درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

آموزش لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز

لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز -
فهرست مطالب

با متصل کردن گوگل آنالیتیکس به اکانت گوگل ادوردز خود می‌توانید به عملکردی یکپارچه برای مدیریت بهتر کمپین‌های تبلیغات در گوگل دست پیدا کنید. شما با این اطلاعات جامع می‌توانید سود فروش خود را از کمپین گوگل ادز بالا ببرید و با راه اندازی conversion tracking و کاهش هزینه‌ تبلیغات گوگل به کسب‌وکار خود کمک کنید.

در مقاله قبل ایجاد Goal در گوگل آنالیتیکس را به شما آموزش دادیم. در این مقاله قصد داریم نحوه لینک کردن گوگل آنالیتیک به گوگل ادوردز را به شما آموزش دهیم.

فرقی ندارد شما صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید یا یک بیزینس بزرگ را مدیریت می‌کنید. پلتفرم گوگل ادز با قابلیت‌های ویژه خود بستری را فراهم می‌کند تا کسب‌وکار شما توسط مخاطبانتان بیشتر دیده شود.

قانون اول تجارت الکترونیک : کاربر برای خرید یک محصول، ابتدا باید آن را پیدا کند.

در بطن این جمله با چند واژه مهم رو به رو هستیم : کاربر، جستجو، محصول، خرید.

وقتی از یک سطح بالاتر به این چهار کلمه کاربر، جستجو، محصول، خرید نگاه کنید متوجه می‌شوید که با یک فرآیند روبه‌رو هستیم. همان فرآیندی که تکرار مداوم آن چرخه تجارت الکترونیک را شکل می‌دهد.

 گوگل آنالیتیکس یک ابزار بی‌نظیر برای دستیابی به اطلاعات کاربرانی است که برای اولین بار یا چندمین بار از طریق جستجوی کلمات کلیدی به سایت شما هدایت شده و از محتوا و محصولات سایت شما بازدید می‌کنند، بنابراین اطلاعات مهم آن‌ها را شکار کنید تا بتوانید دوباره آن‌ها را برای خرید به سایت خود بازگردانید.

گوگل با ارائه سرویس آماری گوگل آنالیتیکس به شما امکان رصد کردن کاربر و جستجوهایش را می‌دهد تا شما بتوانید از طریق پیوند این اطلاعات با سرویس تبلیغات گوگل ادوردز محصول خود را به کاربر بفروشید. برای این کار نیاز است که این دو پلتفرم را به هم متصل کنید.

با توجه به پرسش‌های زیاد کاربران از دپارتمان خدمات سئو، در خصوص ایجاد این ارتباط، در این مقاله آموزش لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز را برایتان گردآوری کردیم.

بخشی از این مقاله را دیپتی ایلا Deepti Illa در بلاگ گوگل مارکتینگ پلتفرم نوشته است. او بازاریاب ارشد پلتفرم گوگل آنالیتیکس است. اتصال گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز شاید در ظاهر یک راه حل فنی است اما به اعتقاد دیپتی این کار نسبتا ساده می تواند بهترین حرکت برای جلو بردن اهداف بازاریابی شما باشد.

شما با هر مقدار شارژ گوگل ادز در نوین مارکتینگ می‌توانید درخواست جفت کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز خود را به ما بدهید. برای این کار همین الان با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرد.

امروزه سفر مشتری یک مسیر استاندارد را دنبال نمی‌کند. این مسیر متنوع، غیرخطی و همیشه در حال تحول است. مصرف کنندگان در مورد محصولات دستگاه‌های مختلف تحقیق می‌کنند و بازاریابان به دنبال راه‌هایی برای ارائه تجربه‌هایی هستند تا انتظارات روزافزون مصرف کنندگان را برآورده کنند. برای عده کثیری از بازاریابان، راه‌حل این مساله در درک عمیق‌تر از سفر مشتری نهفته است. یک پارچه سازی اطلاعات گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز به شما در دستیابی به این امر کمک می‌کند.

لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز - بازاریابی دَرْک محور

 

پس از لینک گوگل آنالیتیکس به گوگل ادز یک مشارکت قدرتمند شکل می‌گیرد و با دیدن این دو آمار در کنار هم می‌توانید روش‌های یکپارچه‌ای را به دست آورید  که به شما در درک  عمیق‌تر، ایجاد بازاریابی دقیق‌تر و هدایت نتایج بهتر در تجارت کمک کند.

بازاریابی دَرْک محور Insights-driven marketing

همکاری این دو ابزار با هم  باعث می‌شود تا درک آگهی و ایجاد آگهی در گوگل در کنار یک دیگر قرار بگیرند این کار کمک می‌کند تا بهتر متوجه شوید کدام تبلیغات کاربران را به مشتری تبدیل می‌کنند و می‌توانند نرخ تبدیل را افزایش دهند. سپس شما می‌توانید بر اساس این تفکرات تبلیغات خلاقانه‌ای ایجاد کنید و بازاریابی آگاهانه‌ای را انجام دهید که به نرخ تبدیل بالاتر منجر شود.

بهینه‌سازی قیمت‌های گوگل ادز

زمانی که گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را با یکدیگر پیوند می‌دهید، می‌توانید مستقیماً در حساب آنالیتیکس خود به مجموعه جدیدی از گزارش‌های مربوط به کمپین‌های گوگل ادز دست یابید. جفت کردن این دو ابزار گوگل به شما کمک می‌کند تا بهتر درک کنید که بعد از کلیک مشتری بر روی تبلیغ چه اتفاقی می‌افتد. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که کلمات کلیدی خاصی منجر به تبدیل‌های بیشتری می‌شود و الان شما می‌توانید پیشنهادات خود را بر روی همان کلمات کلیدی با عملکرد بالا  متمرکز کنید.

لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز - بهینه‌سازی قیمت‌های گوگل ادز

پیام‌های سفارشی

هنگامی که گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز با یکدیگر کار می‌کنند، شما می‌توانید مخاطبین آنالیتیکس را با گوگل ادز به اشتراک بگذارید تا بتوانید پیام‌های متناسب را برای گروه‌های مختلف از مشتریان ارسال کنید. برای مثال، شما می‌توانید لیست مخاطبی از کاربرانی تهیه کنید که سبد خرید خود را از محصولات وب‌سایت شما پر کرده‌اند اما مراحل خرید را تکمیل نکرده‌اند و سبد خود را رها کرده‌اند. سپس می‌توانید در گوگل ادز یک کمپین ایجاد کنید و بر روی این دسته از افراد تمرکز کنید، در این فرآیند نرخ تبدیل به شد افزایش می دهد.

یادگیری ماشین پیشرفته با جفت کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز

قابلیت‌های یادگیری ماشین در آنالیتیکس به سؤالات مهمی درباره مخاطبان شما پاسخ ‌می‌گوید. برای مثال، شما می‌توانید از آنالیتیکس سوالاتی به زبان ساده بپرسید مانند «به صورت میانگین کاربران تلفن همراه چه مدت زمانی را در صفحه سایت من می‌گذرانند؟» و به سرعت هم پاسخ خود را دریافت کنید. شما می‌توانید از یادگیری ماشین استفاده کنید تا بتوانید یک لیست از مشتریان با ارزش خود با لیست هوشمند ایجاد کنید، سپس کمپین‌های تبلیغاتی گوگل خود را به صورت پویا تنظیم کنید تا به این مشتریان دست یابید.

درباره آینده یادگیری ماشین گوگل در مقاله دیگر نوین مارکتینگ به عنوان ” آینده گوگل در زمینه یادگیری ماشین: نکاتی برای برنامه‌نویسان مستقل ” به خوبی صحبت کرده‌ایم . شما با جفت کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز یک قدم بزرگ برای به دست آوردن اطلاعات بسیار حیاتی برای مارکتینگ خود بر می‌دارید اطلاعاتی که گاهی از فروش مستقیم محصولاتتان هم با ارزش تر است. امیدوارم با این کار کسب و کار پر رونقی داشته باشید.

آموزش لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز

 برای اتصال آنالیتیکس به ادوردز در ابتدا لازم است دسترسی‌های لازم را در هر دو پلتفرم ایجاد کنید. برای ایجاد دسترسی لازم است شما باید مجوز‌های لازم برای ایجاد این اتصال را داشته باشید. به بیان دیگر فقط ادمین کمپین ادوردز می‌تواند این دسترسی را برای دو پلتفرم ایجاد کند پس لازم است در ابتدا با اکانت ادمین به ادوردز وارد شوید.

سطح دسترسی خود را بررسی کنید.

وارد اکانت گوگل ادز خود شوید.

با کلیک بر روی آیکن ابزار از بخش  Setup بر روی گزینه Access account کلیک کنید.

 لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز - گزینه Access account

در این بخش چک کنید که روبه‌روی آدرس ایمیلتان چه نوع سطح دسترسی تعریف شده است. اگر در ستون Access Level عبارت Admin را مشاهده می‌کنید شما به عنوان مدیر کمپین دسترسی‌های لازم را خواهید داشت.

 لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز - ستون Access Level

مرحله اول : ایجاد دسترسی‌های لازم از بخش گوگل آنالیتیکس

وارد اکانت گوگل آنالیتیکس خود شوید.

برای ورود به بخش ادمین از پایین صفحه سمت چپ بر روی آیکن چرخ‌دنده کلیک کنید .

 لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز - بخش ادمین

در صفحه باز شده از بخش Property بر روی گزینه  Google Ads Linking کلیک کنید.

در صفحه باز شده Customer ID مربوط به اکانت گوگل ادز خود را انتخاب کنید. 

 لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز - Customer ID

برای تشخیص  Customer ID در گوگل ادز بر روی عکس پروفایل اکانت خود کلیک کنید و شماره نمایش داده شده را مطابقت دهید.

بعد از انتخاب Customer ID بر روی Continue  کلیک کنید.

در بخش Link Configuration  یک نام برای بخش Link Group Title انتخاب کنید.

 لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز - بخش Link Configuration 

در ادامه گزینه‌های  All Website Data و RAW view را فعال کنید. همچنین در این قسمت لازم است گزینه Share my Analytics Data with linked Google Ads Accounts را تیک بزنید تا داده‌های گوگل آنالیتیکس از پلتفرم گوگل ادز نیز قابل دسترسی باشد. در ادامه بر روی دکمه Link Accounts کلیک کنید.

 لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز - گزینه‌های  All Website Data و RAW view

مرحله دوم :ایجاد دسترسی‌های لازم از بخش گوگل ادوردز

وارد اکانت گوگل ادز خود شوید.

با کلیک بر روی آیکن ابزار از بخش  Setup بر روی گزینه Linked Accounts کلیک کنید.

 لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز - Linked Accounts

از قسمت مربوط به گوگل آنالیتیکس بر روی گزینه Details کلیک کنید.

 لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز - گزینه Details

 

از جدول نمایش داده شده از ستون Action بر روی گزینه  link کلیک کنید .

 لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز - ستون Action

 در ادامه صفحه ای ظاهر می‌شود که لازم است از این بخش دو گزینه  link  و Import Site Metrics را فعال کنید.

 لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز - گزینه  link  و Import Site Metrics

بر روی دکمه Save  کلیک کنید.

برای فعال کردن قابلیت Auto Tagging بر روی گزینه Enable For This Account  کلیک کنید.

 لینک کردن گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز - گزینه Enable For This Account

قابلیت Auto Tagging قابلیتی است که به گوگل ادوردز این امکان را می‌دهد که از طریق ایجاد پارامترهای داینامیک با گوگل آنالیتیکس ارتباط برقرار کند.

بدین شکل شما توانستید اتصال آنالیتیکس به ادوردز را برقرار کنید. این اتصال به کمپین شما کمک می‌کند تا اطلاعات آماری که از گوگل آنالیتیکس ارائه می‌شود برای بهینه‌سازی تبلیغات گوگل ادز مورد استفاده قرار گیرد.

این آمارها به شناخت بهتر کاربران کمک می‌کند پس بررسی رفتار کاربران برای فروش بیشتر یک محصول فاکتور مهمی محسوب می‌شود .

برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی بهینه و هدفمند با تیم ادوردز نوین مارکتینگ در ارتباط باشید .

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search