درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

‌آیا بهترین محتوا را در سایت خود نگه داریم یا در پست مهمان منتشر کنیم؟

‌آیا بهترین محتوا را در سایت خود نگه داریم یا در پست مهمان منتشر کنیم؟
فهرست مطالب

بسیاری از متخصصین سئو به تأثیر عمیق رپورتاژ آگهی‌ها در سئو و لینک های مفیدی که از این طریق نصیب سایت ما می شود اعتقاد دارند ما نیز همین طور اما متن رپورتاژ آگهی یا پست مهمان در سایت های دیگر آیا باید بهترین محتوا ما باشد یا ما باید این محتوا را برای سایت خود نگه داریم و مابقی مطالب که کیفیتی کمتر دارند را به سایت های میزبان بسپاریم . این سوالی است که در این مقاله ترجمه شده از سایت سرچ انجین لند برای شما توضیح داده می‌شود.

 به تازگی چند بحث جذاب با تعدادی از کارشناسان سئو و بهینه سازی سایت درباره‌ محل قرار دادن محتوای تبلیغاتی داشتیم.

نظرات متفاوت هستند و به اهداف وبمسترها بستگی دارند. برخی از وبمسترها به راحتی درخواست وبلاگ نویسی مهمان دارند، زیرا با اینکه به تولید بهترین محتوا احتیاج دارند اما ابزارهای لازم برای تولید آن را در اختیار ندارند.

افراد دیگری که به تازگی نوشتن را آغاز کرده‌اند، دوست دارند که نوشته‌ها و پست مهمانی در سایت‌های دیگر داشته باشند تا راهی باشد برای افزایش سریع‌تر شهرت و افزایش تعداد لینک‌های ورودی.

برخی از افراد حرفه‌ای تازه‌کار بیشتر به دنبال سئو هستند تا اینکه از پست‌های مهمان به عنوان راهی برای افزایش اعتبار برای سایت خود استفاده کنند. دلایل زیادی وجود دارد که افراد به دنبال تولید بهترین محتوا یا محلی برای قرار دادن محتوا باشند.

بسیاری بر این باورند که اگر به دنبال تولید بهترین محتوا هستید، باید آن را در سایت خود نگه دارید. هرچند من نیز به طور قطع این نظر را قبول دارم، اما ایده‌ قرار دادن محتوا در سایر سایت‌ها را نیز دوست دارم زیرا این کار عاملی برای افزایش ترافیک، مشتری و خریدار بالقوه است.

پست مهمان

همه‌ي جوانب را بررسی کنید

من با قرار دادن بهترین محتوا در وبسایت‌های سایر افراد مشکلی ندارم. باور من این است که بد نیست محتوا را تولید کرده و در سایر سایت‌ها منتشر کرد، چون این روش برای من جواب داده است.

من خوش شانس بوده‌ام که مشتریان زیادی از موتورهای جستجو، مصاحبه‌ها، وبلاگ نویسی مهمان، نوشتارها و فهرست‌هایی که ساخته‌ام، از سایر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده‌ام.

رتبه سایت من امروز به خوبی چیزی که قبلا بوده، نیست اما خیلی جالب است که در همین حال که رتبه‌ی سایت من سقوط کرده، ترافیک سایتم همچنان بدون تغییر باقی مانده است (البته اگر از افزایشی که هنگام انتشار محتوا روی می‌دهد چشم پوشی کنم). از همین رو تعداد مشتریانم نیز از گذشته بهتر شده و کاهش خاصی نداشته است. در واقع، بهتر از همیشه بوده است.

همچنین تعداد ورودی‌های مستقیم سایت من نیز افزایش داشته است. همان‌طور که در ادامه نیز می‌بینید، ترافیک ناشی از جستجو در موتورهای جستجو نیز سومین منبع ترافیک من بوده است.

پست مهماناین مورد هم دلیل دیگری است که من محتوای خودم را در سایت‌های دیگر قرار می‌دهم: اگر اتفاقی برای سایت من بیفتد، من همچنان امکان دریافت ترافیک و مشتری را خواهم داشت.

وقتی کمی بیشتر در حساب‌های کاربری مشتریانم کند و کاو می‌کنم، تصویر معمول‌تری برای من ایجاد می‌شود:

در مواردی شبیه به این مورد که ترافیک بازگشتی سومین منبع ترافیک است و حدود ۳۰ درصد ترافیک از جستجوها ناشی می‌شود، راهی جز این ندارم که بهترین محتوا خود را در سایت‌‌های دیگران قرار دهم. من باید بهترین محتوا خود را در سایت دیگران منتشر کنم اما نسبت به مطالبی که زمان زیادی برای تولید آن زمان و انرژی صرف کرده‌ام کمی خودخواه هستم.

مزایا و معایب نشر بهترین محتوا در سایت دیگران یا نشر در سایت خود

اگر با خودتان کلنجار می‌روید که محتوای خود را کجا قرار دهید، راهی جز بررسی مسیر‌های ورودی ترافیک و تلاش برای تصمیم گیری بر اساس آن ندارید.

اگر شما ترافیک زیادی از لینکهای بازگشتی دریافت میکنید، باید انتشار بهترین محتوا در سایتهای دیگر را انتخاب کنید. اگر اکثر ترافیک شما از طریق موتورهای جستجو تأمین میشود بهتر است که محتوا را در سایت خود قرار دهید.

در ادامه مزایا و معایب قرار دادن بهترین محتوا در سایت‌های دیگران را بررسی می‌کنیم.

مزایا:

  • افزایش شانس موفقیت کسب وکارهای جدید شما با دستیابی به مخاطبان مختلف.
  • کسب اعتبار بیشتر به عنوان یک متخصص در جوامع آنلاین مختلف.
  • امکان افزوده شدن مطالب شما به خبرنامه‌ها و مطالب سایر سایت‌ها و افزایش میزان دسترسی به شما.
  • کاهش امکان از بین رفتن شهرت مجازیتان در هنگام ایجاد مشکل برای سایت شما.

معایب:

  • شما در وهله‌ی اول با بهترین محتوا خود ترافیک را به سایت کس دیگری می‌دهید.
  • شهرت شما به شهرت سایت میزبان مطالب وابسته خواهد شد.
  • امکان حذف محتوای شما هر لحظه وجود دارد.
  • ممکن است سایت میزبان محتوا تعطیل شود.

پست مهمان

حالا به مزایا و معایب نگه داشتن محتوا در سایت خودتان می‌پردازم.

مزایا:

  • ترافیک بدون هیچ واسطه‌ای به سایت شما وارد می‌شود
  • کنترل کامل بر محتوا در اختیار خودتان است
  • اگر برای محتوای خود تولید لینک کرده‌اید، آن لینک‌ها فقط به سایت شما کمک می‌کند نه سایت دیگران
  • اعتبار سایت خود را می‌سازید

معایب:

  • اگر به هر دلیلی مورد مجازات قرار بگیرید، امکان دریافت ترافیک شما کاهش می‌یابد
  • اگر سایت شما رتبه‌ی خوبی به دست نیاورد و ترافیک شما کاهش پیدا کند، میزان بازگشت سرمایه‌ی شما برای تولید بهترین محتوا هم کاهش می‌یابد.
  • ممکن است آمار مخاطبان دریافتی شما نسبت به آنچه انتظار دارید کمتر باشد
  • در صورتی که سایت شما محبوب نباشد، ممکن است فرصت جذب لینک به سایت خود را از دست بدهید

پست مهمان

 

نوع محتوا و محل انتشار آن

حالا نوبت آن شده که سه نوع معمول محتوا را معرفی کرده و بررسی کنیم که بایستی انواع مختلف محتوا را کجا منتشر کنیم و چرا.

محتوای دائمی که قابل به روز رسانی است. من این نوع از محتوا را در سایت خودم منتشر می‌کنم، حتی اگر هیچ ترافیکی هم به دست نیاورم. اینگونه به روز رسانی این مطالب بسیار ساده‌تر است. همچنین محتوای دائمی قادر به جذب لینک‌های خیلی خوبی هستند، بنابراین بهتر است این چنین مطالب در سایت خودمان باشند. برای مثال، اگر سایت فروش پنکه سقفی داشته باشم و در آن آموزش‌های چگونگی خرید پنکه سقفی را با استفاده از دستورالعمل‌های گام به گام و ویدئو منتشر کنم، من هرگز نمی‌خواهم محتوای تولیدیم در سایت دیگران منتشر شود و فقط باید در سایت خودم باقی بماند.

محتوای یک بخشی. اگر واقعاً محلی کاملاً مرتبط به محتوای تک بخشی خود یافتید، بهتر است بازاریابی محتوا را الویت کار خود قرار دهید پس بهترین محتوای خود را در آن سایت منتشر کنید، نه سایت خودتان. مثلاً اگر مقاله‌ای درباره‌ی بهترین افزونه‌های کاربردی وردپرس نوشته‌اید، بهتر است آن را در سایتی با مضمون وردپرس یا طراحی سایت منتشر کنید تا سایت خودتان که در مورد لینک سازی است.

فهرست منابع. من فهرست‌های اصلی را در سایت‌های خودم نگه داشته‌ام و سعی می‌کنم بخش‌هایی از آن را منتشر کنم و یا فهرست‌های مختلفی را در سایت‌های دیگر منتشر کنم. اگر این فهرست‌ها در سایت خودتان باشد، به روز رسانی آن بسیار ساده‌تر است. برای نمونه، اگر من فهرستی از بهترین ابزارهای تولید محتوا داشته باشم، آن را در سایت خودم نگه می‌دارم و شاید فهرستی مانند «۱۰ ابزار برتر تولید محتوای سال ۲۰۱۸» را در سایت‌های دیگر منتشر کنم.

پست مهمان

شبکه‌‌های اجتماعی را فراموش نکنید!

شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین و مدیوم، ترافیک خوبی تولید می‌کنند. شما می‌توانید از توییتر برای انتشار نکات و خبرها استفاده کنید و یا از پست‌ها و گروه‌های فیسبوکی برای انتشار محتوا استفاده کنید. این شبکه‌ها برای دریافت ترافیک عالی هستند و از سویی دیگر بخش نظرات راهی مناسب برای دریافت باز خورد است.

محتوا فقط مقاله نیست. شما می‌توانید اینفوگرافیک، پادکست، رونوشت پادکست، پژوهش‌های موردی، نتایج نظرسنجی، اسلاید و مواردی از این دست را منتشر کنید. آن‌ها را با هم مخلوط کنید، همه‌ی اقسام محتوا برای کسب ترافیک با کیفیت مناسب هستند و این مهم‌ترین چیز است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search