درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

سئو بهتر است یا ادوردز؟ بازار هدف را بسنجید

سئو بهتر است یا ادوردز؟ بازار هدف را بسنجید
فهرست مطالب

 امروز می‌خواهم درباره یک سوال مهم صحبت کنم که تقریبا تمام مشتری‌های نوین مارکتینگ آن را از ما پرسیده‌اند و آن هم این است: سئو بهتر است یا ادوردز؟ در پاسخ این سوال ما فقط و فقط یک پاسخ داریم و آن این جمله است : “بستگی دارد” .

این پاسخ به دلیل بدی شرایط و سختی کار و مانند این‌ها نیست. “بستگی دارد” پاسخی است که از عدم قطعیت در دنیای تجارت الکترونیک حکایت دارد.

سئو و  گوگل ادز اندکی نسبت به شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات در پیام رسان‌ها، پیش‌بینی پذیر‌ترند؛ اما نه کاملا.

در ادامه این مقاله اندکی به شناخت شرایط و سنجش بازار هدف می‌پردازیم و بعد به سراغ پاسخی قانع کننده به سوال اولمان می‌ریم که سئو بهتر است یا ادوردز .

شناخت مختصر سئو و ادوردز از منظر شرایط

فعالان بستر اینترنت، سئو و بهینه سازی سایت را تقریبا می‌شناسند. اگر قبلا با خدمات سئو آشنا نشده‌اید حتما به صفحه دپارتمان سئو نوین مارکتینگ سری بزنید. ما برای شما مشاوره سئو رایگان در نظر داریم، تا با خدمات سئو ما آشنا شوید. سئو یک رقابت است میان سایت‌هایی که سعی می‌کنند به گوگل بفهمانند، بیشتر به درد مخاطبان می‌خورند و به اصطلاح کاربرپسندتر هستند و محتوای با ارزش و مفیدی برای کاربر دارند. این تا حدی مانند یک مسابقه دو ماراتون همگانی است. دو ماراتونی که فقط برای ۱۰ نفر اول جایزه دارد. اما دوی ماراتونی که شرکت در آن برای عموم آزاد است.

البته به یاد داشته باشید که کسانی که در مسابقه ماراتون بزرگ شرکت می‌کنند همه دونده‌های حرفه‌ای نیستند اما باز تعداد شرکت‌کننده‌های زیاد کار را سخت می‌کند. حالا شما وقتی که خدمات سئویی را به خدمت می‌گیرید عملا از آن دسته از دونده‌هایی می‌شوید که خود را برای قهرمانی آماده کرده‌‌اند. رقابت همیشگی شما با ۱۰ سایت است. البته مسابقاتی هم هست که تعداد رقبا آن‌قدر زیاد است که این مقدار به ۳۰ سایت هم افزایش می‌یابد.

سئو یک دنیای رقابتی کامل است. برخی در آن تقلب می‌کنند اما روز به روز تعداد آنها کم می‌شود در ایران هم اول راه‌های تقلب باب شد و روز به روز هم که گوگل راه‌های تقلب را بست کار متقلبان خراب‌تر گردید.

تبلیغات در گوگل یک راه سریع و پر بازده برای رسیدن به نتایج ابتدایی گوگل است. در این حالت مشتریان ما میپرسند: ادوردز چقدر پول می‌خواهد؟

 طبق تجربه کمپین‌های موفق ادوردز، کیفیت تبلیغات ادوردز به کیفیت صفحات وب‌سایت شما و کیفیت و صفحات رقبایتان بستگی دارد. همین طور وضعیتی که رقبایتان وارد مزایده گوگل می‌شوند. فرض کنید دو شرکت برای رسیدن به جایگاه اول گوگل با یک دیگر رقابت بسیار سختی را شروع می‌کنند امتیاز کیفیت هر دو هم برابر است. در این رقابت تنگاتنگ پول نقش تعیین کننده‌ای دارد. یعنی این دو کسب و کارِ جویای نام و بازدید کننده، مجبورند برای به دست آوردن جایگاه نخست با هم رقابت کننده و قیمت را افزایش دهند تا در جایگاه بالاتری در نتایج جستجو نمایش یابند.

اما اجازه دهید بگویم که تنها در ۱۰ درصد موارد این‌چنین رقابت‌هایی در می‌گیرد یعنی کسب‌و‌کارهایی با کلمه کلیدی سخت و رقابتی در بستر وب.

سئو بهتر است یا ادوردز - شناخت مختصر سئو و ادوردز

بازی بعد از خط پایان

اما بگذارید به بعد از خط پایان هم نظری بیندازیم. در این قسمت ماجرا شما به جایگاه یک گوگل رسیده‌اید و افرادی وارد سایت شما شده‌اند. چه اتفاقی می‌افتد؟همه فکر می‌کنند به محض ورود کاربر، خرید در انتظار کسب و کار آنهاست. اما کار تازه شروع شده است. سایتی که مشکلات فنی داشته باشد؛ کار با آن مشکل است. کاربران در خرید از آن دچار سر در گمی شود و یا در شرایط خیلی ساده‌تر خدمات شما از بازار فیزیکی و یا دیگر رقبایتان گران‌تر باشد! همه و همه سبب می‌شود هزینه تبلیغات شما کاملا به هدر رود.

 از اینجا بخوانید : چگونه نرخ تبدیل مشتریان در هر مرحله از فرآیند فروش را افزایش دهیم

یک استراتژی خوب جواب سوال سئو بهتر است یا ادرودز

در اینجا اندکی با شرایط آشنا شدید. اما اجازه دهید تعریف دقیقی از شرایط را به شما ارائه کنم تا از این طریق به جواب مناسبی برای سوال سئو بهتر است یا ادوردز برسیم.

این شرایط متفاوت که سرانجام به پاسخ این سوال می‌انجامد که سئو بهتر است یا ادوردز ، کاملا به استراتژی شما بستگی دارد. شما آیا می‌خواهید به صورت بلند مدت در بازار اینترنتی حضور داشته باشید یا می‌خواهید ببینید این بازار به درد شما می‌خورد یا نه؟

رقبایتان چه؟ آنها چگونه رفتار می‌کنند؟ آیا تعداد زیادی از صفحات سایت خود را می‌خواهید در جایگاه یک صفحات جستجوی گوگل باشند، یا پنج شش صفحه بیشتر‌ نیستند. همه این‌ها شرایطی است که تعیین می‌کند برای شما سئو بهتر است یا ادوردز.

در استراتژی‌هایی برای سنجش بازار، ما همیشه یک پکیج کوچک ادوردز را پیشنهاد می‌کنیم. در این حالت شما حدود یک ماه با حدود ۵۰۰ کلیک ورودی سر و کار دارید. حتما باید ابزارهای آنالیز خوبی داشته باشید که با ورود کاربران بسنجید آنها کجا می‌روند و چه کار می‌کنند از کدام دکمه سایت خرید می‌کنند و با دیدن کدام بخش خارج می‌شوند. من ابزار رایگان هات‌جار Hotjar را  به شما پیشنهاد می‌کنم.

بعد از ورود اولیه، کار شما به سئو داخلی سایت می‌رسد.

یک نکته را به یاد داشته باشید : هیچ سایتی از روز اول کاربرپسند نیست و پول در نمی‌آورد.

 در مرحله دوم شما می‌توانید با کلید واژه‌های بیشتری یک پکیج قوی ادوردز را خریداری کنید در این حالت با کلمات بیشتر و صفحات پرتعداد‌تر در مزایده‌های ادوردز شرکت می‌کنید.

با شرایط جدید هزینه هر کلیک ادوردز برای شما به دست می‌آید. مثلا برای هر مشتری که وارد سایت شده میانگین ۱۰۰۰ تومان خرج کرده‌اید و هر مشتری از شما ۱۲۰۰ تومان به صورت میانگین خرید کرده‌ است. یعنی سود میانگین شما از این تبلیغات ۲۰۰ تومان بوده است.

انتخاب سرنوشت ساز

حالا کلمات پر بازدید شما به دست آمده و می‌دانید که با دیده شدن در  کدام کلمات فروش و سود بیشتری نصیب شما می‌شود. حالا وقت آن است که یک قیمت از تیم سئو نوین‌ مارکتینگ بگیرید. قیمتی از واژه‌هایی که برای شما سود آورند را بخواهید، تا ببینید هزینه سئو سایتتان  چقدر می‌شود.

قیمت‌ها به شما با هزینه ماهیانه و به مدت یک سال ارائه می‌شود و در انتهای سالی که ما برای شما سئو کار می‌کنیم شما به صفحه ۱ می‌رسید.

وقتی که به صورت ارگانیک رشد کردید عملا می‌توانید تمام و یا بخش اعظم هزینه ادوردز خود را کم کنید و یا قطع کنید.

اگر دوست داشتید مقاله دیگر نوین مارکتینگ با عنوان اصول دیجیتال مارکتینگ را در وبسایت ما بخوانید در آنجا هم موارد مهمی برای  پیرامون مسئله سئو بهتر است یا ادوردز وجود دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search