درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

از این به بعد گزارش‌های گوگل سرچ کنسول را هم بخوانید

از این به بعد گزارش‌های گوگل سرچ کنسول را هم بخوانید
فهرست مطالب

گزارش گرفتن این روز‌ها کار اصلی ماست. مایی که هم خودمان سایتی داریم یا برای سایت‌های دیگران کار می‌کنیم. مهم‌ترین ابزار ما در همه این گزارش گرفتن‌ها گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس بوده است. گزارش‌های گاه و بی گاه گوگل آنالیتیکس را در بخش insights‌ در گوشه بالای صفحه سایت می‌بینم و می‌خوانیم. حالا هم نظیر این را در گزارش‌های گوگل سرچ کنسول می‌بینیم.

 

گوگل سرچ کنسول گزارش‌هایی را از این به بعد به شما ارائه می‌کند که عملا چکیده‌ای از مشکلات سایت به همراه وضعیت سایت شما در قیاس با ماه پیش است.

در برخی از سرچ کنسول‌ها هنوز این بخش فعال نشده است و برخی هم که فعال شده‌اند گزارش کاملی دریافت نکرده‌اند. شما باید دسترسی کامل به سرچ کنسول یک سایت داشته باشد تا بتوانید این دسته از گزارش‌های گوگل سرچ کنسول را مشاهده کنید.

گزارش‌های گوگل سرچ - نوتیفیکیشن سرچ کنسول

گزارش‌ گوگل سرچ کنسول به چه درد می‌خورد

ما اگر یک سایت را در اختیار داشته باشیم، قاعدتا هر روز به سرچ کنسول آن سر می‌زیم و از حال و اوضاع آن با خبر می‌شویم اما اگر ده‌ها سایت را مدیریت کنیم گزارش گیری از آن‌ها می‌تواند برای ما سخت و طاقت فرسا باشد.

به خصوص برخی از قسمت‌های گوگل سرچ کنسول را ما کمتر سرکشی می‌کنیم. این واقعیتی است که این قسمت‌ها اگر در ابتدای کار و در زمان راه اندازی، درست کار کنند، دیگر کمتر پیش می‌آید که به مشکل برخورند. حال اگر موارد استثنایی باشد چه؟

ایراداتی که در بخش Coverage یا Mobile Usability  قرار می‌گیرد، ایراداتی بسیار مهم‌اند و احتمال افت رتبه را برای سایت به وجود می‌آورند. حال با یک نگاه به بخش گزارش گوگل سرچ کنسول می‌توانید این ایرادات را به موقع متوجه شده و رفع کنید.

این که در آینده گزارش‌های مربوط به سرعت سایت که اخیرا به گوگل سرچ کنسول اضافه شده است نیز در بخش گزارش گیری این ابزار درج شود نیز خود می‌تواند برای ما جالب باشد.

پایش سرعت سایت کاری بسیار سخت بود و هست. به خصوص که ما بیشتر اوقات تنها سرعت صفحه اول را بررسی می‌کنیم و این در حالی است که گوگل در حال حاضر ایراد سرعت بیشتر صفحات را بررسی می‌کند.

 از اینجا بخوانید : سرعت لود سایت و چند راه برای افزایش سرعت

با گسترش دامنه عملکرد گوگل سرچ کنسول و کوتاه‌تر شدن زمان آنالیز‌های آن وجود نوتیفیکیشن‌های این بخش در آینده حیاتی به نظرم می‌رسد. ما در خبرهای آبان خبری داشتیم با عنوان “گوگل افزونه‌ای ویژه برای وردپرس معرفی کرد”  این افزونه وردپرس ساخته خود گوگل بود و می‌توانست داده‌های چهار ابزار گوگل را برای صفحات سایت‌های وردپرسی را در یک داشبورد جمع کرده به وب مستران نشان دهد.

حال با در کنار گذاشتن خبر آبان ماه و خبر حال حاضر که اضافه شدن یک بخش برای گزارش گیری به صفحه اول گوگل سرچ کنسول است. ما به این نتیجه می‌رسیم که در آینده نزدیک، تنها برای بررسی‌های تخصصی و بسیار ریز باید به درون ابزار گوگل سرچ کنسول رفت و در وضعیت‌های نرمال استفاده از گزارش‌های استاندارد ارائه شده این داشبورد‌ها کفایت می‌کند.

نوین مارکتینگ اما همیشه فرمت گزارش دهید خود را برای رشد سئو صفحات وبسایت‌های طرف قرارداد خود دارد و چندان به نظر نمی‌آید که این دسته از گزارش‌ها در فرمت‌های گزارش‌گیری نوین مارکتینگ تأثیر بگذارد. اما به هر حال مهم ترین اخبار دنیای دیجیتال مارکتینگ را ما برای شما بازتاب می‌دهیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search