درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ چیست؟
فهرست مطالب

کار کردن به عنوان  کپی رایتر آزاد، یک شغل بسیار راحت است. شما می توانید در خانه کار کنید  و درآمد واقعا خوبی کنید.

تنها ایراد آن، سردرگمی افراد در مورد شغل شما است به ویژه زمانی که می گویید: “من یک کپی رایتر آزاد هستم”. بسیاری از مردم فکر می کنند “کپی رایتر ” یعنی شما می توانید از اختراعات آنها در برابر سرقت محافظت کنید، مطابق با مفهوم “کپی رایت”.

یکی از ساده ترین راه ها برای پاسخ دادن به این سوال که  وظیفه یک کپی رایتر  چیست؟  این است که بگویید، “آیا شما همه چیزهایی که در صندوق ورودی ایمیل خود دریافت می کنید را متوجه می شوید؟”

“خب، یک کپی رایتر  همه آنها را می‌نویسد. همچنین کپی رایتر نوشته‌های سایر موارد بازاریابی وب سایت‌ها، ایمیل ها، بروشور، کاتالوگ، و غیره را نیز تهیه می‌کند. “

اگر شما علاقه مند به کپی رایتینگ هستید، احتمالا به این دلیل است که شما موارد زیر را شنیده‌اید:

  1. این یک راه عالی برای پول در آوردن در خانه است.
  2. شما می‌توانید به سرعت و با سرمایه‌گذاری بسیار کم آن را شروع کنید.
  3. آموزش رسمی مورد نیاز نیست.

همه این‌ها درست هستند.

در واقع، مهارت کپی رایتینگ یک حرفه پرتقاضا بوده و مشاغل در این حوزه و پروژه های آن یکی از بالاترین درآمدها را به همراه دارند.

بسیاری از نویسندگان به صورت تمام وقت بر روی  شش زمینه کار می‌کنند. دیگران فقط نیمه وقت کار می کنند، اما از درآمد تمام وقت لذت می‌برند.

بهترین نکته این است که هنوز هم در این صنعت بزرگ و در حال توسعه جای زیادی برای پیشرفت وجود دارد.

 از اینجا بخوانید : آیا وقت آن است که در بازاریابی محتوا شفاف عمل کنیم؟

کپی رایتینگ - صنعت بزرگ کپی رایتینگ

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ روند نوشتن و تهیه مواد تبلیغاتی است. کپی رایترها مسئول آمادهسازی متن برای روزنامه ها، مجلات، تابلوهای تبلیغاتی، وب سایت ها، ایمیل ها، تبلیغات، کاتالوگها، و غیره هستند.

این متن ها تحت عنوان “کپی” یا متن تبلیغات شناخته می شوند – که بخشی از صنعت ۲.۳ تریلیون دلاری در سراسر جهان است.

اگر مایلید این بار که یک یک کمپین تبلیغاتی حرفه‌ای برپا می کنید متن تبلیغات شما همه را شگفت زده کند حتما با دپارتمان تولید محتوای نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

بر خلاف اخبار و یا نوشتن سرمقاله، کپی رایتینگ به منظور به کارگیری خواننده برای انجام اقدام است. این اقدام ممکن است خرید کردن، انتخاب کردن، تعامل با محصول، خدمات و یا شرکت شما باشد.

به همین دلیل کپی رایتر  اغلب به عنوان “فروشنده چاپی” شناخته می‌شود.

کپی رایتینگ نباید با “کپی رایت” اشتباه گرفته شود. کپی رایت به این معناست که فرد یا شرکت حق قانونی منحصر به فرد برای تکثیر، انتشار، فروش، و یا توزیع کار خود را دارد (مانند کتاب، موسیقی، اثر هنری). هدف از کپی رایت محافظت از مواد و جلوگیری از استفاده غیر قانونی از آن توسط عوامل غیر مجاز است. صاحبان این مواد با علامت © حق مالکیت خود را نشان می‌دهند.

به چه قابلیت و توانایی هایی برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر  نیاز دارید؟

هیچ چیز!  برخی از کپی رایترها حتی تحصیلات دبیرستان خود را نیز تمام نکرده‌اند. برخی از کپی رایترها تنها ۱۸ سال دارند و بعضی ها بازنشسته شده اند. برخی کپی رایترها مادران خانه دار هستند و برخی دیگر در مشاغل شرکتی مشغول به کارند.

تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت است. همه موارد دیگر را می‌توانید یاد بگیرید. اگر شما می‌توانید برای دوستان خود نامه بنویسید، شما صلاحیت کافی برای شروع به کار را دارید.

آیا شما واقعا می توانید به عنوان یک کپی رایتر  درآمد بالا داشته باشید؟

بله، و بسیاری از نویسندگان به این درآمد رسیده اند! اما، میزان حقوق شما متناسب با زمان و تلاشی که برای آن صرف می‌کنید متفاوت است.

به عنوان مثال، یک کپی رایتر می‌شناسم که ساعت ها کار می‌کند، نه تنها بر روی نوشتن  تبلیغات، بلکه در زمینه رشد و توسعه کسب و کار. در ماه درآمد بالایی دارد.

کپی رایترهای مستقل باید فردی با پشتکار و  مصمم باشند. او باید استعداد کپی رایتینگ و توسعه شبکه کسب و کار داشته باشد. یک فرد با این مشخصات که در این زمینه کار می‌کند، چندین قرارداد پرسود با تعدادی از شرکت های بزرگ امضا کرده و در سال جاری بیش از ۳۰۰،۰۰۰ دلار درآمد داشته است!

اگر شما نمی‌خواهید به صورت تمام وقت کار کنید. شما همچنین می‌توانید درآمد مناسبی حتی به صورت پاره-وقت داشته باشید.

یکی دیگر از نویسندگان تبلیغات را  می‌شناسم که تصمیم گرفت پولی را برای سفر تفریحی خود و همچنین پس‌انداز خانوادگی بدست بیاورد. او در طول شب و در تعطیلات آخر هفته کار می‌کرد و در سال ۲۵۰۰۰ دلار درآمد داشت. (اگر چه او امیدوار است که امسال ۵۰۰۰۰ دلار کسب کند!) برای یک شغل نیمه وقت اصلا درآمد کمی نیست.

مثال دیگری که از یک کپی رایتر‌ها دارم، او یک مادر خانه دار است. او دو فرزند کوچک دارد، بنابراین او تنها چهار ساعت در روز می‌تواند کار کند. او سالانه ۷۵،۰۰۰ دلار درآمد دارد!

یک چیز عالی در مورد این شغل این است که می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید کار کنید. این همه بستگی به این دارد که چقدر می‌خواهید درآمد داشته باشید و چقدر می خواهید کار کنید.

از کجا می‌توانم یاد بگیرم که چگونه یک کپی رایتر  شوم؟

در حالی که شما نیازی به مدرک تحصیلی رسمی برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر  ندارید، اما شما نیاز به اشخاصی دارید تا نحوه کار را به شما آموزش دهند.

همه کپی رایتر‌هایی که من دیده‌ام مثل کسانی که در بالا ذکر شده‌اند، موفقیت خود را با مطالعه راه کار‌های نوشتن جذاب و خلاق بدست آورده‌اند. دستورالعمل های گام به گام این روش هر کسی را قادر می سازد به سرعت از مرحله “کپی رایتینگ به چه معناست؟” به مرحله تبدیل شدن به یک کپی رایتر حرفه ای برسد.

هیچ زمانی بهتر از حالا برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر  وجود نداشته است. شرکت ها علاقه مند به کار کردن با کپی رایتر‌های دورکار و فریلنسر هستند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند.

کپی رایتینگ - از کجا می‌توانم یاد بگیرم که چگونه یک کپی رایتر شوم؟

در کسب و کار آنلاین کپی رایتینگ چه نقشی دارد

کپی رایتینگ برای موفقیت آنلاین در عصر دیجیتال فعلی امری حیاتی است. طراحی، بازاریابی محتوا، خدمات سئو و رشد بازدید‌ها  همه بخشی از برنامه بازاریابی جامع دیجیتالی هستند، اما کپی رایتینگ چیزی است که همه انها را با هم مرتبط می‌کند. نویسندگان تبلیغات به شما طراحی اولیه را می‌دهد و پایه ای برای بازاریابی محتوا، SEO و توسعه مارکتینگ را فراهم می‌کنند. نوشتن متن‌های تبلیغاتی بهتر به شما این امکان را می‌دهد که خوانندگان بیشتری را به مشتری تبدیل کنید.

کپی رایتینگ دقیقا به چه معناست؟

کپی رایتینگ هنر و علم نوشتن متن (کلمات مورد استفاده در صفحات وب، تبلیغات، بازاریابی، و غیره) است که محصول یا خدمات شما را به فروش می‌رساند و مشتریان آینده‌نگر را برای انجام اقدامات متقاعد می‌کند. به عبارت دیگر، مانند استخدام یک فروشنده برای جذب همه مشتریان شما است. یک تیم فروش تلفنی شما در هر زمان با مشتریان شما تماس می‌گیرند؛ یک کپی رایتر از طریق بیلبوردها، تبلیغات مجله‌ای، نامه‌های فروش، پست‌های وبلاگ، و غیره به همه آنها به طور همزمان دست می‌یابد.

برای شروع چگونه عمل می‌کنید

برای شروع، باید فهرستی از مزایا و ویژگی‌های محصول خود تهیه کنید و تعیین کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند.

باید بتوانبد چگونه مشتریان خود را بهتر بشناسید و کپی‌های متقاعد کننده‌تری بنویسید.

علاوه بر تعریف مشتریان خود تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید یک متن قانع کننده برای مشتریان هدف خود بنویسید به طوری که برای آنها جذاب باشد. این شامل انجام یک نظرسنجی ساده برای درک بهتر چشم انداز شما و یادگیری زبان مورد استفاده برای توصیف محصول یا خدمات شماست.

نوشتن سرفصل:

نحوه نوشتن سرفصل های جالب توجه که باعث افزایش میزان تبدیل می شود.

کپی رایترها اغلب در مورد اهمیت توجه به سرفصل‌ها صحبت می‌کنند. چرا سرفصل ها تا این حد اهمیت دارند و چگونه می توان سرفصل هایی نوشت که باعث افزایش میزان تبدیل می شوند. این سوالی است که با توجه به ویژگی های محصول و علائق خوانندگان به دست می‌آید.

در این بخش با نرخ تبدیل آشنا می شوید عملا نرخ تبدیل درصدی از بازدیدکنندگان شما در هر جایی است که به مشتریانتان بدل می‌شوند این فرایند را ما در نوین مارکتینگ در مقاله ای دیگر توضیح داده ایم لطفا مقاله: قیف فروش و هفت خان تولید محتوا را در بلاگ نوین مارکتینگ بخوانید.

۴ راز متقاعدکننده درباره کپی رایترهای حرفه‌ای

همان‌طور که قبلا ذکر شد، هم هنر و هم علم کپی رایتینگ وجود دارد. در یک فروش موفق که کپی رایتر ها آن را فراهم می‌آورند ۴ عامل مهم دخالت دارند.

۱. مشتری باید بجای ویژگی مزایای محصولی را دریابد مزایا آن چیزهایی هستند که به مشتری ارزشی را اضافه می‌کند.

۲. تا حد امکان محصول شما باید خاص معرفی شود

۳. مردم با عقلشان خرید نمی‌کنند بلکه با احساساتشان خرید می‌کنند

۴. توصیفات مهم‌ترین بخش نوشته شما هستند.

چرا  متن شما نباید در مورد خودتان باشد و سایر نکات برای نوشتن کپی های بهتر

به عنوان یک کپی رایتر، شما همیشه لازم نیست جز بهترین نویسندگان موجود باشید، اما باید به خوبی بنویسید تا پیام خود را به روشنی ارسال کنید و اعتبار خود را با اشتباهات گرامری و خطاهای تایپی از دست ندهید. متن شما نباید تنها متمرکز بر خودتان باشد همین طور ویرایش خود کپی رایتر بر نوشته‌اش نیز بسیار اهمیت دارد.

۴ نکته برای ایجاد کپی های قدرتمند که می تواند مشتریان بالقوه را متقاعد به خرید کند

شما باید اقداماتی انجام دهید تا مردم احساس کنند که بخشی از یک گروه هستند، چگونه می‌توانید مشتریان بالقوه را متقاعد کنید که آنها یک پیشنهاد منحصر به فرد دریافت کرده‌اند، چگونه ارزش محصول خود را ثابت می‌کنید، چرا باید شرکت خود را به عنوان یک جایگاه تاسیس کنید، و چگونه باید دلایل متقاعد کننده به مشتریان خود ارائه دهید تا در رقابت شما را انتخاب کنند.

چگونه با متن خود معامله را ببندید.

تناسب  قراردادها با متن تبلیغات بسیار مهم است. در فروش این به عنوان درخواست فروش شناخته می شود. در کپی رایتینگ نیز تحت عنوان  فراخوانی به عمل یا CTA شناخته شده است، که یک احساس فوریت، یک پیشنهاد قانع کننده ایجاد کرده و یک ضمانت نامه ارائه می دهد.

در دنیای وب این کار با برخی المان‌های تصویری مشخص می‌شود از این رو ما یک مقاله کامل در نوین مارکتینگ با عنوان ” CTA چیست؟ با تمام معجزه‌هایش آشنا شوید ” منتشر کرده ایم

کپی رایتینگ - چگونه با متن خود معامله را ببندید.متن بلند در مقابل متن كوتاه – کدامیک بهتر است؟

یکی از طولانی‌ترین بحث‌ها در محافل کپی رایتینگ و بازاریابی این است که – از بین متن طولانی یا متن کوتاه- کدامیک بهتر است؟ پاسخ این است که هر دوی آنها در موقعیت‌های مختلف کارآیی خاص خود را دارند، و این مورد تنها با کاربرد صحیح متن کوتاه و بلند شکل می‌گیرد. در متن های بلاگ شما ناچارید که از تعداد کلمات زیاد استفاده کنید و در متن های شبکه های اجتماعی و تبلیغات کلیکی حتما باید در کوتاه ترین حالت پیام خود را برسانید.

چگونه متن و طراحی را برای رسیدن به نتایج مطلوب ترکیب کنید

یکی دیگر از بحث های طولانی در مورد این است که کدامیک مهمتر است – متن یا طراحی. پاسخ این سوال نیز مشابه مورد قبلی است، هر دو، اما تنها زمانی که آنها به درستی با یکدیگر ترکیب شده باشند. استفاده هم‌زمان طرح و متن در کنار یک دیگر می‌تواند اوج یک رسانه تبلیغاتی را فراهم آورد

قانون طلایی در مورد کپی رایتینگ – آزمایش، آزمایش، و آزمایش بیشتر

در آخر، برای نوشتن یک متن متقاعد کننده، شما نیاز به یادگیری آزمایش، آزمایش و آزمایش های بیشتر دارید. آزمایش ها نشان می دهند که کدام سرفصل یا متن موثرتر است و کدام نسخه، به احتمال بیشتر منجر به خرید یا متقاعد کردن مشتریان می شود. بدون آزمایش، شما به  عقل خود تکیه می کنید، که بارها و بارها ثابت شده است که قادر به پیش بینی چگونگی واکنش مردم به نسخه متن های مختلف نیست . در دنیای وب بزرگترین پدیده امکان  تست های A-B است حتما مقاله نوین مارکتینگ را در این زمینه بخوانید: تست A/B را کاملا بشناسید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search