درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

گوگل افزونه سایت کیت site kit معرفی کرد

گوگل افزونه سایت کیت site kit معرفی کرد
فهرست مطالب

۲۰ روز پیش هیجان عجیبی در جامع سئو کاران معتقد به وردپرس به وجود آمد و آن هم بر سر این بود که گوگل یک افزونه وردپرس ساخته است و به رایگان در اختیار همه قرار داده است. افزونه ویژه برای وردپرس معرفی شده گوگل “سایت کیت site kit”  نام دارد. در دپارتمان طراحی سایت و خدمات سئو نوین مارکتینگ در روز اول معرفی این افزونه ویژه برای وردپرس ما با جدیت به بررسی آن پرداختیم. اما از همان روز اول این اقدام گوگل برای ما چندان شگفت انگیز نبود و همین موضوع سبب شد که در نوین مارکتینگ تصمیم بگیریم با اندکی تأخیر و احتیاط این افزونه را بررسی کنیم.

سایت کیت site kit - پلاگین سایت کیت site kit

شاید اقدام گوگل برای ساخت یک افزونه برای وردپرس امری کاملا جدید است. این که این کار گوگل یک حرکت استراتژیک است و خبر از فعالیت‌های بعدی گوگل با این رویکرد می‌دهد یا نه موضعی است که کاملا زمان آن را مشخص می‌کند. گوگل در وبسایت رسمی اش و البته حساب توییتر خود هیچ توضیحی درباره این روند و تفکر ارائه نکرده است.

به سراغ سایت کیت برویم. افزونه‌ ویژه برای وردپرس که کارش داشبورد سازی در وردپرس است. بله اگر خیال کردید که گوگل یک ذره سعی کرده است که است به بهبود شرایط سئو در وردپرس کمک کند سخت در اشتباهید.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

اطلاعات گوگل ادسنس، گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول و پیج اسپیدز اینسایتس در افزونه سایت کیت جمع می‌شود شما در یک داشبورد روی وردپرس می‌توانید این اطلاعات را داشته باشید.

من به عنوان یک وب مستر و سئو کار همیشه ابتدای صبحم را با باز کردن و بررسی کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل وب مستر شروع می‌کنم. ادسنس هم که در ایران عملا کار نمی‌کند. از سوی دیگر اطلاعات آنالیتیکس و سرچ کنسول آنچنان گسترده و پیچیده‌اند که برای گزارش گیری  و آنالیز کامل از آن شاید یک روز کامل زمان نیاز داشته باشید.

پس به وضوح در می‌یابید که این داشبورد جدید چندان کارآمد نیست. این نظر ما با آمار‌های جهانی از سایت خود وردپرس هم کاملا تأیید می‌شود. از ۳۱ اکتبر تا به امروز ۱۶۵۰۰۰ نصب برای این افزونه ثبت شده است. این تعداد برای یک چنین افزونه‌ای با این اسم و رسم کاملا کم حساب می‌شود. به یاد داشته باشید که وردپرس فقط ۱۷۰۰۰ کد نویس و توسعه دهنده دارد و نزدیک به ۳۰ % تمام محتوای وبسایت‌های کل دنیا با وردپرس نشر می‌یابد.

سایت کیت site kit - نموار دانلود

همین طور روند نصب‌های ثبت شده برای این افزونه نیز چندان روند رو به رشدی حساب نمی‌شود و فراز و فرود‌های معنی داری را شاهد است.

سایت کیت site kit - نمودار رشد

این آمار‌ها را باید با سه و نیم ستاره از ۵ ستاره امتیاز به دست آمده همراه کنیم تا به نمایی بسیار مناسبی برای تصمیم گیری درباره نصب این افزونه ویژه برای وردپرس برسیم. در ایران که ادسنس کار نمی‌کند. البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که آیپی‌های ایران برای ادسنس و آنالیتیکس بسته است و این افزونه بخصوص در به دست آوردن آمار‌های آنالیتیکس مشکل دارد و ما گزارش‌هایی در این باره هم دریافت کرده‌ایم.

 از اینجا بخوانید : آموزش ایجاد Goal در گوگل آنالیتیکس

سایت کیت site kit - امتیازدهیسایت کیت برای کسانی که دسترسی محدود به وردپرس دارند و چندان هم توان بررسی چند پلتفرم گوگل را ندارند بسیار مناسب است.

نکته آخر درباره این افزونه اقدامات موازی گوگل است. در خبر قبلی نوین مارکتینگ که در همین آبان ۹۸ منتشر شد، خوانید که بخش سرعت با شباهت‌ها و فرق‌هایی خاص به گوگل سرچ کنسول اضافه شده است. حالا شما سرعت را در سه جا دارید ۱. پیج اسپید اینسایتس ۲. گوگل سایت کیت  ۳. گوگل سرچ کنسول. دلیل این تکرار آمار‌ها اساسا بر ما معلوم نیست اما هر چه که هست ما را به این موضوع واقف می‌کند که سرعت سایت و صفحات آن هر روز برای گوگل مهم تر می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search