درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۵ آمار کاربردی که از رویداد  Inbound 2018

5 آمار کاربردی که از رویداد  Inbound 2018
فهرست مطالب

 ما در سایت نوین مارکتینگ کمتر به اخبار اثبات نشده و زودگذر رغبتی نشان داده‌ایم اما برخی رویداد‌ها هستند که به این سادگی نمی‌توان از کنار آنها گذشت. یکی از آنها رویداد بزرگ بازاریابی درونگرا یا Inbound 2018 است. این رویداد هرسال یک بار و در یک شهر منتخب برگزار می‌شود و در سال ۲۰۱۸ در شهر شیکاگو برگزار شد مقاله حاضر برداشتی از چند پنل این همایش بوده است که در سایت ورد استریم منتشر شده و ما با اندکی فاصله آن را به فارسی منتشر می‌کنیم. برای این که نبض بازاریابی درونگرا را در دست داشته باشید ما همیشه در کنار شما هستیم دیگر مقالات نوین مارکتینگ را نیز از دست ندهید.

مثل سال گذشته، رویداد امسال هم پر بود از آمارهایی کاربردی برای بازاریابی. آمارهایی که اگر استفاده شوند، قطعاً تأثیرگذار خواهند بود و برای پیشرفت کسب و کار شما در ماه‌های پیشِ رو کمک بزرگی می‌کنند.

حالا زمان آن فرا رسیده که نگاهی داشته باشیم به ۵ مورد از کاربردی‌ترین آمارهای ارائه شده در رویداد Inbound 2018 از ارتباط با مشتریان، تا خلاقیت ویدئویی و تجارت آنلاین.

Inbound 2018 - رویداد بزرگ بازاریابی درونگراآمار شماره ۱ در Inbound 2018 از هاب اسپات

 ۹۶٪ از افراد، از شرکت‌هایی در فروش محصولات خود نقص داشته‌اند اما ضمن عذرخواهی، نقص خود را رفع کرده‌اند، دوباره خرید می‌کنند.

برایان هالیگان و زارمش شاه، بنیان گذاران شرکت هاب‌اسپات، در رویداد امسال سخنران کلیدی بودند. عنوان سخنرانی هالیگان «خروج قدرشناسانه» و موضوع آن بازنشستگی سبک فروش روزانه‌ی مدرن، و سخنرانی شاه نیز در مورد آمار مربوط به همکاری دو کسب و کار فروش لباس و پیتزا بود، شرکت‌هایی که پس از پذیرش نقایص کار خود پیشرفت خوبی داشتند. ۹۶ درصد از افراد، دوباره از شرکت‌هایی که در فرآیند فروش خود اشتباه کرده‌اند، خرید می‌کنند. شاه از داستانی کوتاه برای بررسی داده‌ها استفاده کرد. داستان او مربوط به اتفاقی بود که امسال برای شرکت KFC رخ داده است. زمانی که به دلیل نقص در تأمین مواد اولیه، KFC مرغ سوخاریش تمام می‌شود، این شرکت تبلیغی تمام صفحه در برنامه‌ی London Evening Standard منتشر کرده و از همه‌ی مشتریان خود عذرخواهی می‌کند.

به گفته‌ی شاه، بر اساس فرهنگ مشتریان، راهکارهای زیادی برای برقراری ارتباطی مستمر و قوی بین شرکت‌ها و مشتریان وجود دارد. سخنرانی او به مانند کلاس درسی عالی برای مدیریت بحران و البته شفافیت بود. موضوعاتی که قرار است در ماه‌های آینده نیز به آن‌ها بپردازد.

Inbound 2018 - Inbound 2018 از هاب اسپات

آمار شماره ۲ در Inbound 2018  بازهم از هاب اسپات

 «نیازی نیست که کیفیت محصول خود را ۲۰ برابر بهتر کنید؛ بلکه باید تجربه‌ی کاربری مشتری خود را ۱۰ برابر آسان‌تر کنید.»

سخنرانی مشترک هالیگان و شاه فوق العاده عالی بود و به همین دلیل یکی دیگر از موارد این فهرست را هم به آمارهای ارائه شده توسط آن‌ها اختصاص خواهیم داد.َ این مورد را هالیگان ارائه کرده و آماری است که شاید نشان دهنده‌ی یک مفهوم عام در حال تکامل نباشد. او به نصیحت یک استاد دانشگاه اشاره کرد که سال‌ها پیش به او گفته بود اگر روزی قصد راه اندازی شرکتی عالی داشتی، باید محصولی بسازی که ۱۰ برابر از محصولات رقبا بهتر باشد. گفته‌ای که به نظر هالیگان، بدترین نصیحت ممکن است. به گفته‌ی هالیگان: «اگر می‌خواهید در سال ۲۰۱۸ یک شرکت راه اندازی کنید، تجربه‌ی کاربری مشتریان در خرید از شما، باید ۱۰ برابر آسان‌تر از رقبا باشد.»

این نقل قول حاکی از محتوای کلی ارائه شده توسط هالیگان است: امروزه کلید راه‌اندازی شرکتی مولد و فعال، کاهش اصطکاک میان محصول شما و دیگران است. ماجراجویی آیفون، پیشرفت شرکت‌های تجارت الکترونیک و سایر شرکت‌های موفق در بازاریابی و عرصه‌ی فناوری حاصل تولید محصولی است که کمترین همپوشانی را با محصولات دیگر دارد. این مورد خصوصاً زمانی اهمیت بیشتری خواهد داشت که شرکت شما از نوع B2C (کسب و کار به افراد) باشد. البته به گفته‌ی او شرکت‌های B2B (کسب و کار به کسب و کار) نیز به زودی به این روند می‌‌پیوندند. این گفته به این معنی است که سامانه‌‌های خدماتی از وضعیت خدمات تمام وقت به وضعیت خدمات خودآور (سلف سرویس)، ساعت کاری ۸ ساعته به ۲۴ ساعته و روش فروش «اول خرید» به «اول امتحان» تغییر خواهند یافت.

همه‌ این موارد شامل سطحی از شیوه‌ی جدید بازاریابی ارائه شده توسط هالیگان، موسوم به «لذت خرید» می‌شود. سطحی که به گفته‌ی او به طور کامل و در تار و پود شرکت هاب‌اسپات پیاده سازی شده است. اگر می‌خواهید روش شرکت هاب‌اسپات را دنبال کنید، بایستی محصول جدید و رو به رشد شما، از مرحله‌ی اول تا مرحله‌ی آخر تجربه‌ی کاربری خارق‌العاده‌ای را برای خریدار به ارمغان بیاورد.

 Inbound 2018 - هاب اسپات

آمار شماره ۳ در Inbound 2018  از شرکت ویمو

بیش از ۷۵٪ بازدیدهای ویدئوهای فیس‌بوک در چهار روز اول دیده می‌شوند.

آنجالی ساد، مدیرعامل شرکت ویمو (Vimeo)، در ادامه سخنرانی‌های تحت عنوان «لذت خرید»، به روش‌های فروش همگانی و نه فقط برای افزایش لذت کاربری یک مشتری، پرداخته است. ساد با این نقطه نظر به ویمو آماده بود که قرار دادن پایه‌ای قوی برای تولید محتوای خلاقانه در اختیار کاربران ویمو، روشی آسان برای افزایش شادمانی کاربران و افزایش انگیزه‌ی تبلیغات نمایش داده شده است، البته نه خیلی!

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که ساد در بدو ورود به شرکت ویمو با آن روبرو شد، مشکلی بود که پیش از این نیز آژانس‌ها و تبلیغ دهندگان سایر شرکت‌ها نیز با آن‌ها روبرو شده بودند؛ توانایی تولید محتوای تازه با روندی پایدار. امروزه ۷۵ درصد از بازدید‌های ویدئوهای فیس‌بوک در چهار روز اول ارسال آن‌ها انجام می‌شود. از سویی درباره‌ی کسب و کارهای کوچک گفته می‌شود که: تیم‌های بازاریابی با مدیریت و هزینه‌ی مناسب، منابع لازم برای تهیه‌ی ویدئو، آن‌ هم هر چهار روز را ندارد.

بخشی دیگری از این چالش، جمع آوری محتوای خلاقانه، خصوصاً ویدئو است. راهکار این چالش، علاوه بر افزودن امکان ویرایش و انتشار ویدئو در پلتفرم، قابلیت جدیدی است که ویمو با عنوان ویمو استاک (Vimeo Stock) ارائه کرده است. محصولی جدید که امکان استفاده از ویدئوهای کاملاً قانونی تولید شده توسط «سازندگان کلاس جهانی» را ارائه می‌دهد. ویمو استاک به شما اجازه می‌دهد که به راحتی در طیف وسیعی از ویدئو‌ها جستجو کنید. البته این قابلیت رایگان نیست، اما اگر به دنبال منبعی جدید برای یافتن محتوا و تولید سریع تبلیغات هستید، ابزاری مناسب در اختیار شماست.

Inbound 2018 - شرکت ویمو

آمار شماره ۴ در Inbound 2018  از الکسی رودریگز (بازیکن بیسبال)

فقط ۴ نفر در کره‌ی زمین بیش از الکس رودریگز از بازی حذف شده‌اند!

شاید به این فکر می‌کنید که ارتباط الکس رودریگز (بازیکن مشهور بیس‌بال) با بازاریابی چیست؟ باید به شما بگویم که اگر بازی الکس رودریگز در لیگ برتر بیسبال امریکا را دنبال کنید، خواهید دید که مثالی بهتر از او برای بیان مفهوم بازآفرینی نام (ری‌برندینگ) در مقیاسی عظیم وجود ندارد! کسی مثل او در جهان وجود ندارد که در دوران ورزش حرفه‌ای منفور باشد و پس از آن در دوران پس از ورزش و حضور در برنامه‌های تلویزیونی این چنین محبوب شود. همگان از شیوه‌ی بازی او در مسابقات نفرت داشتند و کمتر کسی است که سبک بازی او را دوست داشته باشد.

بنا بر آمار رسمی منتشر شده توسط لیگ برتر بیس‌بال، الکس رودریگز پنجمین بازیکن تمامی ادوار از نظر میزان حذف شدن است. البته جدای این آمار، او هنوز هم به عنوان یکی از بهترین بازیکنان بیس‌بال جهان شناخته می‌شود. موضوعی که در این بحث مورد توجه قرار گرفته این است که: اگر زندگی، شغل و پروژه‌های شما نزول می‌کنند، روند بازیابی و بازگشت را، همچون مثال KFC در بخش قبلی، سریعاً آغاز کنید. مطمئن باشید که روایتی دیگر از نام خود خواهید نوشت.

Inbound 2018 - الکسی رودریگز

آمار شماره ۵ در Inbound 2018 از شرکت شاپی فای

 هر ۶۰ ثانیه یک نفر اولین فروش خود را ثبت می‌کند.

توبی لوتک، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت Shopify نیز در این رویداد به بیان فرآیند راه‌اندازی شرکت خودش پرداخته است. شرکتی که از یک سایت فروش اسنوبرد در سال ۲۰۰۴، امروزه به پلتفرمی غول‌آسا بدل شده است. زمانی که لوتک کار خود را آغاز کرد، تعداد نرم افزارهای مشابه Shopify بسیار زیاد بود. اما همه‌ی آن‌ها بر کسب و کاری مشخص متمرکز بودند که در تجارت آنلاین ارائه شده بود. آنچه لوتک ارائه کرد، پلتفرمی بود که برای افراد رویاپردازی مثل خودش ساخته شده بود، کسانی که «در حین خوردن ناهار نیز کار می‌کنند» و هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر برای راه اندازی کسب و کار خود پیوسته در تلاش هستند.

عنوانی که لوتک به آن اشاره کرد؛ «هر ۶۰ ثانیه یک نفر فروش اولش را ثبت می‌کند»، برای کسی مثل ما و با بودجه‌ای که ما داریم، نشانه‌ای برای افزایش فعالیت در بازار و استفاده از فناوری‌های روز است. هرچند پلتفرم‌های تجارت آنلاینی نظیر Shopify و Squarespace به شیوه‌های مرسوم کاربران خود را به دست می‌آورند، اما این روزها روش‌های کاربردی بیشتری نیز برای بازاریابان «تازه کار» که استعداد موفقیت دارند اما بودجه‌ی لازم برای شروع کار را ندارند و یا آموزش مناسب را ندیده‌اند، وجود دارد.

Inbound 2018 - شرکت شاپی فای

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
Search