درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

سئو کلاه سیاه را بهتر بشناسید

سئو کلاه سیاه را بهتر بشناسید
فهرست مطالب

سئو کلاه سیاه، شباهت زیادی به هکر کلاه مشکی دارد اما برعکس هکر کلاه مشکی، شما ممکن است به طور ناخواسته به عنوان یک مجرم استفاده کننده از سئو کلاه سیاه توسط گوگل شناخته و مجازات شوید. هدف این مقاله آموزش سئو کلاه سیاه نیست، بلکه می‌خواهیم به شما راه‌های نادرست برای بهبود سئو وب سایت را یکی پس از دیگری معرفی کنیم تا بیراهه نروید.

از روزی که موتورهای جستجو نتایج جستجوی خود را بر اساس مفهومی به نام «سئو» نمایش دادند، مالکین سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی همه تلاش خود را برای بهبود رتبه سئو خود انجام دادند. از آنجایی که همیشه راه‌های میانبری برای رسیدن به هدف وجود دارد، در مورد بهبود سئو نیز همین اتفاق افتاد.

سئو جنبه سفید و سیاه دارد. بومیان سئو کلاه سفید کسانی هستند که همیشه از راه و روش‌های قانونی برای بهبود سئو استفاده می‌کنند اما در مقابل سئو کلاه سیاه از روش‌ها میانبر، شاید ساده اما همیشه سریع برای بهبود سئو استفاده می‌کنند.

در این میان تازه واردهای دنیای سئو هستند که بدون دانستن تفاوت این دو، از مرز سئو کلاه سیاه و سفید منحرف می‌شوند و تبدیل به یک تبهکار سئو کلاه سیاه می‌شوند. از نظر سئو کار کلاه سیاه، رسیدن به هدف مهم‌تر از روش است. اما گوگل حریفان تقلب کار را از دور مسابقه بیرون می‌اندازد.

مسلماً شما روش‌های بهبود سئو کلاه سفید را به خوبی می‌دانید یا در مقالات ما آن را مطالعه کردید. آنچه که خواهید آموخت بیشتر به عنوان هشدار است تا یک روش عملی برای بهبود سئو. ابتدایی‌ترین سؤال این است، سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه، ترفند یا جرم

سئو کلاه سیاه - سئو کلاه سیاه، ترفند یا جرم

سئو کلاه سیاه بر اساس تعاریف رایج در دنیای اینترنت و سئو، به روش‌های خلاف قانون‌های وضع شده برای ارزیابی سئو وب سایت‌ها توسط معروف‌ترین موتور جستجو، گوگل است. هدف از سئو کلاه سیاه رسیدن به رتبه جستجو بالاتر از رقبا با استفاده از روش‌های میانبر و مدت زمان کم است.

هوش سئو کلاه سیاه در روزهای ابتدایی شروع رتبه‌بندی سایت‌های توسط گوگل و نمایش آن‌ها به ترتیب رتبه سئو، بسیار جلوتر از هوش گوگل بود. همیشه همین بوده، که تبهکار یک قدم از پلیس جلوتر است. اما اکنون با پیشرفت هوش مصنوعی گوگل و وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر، سئو کلاه مشکی به عقب رانده شده است.

اکثر کسانی که هنوز با قوانین جدید سئو آشنایی ندارند، همانند پدربزرگان فعال در زمینه وب سایت، هنوز تصور می‌کنند با تکرار کردن بی‌مورد کلمات کلیدی، مخفی کردن برخی از کلمات کلیدی، همچنین خرید و فروش کردن غیرقانونی و تقلبی بک لینک‌ها، بلافاصله توسط مکانیسم‌های گوگل به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته شده و امتیازات منفی زیادی در رتبه‌بندی سئو می‌گیرند.

 از اینجا بخوانید : سئو داخلی یا On page seo چیست ؟

چرا سئو کلاه سیاه؟

همه کسانی که در دنیای اینترنت فعالیت دارند و از آن کسب درامد می‌کنند دوست دارند از دیگران پیشی بگیرند، پیشی گرفتن در دنیای کسب و کارهای اینترنتی، معرفی شدن سریع‌تر به مخاطبان بر اساس جستجوهای آن‌ها در وب سایت جستجوی مرجع، گوگل است. بنابراین هیچ کس از اینکه بتواند به سرعت معروف شود و از دیگرانی که سعی می‌کنند به پای او برسند، در زمان کوتاهی پیشی بگیرد، اما به چه قیمتی؟

سئو کلاه سفید بر خلاف سئو کلاه سیاه، در مدت زمان طولانی‌تر به بار می‌نشیند، اما ماندگاری آن بسیار زیاد و درصد اشتباهات در آن بسیار اندک است. سئو کلاه سیاه با توجه به الگوریتم‌های گوگل برای ارزیابی سئو، عمل می‌کند. در اصل سئو کلاه سیاه، خانه پوشالی است که شما به آن پناه می‌برید و دیر یا زود خواهد ریخت.

جالب است بدانید، عاقبت کسانی که از سئو کلاه سیاه دانسته یا ندانسته استفاده می‌کنند، افت ناگهانی در رتبه‌بندی گوگل و سئو خواهد بود. سئو کلاه سیاه، زیرساخت‌های وب سایت را به هم خواهد ریخت و جبران کردن آن نیاز به زمان زیاد و تلاش برای برگرداندن نظر منفی گوگل نسبت به وب سایت خودتان است.

سزای استفاده از سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه - سزای استفاده از سئو کلاه سیاه

گوگل هیچ دوست ندارد اعتبار خود را به دلیل نمایش هرزنامه برای مخاطبان از دست بدهد. افزایش رتبه‌بندی وب سایت با استفاده از سئو کلاه سیاه باعث خواهد شد تا به جای نمایش نتایج جستجوی پرمحتوا، مطالبی بدون محتوا و صرفاً دارای رتبه سئو بالا نشان داده شود. برای این کار گوگل دست به کار شده است و الگوریتم‌های پیچیده و به روزرسانی شونده‌ای برای ارزیابی وب سایت‌ها قرار داده است.

در کنار این الگوریتم‌ها، پاداش‌هایی برای سئو کلاه سفید و مجازاتی برای رقیبان حیله‌گر آن‌ها در نظر گرفته است که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افت ناگهانی رتبه‌بندی سایت
  • پاک شدن همیشگی وب سایت از دامنه
  • حذف همیشگی وب سایت

دوستان اگر می‌خواهید پا به عرصه بهبود سئو بگذارید، کلاه درستی انتخاب کنید. سئو کلاه سیاه شما را اندکی به رتبه دلخواهتان خواهد رساند اما عاقبت خوشی در انتظارتان نیست. کلاه سفید به سر بگذارید و از پیشرفت آهسته خود برای رسیدن به موفقیت لذت ببرید. اما چطور ناخواسته به سئو کلاه مشکی دچار نشوید؟ این سؤالی است که پاسخ آن را در ادامه مقاله سئو کلاه سیاه خواهیم داد.

 از اینجا بخوانید : سئو تکنیکال TECHNICAL SEO چیست؟ آموزش سئو فنی سایت

فن‌های سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه - فن‌های سئو کلاه سیاه

سال ۱۹۹۰ روزهای خوبی داشتیم، می‌توانستیم با پر کردن یک صفحه از کلمات کلیدی پر جستجو همانند «مایکل جکسون» رتبه‌بندی سایت خودمان را بهبود ببخشیم. اگر از حرفه‌ای‌های آن دوران بپرسید به شما خواهند گفت که سئو سایتی بالاتر بود که تعداد کلمات کلیدی بیشتری داشت. یعنی اگر شما می‌توانستید هزار بار «مایکل جکسون» را در یک صفحه تکرار کنید، از رقیب خودتان که نه‌صد و نود و نه بار آن را نوشته بود، پیشی می‌گرفتید.

پیشرفت الگوریتم‌های گوگل و بهبود تعریف سئو، باعث شد که تکرار کردن کلمات کلیدی به صورت ناشیانه از لیست موارد بهبود رتبه‌بندی سئو خارج شود. این کار در سال ۲۰۲۰ نه تنها به شما هیچ کمکی در بهبود رتبه نخواهد کرد بلکه می‌تواند به ضرر شما تمام شود. عنصر اصلی که می‌بایست در نظر داشته باشید تا بتوانید با استفاده از کلمات کلیدی رتبه سئو خود را بهبود ببخشید، چگالی کلمات کلیدی در محتوای خودتان است.

الگوریتم جدید گوگل نه تنها کلمات کلیدی بلکه عبارت‌هایی که کلمات کلیدی در آن به کار رفته است، نیز بها می‌دهد. به این ترتیب شما به جای تکرار کردن «مایکل جکسون» می‌توانید از عبارت‌های دارای اسم او همانند «زندگینامه مایکل جکسون»، «سرنوشت مایکل جکسون»، «مایکل جکسون و سرگذشت او» استفاده کنید. با این کار نه تنها از دور مسابقه سئو حذف خواهید شد، بلکه امتیاز سئو شما بهبود زیادی خواهد داشت.

روشی که از آن نام بردیم، استفاده از کلمات کلیدی به صورت لانگ تیل یا Long Tail است. تیل یا Tail در زبان انگلیسی به معنی دنباله است. به این ترتیب یک عبارت کاربردی و مورد جستجوی مخاطبان که کلمه کلیدی در آن باشد، به مراتب امتیاز بالاتری در برابر خود کلمه کلیدی خواهد داشت. چرا که هر چه تعداد عبارت‌های کنار هم چیده شده بیشتر باشد، درصد وجود عبارت مشابه در وب‌سایت‌های دیگر کم می‌شود.

سئو کلاه سیاه و مخفی‌کاری

تفاوت چشم شما و موتورهای جستجو در این است که شما متن را می‌خوانید و آن‌ها کدهای نوشتاری که متن را در خود جا دادند، مشاهده و بررسی می‌کنند. همانند گوش انسان که قادر نیست برخی از امواج را درک کند، چشم موتورهای جستجو نیز در گذشته قادر نبود همانند یک انسان محتوا را درک و مطالعه کند. بر همین اساس، آنچه که به شکل کد نوشته شده بود را بررسی می‌کرد.

در سئو کلاه سیاه روشی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن بخشی از محتوا را برای مخاطب از دید خارج کنید. برای مثال به هنگام نمایش موبایلی، قسمت بزرگی از محتوا که باعث افزایش سئو سایت به شکل غیرقانونی همانند تکرار کلمات کلیدی می‌شود، از دید کاربر خارج شود.

به این ترتیب اگر چند سالی به قبل برگردیم، سئو سایت رتبه بالایی خواهد گرفت. این در حالی است که اکنون الگوریتم‌های گوگل با دید انسانی محتوا را بررسی و ارزیابی می‌کنند.

سوءتفاهم‌های زیادی در این مورد وجود دارد، سؤالات و شبهات بسیاری در مورد جرم مخفی‌کاری یا Cloaking مطرح شده است. مواردی همانند تغییر برخی از نوشته‌ها با تغییر زبان، تغییر شکل نوشتار بر اساس پلتفرم یا طراحی سایت ریسپانسیو و نمایش دادن محتواهای مختلف بر اساس بررسی کاربر جزئی از ترفندهای کلاه سئو کلاه سفید هستند.

قوانین مخفی‌کاری گوگل بسیار بیشتر از آن است که بخواهیم در این مطلب به آن اشاره کنیم، از این رو هر جایی که شک کردید، کاری بر خلاف عقاید کاربران به شکل مخفی‌کاری انجام می‌دهید و وجدانتان به درد آمد، بدانید وارد محوطه سئو کلاه مشکی شدید. البته سایت‌هایی مانند Fetch به شما کمک خواهند کرد بتوانید، بررسی دقیق‌تری روی مطالب داشته باشید و با وجدانی آسوده، بخوابید.

ریدایرکت موذیانه

سئو کلاه سیاه - ریدایرکت موذیانه

برخی از ترفند های سئو کلاه سیاه بسیار هوشمندانه هستند. مثل رنگ کردن قورباغه و فروختن آن به جای قناری. ساده‌تر بگوییم، سئوکار کلاه سیاه با استفاده از راهکارهایی لینک معتبری را به یک لینک غیر معتبر متصل می‌کند. به این ترتیب شما به قصد و هدف مشخصی روی لینک معتبری که موتور جستجوی گوگل را هم فریب داده است، کلیک می‌کنید، اما به نشانی دیگری هدایت می‌شوید که یک صفحه نامرتب و کاملاً بی‌اعتبار است. به این ترتیب شما و موتور جستجو درگیر ترفند لینک موذیانه سئو کلاه سیاه افتادید.

از دیگر لینک‌های موذیانه این است که شما برای کاربران مختلف در پلتفرم‌های مختلف، نمایش گوناگونی از صفحات داشته باشید. باز هم گوگل شما را به این خاطر مجرم خواهد شناخت.

یکی از راه‌های متداول برای ریدایرکت کردن استفاده از کدهای جاوا اسکریپت است. اگر این کدها را به صورت مناسب و حرفه‌ای استفاده نکنید، گوگل و آنالیزورهای آن به شما نمره منفی به واسطه استفاده از لینک موذیانه خواهند داد.

برای اینکه درکی از درستی و نادرستی لینک موذیانه داشته باشید، دوباره به ضمیر خودتان مراجعه کنید، اگر لینک شما، مخاطب و موتور جستجو را به مسیر دیگری به غیر از آنچه که مد نظر او است هدایت می‌کند، کارتان خلاف قوانین گوگل محسوب می‌شود.

از خودتان سؤال کنید آیا ریدایرکت دادن لزومی دارد؟ آیا با این ریدایرکت کاربر به صفحه‌ای مناسب هدایت می‌شود یا از خواسته خودش دور می‌شود؟

ریدایرکت زمانی لازم است که شما بخواهید مخاطب خود را به مطالب مفیدتر هدایت کنید. برای مثال اگر صفحه‌ای قدمی دارید یا آدرس قدیمی دارید که می‌خواهید مخاطب به جای آن از صفحه به روز شده شما استفاده کند، ریدایرکت کردن مجاز است. اما اگر شما مخاطب را از صفحه قدیمی خود به صفحه موذیانه هدایت کنید، کارتان کاملاً اشتباه خواهد بود.

سئو کلاه سیاه مساوی محتوای بی‌کیفیت

بیشترین مورد سئو کلاه مشکی که ممکن است شما به صورت ناخواسته درگیر آن شوید، تولید محتوای بی‌کیفیت سئو کلاه مشکی است. تولید محتوا بی‌کیفیت به صورت‌های زیر دسته بندی می‌شوند:

کپی کاری کردن محتوا

همانند اجناسی که روی ویترین مغازه‌ها با تکرار، دیگر هیچ جذابیتی برای خریداران ندارند، محتوا نیز با تکرار بیشتر در سایت‌های گوناگون از کیفیت کاسته می‌شود و گوگل این کاهش کیفیت را به صورت امتیاز منفی در سئو سایت‌های متخلف اعمال می‌کند.

اگر شما به صورت خواسته یا ناخواسته از مقدار مشخصی بیشتر محتوای کپی شده در پست وب سایت خود داشته باشید، الگوریتم‌های گوگل آن را شناسایی کرده و از نتایج جستجو به صورت خودکار حذف می‌کند. سابق بر این افراد می‌توانستند با کپی کاری کردن از محتوای سایت‌های معتبر و استفاده از محتواهای پرطرفدار سئو سایت خود را بهبود ببخشند.

دزدی محتوا در دنیای اینترنت بر اساس قوانین گوگل با الگوریتم پاندا شناسایی می‌شود. اگر می‌خواهید به کسی بسپارید که سئو سایت شما را بهبود ببخشد، به او بگویید که با الگوریتم پاندا و عواقب آن آشنا هستید تا سئو سایت تان یک روز پس از پرداخت پول او، افت رتبه نداشته باشد.

کلمات کلیدی نامرئی

سئو کلاه سیاه - کلمات کلیدی نامرئی

تمام حرفه شعبده‌باز در این است که دید شما را از موضوع اصلی منحرف می‌کند و به شکلی شما را فریب می‌دهد. بخشی از محتوای بی‌کیفیت در سئو کلاه سیاه را کلمات نامرئی تشکیل می‌دهند. گوگل همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم کدهای دستوری را می‌خواند و همانند چشم شما، نیازی به دیدن متن به صورت رنگ متفاوت‌تر از زمینه نوشته ندارد.

پس اگر شما متن هرز که شامل کلمات کلیدی است را به رنگ زمینه تغییر دهد، مخاطب آن را نخواهد دید. این روش دم دستی سال‌های گذشته باعث بهبود سئو می‌شد.

چند سالی است که گوگل با دقت زیاد کدهای دستوری را بررسی می‌کند و در صورت مخفی کاری به شکل‌های یکسان‌سازی رنگ زمینه و نوشته مشاهده کند آن را خلاف دانسته و مجازاتی برای خاطی در نظر می‌گیرد.

برای مثال سئو کلاه سیاه در یک صفحه بارها از کلمه جاروبرقی مارک ایکس برای عنوان معرفی «جاروبرقی برند وای» استفاده و این نوشته‌ها را به صورت رنگ زمینه استتار کرده است. حال شما به دنبال خرید جاروبرقی هستید. در صورتی که الگوریتم گوگل فعال نباشد، صفحه‌ای با محتوای جاروبرقی برند وای به شما در رتبه‌های اول نتایج گوگل معرفی خواهد شد.

اما زمانی که الگوریتم گوگل فعال باشد، متن‌های هم رنگ شده با زمینه تشخیص داده شده و به عنوان سئو کلاه مشکی شناخته و از نتایج جستجو مربوط به جاروبرقی برند وای، حذف می‌شوند تا شما نتایج دقیق‌تری به دست آورید.

پیچیدن به بیراهه یا bait and switch

یکی از روش‌های دیگر در محتوای بی‌کیفیت، پیچیدن به بیراهه است. این کار موتورهای جستجو و کاربران را سردرگم می‌کند. این کار با استفاده از قراردادن عنوانی کاملاً معتبر و پرطرفدار بر روی محتوای بی‌کیفیت انجام می‌شود. به طور واضح شما عنوانی دل‌نشین را به عنوان طعمه برای فریب دادن و کشیدن مخاطب به سمت کلیک روی لینک خودتان استفاده می‌کنید. این در حالی است که با کلیک روی آن، همه چیز به بیراهه می‌رود.

این تجربه منفی توسط مخاطب به شکل بازخوردهای متفاوت همانند نرخ پرش مخاطب یا Bounce Rate و همچنین امتیازهایی که کاربران به مطالب شما می‌دهند، توسط گوگل جمع‌آوری و مورد بررسی قرار می‌گیرد. در نهایت بعد از مدتی لینک طعمه شما از روی جستجوهای گوگل برداشته شده و سایت نمره منفی می‌گیرد. به این ترتیب سئو کلاه مشکی فقط چند روز می‌تواند باعث افزایش رتبه شما شود.

 

ختم کلام محتوای بی‌کیفیت بخش مهمی از سئو کلاه مشکی است که باید از آن دوری کنید و این کار با تولید کردن محتوای مناسب، یکتا و همچنین معتبر است.

زمانی که مخاطب به مرور زمان به مطالب شما اعتماد کند، گوگل نیز شما را به عنوان یک نتیجه جستجوی معتبر به دیگران معرفی می‌کند. به این صورت است که به شکل عادلانه و جوانمردانه می‌توانید سئو سایت را بهبود ببخشید.

خرید بک لینک

«هر لینکی که برای دست بردن در رتبه‌بندی سایت یا سئو به منظور تغییر نتایج گوگل مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان یک اشتباه و خطا برای گوگل شناخته شده و نقض قانون محسوب می‌شود». بر سر در گوگل این نوشته حک شده است. به زبان ساده‌تر، خرید و فروش کردن لینک‌های معتبر برای افزایش سئو سایت در روش‌های سئو کلاه مشکی غیرقانونی است.

همان‌طور که در مقالات مربوط به بهبود رتبه سئو اشاره شده است، استفاده کردن منطقی از بک لینک می‌تواند منجر به بهبود سئو شود. دقت کنید که گوگل استفاده بیش از حد (خرید و فروش) بک لینک را جرم شناخته است نه بک لینک.

تشخیص اصلی بر عهده الگوریتم‌های گوگل است. گاهی بک لینک‌های درست نیز در الگوریتم‌های گوگل به عنوان تقلب و سئو کلاه سیاه شناخته می‌شود. برای دانستن چگونگی عملکرد الگوریتم بک لینک گوگل نیاز است که شما با دستورالعمل‌های FTC آشنایی داشته باشید که در این مقاله فرصت مناسبی برای معرفی آن نیست.

نقل قول یکی از مدیران پیشین گوگل است که، وب مسترها از بک لینک برای افزایش ورودی کاربران استفاده می‌کنند تا به سرعت بتوانند رتبه‌های اول گوگل را به دست آورند. خرید کردن بک لینک و ورودی مخاطب یکی از بدترین (دقیقاً بدترین) روش‌های سئو کلاه سیاه است که متأسفانه سایت‌های زیادی هم از آن استفاده کردند.

چرا خرید بک لینک

خرید و فروش بک لینک هیچ کمکی به شما برای رسیدن به رتبه پایدار مناسب سئویی نمی‌کند. اگر می‌خواهید هزینه‌های تولید محتوا را کاهش دهید و از روش‌های ارزان برای بهبود رتبه استفاده کنید، مسلماً بک لینک ضربه سختی به شما وارد می‌کند. گوگل روز به روز الگوریتم‌های بهتر به کار می‌گیرد و اقدامات غیرقانونی را به شدت مجازات می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم به جای خرید و فروش بک لینک، خودتان دست به کار شوید.

فروش بک لینک

نه تنها خریدار بک لینک، بلکه فروشنده بک لینک هم توسط گوگل مجازات می‌شود. پس اگر شما شروع به فروش بک لینک کردید و به خیال خودتان فکر می‌کنید همه چیز علیه خریدار بک لینک است، باید عرض کنیم، سخت در اشتباهید و به عنوان بخشی از پروسه سئو کلاه مشکی شما هم مجازات خواهید شد.

اگر پشیمان هستید

شاید شما همین امروز از اینکه تعداد زیادی بک لینک خریداری کرده بودید، پیشمان شدید، چاره سئو چیست؟ باید همه بک لینک‌ها را یکی پس از دیگری پاک کنید؟

خوشبختانه گوگل با افزونه Disavow به شما کمک خواهد کرد تا تو را راهنمایی کنید. با استفاده از این افزونه دیگر گوگل در بررسی‌های جستجوی خود بک لینک‌ها را صرف نظر کرده و به سراغ آن‌ها نمی‌رود، حتی در صورت وجود بک لینک خریداری شده، مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

داده‌های ساختار یافته

داده‌های ساختار یافته یا Structured Data به داده‌هایی گفته می‌شود که موتورهای جستجو از جمله گوگل را برای رسیدن به اطلاعات مفید و اصلی هدایت می‌کند. شما بر اساس دستورالعمل‌های گوناگون می‌توانید ساختارهای متفاوت برای نشان دادن آن‌ها به گوگل ایجاد کنید. برای مثال معرفی یک غذا، ساختار متفاوتی نسبت به معرفی اماکن دیدنی دارد.

به این ترتیب موتور جستجوی گوگل خواهد فهمید که سایت شما چه مفاهیمی در خود دارد. به این ترتیب دید او از یک سایت که فقط در آن متن و تصویر وجود دارد به شکل درکی از یک مفهوم تغییر می‌کند. اما در برخی موارد مشاهده شده است که سئو کلاه مشکی با فریب دادن گوگل، باعث افزایش زودهنگام رتبه سئو و مشکلات بعدی می‌شود.

نمود استفاده از استراکچرد دیتا را با مفاهیم Knowledge Graphs و Rich Snippets شناخته و معرفی می‌شود. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، اطلاعاتی که شما به موتورهای جستجو معرفی کرده‌اید را استخراج و نمایش می‌دهد. سئو کلاه سیاه الگوریتم مرغ مگس خوار را فریب می‌دهد.

امتیازدهی تقلبی به مطالب سایت، طبقه‌بندی اشتباه داده‌ها و برخی موارد دیگر باعث خواهد شد که گوگل بعد از مدتی وب سایت شما را توسط الگوریتم مرغ مگس خوار شناسایی و از دور نمایش جستجوها حذف کند. علاوه بر الگوریتم مرغ مگس خوار، این مخاطبان هستند که می‌توانند به سادگی شما را به عنوان یک خطا کار به گوگل معرفی کنند.

پس سعی نکنید از این راه هم سئو سایت خودتان را بهبود ببخشید.

نظر گذاری اسپم لینک بلاگ یا Blog Comment Spam

سئو کلاه سیاه - نظر گذاری اسپم لینک بلاگ یا Blog Comment Spam

قدیمی‌ترین روش سئو کلاه سیاه، کامنت گذاری اسپم وار آدرس بلاگ و وب سایت است. شاید به لطف افزایش درک وب مسترها از الگوریتم‌های گوگل و سئو، این روزها کمتر شاهد همین موضوع هستیم. اما در برخی موارد سایت‌های رقیب برای کنار زدن شما دست به راه‌های ناشایستی همانند نظر گذاری اسپم لینک بلاگ می‌کنند.

در مورد بک لینک‌ها اشاره کرده بودیم که دو گزینه فالو (Follow) و نوفالو (No Follow) وجود دارد. اکثر دوستانی که کامنت گذاری آزاد دارند، لینک‌های قسمت نظرات را به صورت نوفالو تنظیم می‌کنند تا گوگل آن‌ها را به عنوان سئو کلاه سیاه بررسی و شناسایی نکند.

البته در مواردی نظرات دارای لینک‌های مرتبط به مخاطبین کمک می‌کند که گوگل نیز از وجود این لینک‌ها استقبال زیادی کرده است. شما به عنوان وب مستر می‌بایست روزانه کامنت ها را بررسی و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید.

دلتان به ربات‌ها و جفنگ گیر ها خوش نباشد. این روزها راه‌های تقلب زیادی وجود دارد و باید خودتان حواستان به کامنت گذاری باشد. توصیه می‌کنیم که کامنت گذاری را به شیوه‌های انسانی‌تر نزدیک کنید و از Google reCaptcha استفاده نمایید تا ربات‌ها امکان کامنت گذاری نداشته باشند.

مزرعه لینک سئو کلاه مشکی

اگر مستروب چندین وب سایت با یکدیگر توافق کنند که به صورت شبکه‌ای به یکدیگر بک لینک بدهند یا اینکه یکی از وب مسترها با توافق دیگران، بک لینک‌های متوالی از دیگر سایت‌ها دریافت کند، مزرعه لینک تشکیل می‌شود. مزرعه لینک در نگاه اول کار درستی است اما در نهایت گوگل از آن به عنوان سئو کلاه سیاه در قوانین خود نام برده است.

موتورهای جستجو در طول سال‌های گذشته به سادگی می‌توانند تشخیص دهند که چرا یک سایت در طول مدت چند هفته با استفاده از بک لینک‌های متعدد و بدون محتوای نوشتاری تبدیل به یکی از نتایج اول جستجوها شده است. در مواردی بک لینک دادن به داخل خود سایت هم به صورت مزرعه لینک شناخته می‌شود.

کیفیت بک لینک‌ها از جمله موارد مهم و اساسی است که باید به آن دقت داشته باشید، مزرعه‌ای با لینک‌های با کیفیت مسلماً برای گوگل ارزش بیشتری نسبت به مزرعه‌ای با لینک‌های بی‌کیفیت و کم بازده دارد. لذا سعی کنید که در صورت استفاده از بک لینک، از لینک‌های دارای اعتبار بهره گیرید.

عبرتی‌های سئو کلاه سیاه

سایت‌های معتبر زیادی وجود دارند که از سئو کلاه مشکی استفاده کردند و توسط گوگل به رتبه‌های پایین کشیده شدند و بعدها با اصلاح الگوی رفتاری خود به صدر جدول جستجوها باز گشتند، از جمله سایت‌های:

  • Groupon
  • C. Penney
  • Forbes
  • Google Chrome

پس از این سایت‌ها عبرت بگیریم و دست از سئو کلاه سیاه بردارید. اما سؤال پایانی شما از ما.

چطور اسیر سئو کلاه سیاه نشویم؟

  1. سعی به گول زدن گوگل نکنید.
  2. محتوای با کیفیت تولید کنید.
  3. داده‌های ساختاری با دقت تری درست کنید.
  4. هرگز دست به خرید و فروش لینک نزنید.
  5. مزرعه لینک با دوستان خود درست نکنید.
  6. اطلاعات خود از قوانین گوگل را به روز کنید.

سئو کلاه سیاه چیست

معرفی سئو کلاه سیاه

۸ تکنیک خطرناک سئو کلاه سیاه که این روزها از آن استفاده می شود

۴۴ تکنیک سئو کلاه سیاه که سایت شما را نابود می کند

اعترافات سئو کلاه سیاه بازنشسته شده

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search