 از اینجا بخوانید : ۱۲ نوع بازاریابی محتوا برای رونق کسب‌وکار را بشناسیم

خبرنامه‌ها میزان تعامل و بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهند، «زیرا زمینه‌ای عالی برای انتشار محتوای عمیق و منحصر بفرد ایجاد می‌کنند: محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی خوب جواب نمی‌دهند اما بسیار جذاب هستند. چنین مطالبی، از محتوای خبری و آموزشی گرفته تا محتوایی عمیقاً‌ شخصی و ارتباطی، به ترغیب شخصی و یا ایجاد ارتباط احساسی با مخاطبان و نیز ایجاد تعامل و رابطه‌ی اجتماعی کمک می‌کند.»

از سویی با وجود تعداد زیادی از راهکارهای ایمیلی موجود برای سامانه‌های رایج مورد استفاده‌ی شما، راه اندازی خبرنامه‌ی محتوایی پایه با استفاده از ابزارهایی نظیر MailChimp، GetResponse و یا ConstantContant بسیار آسان است. با این کار می‌توانید فهرستی از نشانی‌های ایمیل کاربران وفادار خود ایجاد کنید. امروزه بسیاری از سامانه‌های مدیریت محتوا (CMS) دارای افزونه‌هایی برای استفاده از ماژول‌های عضویت و یا ابزارک‌های عضویت در خبرنامه در بخش‌های مختلف سایت هستند. جایگاه‌های مختلف برای این ابزارها را بررسی کنید، بهترین محل را پیدا کنید و بخش عضویت را در آن قرار دهید. برای دستیابی به سطحی عمیق‌تر از شخصی سازی، فهرست‌هایی از گروه‌های مختلف مخاطبان را تهیه کرده و آن‌ها را خبرنامه‌های محتوای اختصاصی هدف قرار دهید.

در پایان، محتوای پیشنهادی خود را بر اساس موضوعی پیوسته که می‌خواهید به مخاطبان خود ارائه دهید، جمع آوری کنید. برای مثال، اگر می‌دانید که دسته‌ای از کاربران شما به بخش خاصی از سایت شما علاقه مند هستند، محتوای مربوط به این دسته را برای آن‌ها ارسال کرده و سطح تعامل آن‌ها را افزایش دهید. شیوه‌های رفتاری رایج خوانندگان را شناسایی کرده و چرخه‌ای تعاملی برای برقراری ارتباط آن‌ها ایجاد کنید و با استفاده از دکمه‌های اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی آن‌ها را به انتشار بیشتر محتوای خود ترغیب کنید.

دانستن این ویژگی‌های بازدید کنندگان برگشتی مستلزم ساختن پرسونای آنها است اگر این کار را تا به حال انجام نداده‌اید مقاله : راهنمای سریع و کاربردی برای ایجاد پرسونا های اجرایی در بازاریابی محتوا را در نوین مارکتینگ بخوانید.

بازهدف گیری کاربران را در نظر بگیرید

بازدید کنندگان برگشتی - بازهدف گیری کاربران را در نظر بگیرید

کارزارهای بازهدف گیری یا ریتارگتینگ، کاربرانی را هدف قرار می‌دهند که سایت شما را قبلاً دیده‌اند و یا اطلاعات ارتباطی آن‌ها در داده‌های شما (ناشی از خرید و یا عضویت) موجود است. به طور معمول این کاربران با استفاده از داده‌های کوکی قابل شناسایی هستند. وقتی که یک کاربر وبسایت شما را می‌بیند، یک کوکی در مرورگر اینترنتی آن ذخیره می‌شود و بر همین اساس، می‌توانید تبلیغات مرتبط با سایت خود را، در سایت‌های دیگری که مرور می‌کنند ارائه کنید. گوگل روش‌های مختلفی برای بازاریابی مجدد را ارائه می‌کند و یکی از این  موارد استفاده از تبلیغات در شبکه‌ی نمایش است. اگر این تکنیک، روشی است که شما به دنبال استفاده از آن هستید، گوگل منابع بسیاری برای آغاز و نیز روش‌های تهیه‌ی فهرست بازاریابی مجدد ارائه می‌کند.

رویکرد مشابه دیگر، باز هدف گیری در فیسبوک است. یک راه برای انجام این کار، استفاده از ابزار پیکسل فیسبوک برای ایجاد گروهی از مخاطبان است که سایت شما را در بازه‌ی زمانی خاصی بازدید کرده‌اند و پس از آن تبلیغاتی خاص برای آن‌ها نمایش داده می‌شود.

اندازه گیری ریزتبدیل‌ها

در پایان، زمانی آن فرا رسیده که روشی نوین برای تجزیه و تحلیل تعامل و افزایش تعداد بازدید کنندگان برگشتی به سایت خود را پیدا کنید. برای انجام این کار بایستی توجه دقیقی به همه‌ بخش‌های تجربه‌ کاربری داشته باشید.

ریزتبدیل‌ها (Microconversions)، اعمال کوچکی هستند که کاربران هنگام حضور در وبسایت شما و یا سایر روش‌های تعاملی با محتوای شما نظیر خرید، انجام می‌دهند، اعمالی که منجر به نزدیکی بیشتر آن‌ها به فرآیند تبدیل می‌شود. یک دلیل برای اندازه گیری ریز تبدیل‌ها این است که این موارد شما را از میزان تأثیر گذاری محتوا آگاه کرده و میزان کمک محتوای شما به کاربران را نشان می‌دهد. در نهایت این نگرش‌ها برای رصد سایت و بررسی تعداد مخاطبان دراز مدت به کار می‌روند. برخی از ریزتبدیل‌ها مهم عبارتند از تعداد عضویت خبرنامه، تعداد لینک‌های باز شده، کلیک‌ها، اشتراک گذاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی، نظرات و تعداد دانلودها از سایت شما. زمانی که رصد سایت خود را آغاز می‌کنید، روند رشد این بهینه سازی‌ها را دنبال کرده و کاربران برگشتی را تقویت کنید، چراکه همین کاربران هستند که در نهایت فرآیند خرید از شما را تکمیل کرده و به شما سود خواهند رساند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search