درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

راهنمای استفاده از تبلیغات یوتیوب برای رشد کسب و کار شما

تبلیغات یوتیوب
فهرست مطالب

یوتیوب واقعاً یک برنامه عالی است. این غول رسانه اجتماعی بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد و مردم سالیانه بیش از ۵۰ درصد ویدیوهای آن را در صفحه مشاهده می‌کنند. برای بازاریابان و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، این رسانه به آن‌ها این امکان را می‌دهد که در مقابل چشمان تعداد زیادی از مخاطبین دیده شوند. از آنجایی که فرمت تبلیغات یوتیوب فقط بر اساس ویدیو است، این پلتفرم می‌تواند در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد.

برای بهتر دیده شدن در فضای گوگل با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس حاصل فرمایید.

احتیاجی نیست که حتماً یک کارگردان حرفه‌ای باشید تا بتوانید یک ویدیوی تبلیغاتی در یوتیوب بسازید که بتواند کسب‌وکارتان را از طریق تبلیغات یوتیوب در ویدیو بهبود ببخشد.

در این مقاله، راجع به این موضوع صحبت خواهم کرد که چگونه از فرمت تبلیغات یوتیوب به منظور گسترده‌تر کردن کسب‌وکار خود استفاده کنید.

ما نحوه‌ عملکرد پلتفرم را بررسی خواهیم کرد که شامل دو مورد است: ایده‌های تبلیغاتی قبل از ارائه و فرآیندی که باعث بازگشت سرمایه از طریق محتوای ویدیو می‌شود.

 از اینجا بخوانید : آیا تبلیغات در گوگل با دامنه ir امکان‌پذیر است؟

انواع مختلف تبلیغات یوتیوب

تبلیغات یوتیوب - انواع مختلف تبلیغات یوتیوب

در حالت گسترده، دو نوع تبلیغات در یوتیوب وجود دارد: «تبلیغات قابل رد کردن و تبلیغات غیر قابل رد کردن».

تبلیغات غیر قابل رد کردن، آن دسته از تبلیغاتی هستند که مردم مجبور به تماشای آن‌ها هستند. این دسته از تبلیغات فقط می‌توانند بین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه ادامه داشته باشند. این‌ تبلیغات از نوع تبلیغات از قبل آماده شده هستند، به این معنا که به منظور مشاهده‌ محتوای ویدیو موردنظر، تبلیغات در ابتدا ظاهر می‌شوند.

این نوع از تبلیغات، مخاطب را بهتر درگیر می‌کنند، اما این مدل از تبلیغات همچنین دارای نرخ بالاتری از رها کردن و مشاهده نکردن دارند.

این مدل از تبلیغات همچنین دارای تاثیر بدی نیز هستند، زیرا یک حالت اجبار را با خود به همراه دارند. اما اگر تبلیغات شما عالی باشد و مخاطبین صحیح را مدنظر قرار دهد، قطعا مشکلی پیش نخواهد آمد. در واقع، تبلیغات خوب حتی در رسانه‌های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند.

تبلیغات قابل رد کردن نیز به عنوان یک گروه از تبلیغات در نظر گرفته می‌شوند. این دسته از تبلیغات دیگر مخاطبین را مجبور به تماشا کردن نمی‌کنند. این دسته از تبلیغات به دو حالت نمایش داده می‌شوند: «در جریان و در صفحه نمایش».

یوتیوب در این حالت برای حداکثر زمان نمایش تبلیغات، مدت زمان خاصی را مشخص نمی‌کند.

هرچند که چیزی که آن‌ها برای شما فراهم می‌کنند فقط در حد پیشنهادات است، مخصوصاً برای تبلیغات جاری.

۵۱ درصد از تبلیغات جاری، ساختارهایی از تبلیغات هستند که فقط برای ۱۵ تا ۳۰ ثانیه پخش می‌شوند.

اگر تمایل دارید تا مدت زمان آگهی خود را طولانی‌تر کنید، بهتر است که ویدیو خود را در حد ۳ دقیقه نگه دارید (پیشنهاد یوتیوب این چنین است).

تبلیغات صفحه نمایش در اصل حداکثر زمان پیشنهادی تعریف شده به هنگام پخش ندارند. از این تبلیغات می‌توان برای انتقال مستقیم افراد به ویدیوهای یوتیوب استفاده کرد، بنابراین شما می‌توانید در هنگام پخش با آن‌ها باشید. ۲۵ درصد از ویدیوهایی که بر روی تبلت دیده می‌شوند، ۶۰ دقیقه یا بیشتر هستند.

بنابراین، اگر ویدیویی که شما تبلیغ می‌کنید طولانی و با ارزش باشد، ممکن است تبلیغات صفحه نمایش برای شما مفید باشد.

در هر صورت، اگر شما از ابتدا مشغول ایجاد تبلیغات یوتیوب هستید، بهتر است که مدت زمان کوتاهی داشته باشد تا در نهایت روش ایجاد آن آسان باشد.

شما مجبور نیستید که حتماً بر اساس پیشنهادات ارائه شده عمل کنید، اما عمل به این پیشنهادات باعث می‌شود که امکان رد کردن تبلیغات شما کاهش یابد.

تبلیغات جاری، یک آگهی پیش از نمایش است که در ابتدای محتوای ویدیویی نشان داده می‌شود. این نوع از تبلیغات یکی از رایج‌ترین نوع تبلیغات است که مردم در هنگام تبلیغ در یوتیوب از آن استفاده می‌کنند.

مردم ممکن است که تبلیغات جاری را تماشا نکنند. یک تحقیق نشان داده بود که ۷۲ درصد از تبلیغات یوتیوب معمولاً کامل تا انتها دیده می‌شوند.

اگر شما به تازگی تبلیغات یوتیوب را شروع کرده‌اید، استفاده از تبلیغات جاری به عنوان یک راه مناسب برای شروع بازی تبلیغات در هنگام پخش ویدیو است. تبلیغات جاری می‌تواند به شما به منظور دسترسی به اهداف مختلف کمک کند.

یک نمایندگی خودرو به کمک تبلیغات در جریان، موفق به افزایش ۱۸ درصدی بازدیدکنندگان ماهیانه خود شد.

آن‌ها به این نتیجه رسیدند که تبلیغات ویدیویی ۴ برابر از دیگر کانال‌های تبلیغاتی بهتر عمل می‌کند. همچنین ۱۲ برابر بیشتر باعث بازگشت سرمایه می‌شود.

اگر شما هم می‌خواهید به همان روشی که این کمپین انجام داد، ترافیک را به وب‌سایت خود بازگردانید، باید مطمئن شوید که وب‌سایت شما به خوبی تنظیم شده است تا بتواند حجم ورودی ترافیک به وب‌سایت را از طریق تبلیغات ویدیویی تحمل کند.

این امر بدان معنا است که شما باید وب‌سایت خود را بر اساس چند نوع برنامه پخش چندرسانه‌ای به صورت کاربر‌پسند طراحی کنید، اما باید بر اساس نیازهای کاربر کاملاً روشن و واضح باشد. این موضوع زمانی مهم می‌شود که کاربر بخواهد با اطلاعات ذکر شده در تبلیغ، کاری را انجام دهد که باعث وارد شدن به سایت شما می‌شود.

اگر شما افراد را به یک سایت کامل هدایت نمی‌کنید و به جای آن، از یک صفحه ورود استفاده می‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید که برای تبدیلات بهینه‌سازی شده است و بازدیدکنندگان را گیج نمی‌کند.

شما می‌توانید این کار را به وسیله‌ ارسال پیام مشترک در آگهی تبلیغات و صفحه ورود انجام دهید.

تبلیغات جاری نیز می‌توانند باعث افزایش افراد ثبت‌نام کننده در کانال یوتیوب شود. این روش، یک راه عالی برای ایجاد یک مخاطب وفادار است که مخاطب را با محتوای شما نیز همسو می‌کند.

برند Revzilla موفق شد سهم مشترکین کانال یوتیوب خود را با درآمد ۸ رقمی به کمک تبلیغات جاری ایجاد کند.

اگر شما قصد دارید تا یک کانال را با استفاده از تبلیغات جاری ایجاد کنید، بسیار مهم است که به صورت مداوم در قالب فرمت ارائه شده ویدیو با محتوای جدید ایجاد کنید.

بازدید از همین تبلیغات ویدیویی باعث شد که برند Revzilla به این موفقیت دست یابد.

مخاطبینی که آن‌ها از طریق تبلیغات یوتیوب به دست آورده بودند، با اشتیاق تمام دوباره به آن‌ها مراجعه می‌کردند، زیرا کانال به صورت مداوم تبلیغات جالب و مناسب برای مخاطبین خود در کانال انتشار می‌داد.

برند Zagg که تولید محصولات مراقبتی از صفحه نمایش را به عهده دارد، موفق شد تا نرخ فروش خود را تا ۶۵-۷۰ درصد افزایش دهد. این امر فقط با استفاده از یک کمپین تبلیغاتی پیش از نمایش اتفاق افتاد.

همچنین کمپین تبلیغات جاری آن‌ها موفق شد تا ۱۳ میلیون بازدید را برای یک محصول خاص در کانال یوتیوب ایجاد کند.

تبلیغات آن‌ها بسیار موفق شد، زیرا آن‌ها به خوبی تبلیغات را برای درگیر شدن مخاطب در شبکه‌های اجتماعی هدف قرار داده بودند که باعث شد تا به تعداد بازدیدکننده‌های موردنظر خود برسند.

آن‌ها بر روی یک موقعیت جغرافیایی و یک قشر خاص از مردم تمرکز کردند. آن‌ها فقط به این دلیل این کار را انجام دادند، زیرا گروه مخاطب هدف خود را به خوبی شناسایی کرده بودند.

اگر شما هم به دنبال نتایج مشابه هستید، باید مطمئن شوید که شما هم دایره‌ مخاطبین خود را به درستی انتخاب می‌کنید.

ایجاد یک شخصیت خریدار از مشتری ایده‌آل خود را نیز در نظر بگیرید. این امر به شما کمک می‌کند تا هنگام انتخاب آگهی‌های خود، گزینه‌های مورد هدف را با دقت انتخاب کنید.

ویدیوهای برند Zagg همچنین باعث شد تا حجم زیادی از فروش غیرمستقیم را نیز داشته باشد (در حالت کلی، ویدیوهای یوتیوب به این امر معروف هستند، زیرا ۵۳ درصد از تمام خریدهایی که در کشور آمریکا صورت می‌پذیرد، فقط تحت تاثیر تبلیغات یوتیوب است).

همین امر باعث شده است تا نرخ تبدیلات در صفحات محصول آن‌ها بالا باشد، زیرا این ویدیو قبلاً به بینندگان نشان داده است که این محصول موثر است.

آن‌ها یک ویدیو از خراش افتادن بر روی یک گوشی آیفون را نشان دادند. همچنین نشان دادند که یک گوشی آیفون در زیر فشاری با وزن ۱۰۰۰ پوند چه عکس‌العملی نشان می‌دهد.

مردم ممکن است که نگران ۱۰۰۰ پوند فشار بر روی موبایل خود نباشند، اما بسیاری از مردم نگران خراش افتادن بر روی موبایلشان به وسیله کلید هستند، مانند زمانی که موبایل در کیف باشد.

این ویدیوها نشان دادند که یک راه برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد. زمانی که مردم تماشای ویدیو را تمام کردند، کاملاً متوجه شدند که این محصول ارزش خریدن را دارد.

تمام کاری که لازم بود انجام بدهند این بود که فقط به صفحه‌ محصول بروند و آن را خریداری کنند. این تبلیغ پیش از آگهی کاملا موفقیت آمیز بود.

اگر شما هم بتوانید ویدیویی را تبلیغ کنید که بتواند به همان وضوح ارزش محصول شما را به نمایش بگذارد، در نتیجه ویدیو شما با مخاطبین خود ارتباط برقرار می‌کند و محصول شما نرخ تبدیل بالایی را به دست خواهد آورد.

شما همچنین می‌توانید یک نوع دیگر از تبلیغات یوتیوب را با عنوان تبلیغات صفحه نمایش ایجاد کنید. این‌ها تبلیغاتی هستند که در لیست جستجو، در بخش ویدیوهای مربوطه یا به عنوان پوشش‌های ویدیویی نمایش داده می‌شوند.

تبلیغات صفحه نمایش به اندازه‌ انواع دیگر تبلیغاتی که راجع به آن‌ها صحبت کردیم تهاجمی نیست. اما این امر بدان معنا نیست که آن‌ها به همان اندازه خوب نیستند، چه بسا که می‌توانند نتایج خوبی را برای کمپین شما برای تبلیغات یوتیوب به همراه داشته باشند.

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ دنیا

تبلیغات یوتیوب - یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ دنیا 

اگر تبلیغات در فهرست جستجوی گوگل برای شما بسیار هزینه‌بر است، یک فرمت دیگر برای تبلیغات نیز وجود دارد. شما می‌توانید به جای آن، در تبلیغات یوتیوب فعالیت کنید.

Very Pink، یک شرکت که دستورالعمل‌های بافندگی را ارائه می‌دهد نیز همین کار را انجام داده است. آن‌ها در نهایت برای هر بازدید فقط مبلغ ۳ سِنت را پرداخت کردند. این امر یک نتیجه خوب به حساب می‌آید.

این مبلغ برای ترافیک ناخواسته نبود، هرچند که این امر در کمپین تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند اتفاق بیفتد.

نرخ مشاهده شدن ویدیوهای آن‌ها تقریباً ۱۰ درصد بود. این موضوع به این معنی است که ۱۰ درصد از افرادی که بر روی ویدیو کلیک کردند، آن را تا آخر تماشا کردند یا می‌توان گفت که حداقل محتوای ویدیو مرتبط با آنان بود.

Very Pink، استراتژی تبلیغ خود را با تمرکز بر کلمات کلیدی خاصی در تبلیغ‌ها بهبود بخشید.

برای مثال، اگر افراد زیادی عبارت «نحوه‌ بافتن یک روسری مارپیچ» را جستجو کنند، اما کمپانی Very Pink هیچ ویدیویی مطابق با این جستجو نداشته باشد، یک نفر این کار را انجام داده است. آن‌ها تحقیقات خود را از طریق کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی انجام داده‌ند تا بتوانند نرخ بازدید مورد نظر و نرخ تبدیل مناسب خود را به دست آورند.

همین ویدیو نیز از طریق تبلیغات صفحه نمایش نیز انجام شد. برای مثال زمانی که افراد عبارت « نحوه‌ بافتن یک روسری مارپیچ» را جستجو می‌کردند، این ویدیو نیز در لیست جستجو ظاهر می‌شد.

از آنجایی که ویدیوهایی مانند این ویدیو در بالای لیست جستجو قرار می‌گیرند و عنوان آن‌ها با کلمات کلیدی جستجو شده مطابقت دارد، آن‌ها بسیار مرتبط به نظر می‌رسند، حتی اگر دارای یک فرمت و محتوای قدیمی باشد.

مرتبط بودن بسیار مهم است. ۴۸ درصد از کاربران موبایل در آمریکا ترجیح می‌دهند تا یک آگهی پیش نمایش که مرتبط با محتوای جستجو شده‌ خودشان است را تماشا کنند.

اگر این ویدیو با همان عبارت کلیدی جستجو شده توسط کاربران مطابقت داشت، درصد زیادی از جستجوگران که ویدیو را در لیست جستجو پیدا کرده بودند برای تماشای ویدیو روی آن کلیک می‌کردند.

حتی درصدی از آن بازدیدکنندگان در سایت ثبت‌نام می‌کردند. بهتر از آن هم این که درصدی از آن‌ها به مشتریان دائمی تبدیل می‌شدند.

اگر می‌خواهید خیلی سریع کلمات کلیدی مرتبط و محبوب با پیشنهاد خود را پیدا کنید، بهتر است که یک جستجو در یوتیوب انجام دهید.

شرایطی را در نظر بگیرید که قصد داریم تا یک سری تبلیغات راجع به موضوع بافندگی انجام دهیم اما مطمئن نیستیم که از کدام کلمات کلیدی باید استفاده کنیم.

باید عبارت «نحوه بافتن یک روسری» را جستجو کنیم و تمام نتایج ظاهر شده در لیست را بررسی کنیم.

همان‌طور که خودتان هم متوجه شدید، با استفاده از این تکنیک می‌توانید کلمات کلیدی مناسب با موضوع خود را انتخاب کنید.

دقیقاً مشابه تبلیغات در جریان، از تبلیغات صفحه نمایش نیز برای بزرگتر کردن کانال یوتیوب استفاده می‌کنند. این تبلیغات همچنین به عنوان آگهی نیز شناخته می‌شوند.

کمپانی Undercover Tourist که دارای طرح بلیط‌های تخفیف‌دار است، متوجه شدند که با استفاده از تبلیغات صفحه نمایش می‌توانند میزان بازدید روزانه کانال یوتیوب خود را تا ۳۰۰۰۰ بازدید افزایش دهند.

از آنجایی که کانال یوتیوب آن‌ها از قبل با محتوای بسیار خوبی پر شده بود، آن‌ها همین روند را ادامه دادند تا بازدیدکنندگان بتوانند محتوا را هم بررسی کنند؛ دقیقاً مشابه Revzilla.

به مقداری که بازدیدکنندگان بیشتر ویدیوها را تماشا می‌کردند، به همان میزان بیشتر با کمپانی آشنا می‌شدند و احتمال کلیک بر روی آگهی نیز بیشتر می‌شد.

اگر شما هم تمایل دارید تا نتایج مشابه به دست آورید، قبل از این که ویدیو خود را با این فرمت تبلیغ کنید، اطمینان حاصل کنید که کانال یوتیوب شما دارای ویدیوهای بسیار با محتوای قانع‌کننده است.

شاید شما هم تمایل داشته باشید مانند کمپانی Undercover Tourist، یک ویدیو خوش‌آمد گویی نیز ایجاد کنید.این ویدیو می‌تواند به عنوان یک پیش‌زمینه و معرفی تبلیغات یوتیوب در نظر گرفته شود.

زمانی که شما وارد کانال یوتیوب آن‌ها می‌شوید، بلافاصله یک ویدیو خوش‌آمدگویی پخش می‌شود که خدمات کمپانی Undercover Tourist را برای شما شرح می‌دهد.

قوانین ویدئوی خوش‌آمد گویی

تبلیغات یوتیوب - قوانین ویدئوی خوش‌آمد گویی

اول این که باید ویدیو کوتاه و مفید و ترجیحاً کمتر از یک دقیقه باشد.

همچنین باید به سرعت بازدیدکنندگان را درگیر خود کند. شما می‌توانید این کار را با پیشنهاد دادن خدمات خود انجام دهید یا مزایای استفاده از کانال خود را در متن ویدیو بیان کنید.

همچنین باید به مردم یادآوری کنید که عضو کانال شوند و ویدیو را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اگر به دنبال پیشرفت کانال یوتیوب خود هستید، این کار ضروری است.

اگر از مردم چیز دیگری می‌خواهید، فقط کافی است که آن را بیان کنید.

موضوع دیگری که در کمپانی Undercover Tourist مشاهده می‌کنید این است که متنی ظاهر می‌شود که از شما درخواست می‌کند تا عضو کانال بشوید و با توجه به محتوای ارائه شده به شما لینک تحویل می‌دهد.

متنی که در ویدیو خوش‌آمدگویی از آن استفاده می‌کنید باید مخاطب را مانند ویدیو به عمل تشویق کند. پس تماشای ویدیو تنها منبع فروش نیست.

همچنین بعضی از تبلیغات برندسازی در کانال وجود دارد. ممکن است شما تصور کنید که این کار ضروری نیست، اما این کار می‌تواند به مخاطبین این حس را القا کند که آنان دقیقاً در مکان مناسبی هستند، مخصوصاً زمانی که قصد دارید یک کمپین شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنید.

اگر می‌خواهید حس اعتماد را در مخاطبین خود القا کنید، فرمت تبلیغات خود و صفحه ورود بعد از کلیک را در یک قالب یکسان و مشابه در نظر بگیرید.

اگر یک ویدیو خوش‌آمدگویی مناسب یا به اندازه‌ کافی متن مناسب برای انتشار در کانال خود ندارید، ممکن است مخاطب تمایلی برای عضو شدن در کانال نداشته باشد. ممکن است که ویدیوهای شما دیده شود اما در شبکه‌های اجتماعی انتشار نیابد. درنتیجه تعداد عضو در کانال شما پایین بماند.

بازدیدکنندگان ممکن است که فقط بر روی صفحه‌ شما کلیک و سپس از آن خارج شوند. به آن‌ها دلیل خوبی برای ماندن بدهید.

 از اینجا بخوانید : چگونه در Google Maps تبلیغات انجام دهیم

چگونگی نحوه‌ ایجاد ویدیو برای تبلیغات یوتیوب شما

ویدیوها برای تبلیغات یوتیوب شما ضروری هستند. اگر هیچ ویدیویی نداشته باشید، نمی‌توانید هیچ گونه آگهی نیز پخش کنید. می‌توانید یک متخصص را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. باید حتماً اطلاعات و مواد اولیه را برای ایجاد یک ویدیو عالی و قانع کننده به آن‌ها بدهید. زیرا فقط شما می‌دانید که بهترین راه برای فروختن محصولتان چیست.

در هنگام ساختن ویدیو، مواد اولیه همان متن‌ها و اطلاعات اولیه است.

زمانی که قصد نوشتن متن اولیه برای ویدیو خود را دارید، از مراحل زیر استفاده کنید.

  1. اسلاید معرفی باید خدمات کمپانی شما را معرفی کند. معرفی قسمت خدمات کمپانی شما باید مختصر و مفید باشد. این جمله برای CrazyEgg این چنین بود: «ابزار Heatmap به شما نشان می‌دهد که چرا بازدیدکنندگان شما به مشتری تبدیل نمی‌شوند».
  2. مشکل را توضیح دهید. شما باید با دقت مشکلی را که مخاطبین شما با آن روبرو هستند را توضیح دهید. برای کمپانی CrazyEgg، ما توضیح دادیم که پیدا کردن دلیل این که چرا بازدیدکنندگان از سایت شما خارج می‌شوند بسیار دشوار است. سپس بیان کردیم که گوگل آنالیتیکس نیز این کار را انجام نمی‌دهد، زیرا بر اساس پرسشنامه ما بسیاری از مشتریان بالقوه بر این عقیده بودند که گوگل آنالیتیکس و CrazyEgg دقیقاً یک کار مشابه را انجام می‌دهند.
  3. مراحل انتقال را ایجاد کنید. از عبارات مشترکی استفاده  کنید که مشتریان بالقوه شما در طول مصاحبه با شما به آن اشاره کرده‌اند و در مورد مشکلات خاصی که با آن مواجه می‌شوند اشاره دارد. سپس دلیل ارائه محصول یا خدمات خود را بیان کنید.
  4. مشخصات بارز خود را نشان دهید. ویدیوها حتماً به یک دلیل خاصی دیداری هستند. محصولات یا خدمات خود را نمایش دهید. زمانی که محصول خود را به نمایش می‌گذارید، اطمینان حاصل کنید که این موضوع را به خوبی بیان می‌کنید که چگونه یک سری از ویژگی‌های خاص محصول شما می‌تواند مشکلات خاصی از مشتریان بالقوه شما را حل کند. در کمپانی CrazyEgg، ما به وسیله برنامه heatmap توانستیم یک درک تصویری از این که مردم اکثرا در کجای سایت کلیک می‌کنند را نشان دهیم. ما این کار را انجام دادیم، زیرا مشتریان بالقوه ما به دنبال چنین چیزی بودند.
  5. از مردم بخواهید که ثبت‌نام کنند یا محصول را خریداری کنند. بعد از این که محصولات یا خدمات خود را توضیح دادید، باید به مردم بگویید که ثبت‌نام کنند یا محصول را خریداری کنند. در طول این روند شما باید به تمامی سوالات یا نگرانی‌های مشتری خود پاسخ بدهید و آن‌ها را متقاعد کنید. برای مثال، در کمپانی CrazyEgg، مردم تصور می‌کردند که این محصول گران قیمت است. علاوه بر این، از نحوه‌ استفاده از آن اطلاعی نداشتند. در ویدیو ما به آن‌ها گفتیم که یک دوره‌ آزمایشی رایگان می‌توانند از آن استفاده کنند و نصب آن کمتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.
  6. به تمامی سوالات پاسخ دهید. در این مرحله شما باید به تمامی سوالات و مشکلات یک مشتری بالقوه پاسخ بدهید. در کمپانی CrazyEgg، سوالات این بود که آیا CrazyEgg سایت خود را نیز نشان می‌دهد یا خیر، آیا صفحات وب‌سایت محافظت شده را نیز دنبال می‌کند و یا با انواع سایت‌ها نیز کار می‌کند یا خیر. ما به تمامی این سوالات پاسخ دادیم. اگر شما از سوالاتی که ممکن است پیش بیاید مطمئن نیستید، از تیم پشتیبانی خود بپرسید که سوالاتی که اخیراً مطرح شدند چگونه سوالاتی بودند.
  7. از عناصر موثق برای عقد قرارداد استفاده کنید. بعد از این که به تمامی سوالات پاسخ دادید، مطمئن شوید که همزمان با دلایل تصویری به مردم می‌گویید که ثبت‌نام کنند یا محصول شما را خریداری کنند. در کمپانی CrazyEgg، ما به مردم گفتیم که برای یک دوره‌ رایگان آزمایشی ثبت‌نام کنند و از لوگوی دیگر کمپانی‌های همکار به منظور ایجاد اعتماد در مردم استفاده کردیم.

اگر شما سرمایه اولیه کمی دارید، بنابراین ممکن است نتوانید از کمپانی یا شرکت دیگری برای ساختن ویدیو یا یک برنامه توجیهی استفاده کنید.

این موضوع ایرادی ندارد. شما ممکن است که از روش‌های دیگری نیز بتوانید استفاده کنید. این امر بدین معناست که شما برای اعتبار یافتن در میان مردم ممکن است مجبور شوید که با دیگر کمپانی‌ها همکاری کنید.

یوتیوب ابزاری با نام  Adbuilder دارد که می‌تواند به شما در ساخت ویدیو تبلیغاتی کمک کند.

یوتیوب به شما در انجام مراحل ضبط آگهی تبلیغاتی کمک می‌کند. این ابزار نیز به شما کمک می‌کند تا در هر مرحله بتوانید ویدیوی تبلیغاتی خود را ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید برای ساختن ویدیو خود از یوتیوب کمک بگیرید، به سایت https://www.youtube.com/videoadbuilder مراجعه کنید.

در این صفحه شما با انواع مختلفی از تِم‌ها آشنا می‌شوید. زیرا ما به دنبال ایجاد کردن یک نوع آگهی هستیم که فروش را افزایش می‌دهد، ما تِم «ایجاد یک ترفیع» را انتخاب کردیم.

زمانی که شما قالب تبلیغات و نوع تِم خود را انتخاب کردید، یوتیوب تمام مراحل مورد نیاز بعدی را برای شما توضیح می‌دهد.

برای هر کدام از تِم‌های تبلیغات، یوتیوب یک راهنمای کامل با توضیحات انجام روند کار را بیان کرده است.

یوتیوب برای ساختن و ضبط کردن ویدیو تبلیغاتی پیشنهاد می‌کند که از برنامه Directr استفاده کنید.

شما می‌توانید از این برنامه برای ضبط مراحل ابتدایی موردنیاز برای ساختن ویدیوی تبلیغاتی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای ضبط این مراحل نیز از دوربین موبایل خود استفاده کنید.

مزیت برنامه Directr این است که به شما تعدادی از قالب‌های مختلف ضبط را ارائه می‌دهد و فرمت‌های مختلف ویدیویی را حمایت می‌کند، که باعث می‌شود تا پخش ویدیو در یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی آسان‌تر شود.

برنامه Directr نیز امکان آپلود ویدیو شما در یوتیوب را نیز آسان‌تر می‌کند.

اگر شما قرار نیست که از این برنامه استفاده کنید، مطمئن شوید که ویدیو خود را به خوبی طراحی می‌کنید تا بدانید که دقیقاً قرار است چه چیزی را در ویدیو خود بیان کنید یا نمایش دهید.

در این مرحله دقیقاً راهنمایی می‌تواند یک کمک بزرگ به حساب بیاید.

  1. اگر از برنامه Directr استفاده نکردید، می‌توانید از ابزار Video Ad Builder در یوتیوب برای ساختن ویدیوی تبلیغاتی خود استفاده کنید.

در صفحه دوم آگهی‌ساز، قادر خواهید بود تا عکس‌هایی را که ضبط کرده‌اید آپلود کنید.

اگر تمامی مراحل را تا انتها دنبال کردید، الان باید یک تصویر و ویدیو برای ارسال در هر کدام از جعبه‌ها داشته باشید.

در نظر داشته باشید که مجبور نیستید که دقیقاً تمامی مراحل را به همان صورت انجام دهید، با این حال اگر به تازگی اقدام به ساختن ویدیو برای تبلیغات یوتیوب کردید، این مراحل به شما یک چهارچوب خوب را برای ساختن ویدیو تبلیغاتی ارائه می‌دهد.

در صفحه‌ سوم، می‌توانید یک موسیقی متن نیز به ویدیو اضافه کنید.

انتخاب موسیقی زمینه به موضوع تبلیغاتی شما مرتبط است. این برنامه به شما در انتخاب یک موسیقی مناسب کمک می‌کند.

در صفحه‌ چهارم، شما می‌توانید ویدیو خود را انتشار دهید.

برای ویدیو خود یک عنوان و توضیحات انتخاب کنید. در این مرحله نیازی نیست که نگران تنظیمات امنیتی باشید.

در هنگام انتشار ویدیو از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید به Adwords نیز بروید یا خیر.

با انتخاب این گزینه، مراحل ایجاد یک ویدیو تبلیغاتی کمی سخت می‌شود. در عوض، ممکن است که بخواهید اینکار را به روشی که الان توضیح می‌دهم انجام دهید.

نحوه‌ تنظیم کردن تبلیغات یوتیوب

بیایید در مورد چگونگی تنظیم تبلیغات یوتیوب صحبت کنیم.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، دو نوع تبلیغات «قابل رد کردن» و «غیر قابل رد کردن» وجود دارد. مراحل انتخاب و تنظیم کردن هر کدام از آن‌ها دارای روند متفاوتی است.

بیایید به مراحل تنظیم «تبلیغات غیر قابل رد کردن» نگاهی بیندازیم. در ابتدا به حساب کاربری Adwords خود وارد شوید. شما می‌توانید این کار را از طریق https://adwords.google.com انجام دهید.

تبلیغات یوتیوب - ایجاد کمپین

بر روی کلید «کمپین» کلیک کنید تا بتوانید یک کمپین جدید تبلیغات «غیرقابل رد کردن» ایجاد کنید.

زمانی که بر روی کلید «کمپین» کلیک می‌کنید، باید گزینه‌ «فقط نمایش شبکه» را انتخاب کنید.

تبلیغات یوتیوب - Display network onlyسپس باید بعضی از جزئیات کمپین را وارد کنید.

برای این بخش از تنظیمات، من گزینه‌ «هدف غیر بازاریابی» را انتخاب کردم. به این نتیجه رسیدم که از این طریق راحت‌تر می‌توان مراحل ساخت ویدیو تبلیغاتی را طی کرد.

سپس شما باید مکان کمپین خود را انتخاب کنید. احتیاجی نیست که فقط از مکان‌های آمریکا انتخاب کنید، زیرا ۸۰ درصد ترافیک سایت یوتیوب از خارج از آمریکا است.

گزینه‌های انتخابی قرار نیست که دائمی باشند، امکان تغییر دادن آن‌ها وجود دارد. پس نگران این مساله نباشید که چه مکانی را انتخاب می‌کنید.

حتی اگر شما در بعضی موارد هم کاری را اشتباه انجام دهید، می‌توانید یک کمپین تازه و پیشرفته‌ جدید دیگر را بعد از این که مراحل اساسی تبلیغات «غیرقابل رد کردن» را آموختید دوباره ایجاد کنید.

تبلیغات یوتیوب - غیرقابل رد کردنزمانی که صفحه را به سمت پایین حرکت می‌دهید، گزینه‌های بیشتری را مشاهده می‌کنید. من گزینه‌های «استراتژی پیشنهادی» و «دامنه‌ تبلیغات» را بدون تغییر در نظر می‌گیرم.

هرچند که شما باید حتماً بحث مالی را نیز در نظر بگیرید. این هزینه همان مبلغی است که شما می‌توانید روزانه برای تبلیغات خود خرج کنید. شما می‌توانید این گزینه را بعداً نیز تغییر دهید.

برای الان، فقط بهترین گزینه‌ای که می‌توانید را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که در صورت نیاز بعداً حتماً گزینه‌ها را تغییر دهید.

تبلیغات یوتیوب - Budgetدر حال حاضر احتیاجی نیست که گزینه تنظیمات پیشرفته را تغییر دهید. هرچند که اگر شما در Adwords قوی هستید، شاید بخواهید که در اینجا هم تغییراتی را نیز اعمال کنید. اما در کل جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

زمانی که تمام گزینه‌های لازم را تکمیل کردید، بر روی گزینه‌ «ذخیره و ادامه» کلیک کنید.

تبلیغات یوتیوب - دکمه ذخیره و ادامه

سپس این صفحه را مشاهده خواهید کرد.

تبلیغات یوتیوب - Ad group name

برای گروه تبلیغاتی خود یک نام مشخص کنید.

سپس باید انتخاب کنید که قرار است چگونه گروه تبلیغاتی خود را مورد هدف قرار دهید. این گزینه به این معنا است که چگونه تصمیم می‌گیرید که چه افرادی تبلیغات شما را ببینند.

نکته مهم: در قسمت هدف‌گذاری، شما باید گزینه Youtube.com را انتخاب کنید.

با انتخاب کردن گزینه‌ قرارگیری یوتیوب، اطمینان حاصل می‌کنید که تبلیغات شما فقط در سایت یوتیوب نمایش داده خواهد شد.

برای انتخاب گزینه قرارگیری، بر روی گزینه‌ «استفاده از روش هدف‌گذاری متفاوت» کلیک کنید. سپس گزینه‌ «قرارگیری» را از منوی زیرین انتخاب کنید.

تبلیغات یوتیوب - استفاده از روش هدف‌گذاری متفاوت

کلمه‌ یوتیوب را تایپ کنید و گزینه‌ ۲.۵B-3B تاثیرات در هفته را با کلیک بر روی فلش انتخاب کنید.

تبلیغات یوتیوب - Placement

الان بر روی این موضوع تمرکز کنیم که چگونه آگهی تبلیغاتی خود را مورد هدف قرار دهیم تا به افراد مناسب نشان داده شود.

بر روی گزینه‌ «محدود کردن دامنه‌ هدف (اختیاری)» کلیک کنید.

هرچند که ذکر شده این گزینه اختیاری است اما در اصل اگر می‌خواهید که آگهی شما متمرکز باشد و به مخاطبین مناسبی نشان داده شود، باید حتماً تنظیمات این گزینه را انجام دهید.

اگر شما در زمینه‌ تبلیغات یوتیوب تازه وارد هستید، ساده‌ترین راه برای هدف گیری تبلیغات شما از طریق انتخاب گزینه‌ «عناوین» است.

بیایید فرض کنیم که من می‌خواهم افرادی را که به سئو علاقه‌مند هستند مورد هدف قرار دهم. فقط کافی است که عنوان «سئو» را تایپ کنم و گزینه‌های مرتبط با آن را انتخاب کنم.

تبلیغات یوتیوب - انتخاب عنوان

متوجه خواهید شد که یک گرافیک در سمت راست صفحه وجود دارد که به شما مقدار تقریبی تعداد تاثیراتی که تبلیغات شما ممکن است دریافت کند را نشان می‌دهد.

چیزی که شما در این گرافیک مشاهده می‌کنید با نحوه‌ هدف‌گیری آگهی شما مرتبط است.

تبلیغات یوتیوب - گذراندن مرحله ایجاد آگهی

 

این گرافیک به شما یک حس از ظرفیت را نشان می‌دهد. زمانی که عدد بالایی را نمایش می‌دهد به این معنی است که توانایی بیشتری برای نمایش تبلیغات شما وجود دارد، در غیر این صورت ظرفیت بالا نیست.

زمانی که شما عنوان مورد نظر خود را انتخاب کردید، بر روی گزینه‌ «ذخیره و ادامه» کلیک کنید.

در صفحه‌ بعد، به شما فرصت ایجاد یک آگهی داده می‌شود. هرچند، شما نمی‌توانید در این صفحه آگهی «غیرقابل رد کردن» ایجاد کنید.

بنابراین فقط بر روی گزینه‌ «گذراندن مرحله ایجاد آگهی» کلیک کنید.

تبلیغات یوتیوب - گذراندن مرحله ایجاد آگهی

سپس باید این صفحه را ببینید. بر روی صفحه‌ آگهی کلیک کنید.

تبلیغات یوتیوب - صفحه آگهی

سپس بر روی گزینه‌ ADD کلیک کنید و «گالری آگهی» را انتخاب کنید.

تبلیغات یوتیوب - Ad gallery

در صفحه بعد، گزینه‌ «تبلیغات ویدیو» را انتخاب کنید.

تبلیغات یوتیوب - تبلیغات ویدیو در یوتیوب

سپس گزینه‌ «تبلیغات ویدیویی در جریان» را انتخاب کنید.

تبلیغات یوتیوب - تبلیغات ویدیویی در جریان

در این صفحه شما فرصت این را پیدا می‌کنید که ویدیو خود را آپلود کنید. همان‌طور که قبلاً نیز ذکر شد، یک تبلیغ «غیر قابل رد کردن» فقط می‌تواند بین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه باشد.

در هر صورت، لینک ویدیو یوتیوب را ارائه دهید یا ویدیو را همین الان آپلود کنید. ویدیو خود را از روی موبایل هم بررسی کنید تا مطمئن شوید که ویدیو از یک صفحه نمایش کوچک نیز به خوبی دیده می‌شود.

زمانی که ویدیو را آماده کردید، یک «URL نمایش» و « URL صفحه ورود» وارد کنید.

URL صفحه ورود، همان صفحه‌ وب‌ است که مردم با کلیک بر روی ویدیو شما به آن صفحه هدایت می‌شوند.

URL نمایش دقیقاً همانند اسم خود است. URL که مخصوص نمایش است، اما الزاماً آن URL نیست که مردم با کلیک بر روی آگهی به سمت آن هدایت می‌شوند.

سپس بر روی کلید «ذخیره» در بالای صفحه کلیک کنید.

هم‌اکنون شما باید منتظر Adwords باشید تا آگهی شما را تایید کند.

تبلیغات یوتیوب - تایید آگهی ادوردز

بیایید تا نحوه ایجاد تبلیغات «قابل رد کردن» را نیز بررسی کنیم. همان‌طور که می‌دانید، شما می‌توانید دو نوع تبلیغات در جریان و تبلیغات صفحه نمایش را ایجاد کنید.

ما در این قسمت نحوه‌ ایجاد هر دو مدل را بررسی می‌کنیم، زیرا هر دو مدل از لحاظ نحوه‌ ایجاد بسیار شبیه هم هستند.

همانند قبل، به صفحه‌ اصلی Adwords خود مراجعه کنید.

این بار گزینه‌ «ویدیو» را از قسمت «+ کمپین» در زیر منو انتخاب کنید.

تبلیغات یوتیوب - کمپین ویدئویی

باید این صفحه را ببینید.

تبلیغات یوتیوب - نام کمپین

«نام کمپین» را وارد کنید و سپس بودجه‌ کمپین را مشخص کنید.

نکته‌ مهم: گزینه‌ «فیلم‌ها‌ی سایت‌های شریک گوگل، برنامه‌ها و شبکه‌ نمایش» را غیر فعال کنید.

با توجه به این که مکان مورد هدف شما کجاست، یک مکان برای کمپین تبلیغاتی خود مشخص کنید.

همچنین باید یک زبان برای کمپین خود انتخاب کنید.

تبلیغات یوتیوب - زبان تبلیغ

در اینجا این مزیت را دارید که می‌توانید نوع موبایل مورد هدف خود را انتخاب کنید. قطعاً این موضوع به نوع کمپینی که قصد ایجاد آن را دارید بستگی دارد.

به خاطر داشته باشید که تقریباً ۵۰ درصد بازدید مردم از یوتیوب به وسیله موبایل است.

گزینه‌ mobile bid adj، به شما این امکان را می‌دهد تا پیشنهادات خود را به هنگام نمایش تبلیغات بر روی موبایل تنظیم کنید. در این مرحله، این گزینه فعلا اهمیتی ندارد.

بر روی گزینه‌ «ذخیره و ادامه» کلیک کنید و به صفحه‌ بعد بروید.

الان شما این فرصت را دارید که «گروه تبلیغاتی» خود را ایجاد کنید.

تبلیغات یوتیوب - new this ad group

برای گروه خود یک نام انتخاب کنید و آن را در لینک ویدیویی کپی کنید که می‌خواهید در یوتیوب تبلیغ کنید.

همان‌طور که می‌بینید، در این مرحله می‌توانید گزینه‌ «تبلیغات در جریان» یا «تبلیغات صفحه نمایش» را انتخاب کنید.

اگر شما گزینه‌ «تبلیغات در جریان» را انتخاب کنید، گزینه‌های روبرو را می‌بینید.

تبلیغات یوتیوب - in stream

تکمیل کردن گزینه‌های ظاهر شده زیاد سخت و پیچیده نیست. یک URL نمایش و یک URL نهایی (صفحه‌ای که بازدیدکنندگان با کلیک بر روی ویدیو به آن سمت هدایت می‌شوند) تهیه کنید.

از لحاظ بنر همراهی، شما می‌توانید بعضی از تصاویر خود را آپلود کنید یا اجازه دهید که یوتیوب تصاویر را برای شما انتخاب کند.

اگر شما گزینه‌ «تبلیغات صفحه نمایش» را انتخاب کنید، این گزینه‌ها را مشاهده خواهید کرد.

تبلیغات یوتیوب - indisplay

در اینجا شما باید یک عنوان و توضیحات را انتخاب کنید. انتخاب عنوان و توضیحات مناسب آن به خودی خود یک هنر محسوب می‌شود و به افزایش بازدید ویدیو تبلیغات یوتیوب کمک خواهد کرد.

اگر می‌خواهید که یک عنوان خوب انتخاب کنید، مطمئن شوید که افرادی را به خود جذب می‌کند که با تبلیغات شما همسو هستند.

برای مثال، اگر من می‌خواستم افرادی را مورد هدف قرار دهم که به سئو علاقه‌مند هستند، این عنوان را بیان می‌کردم: «آیا در سئو به کمک احتیاج دارید؟»

اگر شما آگهی‌های خود را با کلمات کلیدی انتخاب می‌کنید، پس مطمئن شوید که کلمات کلیدی در عنوان این تبلیغ وجود دارد. یک مثال: «یادگیری نحوه‌ نوشتن پست‌های وبلاگ برای سئو».

تبلیغاتی که در مورد چگونگی انجام یک کار توضیح می‌دهند، به شدت در یوتیوب محبوب شده‌اند. ۱۰۰ میلیون ساعت از ویدیوهای چگونگی انجام کارها در سال ۲۰۱۵ در یوتیوب دیده شد.

اگر شما می‌توانید کلمه چگونگی را وارد عنوان خود کنید، در اصل باعث افزایش فرصت بازدید تبلیغات یوتیوب شده‌اید.

اگر به دنبال ایده‌های جدید هستید، به مثال کمپانی Very Pink دقت کنید.

او کاری انجام داده است که باعث شده تا تبلیغاتش بسیار مرتبط به نظر برسد و افراد بیشتری را برای کلیک کردن بر روی تبلیغات جذب کند.

من مثال بالا را زمانی پیدا کردم که عبارت «یادگیری نحوه‌ کدگذاری» را جستجو کردم. دقت کنید که این تبلیغ چگونه به موضوعی که ممکن بود من به آن فکر کنم اشاره کرده است؟

اگر من تمایل داشتم که کدگذاری را یاد بگیرم، احتمال این وجود داشت که می‌خواستم یک برنامه‌ریز شوم. این عناوین توجه مرا جلب می‌کنند، زیرا دقیقاً به خواسته‌ احتمالی من اشاره دارد.

اگر عنوان توجه مردم را جلب کند، توضیحات باید به نحوی باشد که توجه مردم را برای کلیک کردن و بررسی بیشتر جلب کند.

شما می‌توانید با ذکر چند مزیت، یک توضیحات عالی به وجود آورید. برای مثال ممکن است این چنین بیان کنید که: «این ویدیو نشان می‌دهد که چگونه در طول یک ماه ۱۰۰۰۰ بازدید کننده جدید به سایت من وارد شد.

برای نوشتن توضیحات، محدودیت کلمه وجود دارد، پس مطمئن شوید که قبل از نوشتن متن آگهی این موضوع را بررسی کرده‌اید.

توصیف این تبلیغ بسیار سودمند و واضح است.

این به مردم می‌گوید که دیدن این ویدیو چه چیزی را به آن‌ها نشان می‌دهد و یک روش عالی برای تشویق به عمل است که بر روی آگهی کلیک کنند تا بتوانند ویدیو را مشاهده کنند.

برای تصویر، اطمینان حاصل کنید که از یک عکس خیره‌کننده و زیبا استفاده می‌کنید. عکس از چهره برای جلب توجه بسیار مناسب است.

این تصویر یک متن درون خود دارد. همچنین یک عکس از شخصی دارد که به متن اشاره می‌کند. اگر متوجه شده باشید، جعبه حتی یک چارچوب قرمز نیز دارد.

تمام این عوامل باعث می‌شوند تا تصویر بسیار جذب‌کننده شود. حتی اگر شما یکی از این عناصر را در تصویر خود استفاده کنید، می‎‌توانید عملکرد خود را در یوتیوب یا دیگر شبکه‌های اجتماعی بهبود ببخشید.

چیزی که متوجه آن می‌شوید این است که زمان ویدیو نیز در آگهی نشان داده می‌شود. شما می‌توانید آگهی‌های خود را بررسی کنید تا ببینید که آیا مدت زمان ویدیو بر روی تعداد افرادی که بر روی آگهی شما کلیک می‌کنند تاثیری دارد یا خیر.

اگر به استفاده از تبلیغات فیس‌بوک عادت کرده‌اید، متوجه خواهید شد که در اصل مراحل انتقال زیادی بین دو سیستم وجود دارد. در کل، با وجود این که این مدل از آگهی متفاوت است، اما قوانین یکسانی بر آن‌ها حاکم است.

حتی این موضوع قابل به ذکر است که یوتیوب تقاطعی بین AdWords و تبلیغات فیس‌بوک است.

زمانی که شما گزینه‌ صفحه نمایش را انتخاب می‌کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید تبلیغات شما مردم را به ویدیویی که تبلیغ می‌کنید هدایت کند یا به صفحه‌ کانال محصول.

گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید، به تعداد اعضای کانال شما بستگی دارد و از همه مهم‌تر این که اهداف شما برای کمپین چیست.

اگر فقط می‌خواهید که مردم ویدیوی شما را تماشا کنند، شاید بهتر باشد که آن‌ها را مستقیم به صفحه‌ ویدیو خود ببرید.

تبلیغات یوتیوب - Targeting

همچنین باید پیشنهاد خود را مشخص کنید. اما قبل از انجام این کار، بهتر است ابتدا گزینه‌های هدف‌گیری خود را تنظیم کنید.

برای این مدل از آگهی، لازم نیست که موقعیت را به عنوان یوتیوب انتخاب کنید.

از لحاظ هدف قرار دادن نمایش ویدیو، شما فقط می‌توانید مراحلی را دنبال کنید که در ابتدای این مطلب بیان کردم.

اگر هم که احساس شجاعت می‌کنید، می‌توانید بر اساس کلمات کلیدی انتخاب کنید.

اگر قصد انجام چنین کاری را دارید، یک کلمه کلیدی مرتبط با ویدیو وارد کنید.

گزینه‌ «پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط» را انتخاب کنید و سپس کلمات کلیدی خود را وارد کنید.

تبلیغات یوتیوب - پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط

بسیار مهم است که پیشنهادات خود را بعد از انجام این کار مشخص کنید، زیرا که پیشنهادات شما با توجه به تنظیمات هدف‌گذاری شما متفاوت خواهد بود.

شما می‌توانید ببینید که پیشنهادات «هزینه به ازای هر بازدید» من، در نتیجه‌ هدف قرار دادن ویدیوهای منحصربه‌فرد بالا رفته است.

تبلیغات یوتیوب - max cost per view

هنگامی که بحث تنظیم کردن پیشنهادات در میان است، از ابتدا آغاز کنید، تا سریعاً بتوانید روند پیشرفت تبلیغات یوتیوب خود را بررسی کنید.

وقتی مقدار یک پیشنهاد را مشخص می‌کنید، پیشنهاداتی برای نتیجه کار دریافت خواهید کرد.

تبلیغات یوتیوب - Biding

 

شما متوجه خواهید شد که با توجه به سطح بودجه‌ای که من تنظیم کرده‌ام، یک تخمین بین ۰ تا ۷۰۰ بازدید در هر هفته وجود دارد. حتی با وجود این که من آخرین سطح پیشنهاد را انتخاب کرده‌ام، پیشنهادات هنوز در حدود ۱۹ سِنت در هر بازدید قرار دارند.

این موضوع به این دلیل است که این برنامه دقیقاً مشابه AdWords عمل می‌کند، با استفاده از یک مزایده.

زمانی که تمام این مراحل را انجام دادید، بر روی گزینه‌ «ذخیره کردن گروه تبلیغاتی» کلیک کنید.

تبلیغات یوتیوب - Save AD Group

سپس شما می‌توانید حساب کاربری AdWords خود را به کانال یوتیوب لینک دهید. این فکر خوبی است، زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مفید زیادی را جمع‌آوری کنید که بعداً به پیشرفت کمپین شما کمک خواهد کرد.

تبلیغات یوتیوب - YouTube channel linking

زمانی که شما کانال خود را لینک کردید، به عقب بازگردید و کلید «اتمام» را بزنید. الان، شما فقط باید منتظر بمانید تا تبلیغات یوتیوب شما توسط Adwords تایید شود.

تبلیغات یوتیوب - AD Group

بهینه سازی کمپین‌های خود در طول زمان

همانند هر نوع کمپین تبلیغاتی دیگر، از جمله کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی، شما باید در طول زمان بر روی تبلیغات یوتیوب خود نظارت داشته باشید.

برای تبلیغات یوتیوب از نوع قابل رد کردن، یک عاملی که باید حتماً به آن توجه داشته باشید «نرخ بازدید» است. در تبلیغات قابل رد کردن، این عدد نشان‌دهنده‌ تعداد افرادی است که با قرار گرفتن در معرض تبلیغات شما، ویدیو را تماشا می‌کنند.

تبلیغات یوتیوب - بهینه سازی کمپین‌های خود در طول زمان

اگر نرخ بازدید شما پایین است، گزینه‌های زیر ممکن است اشتباه باشد:

عنوان شما به اندازه‌ کافی مردم را جذب نمی‌کند.

توضیحات شما اشتیاق مردم را برای کلیک کردن برنمی‌انگیزاند.

تصویر کوچک شما جذب کننده نیست.

مردم از دیدن ویدیوهای شما خسته شده‌اند (با توجه به این که در یک دوره بازدید بالایی داشتید)

تنظیم کردن تمام این موارد در تلاش‌های اول بسیار سخت است. به همین دلیل، ممکن است شما بخواهید که چند مدل متفاوت از یک آگهی یکسان با عناوین، توضیحات و تصاویر متفاوت ایجاد کنید.

در هنگام آزمایش کردن، امتحان کنید و در هر بار فقط یک چیز را تغییر دهید، تا متوجه شوید که دقیقاً چه تغییراتی باعث افزایش بازدید آگهی و تبلیغات یوتیوب شما در بهبود نتایج می‌شود.

اگر افراد زیادی ویدیو شما را رد می‌کنند، شاید لازم است که فقط ۵ ثانیه‌ اول ویدیو خود را تغییر دهید.

این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که شبکه‌های اجتماعی شما به اندازه‌ کافی مردم را جذب خود نمی‌کند.

زمانی که بحث به تبلیغات «غیرقابل رد کردن» می‌رسد، عواملی که باید مراقب آن‌ها باشید متفاوت است.

تبلیغات در یوتیوب - تبلیغات غیر قابل رد کردن

در این جا شما باید مراقب «نرخ کلیک کردنCTR  خود باشید. CTR شما نشان می‌دهد که آیا تبلیغات شما به افراد مناسبی نشان داده می‌شود یا خیر.

اگر CTR شما پایین است، احتمالاً تبلیغات شما مرتبط با افرادی نیست که به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

تبلیغات یوتیوب - ctr

بنابراین، شما باید هدف‌گذاری خود را تغییر دهید تا ویدیو شما به افراد دیگری نشان داده شود، گروهی که برای تبلیغات یوتیوب شما بهتر هدف‌گیری شده باشند.

البته اگر CTR شما پایین باشد، به راحتی بیانگر این موضوع است که ویدیو شما به اندازه کافی خوب نیست. برای مثال، ممکن است به این دلیل باشد که ویدیو شما نمی‌تواند به خوبی پیام را به بازدیدکننده انتقال دهد.

در نتیجه بازدیدکننده متوجه نمی‌شود که ویدیو‌ی شما راجع به چه موضوعی است و طبعاً وسوسه نمی‌شود تا بر روی آگهی شما کلیک کند و وارد وب‌سایت شما شود.

هرچند، همانند دیگر کمپین‌های بازاریابی پولی، تنها یک عامل بسیار مهم وجود دارد و آن هم نرخ بازگشت سرمایه شما است. شما ممکن است این عامل را به عنوان «دریافت به ازای هر کلیک» یا «دریافت به ازای هر بازدید» در نظر بگیرید.

اگر بیشتر از آن چیزی که خرج می‌کنید سود به دست می‌آورید، پس قطعا تبلیغات شما به خوبی عمل می‌کنند.

هرچند که اگر بیشتر از آن که سود داشته باشید مشغول خرج کردن هستید، قطعاً یک قسمتی از کار در کمپین شما صحیح نیست.

در هنگام اداره‌ یک کمپین تبلیغاتی پولی در یوتیوب، نباید همیشه ویدیوها و آگهی‌های خود را بخاطر داشتن عملکرد ضعیف سرزنش کنید.

این موضوع به این دلیل است که تبلیغات شما ممکن است به نحوی طراحی شده باشند تا مردم را برای بازدید از وب‌سایت یا شبکه‌ اجتماعی شما تشویق کند.

اما اگر وبسایت شما برای تبدیلات بهینه سازی نشده باشند، بنابراین نمی‌تواند بازدیدکنندگان را به مشتری دائمی در وب‌سایت شما تبدیل کند.

همیشه به یاد داشته باشید که در تمامی مراحل کار خود دقیق باشید. زمانی که CTR و نرخ بازدید شما بالا است ولی منجر به تولید تبلیغات برای سایت شما نمی‌شود، متوجه می‌شوید که مشکل از وب‌سایت شما است.

با گذشت زمان، شما با تجزیه و تحلیلی که یوتیوب برای شما جمع‌آوری می‌کند، می‌توانید هدف تبلیغات خود را بهینه‌سازی کنید.

شما می‌توانید با رفتن به  قسمت Creator Studio و کلیک بر روی گزینه تجزیه و تحلیل، به تجزیه و تحلیل‌ دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات یوتیوب - analytics

با استفاده از داده‌های ارائه شده، می‌توانید هزینه تبلیغات خود را کاهش دهید و تبدیلات خود را بهبود بخشید. شما می‌توانید تبلیغات یوتیوب خود را به افرادی که برایشان اهمیت دارد بیشتر نشان بدهید و همچنین برای اصلاح کمپین‌های خود اقدام کنید.

نتیجه‌گیری

تبلیغات یوتیوب به شما یک فرصت جدید را ارائه می‌دهد تا در مقابل چشمان مشتریان احتمالی ظاهر شوید.

همانند دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی، باید از کاری که انجام می‌دهید مطمئن و آگاهی کامل داشته باشید تا از به هدر رفتن سرمایه خود جلوگیری کنید.

این امر شامل این موضوع می‌شود که چگونه یک ویدیو تبلیغاتی وسوسه برانگیز ایجاد کنید و چگونه افراد مناسب را در دامنه‌ تبلیغات یوتیوب خود قرار دهید.

فرقی نمی‌کند که شما از تبلیغات «قابل رد کردن» یا «غیر قابل رد کردن» استفاده می‌کنید، باید دائماً مراقب عوامل مهم در تبلیغات باشید. همیشه باید آزمایش کردن تمامی عوامل را نیز در نظر بگیرید.

ممکن است که بهترین نتیجه را در اولین آزمایش خود به دست نیاورید، اما امتحان کردن و بررسی‌های مداوم به شما حتما کمک خواهد کرد.

زمانی که تمامی این موارد را بررسی کردید، تبلیغات یوتیوب هم مانند دیگر شبکه‌‌های اجتماعی برای شما آشنا و ساده خواهد شد.

شما چه تجربه‌ دیگری در هنگام استفاده از تبلیغات یوتیوب به دست آوردید؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search