درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

کوتاه‌ترین زمان برای جمع بندی نتایج گوگل ادز

جمع بندی نتایج گوگل ادز
فهرست مطالب

همه چیز در تبلیغات اینترنتی وابسته به نتایج و آمار است. به همین علت گزار‌ش‌ها جمع بندی نتایج گوگل ادز بسیار مهم است. گزارش‌ها به مدیران کمپین‌ها کمک می‌کنند که نگاهی به پیشینه کار خود بیندازند. برای مشتریان و یا مدیران نیز این گزارش تنها راه آگاهی از کارایی یک کمپین و یا بحث پیرامون نتایج آن است.

گزارش‌دهی کار سختی است. بیایید با هم موارد مهم برای یک گزارش جمع بندی نتایج گوگل ادز خوب را بررسی کنیم.

برا آن که بهترین و کاربردی ترین گزارش ها را از کمپین های گوگل ادز  خود به دست آورید کافی است گوگل ادز را با نوین مارکتینگ تجربه کنید.

انتخاب شاخص‌ها

شاخص‌ها اساس هر گزارش ادوردز هستند. صدها شاخص مختلف نظیر تعداد کلیک، تعداد نمایش، نرخ کلیک، نرخ تبدیل، هزینه به ازای کلیک و غیره در گوگل ادوردز وجود دارد و اکثر آن‌ها توسط مدیر کمپین برای بهینه‌سازی آن استفاده می‌شود.

اما همه‌ آن‌ها برای گزارش جمع بندی نتایج گوگل ادز جذاب نیستند. با توجه به اهداف کسب و کار، بر مهم‌ترین‌های آن‌ها متمرکز شوید. یک گزارش گوگل ادز خوب ارزشمندترین اطلاعات برای خواننده را در بر دارد.

تقریباً همه مشتریان می‌خواهند مقایسه‌ای میان میزان هزینه پرداختی و میزان درآمد دریافتی داشته باشند. اگر می‌خواهید این داده را به آن‌ها بدهید، گزارش شما باید حاوی شاخص‌هایی مثل هزینه به ازای درآمد، تعداد تبدیل‌ها، میانگین میزان هزینه به ازای تبدیل، سود و زیان باشد.

 از اینجا بخوانید : جستجوی کلمه کلیدی برای کسب و کارها، آموزش ساده و جامع

نتایج گوگل ادز - انتخاب شاخص‌هااما همه این شاخص‌ها وابسته به اهداف کارزار یا کمپین  هستند. این چند مثال را در نظر بگیرید:

  •       شما یک کارزار جستجو را برای فروشگاهی آنلاین را مدیریت می‌کنید. در این حالت، به راحتی می‌توانید نرخ تبدیل را دنبال کنید. شما قادرید که کل فرآیند فروش را بررسی کنید و گزارش جمع بندی نتایج گوگل ادز شما حاوی تعداد تبدیل‌ها، هزینه به ازای درآمد، نرخ تبدیل و سود خواهد بود.
  •       شما مدیر کارزار نمایشی یک نام تجاری هستید. هدف اصلی از این کارزار رساندن پیام نام تجاری به حداکثر تعداد ممکن از افراد هدف است، نه تبدیل کردن آن‌ها. در این مورد، بازدیدها، کلیک‌ها و نرخ کلیک بسیار مهم هستند. حتی تعداد اشتراک‌گذاری هم می‌تواند جایگاهی در گزارش شما داشته باشد.

 

یک گزارش جمع بندی نتایج گوگل ادز خوب منطبق با نیازهای کاربران شما، بازار کسب و کار، اهداف شما از کارزار برای مدت زمانی است که اجازه تهیه داده‌های کافی را به شما می‌دهد.

مقایسه شاخص‌های اصلی با نتایج دوره‌های زمانی قبلی

انتخاب دوره زمانی پیشفرض برای گزارش نیز اهمیت زیادی دارد. شما به  زمان کافی برای نمایش اطلاعات مفید از شاخص‌های مورد نظر نیاز دارید.

پس از انتخاب شاخص‌های مناسب، ارزیابی کارایی شما اهمیت به سزایی دارد. بهترین راهکار، مقایسه شاخص‌ها با دوره‌های زمانی مشابه قبلی است. گوگل ادز این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. گزارش شما هم باید به همین گونه باشد.

مقایسه با دوره‌های زمانی قبلی

در اکثر موارد شما شاخص‌ها را با دوره زمانی قبلی مقایسه می‌کنید. مثلاً اگر شما هر هفته گزارش‌دهی می‌کنید، می‌توانید نتایج را با هفته قبل از آن مقایسه کنید. برای گزارش‌های ماهیانه هم می‌توانید همین کار را انجام دهید. استفاده از این روش به شما اجازه می‌دهد که به طور منظم کارایی اصلاحات انجام شده روی کمپین را رصد کنید.

این اطلاعات نمایش دهنده‌ درصد رشد کمپین میان دو دوره زمانی است.

مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال قبلی

دوره‌های زمانی خاصی وجود دارند که روش پیشین برای آن‌ها قابل استفاده نیست. برای کسب و کارهای فصلی و یا فروش سال نو بهتر است که نتایج با دوره زمانی مشابه در سال قبل مقایسه شود.

این دوره‌های زمانی به قدری مشخص و خاص هستند که مقایسه آن‌ها با هفته یا ماه قبل اصلاً منطقی به نظر نمی‌رسد. هیچ دوره زمانی در سال مشابه روزهای سال نو نیست. اگر کارزاری برای فروش سال نو دارید، بایستی شاخص‌های آن را هفته به هفته با مدت مشابه در سال قبلی مقایسه کنید.

انتخاب دوره زمانی مناسب برای مقایسه بستگی زیادی به کسب و کار و بازار دارد.

 رشد شاخص‌ها در دوره‌های زمانی طولانی‌تر

نتایج گوگل ادز -  رشد شاخص‌ها در دوره‌های زمانی طولانی‌تر

مقایسه شاخص‌ها با نتایج دوره زمانی پیشین، نمایی از رشد کارزار شما در کوتاه مدت را به تصویر می‌کشد.

اما بازاریابی آنلاین راهبردی کوتاه مدت نیست. این راهبرد ممکن است به چندین ماه زمان برای نتیجه‌دهی نیاز داشته باشد. شما به زمان کافی و بهینه‌سای‌های مناسب برای دستیابی به بیشترین نرخ بازگشت سرمایه از کارزار خود نیاز دارید. همچنین بایستی رشد شاخص‌های اصلی خود را در دوره‌های زمانی طولانی‌تر از دوره زمانی پیش‌فرض رصد کنید.

برای مثال اگر شما به صورت ماهیانه گزارش‌دهی کرده و هزینه به ازای درآمد را بررسی می‌کنید، نمایش رشد سالانه این شاخص نیز در جمع بندی نتایج گوگل ادز برای شما جالب توجه خواهد بود.

یک نمودار خطی برای نمایش همه انواع آمار رشد قابل استفاده است. نموداری می‌تواند جذاب باشد که دو شاخص اساسی، مثل درآمد و میزان هزینه را به صورت سالانه نمایش دهد. خواننده می‌توند با یک نگاه میزان رشد کارزار و شاخص‌های مرتبط را مشاهده کند.

نمایش میزان رشد یک دوره زمانی طولانی‌تر در گزارش شما می‌تواند به خواننده کمک کند که کارایی راهبرد تبلیغاتی خود را رصد کند.

 از اینجا بخوانید : ۷ درس شگفت‌انگیز که از ساخت اولین کارزار تبلیغات در گوگل ادز آموختم

گزارش جغرافیایی و ارتباطات جهانی در جمع بندی نتایج گوگل ادز

نتایج گوگل ادز - گزارش جغرافیایی

گوگل ادوردز امکان استفاده از برچسب گذاری مکانی دقیق را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید کشورها، استان‌ها، شهرها، کدپستی‌ها و حتی مختصات جی‌پی‌اس خاصی را هدف قرار دهید. البته این بخش به هیچ عنوان در ایران کار نمی‌کند.

گزارش جغرافیایی بسیار جالب است زیرا داده‌هایی ارزشمند از ارتباطات جهانی شرکت را به نمایش می‌گذارد.

برای مثال فرض کنید که شما در یک سالن آرایش مو کار می‌کنید. هدف شما برای فروش، افراد ساکن در شعاع ۳۰ کیلومتری سالن شما هستند. با استفاده از گزارش جغرافیایی در خواهید یافت که در کدام نقطه از شهر مردم به خدمات شما نیاز دارند.

در نتیجه اگر بخواهید یک کارزار تبلیغاتی پخش تراکت راه اندازی کنید، می‌دانید که در کدام نقاط از شهر تبلیغات خود را پخش کنید.

حالا اگر فرضاً شما یک شرکت ملی داشته باشید که بودجه‌ای محدود برای برگزاری نمایشگاه دارد، استفاده از داده‌های جغرافیایی حاصل از گوگل ادز به رئیس شرکت کمک می‌کند که بهترین نقطه برای راه اندازی نمایشگاه و صرف سرمایه را پیدا کند.

 داده بدون تجزیه و تحلیل بی ارزش است

آخرین نکته، و البته یکی از مهم‌ترین نکات: تجزیه و تحلیل یا آنالیز است.

تجزیه و تحلیل بایستی یکی از اجزای اصلی گزارش جمع بندی نتایج گوگل ادز شما باشد و در کنار هر شاخصی که بررسی می‌کنید آورده شود. اگر گزارش شما همین مواردی را داشته باشد که در بخش‌های قبلی اشاره شده، باید بعد از ارائه گزارش هر بخش، تجزیه و تحلیل آن آورده شود.

مشتری یا مدیرتان به شما اعتماد دارد که بهترین کارزار در جهت بازگشت سرمایه را برای او راه اندازی کرده‌اید. ممکن است آن‌ها به تبلیغات آنلاین و گوگل ادز آشنا نباشند.

به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل اهمیت بالایی دارد. در تجزیه و تحلیل تشریح کنید که چرا بهتر است کلیک کمتری داشته باشید اما نرخ تبدیل بالاتری به دست آورید، چرا میزان هزینه به ازای کلیک را کمی افزایش داده‌اید تا برای کلمات کلیدی دارای نرخ تبدیل بالا بهتر رقابت کنید، چرا هزینه به ازای کلیک در هنگام تقابل با یک رقیب بیشتر شده است و چرا در برخی از ساعات یا روزها میزان هزینه پرداختی را افزایش داده‌اید.

معمولاً آنچه در گزارش شما مورد توجه همه قرار دارد هزینه به ازای درآمد و نرخ بازگشت سرمایه است. اما سایر داده‌ها هستند که کار روزانه شما، راهبرد شما، رشد و همبستگی میان همه شاخص‌ها را تشریح می‌کنند.

فرض کنید که شما یک کارزار سودآور دارید. مشتری شما خوشحال است اما شما باز هم می‌توانید کارزار را بهبود دهید. بودجه محدود است. در نتیجه شما می‌توانید برای مشتری خود توضیح دهید که چرا افزایش بودجه، علی‌رغم نظر او مبنی بر زیاد بودن آن، برای کسب و کارش خوب است.

در طرف مقابل هم می‌توانید دلیل عدم نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر روی کلمات کلیدی معمولی و با نرخ تبدیل بسیار کم را برای او تشریح کنید.

به عنوان یک مدیر کارزار تبلیغاتی، گزارش‌دهی یکی از اجزای اصلی ارتباط شما با مشتریانتان است. این رابطه نباید فقط بر مبنای شاخص‌های بررسی شده در جدول داده و یا نقشه جغرافیایی باشد. بلکه باید به آن‌ها بگویید که چه کار می‌کنید و چرا این کار را انجام می‌دهید. اصلی ترین بخش جمع بندی نتایج گوگل ادز همین آنالیز شماست. 

نتیجه‌گیری

گزارش‌دهی ادوردز علمی ثابت نیست. بازاریابی هر شرکت و یا راهبرد هر کسب و کار و مشتری نیازمند گزارشی دقیق برای نمایش نتایج کارزار است.

شاخص‌های بسیار زیادی برای ارائه در گزارش وجود دارد اما شما بایستی بر آن‌هایی متمرکز شوید که برای خواننده اهمیت دارد. گزارش شما منعکس کننده کارتان، و تجزیه و تحلیل نمایی از سطح دانش شما است. همچنین گزارش باید بیانگر گام‌های بعدی راهبرد شما برای ادامه بهبود کارزار و بازگشت سرمایه باشد.

شما می‌توانید نظرات و نکاتی که به نظر شما برای کاربران قابل استفاده است را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search