درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

چگونه در Google Maps تبلیغات انجام دهیم

چگونه در Google Maps تبلیغات انجام دهیم
فهرست مطالب

آیا به دنبال جذب مشتریان بیشتر به محل فروشگاه واقعی خود هستید؟ اینجا می‌توانید راهنمای ساده‌ای برای تبلیغ در مشهورترین پلتفرم مسیریابی دنیا مطالعه کنید.افزایش مشتریان در فروشگاه فیزیکی می تواند کابوس بزرگی باشد، به خصوص با توجه به اینکه مردم روز به روز بیشتر به سفارش غیرحضوری محصولات خود و دریافت آن‌ها درب منزل علاقه‌مند می‎شوند. اما نکته طلایی در این باره وجود دارد: اغلب افراد دوست ندارند صرفا در جای خود نشسته و از اینترنت خرید نمایند. آنها ترجیح می‌دهند به مغازه رفته، با فروشنده ملاقات کنند و اول محصولی که می خواهند را دیده، لمس و احساس نمایند. برای آن که کاری کنید این افراد به فروشگاه شما بیایند، باید دقیقا در زمان مناسب خود را به آن‌ها نشان دهید. یک راه موثر برای انجام این کار، تبلیغات در Google Maps است.

برای بهتر دیده شدن در فضای گوگل با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس بگیرید. این مشاوره به صورت رایگان است.
افراد سراسر دنیا از Google Maps برای جستجو و مسیریابی بیش از ۱.۵ میلیارد مسیر در سال، شامل آدرس کسب و کارهای نزدیک استفاده می‌کنند. مطالعات اخیر نشان دهنده این هستند که محبوبیت این برنامه ۶ برابر بیش از برنامه‌های مسیریابی دیگر است.
در واقع، اپلیکیشن مسیریابی در سراسر جهان بیش از یک میلیارد کاربر دارد.
این مسئله، فرصت بی نظیری برای فروشگاه‌های خرده فروش محلی و کسب و کارها قرار می‌دهد تا از این پلتفرم استفاده کنند. به خصوص از آن جا که تبلیغات Google Maps هنوز نسبتا جدید بوده و رقابت در آن ضعیف است.
در این مقاله، خواهید فهمید چرا باید به تبلیغات در Google Maps بپردازید. همچنین راهنمای دقیقی برای انجام عملی آن خواهید دید.
در این مقاله مطالب زیر را پوشش خواهیم داد:
· تبلیغات در Google Maps چگونه است
· مزایای تبلیغات در Google Maps
· چگونه در Google Maps تبلیغات کنیم

 از اینجا بخوانید : گوگل ادز چیست و چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات در Google Maps چگونه خواهد بود

Google Maps - تبلیغات در Google Maps

شاید از قبل با تبلیغات جستجوی محلی در Google Maps آشنا باشید.
این تبلیغات معمولا دو نتیجه اولی است که پس از جستجوی یک عبارت در اپلیکیشن می بینید و به همراه این دو نتیجه، علامت بنفش “Ad” را مشاهده می‌کنید.
کاربران می‌توانند در این تبلیغات پولی، جزئیات بیشتری درباره کسب و کارهای پیشنهادی پیدا کنند. این جزئیات شامل تصاویر، نظرات، شماره تلفن‌ها، آدرس‌ها و غیره است.
تبلیغات جستجوی محلی در Google Maps مانند تمامی تبلیغات دیگر PPC است. وقتی کاربر روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، شما هزینه آن را پرداخت می‌کنید.
هرچند، اخیرا گوگل درباره چند تغییر در فرمت تبلیغاتی که در Maps نشان داده می‌شوند اطلاع رسانی کرد.
طبق اطلاعیه گوگل، این تغییرات به منظور کمک به افزایش دیده شدن کسب و کارهای محلی مرتبط و افزایش ترافیک به محل فروشگاه واقعی اعمال شدند.
گوگل در آخرین اطلاعیه خود، ویژگی‌های زیر را برای تبلیغات جدید Maps اعلام کرد:

Promoted Pins

مکان‌های تبلیغاتی در Google Maps در حال حاضر تحت عنوان Promoted Pins نشان داده می‌شوند که اساسا به شکل پین‌های بنفش رنگ طراحی می‌شوند تا از پین‌های قرمز رنگ معمولی و زیاد متمایز باشند.

به همراه Promoted Pin های بنفش، لوگوی کسب و کار نیز نمایش داده می‌شود که این مسئله هم بیشتر به متمایز بودن و جلب توجه کردن آن کمک می کند.
کاربران می توانند این Promoted Pin ها را انتخاب کرده تا اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار و محصولات آن مشاهده نمایند.

 از اینجا بخوانید : درباره پارتنرهای گوگل (Google Partners)

پروموشن‌های مخصوص خرید حضوری

به همراه پین‌های بنفش، تبلیغات کسب و کارهای محلی در Google Maps می‌توانند پروموشن‌هایی که برای خرید حضوری مشتریان در نظر گرفته‌اند را نیز نمایش دهند. مثلا کوپن‌ها و امکان خرید قسطی را دقیقا می توان در تبلیغ نمایش داد.
این راهی بسیار عالی برای جذب مشتریانی است که در اطراف به دنبال محصولات یا خدمات مشابه هستند. در واقع، شما می توانید حتی مشتریان رقبای خود را با پیشنهاد تخفیف‌های مناسب بدزدید!

جستجو در محصولات موجود فروشگاه‌های محلی

Google Maps -تبلیغات در Google Maps

کاربرانی که تبلیغ شما را انتخاب می‌کنند می‌توانند محصولات مورد نظر خود را در لیست محصولات موجود شما نیز جستجو نمایند.
این مسئله اهمیت زیادی دارد چرا که طبق داده های گوگل، اغلب افراد به فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه نمی‌کنند به این دلیل که مطمئن نیستند آیا محصول مورد نظر آن‌ها در حال حاضر در فروشگاه موجود است یا خیر.
برای نشان دادن اطلاعات مربوط به لیست محصولات موجود خود، باید ابتدا به گوگل این مسئله را اطلاع دهید. در این راهنما می‌توانید نحوه انجام این کار را آموزش ببینید.

صفحه تجاری قابل تنظیم

کسب و کارهای محلی که در پلتفرم Maps تبلیغات می‌کنند، صفحه قابل تنظیم مخصوص به خود را دریافت می‌کنند که کاربران هر زمان روی تبلیغ شما کلیک نمایند به این صفحه منتقل می‌شوند.
شما می‌توانید شماره‌های تلفن، آدرس‌ها، وب سایت، تصاویر، مسیرها و اطلاعات دیگر را در این صفحه قرار دهید.

مزایای تبلیغات در Google Maps

پیش از آن که فرآیند تبلیغات در Google Maps را آغاز کنید، باید اهمیت و ارزش آن را درک کنید.

دستیابی به مردمانی که در حال حرکت هستند

قبل از هر چیز، نه تنها یکی از انواع اپلیکیشن های مسیریابی است، بلکه در حین حرکت نیز می توان از آن استفاده کرد. این بدان معناست که با تبلیغات در Google Maps، شما به افرادی دسترسی دارید که در حال حرکت هستند، صرف نظر از این که در حال حاضر در چه مکانی قرار دارند.
در اطلاعیه عملکرد گوگل، این کمپانی اشاره کرد که یک سوم از جستجوهای موبایلی مرتبط با موقعیت مکانی هستند.
اگر کسب و کار شما، موقعیت فیزیکی دارد، تبلیغات در Google Maps به این معناست که افراد بیشتری می‌توانند زمانی که به شما احتیاج دارند، شما را پیدا کنند.

قرارگیری در معرض دید افراد بیشتر

اگر رقبای محلی زیادی در محدوده خود دارید، موقعیت پین شما احتمالا در دنیایی از پین‌های دیگری که اطراف شما هستند گم خواهد شد.
تبلیغات Google Maps به شما کمک می‌کنند در شلوغی تبلیغات گوناگون جلوه متمایزی داشته و در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرید.
Promoted Pinها رنگ متفاوتی (بنفش) نسبت به دیگر پین ها، یعنی پین‌های non-promoted دارند و حتی لوگوی شما را درست در نقشه نمایش دهند.
به علاوه، تبلیغات موجود در پلتفرم‌ها همچنان نسبتا جدید هستند. استفاده از آن‌ها، فرصتی عالی است برای آن که مشتریان بیشتری را از رقبای محلی اطراف خود بدزدید.

 از اینجا بخوانید : گوگل ادوردز : ۱۲ قاعده ضروری

افزایش عکس العمل افراد نسبت به شما

تبلیغات در Google Maps نه تنها شما را در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌دهد، بلکه همچنین می‌تواند کاربران به نشان دادن عکس العمل تحریک نماید.
برای مثال، حدودا ۷۵% از کاربرانی که محصول، خدمات یا مکانی را در محدوده شما جستجو می‌کنند احتمالا فروشگاه شما را در ۲۴ ساعت آینده بازدید خواهند کرد.
علاوه بر این، ۲۸% از افرادی که چیزی را جستجو می‌کنند در نهایت خرید می‌کنند.
Google Maps تعامل مشتریان را به وسیله چند ویژگی عکس العمل محور افزایش می‌دهد. برای مثال دکمه‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهند با کسب و کار شما تماس گرفته یا به مسیر دقیق فروشگاه شما دسترسی داشته باشند.

چگونگی تبلیغات در Google Maps

Google Maps - چگونگی تبلیغات در Google Maps

به ترتیب زیر می‌توانید تبلیغات خود را در Google Maps انجام دهید.
تبلیغ خود را تنظیم کنید
تنظیم تبلیغ به شکلی که در Google Maps نشان داده شود، تنها چند دقیقه زمان می‌خواهد.
اینجا می‌توانید راهنمای گام به گام انجام این کار را مطالعه نمایید:
· لیست Google My Business یا GMB خود را به روز رسانی و احراز هویت کنید.
پیش از انتشار تبلیغ در Maps، باید در Google لیستی برای کسب و کار خود ساخته و آن را به صورت رسمی احراز هویت کنید.
به Google My Business مراجعه کرده و روی کلید “start Now” کلیک نمایید تا حساب کاربری خود را بسازید.
سپس، دستورالعمل گام به گام زیر را دنبال کنید.
وقتی کار خود را انجام دادید، احتمالا باید یک یا دو هفته صبر کنید تا گوگل از طریق ایمیل به شما نامه تاییدیه را ارسال نماید. این، گامی ضروری برای گوگل است و به این ترتیب باید موقعیت مکانی کسب و کار شما را احراز هویت کند.
· حساب کاربری Google Ads خود را متصل کرده و افزونه‌های محلی آن را فعال نمایید
حالا که کسب و کار خود را در گوگل احراز هویت کردید، به مرحله بعدی رفته و حساب کاربری Google Ads خود را قبلا آن را به نام AdWords می شناختیم بسازید (البته اگر پیش از این چنین کاری را نکرده اید).
حتما از آدرس ایمیل یکسانی برای هر دو حساب کاربری GMB و حساب‌های کاربری Google Ads استفاده نمایید.
وقتی در Google Ads ثبت نام کردید، به سمت گزینه Ad Extensions بروید.
از منوی باز شونده، گزینه Location extensions را انتخاب کنید.

Google Maps - گزینه Location extensions
سپس، حساب کاربری Google My Business را انتخاب کرده و مجدد موقعیت مکانی خود را چک کرده تا ببینید همه چیز مرتب است. وقتی این کار را انجام دادید، روی دکمه Finish کلیک کنید.
حالا که افزونه موقعیت خود را تنظیم کردید، به سمت افزونه‌های تماس (Call) بروید. این تنظیمات به کاربران امکان دسترسی به تلفن تماس و تماس گرفتن با شما را می‌دهد.
موقعیت‌های خاص را هدف گذاری کرده و آن‌ها را انتخاب کنید.
پس از آن که افزونه‌های موقعیت خود را تنظیم کردید، باید موقعیت‌های خاصی را هدف قرار داده و هزینه آن‌ها را پرداخت کنید تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود داشته باشید.
به مسیر Keywords & Targeting > Locations بروید.
حالا، یک یا دو موقعیت مکانی را انتخاب کرده و هزینه مورد نظر خود را در بخش تنظیمات هزینه (Bid) تنظیم کنید.
برای دریافت جزئیات بیشتر درباره نحوه انجام آن، می‌توانید از این لینک پشتیبانی گوگل استفاده کنید.
· عبارت‌های کلیدی خاصی را هدف قرار دهید.
همیشه بهینه‌سازی عبارت‌های کلیدی که در تبلیغات خود استفاده می‌کنید را در نظر داشته باشید.
به این توجه کنید که چه مشتریان بالقوه‌ای در محدوده شما، جستجویی مربوط به شما داشته و از این داده‌ها برای بهینه‌سازی تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید.
ترکیبی از هر دو عبارت‌های کلیدی عمومی و خاص را استفاده کنید. گوگل به شما پیشنهاد می کند از ۵ الی ۲۰ کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی استفاده کنید.
اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از کلمات کلیدی صحیح در تبلیغات خود را می‌توانید در این لینک پیدا کنید.
· نظارت بر عملکرد
شما به سادگی می‌توانید عملکرد تبلیغات خود را در Google Maps بررسی کنید.
برای شروع این کار، وارد حساب کاربری Google Ads خود شوید.
سپس، به برگه Campaigns بروید. حالا به مسیر Segment > Click Type .
حالا باید بتوانید هزاران واحدی که به شما کمک می‌کنند عملکرد تبلیغات خود را ارزیابی کنید مشاهده نمایید.

Google Maps - بررسی تبلیغات در گوگل مپ

پلتفرم جدید “It” برای تبلیغ کنندگان محلی

با اینکه خرید اینترنتی روز به روز شهرت روز افزونی پیدا می‌کند، آمارها نشان می‌دهند که کسب و کارهای محلی، هنوز به جستجوکنندگان متحرک وابسته هستند.
این یعنی اگر موقعیت مکانی فیزیکی دارید و می‌خواهید ترافیک فیزیکی و واقعی خود را افزایش دهید، باید تبلیغات در Google Maps را در نظر داشته باشید.
تبلیغات در Google Maps ساده بوده و تنظیم آن تنها چند دقیقه زمان نیاز دارد.
کافی است لیست خود را در Google My Business ساخته، آن را به حساب کاربری Google (Ads یا AdWords پیشین) متصل کرده و افزونه‌های موقعیت آن را فعال نمایید.
جهت کسب اطمینان از این که تبلیغات شما به خوبی نشان داده می‌شوند، از عبارت‌های کلیدی پرکاربرد و پرطرفدار در کمپین تبلیغاتی خود استفاده نمایید. همچنین، موقعیت‌های خاصی را هدف قرار داده و به منظور دستیابی به نتایج بهینه، بر اساس موقعیت‌های مکانی هزینه پرداخت کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search