درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

بلوغ سئو؛ ارزیابی قابلیت های مشتری

بلوغ سئو؛ ارزیابی قابلیت های مشتری
فهرست مطالب

مشتریان همیشه در مورد سئو مطلع نیستند. این نبود اطلاعات می تواند باعث توقف و تاخیر در کار مورد نظر  آنها شود، اما بلوغ سئو مشتریان می‌تواند راهگشا باشد. در مقاله امروز، از هدر فیزیوک از وبسایت MOZ دعوت می‌کنیم تا در مورد مدل های بلوغ سئو مشتریانی صحبت کند که آنها را توسعه داده، تا به شما کمک کنند از میزان بلوغ سئو مشتریان خود مطلع شوید و موانع موفقیت خود را از سر راه بردارید.

امروز می‌خواهیم در مورد چگونگی تشخیص بلوغ سئو مشتریان سئو حرف بزنیم. منظور من بلوغ احساسی نیست. منظور من همان بلوغی است که همراه با قابلیت های سئو به دست می‌آید، توانایی آن‌ها برای انجام کارهای مختلف، و همچنین بلوغ سئو در برنامه تحقیق سازمانی. بسیاری از اوقات که مشتریان با ما قرار داد می‌بندند، ما فرض می‌کنیم که آنها آگاه و باانگیزه هستند و به اندازه کافی کارهای تحقیقاتی انجام داده‌اند. اما تا بلوغ سئو در آنها به وجود نیاید انگیزه و تحقیقات لازم را برای سئو خود انجام نمی‌دهند.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ در تماس باشید

بنابراین همه توصیه‌های خودمان را به آنها تحویل می‌دهیم و با سرعت پیش می‌رویم. اما زمانی که موانع بر سر راهمان پدیدار می‌شوند و کار پیش نمی‌رود متعجب می‌شویم. من در واقع تحقیقی را بر روی ۱۴۰ نفر از همکاران خودمان در صنعت تحقیقات بازار انجام دادم و آنها گزارش دادند که به موانعی دچار‌ند که از جمله آنها می توان به اولویت بندی و پذیرش پایین، منابع فنی محدود برای توسعه دهندگان یا بودجه کم برای نویسندگان تبلیغاتی، طرفداری کم، تغییرات بالا و چندین مشکل دیگر را دید.

 از اینجا بخوانید : چگونه کسب و کارهای کوچک می توانند با استفاده از سئو اصولی به نتایج بزرگ برسند

کار من تنها این نبود که در مورد مشکلاتشان سوال بپرسم. در مورد راه حل آنها نیز سوالاتی کردم و ابزاری که از همه این‌ها به دست آمد توانایی تشخیص بلوغ مشتری است. بنابراین یک مدل بلوغ سئو به این منظور فراهم آمد تا قابلیت یک سازمان را از لحاظ تکامل دائمی به صورت عملی ارزیابی کند. هدف این کار این است که بفهمیم آنها امروزه در چه موقعیتی قرار دارند، چه هدفی پیش رو دارند و چه مراحلی باید برای رسیدن به این هدف طی شوند.

بلوغ سئو - دانش سئو مشتریبیایید اول از هر چیز در مورد قابلیت های بلوغ سئو، یعنی توانایی فنی برای انجام این کار حرف بزنیم.

 

موارد مضر

در قسمت پایینی این مقیاس، مشتری ممکن است مشغول فعالیت های سئوی اضافی، قدیمی یا مضر باشد که بیشتر باعث ضرر هستند تا اینکه نفعی دربرداشته باشند.

موارد مدبرانه ناشی از بلوغ سئو

آنها همچنین ممکن است باتدبیر عمل کنند. آنها از بعضی از اصول سئو استفاده و به عناوین و توصیفات جالبی فکر می‌کنند، اما هیچ چیز تکان دهنده‌ای در این وسط اتفاق نمی‌افتد و نمی‌توان به این صورت اهداف خود را تعیین کرد.

موارد استراتژیک

از اینجا به بعد، برند وارد دوره استراتژیک می‌شود. آنها در حال هم راستا کردن کار با هدف پیش رویشان هستند. آنها همچنین در امر جستجو مهارت بیشتری به دست می‌آورند. آنها از مسئله عناوین فراتر رفته و موشکافانه تر عمل می‌کنند. در حالی که در این مرحله اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، باز هم چندان پیشرفته نیست و هنوز به نظر می رسد که به شکوفایی کامل نرسیده است.

عمل

از این نقطه، سازمان وارد دوره کار می‌شود. اینجا سئو به یک شیوه زندگی بدل می‌شود. آنها به طرز چشمگیری در کار خود حرفه‌ای تر می‌شوند. آنها در حال وصل کردن مراحل مختلف به یکدیگرند و از داده‌های موجود به شیوه‌ای هوشمندانه‌تر استفاده می‌کنند تا استراتژی جستجوی خود را هدایت کنند.

فرهنگ

سپس قابلیت‌های سئوی آنها برایشان مانند یک فرهنگ است. بنابراین در این مرحله سئو و بهینه سازی سایت به بخشی از دی ان ای بازاریابی آنها تبدیل می‌شود. آنها کارهای مختلف را به صورت یکپارچه انجام داده و در حال پیشرفت‌اند. آنها همچنین در حال آزمودن، نوسازی و بهبود ابزار سئوی خودند و به دنبال چیز بزرگ بعدی هستند. اما این گروه‌ها می‌دانند که باید دائما همراه با صنعت تکامل پیدا کنند. بنابراین ما تنها به برنامه کامل سئوی آنها نگاه نمی‌کنیم تا ببینیم که مشتری در کجای نقشه قرار دارد.

 از اینجا بخوانید : آیا هنوز محتوا پادشاه است؟

 

پیشروی با استفاده از داده‌ها

ما این فرآیند را به چند مرحله تقسیم می‌کنیم تا دریابیم بلوغ سئو در کدام بخش روی می‌دهد. اولین آنها، پیشروی با استفاده از داده‌های موجود است. آیا سازمان از اطلاعات و تحلیل‌های موجود استفاده و آنها را با منابع دیگر ترکیب می‌کند تا تصمیمات هوشمندانه بازاریابی اتخاذ کند؟

سئو برای محتوا

مورد بعدی محتوا  است. آیا آنها در حال بهینه سازی موتورهای جستجوگر برای محتوای خود‌ند؟ آیا آنها اصول سئو را تنها قبل و بعد از انتشار به کار می‌گیرند؟ یا اینکه آیا آنها از داده‌های به دست آمده از خود استفاده می‌کنند تا تقویم سردبیری خود را هم‌راستای دیگر اطلاعات مانند بازخوردهای اجتماعی یا تحلیل‌های اینترنتی قرار دهند؟

موبایل پذیری

موبایل پذیری یکی از کلیدی‌ترین مراحل در بلوغ سئو یک سازمان است. آیا آنها هیچ تجربه ای در مورد موبایل دارند؟ یا اینکه وب سایتی پاسخگو و کاربرپسند دارند ولی دیگر برای بهینه سازی آن سرمایه گذاری نمی‌کنند؟ یا اینکه موبایل برای آنها در درجه اول اهمیت قرار دارد؟ آیا آنها به صورت پیوسته کاربرد، سرعت و محتوای خود را برای کاربران دارای موبایل بهبود می بخشند؟ چرا موبایل این هم اهمیت دارد زیرا تجربه کاربری ثابت دسکتاپ به نوعی به امضا یک سازمان بدل می شود حال آن که برای موبایل باید بسیاری از تفکرات را عوض کرد.

برای این که اهمیت موبایل را درک کنید مقاله : ۵ راه برای افزایش نرخ تبدیل در موبایل را بخوانید. البته این مقاله برای نرخ تبدیل در ادوردز نوشته شده است اما تحول عظیم موبایل را دنیای وب به خوبی نمایان می‌کند.

توانایی فنی

فراتر از آن، می توانیم به میزان هوشمند بودن آنها از لحاظ فنی نگاه کنیم. آیا آنها وسایل شکسته زیادی دارند، یا اینکه در امر نظارت و نگهداری سلامت و دسترسی فنی خود بسیار کوشا هستند؟

سئو داخلی و خارجی

سپس بعضی از بهترین اعمال مربوط به سئو در اینجا قرار می گیرند. آیا آنها در مورد مسائل سئو داخلی و خارجی پیشرفته هستند یا مشکلاتی بر سر راه خود دارند؟

وصل کردن کانال‌های مختلف به هم

آیا آنها کانال های مختلف را به یکدیگر متصل کرده و خود را محدود به یک جای مشخص نکرده‌اند؟ سئو به کارگیری مجموعه‌ای از عوامل است و شرکتی که مجموعه عوامل را در نظر می‌گیرد به بلوغ سئو  رسیده است.

به کارگیری فناوری جدید

آیا آنها از فناوری‌های جدید مرتبط با جستجو استفاده می‌کنند؟ بعضی از مشتریان گرایشی بسیار زیادی به این مسئله دارند اما اغلب به دنبال چیزهای جذاب‌تر می روند.

دیگر مشتریان گرایش و تحمل بالاتری برای ریسک کردن دارند، و تصمیمات سختی را برای استفاده از فناوری‌های جدید مرتبط با برنامه جستجوی خود اتخاذ می‌کنند. ممکن است بخواهید این مدل بلوغ سئو را نیز سفارشی کرده و چیزهایی مانند جستجوی محلی یا بین المللی یا تجارت الکترونیک را در آن وارد کنید. اما این نقطه‌ای عالی برای شروع است. بنابراین این کار در انتخاب پروژه مناسب برای مشتریان بسیار مفید خواهد بود، اما به شیوه‌ای اساسی دلیل عدم پیشرفت کار را توضیح نمی‌دهد.

بلوغ سئو - به کارگیری فناوری جدیدبلوغ سئو سازمانی

من مدل دیگری را هم توسعه دادم که سنتی تر بوده و می‌توانید آن را در صنایع مختلف به راحتی ببینید. اما این یکی بر روی برنامه جستجو در داخل سازمان‌ها تمرکز دارد.

افراد

این بخش مربوط به افراد است. آیا آنها افرادی با مهارت‌های کافی در سازمان خود دارند؟ این کارها صرفا شامل سئو نمی‌شوند. این یعنی اینکه آیا آنها به شیوه‌ای مناسب به دنبال نیازهای محتوایی و توسعه‌ای هستند؟

فرآیند

فرآیند چطور؟ آیا آنها برای شامل کردن ورودی های ارگانیک گوگل در برنامه‌های خود از یک فرآیند تعریف شده و در حال پیشرفت استفاده می‌کنند؟ منظور من فعالیت‌های مرحله به مرحله برای به کار بردن بهترین عناوین صفحه‌های اینترنتی نیست. این یک راهنما یا آموزش نیست.

این فرآیندی است که باید در آن از متخصصین جستجو در لحظات و پروژه‌های مناسب استفاده کنید.

برنامه ریزی

اما مسئله برنامه ریزی چه می شود؟ بسیاری از اوقات می فهمیم که مشتریان بعد از رخ دادن مشکلی خاص شروع به کار بر روی سئو می‌کنند. ما می‌خواهیم به نقطه‌ای برسیم که این کارها از قبل برنامه ریزی شده‌اند، به صورت عملگرایانه پیش برویم و کارهایمان همیشه با اهداف برند، کسب و کار یا کمپین هماهنگ باشند.

آگاهی

مورد بعدی مدل بلوغ سئو سازمان ها آگاهی  است. می‌دانیم که این صنعت بسیار پیچیده است. بخش های متغیر زیادی وجود دارند. می‌خواهیم بدانیم که سازمان در مورد مسئله جستجو تا چه اندازه آگاه است. این ضرورتا به معنی انجام دادن سئو نیست، بلکه شاید در مورد اهمیت یا تاثیر یا پیامدهای ناشی از آن است. آنها تا چه اندازه در مورد یادگیری از طریق مطالعه یا تمرین یا کنفرانس متعهد هستند؟ حداقل، سازمانی که توسط آنها برای جستجو انتخاب می شود باید در مورد این مسائل بسیار آگاه باشد.

ظرفیت

بعد از آن مسئله ظرفیت مطرح است. آیا آنها در داخل سازمان اولویت بندی دارند؟ آیا آنها به شیوه ای درست بودجه بندی می‌کنند؟ آیا آنها منابع و ابزار و ظرفیت لازم برای انجام کار را در اختیار دارند؟

بلوغ سئو - ظرفیت

مراحل مختلف بلوغ سئو

۱. مراحل ابتدایی

زمانی که مشتریان را بر اساس این معیارها بررسی می‌کنیم، می‌توانیم آنها را در مرحله ای مقدماتی پیدا کنیم که برنامه آنها برای توسعه سئو بسیار جدید است و آنها هیچ جستجویی انجام نمی‌دهند…

۲. قابل تکرار

قابل تکرار بودن، یعنی اینکه آنها در حال به کارگیری برنامه هستند اما هنوز چندان منسجم برنامه‌ریزی نمی‌کنند. آنها فرآیند را تقویت نمی کنند و هنوز منابع اختصاصی در اختیار ندارند.

۳. تعریف شده

مرحله بعدی چیزی تعریف شده است که آنها در واقع در حال ثبت فرآیند خودند. این فرآیند در حال بهبود است. آنها در حال به دست آوردن آگاهی بیشترند و منابع بیشتری را به آن اختصاص می‌دهند و همچنین آن را بهتر اولویت بندی می‌کنند.

۴. مدیریت شده

می‌توانیم وارد این مرحله شویم، که کارها حتی بهتر از قبل هم پیش می روند…

۵. بهینه شده

و سرانجام مرحله بهینه سازی. اینجا دوباره همان جایی است که برنامه ها بخشی از دی ان ای سازمانی می شوند. آنها همیشه در حال بهبود فرآیند خود هستند و در حال نگهداری و حتی افزایش مهارت‌های مختص به کارند. آنها فرآیندها را هوشمندانه‌تر و بهتر از همیشه انجام می‌دهند، و از ظرفیت کافی برای رشد برنامه جستجوی خود برخوردارند.

 

بنابراین مراحل تکمیل این فرآیند و فهمیدن این نکته که مشتری شما در کدام یکی از این مدل های بلوغ قرار می‌گیرد چیزی یک طرفه نیست. این موقعیتی نیست که در آن تنها باید اعدادی را وارد صفحه اکسل کنیم و درجه ای را به مشتری داده و کار تمام شود. این باید مانند یک مکالمه پیش رود.

ما باید سهام داران را در سطوح مختلف دعوت کنیم، هم از طرف مشتری و هم از طرف نمایندگی، یا اگر در داخل خود آن سازمان خاص فعالیت می‌کنیم، آنها را هم آنجا دعوت کرده و سوالاتی را از دیدگاه‌های مختلفی از آنها بپرسیم تا تصویر دقیق تری را از موقعیت فعلی مشتری به دست آورده و همچنین مراحلی را مرور کنیم که باید در ادامه به دنبالشان باشیم. حتی زمانی که این ارزیابی ها را هم انجام می دهید، باز هم کافی نیست.

این مرحله اول است و خط پایان نیست. ما باید آن را به عنوان یک سرآغاز برای فهمیدن نقاط ضعف یا موانعی در نظر بگیریم که در داخل سازمان با آنها روبرو هستند و مانع پیشرفت کار می‌شوند. ما باید مکالماتی واضح و صادقانه داشته باشیم تا بفهمیم که چه چیزهایی را باید برای انجام کار از پیش رو برداریم. با انجام این کارها، امیدوارم که در این راه موفق شوید.

اگر می‌خواهید سازمانی برنده در بازار باشید سئو را نه به عنوان یک درب ورودی مشتری، بلکه یک فرهنگ سازمانی در سازمان خود قلمداد کنید. دپارتمان بهینه سازی سایت نوین مارکتینگ هم در  این راه در کنار شماست و قدم به قدم شما را همراهی می‌کند با ما همراه باشید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search