درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

افیلیت مارکتینگ Affiliate marketing چیست؟

افیلیت مارکتینگ Affiliate marketing چیست؟
فهرست مطالب

کارآفرینان حوزه تجارت الکترونیک هوشمند که یک تجارت پر رونق را اداره می‌کنند، می‌دانند که برای رشد آن تجارت همیشه کارهای بیشتری می‌توانند انجام دهند. یکی از راه‌هایی که به تازگی و با پیشرفت دنیای دیجیتال مورد توجه قرار گرفته افیلیت مارکتینگ و یا بازاریابی از طریق همکاری در فروش است.

این کار به معنای راه اندازی کسب و کار دوم نیست، بلکه یافتن راه‌هایی برای تکمیل و رشد کسب و کار خود با ارائه ارزش بیشتر به مشتریان است.

اگر تا کنون در بازاریابی همکاری در فروش و یا افیلیت مارکتینگ مشارکت نمی‌کردید، حالا وقت آن است که از این جریان درآمدزا سود ببرید.

این مقاله و راهنمای کامل شما را با چگونگی راه اندازی مشاغل همکاری در فروش همراه با نکات و ترفندهای بازاریابی آنلاین راهنمایی می‌کند.

همکاری در فروش یا Affiliate marketing چیست؟

افیلیت مارکتینگ Affiliate marketing - همکاری در فروش یا Affiliate marketing چیست؟

افیلیت مارکتینگ شامل بدست آوردن پورسانت از طریق تبلیغی است که توسط خرده فروش یا تبلیغ کننده دیگری ساخته یا ارائه شده است. افلیت مارکتینگ یک مدل کسب درآمد است که به یک شریک وابسته (همکاری در فروش)، برای ارائه نتیجه خاص پاداش می‌دهد.

به طور معمول، این روش منتج به فروش محصول، خدمت و یا کالا می‌شود. اما برخی از برنامه‌ها ممکن است به شما برای هدایت کاربران، کلیک روی وب سایت یا دانلود یک برنامه مبلغی و یا عضویت کاربران در یک وب سایت پاداش دهند.

برنامه‌های افیلیت مارکتینگ معمولا عضویت رایگان دارند، بنابراین لازم نیست نگران هزینه های بالای راه اندازی آن باشید. اگر افیلیت مارکتینگ به خوبی اجرا شود، این فرصت مبتنی بر عملکرد می‌تواند با ایجاد درآمد سالم به یک تجارت پرسود تبدیل شود.

افیلیت مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

افیلیت مارکتینگ Affiliate marketing - افیلیت مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) در واقع شامل ارجاع محصول یا خدمات با به اشتراک گذاری آن در وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی، پادکست یا وب سایت است. شرکت همکار هر بار که شخصی از طریق لینک منحصر به فرد مرتبط با پیشنهاد همکار، خریدی انجام می‌دهد، کمیسیون دریافت می‌کند.

پس سیستم همکاری در فروش بدین معنی است که شما کالای خود را برای فروش به شخصی می‌سپارید که از مخاطب و بازدید کننده برخوردار است و در ازای هر فروش، درصدی از مبلغ را به عنوان کمیسیون به وی پرداخت می‌کنید.

در ایران وب سایت‌های متنوعی در این زمینه فعالیت می‌کنند هرچند که هنوز بسیار زود است که بهترین‌های این حوزه را معرفی کرد اما سایتهای پر مخاطبی چون ترب و ایمالز فعالیت‌ گسترده‌ای در این زمینه دارند.

از آنجا که بازاریابی افیلیت مارکتینگ با گسترش مسئولیت های بازاریابی و ایجاد محصول در میان افراد مختلف کار می‌کنند، این روش بازاریابی قادر به استفاده از توانایی‌های افراد مختلف برای یک استراتژی بازاریابی موثرتر است در حالی که سهمی از سود را برای مشارکت کنندگان فراهم می‌کند. برای پیاده سازی افیلیت مارکتینگ، سه گروه مختلف باید درگیر شوند:

  • فروشنده و سازندگان محصول
  • شرکت وابسته یا شخص تبلیغ کننده
  • مصرف کننده

در ابتدا اجازه دهید به رابطه پیچیده این سه طرف بپردازیم تا از موفقیت در بازاریابی همکاری در فروش اطمینان حاصل کنیم.

۱. فروشنده و سازندگان محصول

فروشنده، چه یک کارآفرین تک نفره و یا یک شرکت بزرگ، یک فروشنده، تاجر، خالق کالا یا خرده فروشی است که کالایی را به بازار عرضه می‌کند. این محصول می‌تواند یک کالای فیزیکی مانند کالاهای خانگی و یا غیره باشد.

فروشنده که با نام تجاری نیز شناخته می‌شود، نیازی به فعالیت فعال در بازاریابی ندارد، اما ممکن است آنها تبلیغ کننده باشند و از تقسیم درآمد مرتبط با بازاریابی به روش افیلیت سود کسب کنند.

به عنوان مثال، فروشنده می‌تواند یک فروشنده تجارت الکترونیکی باشد که می‌خواهد با پرداخت هزینه به وب سایت‌های همکار (با روش افیلیت مارکتینگ) برای تبلیغ محصولات خود به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کند. فروشنده همینطور ممکن است فروشنده یک نرم افزار باشد که برای بالا بردن فروش نیاز به افیلیت مارکتینگ دارد. 

۲. شرکت وابسته یا ناشر

شرکت وابسته که همچنین به عنوان ناشر نیز شناخته می‌شود ممکن است یک فرد یا شرکتی که محصول فروشنده را به روشی جذاب برای مصرف کنندگان بالقوه به بازار عرضه می‌کند، باشد. به عبارت دیگر، شرکت وابسته محصول را تبلیغ می‌کند تا مصرف کنندگان را متقاعد کند که این محصول برای آنها با ارزش یا سودمند است و در نهایت آنها را برای خرید محصول متقاعد می‌کند. اگر مصرف کننده در نهایت محصول را بخرد، شرکت وابسته بخشی از درآمد کسب شده را دریافت می‌کند.

شرکت‌های وابسته غالبا مخاطبان بسیار خاصی دارند که برای آنها بازاریابی را انجام می‌دهند و عموما به منافع مخاطبان خود پایبند هستند. همین کار باعث برندسازی شده که به شرکت وابسته کمک می‌کند مشتریانی را جذب کند که به احتمال زیاد از تبلیغ پیروی می‌کنند.

۳. مصرف کننده

چه مصرف کننده نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشد و چه نداشته باشد، مصرف کنندگان (و خریدهایشان) در واقع تحت تاثیر محرک‌های بازاریابی شرکت‌های وابسته هستند. شرکت‌های وابسته این محصولات را با آنها در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها به اشتراک می‌گذارند.

هنگامی که مصرف کنندگان کالایی را خریداری می‌کنند، فروشنده و شرکت وابسته سود را تقسیم می‌کنند. بعضی اوقات شرکت وابسته اعلام می‌کند که در حال تبلیغ کردن برای یک محصول و یا خدمت است. در مواقعی دیگر ممکن است مصرف کننده کاملا نسبت به زیرساخت‌های بازاریابی وابسته نا آگاه باشد.

در هر صورت، به ندرت پیش می‌آید که مشتریان هزینه بیشتری را برای محصول خریداری شده از طریق بازاریابی همکاری در فروش پرداخت کنند. سهم شرکت وابسته از سود در قیمت گنجانده شده است. مصرف کننده فرآیند خرید را به اتمام می‌رساند و محصول را به صورت عادی دریافت می‌کند.

انواع برنامه‌های افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ Affiliate marketing - انواع برنامه‌های افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یک روش آسان، سریع و زود بازده است و در بسیاری از موارد اجرای آن با موفقیت زیادی همراه خواهد بود که برای دو سوی ماجرا سود به همراه خواهد داشت. اما چگونه شرکت وابسته پس از اتصال فروشنده به مصرف کننده، حقوق دریافت می‌کند؟

پاسخ این سوال ممکن است کمی پیچیده باشد.

مصرف کننده همیشه نیازی به خرید محصول ندارد، بسته به برنامه ریزی نوع بازاریابی، سهم شرکت وابسته در فروش متفاوت ارزیابی خواهد شد.

شرکت وابسته ممکن است از راه‌های مختلف دستمزد خود را دریافت کند:

پرداخت به ازای هر فروش (CPS) یا (PPS)

پرداخت به ازای هر فروش (Pay Per Sale) روش ساختار استاندارد، افیلیت مارکتینگ است. در این روش، فروشنده درصدی از مبلغ فروش محصول را پس از تکمیل فرآیند خرید محصول از سوی مصرف کننده در نتیجه استراتژی‌های بازاریابی همکاری در فروش به شرکت وابسته پرداخت می‌کند. به عبارت دیگر، شرکت وابسته باید در واقع سرمایه گذار را وادار به سرمایه گذاری در محصول قبل از فرآیند جبران خسارت کند.

پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه (CPL) یا (PPL)

یک سیستم پیچیده تر در افیلیت مارکتینگ، پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه و یا لید  (Pay Per Lead) است، شرکت مالک محصول به شرکت وابسته در ازا و براساس نرخ تبدیل و یا لید بدست آمده هزینه‌ای را پرداخت می‌کند. شرکت وابسته باید مشتری را متقاعد کند که از وب سایت فروشنده بازدید کند و اقدامات مورد نظر را انجام دهد، این کار ممکن است پر کردن یک فرم تماس خاص، ثبت نام، عضو شدن در خبرنامه و یا دانلود یک برنامه باشد.

پرداخت بر اساس نمایش آگهی (CPM)

نوع دیگر از تبلیغات در حوزه افیلیت مارکتینگ پرداخت به ازای نمایش آگهی (Pay Per Impression ) است. در این مدل فارغ از اینکه نمایش آگهی منجر به کلیک و یا فروش بشود، به تبلیغ کننده هزینه‌ای پرداخت می‌شود. برخی از اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی با این روش کسب درآمد می‌کنند و در ازای دیده شدن آگهی شما به میزان مشخصی هزینه‌ای دریافت می‌کنند.

پرداخت بر اساس نمایش آگهی به طور مثال، به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش آگهی، صرف نظر از کلیک شدن یا نشدن بر روی آگهی انجام می‌پذیرد.

این روش شبیه تبلیغات سنتی تر، مانند تبلیغات چاپی و بیلبوردها است و در جهت مشاهده و ایجاد آگاهی نسبت به برند انجام می‌شود.

این آگهی حتی اگر روی تبلیغ کلیک نشده باشد، باز هم نمایش داده می‌شود. برخی از تبلیغ کنندگان پرداخت بر اساس نمایش آگهی را ترجیح می دهند چرا که در مقایسه با پرداخت به ازای هر کلیک معمولاً ارزان تر است.

پرداخت به ازای کلیک (CPC) یا (PPC)

پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click) بر روی ایجاد انگیزه در شرکت وابسته جهت هدایت مجدد مصرف کنندگان از بستر بازاریابی آنها به وب سایت فروشنده و یا مالک محصول تمرکز دارد. این بدان معنی است که شرکت وابسته باید مصرف کننده را در حدی که از سایت شرکت وابسته به سایت مالک منتقل شود، درگیر کند. دستمزد شرکت وابسته بر اساس افزایش بازدید از وب سایت پرداخت می‌شود.

در واقع در این روش به ازای هر بار کلیکی که بر روی تبلیغات انجام می‌شود، شرکت وابسته هزینه‌ای را دریافت می‌کند.

مقایسه پرداخت بر اساس نمایش آگهی (CPM) و پرداخت به ازای کلیک (CPC)

درک تفاوت بین پرداخت بر اساس نمایش آگهی و پرداخت به ازای کلیک اولین قدم در مشخص کردن استراتژی تبلیغات دیجیتال است. مرحله بعدی ارزیابی این است که کدام معیارها یا ملاحظات برای برند مهمتر هستند. این معیارها شامل موارد زیر نیز می‌شود:

بودجه تبلیغاتی. این کسب و کار حاضر است چقدر برای تبلیغات هزینه کند؟

هدف کمپین. آیا هدف کمپین آگاهی بخشی نسبت به برند است، و یا کسب و کار به دنبال این است که ترافیک و فروش را بالا ببرد؟ 

میزان شناخت نسبت به برند. آیا این کسب و کار شناخته شده است؟ و یا در مراحل اولیه بازاریابی قرار دارد؟

کانال بازاریابی. آیا این تبلیغ در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ به نمایش در خواهند آمد؟ یا در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و توییتر پخش خواهند شد؟

پرداخت به ازای هر کلیک برای شرکت‌هایی که می‌خواهند روی تبدیل (کانورژن) متمرکز شوند بهترین کار است، چه قصد آنها بالا بردن فروش باشد و یا بخواهند میزان ثبت نام در خبرنامه را افزایش دهند. پرداخت به ازای هر کلیک تضمین می‌کند که شما فقط هزینه هر شخصی را که روی وب سایت شما کلیک می‌کند پرداخت می‌کنید، بنابراین این روش برای افرادی که نیاز به تعامل واقعی دارند و می‌خواهند کلیک ها را ردیابی کنند بسیار موثر است.

پرداخت بر اساس نمایش آگهی برای برندهایی با بودجه محدود و تعداد کم مخاطب مانند استارت آپ‌ها یا مشاغل جدید مناسب است. شما به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید هزینه پرداخت می‌کنید، بنابراین می‌توانید تبلیغ خود را اجرا کنید و تا زمانی که به مقدار مشخصی از بازدید نرسیده باشید، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

مزیت افیلیت مارکتینگ برای تبلیغ دهندگان

افیلیت مارکتینگ Affiliate marketing - مزیت افیلیت مارکتینگ برای تبلیغ دهندگان

اجرای افیلیت مارکتینگ برای تبلیغ کنندگان مزایای بسیاری دارد، در ادامه چند مورد از اصلی‌ترین مزیت‌های را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱. هزینه کم راه اندازی

برای افیلیت مارکتینگ نیازی به داشتن یک تیم تبلیغاتی برای طراحی تصاویر تبلیغاتی یا خرید فضای تبلیغاتی نیست.

بیش از این، شما باید به ناشران تبلیغ خود وابسته باشید تا آنها بتوانند محتوای بازاریابی را ارائه دهند. به غیر از تلاش اولیه برای انتخاب و تایید شرکتهای وابسته، دیگر لازم نیست شما کاری در ادامه مسیر بازاریابی انجام دهید، هزینه کم راه اندازی یکی از دلایل تبدیل شدن افیلیت مارکتینگ به یکی از روش‌های محبوب بازاریابی است.

هنگامی که یک شرکت در کار با یک شرکت ناشر به خوبی ارتباط برقرار می‌کند، در بیشتر قسمت‌ها می توانند به آنها اجازه دهند که خدمات یا محصول را بازاریابی کنند.

۲. هزینه‌های کم جاری

از آنجا که بیشتر فعالیت های بازاریابی شما توسط شرکت‌های وابسته انجام می‌شود، هزینه‌های کناری تبلیغات نیز بر گردن این شرکت‌ها خواهد بود. و از آنجا که افیلیت مارکتینگ یک برنامه مبتنی بر کمیسیون است، به این معنی است که شما فقط در ازای فروش‌هایی که انجام می‌دهند، به طرف دوم هزینه‌ای پرداخت خواهید کرد.

۳. کم خطر

هزینه کم به معنای ریسک پایین‌تر است. در افیلیت مارکتینگ خطر از دست دادن کمی وجود دارد، زیرا پرداخت فقط در صورتی انجام می‌شود که فروشی انجام شود. این روش بازاریابی برای مشاغل با بودجه محدود مناسب است.

۴. ترافیک هدفمند

از آنجا که شما شرکت‌های وابسته را انتخاب می‌کنید، می‌توانید این شرط را در نظر بگیرید که ترافیک که در نتیجه این روش بازاریابی ایجاد می‌شود با جامعه هدف شما مطابقت داشته باشد.

۵. انعطاف پذیری

به راحتی و بدون هزینه و کم هزینه می‌توانید برنامه افلیت مارکتینگ خود را در مقیاس‌های متنوع اجرا کنید. این روش همچنین راهی عالی برای گسترش کار و تجارت شما بدون هزینه بسیار زیاد است.

۶. میزان بازگشت سرمایه بالا

داشتن کلیدهای نوآوری در محصول و مهارت‌های مدیریتی موثر، تضمین کننده میزان بازگشت سرمایه نیست. همچنین شما باید بازاریابی را درست انجام دهید.

ثابت شده است که بازاریابی همکاری در فروش نسبت به اکثر استراتژی‌های بازاریابی بازده سرمایه گذاری بسیار بالاتری دارد.

مزیت افیلیت مارکتینگ برای ناشران تبلیغ

افیلیت مارکتینگ Affiliate marketing - مزیت افیلیت مارکتینگ برای ناشران تبلیغ

بسیاری از ناشران از بازاریابی همکاری در فروش به عنوان نوعی درآمد منفعل استفاده می‌کنند. برای برخی از ناشران، افیلیت مارکتینگ منبع اصلی درآمد است و می تواند هزاران دلار در هفته درآمد برای آنها به همراه داشته باشد. تنها چیزی که ناشران برای موفقیت در بازاریابی همکاری در فروش به آن نیاز دارند، یک وب سایت یا وبلاگ و یا صفحه شبکه اجتماعی بسیار محبوب  و پربازدید کننده است که مطالب جالب و مفید بسیاری در آن وجود دارد. اگر شما به عنوان یک ناشر می‌خواهید کل مدل کسب و کار خود را حول افیلیت مارکتینگ ایجاد کنید، باید ایده‌های کسب و کار آنلاین را که به عنوان بسترهای مناسب برای بازاریابی همکاری در فروش مناسب هستند، را جستجو و در مورد آنها تحقیق کنید.

برخی از مزایای افیلیت مارکتینگ برای ناشران:

۱. بدون نیاز به سرمایه گذاری

در افیلیت مارکتینگ به هیچ نوع سرمایه گذاری از شرکت‌های وابسته نیاز ندارید.

۲. بدون هزینه عملیاتی

ناشران برای اجرای بخشی از این عملیات نیازی به پرداخت هزینه‌ای ندارند.

۳. این کار ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز درآمد کسب می‌کند

 وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها در تمام طول روز قابل مشاهده هستند، بنابراین ناشران می‌توانند حتی هنگام خواب درآمد کسب کنند.

۴. بدون خطر

 از آنجا که ناشران نیازی به سرمایه گذاری در این طرح ندارند، بنابراین ریسکی نیز برای آنها وجود ندارد.

۵. نیازی به انبار نیست

افیلیت مارکتینگ شبیه مدل تجارت الکترونیکی است. ناشران به عنوان فروشنده عمل می‌کنند و بر خلاف برنامه‌های تجارت الکترونیکی معمولی، نیازی به ساخت سیستم عامل پرداخت یا استفاده از انبار ندارند.

راهکارهایی برای افیلیت مارکتینگ موفق

افیلیت مارکتینگ Affiliate marketing - راهکارهایی برای افیلیت مارکتینگ موفق

موفقیت در افیلیت مارکتینگ نیز مانند سایر روش‌های بازاریابی نیازمند تحقیق و کار است. اما برای اینکه بتوان در افیلیت مارکتینگ موفق عمل کرد، باید چه راهکارهایی را پیش گرفت؟

شناسایی پرسونا

اکنون که جایگاه ویژه خود را پیدا کردید، باید با استراتژی بازاریابی خود در مورد اینکه چه کسی را هدف قرار دهید، فکر کنید. تحقیق و تعریف مخاطب هدف خود و ایجاد شخصیت خریدار و شناسایی پرسونا روش خوبی برای روشن شدن این موضوع است.

مخاطبان شما جمعیتی از افراد است که به احتمال زیاد به محصولات یا خدماتی که شما تبلیغ می‌کنید علاقه‌مند هستند. این گروه با مشخصاتی مانند موارد زیر شناسایی می‌شوند:

  • جنسیت
  • سن
  • درآمد
  • منافع

گروه بندی و دادن نام به هر تایپ شخصیت به شناسایی و ارزیابی آنها کمک می‌کند. با این کار شما می‌توانید خود را جای پرسونای مورد نظر بگذارید و بفهمید چگونه می‌توانید بر اساس پرسونای آنها برنامه بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید. برای ادامه برنامه ریزی، می‌توانید از یک الگوی پروژه ساده برای اطلاع رسانی به سازمان استفاده کنید.

بازاریابی محتوایی در سایت

بازاریابی محتوا ابزاری است که یک شخص یا یک برند تجاری محتوای آنلاین می‌تواند با استفاده از آن برای مخاطبان خود محتوا ایجاد کند و به اشتراک بگذارد. اگرچه لازم نیست که هر محتوا صریحا یک برند را تبلیغ کند، اما بازاریابی محتوا اغلب برای افزایش درک خواننده از خالق محتوا و افزایش علاقه آنها به محصولات یا خدمات مورد نظر استفاده می‌شود.

از آنجایی که مشاغلی که وبلاگ هم دارند ۱۲۶ درصد رشد سرانه بیشتری نسبت به مشاغل فاقد وبلاگ دارند، جای تعجب نیست که بازاریابان برای ایجاد محتوای آموزشی و ارزشمند در وبلاگ سرمایه گذاری می‌کنند و روند بازاریابی محتوا را پی می‌گیرند.

با رشد استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ایجاد لیست ایمیل و سایر کانال‌های بازاریابی ، بازاریابی محتوا دیگر محدود به استفاده از وبلاگ‌ها نیست.

در همین راستا برای افیلیت مارکتینگ هم تولید محتوا و بازاریابی از طریق آن اهمیت بالایی پیدا می‌کند، در واقع ناشران با محتوایی که تولید می‌کنند گروهی از مشتریان را متقاعد به خرید کنند که در نتیجه این فروش هم ناشران و هم مالک محصول به سود می‌رسند.

بازاریابی ویدئویی در سایت

محتوای ویدیویی  نقش بسزایی در افزایش تبدیل و فروش در اجرای کمپین افیلیت مارکتینگ شما دارد. یک مقاله منتشر شده در فوربس ادعا می کند که ۹۰ درصد از مردم فیلم‌های محصول را برای تصمیم گیری در خرید مفید می‌دانند. به عبارت ساده  بدون داشتن یک فیلم محصول، در این برنامه افیلیت مارکتینگ و فروش اینترنتی ضرر می‌کنید. طبق آمار:

  • حدود ۵۰ درصد از مردم قبل از خرید فیلم‌های مربوط به یک محصول یا خدمات را مشاهده می‌کنند.
  • طبق وبسایت ورداستیم ۵۹ درصد از مردم تماشای فیلم را به خواندن متن ترجیح می‌دهند.
  • در مقایسه با روش‌های سنتی، استفاده از ویدئو در افیلیت مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا نرخ تبدیل را بالا ببرید.

استفاده از ویدئو در اجرای بازاریابی همکاری در فروش ممکن است باعث ایجاد مزیت رقابتی شما در بازار شود و به شما کمک کند بازدهی بیشتری نسبت به روش‌های سنتی داشته باشید. برای به کار بردن بازاریابی ویدئو در افیلیت مارکتینگ به صورت موثر نیازی به پیچیدگی و هزینه بالا نیست. تعدادی زیادی ابزار رایگان در دسترس است که می‌توانند به شما کمک کنند تا محتوای ویدیویی مناسبی تولید کنید.

بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج‌ها

لندینگ پیج‌ها یکی از عوامل اصلی  هنگام راه اندازی یک کمپین هستند. طراحی مناسب، جلب توجه، انیمیشن‌های عالی، کاربرد مناسب فضای منفی و چیدمان درست، کال تو اکشن مناسب از عوامل مهم در بالا بردن نرخ تبدیل هستند.

شما می‌توانید با استفاده از گوگل آنالیتیکز برای ردیابی تبدیل فروش در صفحات مختلف لندینگ پیج برای میزان پیشرفت کمپین افیلیت مارکتینگ خود استفاده کنید.

در واقع در بازاریابی همکاری در فروش نیز مانند سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ کاربران به لندینگ پیج شما خواهند رسید و اگر طراحی این صفحه مناسب نباشد و یا‌ آنچه که به کاربران وعده داده‌اید در این صفحه قابل دسترس نباشند، این کاربران به راحتی صفحه شما را ترک خواهند کرد. شما می‌خواهید این لیدها را تبدیل به مشتری کنید بنابراین بالا بودن نرخ تبدیل با طراحی بهترین لندینگ پیج امری ضروری در موفقیت یک کمپین بازاریابی همکاری در فروش است.

سخن پایانی

افیلیت مارکتینگ یک راه حل ایده آل برای کسانی است که با تمرکز بر گزینه‌های درآمد مبتنی بر عملکرد می‌خواهند کنترل درآمد خود را بدست آورند. با همکاری همزمان با یک فروشنده، یک بازاریاب وابسته با انگیزه، قادر خواهد بود بدون نگرانی در مورد مراحل تولید یک محصول فقط با پیشبرد جنبه‌های بازاریابی به صورت مداوم درآمد کسب کند.

اگرچه موفقیت به مهارت بازاریابی شرکت وابسته بستگی دارد، اما افیلیت مارکتینگ در نقش یک بازاریاب و یا ناشر می‌تواند راهی موثر برای دستیابی به اهداف درآمد شما به عنوان یک شغل اولیه یا یک شغل دوم درآمدزا باشد.

یک روند ساده برای اجرای افیلیت مارکتینگ، بازاریابی از طریق بررسی‌ها (ریویوها)، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی، وبینار و سایر بسترهای جدید بازاریابی است. نکات این مقاله را دنبال کنید و با استفاده از آنها قادر خواهید بود مخاطب جذب کنید، خوانندگان غیرفعال را به مصرف کنندگان فعال تبدیل کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
Search