درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

هر آنچه درباره سئو و طراحی وب سایت باید بدانید

هر آنچه درباره سئو و طراحی وب سایت باید بدانید
فهرست مطالب

وب سایت شما مرکز دنیای دیجیتال مارکتینگ شماست .مکانی که تمامی جریان‌های دیجیتالی به آن سمت روانه می‌گردند. و البته، بزرگترین منابع ترافیکی آن عموماً جستجوهای ارگانیک  به دست می‌آید. از این رو سئو و طراحی وب سایت می‌توانند با یکدیگر تلاقی بسیار مهمی داشته باشد.

هنوز هم اغلب، کسب و کارها در مورد سئو تا زمانی‌که سایتی نداشته باشند فکر نمی‌کنند . برخی سایت‌ها ممکن است زیبا به نظر برسند اما اگر تیم بازاریابی در زمان طراحی وب سایت هوشمندانه عمل نکند، شما در رقابت بازاریابی با پاهای چوبی پیش خواهید رفت. یا حداقل، یک بازگشت به عقب خواهید داشت و زمان و پول فراوانی را هدر می‌دهید.

در این مقاله، من به این نکته پرداخته‌ام که سئو چگونه می‌تواند تبدیل به بخش کاملی از فرآیند طراحی وب سایت گردد. ما می‌خواهیم به آنچه نیاز داریم توجه کنیم تا سایتی داشته باشیم که برای جستجوهای بازاریابی و تولید مشتریان بالقوه ایجاد شده است. مهم این است که ما  چگونه بر روی کاربران راضی تمرکز کنیم تا نتایج گوگل را همواره به نفع خود به دست آوریم.

ما همچنین به برخی از اشتباهات رایجی که می‌تواند برای کسب و کارهایی که به دنبال ایجاد یک سایت جدید به عنوان مرکز فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ خود هستند اتفاق بیافتد نگاهی انداخته‌ایم.

به طور خلاصه، من به دنبال کمک کردن به شما هستم تا اطمینان پیدا کنید سایت شما یک سایت با سئو خوب باشد. همچنین می‌توانید از خدمات سئو مجموعه ما استفاده کنید.

سئو و طراحی - سئو سایت

بعد از طراحی سایت چه اتفاقی می‌افتد؟

خیلی‌ها با ما تماس می‌گیرند و عملا جملات اصلی آنها به این صورت است.

تماس گیرنده: “سلام. ما وب سایتی داریم و به نظر می‌رسد مقدار زیادی از ترافیک وب سایتمان را از دست داده‌ایم. یا…ما در کلمات کلیدی خود رتبه مناسبی نداریم. یا … ما هیچ سفارشی دریافت ننموده‌ایم. یا … ما می‌خواهیم بدانیم چه کاری برای بهبود سئو آن می‌توان انجام داد.”

و ما هم در جواب به آنها می‌گوییم: “بله. اگر شما بتوانید به من اجازه دهید آدرس وب سایتتان را بدانم و یک شماره تماس به من بدهید من می‌توانم نگاهی به آن بیاندازم و چند پیشنهاد به شما بدهم.”

اینجا مشکلی وجود دارد. سئو یک درمان برای وب سایت جدیدتان نیست. سئو وب سایت اصول موفقیت آنلاین برای اکثر کسب و کارها است. و همان مفهوم اصلی که یک سئو کامل با جستجوهای پولی، شبکه‌های اجتماعی و هر فعالیت بازاریابی داخلی دیگری می‌تواند کمک شود و بهبود یابد.

توسعه یک وب سایت سازگار با سئو

سئو و طراحی - توسعه یک وب سایت سازگار با سئو

در سطح اصلی، یک سایت سازگار با سئو سایتی است که به موتورهای جستجو اجازه دهیم تا سایت را بررسی نمایند و صفحات آنرا بخوانند. اطمینان یافتن از اینکه موتور جستجو می‌تواند به آسانی در سایت حرکت کند و محتوای آن را متوجه شوند اولین گام برای اطمینان یافتن از دیده شدن صفحه سایت در موتورهای جستجو است.

یک موتور جستجو از یک web crawler برای این منظور استفاده می‌کند و ما سعی می‌کنیم تا با موتورهای جستجو بیشتر همکاری کنیم. متاسفانه، روش‌های زیادی برای ایجاد وب سایت وجود دارد و همه تکنولوژی‌ها همراه با بهینه سازی موتورهای جستجو نیستند.

ایجاد یک سایت سازگار با سئو نیازمند طراحی دقیق و مسیر ساختاربندی شده برای ارائه کسب و کار و خدماتتان است. اما برای بسیاری از کسب و کارها، این موضوع ممکن است کمی پیچیده باشد.

به عنوان یک ابزار بازاریابی، وب سایت شما باید با طرح قوی بازاریابی دیجیتال ایجاد شده باشد که با مدل کسب و کار و ارزشی که ارائه می‌کند مطابقت داشته باشد. اگر طرح شفاف نباشد، شما مجبورید طرح را بازبینی کنید.

با فرض اینکه شما تمامی این موارد در اختیار دارید ادامه می‌دهیم.

اصول طراحی وب‌ سایت

چند المان اصلی وجود دارد که بستری را  برای ایجاد یک وب سایت بهینه شده در فرآیند طراحی وب سایت آماده می‌کند.

دامنه

کسب و کار شما ممکن است از example.com به عنوان دامنه اصلی خود استفاده کند. اما ممکن است دامنه دیگری هم داشته باشید. اطمینان پیدا کنید دامنه شما با معناست و کاملاً مرتبط است یا آنچه انجام می‌دهید و برایتان مهم است. اطمینان یابید که تمامی حالات مختلف و زیردامنه‌ها به درستی به سایت اصلی اشاره می‌کنند و به یک نسخه canonical از سایت که برایتان مهم است ریدایرکت می‌گردند.

شاید شنیده باشید داشتن دامنه‌ای با ترکیب کلمات کلیدی در اسم دامنه به شما کمک میکند. اما این تمام داستان سئو نیست. این روش برای کسب و کارهای محلی می‌تواند تا حدودی کمک کند اما برای رقابت آنلاین شما به چیزی بیشتر از یک اسم نیاز دارید.

میزبانی وب سایت

میزبانی وب سایت هم مهم است. یک سایت کند کاربران را ناراضی می‌کند. میزبانی باید قوانین رایج خود را دنبال کند. مشخص کنید که مخاطبین شما کجا واقع شده‌اند. سریع باشید. اگر ضرورت دارد پلتفرم سایت را مشخص کنید. هاست وردپرس یک مثال عالی است برای وب سایت هایی که بر مبنای وردپرس ایجاد شده اند.

سیستم مدیریت محتوا

سئو و طراحی - سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا که برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید می‌تواند در موفقیت شما خیلی تاثیرگذار باشد. وردپرس یک گزینه خوب برای حالات مختلف است اما تنها حالت ممکن نیست. این سیستم قطعا به صورتی است که در سطح اولیه بتواند برای گوگل قابل فهم باشد. البته به این معنا نیست که بهترین انتخاب برای همه حالات می باشد، اما قطعاً یک نقطه شروع خوب برای بیشتر کسب و کارها است. فقط مطمئن شوید که سیستم مدیریت محتوایی که انتخاب میکنید درست ترین برای موقعیت شما است.

خزیدن در وب سایت و دسترسی به آن

اولین گام مطمئن شدن از این است که موتور جستجو می‌تواند در سایت شما حرکت کند آنچه انجام می‌دهید را می‌فهمد.

ایندکس کردن

برای فهمیدن وب سایت، کراولرها باید بتوانند محتوای صفحات را بخوانند. بدین معنی که محتوای اصلی وب سایت شما باید در کد صفحه وجود داشته باشد. نه عکس و نه فلش و نه ویدئو. حتی در این دنیای همیشه رو به پیشرفت، محتوای اصلی شما باید هنوز متنی باشد. چندین ابزار فوق‌العاده مانند وب فونت‌ها وجود دارد که شما می‌توانید با آنها عکس‌ها را جاگذاری کنید اما مطمئن شوید به زبان مشخصی صحبت می‌کنید که موتورهای جستجو می‌توانند آنرا بخوانند و متوجه شوند.

عکس‌ها، ویدئوها، فایلهای pdf و محتوا مهم هستند و می‌توانند منبعی برای ترافیک موتورهای جستجو باشند. دوباره می‌گویم، تمامی این موارد باید قابل مشاهده و قابل ایندکس شدن باشند.

ساختار لینک ها

برای ایندکس کردن محتوای پشت صفحه اصلی، شما نیاز به لینک‌های داخلی نیز دارید که موتورهای جستجو بتوانند در بین آنها حرکت کنند. راهبری اصلی سایت شما، دستورالعمل های موتورهای جستجو و ابزاری مانند نقشه سایت های xml همگی به حرکت موتورهای جستجو در وب سایت شما و پیدا کردن صفحات جدید کمک می‌کنند. ابزاری مانند Screaming Frog می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که سایت شما می‌تواند به آسانی توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار و پیمایش قرار بگیرد.

معماری اطلاعات و ساختاربندی سایت

سئو و طراحی - معماری اطلاعات و ساختاربندی سایت

من همیشه دوست دارم که از ساختاری مشابه آرشیو بایگانی برای ساختار وب سایت استفاده کنم. سایت شما یک آرشیو بایگانی است. طبقه بندی های اصلی کشوهای آن هستند. زیرطبقه بندی ها پرونده های این کشو هستند و صفحات همان اسناد موجود در این پرونده ها می باشند.

  • آرشیو بایگانی: وب سایت شما
  • کشو: طبقه بندی اصلی
  • پرونده: زیرطبقه بندی
  • فایل: اسناد و صفحات شخصی

متن فقط توسط خود سایت مشخص نمی‌شود بلکه توسط مسیری که در سایت در آن قرار گرفته اند نیز مشخص میگردند. سایت ما دارای کشویی برای خدمات است و هر خدمت دارای پرونده های مربوط به زیرخدمت هاست. سایت شما نیز به همین ترتیب است.

اگر ما به عنوان مثال ساختار زیر را در نظر بگیریم:

خانه

-خدمات

–منطقه خدمت

—خدمات اختصاصی

خانه

-خدمات

–سئو

—رسیدگی به سئو

بنابراین صفحه‌ای در این معماری اطلاعات به سادگی /audits/ وجود دارد.

صفحه /audits/ در پرونده‌های سئو در کشوی خدمات وجود دارد. بسیار زیبا و سازمان یافته. این می‌تواند با دیگر المان های سئو همراه شود تا به طور واضح بتواند نشان دهد که متن بسیار فراتر از آن است که فقط با یک مستند نمایش داده شود.

این موضوع به پست‌های وبلاگ، مقالات، محتواهای پرسش و پاسخ، خدمات، موقعیت‌ها و هر چیز دیگری که مربوط به کسب و کارتان می‌شود مربوط می‌ گردد. شما به دنبال ساختاربندی اطلاعات کسب و کارتان هستید تا بتوانید آن را قابل فهم کنید.

برخی سایت‌ها ممکن است مسیر طولانی را برای ساختاربندی محتوای خود طی کنند. برخی دیگر نیز ممکن است مسیر گسترده‌ای را سپری نمایند. نکته مهم اینجاست که چیزی که باید سازماندهی شود باید به روشی باشد که بامعنی باشد و راهبری سایت را ساده و قابل مشاهده نماید.

یک مسیر ۳ یا ۴ سطح اطمینان می‌دهد که بیشتر محتوا می‌تواند به آسانی با ۴ کلیک پیمایش شود و بهتر از یک مسیر راهبری سایت طولانی‌تر می‌تواند برای کاربر و موتورهای جستجو عمل کند.

آدرس‌ها

متن ها و محتواها با آدرس‌ها نمایش داده می‌شوند. نامگذاری بامعنا کمک می‌کند که محتوای بیشتری را برای کاربر و موتورهای جستجو تامین کنید.

با فرض کردن دو سری آدرس زیر که می‌تواند در مسیر خدمات>سئو>رسیدگی به سئو قرار گیرد و فقط یکی از این آدرس‌ها می‌تواند با معنا باشد و باقی آنها کمکی نمی‌تواند به ما بکند.

www.example.com

www.example.com/services/

www.example.com/services/seo/

www.example.com/services/seo/audits/

www.example.com

www.example.com/s123/

www.example.com/s123/s1/

www.example.com/s123/s1/75/

البته، سری دوم آدرس‌ها از قصد به این شکل بد نوشته شده است. نامگذاری سری نخست آدرس ها به کاربر و موتورهای جستجو کمک می‌کند ولی سری دوم مانع آنها می‌گردد.

سئو و طراحی - آدرس‌ها

راهبری سایت

راهبری سایت مهم است. وقتی که یک سایت خوب ساختاربندی شده باشد، راهبری با ساختار، آدرس‌ها و دیگر اجزای سایت مانند نقشه سایت xml کار می‌کند تا مشخص کند که هر صفحه یا قطعه محتوایی در مورد چه چیزی هستند.

راهبری فراتر از منوی بالای سایت است. این موضوع بیشتر در خصوص چگونگی راهنمایی شما به کاربر برای بخش‌های مرتبط به سایتتان می‌باشد. راهبری می‌تواند ابزاری برای افزایش هوشیاری خدمات بیشتر باشد و فقط لینک‌های متنی را شامل نگردد و شامل محتوای تمامی صفحات در طراحی المانهای سایت باشد.

من همیشه مثال راهنمایی کاربر را دوست داشته‌ام. من وارد یک فروشگاه می‌شوم و به دنبال نشانه‌ای برای چیزی که می‌خواهم می‌گردم. طراحی وب سایت شما هیچ تفاوتی با این مثال ندارد. اگر یک کاربر به وب سایت باز گردد و نام برند را جستجو کند سپس باید به صفحه خانه شما وارد گردد. آنها باید یک نشانه‌ای برای هدایت به خدمات مرتبط داشته باشند. و بهتر است که یافتن آن آسان باشد.

خیلی ساده است که اشتباه رخ دهد و روش دقیقی باید پیش از اینکه وب سایت ایجاد شود اعمال گردد و آنچه کاربران نیاز دارند در نظر گرفته گردد. یک وب سایت یک جزء دیجیتال است که باید استراتژی طرح بازاریابی شما را اجرا نماید. متوجه شدن کاربران در اینجا بسیار حیاتی است و می‌تواند به شما اطمینان دهد و نیازهای آنها را برطرف نماید.

راهبری سایت نباید نیاز به شناسایی داشته باشد و کاربر را مجبور به فکر کردن نماید. عکس‌های زیر نشانه‌هایی از بهبود صفحه خانه یک فروشگاه هستند. کدام مسیر شما را به سمت پارکینگ و کدام مسیر شما را به سمت ورودی تحویل هدایت می‌کند؟

سئو و طراحی - راهبری سایت

فکر من مسیر پارکینگ مشتری را از چپ به راست دنبال می‌کند بنابراین من به راست می‌پیچم. به هرحال، پارکینگ مشتری در سمت چپ واقع شده است. هیچ چیزی هم برای بیان شفاف اینکه راست اشتباه است وجود ندارد.

من مجبورم که فکر کنم و یا در عمل، من چندین بار به مسیر اشتباهی می‌روم تا مسیر درست را یاد بگیرم. به هر حال، اگر کاربران آنچه که می‌خواهند را در وب سایت پیدا نکنند، به اقیانوس رقابت نتایج جستجوی گوگل باز می‌گردند.

مطمئن شوید که راهبری سایتتان شفاف است.  اگر یک کاربر اشتباه کند کاربران بسیاری نیز می‌توانند این اشتباه را مرتکب شوند.

مشکلات رایج در طراحی وب سایت

موضوعات بالقوه زیادی همراه با محتوا هستند که نمی‌توانند توسط موتورهای جستجو پیدا یا فهمیده شوند و بر علیه شما عمل می‌کنند. برای مثال:

  • محتواهای بدون لینک نمی‌توانند یافت شوند
  • محتواهایی که فقط توسط جستجوی سایت در دسترس هستند
  • فایل‌های فلش، برنامه های جاوا، فایل‌های صوتی و ویدئویی
  • افکت‌های فلش و ایجکس
  • فریم‌ها – محتواهایی که از سایت دیگری در سایت شما نمایش داده می‌شود می‌تواند مشکل ساز باشد
  • زیردامنه ها – تقسیم نمودن محتوا در زیر دامنه بجای زیر پوشه

گوگل در خصوص صفحات ایجکس خیلی بهتر شده است اما هنوز ممکن است محتوایی با افکت بدون هدف مبهم باشد.

مطمئن شوید که محتوای مهم سایتتان به آسانی قابل مشاهده، قابل فهم و بر اساس ساختاری که با معنا است باشد.

خلاصه

اگر هر چیزی به خوبی انجام شود، کاربر و موتور جستجو باید به خوبی نظر درستی از اینکه یک صفحه در مورد چه موضوعی داشته باشند. سئو شما که بر اساس این ساختار ایجاد می‌شود منجر به معماری اطلاعات و ساختار سایتتان می‌گردد.

طراحی وب سایت سازگار با موبایل

سئو و طراحی - طراحی وب سایت سازگار با موبایل

محبوب‌ترین دستگاه استفاده شده برای جستجوهای اینترنتی و باز کردن وب سایت‌ها موبایل است. ما در عصر موبایل زندگی می‌کنیم. سایت‌هایی که برای موتورهای جستجو بهینه سازی می‌گردند باید توجه کافی به لایه بندی موبایلی وب سایتشان هم بکنند (در کنار ایجاد طراحی ریسپانسیو ساده وب سایت).

هنوز، در سال ۲۰۲۱، طراحی ریسپانسیو کافی نیست. ما در مورد اهمیت طراحی ریسپانسیو وب سایت در سال ۲۰۱۲ صحبت کردیم. چند سال بعد، با پیشرفت های تکنولوژی فراوان و بهبود زیاد در شبکه های دیتای موبایل، مشتریان آینده شما در ابتدا از موبایل استفاده می‌کنند و اغلب فقط از این دستگاه برای مشاهده وب سایت شما و تعامل با کسب و کارتان استفاده می‌نمایند. در این میان استفاده از تکنولوژی amp می‌تواند برای صفحات موبایل روز به روز اهمیت پیدا کند در نوین مارکتینگ مقاله ای کامل درباره راه اندازی صفحات پر سرعت مبایلی یا AMP منتشر کرده‌ای لطفا این مقاله را هم بخوانید

برای ایجاد طراحی سازگار با موبایل و به حداکثر رساندن نتایج از جستجوی موبایل، باید ابتدا نیازهای کاربران موبایلی را بدانید. آنچه که کاربر در یک موبایل انجام خواهد داد اغلب متفاوت از آن چیزی است که در کامپیوتر انجام می‌دهد. و حتی اگر تمایل شما به سمت دسکتاپ باشد بیش از هر چیزی سایتتان باید در موبایل به خوبی عمل کند.

چند ماه قبل، من به ۲۸ عامل کلیدی در ایجاد وب سایت های موبایلی سازگار با سئو نگاهی انداختم که به شما برای ایجاد طراحی ریسپانسیو سازگار با موبایل کمک می‌کرد.

از دیدگاه سئو، ارزشی ندارد که سازگاری با موبایل برای جستجوهای موبایلی به عنوان یک عامل رتبه بندی تایید گردد و آن نسخه موبایلی سایت شما که توسط موتورهای جستجو از آن استفاده میگردد برای بررسی و رتبه‌دهی به سایتتان است. به هر حال، نکته مهم‌تر این است که موبایل در مورد چگونگی جستجو و بررسی سایتتان توسط مشتریان آینده شما می باشد.

برای بهینه سازی تجربه کاربران موبایلی باید سخت کار کرد و شما حاصل این تلاشها را در ترافیک و تعامل کاربر با سایتتان مشاهده خواهید کرد.

سرعت صفحه

دیگر نکته کلیدی که باید به آن در طراحی موبایل توجه شود سرعت صفحه است. کاربران ممکن است صبور نباشند یا ممکن است همیشه از ارتباط دیتای موبایل خوبی بهره نبرند. مطمئن شوید که صفحاتتان به اندازه کافی سبک هستند.

نقطه شروع خوب در تست سازگاری با موبایل گوگل است. این ابزار به شما میزان سازگاری سایتتان با موبایل، سرعت در موبایل و دسکتاپ را باز گزارش می‌دهد. همچنین همه چیز را در یک گزارش جمع آوری می‌کند تا مشخص شود که دقیقاً چه چیزهایی می‌توانند سرعت سایتتان را افزایش دهند.

من جزئیات بیشتری را بررسی کردم تا مشخص شود که چگونه بهینه‌سازی برای سرعت باعث بهینه‌سازی طراحی موبایلی می‌گردد. سرعت صفحه نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه شود که چگونگی ساخته شدن وب سایت و کیفیت و مناسب بودن میزبانی آن را پوشش می‌دهد.

قابلیت استفاده

قابلیت استفاده در وب ترکیبی از فاکتورهای دیگر مانند: طراحی یک دستگاه خاص، سرعت صفحه، قراردادهای طراحی و مسیرهای بصری برای جمع آوری سایت در ذهن کاربر نهایی می باشد.

عوامل کلیدی که باید به آن توجه شود عبارتند از:

  • لایه بندی صفحه. المان مهمی است که باید بیشتر به آن اهمیت داد.
  • سلسله مراتب تصویری. باعث می‌شود المان‌های مهم‌تر بزرگتر گردند!
  • صفحه خانه و راهبری سایت. به طور واضح راهنمای مسیریابی کاربران است.
  • جستجوی سایت. سایت‌های بزرگ نیاز به قابلیت جستجو در سایت دارند.
  • ورود اطلاعات در فرم‌ها. ایجاد فرم‌ها باید به آسان‌ترین و سبک‌ترین شکل ممکن باشد.
  • طراحی. طراحی عالی همه چیز را آسان‌تر می‌کند.

این‌ها فقط عوامل کلیدی بودند ولی قابلیت استفاده در واقعیت باید برای سایت‌های شخصی سفارشی سازی گردد. من دو منبعی که بررسی کردم کتاب “اجازه ندهید فکر کنم: مسیر رایج قابلیت استفاده در وب” نوشته استیو کروگ و همچنین چک لیست بهینه‌سازی موبایل بوده است.

قیف بازاریابی محتوا

وب سایت شما ویترینی برای کاری است که قرار است انجام شود: وب سایت باید به کسب و کار شما کمک کند تا مشتریان آینده‌تان در موتورهای جستجو به آن پیش از سایرین دسترسی داشته باشند و سپس با آن تعامل کنند و تبدیل به مشتری واقعی گردند.

سایت شما نیازمند محتوایی است که به همه مراحل سفر مشتری کمک کند. محتوا و سئو ترکیب مهمی هستند و ممکن است شما را در پیش روی مشتریانی که به دنبال خدمات مشابهی می‌گردند نسبت به سایر رقبا قرار دهند.

یک روش ساختار یافته که در محتوا به آن توجه می‌شود و شما به آن نیاز دارید قیف بازاریابی است:

آگاهی – بالای قیف

محتواهای مربوط به آگاهی عموماً مطالب وبلاگ و مقالات آموزنده آن هستند. ما به مشتریان آینده خود کمک می‌کنیم که مشکلات را متوجه شوند و آنها را تجربیات و اعتبار خود برای رفع آن مشکل مواجه می‌کنیم.

  • پستهای وبلاگ
  • مقالات آموزنده
  • وبینارها
  • راهنماهای جامع
  • پرسش و پاسخ

مقایسه – وسط قیف

محتواهای در مرحله توجه به مشتریان کمک می‌کند که شما را با دیگران در خصوص خدمتی که ارائه می‌کنید مقایسه کنند. این موضوع با محتواهایی که به مشتری در تصمیم گیری کمک می‌کند عملی می‌گردد.

  • مطالعه و بررسی موارد مشابه
  • اطلاعاتی در خصوص محصول یا خدمت
  • ویدئو توضیحی محصول
  • راهنمای کاربری

تبدیل – انتهای قیف

انتهای قیف محتوا تبدیل کاربر به مشتری بالقوه است و باید منجر به فروش یا مشتری بالقوه گردد.

  • نقدها
  • مشتریان
  • امتحان رایگان
  • مشاوره رایگان

به خاطر داشته باشید که مشتریان تمامی انواع محتوایی شما را جستجو می‌کنند. بنابراین، مطمئن شوید همه این مناطق با دیده شدن توسط موتورهای جستجو، مقایسه و تبدیل پوشش داده شده اند.

سئو و طراحی - تبدیل در انتهای قیف

پیچ و مهره سئو

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، موارد زیادی برای توجه کردن به آنها پیش از اینکه حتی به موارد آشناتری برای بهینه سازی صفحات و سایت نگاه کنیم وجود دارد. ما باید واقعا فکر کردن در خصوص کلمات کلیدی و بهینه سازی اصلی صفحات را شروع کنیم و امیدوار باشیم، اگر که ما همه چیز را به درستی ساختاربندی کنیم، سپس بهینه سازی واقعی صفحات آسان‌تر می‌گردد.

هدفگذاری کلمات کلیدی

ایجاد استراتژی کلمات کلیدی وب سایتتان بسیار آسان‌تر است وقتی که برای یکبار ساختار ثابتی بدون هیچ تکرار داخلی داشته باشید. اگر به مثال پیشین خود برای سلسله بندی و ساختاربندی سایت توجه کنیم، سپس افزودن کلمات کلیدی بسیار سر راست و درست می باشد (و کاری است که معمولا‌ در پیش طراحی ها انجام می‌گیرد.)

-خدمات

–سئو

—رسیدگی به سئو

www.example.com/services/

www.example.com/services/seo/

www.example.com/services/seo/audits/

اگر از این صفحات به عنوان مثال استفاده کنیم، ما پیشرفت طبیعی از کلمات کلیدی گسترده به عبارات جستجوی پالایش شده خواهیم داشت.

نکته اینجا در این است که سایت خوب سازماندهی شده شما را در مسیر خوبی برای مشخص نمودن استراتژی کلمات کلیدی تان قرار می‌دهد. شما هنوز باید تحقیق و کپی رایتینگ کنید اما میتوانید مطمئن شوید که یک استراتژی ثابت برای هدف قرار دادن عبارات جزئی تر و گسترده در اختیار دارید.

تگهای عنوان HTML

تگ <title> یکی از تگ‌های اصلی در پشت صحنه است که می‌تواند بر روی نتایج جستجو تاثیر بگذارد. در حقیقت، این تگ تنها متا تگی است که واقعاً به صورت مستقیم تاثیرگذار است.

بهترین فعالیت هایی که میتوان برای بهبود این تگ انجام داد عبارتند از:

  • کلمات کلیدی را در ابتدای این تگ قرار دهید.
  • طول این تگ باید بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر باشد.
  • از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی در حالت طبیعی آنها استفاده کنید.
  • از جداکننده برای جداسازی المانهایی مانند طبقه بندی یا برند استفاده کنید.
  • بر روی کلیک شدن و کاربر نهایی تمرکز کنید.
  • یک مسیر ثابت در طول سایت داشته باشد.

حتی در سال ۲۰۲۱، ما هنوز می‌بینیم که بسیاری از عناوین صفحات بیش از اندازه بهینه سازی شده‌اند. ما می‌خواهیم کلمات کلیدی در تگ عنوان باشد، اما نه به قیمت از دست رفتن کلیک شدن و پایین آمدن خوانایی عنوان صفحه توسط کاربر. موتور جستجو ممکن است به محتوای شما رتبه بدهد اما کاربر بر روی آن کلیک می‌کند و این را به خاطر داشته باشید.

متا تگهای توضیحات  Meta description tags

متا تگ‌های توضیحات به صورت مستقیم بر روی رتبه بندی سایت شما اثر نمی‌گذارند. همه این را می‌دانیم، درست است؟ اما البته، نکته مهمی اینجا فراموش شده است. متا تگ‌های توضیحات محتوای تبلیغات شما برای صفحه در نتایج جستجو هستند. متا تگ‌های توضیحات آنچه هستند که به کلیک کاربر منجر می‌گردند. و این موضوع می‌تواند در دیده شدن بیشتر صفحه کمک کند و کاملاً برای آوردن کاربران بیشتری به صفحه حیاتی است.

متا تگ توضیحات باید موارد زیر را داشته باشد:

  • صادقانه محتوای صفحه را شرح دهد.
  • صفحه را تبلیغ کند و نرخ کلیک آن را بهبود بخشد.
  • به فرآیند فکری کاربر و اینکه چرا کاربر بر روی این صفحه کلیک خواهد کرد توجه کند.
  • هر جا که مرتبط بود شامل کلمات کلیدی باشد.

موتور جستجو عبارات جستجو در عنوان و متاتگ توضیحات را هایلایت می‌کند که به کاربر در جستجوی صفحات کمک می‌کند. از این موضوع به عنوان یک بهانه استفاده نکنید که متاتگ های توضیحات را بکار نبرید، گرچه، شاید گوگل آنرا نادیده بگیرد و منجر به کلیک های مهمی نگردد.

موقعیت هایی نیز وجود دارد که نباید در جایی  که محتوا از معنا و مفهوم کافی برخوردار است از متاتگ توضیحات استفاده ننمود و به موتورهای جستجو اجازه دهیم که بر اساس محتوای صفحه توضیحات آن را ایجاد نمایند تا به صورت دقیق‌تری با نتایج جستجوی کاربر متقارن گردد. در نظر داشته باشید که متاتگ توضیحات مختصر شما همیشه نمی‌تواند همه امکانات و جزئیات محتوای شما را پوشش دهد.

تگ های  سر صفحه  Heading tags

سئو و طراحی - تگ های  سر صفحه  Heading tags

تگ‌های تیتر به ساختار صفحه کمک می‌کند و سلسله مراتب محتوا را مشخص می‌کند: h1,h2,h3,…. متن در تگ تیتر با رتبه بهتری ارتباط دارد، اما چیزی که واقعاً مهم است هم‌تراز کردن ساختار سایت، بهینه سازی پشت صحنه عنوان و متاتگ توضیحات و محتوا است. همه چیز را آماده کنید و آن وقت همه چیز برای کاربران معنا و مفهوم پیدا می‌کند و ما به موتورهای جستجو برای طبقه بندی محتوایمان کمک می‌کنیم علاوه بر این به عنوان آخرین کار، ما می‌توانیم بهینه سازی صفحات را انجام دهیم.

به خاطر داشته باشید که هم‌راستا کردن تگ‌های تیتر با سلسله بندی تصویری سایت باید انجام گیرد. بدین معنا که مهم‌ترین تیتر در صفحه (عموماً <h1> است) باید هم بزرگترین المان متنی در صفحه باشد. شما محتواها را به صورت تصویری به آسانی ایجاد می‌کنید تا قابل فهم‌تر گردد و بیشتر مطمئن شوید که طراحی و محتوا همراه یکدیگر منجر به بهترین نتایج می‌گردد.

محتوای صفحه

محتوا باید عموماً مهم‌ترین بخش صفحه باشد. به هر حال، ما هنوز فعالیت های سئو قدیمی مانند نمایان کردن انبوهی از کلمات کلیدی و عبارات جستجو بدون هیچگونه ارتباطی بین کلمات را شاهد هستیم. این کار جواب نمی‌دهد. مخصوصا به سئوی سایتتان کمک نمی‌کند. و معمولاً  تجربه کاربری ضعیفی را  پدید می‌آورد.

ما می‌خواهیم مطمئن شویم که محتوای صفحه واضح است. راهبری ما، آدرس ها، عنوان صفحه، تیترها و غیره باید همه در اینجا کمک کنند. هنوز ما می‌خواهیم به صورت عادی بنویسیم و از مترادف ها استفاده کنیم و به زبان عادی خود محتواها را ایجاد کنیم.

بر روی ایجاد محتواهای خوب که کاربر را درگیر خود می‌کند تمرکز کنید. مواظب کلمات کلیدی باشید، اما بیش از اندازه از آنها استفاده نکنید.

نکاتی که در خصوص محتوای صفحه باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • کلمات کلیدی در محتوا (که نباید بیش از اندازه استفاده گردند)
  • ساختار صفحه
  • موقعیت کلمات کلیدی در محتوا – در h1 ، پاراگراف اول ، هدینگ ها ، پاراگراف آخر و متا دیسکریپشن
  • مترادف ها و کلمات جایگزین LSI

Rich snippets

Rich snippet یک ابزار قدرتمند برای افزایش نرخ کلیک در وب سایت است. ما طبیعتاً به لیستی که در نتایج موتورهای جستجو ارائه می‌شود جذب می‌شویم. هر چیزی که شما می‌توانید برای بهبود نرخ کلیک انجام دهید کاربران بیشتری را جذب می‌کند و لیست موتور جستجو را قویتر می‌کند. این ابزار عاملی در بهبود رتبه بندی از درگیرشدن افزایش یافته کاربر با سایت است و شما می‌توانید یک تاکتیک ورودی کم خروجی بالا در سئو داشته باشید.

اسنیپتی که مرتبط تر به کسب و کارتان باشد بستگی به آنچه انجام می‌دهید خواهد اما schema.org مکان مناسبی برای شروع این کار است. این بخش در فارسی انجام نمی شود و تنها برای وبسایت هایی با خط و زبان غیر عربی و غیرفارسی است.

بهینه سازی عکس

سئوی عکس میتواند میزان قابل توجهی از ترافیک را به مکان درستی از سایت شما انتقال دهد. و دوباره، تفکرات ما در ارتباط با محتوا در اینجا حائز اهمیت است. گوگل هنوز از محتوای عکس‌ها استفاده نمی‌کند و بنابراین بهینه سازی محتوا در سایت و صفحات در همچنین حالتی بسیار حیاتی است.

بهینه‌سازی عکس‌ها شانس بهبود برتر شدن در نتایج جستجوی عکس را افزایش می‌دهد.

بهینه سازی عکس در طراحی وب سایت از نظر فنی باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام عکس – نامی برای عکس انتخاب کنیم که به درستی آنچه که عکس نمایش میدهد را بیان کند.
  • متن جایگزین – از یک متن جایگزین تشریحی برای کمک به افرادی که عکس را نمی‌توانند ببینند استفاده کنید تا محتوای عکستان را تقویت کنید.
  • OpenGraph و Twitter Card اضافه کنید تا عکس در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.
  • از عکس در اندازه درست فیزیکی آن استفاده کنید تا مطمئن شوید که دانلود می‌گردد.
  • حجم عکس را بهینه کنید تا زمان لود شدن آن بهبود یابد.
  • دقت کنید که عکس را حتماً به نقشه سایت xml خود اضافه کنید.

بهینه سازی عکس نسبتاً ساده است. عکسها را مرتبط به هم نگه دارید. در نام و متن جایگزین عکس بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید. عکس را شرح دهید.

مشکلات رایج

پروژه سئو در نوین مارکتینگ  اغلب شامل رسیدگی به سئو در اولین تماس می‌باشد. ما نمی‌توانیم هر احتمالی را در اینجا پوشش دهیم، اما موارد زیر از رایج‌ترین مشکلاتی هستند که طراحان وب باید به آنها توجه کنند.

محتواهای تکراری

دو نوع محتوای تکراری وجود دارد: محتوای تکراری حقیقی و محتواهایی که می‌توانند تکراری باشند. محتواهای تکراری حقیقی محتواهایی هستند که در چند جا وجود دارند (صفحات متفاوت، سایتها، زیردامنه ها و غیره). محتواهایی که می‌توانند تکراری باشند می‌توانند محتواهای کوتاه یا اساساً محتواهای مشابه باشند – به کسب و کاری فکر کنید با چندین کفش که در یک صفحه منحصر بفرد در سایزهای مختلف قرار دارند.

ناکارآمدی کلمات کلیدی

ناکارآمدی کلمات کلیدی به موقعیتی می‌گویند که چندین صفحه به یکسری کلمات کلیدی مشابه اشاره میکنند. این موضوع می‌تواند بر روی قابلیت سایتتان در داشتن یک صفحه که با قدرت یک عبارات کلیدی اشاره کند اثر بگذارد.

جایی که معماری سایت و سلسله مراتب آن با دقت طراحی شده باشد، شما باید این مشکل را در طول طراحی و نقشه ریزی حذف کنید.

دامنه ها، زیر دامنه ها و پروتوکل ها

دیگر موضوع بالقوه جایی است که در خصوص محتواهای تکراری سایت در چندین دامنه، زیردامنه و یا پروتوکل مشاهده می‌گردد.

به کسب و کاری با دو دامنه زیر توجه کنید:

  • com
  • co.uk

و در دو نسخه با www و بدون www:

  • com
  • co.uk
  • example.com
  • example.co.uk

و اگر سایت بر روی دو پروتوکل http و https اجرا شود:

  • http://example.com
  • http://example.co.uk
  • http://www.example.com
  • http://www.example.co.uk
  • https://example.com
  • https://example.co.uk
  • https://www.example.com
  • https://www.example.co.uk

ممکن است ما در همچنین وضعیتی که سایت دارای ۸ نوع مختلف از آدرس دهی باشد قرار بگیریم. با توجه به اینکه سایت می‌تواند در هر زیر دامنه‌ای مشاهده شود و تعدادی لینک‌های داخلی بد داشته باشیم وجود آدرسی مانند ww.example.com در لیست فوق نیز ممکن است.

این نوع از مشکلات به راحتی با ریدایرکت کردن آدرس ها برطرف می‌گردد اما دوباره، این موضوع نیازمند توجه هر شرکت طراح وب سایتی است که مراقب میزبانی وب سایت شما باشد و در مورد سئو وب سایت مشتریان خود جدی باشد.

خراب کردن آدرس های canonical

دیگر مشکل رایجی که می‌بینیم تعریف نادرست آدرس های canonical است. معمولاً آنچه که اتفاق می افتد این است که شخصی که سایت را ایجاد می‌کند به آدرس های canonical و چک لیست سئو به عنوان یک شغل نگاه می‌کند. این آدرس ها با افزودن داینامیک آدرس به نوار آدرس پیاده سازی می‌گردند.

این یک نقص اصولی است که ما می‌توانیم در نهایت با سایتی با چندین آدرس که هر یک با یک آدرس canonical  که بیان می‌کنند معتبر هستند کار کنیم. بنابراین پیاده سازی آدرس‌های canonical بیشتر از اینکه برطرف بشود تشدید می‌گردد.

آدرس‌های canonical وقتی که عاقلانه پیاده سازی شوند ابزار قدرتمندی هستند، و باید به درستی استفاده شوند یا در غیر این صورت می‌توانند موضوع سئو سایت را بدتر کنند.

سوالات یا نظرات؟

بخش‌های زیادی برای طراحی وب سایت و سئو وجود دارد. اما برای پیش بینی از قبل باید آماده بود. هدف من در اینجا مجهز کردن شما به المان های کلیدی سئو بود که باید در تمامی مراحل پروژه طراحی وب سایت به آنها توجه کنید.

من خوشحال می‌شوم  برای انتقال نظرات و انتقادات خود در همین صفحه هم کامنت بگذارید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
EWWW-Image-Optimizer
|
در بین فایل هایی که در یک سایت استفاده می شود تصاویر بیشترین حجم را دارند و...
SSL چیست؛ با SSL مانع نفور هکرها شوید
|
اولین اقدام ضروری  بعد از طراحی سایت فعالسازی SSL است. SSL و گواهینامه‌های دیجیتال یک عنصر اساسی...
بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج -
|
بسیاری از شرکت‌ها برای خدمات جدید خود یا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برای طراحی صفحه لندینگ جدید...
منظور از ساب دامین و ساب فولدر چیست و آنها چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارند؟
|
در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی سایت داشته باشید و آن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده باشد،...
Search