درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا

بازگشت سرمایه بازاریابی محتوایی
فهرست مطالب

گرچه در مبحث تولید محتوا، به کارگیری تخیل و استفاده از ابتکار امری ضروری است، برای این که بتوانید نتیجه بازگشت سرمایه بازاریابی فعالیت‌های سخت‌کوشانه تیم‌تان را ارزیابی کنید، مجموعه‌ای بسیار فراتر از مهارت‌های تحلیلی مورد نیاز است. اما چه موقع می‌توان گفت که برنامه بازاریابی محتوای شما به نتیجه مورد نظر رسیده است؟ معیارهای بازاریابی برای همسو‌سازی بازاریابی محتوا با اهداف شرکت شما، امری ضروری است و یک برنامه ارزیابی قوی همراه با تکنولوژی بازاریابی محتوای مناسب، کلید تحقق اهداف ROI بازاریابی محتوا است.

برای مشاوره رایگان  بازاریابی محتوای سایت خود، با دپارتمان مارکتینگ نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

معیارها: ستاره قطبی استراتژی بازاریابی محتوای شما

هر استراتژی بازاریابی محتوا نیازمند یک ستاره قطبی برای هدایت آن به سمت مقصد مورد نظر است. به هر حال، همانطور که مجله سرچ انجین به آن اشاره کرده است، اگر شما برای محتوایی که تولید می‌کنید، اهداف کلیدی نداشته باشید، تعیین اینکه آیا شما به هدف مورد نظر خود دست یافته‌اید یا نه، امری سخت‌تر خواهد بود. بدون تجزیه و تحلیل موثر بازاریابی محتوا، درک چگونگی بهینه سازی یا سنجش مقدار رشد برنامه بازاریابی محتوای شما، بیش از پیش سخت خواهد بود. با این حال، به وسیله معیارهای بازاریابی و ابزارهای ارزیابی مناسب، می‌توانید به تمام این اهداف و حتی بیشتر از آن دست یافت.

 از اینجا بخوانید : ۱۲ نوع بازاریابی محتوا برای رونق کسب‌وکار را بشناسیم

بنابراین پیدا کردن نقطه شروع می‌تواند دلهره آور باشد. انبوه گیج‌کننده‌ای از معیارهای بازاریابی وجود دارد که می‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد و ممکن است همه آن‌ها برای هر شرکت، هر مرحله از خرید یا هر مرحله از بلوغ بازاریابی محتوای هر شرکت مناسب نباشد. به گفته‌ مؤسسه بازاریابی محتوا، تنها ۱۹ درصد از بازاریابان سازمان خود را به عنوان عالی یا بسیار خوب در همسوسازی معیارها با اهداف بازاریابی محتوای خود، رتبه‌بندی می‌کنند. در عین حال، تنها ۵۴ درصد از شرکت‌های برتر، خود را عالی یا بسیار خوب می‌دانند. اما یک خبر خوب نیز وجود دارد: تقریبا هر شخص یک فرصت طلایی برای بهبود تجزیه و تحلیل بازاریابی محتوا و کسب بازگشت سرمایه بیشتر دارد.

تجزیه و تحلیل بازاریابی محتوا خود را با فناوری درست بهبود دهید

برای ایجاد بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا به صورت واقعی، یک دیدگاه جدید از تکنولوژی بازاریابی محتوا مورد نیاز است؛ دیدگاهی که یک دید جامع در مورد نحوه عملکرد تمامی محتوای شما را فراهم می‌کند. تکنولوژهایی مانند اسکای‌ورد۳۶۰ (Skyword360) به بازاریابان کمک می‌کند تا ارزیابی کنند که دقیقا چه نوع محتوایی و در چه موضوعاتی بیشترین سود را برای برند خود به ارمغان می‌آورد. پس از آن بازاریابان می‌توانند از این بینش برای بهینه سازی کمپین‌های خود استفاده کرده و حتی بازده بازاریابی محتوای خود را نیز افزایش دهند.

بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا - تجزیه و تحلیل بازاریابی محتوا

البته تمام بازاریابان دقیقا یک هدف مشترک را دنبال نمی‌کنند. به همین دلیل انتخاب معیارهایی که با دیدگاه شرکت شما درباره بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا همسو بوده و این دیدگاه را در سراسر سازمان شما انتقال ‌دهد، امری مهم است. هر شخص از تیم تولید، تجزیه و تحلیل و استراتژی شما باید به تحلیل بازاریابی محتوا دسترسی داشته باشد تا متوجه شوند که چگونه طبق وظیفه خاص خودشان عمل می‌کنند. با اتفاق نظر درباره این مسئله که الزامات کسب بازگشت سرمایه مد نظر، باعث ساده‌تر شدن سنجش برنامه تولید محتوای شما می‌شود.

معیارهای بازاریابی نیز نقش مهمی در انتقال تجربیات منحصربه‌فرد ایفا می‌کنند که نتایج چشم‌گیری را نیز به وجود می‌آورند. مخاطبان امروز به دنبال تجارب منحصر به‌فرد هستند و تمایل دارند از برند‌هایی استفاده کنند که بازگشت سرمایه خوبی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. دیدگاه‌های حاصل به شکل مستقیم به تحلیل بازاریابی محتوا شما باز می‌گردد و به شما توانایی بهینه‌سازی استراتژی، افزایش بهره‌وری و به دست آوردن حداکثر ROI را می‌دهد.

 از اینجا بخوانید : راه اندازی استراتژی تولید محتوای ویدیویی

معیارهای خود را مدیریت کنید تا به بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا دست یابید

یک ضرب المثل مدیریتی وجود دارد که می‌گوید: شما نمی‌توانید چیزهای سنجش‌ناپذیر را مدیریت کنید. زمانی که نوبت به اندازه‌گیری بازگشت سرمایه می‌رسد، بازاریابان هنوز مسیر زیادی را پیش روی خود دارند. براساس گزارش مؤسسه بازاریابی محتوا درباره معیارها، بودجه‌ها و روند‌ها در آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۸، تنها ۳۵ درصد از بازاریابان در حال حاضر بازگشت سرمایه بازاریابی خود را اندازه‌گیری می‌کنند. در بین ۴۷ درصد از پاسخ دهندگانی که بازگشت سرمایه خود را اندازه گیری نمی‌کردند، یکی از دلایل اصلی آن‌ها برای این مسئله این بود که می‌گفتند ما باید راه ساده‌تری برای انجام این کار داشته باشیم.

قطعا در اندازه‌گیری نکردن بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا ریسک‌هایی وجود دارد. اگر شما در تجزیه و تحلیل عملکرد واقعی سرمایه‌گذاری نمی‌کنید، ممکن است هیچ‌گاه مطمئن نباشید که محتوای شما مؤثر بوده یا به اهداف بازاریابی‌تان دست می‌یابد. با توجه به روند‌های بازاریابی دیجیتالی که نتایج چشم‌گیری را وعده می‌دهد، می‌توان به سادگی از گزارش‌های مشاهده شده و تحلیل شده‌ای که جمع‌آوری کرده‌اید به سمت جدیدترین تاکتیک‌ها تغییر مسیر بدهید و در نهایت در مواردی سرمایه‌گذاری کنید که به دست‌یابی به اهداف‌تان منجر نمی‌شود.

در عوض، ارزش اطلاعات را به‌کار بگیرید تا ایده‌ها به پیشرفت‌های قابل اجرا تبدیل شود. همان‌طور که پروفسور‌های بازاریابی یادآور می‌شوند، هنگامی که شما به اندازه‌گیری بازگشت سرمایه روی می‌آورید، می‌توانید به مفاهیم انتزاعی نظیر هزینه کسب مشتری، توجه ویژه‌ای داشته باشید. شما همچنین ممکن است متوجه شوید که مسیرهای خاصی با بیشترین بهره‌وری را پیش رو دارید، که ممکن است شما را به تغییر استراتژی خود تشویق کند، تا فرصت‌های بهره‌وری را به حداکثر برسانید. با گذشت زمان، دیدگاهی که از یک عملکرد ارزیابی قوی به دست می‌آورید، فرضیه‌های شما درباره آن‌چه که موثر است و آنچه که موثر نیست را به چالش می‌کشد. یا این‌که شما را به تصمیم گیری هوشمندانه و آگاهانه درباره استراتژی محتوا  توانمند می‌سازد.

اگر فعالیت‌های بازاریابی محتوای خود را اندازه‌گیری و ارزیابی نکنید، سنجش برنامه‌های بازاریابی محتوا برای رشد آینده بسیار پیچیده خواهد بود. این مسئله مهم است زیرا همان‌طور که گزارشات CMI نشان می‌دهد، سازمان‌ها با رشد بلوغ بازاریابی محتوایی خود، تمایل دارند بیشتر بودجه خود را صرف بازاریابی محتوا کنند. نگاهی نزدیک‌تر به معیارهای کلیدی می‌تواند دیدگاهی وسیع  که تصمیمات آینده را هدایت می‌کند، به شما ارائه داده و به شما این امکان را ‌بدهد که بازاریابی محتوا را حتی برای تاثیر بیشتر، بهینه کنید.

دستیابی به بازگشت سرمایه ممکن است در نگاه اول پیچیده باشد اما این کار لزوما دشوار نیست. با استفاده از معیارهای مناسب و یک پلتفرم بازاریابی محتوای یکپارچه برای کمک به شما در ارزیابی گزارش‌هایتان، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هم محتوای شما و هم تیم ایجادکننده آن کاملا با اهداف بازاریابی شما همسو هستند. با تکیه بر موفقیت‌های بازاریابی محتوا برای رسیدن به فرازهای بالاتر، شما می‌توانید رویای خود از بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا را به واقعیت تبدیل کنید.

در پایان مقاله ۵ اشتباه بازاریابان محتوا را مطالعه کنید و از خطاهای احتمالی بازاریابی محتوا جلوگیری کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search