درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۶۰۰٪ افزایش ترافیک سایت در ۲۴ ماه

600٪ افزایش ترافیک سایت در 24 ماه
فهرست مطالب

پیش از این فکر می‌کردم که بررسی‌های موردی ترافیک سئو وب سایت که عنوانی مشابه عنوان فوق دارند، به نوعی کلاه‌برداری‌اند. چراکه این مقالات به شما می‌گویند که ترافیک ارگانیک ورودی یک سایت، که همین حالا هم بازدید مطلوبی دارد را تا ۶۰۰ درصد افزایش می‌دهند، نظر شما چیست؟

من که قطعاً تا چند سال پیش فکر می‌کردم که این کار غیر ممکن است.

اما پس از آن، اکثر روش‌های موجود سئو را آزمایش کردم و در نهایت روش‌هایی را پیدا کردم که واقعاً جواب می‌دادند. ترافیک سئوی سایت را افزایش چشم گیر می‌دهند:

من:

  • هر هفته صدها لینک را برای کاربران مختلف ایمیل کردم.
  • محتوایی بسیار ارزشمند و قوی با حدود ۲۵۰۰ کلمه نوشتم.
  • سرعت بارگذاری سایت را افزایش دادم.
  • تا آنجا که می‌توانستم مشکلات فنی را کاهش دادم.
  • پست به پست لینک‌های داخلی سایت را بهبود دادم.

 از اینجا بخوانید : سرعت لود سایت و چند راه برای افزایش سرعت

واقعیت ناامیدکننده؟ اکثر این تلاش‌های بی‌نتیجه بود و کوچک‌ترین اثری در بهبود ترافیک سئوی سایت نداشت.

اما من ناامید نشدم، به کارم ادامه دادم و کمی بعد چند راهبرد و روش خاص را یافتم که نتایجی واقعی را به دنبال داشتند. پس از اینکه این روش‌ها را دوباره تکرار کردم، به نظر شما به چه جوابی رسیدم؟

بله، همین چند راهکار به من کمک کرد که نتایج قابل توجهی را به دست آورم. و حالا می‌خواهم چهار زمینه‌ اصلی که من در آن‌ها نتایج مثبتی به دست آوردم و به بزرگترین مشتریم کمک کرده که به موفقیت دست پیدا کند را به شما معرفی کنم.

به یاد داشته باشید، این فقط یک بررسی موردی است. و شاید روی ترافیک سئوی تمام سایت‌ها تأثیری نگذارد

برای بهبود سئو سایت خود می‌توانید از دپارتمان سئو نوین مارکتینگ مشاوره سئو بگیرید. مشاوره ما رایگان است.

با این حال برخی از اصول به کار رفته در این بررسی موردی را می‌توان برای اکثر کارزارهای بهبود ترافیک سئو سایت را به همراه آورد.

نقطه آغاز برای حرکت به سوی بهبود ترافیک سئوی سایت

وقتی من کار این مشتری را شروع کردم، او ماهانه ۲۰ هزار بازدید کننده از موتورهای جستجو داشت. بسیار عالی است.

سایت او رتبه‌ی بالایی در چند کلمه کلیدی رقابتی داشت و بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ ورودی موتورهای جستجو برای آن‌ها را به خود اختصاص داده بود. هر ماه به کمک سئو، صدها نفر در خبرنامه سایت عضو می‌شدند.

اما هنوز هم توان بالقوه‌ای برای بهبود این آمار وجود داشت.

افزایش ترافیک سایت - بازدید سایت

محتوای او واقعاً عالی بود و به دلیل سال‌ها تجربه، توانایی او در نوشتن محتوا برای اکثر موضوعات زمینه‌ کاری‌اش خارق‌العاده بود. در نتیجه بدیهی است که سایت او برای هر کلمه کلیدی مرتبط با زمینه کاریش، رتبه بالایی به خود اختصاص داده بود.

اما او یک مشکل بزرگ داشت: محتوایش بهینه سازی نشده بود و به لینک‌های باکیفیت بیشتری نیاز داشت.

۴ روش که به افزایش شدید ترافیک کمک می‌کند

۱- انتشار محتوای عمیق و ارزشمند

من (با استفاده از گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل) بررسی وضعیت پست‌های بلاگ او از منظر ترافیک را شروع کردم. او صدها پست وبلاگی داشت اما فقط ۱۰ مورد از آن‌ها ترافیک ثابت داشتند.

بنابراین من ۹۰ درصد محتوای وبلاگ او را از حالت انتشار خارج کردم

من با آن‌ها چه کردم؟ هر پست را در یکی از دو مجموعه زیر قرار دادم:

  1. نوسازی، بهینه سازی و بازنشر: این مجموعه شامل مطالبی بود که دارای توانایی بالقوه برای بهبود بودند. محتوایی به این مجموعه وارد می‌شد که:

 الف: فرصت‌های کلمه کلیدی مناسبی داشت (حجم جستجوی بالا و رقابت ارگانیک کم) اما رتبه خوبی به دست نیاورده بود یا اصلاً رتبه‌ای نداشت.

ب: نگاهی منحصر بفرد و روش‌هایی کاربردی برای مخاطبان فراهم می‌کرد که توانایی دیده شدن داشت.

فقط پنج پست به این مجموعه وارد شدند. من نویسنده سایت را مجبور کردم که حجم بالایی از محتوا را به این مطالب اضافه کرده و بخش‌هایی جدید بر پایه کلمات کلیدی بلند (long-tail keywords.) به آن‌ها اضافه کند.

وقتی که کار تمام شد، من این پست‌ها را به عنوان پست جدید در وردپرس منتشر کردم (البته نشانی اینترنتی آن‌ها را شبیه به قبل نگه داشتم).

  1. پست را به صورت منتشر نشده نگه داشتم و صفحات آن‌ها را بازنشانی کردم: در این مجموعه محتوایی قرار می‌گرفت که توانایی بالقوه‌ خاصی برای بهبود سئو نداشتند.

اکثر این پست‌ها یا برای یک زمینه خیلی تخصصی نوشته شده بودند که حجم جستجوی بالایی نداشتند و یا محتوایی داشتند که وابسته به یکی محتواهایی بود که پیش از این نگه داشته شده بود.

اگر فرصتی برای بهبود سئوی پست وجود نداشت، آن را از حالت منتشر خارج کرده و با استفاده از روش ریدایرکت ۳۰۱، کاربر را به محتوایی مرتبط و یا صفحه نخست ریدایرکت می‌کردم. ما این پیش‌نویس‌ها را در آرشیو وردپرس خود نگاه می‌داشتیم تا در صورت نیاز، از آن‌ها در محتوای تولیدی در آینده استفاده کنیم. اگر محتوای موجود در یک پست، ارتباط بسیار نزدیکی با یکی از مواردی که منتشر شده بود داشت، آن را به محتوای مذکور اضافه کرده و صفحه‌اش را با ریدایرکت ۳۰۱ منتقل می‌کردیم.

 از اینجا بخوانید : ریدایرکت ۳۰۱ چیست و چرا برای سئو مهم است

پس از اتمام بررسی و ویرایش پست‌های وبلاگی، تنها ۳۰ پست (شامل موارد نوسازی شده) برای مشتری من باقی مانده بود. اما در زمان کوتاهی به ترافیکی دست پیدا کرد که برای سایت او بی‌سابقه بود، زیرا هر پست وبلاگ او بسیار ارزشمند بود و سئوی بالایی داشت.

البته بررسی و ویرایش مطالب به خودی خود منجر به ۶۰۰ درصد رشد ترافیک سئوی سایت نشده بود.

ما به لینک‌های بیشتر نیاز داشتیم.

۲. لینک سازی گسترده‌تر

همه می‌دانیم که برای رقابت در نتایج جستجوی ارگانیک، بایستی لینک‌های با کیفیت بالا بسازیم. پیش از این گفتم که من در ابتدا این کار را انجام دادم، اما این کار کمکی به من در به دست آوردن لینک نکرد. من هر هفته صدها ایمیل ارسال می‌کردم، اما در بهترین شرایط نرخ تبدیل من فقط ۱ درصد بود… تا اینکه راهبرد خودم را بازنگری کردم.

در ابتدا، دقیقاً روش‌هایی که متخصصان سئو در پست‌های وبلاگی ارائه کرده بودند را اجرا کردم. من حتی قالب‌های آماده آن‌ها را نیز به کار گرفتم. وقتی که به نتیجه نرسیدم، شروع به آزمایش زوایای جدید کردم.

من حتی به مخاطبان پیشنهاد دادم که بدون در نظر گرفتن اینکه من را لینک کنند یا نه، به صورت رایگان در سایتم عضو شوند و از دوره‌های آموزشی موجود استفاده کنند. با گذر زمان دریافتم که: اگر محتوای عالی داشته باشید، با کسانی که در حال حاضر محتوایی دیگر را لینک کرده‌اند و یا محتوایی مشابه را نوشته‌اند ارتباط برقرار کنید و به آن‌ها پیشنهادی ارزشمند بدهد، نرخ تبدیل فوق‌العاده‌ای به دست می‌آورید.

 از اینجا بخوانید : بک لینک چیست و چطور ساخته می شود

۳. تولید مداوم محتوای جدید و سئو محور

در حین تولید مداوم لینک، با نویسنده سایت برای تولید محتوای جدید و سئو محور نیز همکاری می‌کردم.

منظور من از محتوای سئو محور، محتوایی است که بر پایه‌ بهترین کلمات کلیدی در زمینه کاری مورد نظر شما ایجاد شده باشد. بسیاری از افراد ابتدا محتوا را می‌نویسند و پس از آن کلمه‌ای کلیدی پیدا می‌کنند تا آن را بر مبنایش «بهینه‌سازی» کنند. اگر می‌خواهید محتوای شما رتبه خوبی داشته باشد، چنین کاری یک گام به عقب است. به جای آن، ابتدا کلمه کلیدی مناسبی پیدا کنید که سایت شما فرصت دستیابی به رتبه برای آن را داشته باشد، زیرا اگر سطح رقابت در کلمه کلیدی شما بالا باشد، به نتیجه نمی‌رسید.

ممکن است چند بار خوش شانس باشید و چند کلمه کلیدی با رقابت کم پیدا کنید و برای مطالب از قبل نوشته شده، رتبه مناسبی را به دست آورید، اما در اکثر اوقات اینطور نیست و دستیابی به رتبه بالا بسیار سخت است. بنابراین من پیش از تولید هر محتوایی، ابتدا پژوهش کلمات کلیدی عمیقی برای یافتن بهترین فرصت‌ها در زمینه کاری مشتری انجام می‌دهم (نتیجه چنین پژوهشی یک صفحه اکسل با بیش از ۵۰۰۰ کلمه کلیدی است). سپس آن‌ها را بر مبنای میزان رقابت دسته بندی می‌کنم و کلمات کلیدی دارای ترافیک متوسط و بالا که رقابت کمی دارند را برای تولید محتوا انتخاب می‌کنم (البته این روش به توانایی سایت برای کسب رتبه نیز وابسته است).

متوجه شدید که من به جای کلمه کلیدی گفتم کلمات کلیدی؟

یکی دیگر از بخش‌های مهم برای تولید محتوای سئو محور با ترافیک بالا، هدف قرار دادن گروهی از کلمات کلیدی به جای یک کلمه کلیدی است.

پس از به‌روزرسانی الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل در سال ۲۰۱۳، شما می‌توانید یک مطلب را برای بیش از هزار کلمه کلیدی رتبه‌دهی کنید. بنابراین ما در طول دو سال ۲۵ مطلب محتوایی تولید کردیم. تنها پس از چند ماه از انتشار هر یک از آن‌ها برای صدها و برخی برای هزاران کلمه کلیدی مختلف رتبه بندی شدند.

حتی یکی از مطالب برای ۱۲۰۰۰ کلمه کلیدی رتبه گرفت…

افزایش ترافیک سایت - آمار سایت

و امروز با ۷۲ پست در وبلاگ مشتری من (در مقایسه با بیش از ۱۰۰ پستی که داشت)، سایت او ماهانه بیش از ۱۴۰ هزار بازدید کننده از موتورهای جستجو دارد:

افزایش ترافیک سایت - گوگل آنالیتیکس

نکته‌ای که درباره محتوا نباید فراموش کنید این است که: مهم نیست که چه تعداد پست و هر چند وقت یکبار ایجاد کنید. آنچه واقعاً اهمیت دارد این است که محتوای شما چقدر ارزش دارد و بهینه سازی شده است، و اینکه آن را بر چه مبنای زمان‌بندی تولید کرده‌اید (فرقی ندارد که ماهی یک مطلب یا حتی هر دو ماه یک مطلب باشد).

 از اینجا بخوانید : همنشری محتوا Syndication: مفهومش چیست و چگونه به موفقیت می‌رسد

۴. پیاده‌سازی یک راهبرد لینک‌دهی داخلی

چیزی جالب‌تر از این وجود دارد که لینک دادن از یکی صفحات سایت خودتان به صفحه‌ای دیگر از سایت به سئوی شما کمک می‌کند؟ منظور من این است که این کار شاید پنج ثانیه هم طول نکشد اما واقعاً به شما کمک می‌کند (خصوصاً برای سایت‌های با مقیاس بزرگ).

وقتی که من کارم را با این مشتری شروع کردم، در پست‌های او تعدادی لینک داخلی وجود داشت اما لینک‌دهی داخلی او راهبرد خاصی را دنبال نمی‌کرد.

من به سرعت این رویه را تغییر دادم.

پس از اینکه بررسی و ویرایش اولیه محتوای او را به اتمام رساندم، لینک‌های داخلی جدیدی به کل سایتش اضافه کردم و متن لینک‌های قدیمی را نیز بهینه‌سازی کردم.

راهبرد مورد استفاده من بسیار ساده بود. افزودن حدود ۱۰ لینک به هر پست وبلاگی با متنی که حداقل یکی از مشخصات زیر را داشته باشد:

  • کلمه کلیدی هدف صفحه مورد نظر
  • تنوعی از کلمات کلیدی هدف
  • یا یک کلمه کلیدی بلند ثانویه

ساده است، نه؟

وقتی که خواستم این کار را انجام بدهم، دو راهکار برای انجام سریع آن وجود داشت (زیرا صادقانه بگویم که برای لینک‌دهی یک به یک در بیش از ۵۰ پست به ساعت‌ها زمان نیاز است):

  1. بررسی یک به یک پست‌ها در سامانه مدیریت محتوا به ترتیب زمان و افزودن لینک داخلی.

اگر تصمیم گرفتید که این کار را انجام دهید، باید مجموعه کاملی از لینک‌های داخلی خود را جمع آوری کرده و در دسترس داشته باشید تا با حداکثر سرعت آن‌ها را به محتوا اضافه کنید. کافی است در هر پست وبلاگ به دنبال متن مناسب بگردید و لینک مورد نظر را به آن اضافه کنید. اگر هم متن مناسب را پیدا نکردید، امکان ویرایش متن پست و بهبود آن همیشه در دسترس است.

  1. استفاده از نوار جستجو در بخش مدیریت وردپرس و جستجوی عبارتی خاص و افزودن لینک به پست‌هایی که این کلمه کلیدی در آن استفاده شده است.

با این روش می‌توانید کلمه کلیدی هدف، کلمات کلید دنباله بلند و کلمات کلیدی با مفهوم نهفته (LSI) را در میزکار وردپرس خود جستجو کرده و مطالب حاوی آن‌ها را پیدا کنید.

پس از آن تنها کاری که باید انجام دهید این است که به این پست‌ها رفته و لینک‌های داخلی اضافه کنید (برای همه پست‌ها این روند را تکرار کنید).

راهبرد سئو و نه روش سئو است که ترافیک سئوی سایت شما را افزایش می‌دهد

شما هم مثل من اکثر توصیه‌های این مقاله را پیش از این هم شنیده‌اید.

من هم مثل بسیاری دیگر از افراد این روش‌ها را پیاده سازی می‌کردم اما نتیجه خاصی مشاهده نمی‌کردم.

من:

  • قالبی برای ارسال ایمیل داشتم که کارایی نداشت و ارزشمند نبود
  • محتوایی تولید می‌کردم که منحصر بفرد، جامع یا کاربردی نبود
  • بیش از اینکه نگران سئوی محتوا باشم، نگران زمان انتشار آن بودم
  • پس از نوشتن متن به دنبال پژوهش کلمه کلیدی می‌رفتم (نه بالعکس)

بنابراین مشکل از این نبود که من از روش‌های اشتباه استفاده می‌کردم، بلکه من روش‌های درست را در مسیری اشتباه به کار می‌گرفتم.

من بر کمک به نویسنده برای تولید محتوایی ارزشمند با استفاده از دیدگاه منحصر بفرد او متمرکز نبودم، در حالی که همین دیدگاه خاص او بود که محتوایش را از سایرین متمایز می‌کرد. من در لینک سازی ارزشی برای سایت‌های دیگر قائل نبودم. و بر ارتباط با کسانی که سایر سایت‌ها را لینک کرده بودند و یا محتوایی مشابه من داشند، تمرکز نکرده بودم.

این تغییرات به من کمک کرد که پیشرفتی شگرف در ترافیک سئوی سایت را، نه تنها با همین مشتری، بلکه با همه مشتریانم تجربه کنم و امیدوارم که به شما هم کمک کرده باشم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search