درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

معیار کلمات کلیدی را چگونه از گوگل سرچ کنسول دریافت کنیم

معیار کلمات کلیدی را چگونه از گوگل سرچ کنسول دریافت کنیم
فهرست مطالب

اگر در مبحث سئو سابقه طولانی داشته باشید، روزی که (not provided) معرفی شد را به یاد خواهید داشت. این اتفاقی بود که در گوگل آنالیتیکس رخ داد و معیار کلمات کلیدی را دیگر نتوانستیم از این ابزار استخراج کنیم.

آن روز، روز بسیار بدی بود. سئو کارها مقدار زیادی از اطلاعات قابل اعتماد را از دست دادند. داده‌های کلیک مانند معیار کلمات کلیدی داده‌های نرخ تبدیل را بسیار ارزشمند می‌کرد و سئو کار‌‌ها را قادر به اولویت‌بندی اهدافشان می‌کردند.

اگر مایلید سئو سایت شما را به خوبی بررسی کنیم حتما با دپارتمان خدمات سئو نوین مارکتینگ تماس بگیرید مشاوره سئو ما رایگان است.

گوگل کفت که این اطلاعات برای اهداف امنیتی برداشته شده است، در حالی که  کارشناسان سئو به این گفته شک داشتند. فکر می‌کردند که این کار برای محبوب سازی بیشتر اَد‌‌وردز رخ داده است. از آنجایی که اد‌‌وردز کلمات کلیدی که سئو کارها به دنبال آن بودند را فراهم می‌کرد، بروز «مناقشات» امری حتمی بود و این مسئله یک حقیقت است.

اما ما خود را با شرایط وفق دادیم و آموختیم که این وضعیت را قبول کنیم. چند سال بعد، ابزار وب‌مستر گوگل (در حال حاضر کنسول جستجو) برخی از داده‌های معیار کلمات کلیدی را در گزارش‌های تجزیه و تحلیل جستجوی خود ارائه کرد و طی سالیان این گزارش بهتر و بهتر شد.

اگر گوگل سرچ کنسول را درست نمی شناسید سری به مقاله خوب نوین مارکتینگ بزنید با عنوان: همه چیز درباره گوگل سرچ کنسول.

اما هنوز هم محدودیت‌هایی در رابطه با معیار کلمات کلیدی در رابط کاربری کنسول جستجوی گوگل وجود دارد. شما نمی‌توانید بیش از ۹۹۹ مورد را در گزارش خود دریافت کنید. البته سئو کاران برجسته ما دریافته اند در سایت ها بزرگ که بیش از ۱۰۰۰ صفحه و بیش از ۲۰۰۰۰ بازدید ارگانیک در روز دارند این عدد به ۱۵۰۰ مورد نیز افزایش یافته است.

معیار کلمات کلیدی - گوگل سرچ کنسول

حدس بزنید چه شده است؟ گوگل اطلاعات بیشتری برای شما دارد!

API گوگل سرچ کنسول دوست شما است. تابستان امسال دوستانه‌تر هم شد یعنی گزارش خود را از ۱۲ ماه به ۱۶ ماه افزایش داد. آنچه شما نمی‌دانید این است که این API می‌تواند بیش از ۹۹۹ کلمه کلیدی را در اختیار شما قرار دهد. به عنوان مثال، گوگل سرچ کنسول  بیش از ۴۵،۰۰۰ مورد را برای سایت گرین‌‌‌لین فراهم کرده است و این سایت آنچنان بزرگ هم نیست. API می‌تواند کلمات کلیدی، کلیک‌ها، میانگین رتبه بندی کلمات کلید ، نمایش‌ها(Impression) و  نرخ کلیک به ازای نمایش (CTR)را به شما نشان بدهد. مجموع و مقایسه تکنیکال این چند شاخص معیار کلمات کلیدی سایت شما را می‌سازد.

 از اینجا بخوانید : لینک سازی در عصر محتوای مشکوک

چگونگی  معیار کلمات کلیدی را از سرچ کنسول استخراج کنیم

اگر شما زیاد ماهر نیستید و فکر استفاده از یک API شما را به هراس می‌اندازد، من قول می‌دهم هیچ چیز برای ترس وجود ندارد. من قصد دارم به شما راهی برای استفاده از داده‌ها با استفاده از گوگل شیتز را نشان دهم.

این ها چیز‌هایی است که احتیاج دارید:

  1. گوگل شیتز (رایگان)
  2. افزونه سوپرمتریک (ابتدا رایگان و سپس پولی)

اگر چیزی از گوگل شیتز نشنیده‌اید، باید بگویم که گوگل شیتز یکی از ابزارهای متعددی است که گوگل به صورت رایگان ارائه می‌دهد. این برنامه به طور مستقیم با مایکروسافت اکسل رقابت می‌کند. گوگل شیتز یک جدول ماننداکسل است اما مبتنی بر کلود یا رایانش  و ذخیره سازی ابری که فوق‌العاده خوب عمل می‌کند.

اگر با سوپرمتریکز آشنا نباشید باید بگویم سوپرمتریکز یک افزونه برای گوگل شیتز است که اجازه می‌دهد اطلاعات را از منابع دیگر استخراج کنید. در این مورد یکی از منابع کنسول، جستجوی گوگل خواهد بود. با اینکه سوپرمتریکز تنها در ابتدا رایگان است و سپس باید برای آن پول پرداخت کرد، اما ارزشش را دارد!

نصب سوپرمتریکز:

  1. گوگل شیتز را باز کرده و بر روی گزینه افزونه کلیک کنید.
  2. بر روی دریافت افزونه کلیک کنید.
  3. صفحه‌ای باز می‌شود که می‌توانید سوپرمتریکز را جستجو کنید. سوپرمتریکز مثل شکل زیر است:

معیار کلمات کلیدی - نصب سوپرمتریکزاز آنجا، فقط ادامه مراحل را یکی یکی دنبال کنید. بلافاصله از شما خواسته می‌شود به حساب گوگل خود وارد شوید. من مطمئن هستم که این نوع صفحه را قبل از این هم دیده‌اید:

معیار کلمات کلیدی - سوپرمتریکز

با یک پیام برای راه‌اندازی افزونه‌ی نصب شده جدید، به شما خوش‌آمد گفته می‌شود. فقط دستورات را برای راه اندازی دنبال کنید. سپس یک پنجره جدید در سمت راست گوگل شیتز خود خواهید دید.

در اینجا باید پیغام زیر را ببینید:

معیار کلمات کلیدی - گوگل شیت

معیار کلمات کلیدی - اشتراک گوگل شیت

حالا، شما به کنسول جستجوی گوگل وارد شده‌اید! اکنون اولین پرس و جو را اجرا می‌کنیم. یک حساب را از لیست زیر انتخاب کنید.

سپس تنها چیزی که باید انجام دهید این است که از لیست سوپرمتریکز استفاده کنید. منبع داده، انتخاب سایت‌ها، و انتخاب تاریخ‌ها بسیار واضح است. هنگامی که شما به «معیارهای انتخاب» دسترسی پیدا کردید، نمایشگرها، کلیک‌ها، CTR (٪) و موقعیت میانگین را انتخاب کنید.

معیار کلمات کلیدی - معیارهای انتخابهنگامی که به «Split by» رسيديد، Query Search را به عنوان گزینه تقسیم به ردیف‌ها انتخاب کنید و تعداد زیادی از ردیف‌ها را برای جمع‌آوری انتخاب کنید. اگر شما همچنین URL‌‌‌های صفحه را می‌خواهید (شاید شما می‌خواهید داده‌های خود را بر اساس سطح صفحه تقسیم کنید)، فقط باید URL کامل را اضافه کنید.

معیار کلمات کلیدی - Query Search

اگر بخواهید می‌توانید با فیلتر و گزینه‌های دیگر بازی کنید، اما می‌توانید با کلیک روی Apply Changes، اطلاعات را دریافت کنید. این چنین باید باشد:

معیار کلمات کلیدی - goole sheetداده را دریافت کردید. حالا چه می‌شود؟

بعضی اوقات بهینه سازی به معنایی بهتر کردن چیزی است که به خوبی کار می‌کند. این داده‌ها می‌توانند به شما نشان دهند که کدام کلمات کلیدی و موضوعات برای مخاطبان شما مهم هستند. این یک سرنخ در رابطه با چیزی است که گوگل فکر می کند برای شما مهم است (در نتیجه به شما با کلیک‌های بیشتر پاداش می‌دهد).

 از اینجا بخوانید : آیا هنوز هم می‌توان از اینفوگرافیک ‌ها برای لینک سازی استفاده کرد؟

SEMrush و Ahrefs می‌توانند اطلاعات رتبه بندی کلمات کلیدی را با استفاده از کلیک‌های تخمین زده شده خود ارائه دهند، اما تاثیرات آن ها در اینجا یک معیار جالب است. نمایش بالا و تعداد کلیک کمی دارید؟ این نیز یک امر جالب خواهد بود که داده‌های خود را متقابلا VLOOKUP کنید و ببینید آیا دقیق هستند یا خیر؛ یا می‌توانید از یک ابزار مانند PowerBI برای اضافه کردن سایر معیارهای جستجوی مشتری یا پرداختی استفاده کنید تا یک تصویر بزرگتر از ذهنیت بازدیدکنندگان خود داشته باشید.

نتیجه‌گیری

گاهی اوقات کوچکترین هک‌ها سرگرم کننده‌ترین هستند. گوگل به طور معمول اطلاعاتی را از طریق محصولات رایگان خود ارائه می‌دهد (شاخص گرین‌لین نمونه خوبی از رابط کاربری قدیمی است). ما می‌دانیم برنامه برنامه ریز جستجو (Search Planner) و گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) بیش از آنچه که به اشتراک می‌گذارند در اختیار دارند. اما در این شرایط که یافتن اطلاعات خواسته شده، کافی است ،  پیدا کردن معیار کلمات کلیدی بیشتر برای شما می تواند امری بسیار ارزشمند باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search