درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

چه کسب و کار‌هایی باید از تبلیغات در گوگل ادز استفاده کنند

چه کسب و کار‌هایی باید از تبلیغات در گوگل ادز استفاده کنند
فهرست مطالب

تبلیغات تمام دنیای ما را تسخیر کرده است و اگر دنیای ما صنعت تبلیغات را نداشت، شاهد فروش کمتر و البته تولیدی به شدت نازل‌تر از امروز را  بودیم. تبلیغات یعنی معرفی درست محصول یا خدمت به مصرف کننده نهایی. در صنعت تبلیغات و به ویژه تبلیغات در اینترنت، یکی از مهم‌ترین و پربازده‌ترین انواع تبلیغات، تبلیغات در گوگل ادز است. ما در این مطلب به شما می‌گوییم که چه کسب و کارهایی در تبلیغات در گوگل ادز نتیجه خوبی می‌گیرند و چرا ادوردز برای کسب و کار‌ها یک راهکار پربازده محسوب می‌شود.

برای آن که در سریع‌ترین زمان ممکن و با کیفیتی مثال زدنی کسب و کار خود را تبلیغ کنید با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید مشاوره ما رایگان است.

گوگل یک موتور جستجوی اینترنتی است، اما در کنار خود محصولات و سرویس‌های بسیار قوی‌ای دارد، که اگر بخواهیم آنها را هم به سرویس ادوردز اضافه کنیم بزرگ‌ترین غول اینترنتی جهان را یاد کرده‌ایم.

جالب است بدانید اصلی‌ترین درآمد گوگل از سرویس تبلیغاتی گوگل ادز است این هیولای عظیم اینترنت را می‌گرداند و خرجش را می‌دهد.

حالا چه صنایع و کسب و کار‌هایی می‌توانند از تبلیغات در گوگل ادز ، سود اصلی را ببرند و بازده خوبی دریافت کنند. کدام صنایع می‌توانند در میان میلیون‌ها سرچی که در گوگل به صورت روزانه انجام می‌شود بهترین نتیجه را دریافت کنند؟ ما در این جا ۶ نکته مهم را  در مورد ادوردز برای کسب و کار‌ها با شما در میان می‌گذاریم.

۱. چه کسانی مصرف کننده شما هستند؟

ادوردز برای کسب و کار‌ها - چه کسانی مصرف کننده شما هستند؟

مصرف کنندگان خود را بشناسید. آیا اگر مغازه دار بودید، می‌دانستید کسی که وارد مغازه شما می‌شود  مشتری واقعی است یا نه؟ این سوالی است که هر کاسب با سابقه‌ای آن را با شرح و تفصیل فراوان توضیح می‌دهد و برخی هم آن فوت کوزه‌گری را در میان صحبت‌هایشان می‌گویند و به شما می‌آموزند که چگونه باید در آن حوزه، کار کنید.

شناخت مصرف کننده نهایی یکی از آن کار‌هایی است که به شدت برای کسب و کار شما لازم است. برای این موضوع مقالات مربوط به مبحث پرسونای مشتری را در نوین مارکتینگ بخوانید .

حال ما فرض می‌کنیم شما مصرف کننده نهایی را می‌شناسید و محصول خود را برای او آماده کرده‌اید. آیا این مصرف کننده نهایی درباره محصول شما سوال دارد؟ آیا نمی‌داند آن را از کجا بخرد؟ آیا نحوه کاربرد محصول را نمی‌داند؟ آیا قیمت‌های بسیاری در بازار است که او را سر در گم کرده‌اند؟

 از اینجا بخوانید : کمپین های تبلیغات اپلیکیشن در گوگل ؛ به دنیای جدید تبلیغات در گوگل خوش آمدید

به یاد داشته باشید که بیشتر آدم‌ها وقتی پول خود را در اینترنت خرج می‌کنند، که از بازار واقعی ناامید شده‌اند و در آن به سردرگمی رسیده‌اند. در اینجاست که یک آگهی گوگل با متنی مانند: بهترین قیمت گوشی موبایل؛ یا خدمات ثبت شرکت با کمترین هزینه در اسرع وقت؛ می‌تواند همه را به خود جذب کند.

بازارهایی که ثبات بالایی دارند و یا مرجع قیمت گذاری در آنها مشخص است چندان در گوگل طرفدار ندارند

۲.  بازارهای سنتی قوی برای تبلیغات در گوگل ادز مناسب نیستند

ادوردز برای کسب و کار‌ها - بازارهای سنتی قوی برای تبلیغات در گوگل ادز مناسب نیستند

یک سوال را باید از هر کسی که در ایران زندگی می‌کند، پرسید: آیا از اینترنت فرش دستباف خریده‌اید؟ پاسخ به این سوال در بیشتر موارد منفی است. حال آن که در خارج از ایران، فرش ایرانی را خیلی اوقات در اینترنت می‌خرند و می‌فروشند. این تفاوت نحوه خرید و فروش از کجا سرچشمه می‌گیرد.

در ایران بازار سنتی بسیار قوی‌ای برای خرید و فروش فرش دستباف وجود دارد همه می‌دانند در کجای شهر، فرش می‌فروشند و هر نوع فرش دستبافی را باید از کجا خرید. همین طور از قدیم خرید فرش با دیدن و لمس کردن آن انجام می‌شد و اعتبار فرش فروشی که به شما فرشی را می‌فروخته است، بسیار مهم بوده؛ از این رو این کسب و کار چندان در اینترنت رونق نیافته است. اما خارجی‌ها باید فرش ایرانی از کدام راسته و گذر و سرای فرش فروشی در شهر و دیار خود تهیه کنند؟ آیا آن فرش فروش، که مثلا در مادرید به سر می‌برد، معتبر است و قالی چینی را بجای ایرانی به آنها نمی‌دهد؟

بله وجود یک بازار سنتی قوی و منسجم می‌تواند، کسب و کار شما را در اینترنت از رونق بیندازد. شما باید هزینه بسیار بیشتری نسبت به دیگران بدهید تا این بازار را در اینترنت بسازید. تبلیغات کم بازده اینترنتی بیشتر برای کسب و کارهایی است که در خارج از اینترنت رقیبی بسیار بزرگ و معتبر دارند. به یاد داشته باشید بزرگ بودن با معتبر بودن متفاوت است. خرید فروش موبایل  در مغازه‌های بسیار و پاساژهای بسیاری انجام می‌شود، اما فروشندگان معتبر نیستند و سایت‌هایی با تبلیغات درست، توانستند اعتماد مشتریان را به دست آورند و خود را معتبرتر جلوه دهند. پس به بازارهای سنتی فکر کنید و آنها را رقبای بسیار مهم خود بدانید.

میزان نرخ تعامل صنایع مختلف، آمار وردستریم در آمریکا، این آمار فقط برای آمریکا صادق است

ادوردز برای کسب و کار‌ها - میزان نرخ تعامل صنایع مختلف

۳. مشتریان شما چقدر اطلاعات لازم دارند؟

این موضوع یکی از ریزه‌کاری‌ها بسیار مهم تبلیغات در اینترنت است. نکته ظریفی اینجاست که بسیاری از تبلیغ کنندگان اینترنت آن را رعایت نمی‌کنند. کسب و کار شما برای آن که جنسی را به کسی بفروشد و یا خدماتی را عرضه کند نیاز دارد توضیحات بسیاری به دیگران ارائه کند. جدول‌ها و فرمول‌ها و مذاکرات زیادی برای تبدیل کاربر به مشتری لازم است.

بگذارید رک و رو راست به شما بگویم تبلیغات در گوگل ادز چندان مناسب شما نیست. تبلیغات در گوگل از به خصوص به صورت کوتاه مدت و با حجم زیاد به هیچ عنوان برای شما مناسب نیست. شما نیاز دارید کاربر خود را با محتوا درگیر کنید کاربر شما باید بارها به سایت شما سر بزند و از شما سوال بپرسد و با شما در ارتباط باشد با یک بار دیده شدن، شما جنسی را  به کسی نمی‌توانید بفروشید.

توصیه ما به صنایعی که محصولات پیچیده‌ای دارند این است که اگر هم تبلیغات در گوگل را در پیش می‌گیرند اولا از آن انتظار فروش نداشته باشند و در ثانی حتما برای سئو سایت خود نیز فکری بکنند تا به مدت طولانی‌تر و پایدارتری در صفحه اول گوگل باشند.

 از اینجا بخوانید : مزایای گوگل ادز در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی چیست؟

۴. عدم وجود کانال تبلیغاتی درست

این نکته نیز مانند نکته پیشین است همان طور که بازار سنتی قوی سبب می‌شود شما تبلیغات در گوگل ادز پربازده‌ای نداشته باشید، وجود کانال‌های اطلاع رسانی و تبلیغاتی قوی هم می‌تواند از بازده تبلیغات در گوگل ادز شما بکاهد. مثلا خدمات توانبخشی را همه از سازمان بهزیستی سراغ می‌گیرند و درباره آن کسب اطلاع می‌کنند اگر شما خط اول گوگل را هم داشته باشید باز هم سایت بهزیستی که در کنار شما، در خط دوم است کلیک بیشتری دریافت می‌کند، البته اگر سایت سازمان بهزیستی درست کار کند. پس پول خود را در جایی خرج کنید که ارزش آن را داشته باشد.

۵. وجود سوال و محتوای برای پاسخگویی

ادوردز برای کسب و کار‌ها - وجود سوال و محتوای برای پاسخگویی

تا اینجای کار به موضوعاتی پرداختیم که چگونه یک سایت کلیک درستی در گوگل ادوردز دریافت نمی‌کند. اما بهترین ادوردزها کدام‌اند؟ بهترین تبلیغات در گوگل ادز اغلب آنهایی هستند که به سوالی پاسخ می‌گویند و البته ارزشی را برای دیگران ایجاد می‌کنند. تبلیغاتی که در خود تخفیف و یا وعده‌ای رایگان و عرضه با محدودیت زمانی را می‌دهند، بسیار پربازده هستند همین طور اگر سوالی رایج درباره کالا و خدماتی وجود دارد حتما آن را در ادوردز جای دهید.

گوگل ادودز بخشی از گوگل است و مردم به گوگل مراجعه می‌کنند تا سوال خود را بپرسند. احتمالا همین الان به این فکر می‌کنید که سوالات باب روز، مانند نرخ طلا و دلار و ماشین و این جور چیزها، را در گوگل ادز خود بگنجانید. باید بگویم سخت در اشتباهید زیرا سایت شما در ایران فیلتر می‌شود، حتی ما هم در نوین مارکتینگ با این شرایط با شما کار نمی‌کنیم. به سوالات مربوط به صنف خود بپردازید گوگل و سرچ ارگانیک جایی برای فرصت طلب‌ها نیست.

۶. نیازمند به ترندهای روز

در عنوان پیشین به این موضوع اشاره کردم.‌ ترند روز صنف شما چیست؟ مردم چه سوالی را امروز و در این ساعت درباره محصولات شما می‌پرسند؟ اگر تولید کننده محصولات بهداشتی هستید، اوایل خرداد بهترین زمان برای تبلیغات درباره کرم‌های ضد آفتاب و کرم پودر‌های دارای SPF است. اگر صنف شما صنفی پر طرفدار است، مانند فروش انواع گوشی موبایل، ببینید ‌ترندهای حاشیه‌ای چیست. خرید گوشی موبایل همیشه سرچ می‌شود و شما باید بخشی از بودجه خود را به این کلمه کلیدی اختصاص دهید، اما از مدل‌های جدیدی که عرضه می‌شود، یا قانون جدیدی که برای گوشی‌های موبایل در ایران وضع شده غافل نشوید. این ‌ترند‌های کوتاه مدت و البته پر طرفدار ورودی خوبی یه سایت شما می‌دهد. البته متوجه باشید که هر تبلیغ گوگلی در سایت شما باید با محتوای مناسب همراه باشد.

ادوردز راه نجات در بازارهای رقابتی است همیشه به ادوردز خود فکر کنید. ساده‌ترین راه احتساب بازده ادوردز این است که ببینید در ازای هر چند کلیک در سایت شما یک قرارداد و یا یک فروش روی می‌دهد و البته برای به دست آوردن خط اول آن کلمه کلیدی چند ماه زمان و چقدر پول باید صرف کنید تا به صورت ارگانیک آن را به دست آورید، تازه “شاید” آن را به خط اول برسانید.

در ادوردز حتما به فروش فکر کنید و به ارزش افزوده و سود به دست آمده. در این جا همه چیز با پول سنجیده می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search