درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

مزایای گوگل ادز در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی چیست؟

مزایای گوگل ادز در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی چیست؟
فهرست مطالب

در این مقاله نوین مارکتینگ می‌خواهیم درباره مزایای تبلیغات در گوگل در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی، چند نکته مهم را مطرح کنیم. تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) مزایای بسیار زیادی دارد. شما می توانید به رئیس یا مشتری خود، دلایل بسیاری برای با ارزش بودن Google Ads ارائه کنید. دلایلی که مطمئنا در صورت ارائه درست، از سوی آنها پذیرفته خواهد شد. چراکه شما با بهترین سیستم تبلیغات آنلاین جهان روبرو هستید.

چند نکته مهم برای مبتدیان تبلیغات گوگل ادز

  • ورود آسان و سریعی دارد
  • ارزیابی نتایج آن ساده و قابل اندازه‌گیری است
  • به خوبی با کانال‌های بازاریابی دیگر کار می‌کند
  • داده‌های کاربردی بسیار زیادی ارائه می‌کند

تبلیغات ادز گوگل می‌تواند تاثیر اساسی و مثبتی بر روی اغلب کسب‌وکارها و برندها داشته باشد. بنابراین اگر از این شیوه تبلیغاتی استفاده نمی‌کنید؛ احتمالا ترافیک ارزشمند و درآمد بسیاری را از دست می‌دهید. در ادامه با معرفی ۷ نمونه از مزایای گوگل ادز علت اهمیت این سرویس را با شما در میان می‌گذاریم.

۱. تبلیغات گوگل در راستای اهداف کسب‌و‌کار شما هستند

مزایای گوگل ادز - تبلیغات گوگل در راستای اهداف کسب‌و‌کار

این مسئله معمولا جذاب‌ترین دلیل برای استفاده از تبلیغات PPC گوگل است. تبلیغات PPC می‌تواند به شما کمک کند تا به تعداد بسیار زیادی از اهداف بازاریابی در کسب‌و‌کار خود برسید. این اهداف از به معرض نمایش گذاشتن برند و رهبری افکار تا رهبری فروش اینترنتی متفاوت هستند.

تقریبا با این روش می‌توان روی هر نوع هدف تبدیل مشتری به خریدار نظارت کرد. تبلیغات PPC گوگل ادز، ابزار قدرتمندی برای هماهنگی ترافیک وب‌سایت با اهداف نهایی است.

در عصر بازاریابی محتوا و رهبری افکار، گوگل ادز می‌تواند قیف فروش را با تبلیغاتی مثل دانلود محتوا، تبلیغات برای ثبت نام خبرنامه، شرکت در مسابقه و ایجاد رغبت جهت دانلود اپلیکیشن بهبود دهد.

تبلیغات PPC می‌تواند بسیاری از بخش‌های قیف فروش و مسیری که مخاطبان از زمان آگاهی تا تبدیل شدن به مشتری طی می‌کنند را پشتیبانی کند. جدا از مجموعه اهداف شناسایی شده، تبلیغات PPC گوگل را می‌توان بسیار دقیق و با جزئیات بالا تنظیم کرد.

 از اینجا بخوانید : مهم‌ترین دلایلی که  استفاده از گوگل ادز برای کسب‌وکار شما ضروری است

۲. تبلیغات کلیکی گوگل قابل اندازه‌گیری و نظارت هستند

مزایای گوگل ادز - تبلیغات کلیکی گوگل قابل اندازه‌گیری

مزیت اصلی تبلیغات PPC از طریق گوگل ادز، این است که نظارت بر روی آن آسان خواهد بود. فقط کافی است از این ابزار در ترکیب با آمارگیر گوگل Google) Analytics) استفاده کنید.

به این ترتیب می‌توانید اطلاعاتی درباره عملکرد تبلیغات خود شامل ایمپرشن‌ها، کلیک‌ها و نرخ تبدیل (براساس اهداف تعیین شده کسب‌و کار خود) پیدا کنید.

فراموش نکنید که هیچ‌گونه رمز و رازی در رابطه با عملکرد PPC وجود ندارد. آمار مربوط به این تبلیغات در دسترس بوده و شما می‌توانید نحوه عملکرد تبلیغات خود و میزان ترافیک و نتایجی که با توجه به بودجه شما با خود به دنبال می‌آورند را مشاهده کنید. این در حالی است که در دیگر کانال‌های بازاریابی و تبلیغات، اطلاعاتی که به شما داده می‌شود؛ به‌طور واضح نتایج را نشان نمی‌دهد.

وقتی ترافیک تبلیغات کلیکی خود را به صفحات فرود (Landing Pages) مشخصی می‌فرستید؛ و آن را با استفاده از آمارگیر گوگل آنالیتیکس، تا زمان تبدیل به مشتری زیر نظر می گیرید؛ می‌توانید به وضوح ببینید چه میزان هزینه کرده‌اید؛ و تا چه میزان به اهدافی که تعیین کرده بودید رسیده‌اید. در مقابل قطعا تعیین می‌کنید که هیچ‌گونه تبلیغات بیلبوردی یا مجله‌ای نمی‌تواند چنین نتایجی را برای شما در پی داشته باشد.

 از اینجا بخوانید : چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟

۳. به کمک تبلیغات کلیکی می‌توانید خیلی زود وارد بازار مدنظر شوید

مزایای گوگل ادز - تبلیغات کلیکی

حتی اگر به اندازه یک دهه از رقبای خود عقب باشید؛ با استفاده از تبلیغات گوگل ادز می‌توانید به سرعت و با بهینه‌سازی کمی، دوباره به میدان رقابت بیایید. معمولا انجام سئو برای رسیدن به جایگاه و ترافیک مشخص، نیاز به زمان و توجه بسیار زیادی دارد؛ در حالی که با استفاده از گوگل ادز، انجام این کار زمان بسیار کمتری می‌برد.

وقتی کانال‌های دیگری مانند ایمیل و شبکه اجتماعی ارگانیک را با تبلیغات کلیکی مقایسه می‌کنیم؛ PPC این مزیت را دارد که افرادی را هدف قرار می‌دهد، که از محدوده‌ افراد آشنا با برند شما خارج باشند. بنابراین شما محدود به دنبال‌کنندگان فعلی یا لیست مشتریان خود نیستید.

با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل می‌توانید شبکه گسترده‌ای تشکیل دادهغ مخاطبان و مشتریان جدیدی پیدا کنید.

به علاوه، بیشتر فرآیند کاری کمپین خود را (از انجام تحقیقات برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی گرفته تا نوشتن تبلیغات) درون پلتفرم تبلیغات PPC انجام می‌دهید. شما می‌توانید تبلیغات خود را به سرعت شروع کرده و هرچه کمتر تیم‌های توسعه را درگیر کار خود کنید. به علاوه می‌توانید روی میزان نرخ تبدیل‌ها و وضعیت صفحات فرود مورد نظر خود نظارت کامل داشته باشید.

۴. در این روش کنترل کاملی بر کمپین تبلیغاتی خود خواهید داشت

با اینکه در رابطه با تنظیمات پیشفرض چند نکته قابل توجه وجود دارد؛ شما کاملا می‌توانید طیف وسیعی از روش‌های دستیابی به مشتریان بالقوه خود را کنترل کنید.

برای این کار می‌توانید ابتدا از عبارت‌های کلیدی یا جایگذاری‌هایی که می‌خواهید هدف قرار دهید شروع کرده و میزان سخت‌گیر بودن خود را مشخص کنید.

شما همچنین به خوبی می‌توانید انتخاب کنید که با چه بودجه‌ای کار خود را آغاز کنید. شما می‌توانید بودجه خود را تنظیم کرده و درباره نحوه خرج کردن آن تصمیم گیری کنید (البته در اغلب موارد، باید حداقل هزینه‌ای مشابه با نرخ بازار در نظر بگیرید).

اگر نتایج مثبتی مشاهده کردید، می‌توانید به سرعت بودجه خود را افزایش دهید. اگر نیاز به اندکی استراحت دارید؛ همیشه می‌توانید کمپین تبلیغاتی و هزینه‌های آن را بلافاصله متوقف کنید. انجام چنین کاری با کمپین‌های تبلیغاتی دیگر سخت است؛ ولی تبلیغات PPC این مزیت را در اختیار شما قرار داده و باعث می‌شود شما به سادگی بتوانید بودجه خود را تنظیم کنید.

البته در زمینه هزینه هر کلیک، سیستم مزایده تبلیغات گوگل و الگوریتم آن، حرف آخر را زده و مشخص می‌کند تبلیغات شما کجا قرار داده شده و در مقایسه با رقبا باید چقدر هزینه کنید. هماهنگی ارتباط بین صفحات فرود و عبارت‌های کلیدی و متن تبلیغات شما، می‌تواند به شما کمک کرده و یا باعث کاشه هزینه هر کلیک کمپین تبلیغات کلیکی شما شود.

خبر خوب این است که شما همیشه می توانید تبلیغات خود را اصلاح و بهینه کنید؛ و در صورت لزوم، هر روز آنها را آزمایش و ارزیابی نمایید. مانند سایر رسانه‌ها، مسیری طولانی از ویرایش تا انتشار تبلیغ وجود ندارد و اگر از تبلیغ خود راضی نبودید، می توانید قبل از اتمام قرارداد، آن را برداشته و اصلاح نمایید.

۵. تبلیغات کلیکی گوگل به‌خوبی با کانال بازاریابی دیگر کار می‌کند

مزایای گوگل ادز - کانال بازاریابی

بازاریابی محتوایی، دنیای بازاریابی دیجیتال را احاطه کرده و وجود برنامه‌ریزی برای محتوا و تقویم‌های زمان‌بندی، در حال حاضر برای اغلب کسب‌وکارها طبیعی و نرمال هستند.

با سرمایه‌گذاری در تولید محتوای اختصاصی و اصل، برای پشتیبانی از افزایش شانس خرید مشتری و تاثیر بر افکار مخاطبان، گوگل ادز موتوری است که باعث می‌شود بازدیدکنندگان سریع‌تر محتوا را دیده و نرخ بازگشت سرمایه‌ای که برای محتوا صرف کرده‌اید بیشتر شود.

همین‌طور تبلیغات کلیکی و سئو به‌خوبی با هم کار می‌کنند؛ چرا که در هر دو روش معمولا برای مخاطبین یکسانی به دنبال افزایش ایمپرشن و در نتیجه ترافیک ورودی هستیم. در نتیجه افرادی که از گوگل برای پیدا کردن اطلاعات، خدمات یا محصولات استفاده می‌کنند؛ می‌توانند از هر دو راه سئو و تبلیغات کلیکی گوگل به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند.

داده‌های مربوط به ایمپرشن‌ها، کلیک‌ها و نرخ تبدیل‌های گوگل ادز، می‌توانند دیدگاه و جهت‌دهی بسیار خوبی درباره عبارت‌های کلیدی ارائه داده؛ و مشخص کند که عملیات سئو و بهینه سازی را بهتر است روی چه کلماتی و کجا متمرکز کنیم.

از طرف دیگر داده‌های ایجاد شده از طریق ترافیک ارگانیک و استراتژی سئو، می‌توانند به بهینه کردن تبلیغات کلیکی گوگل کمک کنند. همه اینها با بازاریابی محتوایی هماهنگ شده و به کسب اطمینان از اینکه هدف‌های نهایی کسب‌وکار محقق می‌شوند، کمک می‌کند.

همچنین بازاریابی مجدد (ریمارکتینگ) Google Ads یکی دیگر از مزایای گول ادز و روشی عالی برای درگیر نگه داشتن بازدیدکنندگان سایت، صرف نظر از اینکه این بازدیدکنندگان چطور سایت شما را پیدا کرده‌اند خواهد بود. تبلیغات تنظیم شده به روش ریمارکتینگ، به افرادی نشان داده می‌شوند که سایت شما پیش از این حداقل یک مرتبه بازدید و ترک کرده‌اند. البته در این زمینه نیز همه چیز بر اساس قوانینی خاص یا مخاطبینی که شما انتخاب می‌کنید، انجام می‌شود.

البته امکانات دیگری نیز وجود دارد که تبلیغات کلیکی گوگل به تهیه داده یا ارائه جایگزینی برای فعالیت‌های بازاریابی مستقیم سنتی کمک می‌کند. این تبلیغات کلیکی را همچنین می‌توان به‌طور مستقیم با ایمیل‌هایی مقایسه کرد که هر ایمپرشن یا تبدیل آن هزینه در بر دارد. بنابراین اگر بتوانید از بازاریابی‌های سنتی پرهزینه‌تر فاصله گرفته و به سراغ داده‌های واقعی رفته و بهتر روی آنها نظارت داشته باشید؛ پیشرفت زیادی خواهید داشت.

۶. این روش گزینه‌هایی عالی برای هدف‌گذاری در اختیار شما می‌گذارد

مزایای گوگل ادز - هدف‌گذاری تبلیغات

بسیاری از تبلیغ‌کنندگان، در تبلیغات گوگل از روش‌های چندلایه‌ای استفاده می‌کنند؛ تا مطمئن شوند تمامی شبکه و انواع هدف‌گذاری‌ها را پوشش داده و می‌توانند برند خود را در معرض دید همه قرار دهند.

این روش‌ها از هدف قرار دادن عبارت‌های کلیدی از طریق تبلیغات متنی، تا تبلیغات از طریق بازاریابی مجدد و بر اساس رقتارهای قبلی کاربران، یا تمرکز روی مخاطبین خاصی در شبکه می‌تواند متفاوت باشد.

با آزمون و خطا و امتحان کردن ترکیبی از روش‌ها، می‌توانید مطمئن شوید که از تمامی قابلیت‌ها و مزایای گوگل ادز در این بخش، استفاده کرده و در عین حال که پرسوناهای خاصی را در مخاطبین خود هدف قرار می‌دهید؛ بیشترین ایمپرشن‌های ممکن را نیز دریافت کنید.

شما همچنین می‌توانید بفهمید چه چیزی بهترین عملکرد را برای اهدف کسب‌وکار شما دارد. به این ترتیب می‌توانید انتظارات خود را از هزینه هر کلیک و هزینه دستیابی به هر مشتری، مشخص نموده و روش‌های هدف‌گذاری متفاوت را با هم مقایسه نمایید.

در نهایت، بزرگ‌ترین مزیت فعلی گزینه‌های هدف گذاری در تبلیغات کلیکی گوگل این است که شما می‌توانید به افرادی دسترسی داشته باشید که در حال حاضر جزو مخاطبین شما نیستند؛ یا حتی افرادی که نسبت به برند شما آگاهی دارند. در واقع شما دقیقا می‌توانید تصمیم بگیرید؛ شبکه‌ای که انتخاب می‌کنید چقدر وسیع باشد.

۷. قدرت داده‌های بازاریابی در سرویس تبلیغات کلیکی گوگل

با اینکه داده‌ها و اطلاعات زیادی درباره عملکرد مستقیم کمپین شما در گوگل ادز قابل دسترس است؛ ارزش این اطلاعات چیزی فراتر از عملکرد تبلیغات کلیکی می‌باشد. به زبان ساده این داده‌ها می‌توانند ارزشی فراتر داشته و در فرآیند بازاریابی کسب‌وکار شما به‌طور کلی موثر باشند.

داده‌های مربوط به ایمپرشن، کلیک و تبدیل‌های هر عبارت کلیدی را می‌توان برای بهبود استراتژی سئو و عملیات بازاریابی محتوا نیز استفاده کرد. گذشته از این، می‌توانید از بخش keyword planner درون این پلتفرم استفاده کرده و بفهمید مخاطبین مورد نظر شما کجا هستند.

هنوز برای استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل مصمم نشده‌اید؟

اگر هنوز نتوانسته‌اید در این مورد تصمیم بگیرید؛ بهتر است محاسباتی انجام داده و ریسک استفاده از تبلیغات کلکیکی گوگل را در مقایسه با منابع ترافیک ارگانیک و پولی دیگر بسنجید.

برای مثال می‌توانید هزینه انجام تبلیغات در رسانه، مدیریت تبلیغات و تولید محتوایی که لازم است را با هم جمع کرده و ببینید در حال حاضر چه هزینه‌ای را در مقایسه با آن، برای فعالیت‌های مشابه خود در راستای توسعه و مدیریت جستجوی ارگانیک، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های بازاریابی آفلاین هزینه می‌کنید.

همچنین می‌توانید از برخی داده‌های ورودی ساده مانند نرخ تبدیل فعلی یا نرخ تبدیل پیش‌بینی شده استفاده کرده و آن را در ابزارهای برنامه‌ریز قرار دهید؛ تا ببینید چه ترافیکی را به دست خواهید آورد. به این ترتیب می‌توانید نتیجه افزایش ترافیک وب‌سایت خود را پیش‌بینی کرده و هزینه این ترافیک را جایی سرمایه‌گذاری کنید که به آن نیاز دارید.

در نهایت ثابت شده است که تبلیغات کلیکی، کانال سودآور و قابل اعتمادی برای بسیاری از بازاریاب های B2B و B2C، غیردولتی و شرکت‌های دیگری است که به دنبال ترافیک و تبدیل‌های سریع و باکیفیت هستند.

اگر تمامی مزیت‌هایی که PPC به دنبال دارد را در نظر بگیریم؛ می‌بینیم امتحان کردن آن ریسک و خطر کمی داشته و می‌توان از داده‌های ارزشمند آن برای بهینه‌سازی و بازاریابی خود استفاده کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search