درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

معرفی ۳ ابزار فوق العاده Google Ads

معرفی 3 ابزار فوق العاده Google Ads
فهرست مطالب

من در Google Ads ابزارهایی پیدا کردم که تحولی بسیار عظیم در کارم ایجاد کرده. در این مقاله با ۳ قابلیت فوق العاده Google Ads که ممکن است از آنها استفاده نکرده باشید آشنا می‌شوید.

خب، ممکن است این موضوع به همین بزرگی نباشد اما این شانس وجود دارد که با استفاده از ۳ ابزاری که امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم می‌توانند کمپین‌های تبلیغ در گوگل (Google Ads) شما را مدیریت کنند و آنرا خیلی آسانتر کند و نتایج را بهبود ببخشد.

اجازه دهید شروع کنیم.

۱- Auction Insights در  Google Ads

در حالی که گوگل با سخاوتمندی تمام تعدادی از ابزار خود را برای کمک به شما برای طراحی و مدیریت کمپین‌ها ارائه می‌کند، وقتی زمان برآورد رقابتتان فرا می‌رسد، ابزار زیادی وجود ندارد و ارزیابی رقابتتان ضروری می‌شود.

ابزار Auction Insights یکی از معدود ابزاری است که در دسترس است و وقتی به طور منظم بررسی و استفاده شود، می‌تواند بسیار به شما در تبلیغاتی که استفاده می‌کنید کمک کند.

اساساً، این ابزار به شما اجازه می‌دهد کمپین‌ها را با همدیگر مقایسه کنید و به شما نشان دهد که در کجا بهتر عمل کرده‌اید. همچنین می‌تواند فرصت‌های جدید و بدون استفاده را برای شما به صورت برجسته نشان دهد.

ابزار گوگل ادز - Auction Insights در  Google Ads

در این ابزار شش KPI برای مقایسه کمپین ها با یکدیگر بر اساس رقبایتان وجود دارد:

  1. Impression Share: یک مقیاس برای مشخص کردن اینکه تبلیغات برند هر چند وقت یکبار در مزایده شما نمایش داده می‌شوند.
  2. Average Position: رتبه متوسط آگهی است.
  3. Overlap Rate: نشان دهنده این است که آگهی دیگر تبلیغ کنندگان هر چند وقت یکبار یک واکنش در همان مزایده ای که دیگران هم هستند دریافت می‌کند.
  4. Position Above Rate: هر چند وقت یکبار آگهی تبلیغ کنندگان در یک مزایده به موقعیت‌های بالاتری از آگهی شما نمایش داده می‌شود، وقتی که هر دو تبلیغ در یک زمان نمایش داده شوند.
  5. Top of Page Rate: هر چند وقت یکبار آگهی شما (یا آگهی دیگر تبلیغ دهندگان، بسته به اینکه کدام سطر را نگاه می‌کند) در بالاترین رتبه صفحه نتایج جستجو نمایش داده می‌شود.
  6. Outranking Share: هر چند وقت یکبار آگهی شما رتبه بالاتری در مزایده نسبت به دیگر آگهی تبلیغ کنندگان کسب می‌کند یا اگر آگهی شما در چه زمانی نمایش داده می‌شود وقتی آگهی دیگران نشان داده نمی‌شود.

در ادامه چند روش که بوسیله آنها ابزار Auction Insights می‌تواند به شما آگاهی در خصوص کمپین شما بدهد و به شما کمک کند تا مناطقی که باید بهبود یابند را بشناسید و به شما تصویری از مسیر رقابتی تان را می‌دهد:

  • مشخص شدن اینکه رقبایتان ممکن است چه مقدار impression share استفاده میکنند. برای مثال، اگر بدانید که impression share شما ۵۰ درصد است و برای یکی از رقبایتان این مقدار برابر ۷۵ درصد است می‌توانید تخمین بزنید که رقیبتان ۵۰ درصد بیشتر از شما از impression share استفاده می‌کند. بله، عوامل دیگری نیز مانند Quality Score, max bids و غیره نیز وجود دارند اما با این اوصاف این KPI می‌تواند مفید باشد.
  • دریافت یک بررسی سریع در خصوص اینکه شما چقدر خوب توانستهاید کمپین خود را تنظیم کنید. اینکار با نگاه کردن به موقعیت متوسط انجام می‌شود – در اسکرین شات بالا وجود دارد – شما یک موقعیت متوسط ۱.۲ دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید کمپین شما بهتر از بیشتر رقبایتان اجرا می‌شود (pointers-school.co.uk در اینجا رتبه دوم بهترین ها خواهد بود).
  • دیدن اینکه بزرگترین رقیب شما کیست. با بررسی overlap rate. برای مثال، به نظر می‌رسد آگهی های سایت energy-kids.co.uk اغلب اوقات بیشتر از سایت ما نمایش داده می‌شود که این موضوع نشانگر این است که این سایت بیشتر از ما در مزایدات شرکت نموده است.
  • شناسایی کمپین هایی از رقبا که بهتر از ما هستند. این کار با استفاده از Position Above Rate قابل انجام است. در مثال فوق، تبلیغات سایت pointers-school.co.uk فقط در نیمی از زمان جستجو بالاتر از سایت ما نمایش داده می‌شود.

توجه: ابزار Auction Insights فقط برای کمپین های Google Search Network and Shopping موجود است. برای کمپین های Shopping، این ابزار از ۳ مقیاس فقط استفاده می‌کند: Impression Share, Outranking Share, Overlap Rate.

۲ – Drafts & Experiments در   Google Ads

شاید این ابزار کم استفاده‌ترین و در عین حال با ارزش‌ترین ابزار در دسترس تبلیغات در گوگل شما باشد و پتانسیل افزایش ROI شما را به طور قابل توجهی دارد.

فقط کافیست به سادگی این ابزار را در Google Ads قرار دهید تا به شما اجازه تست کردن متغیرهای مهمی در تبلیغاتتان مانند موارد زیر را بدهد:

  • استراتژی ارائه پیشنهاد
  • صفحات فرود
  • امکان تطابق کلمات کلیدی
  • کپی تبلیغات
  • کلمات کلیدی جدید

چرا باید از ابزار Drafts & Experiments استفاده کنیم؟

اگر چه منافع زیادی در تستهای موجود در این ابزار وجود دارد، ولی در اینجا ما به دو عدد از با ارزشترین منافع این ابزار می‌پردازیم:

  • شما می‌توانید تستهای جدیدی برای کمپین های ایجاد و اجرا کنید بدون اینکه بر روی عملکرد کمپین های اصلی شما اثری بگذارد.
  • شما می‌توانید به آسانی المان های جدید مانند صفحات فرود که ممکن است باعث شکست کمپین شما شوند را با حداقل ریسک و تخصیص درصد کمی از کل ترافیکتان تست کنید.

ابزار گوگل ادز - Drafts & Experiments در   Google Adsدر اینجا اسکرین شاتی برای بیان قدرت این ابزار وجود دارد.

یک تست برای صفحات فرود جدید نشان می‌دهد که آنها ۵۰۰ درصد از نرخ تبدیل بالاتری برخوردار هستند و ۷۵ درصد نرخ هزینه به تبدیل کمتری را به همراه دارند. با مقایسه این اطلاعات در طول بازه ۶ ماهه و یک تجربه اندک مانند این، هزاران بار شما از دردسر نجات پیدا می‌کنید.

برخی محدودیت های این ابزار که باید به آن توجه کرد عبارتند از:

  • فقط در کمپین های Google Search and Display موجود است
  • این ابزار نمی‌تواند در کمپین های فروشگاهی، نصب برنامه و یوتیوب استفاده شود
  • نمیتوانید از بودجه به اشتراک گذاشته شده استفاده کنید
  • تغییراتی که بر روی کمپین اصلی می‌دهید بر روی آزمایشتان اثری نمی‌گذارد
  • نمی‌توانید استراتژی ارائه پیشنهادات را خودکارسازی کنید
  • نمی‌توانید یک آزمایش در حال اجرا را معلق کنید و فقط می‌توانید آنرا متوقف کنید
  • نمی‌توانید آزمایش قبلی که انجام داده اید را مجدد فعال کنید و باید یک آزمایش جدید دوباره تنظیم کنید

آماده شروع هستید؟

خوشبختانه، حالا شما آماده اجرای یک آزمایش هستید اما صبر کنید، موارد دیگری نیز وجود دارد. چند راهنما است که باید به خاطر بسپارید:

  • اگر بودجه تان محدود بود، برای جلوگیری از توقف طولانی پیش از مشاهده نتایج آماری ایده خوبی است که ترافیک را نصف کنید تا اینکه سهم کمتری را به آزمایش اختصاص دهید.
  • ابتدا با آزمایش کردن مهمترین المان ها شروع کنید – صفحات فرود و استراتژی ارائه پیشنهاد (در بیش از دو کمپین متفاوت) معمولاً انتخاب خوبی برای بیشتر کمپین های کوچک تا متوسط هستند.
  • هر کمپین فقط باید بر روی تست کردن یک متغیر در یک زمان تمرکز کند – دقیقاً برای آزمایش کردن چندین مورد طراحی نشده است.
  • اگر KPI هدفتان چیزی به غیر از نرخ تبدیل است پیش از شروع کمپین آنرا مشخص کنید.

مقاله مرتبط: ۱۰ ترفند برای به دست آوردن کلیک بیشتر در گوگل ادوردز

۳ – Google Ads Scripts

به عنوان آخرین ابزار، ما ابزار دیگری را داریم که می‌تواند به طور جدی حجم کاری شما را بکاهد اما اغلب به عنوان اسکریپت شناخته می‌شود.

به سادگی اسکریپت را قرار دهید و کدهای جاوا اسکریپت برای کنترل یا خودکارسازی برخی جنبه های کمپین خود طراحی کنید. شما فقط نیاز به دانش ابتدایی کدنویسی جاوا اسکریپت دارید تا بتوانید از پس این کار برآیید و زمانیکه اولین اسکریپت خود را پیاده سای کردید، یک اسکریپت جدید را به کمپین به آسانی اضافه خواهید کرد.

در ادامه به برخی از موارد رایجی که از این ابزار استفاده می‌شود اشاره شده است:

  • تکمیل آسان یکباره فعالیتهای زمانبر مانند تغییر نام کمپین ها در همه اکانت های شما یا بروزرسانی پیشنهادها در همه کلمات کلیدی شما.
  • صرفه جویی در زمان کپی کردن – به آسانی می‌توانید داده خروجی را از اکانت Google Ads به Google Sheets یا Excel Spreadsheets کپی کنید.
  • ایجاد پیغام های اعلان مهم مانند چک کردن روزانه کارکردن صفحات فرود یا اطلاع از تداخل کلمات کلیدی. (به عنوان مثال برخی کلمات کلیدی منفی از نمایش تبلیغات مهم جلوگیری می‌کنند.)
  • خودکارسازی فعالیت ها – می‌خواهید هر زمان که بودجه تان کاهش یافت کمپین ها معلق گردند تا مجدد بودجه تان به مقدار مناسبی برسد؟ مشکلی نیست با این ابزار امکان خودکارسازی این فرآیند وجود دارد.

برای این که یک کمپین موفق گوگل ادوردز داشته باشید با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search