درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

انواع تبلیغات کلیکی و مزایای آن

انواع تبلیغات کلیکی و مزایای آن
فهرست مطالب

اگر از قبل کمی درباره بازاریابی تبلیغاتی کلیکی شنیده‌اید و کنجکاو هستید که بیشتر بدانید و یا مطمئن هستید که می‌خواهید استفاده از آن را آغاز کنید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، این مطلب کاملا برای شما مفید خواهد بود. در ابتدا باید بدانیم که تبلیغاتی کلیکی چیست، تا در قدم‌های بعدی بتوانیم مفصل‌تر به آن بپردازیم.

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی - تبلیغات کلیکی چیست؟

 

تبلیغات کلیکی و یا پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) یک مدل تبلیغاتی است که به تبلیغ دهندگان اجازه می‌دهد تبلیغات را در یک بستر (پلتفرم) تبلیغاتی قرار دهند و به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات به آن پلتفرم مبلغی را پرداخت کنند.
هدف از این تبلیغ این است که کاربر را به سمت یک وبسایت و یا اپلیکیشن هدایت کند، که در نهایت منجر به خرید شود.
موتورهای جستجو بسترهای میزبان محبوبی هستند، چرا که به تبلیغ دهندگان این اجازه را می‌دهند که تبلیغاتی را مربوط به آنچه کاربران جستجو می‌کنند را نمایش دهند.
سرویس‌های تبلیغاتی مانند گوگل ادز و مایکروسافت ادز با سیستم قیمت‌ گذاری در لحظه کار می‌کنند. در این سیستم برای یک فضای تبلیغاتی در یک فضای خصوصی با استفاده از داده‌های در لحظه، حراجی خودکار برگزار می‌شود.

تفاوت تبلیغات ppc و cpc چیست؟

تبلیغات کلیکی - تفاوت تبلیغات ppc و cpc چیست؟

PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک و یا تبلیغاتی کلیکی، یکی از مولفه‌های اساسی استراتژی بازاریابی شما است که اگر به درستی اجرا شود، می تواند حجم بالاتری از مشتریان را به وبسایت شما بیاورد. با افزایش دامنه کلی برند شما، کمپین‌های PPC نام تجاری شما را در معرض دید مخاطبان بیشتر و متنوع ‌تری قرار می‌دهند. تبلیغات PPC پس از فعال شدن، به شرکت شما امکان می‌دهد در صفحه نتایج موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی خاص و عباراتی که خریدار بالقوه شما جستجو می‌کند، ظاهر شود. از نظر عملکردی، اتفاقی که می‌افتد این است که شما هزینه تبلیغات را فقط زمانی پرداخت می‌کنند که کاربران بر روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند (به معنای واقعی کلمه، پرداخت به ازای هر کلیک انجام می‌شود) و این امر باعث ایجاد انگیزه در موتورهای جستجو می‌شود تا تبلیغات شما را به مخاطبان بیشتری نشان دهند.
نکته: رتبه‌ای که شرکت شما در صفحه نتایج جستجو کسب می‌کند به استراتژی پیشنهاد کلمات کلیدی شما بستگی دارد. پیشنهاد می‌شود که پروسه، تحقیقات بازار را انجام دهید تا به درستی متوجه شوید مخاطب شما چه اصطلاحات و عباراتی را جستجو می‌کند تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین عبارت را پیشنهاد کنید (استراتژی داشته باشید).
بیایید ببینیم که تبلیغات PPC چطور کار می‎کنند. اگر به عنوان مثال عبارت، «محصولات مراقبت از پوست»، (skin care products) را در گوگل جستجو کنید، متوجه خواهید شد که در کنار ۲ و یا ۳ نتیجه اول، یک جعبه کوچک نمایش داده می‌شود که درون آن عبارت تبلیغات و یا Ad درج شده است. این علامت به ما نشان می‌دهد که این چند نتیجه در نتیجه یک تبلیغ خاص به این رتبه بالا دست پیدا کرده‌اند. این سایت‌ها با توجه به یک استراتژی مناسب توانسته‌اند با بهترین پیشنهاد دیگران را شکست دهند و به رتبه‌های اول دست پیدا کنند.

تبلیغات کلیکی - تفاوت تبلیغات ppc و cpc چیست؟

زمانی که استراتژی خود را طرح ریزی کردید و آماده پیاده سازی بودید، گوگل ادز این امکان را به شما می‌دهد که کمپین‌های تبلیغات کلیکی خود را ایجاد و بر روی آنها نظارت کنید تا با کمک این نظارت اطمینان حاصل کنید که همه چیز درست پیش می‌رود.
هنگامی که کمپین شما راه اندازی شد، مهم است که از میزان کارآیی و مرتبط بودن تبلیغات خود اطمینان حاصل کنید تا نسبت به کارآمد بودن آن آگاه شوید، در اینجا CPC یا هزینه هر کلیک به کمک شما خواهد آمد. CPC هزینه کلی هر کلیک تبلیغات PPC شما را اندازه می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر ۱۰۰ دلار برای تبلیغ PPC خود پرداخت كرده باشید و ۱۰۰ كلیك از طریق این تبلیغ دریافت شود، برای هر كلیك تبلیغ، ۱ دلار هزینه کرده‌اید.
هر چقدر تعداد کلیک‌ها بیشتر شود، نسبت به هزینه ثابتی که در ابتدا پرداخت کرده‌اید، CPC کاهش می‌یابد، این معیار نشان دهنده اجرای یک فرآیند تبلیغاتی موفق است.
لازم به ذکر است که CPC علاوه بر استفاده در روش تبلیغاتی PPC در بسیاری دیگر از گزارش های کمپین‌های تبلیغاتی نیز ظاهر می‌شود، بدون در نظر گرفتن اینکه عبارت CPC در چه گزارشی نمایش داده شود، معنی آن ثابت خواهد بود.
به صورت خلاصه PPC یک رویکرد تبلیغاتی است در حالی که CPC یک معیار اندازه‌ گیری کارایی و عملکرداست.
اساسا، PPC و CPC دو روی یک سکه هستند. PPC یک کانال یا رویکرد بازاریابی خاص است، در حالی که CPC یک معیار عملکرد است. اگر می خواهید میزان عملکرد کمپین PPC خود را متوجه شوید، با اندازه گیری CPC شروع کنید (سپس با تیم فروش خود صحبت کنید تا بفهمید چه تعداد از این کلیک‌ها به لیدهای واجد شرایط تبدیل می‌شوند). در برخی موارد، اگر افزایش هزینه هر کلیک به شما در جذب مخاطب واجد شرایط تر کمک کند یا به شما در رتبه بندی بالاتر نسبت به رقبای اصلی کمک کند، در واقع این افزایش هزینه هر کلیک مفید خواهد بود.

معرفی انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی - معرفی انواع تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد که شما به توجه به استراتژی تبلیغاتی خود می‌توانید از هرکدام از این تبلیغات را استفاده کنید، در ادامه چند مورد از پر استفاده ترین انواع تبلیغات کلیکی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱- همسان (Native)

تبلیغات همسان و یا نیتیو (Native) به معنی ایجاد تبلیغاتی است که آنقدر با محتوای صفحه هم راستا است و در طراحی سایت حل شده و با رفتار پلتفرم سازگار است که بیننده احساس می‌کند تبلیغ به این فضا تعلق دارد.
نتایج جستجوی تبلیغاتی و پست‌های پولی از شبکه‌های اجتماعی نمونه‌های معروف تبلیغات همسان هستند. هر دوی این قالب‌ها همان ارزشی را به کاربر ارائه می‌کنند، که نتایج ارگانیک جستجو و پست‌های شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده توسط هر کاربر در اختیار دیگر مخاطبان قرار می‌دهند.
با مقاومت بیشتر مصرف کنندگان در برابر شکل های سنتی تبلیغات،بازاریابان به نحوه‌ای از تبلیغات محتوایی رو آوردند که تبلیغاتی تولید شده، باعث آزار کاربران نشود.
تبلیغات همسان و یا نیتیو، تاکتیکی است که از بازاریابی بر مبنای عملکرد پشتیبانی می‌کند و همچنین از نظر عرضه و تقاضا کار می‌کنند. در طرف عرضه ناشران تبلیغاتی هستنند که میخواهند به مخاطبین‌شان دسترسی پیدا کنند و از سایت خود درآمد کسب کنند و در قسمت تقاضا تبلیغات کنندگانی وجود دارند که به دنبال جلب مخاطب و دستیابی به اهداف پیرامون آگاهی، فروش و یا بدست آوردن لید هستند.
در هسته اصلی تبلیغات همسان مفهوم قرار دادن تبلیغات در یک زمینه مرتبط و بدون مانع در جایی که همسان باشد، وجود دارد. تبلیغات همسان به احتمال زیاد دقیقا مانند سایر مقالات و سایر مطالب پیرامون به نظر می‌رسد، و به خصوص در مواردی که هدف آگاهی نسبت به برند باشد، ممکن است برخی از کلمات رایج که به دیدن آنها در تبلیغات عادت دارید را نبینید (خرید، مشترک شوید، ثبت نام کنید و غیره).
تبلیغات همسان چه به صورت خودکار و چه به صورت دستی راه اندازی شوند، معمولا به اشکال زیر خواهند بود:

۱- سرچ

تبلیغات کلیکی - سرچ

موتورهای جستجویی مانند گوگل با نتایج جستجوی پولی خود شکل کاملاً جدیدی از «همسان» را پیاده سازی کردند.

۲- شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات کلیکی - شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام قالب تبلیغات همسان را محبوب کرده‌اند.

۳- وب

تبلیغات کلیکی - وب

برخی از آژانس‌های تبلیغاتی با قرار دادن تبلیغات همسان در وب سایت‌های دیگری که محبوب و پاربازدید هستند، میزان موفقیت تبلیغات را افزایش داده‌اند.

۲- تبلیغات در گوگل

گوگل ادز محبوب ترین سیستم تبلیغاتی بر مبنای PPC (تبلیغات کلیکی) در جهان است. تبلیغات در گوگل ، مشاغل را قادر می‌سازد که تبلیغاتی را که در موتور جستجوی گوگل و سایر امکانات گوگل ایجاد کنند و در نهایت آنها را به مخاطبین نمایش دهند.
گوگل ادز، بر اساس یک مدل پرداخت به ازای هر کلیک کار می‌کند که در آن کاربران کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌دهند و برای هر کلیک روی تبلیغات خود هزینه پرداخت می‌کنند. هر زمان که جستجو بر اساس آن کلمه کلیدی شروع می‌شود، گوگل به لیست تبلیغ دهندگان مراجعه می‌کنند و آنها که در پیشنهاد دادن، برنده شدند را در فضای تبلیغاتی صفحه نتایج جستجو نمایش می‌دهد. «برندگان» بر اساس ترکیبی از عواملی از جمله کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی و کمپین‌های تبلیغاتی و همچنین میزان مبلغ پیشنهادات کلمات کلیدی آنها انتخاب می‌شوند.

 

تبلیغات کلیکی - تبلیغات در گوگل
به طور خاص، تبلیغاتی که در صفحه ظاهر می‌شوند بر اساس رتبه آگهی دهنده تبلیغات مشخص می‌شود، این معیار با ضرب دو فاکتور اصلی محاسبه می‌شود.
پیشنهاد CPC (بالاترین مبلغی که یک تبلیغ دهنده می‌خواهد خرج کند) و امتیاز کیفیت (مقداری که بر اساس میزان کلیک، ارتباط و کیفیت لندینگ پیج شما در نظر گرفته می‌شود).

این سیستم به تبلیغ دهندگان برنده این امکان را می‌دهد تا با هزینه ای متناسب با بودجه آنها، به مشتریان بالقوه دست پیدا کنند. این انتخاب تبلیغ‌کنندگان در واقع، نوعی حراج است.
انجام بازاریابی PPC از طریق گوگل ادز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که، گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو، تعداد زیادی بازدید کننده دارد و بنابراین بیشترین بازدید و کلیک را به تبلیغات شما می‌رساند. اینکه هر چند وقت یکبار تبلیغات PPC شما نشان داده می‌شود به کلمات کلیدی و انواع مطابقت شما بستگی دارد. در حالی که چند عامل تعیین می‌کنند که کمپین تبلیغاتی PPC شما چقدر موفق خواهد بود.

۳- ریتارگتینگ

تبلیغات کلیکی - ریتارگتینگ

فرض کنید که یک کاربر یک بار پیش از این از وبسایت شما بازدید کرده باشد، اما بر هر دلیلی فرآیند خرید را تکمیل نکرده باشد، این کاربر یک مشتری بالقوه محسوب می‌شود.
اگر شما بخواهید دوباره به این کاربر دسترسی پیدا کنید، بهتر از تبلیغات ریتارگتینگ و یا ریمارکتینگ استفاده کنید.
در این روش شما مشتریان بالقوه خود را مجدد مورد هدف قرار می‌دهید و تبلیغات و یا پیشنهادات ویژه‌ای را به آنها نمایش می‌دهید، تا آنها را ترغیب کنید از وبسایت شما بازدید کنند و به طور مثال فرآیند خرید یک محصول را تکمیل کنند.
با این روش اگر فردی از سایت شما بازدید کرده باشد، می‌توان او را مجدد هدف قرار داد.

۴- تبلیغات بنری

تبلیغات بنری که با سیستم پرداخت به ازای هر کلیک کار می‌کنند، جایگزینی مفید در دنیای بازاریابی و تبلیغات تجاری آنلاین هستند و می‌توان از آن به صورت جداگانه یا همراه با سایر تکنیک‌های بازاریابی آنلاین استفاده کرد. هنگامی که فقط برای تبلیغ کسب و کار و وب سایت اینترنتی خود از تبلیغات بنری پرداخت به ازای هر کلیک استفاده می‌کنید، ممکن است در هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات شما کاهش جدی رخ دهد. همچنین تبلیغات بنری می‌تواند در کمپین های تبلیغاتی متنی PPC برای مثال در سیستم تبلیغاتی گوگل، یعنی گوگل ادز ارائه و ادغام شود. با مدیریت تعدادی از عوامل بازاریابی آنلاین و عوامل تبلیغاتی، می‌توان کارایی را به حداکثر رساند و در عین حال هزینه تبلیغات شما را به حداقل رساند، در نتیجه سود تجاری شما به حداکثر می‌رسد.
تبلیغ بنری پرداخت به ازای هر کلیک دقیقا مانند تبلیغات متنی عمل می‌کند. تنها تفاوت این است که تبلیغ بنر شما فقط در آن وب سایت‌هایی نشان داده می‌شود که انتشار بنر در آنها مجاز است. تبلیغات بنری فقط در سایت‌هایی نشان داده می‌شوند که از ماهیت مشابهی برخوردار هستند و تضمین می‌کنند که بسته به کلمات کلیدی، تبلیغات شما برای بازدید کنندگان خاص نمایش داده می‌شود.
برای موفقیت بیشتر تبلیغات بنری باید به طراحی و دیزاین بصری هر بنر نیز توجهی ویژه‌ای داشته باشید، به طوری که کاربر ترغیب شود بر روی بنر شما کلیک کند.

مزایای تبلیغات کلیکی چیست؟

تا اینجا با مفهوم کلی تبلیغات کلیکی آشنا شدیم، و در ادامه برای درک کلی بهتر نسبت به PPC چند مزیت اصلی تبلیغات کلیکی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱- قابلیت سنجش و اندازه گیری

یک مزیت اصلی تبلیغات کلیکی و یا PPC این است که اندازه گیری، سنجش و ردیابی آن آسان است به خصوص اگر از گوگل ادز استفاده کنید. شما به سادگی می‌توانید از ابزار گوگل ادز در ترکیب با گوگل انالیتیکس استفاده کنید.

شما در این گزارشات، به جزئیاتی از عملکرد سطح بالا، از جمله نمایش، کلیک و تبدیل (براساس اهداف مشخص شده کسب و کار) دسترسی خواهید داشت. با این روش هیچ ابهامی در استفاده از تبلیغات کلیکی وجود نخواهد داشت. آمار به آسانی در دسترس است و عملکرد کمپین‌های شما و نوع بازدید و نتیجه را به نسبت بودجه شما نشان می‌دهد. در سایر کانال‌های تبلیغاتی و بازاریابی، تصویر کلی برای اختصاص بودجه برای بدست آوردن نتایج مورد نظر، چندان روشن نیست.
وقتی ترافیک PPC خود را به صفحات لندینگ اختصاصی ارسال می‌کنید و آن را برای تبدیل با استفاده از گوگل آنالیتیکس ردیابی می‌کنید، می‌توانید با توجه به اهداف نهایی ، متوجه شوید که چه میزان هزینه داشته‌اید و چه چیزهایی بدست آورده‌اید.

هیچ بیلبورد یا آگهی مجله‌ای نمی‌تواند با این روش فروش رقابت کند.
شما در حین برگزاری و پس از اجرای کمپین‌ها و استفاده کردن تبلیغات کلیکی می‌توانید عملکرد خود را مورد بررسی قرار دهید.
و در نتیجه با بررسی داده‌های که بدست آوردید، عملکرد خود را بهبود ببخشید.

۲- هدفمند بودن

تبلیغات PPC برای شما امکان دسترسی به مخاطبان کاملا جدید را فراهم می‌کند. از هر بستری که برای تبلیغ استفاده می‌کنید می‌توانید تبلیغ خود را در معرض دید افرادی قرار دهید که به احتمال زیاد به آنچه شما ارائه می‌دهید، علاقه‌مند هستند.
به عنوان مثال، گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد که به مخاطبان عظیمی که گوگل در اختیار دارد دسترسی داشته باشید و به شما همچنین این امکان را می‌دهد که این افراد را به سمت وب سایت خود هدایت کنید.
گوگل ادز اغلب بهترین نتایج را ارائه می‌دهد صرفاً به این دلیل که با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید افرادی را پیدا کنید به طور فعال در جستجوی محصول یا خدماتی هستند که شما ارائه می‌دهید.
شما می توانید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما همان افرادی هستند که شما به دنبال‌شان هستید و به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان خاص، و بازه‌های زمانی معین را هدف قرار دهید و تبلیغ خود را مطابق با آنچه آنها جستجو می‌کنند، تنظیم کنید.
تبلیغات PPC به شما این امکان را می‌دهد که شرایط یا علایق خاصی را انتخاب کنید تا مخاطبان خود را هدف قرار دهید.
شما می‌توانید کلمات کلیدی خاصی را که افراد جستجو می‌کنند انتخاب کنید و آنها را به صفحه مربوطه در سایت خود هدایت کنید تا بتوانید نرخ تبدیل را در سایت خود افزایش دهید. برای انتخاب صحیح این کلمات کلیدی باید تحقیق و بررسی انجام دهید، اما اگر بتوانید مخاطب مناسب را هدف قرار دهید، اغلب می تواند نتیجه مورد نظر را بدست آورید.
شما همچنین می‌توانید با مراجعه به وب سایت خودتان از طریق بازاریابی مجدد، افرادی را که قبلا به محصولات شما علاقه نشان داده‌اند، را شناسایی کنید و مجدد آنها را با تبلیغات کلیکی مورد هدف قرار دهید، این روش معمولا نتایج خوبی در بر خواهد داشت.

۳- زودبازده بودن

سئو، استراتژی فوق العاده مهمی برای هر کسب و کاری است که در دنیای آنلاین حضور دارد. اما برخی از مشاغل صبر و تحمل خود را از دست می‌دهند، چرا که بدست آوردن رتبه‌های مناسب ممکن است، ماه‌ها طول بکشد.
تبلیغات کلیکی در گوگل ادز تأثیر فوری به شما می‌دهد و به شما امکان می‌دهد ظرف چند ساعت در بالای نتایج جستجو برای اصطلاحاتی که می‌خواهید ظاهر شوید.
در قالب‌های دیگر تبلیغات کلیکی نیز اگر از آن به درستی استفاده کرده باشید، می‌توانید بالافاصله پیشرفت را مشاهده کنید.
البته که، PPC هزینه دارد در حالی که روش‌های معمول و اولیه سئو هزینه ندارد (به جز سرمایه گذاری در زمان)، اما وقتی یک متخصص کمپین تمامی شرایط را رعایت کند، تبلیغات کلیکی می‌تواند یک سرمایه گذاری پرسود باشد. PPC به شما امکان می‌دهد نتایج کمپین‌های خود را در طی چند روز یا حتی چند ساعت مشاهده کنید به جای اینکه ماه‌ها یا احتمالا حتی سال‌ها مجبور باشید، منتظر بمانید.
این بدان معنا نیست که سئو ارزش صرف وقت ندارد. سئو یک زیرساخت اساسی از در اختیار داشتن یک وب سایت موفق است که به درآمدزایی رسیده است، اما تبلیغات PPC و ی کلیکی همیشه کمک بزرگی در تبدیل مشتری‌های بالقوه بیشتر و یافتن مخاطبان جدید به شما خواهد کرد.

سخن پایانی

ثابت شده که تبلیغات PPC یک کانال قابل اعتماد و سودآور برای تعداد زیادی از کسب و کارهایB2B ، B2C، سازمان‌های غیرانتفاعی و سایر شرکت هایی است که به دنبال بازدید و تبدیل سریع و با کیفیت هستند.
با در نظر گرفتن تمام مزایایی که PPC ارائه می‌دهد، امتحان کردن آن ریسک پایینی برای شما دارد و اجرای تبلیغات کلیکی داده‌های ارزشمندی را با خود به همراه خواهد داشت و می‌تواند در اقدامات بازیابی شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search