درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

نگرش استراتژیک برای بازاریابی محتوایی

نگرش استراتژیک برای بازاریابی محتوایی
فهرست مطالب

درباره‌ کار داخلی بر روی نام تجاری خود چه می‌دانید؟ چه کسی در دفتر کار شما محصولات و قراردادهای جدید رقبا را دنبال می‌کند؟ راهکارتان برای صدرنشینی در زمینه‌ صنعتی‌تان چیست؟ زمانی که دیدگاه مخاطبان نسبت به محصولات شما منفی می‌شود، چه کسی در تیم شما هشدار می‌دهد؟ همه این تفکرات نیازمند نگرش راهبردی برای بازاریابی محتوایی است.

کسب نگرش راهبردی (استراتژیک) همواره اولویت اصلی تیم‌های محتوایی و تجاری است. آگاهی از آن چه مخاطبان و رقبای شما انجام می‌دهند، موضوعی حیاتی برای موفقیت است و بازاریان محتوایی با استفاده از راهکارهای مختلف به این اطلاعات دسترسی دارند. رصد متناوب رفتار سایت، شاخص‌های تبلیغاتی و تعاملات رسانه‌های اجتماعی می‌تواند در زمان‌هایی که رقبای شما در حال اجرای یک کارزار (کمپین) جدید هستند یا یکی از نام‌ها تجاری برتر در زمینه‌ کاری شما محصولی جدید را رونمایی کرده است، نمادی مناسب برای هشدار به شما باشد.

برای به دست آوردن نگاه استراتژیک برای سایت خود به کمک بازاریابی محتوا، با دپارتمان تولید محتوا نوین مارکتینگ تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان خبره ما بهره‌مند شوید.

اما چه می‌شود اگر تیم‌های بازاریابی توانایی بیشتری در یافتن این نگرش راهبردی داشته باشند و آن‌ها را با سازمان‌های بزرگ‌تر به اشتراک بگذارد؟

 از اینجا بخوانید : چرا معیارهای بازاریابی، کلیدی برای دستیابی بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا است

شنیدار فعال و مشتاقانه برای داشتن استراتژی محتوایی

نگرش استراتژیک بازاریابی محتوایی - شنیدار فعال و مشتاقانه

اغلب تیم‌های بازاریابی داده‌های خود را از ده‌ها منبع مختلف به دست می‌آورند و یافتن الگویی درست برای استفاده از این اطلاعات کار آسانی نیست. این مشکل اغلب زمانی روی می‌دهد که آموزه‌های بازاریابی را به عنوان راه چاره در نظر می‌گیرند، خصوصاً اگر شاخص‌های تولید و دنبال کردن محتوا را برای دست‌یابی به کارایی خاصی طراحی کنید و سپس تلاش کنید که آن‌ها را در قالب پژوهش‌های بازار بریزید. در چنین شرایطی تلاش‌های شما بیهوده خواهد بود و به نتیجه نمی‌رسد.

با این که تیم‌های محتوایی به دنبال درکی درست از تغییر فشار بازار برای استفاده‌ مستقیم از آن در فرآیند تولید محتوا هستند، اما انتخاب موضوع، لحن و حتی فرمت آن، عناصری هستند که از باورهای تولیدکنندگان محتوا درباره مخاطبانشان نشأت می‌گیرند.

با استفاده از رویکردی مشابه برای دست یابی به نگرش‌های صنعتی، بازاریابان محتوایی می‌توانند بدون نیاز به کار بیشتر برای جمع‌آوری اطلاعات، عناصر اساسی برای هدایت پژوهش‌های بازار را تنظیم کنند. چندین رویکرد شنیداری وجود دارند که تیم شما می‌توانند از آن‌ها برای درک بهتر از مخاطبان فعلی و جمع آوری نگرش‌ راهبردی ارزشمند، در جهت پیشرفت و حرکت رو به جلوی کسب‌وکار شما استفاده کنند.

به طور کلی، این روش‌ها را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  • مشتاقانه: تیم شما محتوایی را گسترش دهند که هدف از آن فرضیه‌ای درباره‌ علایق و گرایش‌های مخاطبان باشند.
  • فعال: تیم شما محتوایی را توسعه دهد که داده‌های تعاملی مخاطبان را به دست آورد.

 از اینجا بخوانید : هزینه کسب مشتری( CAC ) در جدال با ارزش طول عمر مشتری ( CLV )

بینش محتوایی کنش پذیر

نگرش استراتژیک بازاریابی محتوایی - بینش محتوایی کنش پذیر

پیش از آغاز کمپین محتوایی بزرگ، داده‌های زیادی وجود دارند که شرکت شما باید از آن‌ها آگاه باشد.

پژوهش کلمات کلیدی سئو اطلاعاتی درباره‌ آن چه کاربران فکر می‌کنند و آن چه رقبای شما روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند را به نمایش می‌گذارد. رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای بازاریابی محتوایی می‌توانند شامل تجزیه و تحلیل‌های اتوماتیک برای موضوعات پرطرفدار و اطلاعات رفتاری کاربران باشند، داده‌هایی که تیم را از موضوعات پرطرفدار آگاه می‌کنند. وضعیت فناوری بازاریابی خود را مورد آزمایش قرار دهید تا بدانید که چگونه می‌توانید نگرش‌های خودکار کسب و کار خود را بهبود دهید.

زمانی که گزارش مربوط را جمع آوری کردید، ادغام تجزیه و تحلیل پژوهش بازار با سایر روش‌های دسترسی به مخاطبان، روشی عالی برای کاربردی کردن این اطلاعات است. وقتی شما زمانی را برای بررسی و تحلیل کارایی وضعیت کلی بازاریابی محتوایی صرف می‌کنید، چرا وضعیت موجود بازار را در نظر نگیرید؟

شما می‌توانید گزارش‌هایی ساده از نگرش‌های خود را با در نظر گرفتن سه زمینه‌ کلیدی زیر، برای تیم‌های بزرگتر فراهم کنید:

نگرش‌های مخاطبان

مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه چیزی می‌خواهند؟ داده‌هایی نظیر جمعیت شناسی بازدیدکننده‌ها، رفتار‌های جستجو و یا سایت‌های ارجاع دهنده می‌توانند به شما کمک کنند که بفهمید کسب و کار شما چگونه به کاربران ارائه می‌شود.

برای درک بهتر نگرش‌های مخاطبان به مقاله مخاطب کیست و چرا مهم است مراجعه کنید.

نگرش‌های صنعتی

نگرش استراتژیک بازاریابی محتوایی - نگرش‌های صنعتی

موضوعات جاری و پرطرفداری که امروز و فردا بر نام تجاری اثر می‌گذارند چه مواردی هستند؟ عناصری نظیر رفتار جستجو، مکالمات در رسانه‌های اجتماعی و یا موضوعات محتوایی محبوب در دوره‌ زمانی خاصی، به درک درست از آنچه در فضای صنعتی می‌گذرد کمک می‌کند.

نگرش رقیب

رقبای شما چه مواردی را مهم در نظر می‌گیرند و چگونه با مخاطبان شما تعامل می‌کنند؟ تغییرات در رقابت‌های جستجویی، هشدارهایی درباره رتبه‌ صفحه و شنوایی اجتماعی و حتی مطالعه‌ محتوای تولیدی توسط رقبا می‌تواند به کسب درک درستی از آنچه در مقابل شما وجود دارد، کمک می‌کند.

بینش محتوایی کنش گرا (فعال)

بسیاری از فعالیت‌های پژوهشی بازار شامل برقراری ارتباط با مخاطبان شما هستند. نظرسنجی‌ها، گروه‌های متمرکز، برنامه‌های آزمایشی و استفاده از مجموعه‌ای از روش‌ها به یافتن آنچه در ذهن مخاطبان شما می‌گذرد کمک می‌کند. با اینکه ممکن است که تیم محتوایی شما به طور مداوم از برخی از این روش‌ها استفاده کنند، اما همیشه روش‌های متنوع دیگری هم وجود دارند که تیم شما می‌توانند از آن‌ها برای دستیابی کامل‌تر به چنین اهدافی بهره ببرند.

قرار دادن محتوای ورودی با ارزش با نگرش استراتژیک

نگرش استراتژیک بازاریابی محتوایی - قرار دادن محتوای ورودی با ارزش با نگرش راهبردی

قرار دادن محتوایی پر ارزش در بخش ورودی سایت، به شما امکان پرسیدن چند سؤال ساده از بازدیدکنندگان را می‌دهد. شاید دلتان بخواهد که این سؤالات کاوش‌گرا را به صورت اختیاری در صفحه‌ ورودی بگذارید تا گزینه‌های بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید، چنین کاری معمولاً به تعامل بیشتر کاربران و دستیابی به اطلاعات بیشتر منجر می‌شود.

محتوای تعامل گرا

یکی از راه‌های نگرش راهبردی، محتوای تعامل گرا است. اگر سؤالات در رسانه‌های اجتماعی یک چیز درباره‌ کاربران به ما بیاموزد، این است که مخاطبان اطلاعات و نظرات خود را در محیط‌های محتوایی تعامل‌گرا بهتر به اشتراک می‌گذارند. اگر به دنبال راهی خلاقانه برای پرسیدن یک سؤال از مخاطبان خود هستید، آن را در تجربه‌ محتوایی خاصی ارائه کنید که محتوا قابل دسترسی و اشتراک‌گذاری آسان باشد.

آزمایش تجربه‌ کاربری

در حالی که گرو‌ه‌های متمرکز بر محصولات ممکن است از فعالیت‌های معمول تیم محتوایی شما دور شوند، اما آزمون‌های تجربه‌ کاربری روشی رایج برای دستیابی تیم شما به داده‌های یک به یک بازدیدکنندگان بالقوه می‌شود. ثبت بازدیدها و اشتراک‌گذاری نگرش‌هایی که به طور طبیعی از تعاملات کاربران ناشی می‌شوند، از ورای سؤالات شما یافته‌هایی عالی به دست می آیند.

هوشمند شدن

ایده‌ اصلی هوشمند شدن دو برابر کردن وظایف تیم محتوایی شما و تبدیل آن‌ها به تحلیل‌گر محتوا نیست. بلکه هدف این است که بدانیم اکثر کاری که بازاریابان محتوایی انجام می‌دهند ما را به مخاطبان نزدیک‌تر می‌کند و نگرش‌های صنعتی آن‌ها می‌تواند برای شرکت‌های ما سودمند باشد. یک رویکرد بازاریابی تأثیرگذار و درست، هم به ایجاد تجربه‌ کاربری محتوای منحصر به‌فرد و هم درک درستی از تجربه‌ها در پس‌زمینه‌ای بزرگتر و در فضایی رقابتی دارد.

هدف از هوشمند بودن در تولید محتوا فقط کسب اطلاعات بیشتر نیست، بلکه هدف تبدیل توزیع‌کنندگان کلیدی تیم شما به عنصری اساسی در راهبرد کسب و کار نام تجاری شما است. بازاریابان محتوایی جایگاهی منحصر به‌فرد برای نمایش درک بهتری از نام‌های تجاری بزرگ‌تر دارند، اما این موضوع تنها زمانی روی می‌دهد که تیم شما به صدای آن‌ها گوش فرا دهد و از آن‌ها برای راهبری کار خود استفاده کند.

به دنبال راه‌های بیشتری برای درک بهتر مخاطبان و محل‌های فروش مربوط به کار خود باشید. یافته‌های خود را به کاراترین روش‌ها جمع‌آوری و به تیم خود گزارش کنید. به آن‌ها نشان دهید که نگرش راهبردی کسب شده توسط شما چگونه می‌تواند بر آنچه باید در گام‌های بعدی شرکت در نظر بگیرید، اثرگذار باشد. این کار فرمولی قدرتمند، هم برای بهبود کیفیت بازاریابی شما و هم برای هدایت راهبردهای طولانی مدت نام تجاری شما است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search