درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

سازماندهی فرآیند بهینه سازی تبدیل

سازماندهی فرآیند بهینه سازی تبدیل
فهرست مطالب

بیساری از آدم‌ها مانند من وسواس نظم دارند. من وقتی که بیشتر از یک روز برنامه‌ی کاریم را چک نکنم، شدیدا عصبی می‌شوم. همچنین باید از کاری که گروهم در هر ساعت انجام می‌دهند هم خبر داشته باشم. و این یکی از مهم‌ترین بخش های فرایند بهینه سازی تبدیل در سازمان است.

من اعتقاد عمیقی به این جمله از جیمز کش پنی دارم:

هیچ کسب و کاری بدون سازمان‌دهی مناسب موفق نمی‌شود.

به هر حال در بازار زمینه‌هایی وجود دارد که سازماندهی آن بسیار سخت است. بهینه سازی نرخ تبدیل (تبدیل بازدیدکننده و مشتری به خریدار) یکی از همین موارد است. معمولا برای این کار، در کنار افراد و ابزارهای متعدد، به زمان زیادی نیز نیازمند هستیم.

بهینه سازی تبدیل - سازماندهی فرآیند

من همیشه از چند ترفند ساده برای کارآمد و سازمان یافته‌‌تر شدن فرآیند بهینه سازی تبدیل استفاده می‌کنم. این ترفندها عبارتند از:

۱. با استفاده از Serpstat فرآیند بهینه سازی تبدیل خود را به چک لیستی کاربردی تبدیل کنید

بهینه سازی تبدیل ، فرآیندی جاری است که بر مراحل و تاکتیک‌های متنوعی استوار است. این فرآیند شامل حجم زیادی از تجزیه و تحلیل‌ها، طراحی‌ها و آزمون‌ها است. به همین علت، هرگز نباید تصور کنید که کار شما با آن تمام شده است. با در نظر گرفتن این نکته، چگونه می‌توان این فرآیند را به گونه‌ای سازمان دهی کرد که کار واقعا به اتمام برسد؟

من به شخصه هوادار استفاده از برنامه‌های روزانه و چک لیست‌ها هستم.

 از اینجا بخوانید : ایجاد تجربه کاربری بهتر برای مشتریان

زمانی که فرآیند بهینه سازی تبدیل را بررسی می‌کنید، راهکارهای مدیریت وظایف شما بایستی شامل همکاری قوی میان بخش‌های مختلف گروه برای استفاده از نظرات اعضای مختلف و کارشناسان گروه باشد، وظایف همه‌ افراد رصد و از آن‌ها برای تکمیل یکدیگر استفاده شود.

Serpstat پلتفرم بازاریابی چندکاره‌ای است که جدای ارائه‌ی ویژگی‌های کاربردی متنوع، هر دو ویژگی مدیریت وظایف و همکاری گروهی را ارائه می‌دهد. من استفاده از این پلتفرم برای مدیریت امور جاری مرتبط با بازاریابی را دوست دارم چون به کنترل همزمان همه چیز علاقه‌مند هستم. با استفاده از Serpstat می‌توانید سئو، رتبه‌ی صفحه و بهینه سازی تبدیل را همزمان مدیریت کنید.

سایت خود را به عنوان یک پروژه در این پلتفرم اضافه کنید و با استفاده از بخش‌های چک لیستی متنوع این ابزار، از محتوا گرفته تا تجزیه و تحلیل، سایت خود را بررسی کنید. می‌توانید چک لیستی برای بهینه سازی تبدیل خود بسازید و از آن برای اطلاع رسانی به اعضای گروه و افزایش کارایی آنها استفاده کنید.

بهینه سازی تبدیل - Serpstat

شاید فرآیند بهینه سازی تبدیل شما با آنچه که من انجام می‌دهم کمی متفاوت به نظر برسد؛ اما در ادامه چند مورد را معرفی خواهم کرد که ممکن است دوست داشته باشید در چک لیست خود اضافه کنید:

  • مسیر بازدید کنندگان را شناسایی کنید: چگونه و چرا کاربران به صفحه‌ی فرود شما می‌آیند و چگونه می‌توانید خدمات بهتری را به آن‌ها ارائه دهید؟ تجربه‌ی کاربری آن‌ها از کجا شروع می‌شود؟
  • هدف کاربران را شناسایی کنید (خصوصا اگر از ترافیک ارگانیک (از طریق موتورهای جستجو) آمده‌اند.
  • شخصیت کاربر را توسعه دهید
  • فرآیند فروش خود را تجسم کنید
  • نسخه‌ی بهینه شده‌ی صفحه‌ی فرود را بسازید
  • دکمه‌ی اقدام برای عمل اولیه (فروش) و ثانویه (مشاهده تصاویر، تکمیل فرم، شرکت در نظرسنجی و غیره) را تعریف کنید. برای دکمه اقدام به عمل یا CTA مقاله” CTA چیست؟ با تمام معجزه‌هایش آشنا شوید “. را بخوانید
  • افزونه‌ی تبلیغات کلیکی خود را نصب کنید .
  • فرم‌های جاذب مشتری طراحی کنید.
  • صفحات فرود متنوعی بر اساس مسیر و شخصیت کاربر بسازید
  • اهداف خود در گوگل آنتالیتیکس را ثبت کنید.
  • آزمون‌های کارایی را اجرا کنید.
  • وضعیت دکمه‌ی اقدام برای عمل رقبا را ارزیابی کنید و از آن‌ها برای بهبودهای آینده‌ی سایت خود استفاده کنید
  • فرآیند آزمون A/B را انجام دهید. این آزمون بسیار مهم است همه چیز درباره A/B تستینگ را در این مقاله بخوانید : تست A/B را کاملا بشناسید

۲. با استفاده از Salesmate مشتریان خود را سازمان دهی و مدیریت کنید

حتماً متوجه شده‌اید در چک لیستی که پیش‌تر ارائه کردم، شامل انواع مختلفی از دکمه‌های اقدام برای عمل احتمالی است که باید به صفحه‌ی فرود افزوده شود. نکته‌ی اصلی این است که، مهم نیست چه محصولی را به فروش می‌رسانید، اکثر مشتریان شما برای خرید مستقیم و سریع آماده نیستند.

اکثر بازدیدکنندگان از سایت شما نیازمند به زمانی برای بررسی همه‌ی گزینه‌ها، مقایسه‌ی قیمت‌ها و یا زمان بهتری برای خرید هستند. از این رو، دکمه‌های اقدام برای عمل ثانویه اهمیت بیشتری دارند. شما باید برای بازدیدکنندگان سایت خود این امکان را فراهم کنید که چند مورد از اطلاعات ارتباطی خود را در اختیارتان قرار دهند تا شما بتوانید در آینده نام تجاری خود را به آن‌ها یادآوری کرده و آن‌ها را برای خرید متقاعد کنید.

انواع مختلفی از روش‌ها برای انجام این کار وجود دارد:

  • تشویق کاربران به عضویت در خبرنامه و استفاده از پیشنهادات ویژه
  • دعوت کاربران به دنبال کردن نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی
  • پیشنهاد شرکت در نظر سنجی‌ به کاربران

البته انواع مختلف مشتریانی نیز وجود دارند که باید مدیریت شوند:

  • دنبال کنندگان در رسانه‌های اجتماعی
  • افرادی که نام تجاری شما را در شبکه‌های اجتماعی و دنیای وب، هم از نگاه مثبت و هم از نگاه منفی، رصد می‌کنند
  • اعضای خبرنامه
  • کاربرانی که در نظرسنجی شما شرکت کرده‌اند و از اولین تجربه‌ی کاربری خود راضی به نظر می‌رسند
  • کاربرانی که در نظرسنجی شما شرکت کرده‌اند اما اولین تجربه‌ی کاربری خود ناراضی هستند

چگونه می‌توانید همه‌ی این مشتریان را سازماندهی کرده و از شخصی سازی تجربه‌ی کاربری آن‌ها مطمئن شوید؟ برای این کار به راهکار مدیریت ارتباط مشتری قدرتمندی نیاز دارید. خوشبختانه یک روش خوب و کاربردی برای شما وجود دارد.

Salesmate راهکاری برای مدیریت مشتریان است که من برای سازماندهی و جذب مشتری از آن استفاده کرده‌ام. این ابزار تعداد زیادی از موارد را یکپارچه سازی کرده تا به شما در مدیریت دنبال کنندگان رسانه‌های اجتماعی، اعضای خبرنامه، شرکت کنندگان در نظرسنجی‌ها و غیره کمک کند. با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید هریک از اعضای گروه خود را به تعامل با دسته‌ای خاص از مشتریان مأمور کنید.

این ابزار به گونه‌ای شفاف و بدون به‌هم ریختگی فرآیند فروش را ساماندهی می‌کند و به گروه شما اجازه می‌دهد که یک به یک با مشتریان تعامل کنید.

 بهینه سازی تبدیل  - Salesmate

۳. تجمیع همه چیز در کنار هم با Cyfe

بهینه سازی تبدیل شامل حجم زیادی از بررسی‌ها و ارزیابی های مجدد است. شما می‌توانید از روش‌های بررسی مجدد وظایف هفتگی یا ماهیانه برای تجزیه و تحلیل عمیق داده‌ها استفاده کنید. اما توصیه‌ی من به شما این است که با استفاده از یک میزکار قدرتمند، در کنار پیشبرد کارها، نیم نگاهی هم به وضعیت جاری داشته باشید و با صرفه جویی در زمان، گزارش‌‌ها را با دقت بیشتری بررسی کنید.

من برای بررسی انواع مختلف آمارها، شامل رشد در شبکه‌های اجتماعی و اشارات به نام تجاری، از Cyfe استفاده می‌کنم. همچنین این ابزار برای رهگیری انواع مختلف شاخص‌ها و وظایف بهینه سازی تبدیل هم کاربرد بسیاری دارد. چند مورد از شاخص‌های تبدیل پرکاربردی که در این ابزار وجود دارند به شرح زیر هستند:

همچنین Cyfo با ارائه امکان اشتراک میز کار شما، اعضای گروه را هم از وظایف مهم و اعلانات آگاه می‌کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search