درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

 مدیریت تبلیغات گوگل ادز در نوین مارکتینگ چگونه است

 مدیریت تبلیغات گوگل ادز در نوین مارکتینگ چگونه است
فهرست مطالب

سلام من هومیا قاجاریه سپانلو هستم، مدیر فنی دپارتمان تبلیغات در گوگل ادز نوین مارکتینگ. در این مقاله می‌خواهم درباره مدیریت تبلیغات گوگل ادز در نوین مارکتینگ با شما صحبت کنم. بازار گوگل ادز در ایران به واسطه بسیاری از مشکلات از جمله تحریم‌ها، بازاری متفاوت با دیگر کشورها ست.

 دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تمام کارهای مربوط به گوگل ادز شما را انجام می‌دهد. فقط کافی است با ما تماس بگیرید.

ما در این مقاله فرض می‌کنیم شما مشتری مردد ما هستید و می‌خواهید بین ما و شرکت‌های همکارمان یک شرکت را انتخاب کنید از این رو باید مزایای واقعی سرویس تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ را برای شما توضیح دهیم.

در نوین مارکتینگ ما با واحد پولی بات تایلند کار می‌کنیم. تمام حساب و کتاب‌های حساب تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ با بات تایلند صورت می‌گیرد.

شما در نوین مارکتینگ باید حساب خود را حداقل ۲۰۰۰ بات شارژ کنید این یکی از اصلی‌ترین فرق‌های نوین مارکتینگ با دیگر شرکت‌های همکارش است. شما در شرکت‌های دیگر می‌توانید حتی با ۱۰۰ هزار تومان هم یک حساب گوگل ادز داشته باشید. اما بگذارید بگویم که حساب‌هایی که با مبالغ ناچیز باز می‌شوند انتخاب‌هایی بسیار بد هستند. زیرا این پلتفرم تبلیغاتی یکی از گسترده‌ترین روش‌های تبلیغات دنیای اینترنت است و به واسطه امکاناتی که ما برای مشتریانمان فراهم می‌کنیم در بیشتر مواقع حساب‌های کوچک برای آنها چندان بازده نخواهد داشت. شما حداقل باید یک هفته در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید تا بازخورد تبلیغاتتان را بسنجید.

ساخت حساب اختصاصی برای مدیریت تبلیغات گوگل ادز شما در نوین مارکتینگ این مزیت‌ها را دارد.

  • مدیریت راحت بودجه
  • عدم تداخل با تبلیغ دیگر سایت‌ها
  • شفافیت کامل در مدیریت بودجه گوگل ادز

هیچ ارزانی بی علت نیست

مدیریت تبلیغات گوگل ادز - هیچ ارزانی بی علت نیست

شما با اندکی سرچ در می‌یابید که شرکت‌ها و افراد بسیاری هستند  که اقدام به ساخت حساب ادوردز برای دیگران می‌کنند اما نوین مارکتینگ و یکی دو شرکت دیگر هستند که توانسته‌اند ساختاری پایدار و در عین حال بسیار قوی برای تبلیغات در گوگل در ایران پدید بیاورند و کسانی که خود حرفه‌ای این کار بوده‌اند بعد از مدتی، یا به خاطر تحریم حساب‌هایشان و یا به خاطر مشغله زیادی که گوگل ادز برای آنها به وجود آورده است به مشتریان اصلی ما بدل شده‌اند. مهم‌ترین مزیت‌هایی که نوین مارکتینگ به دیگر همکاران خود در مدیریت تبلیغات گوگل ادز دارد از این قرارند

  • شفافیت : شفافیت در اعلام و محاسبه کارمزد و نرخ ارز که خاطر تمام مشتریان را از عرضه عادلانه و مطابق نرخ روز ارز مطمئن می‌کند
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • به روزترین امکانات گوگل: گوگل هر چند ماه امکان جدید را به گوگل ادز اضافه می‌کند. ما سعی می‌کنیم تمام این امکانات را برای آگهی‌های مشتریانمان به دست آوریم. با این امکانات آگهی‌ها فضای بیشتری از صفحه اول را به خود اختصاص می‌دهند و عملا به حذف رقبا می‌پردازند.
  • سرعت عمل: مهم‌ترین ویژگی گوگل ادز سرعت عمل در انتشار آگهی‌هاست سرعتی که به هیچ عنوان در هیچ روش تبلیغات دیگر به دست نمی‌آید

 ما آگهی شما را نهایتا ۲۴ ساعت بعد از سفارش در گوگل منتشر میکنیم

شما در نوین مارکتینگ یک حساب اختصاصی دارید و در شرایطی حتی پنل مدیریت حساب خود را نیز در اختیار خواهید داشت. در اختیار داشتن پنل ادمین به شما این امکان را می‌دهد که گزارش‌های کامل گوگل ادز را دریافت کنید. این موضوع امکان مدیریت کامل و دقیق بودجه شما را نیز فراهم می‌آورد.

برخی شرکت‌ها هم هستند که در اختیار شما پنلی شبیه سازی شده را قرار می‌دهند که به هیچ عنوان دقت خود پنل گوگل ادز را ندارد و برای در اختیار گذاشتن این پنل هم شما باید مبلغی را به آنها بپردازید.

 از اینجا بخوانید : با بدترین تنظیمات تبلیغات در گوگل آشنا شوید

متن تبلیغات شما چگونه نوشته می‌شود

مدیریت تبلیغات گوگل ادز - متن تبلیغات شما چگونه نوشته می‌شود

متن تبلیغات شما به دو صورت دستی- استاتیک یا خودکار- داینامیک تدوین می‌شود. سه متن را بر اساس یک متن پایه تدوین می‌شود.

اگر شما متخصص تبلیغات هستید و اطمینان دارید یک متن شما از همه بهتر کلیک می‌شود فقط به یک متن بسنده کنید. اما تجربه ده ساله ما نشان می‌دهد قواعد این بازی را هیچ کس به اندازه ربات گوگل بهتر بلد نیست. باور کنید فقط خود گوگل است که می‌تواند بهترین متن را از میان متن پایه شما استخراج کند و به کاربران نشان دهد از این رو ما علاوه بر روش استاتیک روش ادز داینامیک را هم به مشتریانمان پیشنهاد می‌کنیم

گوگل ادز داینامیک را بهتر بشناسید

در حالت عادی و استاتیک منن اصلی ادز شما سه ۳۰ کاراکتر است که یکی از آنها به صورت تصادفی انتخاب می‌شود.

۲ متن۱۵ کاراکتری هم رو به روی آدرس سایت شما قرار می‌گیرد.

۲ متن ۹۰ کاراکتری هم به عنوان توضیحات شما در پایین قرار می‌گیرد

با انتخاب ادز داینامیک :

۱۰ متن ۳۰ کاراتری داریم و به گوگل این اجازه را میدهیم که از بین  این تعداد جمله که به او داده ایم، متن تبلیغ ما را انتخاب کند و نمایش دهد.

کلمات کلیدی شما به ۴ صورت در گوگل ادز تعریف می‌شود:

کلمه کلیدی دقیق (Exact match) که کلمه کلیدی شما را بدون پیشوند و پسوند نمایش می‌دهد.

کلمه کلید با مطابقت (Phrase match key word) که کلمه کلیدی شما همراه با پسوند‌ها و پیشوندها ، نمایش داده می‌شود.

کلمه کلید گسترده (Broad match key word) که در این حالت کلمه کلیدی شما پیشوند، پسوند و میانوند می‌گیرد.

کلمه کلیدی گسترده اصلاح شده (Modified Broad Match) که در این حالت علاوه بر امکانات حالت گسترده از کد گذاری‌های پیشرفته هم برای نمایش کلمه کلیدی استفاده می‌کنیم.

به یاد داشته باشید که در سه حالت “مطابقت” و انواع کلمه کلید “گسترده” برای آن که سرچ‌ها کاملا هدفمند و بهینه باشند و نمایش‌ها و کلیک‌های غیر مفید نصب مشتری نشود، ما کلمات کلید منفی را هم برای مشتریان فعال می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مدیریت تبلیغات گوگل ادز همین استفاده از تکنیک استفاده از کلمات کلیدی منفی است.

کلمات کلیدی منفی، آن کلماتی هستند که شما نمی‌خواهید در آنها نمایش داشته باشید. برای همین در نوین مارکتینگ ما هر روز پنل‌های مدیریت تبلیغات گوگل ادز مشتریان را بررسی می‌کنیم و اگر نمایش در کلمات غیر مفید داشته باشند آن کلمه را به لیست کلمات منفی آنها اضافه می‌کنیم

 از اینجا بخوانید : راهنمای دریافت مدرک گوگل ادز: راهنمای گام‌ به ‌گام

بهترین استراتژی‌ در مدیریت تبلیغات گوگل ادز

مدیریت تبلیغات گوگل ادز - بهترین استراتژی‌ در مدیریت تبلیغات گوگل ادز 

مدیریت تبلیغات گوگل ادز مدیریت بهره‌وری مالی است یعنی این که شما با خرج مبلغی در گوگل ادز چقدر به اهداف خود رسیده‌اید. این موضوع کاملا بستگی به هدف شما دارد کسب و کار شما چیست؟ آیا کسب و کاری پر سرچ دارید که روزانه هزاران نفر کالا یا خدمات شما را سرچ می‌کنند؟ یا کسب کار شما کم سرچ است و روزی چند نفر تنها کالا و خدمات شما را سرچ می‌کنند؟

 استراتژی اولی ما که برای کسب و کارهای پر سرچ انتخاب می‌کنیم “استراتژی دریافت حداکثر کلیک” است. این کسب و کار‌ها بیشترین تعداد کلیک را دریافت می‌کنند، اما در هرجایی از صفحه اول نمایش داده می‌شوند و تضمینی برای لینک اول بودنشان وجود ندارد. این گروه از کسب کارها مانند فروشندگان بلیط هواپیما، تنها کاربر زیاد و کلیک بسیار زیاد برای آنها اهمیت دارد. این اتفاق با استراتژی Maximize clicks  یا حداکثر جذب کلیک  صورت می‌پذیرد. البته در این قسمت هم با بالا بردن سقف بودجه می‌توان تا ۸۰% تبلیغات را در خط یک صفحه اول قرار داد.

در حالت دوم که کسب و کارها کم سرچ مشتریان ما هستند؛ ما استراتژی نمایش گوگل ادز آنها را “استراتژی پرداخت به ازای کلیک دستی(Manual cost-per-click ) برای آنها انتخاب می‌کنیم. در این حالت ما برای گوگل تعیین می‌کنیم کمترین هزینه برای هر کلیک پرداخت شود تا تبلیغ ما در بالاترین جایگاه قرار گیرد. این روش برای کسب و کارهای کوچک در ایران از همه بیشتر جواب داده و بازدهی و بهره‌وری بیشتری داشت است.

توجه داشته باشید که مزایده‌های گوگل روش‌ها و استراتژی‌ها بسیار زیادی دارد اما در ایران این دو روش مزایده را برای مشتریان به تجربه بهتر دیده‌ایم.

بهترین امتیاز کیفیت

مدیریت تبلیغات گوگل ادز - بهترین امتیاز کیفیت

حرفه‌ای بودن تبلیغات در کیفیت تبلیغات بسیار مهم است. این موضوع سبب می‌شود شما برای هر کلیک، کمترین هزینه را پرداخت کنید. تأثیر امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل را در این مقاله آقای اله‌یاری توضیح داده‌اند و قصد تکرار آن را نداریم. با هماهنگی متن تبلیغ و کلمات کلیدی آن با متن صفحه‌ای که گوگل ادز برای آن آماده شده است ما می‌توانیم بالاترین امتیاز کیفیت را به دست آوریم تا برای هر کلیک نسبت به رقبا کمترین مبلغ را، برای بالاترین جایگاه بپردازید

البته بالا بردن امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل نیاز به همکاری بیشتر مشتری با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ دارد. ما با مشتری در این باره صحبت می‌کنیم تا هر یک از کلماتی که امتیاز کیفیت پایین‌تری دارند یا از مجموع کلمات کلید خواسته شده شان  کم کنند؛ یا به ما این اجازه را بدهند تا صفحات آنها را بهینه سازی کنیم. به یاد داشته باشید برای تمام بهینه سازی‌ها در نوین مارکتینگ هیچ هزینه دریافت نمی‌شود و شما تنها همان کارمزد کلی هزینه شارژ پکیج را می‌پردازید.

روش‌های بهینه سازی صفحات فرود در نوین مارکتینگ

همان طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین برتری‌های نوین مارکتینگ نسبت به دیگر رقبایش بهینه سازی‌هایی است که برای صفحات فرود انجام می‌شود این بهینه سازی‌ها به دو صورت انجام می‌پذیرد.

  1. تولید محتوا هدفمند
  2. معرفی صفحات متنوع برای تبلیغات گوگل

این بهینه سازی در بسیاری موارد با ایجاد محتوا برای صفحات فرودی است که گوگل ادز برای آنها فعال می‌شود. گوگل به شدت به این موضوع حساس است که آگهی شما با محتوای صفحه‌ای که لینک آن به نمایش در می‌آید یکی باشد. از این رو شما هر چه محتوای صفحه خود را بهینه کنید امتیاز کیفیت آن بالاتر می‌رود. ما این بهینه سازی را به خوبی برای شما انجام می‌دهیم اما باید توجه داشته باشید که بسیاری از صاحبان کسب و کار به سختی راضی می‌شوند تغییراتی در سایت خود اعمال کنند و این یکی از چالش‌های ما در مدیریت تبلیغات گوگل ادز است.

روش دوم پخش کردن کلمات کلیدی در لینک‌های مختلف است. به این معنی که شما می‌توانید برای یک صفحه ده‌ها تبلیغ با ده‌ها عبارت مختلف را به گوگل معرفی کنید و تمام تبلیغات شما به یک صفحه هدایت شود. این روش بسیار بدی است زیرا کمتر پیش می‌آید که یک صفحه فرود بتواند ده‌ها متن تبلیغی با ده‌ها کلمه کلیدی را پوشش دهد از این رو بهتر است شما چندین صفحه فرود بهینه سازی شده داشته باشید، تا بهینه‌سازی متنی را به صورت جداگانه برای هر کلمه کلیدی انجام دهید. هجوم کاربران به یک صفحه از چندین لینک که در گوگل نمایش داده می‌شود، باعث می‌شود نرخ پرش با بانس‌ ریت شما بالا رود (برای این که بانس ریت Bounce Rate  را بهتر بشناسید مقاله منتشر شده در نوین مارکتینگ با عنوان : متوسط بانس ریت Bounce Rate یا نرخ پرش برای یک وب سایت چه میزان است؟ را بخوانید)  این که هر کلمه کلیدی لینکی جدا داشته باشد تأثیر خوبی در امتیاز کیفیت شما دارد.

سازوکار نوین مارکتینگ برای مقابله با محدودیت‌های ایران

مدیریت تبلیغات گوگل ادز - مقابله با محدودیت‌های ایران

در همه جای دنیا، گوگل ادز با استفاده از سنجش موقعیت مکانی جستجوگر، بهترین و نزدیک‌ترین موقعیت مکانی را به جستجوگران نشان می‌دهد. اما این بخش بسیار مهم از الگوریتم گوگل ادز درایران کار نمی‌کند شما در گوگل ادز فقط می‌توانید زبان را انتخاب کنید و گوگل ادز هیچ مکانی به نام ایران ندارد. حال ما با انتخاب درست یک استراتژی برای مشتریانمان، این محدودیت‌ها را دور می‌زنیم تا بهترین امکانات برای تبلیغات در گوگل مشتریانمان فراهم آید.

همین محدودیت‌ها امکان انتخاب بسیاری از استراتژی‌های خود‌کار را از ما می‌گیرد یکی از محبوب‌ترین این استراتژی‌های خودکار، استراتژی تبلیغات برتر است، یعنی شما می‌خواهید من به هر قیمتی بالاتر از سایتی باشم که در کسب و کار، رقیب من است. این روش که به روش اوترنک شیر (outrank shear) معروف است در همه جا به صورت خودکار انجام می‌شود اما در ایران نمی‌توان به صورت ۱۰۰% آن را انجام داد.

بازگشت سرمایه  گوگل ادز

بازگشت سرمایه ادز را باید چگونه حساب کرد؟ شما در ابتدای ورود به دنیای تبلیغات کلیکی نمی‌توانید بازدهی این روش را محاسبه کنید. زیرا هنوز بازخورد کار شما به دست نیامده است و گوگل دنیایی است که حتی سازندگان آن نیز از حالات آن بی‌خبرند و تنها می‌توانند از احتمال سود در آن شما را آگاه سازند.

اما با یک بار ساخت حساب گوگل ادز و منتشر کردن یک کمپین گوگل ادزِ می‌توانید محاسبات بازگشت سرمایه خود را به دست آورید این محاسبات به این صورت است:

هزینه هر کلیک شما چقدر است ؟ مجموع این هزینه‌ها منجر به چند سفارش برای شما شده است، حالا از آن سفارش‌ها چقدر سود به دست آورده‌اید. هزینه تولید و هر کلیک را از درآمد کم کنید و سود کار خود با هزینه اولیه بسنجید.

گوگل ادز در قیاس با دیگر روش‌ها مانند سئو هم مزایای بسیاری دارد. سئو در طولانی مدت می‌تواند برای شما بسیار سودمند باشد زیرا سئو با بهینه‌سازی همه جانبه سایت شما، پایگاه‌تان را در دنیای وب تقویت می‌کند. اما این کاری طولانی مدت است از طرفی در مواقعی مانند حراج‌ها یا فصل‌ها و هفته‌های پر بازدید هیچ راهی به جز کمپین‌های قوی گوگل ادز وجود ندارد تا شما سود واقعی را به دست آورید.

این واقعی است که درآمدزاترین سرویس برای گوگل هم همین گوگل ادز است و بیشتر درآمد این شرکت را به خود اختصاص داده است.  در دنیا وب وقتی یک سرویس نفعی همگانی داشته باشد سودی افسانه‌ای برای صاحبانش دربردارد.

شما در نوین مارکتینگ در این سود سهیم می‌شوید. امیدوارم توضیحات مفیدی درباره چگونگی مدیریت تبلیغات گوگل ادز برای شما داده باشم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search