درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

چک لیست ۳۶ مرحله‌ای برای نوشتن مطلب سئو شده

چک لیست 36 مرحله‌ای برای نوشتن مطلب سئو شده
فهرست مطالب

قبل از انتشار پست بعدی خود در وبلاگ این چک لیست ۳۶ مرحله‌ای را مطالعه کنید و بر طبق آن پیش روید. مطمئن شوید که مطلب شما با کمک نکاتی که در این مقاله به شما می‌گوییم بهینه شده باشد. مطلب شما باید برای خواننده، موتورهای جستجو و هدف شما از بازاریابی بهینه شده باشد. در ادامه کارهایی که برای نوشتن مطلب سئو شده باید انجام دهید را بخوانید.

یک چک لیست کامل برای نوشتن مطلب بهینه شده در وبلاگ شما

۱.یک عنوان جذاب برای نوشته انتخاب کنید

یک ایده برای عنوان تولید محتوا خود پیدا کنید و بنویسید. وقتی عنوان مطلب خود را انتخاب کنید، هدفتان از نوشتن موضوع مطلب را تا پایان نوشتن می‌دانید. عنوان نوشته شما می‌تواند به آن مسیر دهد.

۲.مخاطب خود را شناسایی کنید

زمانی که مخاطب خود را بشناسید، نوشتن مطلب برای شما آسان‌تر می‌شود. اگر مخاطب خود را نمی‌شناسید از الگوی رفتاری خریدار که مطالب شما را مطالعه می‌کند کمک بگیرید. این مخاطبان گاهی از خود نشانه‌هایی می‌گذارند. از نحوه نوشتن نظرات در بخش وب‌سایت خود استفاده کنید.

۳.هدفتان را بشناسید

برای حرکت به سمت هدف مشخص شده باید یک برای نوشتن مطلب خود یک برنامه داشته باشید. بنابراین یکی دیگر از مواردی که برای شروع مطلب جدید باید به آن توجه داشته باشید، مشخص کردن برنامه و هدف مناسب شما برای تولید محتوا است.

۴.یک کلمه کلیدی اصلی انتخاب کنید

مطلب سئو شده- یک کلمه کلیدی اصلی انتخاب کنید

پیدا کردن کلمات کلیدی که مختص به حوزه فعالیت شما باشد در نگاه اول شاید سخت به نظر برسد. اما امروزه ابزارهایی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌تواند کلمات کلیدی مفید را پیدا کنید و در نوشته‌های خود به کار برید. ابزارهایی مانند Keyword tool، Google trends به شما کمک می‌کند تا بتوانید کلمات کلیدی مرتبط با هدف خودتان را پیدا کنید. البته از پیشنهادات گوگل هم غافل نشوید. کافی است یک موضوع برای نوشتن را درون کادر گوگل جستجو کنید و منتظر پیشنهادات در پایین صفحه باشید. گوگل عباراتی که بیشترین سرچ را توسط کاربران داشته را به شما نشان می‌دهد و این کار شما را آسان می‌کند.

۵.از کلمه کلیدی در عنوان استفاده کنید

برای نوشتن مطلب بهینه مطمئن شوید کلمه کلیدی که می‌خواهید انتخاب کنید حتما داخل عنوان به کار برده باشید. اما انتخاب کلمه کلیدی اصلی هم نیاز به بررسی دارد. باید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که موضوع را در بر گیرد و گویای آن باشد. کلمه کلیدی اصلی باید یک کلیدواژه برتر برای صنعت شما باشد.

 از اینجا بخوانید : نوآوری‌های جدید برای توسعه برنامه تجاری خود با تبلیغات

۶.کلمات کلیدی ثانویه انتخاب کنید

چند کلمه کلیدی ثانویه برای متن در نظر بگیرید. این کلمات باید با موضوع نوشته شما مرتبط باشد. یک چک لیست قوی شامل کلمات کلیدی ثانویه است که مرتبط با هدف شما باشد. بهتر است سه یا چهار کلمه کلیدی LSI برای متن انتخاب کنید. کلمات کلیدی LSI با کلیدواژه اصلی یک هدف را دنبال می‌کنند و برای فهماندن بهتر موضوع مقاله به گوگل و باقی موتورهای جستجو است.

۷.بیشتر از ۳۰۰ کلمه بنویسید

یک مطلب ارزشمند در فضای وب، بیشتر از ۳۰۰ کلمه محتوای متنی دارد. شما باید مطلب را تا جایی ادامه دهید که سر و ته داشته باشد و تمامی موضوعات مورد نظر شما را تحت پوشش قرار دهد. متن‌های بیشتر از ۳۰۰ کلمه این پیامد را برای گوگل و موتورهای جستجو دارد که نوشته شما به عنوان یک منبع کامل است.

۸.محتوای ارزشمند اضافه کنید

مطلب سئو شده- محتوای ارزشمند اضافه کنید

در حین نوشتن پیشنهاد می‌کنیم کمی به جزئیات هم بپردازید. البته این جزئیات باید برای خواننده مفید باشد. نوشتن اطلاعات اضافی که از حوصله مخاطب خارج باشد به نفع شما نیست. اطلاعات مختصری مانند آمار، حقایق، اخبارها و مانند این‌ها می‌تواند برای خواننده جذاب و مفید باشد.

۹.نشان دهید، نگویید!

از مثال‌های واضحی استفاده کنید که موضوع را برای خواننده روشن کند. قراردادن یک نمودار، تصاویر و … می‌تواند پیام شما را به خوبی به مخاطب برساند. بنابراین تنها نوشتن متنی ممکن است آن‌ها را جذب نکند. از قدرت بصری غافل نشوید.

۱۰.از فعل معلوم به جای فعل مجهول استفاده کنید

بسیاری از نویسندگان به نوشتن فعل مجهول عادت دارند. این به نفع شماست تا برای جذب خواننده از افعال معلوم استفاده کنید.

۱۱.در متن، زیر دیپلم صحبت کنید

این که باید کیفیت نگارش خود را بالا نگه دارید، بحثی نیست. اما تا جایی که می‌توانید ساده بنویسید. از اصطلاحات پیچیده خودداری کنید و به طرز عجیبی لقمه را در دهان خواننده بگذارید. استفاده از کلمات پیچیده و با مفاهیم بسیار تخصصی باعث می‌شود بخشی از مخاطبان خود را از دست بدهید.

 از اینجا بخوانید : تاثیر توضیحات متا و برندسازی بر نرخ کلیک

۱۲.سارق محتوا نباشید

استفاده از محتوای کپی شده، کاملا به ضرر شماست و از اعتبارتان کم می‌کند. خوانندگان باهوش این موضوع را متوجه می‌شوند و ممکن است قضاوت‌های نادرستی درباره شما داشته باشند. چون آن‌ها فکر می‌کنند که شاید توانایی و قدرت نوشتن یک مطلب مختص به حرفه خود را نداشته‌اید و با تکیه به متن افراد دیگر ادعای بیهوده می‌کنید.

یکی از ویژگی‌های نوشتن مطلب بهینه این است که محتوای آن کاملا اورجینال باشد.

۱۳.به دنبال منابع معتبر بگردید

مطلب سئو شده- به دنبال منابع معتبر بگردید

در صورتی که برای قسمتی از نوشته خود می‌خواهید اشاره‌ای به محتوای یک وبلاگ داشته باشید، حرفه‌ای است که لینک منبع آن را در نوشته خود قرار دهید.

۱۴.نوشته خود را تیتربندی کنید

هر چقدر متن شما بهتر دسته بندی شود، ارزش آن برای گوگل و موتورهای جستجو بیشتر است. برای این کار می‌توانید در عنوان از تگ‌ها H2 و H3 استفاده کنید.

۱۵.استفاده از کلمه کلیدی اصلی در تیتر

حداقل در یکی از تیترهای خود سعی کنید از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید.

۱۶.پاراگراف‌های بلند را بشکنید

اگر محتوای شما طولانی است، سعی کنید آن را به چند پاراگراف تقسیم کنید. اما برای این تقسیم بندی را طوری انجام دهید که مفهوم جمله شما در پایان پاراگراف کامل شده باشد. با این کار متن شما خواناتر هم می‌شود.

۱۷.قسمت‌های مهم در متن را بولد کنید

شما می‌توانید کلمه یا عبارات مهم در متن را بولد و برجسته کنید. خواننده با نگاه کردن به مطلب شما تا حدودی متوجه موضوع نوشته شما می‌شود. این کار برای موتورهای جستجو هم ارزشمند است.

 از اینجا بخوانید : ۶ دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست و حتی در واقع بدتر است

۱۸.به محتوای خود گرافیک اضافه کنید

مطلب سئو شده - به محتوای خود گرافیک اضافه کنید

برای چک لیست خود از تصاویر و فیلم‌ها استفاده کنید تا محتوای شما را جذاب‌تر کند. محتوای متنی می‌تواند حوصله خواننده را سر ببرد و کاری کند که او از ادامه خواندن دست بکشد.

۱۹.برای تصاویر سایز مناسب در نظر بگیرید

تصاویر بزرگ و با کیفیت بالا می‌تواند سرعت بارگزاری صفحه متن شما را کاهش دهد. تجربه نشان داده کاربران در این مرحله از صفحه‌های سنگین که لود تصاویر کم‌سرعتی دارند، خارج می‌شوند.

۲۰.کلمه کلیدی اصلی را به عنوان alt عکس‌ها بنویسید

زمان بارگزاری عکس در پنل مدیریتی محتوای سایت، قسمتی به عنوان alt وجود دارد؛ در این قسمت کلمه کلیدی اصلی محتوای خود را بنویسید.

۲۱.از کلمه کلیدی اصلی برای نام و عنوان عکس استفاده کنید

در همان قسمتی که alt عکس برای محتوا انتخاب کردید، می‌توانید برای عکس نامگذاری کنید. کلمه کلیدی اصلی متن را برای نام و عنوان نوشته بگذارید. برای نامگذاری عنوان عکس، باید این کار را بر روی خود عکس انجام دهید.

۲۲.به حق نسخه برداری عکس توجه کنید

قبل از بارگزاری عکس توجه کنید که حق نسخه برداری آن را نقض نکرده باشید. این کار را برای ویدیوها هم انجام دهید.

۲۳.برای عنوان صفحه، عنوان اصلی را در نظر بگیرید

همان عنوانی که برای نوشته خود نوشته‌اید، در قسمت عنوان صفحه هم بنویسید. اما موضوعی که برای این دو عنوان مهم است، وجود کلمه کلیدی اصلی است و توجه داشته باشید که عنوان صفحه شما منحصر به فرد باشد. در واقع از این عنوان نباید در صفحات دیگر وبلاگتان مشاهده شود.

۲۴.برای توضیحات متا، کلمه کلیدی اصلی فراموش نشود

برای توضیحات متا به دو قانون توجه کنید. اول این که کلمه کلیدی اصلی در متا وجود داشته باشد که بهتر است این کلمه در ابتدای متن توضیحات شما باشد. موضوع بعدی این است که برای نوشتن این قسمت حداکثر می‌توانید از ۳۲۰ کاراکتر استفاده کنید.

۲۵.وجود کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول ضروری است

این کار توسط کرولر موتور جستجو بررسی می‌شود. پس پاراگراف اول محتوای خود را طوری بنویسید که کلمه کلیدی اصلی شما جایی برای قرارگیری داشته باشد.

۲۶.کلمه کلیدی اصلی را در انتهای متن به کار برید

با قرار دادن کلمه کلیدی در قسمت‌های آخر محتوای خود نشان می‌دهید که هدف خود را در سرتاسر آن حفظ کرده‌اید.

۲۷.چگالی کلمه کلیدی اصلی را رعایت کنید

مطلب سئو شده - چگالی کلمه کلیدی اصلی را رعایت کنید

زیاده روی یا استفاده کمتر از حد استاندارد برای محتوای شما صحیح نیست. یکی از مهم‌ترین موضوعات برای نوشتن مطلب بهینه رعایت کردن چگالی کلمه کلیدی است. شما به یکباره نباید برای قسمت خاصی در متن، از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید. سعی کنید بسته به تعداد استاندارد از آن در فضاهای مختلف در محتوا استفاده کنید.

۲۸.از کلمات کلیدی ثانویه در متن استفاده کنید

خوب است حداقل یک بار از کلمات کلیدی ثانویه در محتوای خود استفاده کنید.

۲۹.حداقل یک لینک داخلی داشته باشید

یک نوشته مرتبط با محتوای فعلی در وبلاگ خود را در نظر بگیرید و در متن به آن لینک دهید. لازم است این نوشته در وبلاگ منتشر شده باشد.

۳۰.حداقل یک لینک خارجی ایجاد کنید

همانطور که ایجاد لینک داخلی برای نوشته شما مهم است، قرار دادن یک لینک خارجی با کیفیت هم می‌تواند یک امتیاز برای داشتن محتوای بهینه شده باشد. برای این کار می‌‎توانید به سایت‌های خارجی معتبر و با کیفیت مراجعه کنید.

۳۱.لینک‌های خروجی را در پنجره جدید باز کنید

با قرار دادن لینک خارجی برای محتوا، تنظیماتی را انجام دهید که آن لینک را در پنجره جدیدی باز کند تا خواننده در سایت شما حضور داشته باشد.

۳۲.با فراخوان call to action به نوشته خود پایان دهید

یک پایان مشخص برای نوشته خود داشته باشید. همانطور که گفتیم یک مطلب بهینه ابتدا و پایان درستی دارد. این یعنی هدف شما تا پایان نوشته مورد توجه‌تان بوده است.

۳۳.عناوین خود را بازنویسی کنید

مطلب سئو شده - عناوین خود را بازنویسی کنید

به ابتدای متن برگردید و از ابتدا عنوان‌های خود را بخوانید. ممکن است لازم باشد برخی از آن‌ها را تغییر دهید تا کیفیتشان بیشتر شود. در نظر داشته باشید که عنوان اصلی شما باید کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد تا در نتایج جستجو نشان داده شود.

۳۴.برای اشتراک گذاری متن، خواننده را تشویق کنید

لینک‌هایی را برای به اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید تا کاربر با کمترین زحمت برای اشتراک گذاری محتوای شما ترغیب شود.

۳۵.نسخه نهایی را ویرایش کنید

در پایان کار بهتر است مجدد محتوای خود را با دقت بخوانید و آن را ویرایش کنید. در این مرحله ممکن است با اشتباهات املایی و نگارشی زیادی روبرو شوید و برای رفع آن قبل از انتشار محتوا اقدام کنید.

۳۶.سئوی صفحه را بررسی کنید

سئوی صفحه یک راهنمای خوب است. در پایان مراحل این قسمت را چک کنید تا سئو سایت شما کامل‌تر شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search