درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

بهترین استراتژی‌ بازاریابی گوگل ادز

فهرست مطالب

اگر سازمان شما به دنبال تبلیغ در گوگل ادز است یا نام تجاری شما در حال حاضر از کمپین‌های تبلیغات کلیکی استفاده می‌کند، تیم شما دریافته است که دستیابی به موفقیتی  که سود در پی داشته باشد کمی سخت‌تر از فشردن دکمه‌ آغاز است. این دسته از تبلیغات کاملا باید بر اساس استراتژی‌های بازاریابی گوگل ادز باشد.

مشاورین نوین مارکتینگ قوی‌ترین استراتژی های بازاریابی گوگل ادز را به شما ارائه می‌دهند با دپارتمان تبلیغات در گوگل ما تماس بگیرد و مشاوره رایگان دریافت کنید.

هیچ چیز در زندگی (البته به جز بازاریابی دیجیتال) تضمین شده نیست، در واقع دقیقاً برعکس است. متأسفانه همواره هزینه‌ی بسیار زیادی در تبلیغات کلیکی گوگل ادز به هدر می‌رود و اکثر آژانس‌های تبلیغاتی هیچ راهکاری برای رفع این مشکل ندارند.

گوگل ادز بیش از حد ساده است و همین مشکل‌ساز است

گوگل نابغه‌ی تجربه‌ی کاربری است و گوگل ادز را بسیار کاربر پسند طراحی کرده است، به طوری که هر سازمانی به راحتی و پس از ساخت یک حساب کاربری می‌تواند تبلیغاتش را در اینترنت منتشر کند. در نتیجه بسیاری از نام‌های تجاری در ابتدای راه، تبلیغی کامل و راهبردی را منتشر نمی‌کنند. حدس بزنید چه کسی از صرف بودجه‌ی بازاریابی گوگل ادز نابه‌جا و غیر هدفمند سود می‌برد؟ درست است، خودِ گوگل.

نکته‌ جالب این است که نباید این اتفاق روی دهد. گوگل کلید حکومت بر این قلمرو را به ما سپرده است. ما به عنوان تبلیغ دهندگان فقط باید به داستان‌های موفقیت آمیزی که گوگل منتشر می‌کند توجه کنیم، یاد بگیریم که چگونه کار درست را انجام دهیم و سپس استراتژی بازاریابی گوگل ادز منحصر به فرد خودمان را ابداع کنیم.

با این حال، بنا به دلایلی بسیاری از نام‌های تجاری میلی به انجام این روش‌ها ندارند. آن‌ها می‌خواهند که هر کاری را به ساده‌ترین روش ممکن، روشی‌ که برای آن‌ها «آشنا» است، انجام دهند. راهی که آن‌ها را به طرف هدر دادن سالانه ۹ میلیارد دلار سرمایه پیش می‌برد.

متقاضیان واقعی، یعنی رهبران تبلیغات کلیکی، استراتژی‌های بازاریابی گوگل ادز فوق حرفه‌ای تهیه می‌کنند که بالاترین نرخ بازگشت سرمایه داشته باشد. آن‌ها می‌دانند که بازاریابی دیجیتال زمینه‌ای رقابتی است که البته برای همه رایگان نیست.

برای دستیابی به نرخ بازگشت سرمایه‌ مثبت در گوگل ادز بایستی در کنار سئوی عالی برای جذب نتایج ارگانیک، حجم عظیمی از داده‌های تحلیلی، روش‌های بازاریابی دیجیتال و اهداف تبلیغاتی را بررسی کرد.

 از اینجا بخوانید : راهنمای استفاده از تبلیغات یوتیوب برای رشد کسب و کار شما

کسب و کار شما چگونه می‌تواند از رقبا پیشی بگیرد؟

تصمیم‌گیران سازمان برای تولید راهبرد تبلیغات دیجیتال و فروش خود در گوگل ادز کجا را باید بررسی کنند؟

  • پژوهش دقیق داده‌های موتور جستجو و کلمات کلیدی رقبا
  • تولید محتوای جذاب و مرتبط
  • تمرکز بر جستجوی محلی برای دستیابی به حداکثر رشد
  • راه اندازی کانال‌های اجتماعی
  • استفاده از راهبردهای تبلیغاتی هوشمند و خودکار

متأسفانه بازاریابی و فروش موفق محصولات و خدمات در گوگل بسیار پیچیده است و اگر تیم شما از ابزارهای درست برای رسیدن به اهداف استفاده نکند، عنصر کلیدی برای موفقیت را از دست خواهید داد.

علت اینکه که فناوری در پنج سال گذشته با حداکثر سرعت ممکن در حال پیشرفت است این بوده که تبلیغ دهندگان گوگل برای باقی ماندن در رقابت، بایستی با سرعتی بیشتری پیش می‌رفتند. به دلیل همین پیشرفت فناوری، ما انسان‌ها هم، به عنوان مشتری تکامل یافته‌ایم. سه عامل مهم و اساسی وجود دارد که تأثیری شگرف بر این تغییرات می‌گذارند.

  1. دستگاه‌های تلفن همراه و تأثیر آن‌ها بر زندگی ما
  2. افزایش سرعت اینترنت به حدی که دسترسی ما را به محصولات و اطلاعات تسهیل کرده
  3. توانایی به اشتراک گذاری آسان اطلاعات با همه

اگر حرفه‌ای‌های بازاریابی گوگل واقعا می‌خواهند زندگی مشتریانشان را بهبود دهند، باید آنچه مشتریانشان در گوگل جستجو می‌کنند را جمع آوری کنند و اطلاعات تحلیلی سایتشان را بررسی کنند. به این ترتیب قادر خواهند بود که پلی میان تجربه کاربری رایانه و تلفن همراه ایجاد کنند.

بازاریابی گوگل ادز - پیشی گرفتن از رقباشکی در این باره وجود ندارد. نام‌های تجاری با مشتریانی بسیار حرفه‌ای روبرو هستند. مشتریان امروزی جستجوگر، سخت‌گیر و بی‌حوصله‌اند اما در نهایت آنچه برایشان اهمیت دارد را تشخیص می‌دهند و گوگل نیز از این موضوع آگاه است.

بنابراین با چنین رقابت شدیدی که در همه‌ زمینه‌های کاری وجود دارد، چگونه سازمان شما می‌تواند راهبرد بازاریابی دیجیتال اختصاصی خودش برای موفقیت در گوگل ادز را ابداع کند؟

داده‌های جستجوی گوگل را با کلمات کلیدی رقیبان ادغام کنید

بدون شک پژوهش دقیق کلمات کلیدی یکی از اصلی‌ترین قدم های تدوین استراتژی بازاریابی گوگل ادز است. بررسی داده های مربوط به جستجوی کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین بخش‌های موفقیت در هر راهبرد بازاریابی دیجیتال است.

این ابزارهای کلمات کلیدی برای هر سازمانی کاربرد دارد:

برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل پیش‌بینی تحلیلی قدرتمندی از کسب و کار شما بر مبنای تعداد زیادی از داده‌ها را ارائه می‌کند، به این ترتیب نام تجاری شما می‌تواند راهبردی برای کلمات کلیدی طراحی کند که بیشترین میزان بازگشت سرمایه را به ارمغان بیاورد.

کاری که گوگل تقریباً بهتر از هر کس دیگری انجام می‌دهند این است که تجربه‌ی کاربری کاملاً مشتری محور را ایجاد می‌کند. هدف آن‌ها این است و البته همواره این بوده است که کار را برای کاربران در حداقل زمان ممکن انجام دهند.

اگر شرکت شما بتواند یکی از ابزارهای یادگیری ماشینی موجود را برای پاسخگویی به سؤالات اساسی و یافتن مشکلات مشتریان به کار بگیرد، قادر خواهید بود که راهبرد فروش و بازاریابی خود را بر مبنای نقاط حساس توسعه دهید، از بهبود تجربه‌ی کاربری اطمینان حاصل کرده و در نهایت مشتریانی وفادار به نام تجاری خود داشته باشید.

سرویسی مثل برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل برای ایجاد و رشد راهبرد شما حیاتی است؛ زیرا به شما اجازه می‌دهد که این داده‌های مخفی مشتریان را به شکلی یکپارچه از میان هزاران کلمه‌ کلیدی استخراج کنید.

بازاریابی گوگل ادز - جستجوی محلی

داده بدون هدف فقط تعداد عدد و رقم است و هیچ معنایی ندارد در بازاریابی گوگل ادز شما ندارد. با این حال داده‌های سازمان یافته و همه جانبه و تحلیل آن‌ها شرکت شما را پیشرو نگاه می‌دارد و از رقبا جلو می‌اندازد.

بهترین روش‌های پیش‌بینی تحلیلی:

  1. پژوهش‌های کمی و کیفی را که شاخص‌هایی منحصر به فرد و رقابتی فراهم می‌کنند، نظیر میزان سهم بازار شرکت‌ها را جمع آوری کنید.
  2. گزارش‌های تحلیلی کارایی رقبا در زمینه‌های دارای بیشترین رقابت با استفاده از جمع‌آوری داده‌های کلمات کلیدی، روش‌ها و داده‌های لینک سازی و دسته‌بندی محتوا را به کار بگیرید.
  3. سطوح رقابتی در صفحات نتایج موتورهای جستجو از جمله تبلیغات تجاری، جستجوی ارگانیک، اخبار و سایر بخش‌های صفحه‌ی نتایج موتور جستجو را تخمین بزنید.

داده‌ها و نگرش‌های حاصله به نام تجاری شما امکان ایجاد پایه‌ها را می‌دهد و اجازه می‌دهد که:

  • نیت مخاطبانتان را بر اساس قسمت‌های مختلف تعریف کنید
  • جستجوهای مرتبط با بازاریابی مجدد کارا را تعریف کنید
  • سطوح رقابتی با رقبای دارای زمینه‌ی کاری یکسان و متفاوت با خود در بازار ارگانیک و تجاری را پیدا کنید
  • زبان مشتریان را برای نشانه‌گذاری مخاطبان هدف و ارسال پیام به آن‌ها تعریف کنید
  • جستجوهای مرتبط و غیر مرتبط اضافی را شناسایی کنید

تجربه‌ مشتریان برای گوگل همه چیز است. هرچه کلمه‌ی کلیدی مورد توجه شما باارزش‌تر باشد، احتمال نمایش نام سازمان شما، زمانی که کاربر در حال نوشتن عبارت مورد جستجو باشد، بیشتر است.

با این حال فواید کلمات کلیدی فقط به مشتریان ختم نمی‌شود. شما همچنین به الگوریتم‌های گوگل که صفحه به صفحه‌ی سایت شما را اسکن می‌کنند و به دنبال کلمات کلیدی مرتبط هستند نشان می‌دهید که وقتی مشتریان در موبایل یا رایانه‌ی خود چیزی را جستجو می‌کنند، محصولات و خدمات خود را درست در مقابل مشتری قرار می‌دهید.

وقتی که فهرست کلمات کلیدی ارزشمند و داده‌های مرتبط خود را ساختید، یک گام به موفقیت در بازاریابی و فروش و نیز استفاده از خدمات گوگل ادز نزدیک‌تر شده‌اید.

حالا باید محتوای تبلیغاتی خود را تولید کنید و از این داده‌ها برای رساندن پیام خود به مشتریان استفاده کنید.

تولید محتوای شما برای گوگل  باید مشتری محور و نرم افزار محور باشد. 

تولید محتوای مشتری محور و نرم افزار محور گوگل چگونه است؟

موفقیت در گوگل ادز به ایجاد ارتباطی واقعی می‌پردازد میان آنچه سازمان شما فراهم می‌کند و برای مشتری ارزشمند است  با مشتریانی که  آن را می‌خواهند. بهترین راه برای این کار محبوب کردن هر بخش از محتوا و پیام‌های شما با اطلاعات کاربردی و مرتبط است.

بازاریابی گوگل ادز - تولید محتواسازمان شما باید:

  • به نقاط حساس بپردازد
  • خواسته‌ درونی آن‌ها را جذب کند
  • تفاوت‌های میان‌ نام‌های تجاری را تبیین کند
  • تشابهات بصری را به کار بگیرد
  • با احساسات مشتریان در ارتباط باشد

بنابراین، چگونه شرکت شما می‌تواند ارتباط میان محتوا و تولید محتوای کاربر محور و نرم افزار محور را افزایش دهد؟

بهترین کلمات کلیدی خود در این جاها به کار بگیرید:

  • عناوین و توضیحات
  • صفحات فرود تبلیغاتی
  • نشانی‌های اینترنتی
  • افزونه‌های تبلیغاتی

وقتی محتوای موجود در تبلیغات و صفحات فرود را بهینه‌سازی کردید، نه تنها به مشتریان نشان می‌دهید که محصولات و خدمات شما به عبارت جستجو شده‌ی آن‌ها مرتبط است و آن‌ها در کمترین زمان ممکن به پاسخ می‌رساند، بلکه به الگوریتم‌های گوگل نیز تلاش خود برای نمایش تبلیغاتتان در جایگاهی بهتر از رقبا را نشان خواهید داد.

به علاوه برای استفاده از برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل در جهت بهینه‌سازی راهبرد بازاریابی گوگل ادز، توصیه‌ ما این است که کنسول جستجوی گوگل را هم برای بهینه سازی عناصر پیشرفته‌ سئو استفاده کنید تا بتوانید تجربه‌ کاربری مشتریان را بهبود ببخشید. همچنین این کار به سازمان شما اجازه می‌دهد که عبارات کلیدی اضافه‌ای را برای بهتر یافته شدن سایتتان توسط مشتریان پیدا کنید.

با استفاده از کنسول جستجوی گوگل در میان ابزارهای خود، این امکان را در اختیار تیم خود قرار می‌دهید تا درک بهتری از نیازهای بهبود محتوای آنلاین پیدا کنند و وبسایتی کاربر پسندتر و مورد علاقه‌ی گوگل داشته باشید.

  • تحلیل کلیک‌های جستجوی گوگل
  • دریافت هشدار برای مشکلات و خطاهای مهم
  • آزمایش کنید که آیا گوگل می‌تواند به درستی محتوای شما را درک کند

اگر تا به حال از این ابزار استفاده نکرده‌اید، به شما توصیه می‌کنم که هرچه سریع‌تر استفاده از آن در دستور کار قرار دهید. وقتی که محتوای خود را بهینه‌سازی کردید، گام بعدی این است که رویکرد راهبرد خود را به سوی تعاملی‌تر شدن پیگیری کنید.

راهبردهای بازاریابی گوگل ادز متمرکز بر جستجوی محلی

به قول معروف: «جهانی بیندیشید، محلی عمل کنید.» بسیار عالی، این جمله چیزی است که همه‌ فعالان و کارکنان بازار دیجیتال باید از صمیم قلب پذیرفته باشند.

نظر به پیشرفت گوگل و انقلابی که فضای مجازی ایجاد کرده است، حالا بیش از هر زمان دیگری ما با پرسش‌ها و پاسخ‌ها در تعامل هستیم. بازاریان شاهد ظهور نوع دیگری از مشتریان‌اند. هر سازمانی به بهبود فرآیندهای پژوهش داده‌های موتور جستجو در جهت تغییر رویکرد کاری نیازمند است.

وقتی که به خوبی راهبرد تبلیغات جستجو، نمایشی، ویدئویی و موبایلی را اعمال کردید، می‌توانید که:

  • بازاریابی مجدد بهتری انجام داده و تبدیل‌های بیشتری را به دست آورید
  • در مراحل ابتدایی فرآیند خرید مشتری به انتخاب اول او مبدل شوید و یا زمانی که مشتری محصولات یا خدمات دیگری را جستجو می‌کند، توجهش را جلب کنید
  • سیگنال‌هایی باارزش از نیت جستجو کننده‌ها برای محصولات یا خدماتی خاص بیابید

از همه مهم‌تر، ما نیاز داریم که بر مبنای اطلاعات حاصل از داده‌ها، بهینه‌سازی موتورهای جستجوی موبایلی و محلی را به کار گرفته و واقعا زندگی مشتریان خود را بهبود ببخشیم، نه فقط به دنبال افزایش میزان فروش باشیم.

بازاریابی گوگل ادز -راهبردهای بازاریابی گوگل

پژوهش «همفکری با گوگل» در دو سال گذشته نشان داده است:

  • جستجوی موبایلی عبارت «نزدیکی من همین حالا» ۱۵۰ درصد رشد داشته
  • جستجوی موبایلی عبارت «نزدیکی من امروز/امشب» رشد ۹۰۰ درصدی داشته
  • جستجوی موبایلی عبارت «باز»، «حالا» و «نزدیک من» ۲۰۰ درصد رشد داشته

اعداد فوق خارق‌العاده هستند و در نتیجه‌ی همین تغییرات در فضای جستجوی دیجیتال، بسیاری از سازمان‌ها باید در فضای جستجوی محلی رقابتی‌تر باشند.

بازاریابی گوگل ادز - همفکری با گوگلاگر این آمارها بیان‌گر یک مورد درباره‌ دنیای بازاریابی دیجیتال باشند، آن مورد این است که اغلب مشتریان می‌دانند که چه چیزی می‌خواهند، اما نمی‌دانند که آن را از کجا تهیه کنند.

بازاریان باید بر ارائه‌ داده‌های محلی بیشتر متمرکز شوند و بهینه‌سازی تجربه‌ کاربریشان برای دستگاه‌های موبایل را ادامه دهند.

یک مشتری مطلع و آموزش دیده زمان و صبر لازم برای گشتن در شهر و یافتن محصولات یا خدمات شما را ندارد. آن‌ها می‌خواهند که کارشان در کمترین زمان و با کمترین سختی ممکن انجام شود.

  • تجربه‌ آن‌ها را سریع و یکپارچه کنید. در نتیجه آن‌ها برای اتخاذ تصمیم تحت فشار نخواهند بود.
  • راه‌های جذاب و شفاف برای شنیدن آنچه به نظر مشتریان اهمیت دارد، پیدا کنید. به این ترتیب کسب و کار شما در آینده تکامل خواهد یافت.
  • خود را جای مشتریان جستجوگر بگذارید و راهکارهایی بیابید که به آن‌ها در خرید و تبدیل شدن به عضوی از خانواده‌ی نام تجاری خود کمک کنید.

استفاده از پلتفرم‌هایی مثل کسب و کار من گوگل، ابزاری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که:

  • یک ملاقات با شما تنظیم کنند
  • نظرشان را به شما بگویند
  • محصولات و خدمات شما را ببینند
  • نقدهای سایر مشتریان را مطالعه کنند

از کانال‌های محتوایی برای کمک به تجربه‌ی کاربری گوگل ادز استفاده کنید

محتوای ارزشمند مهم‌ترین موضوع این روزها است و توانایی رسانه‌های اجتماعی برای رساندن اطلاعات شما به مشتریان شگفت انگیز است.

با این حال، برای تهیه‌ یک راهبرد کاملاً درست، نمی‌توانید به تنهایی به تبلیغات جستجو یا تبلیغات نمایشی تکیه کنید و انتظار داشته باشید که نرخ بازگشت سرمایه‌ شما بالا باشد. ما نیازمند استفاده از راهبردهای ارتباطی دیگری نیز برای دسترسی به مشتریان و اطلاع رسانی دائمی به آن‌ها هستیم.

تکامل رسانه‌های اجتماعی چگونگی تعامل افراد با هم را اصلاح کرده است و امکان ایجاد تجربه کاربری با مفهوم، دائمی و شخصی برای مشتریان را به ارمغان آورده است.

راهبردهایی برای ارتباط:

  1. رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌ نمایش: اشتراک گذاری سریع اطلاعات مربوط به فناوری‌های جدی، خدمات، حراجی‌ها و فرآیند فروش با مشتریان در کنار اختصاص چهره و یا صدایی منحصر به فرد به نام تجاری. همچنین کسب و کار شما می‌تواند از تصاویر خلاقانه و ویدئوهای تبلیغاتی برای هدف قرار دادن مخاطبان استفاده کند.
  2. جستجوی صوتی: زبان مادری آینده‌ی جستجو است و در نهایت صوت مهم‌ترین راه برقراری ارتباط میان جوامع با هر نوع ترکیب جمعیتی است، جوامعی که هر کدام به صورت بالقوه در حال بدل شدن به مشتری شما هستند. به پرسش‌هایی که ممکن است برای مشتریان شما پیش بیاید فکر کنید و چگونگی پاسخ‌گویی طبیعی به آن‌ها را بررسی کنید.
  3. بازاریابی ویدئویی: فرآیند آموزش به مشتریان را بهبود دهید و با استفاده از ویدئو‌های ۳۶۰ درجه مشتریان را به دنیای محصولات خود بیاورید. با استفاده از قابلیت پخش ویدئو‌های ۱۵ ثانیه‌ای در یوتیوب( قابلیت پخش ویدئو‌های موسوم به TrueView)، مخاطبان خود را به سوی فرآیند فروش جذب کنید.

بازاریابی گوگل ادز - راهبردهایی برای ارتباطاگر سازمان شما به دنبال بهبود تجربه‌ کاربری مشتریان است، درک درست از آن‌ها حیاتی است. بر مبنای اطلاعاتی که آن‌ها استفاده می‌کنند و خروجی آن‌ها از اطلاعات برنامه ریزی کنید.

به خاطر داشته باشید که یک راهبرد بازاریابی دیجیتال موفق در گوگل ادز، جذب مشتریان بیشتر برای سایت نیست؛ بلکه یافتن مشتریان درست در زمان درست است. همین موضوع باعث می‌شود که استفاده از فناوری‌ها و پلتفرم‌ها را در دستور کار قرار دهید و در زمان‌ها و مکان‌هایی که مشتریان به شما نیاز دارند در دسترس آن‌ها باشید.

راهبردهای سرمایه‌گذاری هوشمند و خودکار گوگل را فراموش نکنید

برخی از افراد فعال در بازاریابی گوگل ادز ، ممکن است که به شما بگویند، رمز موفقیت در گوگل ادز محتوای خوب است. افراد دیگر اما پژوهش کلمات کلیدی را حیاتی می‌دانند. با اینکه هر دوی این موارد نقشی بی‌بدیل در ثمربخشی کارزارهای تبلیغاتی دارند، اما راهبرد سرمایه‌گذاری شما است که تعیین می‌کند نرخ بازگشت سرمایه بالا خواهد بود یا نه. کافی است فقط نگاهی به صفحه‌ی اول نتایج جستجوی گوگل بیندازید.

در هریک از بخش‌های زندگی روزانه، ما از ابزارهای خودکار برای ساده‌تر کردن روز و شب خود استفاده می‌کنیم. مدیریت گوگل ادز نیز به همین شکل است و همین موضوع باعث شده که حرفه‌ای‌های تبلیغات کلیکی نیز به استفاده از سرمایه‌گذاری هوشمند و خودکار تمایل بیشتری نشان دهند تا کارزارهای تبلیغات کلیکی کاراتری را مدیریت کنند.

به چگونگی جستجوی کاربران در گوگل فکر کنید. این کار راهی رایگان برای آموختن روانشناسی است. هر کاربری، از جمله من و شما، پس از نوشتن عبارتی در جستجوگر با میلیون‌ها پیشنهاد برای خرید محصولات و خدمات روبرو می‌شود.

حتی برای قرار گرفتن در این صفحات نیز سازمان شما باید راهبرد سرمایه‌گذاریش را با استفاده از یافته‌های داده محور و پیام‌های مرتبط با آن‌ها ارتقا ببخشد.

برای اکثر موارد، گوگل چهار دسته‌ی مختلف از اهداف را برای کمک به راهبرد و یافتن شیوه‌ی سرمایه‌گذاری خودکار و هوشمند مناسب کسب و کار شما، پیشنهاد می‌دهد.

اهداف به این شرح هستند:

  • نمایان بودن (Visibility)
  • کلیک‌ها (Visibility)
  • تبدیل‌ها (Conversions)
  • درآمد‌ها  (Revenue)

هر شرکتی، فارغ از اینکه کارزارهایش چه اهداف و نتایجی را دنبال می‌کند، باید نشانگرهای کلیدی کارایی خود را تعیین کرده و راهبردش را بر آن اساس پیش ببرد.

راهبردهای سرمایه‌گذاری خودکار برای افزایش نمایان بودن نام تجاری

اگر سازمان شما به دنبال افزایش شهرت نام تجاری، دستیابی به نمایش بیشتر در عبارات جستجو شده در موتورهای جستجو و یا تضمین نمایش یک تبلیغ در مکانی خاص در صفحات گوگل است، بایستی راهبردهای زیر را به کار بگیرد. این دو راهبرد دارای بیشترین میزان کارایی و بازگشت سرمایه‌اند.

  1. جایگاه صفحه‌ی جستجوی هدف
  2. اشتراک برتر هدف

جایگاه صفحه‌ی جستجوی هدف

جایگاه صفحه‌ جستجوی هدف راهبرد سرمایه‌گذاری خودکاری است که از یادگیری ماشینی برای افزایش یا کاهش میزان سرمایه‌گذاری سازمان شما استفاده می‌کند. به این ترتیب کارزار شما قادر خواهد بود که در بالای صفحه‌ی نتایج گوگل و یا هر جای دیگری از صفحه‌ی نتایج که مد نظر شما است، به نمایش در آید.

به یاد داشته باشید که جایگاه صفحه جستجوی هدف فقط برای نمایش تبلیغات سازمان شما در صفحه‌ی اول نتایج گوگل به کار می‌رود. موفقیت واقعی تبلیغات شما در ارتباط مستقیم با سرمایه‌گذاری رقبا و امتیاز کیفی آن‌ها است.

دو امکان متفاوت برای نمایش تبلیغات وجود دارد:

  • نمایش در بالای صفحه
  • نمایش در هر جایگاهی از صفحه

هر دوی این راهبردها علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه‌ی شما، هزینه به ازای کلیک کلمه‌ی کلیدی را بررسی کرده و بر اساس میزان سرمایه‌گذاری شما تخمین می‌زنند که آیا می‌توان تبلیغ شما را در بالای صفحه و یا جای دیگری از صفحه نمایش داد و میزان شهرت نام تجاری را افزایش داد یا خیر.

اگر بودجه‌ی شما محدود است، این روش می‌تواند راهبردی داده محور برای به حداکثر رساندن کارایی بودجه‌ی شما باشد.

اشتراک برتر هدف

اشتراک برتر هدف راهبرد سرمایه‌گذاری خودکاری است که به شما کمک می‌کند تبلیغاتتان را بالاتر از رقبا نمایش دهید.

زمانی که سازمان شما شیوه‌ی تبلیغات کلیکی را از دستی به صورت اشتراک برتر هدف تغییر می‌دهد، یادگیری ماشینی گوگل ادز به صورت خودکار سرمایه‌گذاری شما را با هدف یافتن بالاترین جایگاه ممکن نسبت به رقبای حاضر در صفحه‌ی نتایج موتور جستجو، کم و زیاد می‌کند.

ادغام اشتراک برتر هدف با قابلیت گزارش نگرش‌های مزایده‌ای گوگل می‌تواند به متخصصان شما کمک کند تا از قدرت یادگیری ماشینی گوگل استفاده کنند. تیم شما می‌تواند در زمینه‌های مشترک با رقبا سرمایه‌گذاری مشتری محور داشته باشد و از دستیابی به کاربران درست با پیامی درست و در زمانی درست مطمئن شده و این کار را بهتر از رقبا انجام دهد.

راهبردهای سرمایه‌گذاری خودکار برای افزایش کلیک‌ها

اگر سازمان شما به دنبال راهبردی عالی برای افزایش تعداد کلیک‌ها و نگاه داشتن این تعداد کلیک بدون صرف بودجه‌ی زیاد است، این راهبرد سرمایه‌گذرای خودکار روشی مقرون به‌صرفه و کارآمد خواهد بود.

به حداکثر رساندن کلیک‌ها

به حداکثر رساندن کلیک‌ها راهبرد سرمایه‌گذاری خودکاری است که از سامانه‌های یادگیری ماشینی گوگل استفاده می‌کند برای قرار دادن تبلیغات شما در مکانی که بیشتری کلیک با حداقل هزینه‌ی ممکن را در پی دارد.

سازمان شما می‌تواند حداکثر هزینه‌ پرداختی برای هر کلیک را کنترل کند و اگر نخواستید که به بالاترین سطح ممکن برسید، گوگل به آسانی سرمایه‌گذاری را بر اساس میزان هزینه صرف شده‌ شما تنظیم می‌کند و بیشترین میزان نمایش/کلیک را برای بودجه‌ موجود به ارمغان می‌آورد.

توانایی زمان‌بندی سفارشی تبلیغات و به حداکثر رساندن کلیک‌ها را با هم ادغام کنید، به این ترتیب تبلیغات سازمان شما:

  • برای مخاطبان واقعی کسب و کار شما، در روزها و ساعات خاصی که آن‌ها در دسترس هستند و امکان بررسی و خریدشان بیشتر است نمایش داده می‌شود
  • به طور مداوم برای کسانی که هوش مصنوعی گوگل پتانسیل کلیک را آن‌ها دیده است، نمایش داده می‌شود، در نتیجه تبلیغات شما بیشترین کلیک‌های ممکن را دریافت می‌کند

راهبرد سرمایه‌گذاری هوشمند برای افزایش تبدیل‌ها

اگر سازمان شما به دنبال نرخی پایدار برای هزینه‌های پرداختی مربوط به کلمات کلیدی است، یا اگر تیم شما به دنبال راهی موفق برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل بدون هزینه‌ی زیاد است، این دو راهبرد سرمایه‌گذاری هوشمند پاسخی برای افزایش میزان بازگشت سرمایه‌ی شما است.

  1. هزینه‌ی پرداختی هدف
  2. به حداکثر رساندن نرخ تبدیل

هزینه پرداختی هدف

هزینه‌ پرداختی هدف راهبرد سرمایه‌گذاری هوشمندی است که به سازمان شما اجازه‌ می‌دهد که سرمایه‌گذاری خود را بر تبلیغاتی معطوف کند که بیشترین میزان نرخ تبدیل را بدون افزایش هزینه‌ پرداختی به ارمغان می‌آورد.

همانطور که می‌دانید، تبدیل مربوط به کلمات کلیدی گاهی هزینه‌ای بالاتر از میزان مورد نظر شما دارد و گاهی هزینه‌ای کمتر. با استفاده از هزینه‌ پرداختی هدف، گوگل از الگوریتم خود برای تنظیم هزینه صرف شده برای تبلیغ با میزان هزینه‌ پرداختی تنظیم شده توسط شما استفاده می‌کند.

زمانی که شما ابتکار عمل را در اختیار گوگل قرار می‌دهید، اجازه می‌دهید که قدرت یادگیری ماشینی پیشرفته به طور خودکار کارزارهای شما را در جهت به حداقل رساندن هزینه به ازای کلیک نمایش تبلیغات شما بهینه سازی کند. همچنین با این کار از قدرت سرمایه‌گذاری در لحظه برای کاهش هزینه بهره خواهید برد.

اگر می‌خواهید اشراف بیشتری بر راهبردهای سرمایه‌گذاری داشته باشید، می‌توانید بر عناصر خاصی نظیر موارد زیر متمرکز شوید:

  • دستگاه
  • مکان
  • ساعتِ روز

به حداکثر رساندن تبدیل‌ها

به حداکثر رساندن تبدیل‌ها راهبرد سرمایه‌گذاری خودکاری است که به یادگیری ماشینی گوگل اجازه می‌دهد که سرمایه‌گذاری شما را در جهت دستیابی به بیشترین میزان تبدیل بهینه‌سازی کرده و میزان هزینه‌ پرداختی برای کارزار شما را مدیریت کند.

وقتی شرکت شما از به حداکثر رساندن تبدیل‌ها در کارزارهای جاری خود استفاده کند، سرمایه‌گذاری‌ها سریعا بهینه‌سازی شده و با افزوده شدن امکان سرمایه‌گذاری در لحظه، شما می‌توانید نظارت بیشتری بر صرف بودجه‌ پرداختی خود داشته باشید.

  • وقتی تبلیغات شما واجد شرایط نمایش است، به طور خودکار حداقل میزان پرداخت به‌ازای کلیک تنظیم می‌شود

توجه:

اگر شما در حال حاضر و به طور مداوم هزینه‌ای کمتر از بودجه‌ روزانه‌ی خود پرداخت می‌کنید، به حداکثر رساندن تبدیل‌ها راهبرد سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای برای شما نخواهد بود، زیرا هدف از این روش، افزایش کلیک‌ها و کاهش هزینه‌ها است.

راهبردهای سرمایه‌گذاری هوشمند برای افزایش درآمد

اگر سازمان شما به دنبال راهبرد سرمایه‌گذاری هوشمندی با تمرکز بر افزایش سود و درآمد است، راهبرد سرمایه‌گذاری هوشمند زیر بهترین پاسخ برای کسب بیشترین میزان بازگشت سرمایه خواهد بود.

  1. بازگشت هزینه تبلیغات هدف

بازگشت هزینه‌ی تبلیغات (ROAS) هدف راهبرد سرمایه‌گذاری هوشمند پیشرفته‌ای است که از یادگیری ماشینی گوگل برای زمان‌بندی سرمایه‌گذاری سازمان شما بر مبنای بازگشت هزینه‌ی پرداختی بهره‌مند می‌شود.

در این حالت گوگل سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر هزینه به‌ازای کلیک را بیشینه خواهد کرد، به این ترتیب شما در کنار دستیابی به نرخ تبدیلی بالاتر، تعادلی مناسب میان بودجه و اهداف مشاهده می‌کنید.

 همچنین با استفاده از قدرت این راهبرد سرمایه‌گذاری هوشمند، می‌توانید در زمان حراجی، هزینه‌های خود را بر مبنای موارد زیر بهینه‌سازی کنید:

  • دستگاه
  • ساعتِ روز
  • مکان

بهینه‌سازی موارد اضافه برای دستیابی به حداکثر موفقیت ممکن در گوگل

برای موفقیت در گوگل ادز، علاوه بر کلمات کلیدی، راهبردهای سرمایه‌گذاری و سئوی فنی، درک این موضوع که کسب و کار شما قصد رساندن محتوا در صفحاتش دارد نیز اهمیت بالایی دارد. در نتیجه بهتر است که محتوای شما متمرکز و مرتبط باشد. در نسل فعلی که همگان به دنبال انجام سریع کار خود هستند، هر لغزشی در فرآیند فروش و مسیر کاربری باعث از دست دادن مشتری می‌شود.

مطمئن شوید که تیم‌های خلاقیت و بازاریابی شما بر این جنبه‌های نیل به موفقیت متمرکز باشند:

  • ویدئوها و تصاویر با کیفیت بالا
  • کاهش زمان بارگذاری سایت خصوصاً در موبایل
  • نظرات و نقدهای مشتریان

نقدهای محصولات و خدمات، برگ برنده‌ی شما برای موفقیت در گوگل است.

بازاریابی گوگل ادز - بهینه‌سازی در گوگل ادزتنوع مشتریان بسیار زیاد است و هرگز برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال گوگل نمی‌توان نسخه واحدی پیچید. به همین علت است که استفاده از نقدها حیاتی است. کلام گفته شده‌ دیجیتال هنوز هم عاملی قابل توجه برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال است و آمار فوق نشان می‌دهد که نقدهای موجود چه تأثیری بر فروش دارند.

برای جمع‌بندی راهبردهای موفق در بازاریابی گوگل ادز …

هر کسب و کار، کوچک یا بزرگ برای ایجاد ارتباطی موفق با گوگل و مشتریان نیازمند انقلابی داده محور است. اگر خلاقیت نداشته باشید، فراموش خواهید شد. این یک حدس نیست، بلکه واقعیت است.

فراموش نکنید برای موفقیت در گوگل ادز تیم شما باید:

  • داده‌ها را به کار گیرد
  • از رسانه‌های اجتماعی استفاده کند
  • تجربه‌ کاربری خوبی ایجاد کند
  • با مخاطبان واقعی صحبت کند
  • سرمایه‌گذاری درست انجام دهد
  • از نقد بهره ببرد

اگر سازمان شما هنوز به جمع‌بندی نهایی درباره‌ اهداف و نتایج بازاریابی گوگل ادز نرسیده است و راهبردهای شرکت شما نیاز به بهبود در راستای شهرت نام تجاری و حداکثر درآمد دارد، با ما تماس بگیرید و از مشاوره‌ رایگان بازاریابی گوگل ادز استفاده کنید.

یک دقیقه از زمان شما می‌تواند به بهبود تجربه‌ی کاربری و افزایش بازگشت سرمایه منجر شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search