درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

همنشری محتوا Syndication چیست و چگونه به موفقیت می‌رسد

همنشری محتوا Syndication چیست و چگونه به موفقیت می‌رسد
فهرست مطالب

شما برای تولید محتوایی عالی تلاش زیادی می‌کنید. آن را در وبلاگ و حساب‌های کاربری رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، و از بهینه بودن آن‌ برای موتورهای جستجو مطمئن می‌شوید. اما بازدید و تعامل کاربران با محتوا، آن طوری نیست که باید باشد. اگر با سایر مدیران سایت در ارتباط باشید، خواهید دید که این موضوع مشکلی رایج برای همه فعالان بازار است. با اینکه راهکارهای بسیاری برای بهبود آمار سایت وجود دارد، اما همنشری محتوا (Syndication) یکی از بهترین روش‌های موجود است. زیرا بسیار مقرون به‌صرفه است، شهرت نام تجاری شما را افزایش داده و سئوی شما را بهبود می‌دهد.

البته این توضیحات به شرطی است که شما این کار را به خوبی انجام دهید. در غیر این صورت خطر پایین آمدن رتبه سایت شما وجود دارد. به علاوه، ممکن است به دلیل انتخاب سایت اشتباه بر سئوی سایت خود تأثیر منفی بگذارید.

در این حالت، در جستجوی این باشید که بهترین راهکار چیست و چگونه می‌توان از زیان جلوگیری کرد؟

در این مقاله، بهترین روش‌های همنشری محتوا مورد نیاز شما برای بهبود کسب و کار را تشریح خواهیم کرد.

اما ابتدا، باید درباره مفهوم همنشری محتوا صحبت کنیم.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

همنشری محتوا چیست

همنشری محتوا به این معنی است که یک محتوای تکراری (نظیر مقاله، ویدئو، اینفوگرافیک و غیره) را در یک یا چند وبسایت منتشر کنید. هر منتشر کننده‌ای، کوچک یا بزرگ، به همنشری محتوا علاقه دارد، زیرا به آن‌ها کمک می‌کند که اطلاعات تازه را به دست خوانندگانش برساند. تولیدکنندگان محتوا نیز از این روش به این دلیل استفاده می‌کنند که نام تجاری خود را به مخاطبان جدید ارائه کنند. این کار روشی برد-برد است.

بد نیست اشاره کنم که هرچند همنشری محتوا شبیه به وبلاگ نویسی مهمان است، اما با آن تفاوت‌هایی دارد. یک پست مهمان، انتشار یک محتوای جدید است که به صورت اختصاصی برای یک سایت نوشته شده است. همنشری محتوا اما به معنی استفاده از یک محتوای مشابه و بازنشر آن، البته با کسب اجازه در سایر پلتفرم‌ها است.

از دید بازدید کنندگان، هر کسی می‌تواند تفاوت میان محتوای همنشری و وبلاگ نویسی مهمان را تشخیص دهد. زیرا در محتوا به مرجع آن اشاره می‌شود. به طور عمومی، بسیاری از ناشران محتوای همنشر شده را با چنین متنی مشخص می‌کنند:

«این مقاله در سایت [منبع اصلی + لینک] منتشر شده است.»

یا

«این مقاله در [منبع اصلی + لینک] منتشر شده و با کسب اجازه بازنشر شده است.»

همنشری محتوا - همنشری محتوا چیست

بسیار مهم است که به مرجع اصلی محتوا اشاره کنید، نه فقط با دادن اعتبار به نویسنده اصلی بلکه برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری.

 از اینجا بخوانید : ۱۲ نوع بازاریابی محتوا برای رونق کسب‌وکار را بشناسیم

همنشری محتوا و سئو

همانطور که می‌دانید، گوگل علاقه‌ای به محتوای تکراری ندارد.

با اینکه محتوای تکراری تأثیر مستقیمی بر مجازات شدن شما ندارد، اما به کارایی سئو وب سایت شما هم کمکی نمی‌کند.

خبر خوب این است که همنشری محتوا مشابه انتشار محتوای تکراری نیست. حتی گوگل هم با همنشری محتوا موافق است، فقط به این شرط که آن را با دقت انجام دهید و به موتورهای جستجو و خوانندگان نشان دهید که محتوا همنشری است. شما می‌توانید این کار را با نشر یک لینک به محتوای اصلی و یا استفاده از لینک‌های کانونیکال استفاده کنید.

اینکه چگونه لینک کانونیکال را به محتوا اضافه کنید، به نوع انتشار محتوای شما وابسته است. اگر فرآیند شما شفاف نباشد، باید با ویراستار بحث بیشتری کنید و کار را از سر بگیرید.

به علاوه، فراموش نکنید که در محتوای نشر شده، به مرجع لینک بدهید. باز هم تأکید می‌کنم که هر ناشر محتوا، سیاست خاصی درباره‌ بازنشر محتوا دارد. بنابراین مهم است که پیش از بازنشر محتوا، با ویراستار سایت صحبت کنید. اما اگر بتوانید محتوای خود را به عنوان مرجع معرفی کنید، مقاله همنشر شده می‌تواند ترافیک ارجاعی را به سایت شما وارد کند. این کار به خودی خود نیز روشی برای بهبود رتبه سایت و ترافیک ارگانیک است.

اسکات متسون، مدیر بخش راهبرد وب و سئوی شرکت Auth0 می‌گوید: «اگر از لینک‌های داخلی استفاده می‌کنید، اعتبار محتوایی که همنشر می‌کنید به سایتی که لینک داده‌اید خواهد رسید. نمایان شدن افزایش ترافیک از منابع جدید و بهبود بک‌لینک‌ها، و نیز بهبود سایر فاکتورهای مؤثر بر موتورهای جستجو در کنار افزایش محبوبیت سایت نمایی از تأثیرگذاری همنشری محتوا است.»

 از اینجا بخوانید : بک لینک چیست و چطور ساخته می شود

اسکات به عینه تأثیر (مستقیم و غیرمستقیم) همنشری محتوا بر بهبود سئو را مشاهده کرده است. او در دو سال گذشته از همنشری محتوا (در کنار سایر روش‌ها) برای بهبود وضعیت بک‌لینک‌ها از ۲۰۰ هزار به بیش از ۴.۴ میلیون مورد استفاده کرده است.

حالا که اصول بنیادی را برای شما تشریح کردم، وقت آن است که همنشری محتوا را به بهترین شکل پیاده سازی کنیم.

دو راه برای اعمال همنشری محتوا وجود دارد، رایگان و غیر رایگان. روش رایگان به این صورت است که بر یافتن بهترین محتوا تمرکز کرده و با استفاده از آن در محتوای خود، با سایر سایت‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. در روش غیر رایگان، ابزارهای موجود برای پیشنهاد محتوا را به کار می‌گیرید تا با سرعت بیشتری خدمات تولید محتوا را به انجام برسانید.

چگونگی همنشری محتوا

  • بهترین محتوای خود را در یک سایت بزرگ‌تر، با خوانندگان بیشتر و اعتبار بالاتر بازنشر کنید.
  • محتوای قدیمی خود را در سایت‌های مشابهی که سطح بازدید یا اعتبار آن‌ها با شما یکسان هستند منتشر کنید.
  • در یک سایت بزرگ‌تر پست مهمان بگذارید و آن را در مدیوم یا لینکدین همنشر کنید.

در ادامه همه آنچه برای روش‌های همنشری محتوای رایگان و پولی نیاز دارید، آورده شده است.

همنشری محتوای رایگان

چهار راهکار اصلی برای همنشری محتوای رایگان وجود دارد:

همنشری محتوا - همنشری محتوای رایگان

همنشری با سایت بزرگتر

بازنشر جدیدترین یا بهترین محتوا در سایت‌های بزرگ‌تر، با تعداد خوانندگان بیشتر و اعتبار بالاتر از شما. وقتی که محتوای خود را در سایتی بزرگ‌تر همنشر می‌کنید، دسترسی خود به مخاطبان را افزایش می‌دهید. با این حال، چون مخاطبان محتوای شما را در سایر سایت‌ها می‌خوانند، انگیزه کمی برای بازدید از سایت شما خواهند داشت. بنابراین تنها درصد کوچکی از مخاطبان از سایت شما بازدید خواهند کرد. به این ترتیب اگر هدف اصلی شما افزایش شهرت نام تجاری باشد، همنشری محتوا با سایت‌های بزرگ‌تر بهترین راه برای شما است.

همنشری با سایت هم‌اندازه و هم‌تراز

همنشری محتوا در سایتی با سطح بازدید یا اعتبار مشابه. اگر می‌خواهید بر مخاطبان مرتبط با زمینه تخصصی خودتان متمرکز شوید، می‌توانید همنشری محتوا در سایت‌های کوچک‌تر از مورد قبل اما مرتبط‌تر با زمینه کاری خود را در دستور کار قرار دهید. به طور ایده‌آل می‌توانید سایت‌های مشابه سایت خودتان را برای این کار پیدا کنید. البته این سایت‌ها باید به شما اجازه دهند که در مقاله از لینک‌های محتوایی خودتان استفاده کنید. این کار روشی عالی برای کمک کردن به خوانندگان سایر سایت‌ها برای دیدن وبلاگ شما و جلب بازدید کننده بیشتر است.

پست مهمان در سایتی بزرگ‌تر و پس از آن همنشری محتوا در مدیوم یا لینکدین.

 گاهی اوقات ارزشش را دارد که ابتدا محتوای خود را در سایتی بزرگ‌تر، که به محتوای تازه و جدید علاقه دارد، منتشر کنید. در این حالت می‌توانید از فواید شهرت سایت مورد نظر برای مخاطبان استفاده کرده و به بازدید کنندگان بیشتری دست پیدا کنید. پس از مدتی، بسته به سایتی که با آن کار می‌کنید، آزاد خواهید بود که محتوا را در سایت خودتان و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. اساساً این روش به شما کمک می‌کند که محتوای خود را بهتری منتشر کنید.

برقراری ارتباط با وبسایت‌هایی که به طور طبیعی علاقه‌مند به همنشری محتوا هستند.

اگر عنوان مقاله یک سایت بزرگ را بردارید و در گوگل جستجو کنید، خواهید دید که این محتوا توسط تعداد زیادی از سایت‌های کوچک هم استفاده شده است. این حالت به طور معمول به این صورت رخ می‌دهد که محتوای یک سایت بزرگ، در سایتی کوچک با ذکر منبع و لینک دادن به آن، منتشر می‌شود.

مثال‌هایی از این مورد به شرح زیر است:

همنشری محتوا - ارتباط با وبسایت‌ها

برای افزایش بازدید وبلاگ، می‌توانید صفحه‌ای برای تشریح روند همنشری محتوا در سایت خود ایجاد کنید. صفحه «لطفاً مطالب ما را بدزدید» در وبسایت universeTodaycom مثالی خوب از این مورد است.

سپس از بهینه بودن سایت خود برای همنشری مطمئن شوید.

اسکات متسون می‌گوید: «همنشری عموماً بر پایه خوارک و نقشه سایت است، بنابراین برای بهینه سازی کردن بخش‌های خوارک، نقشه و فایل‌های xml سایت وقت بگذارید تا از معتبر بودن و انطباق آن‌ها با قوانین پلتفرم‌های دیگر مطمئن شوید. وقتی سایت را بهینه سازی کردید، مسیر لازم برای همنشری خودکار را ایجاد کنید، فرقی ندارد که برای این مسیر خوراک سایت، نقشه سایت و یا ارتباطات API استفاده کنید. ایجاد مسیر ارتباطی برای پلتفرم‌های انتشار محتوا مثل فلیپ‌بورد در دراز مدت به صرفه‌جویی در زمان شما کمک می‌کند.»

در نهایت به سایر ناشران دلیلی برای همنشری محتوا با شما بدهید. برای مثال از نمودارها، اینفوگرافیک‌ها و یا جداولی که به سادگی قابل همنشری هستند استفاده کنید.

سارا مک‌گویر مدیر بخش محتوای سایت Venngage می‌گوید وقتی از محتوای تصویری در مطالبش استفاده کرده است، ترافیک سایت بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافته. او اضافه می‌کند: «ارائه آمارهای کلیدی، نکات و ترفندهای عالی به صورت محتوای تصویری شامل اینفوگرافیک یا اسلاید، می‌تواند محتوا را جذاب‌تر کند. حتی اگر سایت شما تمامی مقالاتش را همنشر نمی‌کند، باز هم می‌توانید از موارد موجود استفاده کرده و آن‌ها را برای افزایش تعامل کاربران و مخاطبان به کار ببرید.»

در این بخش، می‌آموزید که چگونه سایت‌هایی که رقبای شما با آن‌ها همکاری می‌کنند را پیدا کنید، و کدام را برای همنشری محتوا انتخاب کنید و از کدام سایت‌ها دوری کنید.

 از اینجا بخوانید : بازاریابی محتوا و تولید محتوا چه فرقی دارد

چگونگی یافتن همکار برای همنشری محتوا

برای این کار ابزارهای مختلفی نظیر BuzzSumo، Ahrefs و SemRush وجود دارد. با استفاده از این ابزارها می‌توانید بک‌لینک‌ها را بررسی کرده و فرصت‌های مناسب برای همنشری محتوا را پیدا کنید.

به طور کلی بهترین محل برای بررسی، جستجوی گوگل است. به دنبال مقالاتی با شروعی مثل موارد زیر باشید:

«منتشر شده در»

«بازنشر شده با کسب اجازه»

«نمایش داده شده از»

برای محدود کردن جستجوی خود به ناشران مربوط به زمینه کاری شما، عبارت :inurl:[domain]  را به جستجوی خود اضافه کنید. در اینجا یک مثال واقعی از وبلاگ‌هایی که همنشری محتوا انجام داده‌اند آورده شده است:

همنشری محتوا - یافتن همکار برای همنشری محتوا

پس از یافتن سایت‌های مناسب، به دنبال مواردی باشید که:

  • اعتباری مشابه یا بالاتر از سایت شما دارند
  • خوانندگانی مشابه با مخاطبان شما دارند
  • لینک‌های کانونیکال به سایت‌های مرجع می‌دهند

همچنین سایت‌هایی وجود دارند که شما باید از آن‌ها دوری کنید. انتشار محتوا در برخی از سایت‌ها می‌تواند به وبسایت شما آسیب برساند و سئوی شما را کاهش دهد. از چنین سایت‌هایی دوری کنید:

  • کم اعتبار
  • دارای لینک‌های خروجی اسپم
  • با دستورالعمل انتشار محتوای غیر شفاف

 از اینجا بخوانید :Disavow چیست؟ آموزش Disavow کردن لینک‌های اسپم

برای کمک به شما، من فهرستی از سایت‌های مناسب برای همنشری محتوا را جمع آوری کرده‌ام.

شبکه‌ها، سایت‌ها و سرویس‌های همنشری محتوا

Medium

Quora

LinkedIn

SlideShare

Reddit

Tumblr

Pinterest

Business2Community

Outbrain (پولی)Taboola (پولی)

Zemanta (پولی)

Content.ad (پولی)

RevContent (پولی)

Sharethrough (پولی)

همنشری محتوای پولی

همنشری محتوای پولی زمانی انجام می‌شود که شما برای انتشار محتوا نیاز به پرداخت هزینه داشته باشید.

رایج‌ترین روش همنشری محتوای پولی این است که نام‌های تجاری بزرگ با ناشران اینترنتی بزرگ همکاری می‌کنند و محتوای خود را در اختیار مخاطبان پرتعداد سایت مورد نظر قرار می‌دهند. البته این روش برای کسب و کارهای کوچک که بودجه‌ای محدود دارند در دسترس نیست.

خوشبختانه در حال حاضر ابزارهایی نظیر Outbrain و Taboola وجود دارند که به نام‌های تجاری کوچک هم اجازه می‌دهند تحت عنوان محتوای پیشنهادی در سایت‌هایی نظیر سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی و گاردین نمایش داده شوند.

به احتمال زیاد شما هم این تبلیغ را دیده‌اید:

همنشری محتوا - همنشری محتوای پولی

روش مورد استفاده این ابزارها شبیه به کارزارهای تبلیغات کلیکی است. شما می‌توانید با بودجه‌ای محدود از شیوه پرداخت به ازای کلیک استفاده کرده و مخاطبان هدف را به خود جلب کنید. پس از آن مخاطبانی که از سایت‌های همکار این سرویس استفاده می‌کنند، محتوای شما را به صورت مقاله پیشنهادی می‌بینند. این بخش با استفاده از یک عکس، عنوانی کوتاه و یک لینک به سایت شما نمایش داده می‌شود.

شایان ذکر است که این لینک هیچ اثری بر سئو  وب سایت ندارند. آن‌ها تحت عنوان «محتوای اسپانسری» در موتورهای جستجو نمایش داده می‌شوند.

هر وقت که یکی از خوانندگان روی تبلیغ شما کلیک کنید، وابسته به تنظیمات کارزار، سایت و مرجع کلیک، هزینه‌ای برای شما محاسبه می‌شود.

گفته می‌شود که همنشری پولی سریع‌ترین راهکار برای انتشار محتوا در سایت‌های بزرگ است. همچنین این روش تنها راهکار موجود برای انتشار محتوا در سایت‌هایی نظیر سی‌ان‌ان است. با این حال همنشری پولی نمی‌تواند شهرت نام تجاری شما را مثل همنشری رایگان افزایش دهد ولی سئو را نیز بهبود نخواهد داد.

در نهایت باید گفت که همنشری محتوا فرصتی عالی برای دسترسی به مخاطبان جدید است و به شما کمک می‌کند بازدید کنندگانی پیدا کنید که قابل تبدیل به مشتری باشند. به علاوه اگر محتوای سایر سایت‌ها را همنشر کنید، می‌توانید به بازدید کنندگان خود، بدون اینکه آن‌ها را به سایتی دیگر ببرید، محتوایی تازه و ارزشمند ارائه دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
|
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search