درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

همه چیز درباره متا تگ های HTML

همه چیز درباره متا تگ های HTML
فهرست مطالب

این روزها برای خیلی ها سئو مهم است و ما در ارائه خدمات سئو رازی داریم که امروز می‌خواهیم آن را برای شما بازگو کنیم. بله راز مهم ما متا تگ است.

متا تگ‌‌ها فقط برای موتورهای جستجو به کار گرفته می‌شوند و هنوز هم بخش مهمی از الگوریتم های گوگل‌اند. از این رو به هیچ عنوان نباید متا تگ ها را نادیده بگیرید. ما در این مقاله به بررسی متا تگ ها رایج می‌پردازیم و میزان مفید بودن آنها را واکاوی می‌کنیم. بعد از خواندن این مقاله به راحتی درمی‌یابید که آیا وقت کافی را به بخش‌های تاثیرگذار اختصاص می‌دهید یا خیر.

 متا تگ های تعریف شده

متا تگ‌ها، یا عناصر HTML، کدهای متنی هستند که به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان وبسایت کمک می‌کنند محتوایی که در صفحه وب یافت می‌شوند را بهتر درک کنند.

متا تگها محتوای واقعی نیستند که در صفحه نشان داده میشوند.

هدف از برچسب های متا توصیف محتوا است. بنابراین، این عناصر HTML در قسمت <head> صفحه HTML و نه در قسمت <body> یافت می‌شوند. از آنجایی که برچسب‌های متا باید در کد HTML نوشته شوند، شما ممکن است از آنها استفاده نکرده باشید.

متا تگ -  متا تگ های تعریف شدهچه چیز هنوز مهم است؟

ما می‌دانیم که جستجوگرها در حال تحول‌اند و اهمیت کلمات کلیدی تغییر کرده. اما بیایید به میزان تاثیر واقعی درخواست جستجو شده توجه کنیم. یک درخواست جستجو به صورت کلمات فرمول بندی می‌شود و کاربران موتور جستجو، اساسا رتبه کلمات کلیدی ( SERPs) وارد شده در نوار جستجو را بررسی می‌کنند.

موتورهای جستجو متوجه می‌شوند که کاربران انتظار دارند نتایجی حاوی کلمات دقیق وارد شده را ببینند. فرض کنید که من به فکر شروع یک کسب و کارم و درخواست جستجو متنم را با این عبارت تایپ می‌کنم: ” چگونه یک نام تجاری را ارائه دهم” . من در لیست رتبه بندی موتور جستجو به دنبال صفحاتی‌ام که در عنوان خود عبارت ” ارائه  کسب و کار” را دارند. در حالی که موتورهای جستجو ممکن است در جستجوی معناشناختی و نمایه‌سازی معناشناسی برخی موارد را  پنهان کنند. ارائه نتایجی که حاوی کلمات دقیق درخواست جستجو است، یک قابلیت ارزشمند به حساب می‌آید.

 از اینجا بخوانید : چرا به آینده سئو توجه دوچندان داریم

متا تگ‌ هایی که حتما باید استفاده کنید

متا تگ عنوان و متا دیسکرپشن (تگ توضیح متا) از لازمه‌های موفقیت SEO است. این دو عنصر HTML برای رتبه بندی یک صفحه ضروری‌اند. به عنوان یک تازه کار، بیایید نگاهی دقیق‌تر به آن‌ها بیندازیم تا بدانیم که چرا آن‌ها در لیست موارد ضروری قرار دارند.

 متا تگ‌های عنوان

متا تگ عنوان یک عنصر HTML است که موضوع یک صفحه را توصیف می‌کند. این در بالای مرورگر در نوار عنوان و در لیست عنوان‌های یک صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می‌شود. حضور یک اصطلاح جستجو شده سازگار با درخواست کاربر در برچسب عنوان هنوز یک سیگنال قوی برای موتورهای جستجو است. همچنین، موتورهای جستجو کلمات کلیدی برجسته‌ای را از درخواست جستجوی کاربر، در عنوان نمایش می‌دهند. این کمک می‌کند تا نرخ کلیک بالاتر را دریافت کنید، زیرا کاربران اینترنت نتایج جستجو را به دنبال یافتن اصطلاح دقیق جستجو شده می‌کاوند. اگر آن واژگان دقیق را در نتایج جستجو نبینند، کمتر احتمال دارد بر روی لیست کلیک کنید، بنابراین، میزان CTR کاهش می‌یابد.

متا تگ عنوان باید با محتوای صفحه مرتبط باشد. کلید واژه اصلی باید اولین کلمه در عنوان صفحه باشد و هر چه یک کلمه کلیدی به شروع برچسب عنوان نزدیک‌تر باشد، برای اهداف رتبه بندی مفیدتر است.

متا تگ -  متا تگ‌های عنوان

تگ متا دیسکریپشن (توضیحات متا)

تگ متا دیسکریپشن، یک برچسب متا HTML است که توضیحی مختصر درباره صفحه ارائه می‌دهد. اگر چه متا دیسکریپشن برای کاربران در سایت نمایش داده نمی‌شود، موتورهای جستجو اغلب از متا تگ دیسکریپشن به عنوان قطعه کوتاه متن زیر برچسب عنوان در نتایج موتور جستجو استفاده می‌کنند. تگ‌‌های متا دیسکریپشنی که به خوبی نوشته شده‌اند، با آن که برای رتبه بندی موتورهای جستجو مهم نیستند، برای ارتقای نرخ کلیک کاربران در صفحه نتایج موتور جستجو بسیار مهم‌اند.

متن متا دیسکریپشن باید  قانع کننده باشد. از آنجا که تگ متا به عنوان کپی تبلیغاتی در نتایج جستجو عمل می کند، این شانس شما برای جلب بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهد. صفحه را به وضوح توصیف کنید و از یک ابزار بازاریابی دوستانه برای ایجاد یک توصیف جذاب استفاده کنید که باعث افزایش نرخ کلیک شما می‌شود.

متا تگ - تگ متا دیسکریپشن (توضیحات متا)

استفاده از متا تگ <alt> به همراه متن برای تصاویر

alt به همراه متن یک ویژگی اضافه شده به برچسب تصویر در HTML است تا به موتورهای جستجو کمک کند تا درک کنند چه تصویری را نمایش می‌دهند. اگرچه موتورهای جستجو نمی‌توانند تصاویری که ما در وب سایت‌های خود ارسال می‌کنیم را  ببینند، می‌توانند آنچه را که در متا تگ alt نشان داده شده است را بخوانند.

البته شواهدی در دست است که هوش مصنوعی گوگل این روزها به شدت در شناسایی تصاویر قدرت یافته است و میتواند بسیاری از تصویرها را بی آن که به برچسب متا توجه کند تشخیص دهد. برای این موضوع حتما مقاله ۲۰ باور غلط سئو ۲۰۱۸ را بخوانید.

می‌دانیم که اکثر جستجوها مربوط به تصویر نیستند، هنوز هم یک فرصت عالی برای به دست آوردن بازدید کنندگان موتور جستجو است. استفاده از متا تگ‌ها باعث شناسایی نام تجاری شما می‌شود.

alt به همراه متن باید به وضوح نوشته شود و حاوی متنی باشد که تصویر را توصیف کند. اگر تصویر شما از یک شیء باشد، از ویژگی‌هایی مانند رنگ یا اندازه شیء استفاده کنید تا اطلاعات بیشتر و دقیق تری در مورد تصویر نمایش داده شود. علاوه بر این، alt به همراه متن فقط برای موتورهای جستجو نیست: آنها یک عنصر ضروری برای رعایت استانداردهای دسترسی اساسی هستند. alt به همراه متن یک جایگزین مناسب برای متن ساده برای کاربرانی است که صفحه را می خوانند.

برچسب no follow

گوگل برچسب “no follow” را به عنوان یک راه برای مدیران وب معرفی می‌کند که با استفاده از آن موتور جستجو لینک‌های خاصی را در وبسایت شما دنبال نکنند. ویژگی” rel = “nofollow می‌تواند بسیار مفید باشد. با استفاده از این رل اطمینان حاصل می‌کنید که رتبه صفحه شما (PageRank) با لینک‌های موجود در سایتتان منتقل نمی‌شود. اگر شما هر نوع حمایت مالی از  وبسایت دیگری دریافت می‌کنید و لینک‌های آن وبسایت را در سایت خود قرار می‌دهید، برچسب‌های No follow برای شما ضروری هستند.

 از اینجا بخوانید : پیشرفت رل های nofollow با معرفی دو رل جدید

برچسب no index

برچسب “no index” استفاده می‌شود تا یک صفحه خاص را در نتایج جستجو وارد نشود. اگر در وب سایت شما محتوایی وجود دارد که شما مایل به خارج کردن آن از نتایج جستجو هستید، این برچسب‌ها ضروری‌اند. برچسب های no index می‌توانند به صورت یک متا تگ یا یک عنوان پاسخ HTTP اجرا شوند.

تگ متا nice to have

در یک چشم انداز بسيار رقابتی در بین موتورهای جستجو، متا تگ‌ های “nice to have” هر چند به اندازه مواردی که در بالا ذکر شده مفید نیستند، نبايد نادیده گرفته شوند.

لینک‌های کانونیکال (Canonical)

لینک‌های کانونیکال زمانی استفاده می‌شوند که محتوای یک صفحه از طریق URL های مختلف در دسترس باشد و URL های تکراری ایجاد شوند. به منظور تثبیت ورودی های تکراری و کمک به موتور جستجو برای انتخاب بهترین URL، توصیه می‌کنیم با استفاده از یک لینک کانونیکال برای نشان دادن URL های indexable استفاده کنید.

URL مورد نظر خود را انتخاب کنید (به طور کلی و ساده ترین روش) و عنصر پیوند” rel = “canonical را با استفاده از URL مورد نظر به هر صفحه دلخواه اضافه کنید. هنگامی که Google سایت را باز می‌کند، شاخص‌های خود را به سمت معیارهای URL ترجیح داده شده هدایت می‌کند.

متا تگ های عنوان HTML (H1-H6)

متا تگ عنوان HTML جزء اصلی جستجو معنایی‌اند، زیرا آنها سرنخ‌های کلیدی متنی را به موتورهای جستجو ارائه می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا هر دو محتوای صفحه و ساختار کلی آن را درک کنند. ربات‌های موتور جستجو از ترتیب انواع برچسب های عنوان  مانند h1>، <h2 و غیره  و از ساختار و ارتباط محتوایی آنها با یک صفحه استفاده می‌کنند. بنابراین،  متا تگ‌های عنوان HTML باید در صفحه با توجه به اهمیت آنها مرتب شوند. h1 به عنوان بالاترین و h6 به عنوان کمترین و پایین ترین عنوان رتبه بندی شوند. در غیاب متا تگ محتوای بخش بندی، حضور یک برچسب عنوان همچنان به عنوان آغاز یک بخش محتوای جدید تفسیر می‌شود.

ویژگی های ربات های متا

ویژگی ربات‌های متا یک تکه از کد است که برای آموزش موتورهای جستجو در نحوه ارتباط با یک صفحه وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. شبیه به یک فایل robots.txt که به موتورهای جستجوگر در مورد چگونگی بارگذاری یک صفحه وب اطلاع می‌دهد. ویژگی‌های ربات‌های متا پارامترهایی را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند تا بتوانند محتوای یک صفحه یا فهرست بندی آن را ایجاد کنند.

متا تگ  “only if” کلیدواژه‌های متا

این کلیدواژه ها فقط زمانی ضروری هستند که بخواهید به رقبای خود لیستی از کلمات کلیدی که پوشش می دهید را ارائه کنید. در دوران پیش از پیدایش SEO، برچسب کلیدواژه‌های متا، عنصری بود تا کلمات کلیدی که صفحه وب روی آن متمرکز بود را توصیف کند. تا سال ۲۰۰۲، برخی از موتورهای جستجو از کلیدواژه‌های متا برای محاسبه میزان ارتباط بین کلمات کلیدی استفاده می‌کردند. این روند متوقف شد زیرا بسیاری از صاحبان وبسایت‌ها برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب و برای توصیف محتوای خود به مشکل برخوردند. به این دلیل که بازاریابان با بی‌دقتی برچسب کلمات کلیدی را پر کرده بودند، تا فقط ترافیک جستجوی بیشتری را جذب کنند. تمام موتورهای جستجوی مدرن تگ کلیدواژه‌های متا را نادیده می‌گیرند.

متا تگ - متا تگ  "only if" کلیدواژه‌های متا

متا تگ شبکه‌های اجتماعی (گراف باز و کارت توییتر)

متا تگ شبکه‌های اجتماعی زمانی به کار می‌آید که محتوای آن صفحه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته ‌شود. تگ‌های گراف یا  Open Graph باز مجموعه‌ای از متا تگ‌ ها هستند که می‌توانند به هر صفحه‌ای از وب سایت اضافه شوند و به تعیین محتوای صفحه از جمله عنوان، توضیحات و تصویر از طریق رسانه های اجتماعی کمک کنند.

چنین اطلاعاتی از طریق دو پروتکل بیان می‌شود:

گراف باز (برای فیس بوک، Google+ و Pinterest)

کارت توییتر (می‌توانید حدس بزنید برای کجا مصرف دارد)

این دو پروتکل برای ارائه صفحاتی که کاربران در شبکه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند به کار گرفته می‌شود. مثلا از طریق متا تگ‌های اجتماعی شما می‌توانید از یک عنوان، شرح یا تصویر خاص برای مخاطبان رسانه های اجتماعی هدفمند خود استفاده کنید تا CTR را از این طریق افزایش دهید.

ویژگی Hreflang (معمولا به عنوان تگ Hreflang شناخته می شود)

فقط اگر شما یک وب سایت جهانی با چندین کشور و زبان برجسته دارید. گوگل توصیه می کند از برچسب های hreflang برای مشخص کردن زبان و تغییرات منطقه‌ای صفحات خود استفاده کنید (صرف نظر از جایی که آنها میزبانی می شوند: مانند زیر پوشه‌ها، زیر دامنه ها یا دامنه های جداگانه).

هدف داشتن برچسب های Hreflang در سایت شما این است که Google دقیق‌ترین اطلاعات را در صفحات محلی ایجاد کند تا موتور جستجو بتواند در نتایج جستجو به زبان مربوطه خدمات خود را ارائه کند. دو راه وجود دارد که شما بتوانید برچسب های Hreflang را پیاده سازی کنید: به طور مستقیم در سند HTML یا در نقشه سایت خود.

سخن آخر

هما‌ن‌طور که می‌بینید، برچسب‌های متا به شکل‌های مختلفی ارائه می‌شوند و بعضی از آنها حیاتی‌تر از موارد دیگرند. اما آنها واقعا موفق‌اند و می‌توانند ROI خوبی را کسب کنند. به موضوع به سادگی انجام می پذیرد از آنجا که متا تگ ها به مقدار کمی از منابع نیاز دارند و کماکان بهینه سازی آن‌ها  تاثیر زیادی در نتایج جستجو دارد. ما امیدواریم که شما از این راهنمای جامع برای  متا تگ‌ ها به عنوان پایه‌ای از استراتژی متور‌های جستجوی خود، برای دست یابی به موفقیت مداوم، استفاده کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search