درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۴ روش برای ارتقای حافظت داده‌ها

4 روش برای ارتقای حافظت داده‌ها
فهرست مطالب

بخش وسیعی از زندگی روزمره ما بر اساس داده‌های مناسب استوار است، اما مدیریت و محافظت از داده ها خود کار چندان ساده‌ای نیست. دانا دی توماسو در این مقاله به ما درباره‌ اهمیت محافظت از داده‌های خود و برخی نکات مهم در این خصوص می‌گوید.

ما هنر و خلاقیت ویژه‌ای در طراحی سایت شما داریم، با دپارتمان طراحی سایت نوین مارکتینگ تماس بگیرید!

سلام. من دانا دی توماسو هستم. من مدیر عامل و موسس Kick Point هستم. ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال هستیم و امروز می‌خواهم درباره‌ محافظت از داده با شما صحبت کنم.
چیزی که من به آن اشاره کردم مسائلی است که ما در هر بار شروع به کار با یک مشتری جدید با آن‌ها مواجه می‌شویم، شاهد درهم ریختگی و بی نظمی آن‌ها هستیم. گاهی اوقات این مسئله یکی از موارد زیر است، در مواقعی تمامی این موارد بوده و گاه به گاه موارد دیگری نیز مطرح است. بنابراین من قصد دارم این مسائل را مطرح کرده تا نقد بعدی ما شامل موارد بدی نبوده و اگر نقاط ضعفی نیز وجود داشته باشد، بتوانیم شروع به اصلاح آن‌ها کنیم.

 از اینجا بخوانید : آینده گوگل در زمینه یادگیری ماشین : نکاتی برای برنامه‌نویسان مستقل

۱. فیلترها

اولین مسئله‌ای که قصد صحبت درباره آن را داریم، فیلترهاست. منظور من از فیلترها همان تجزیه و تحلیلگرها به ویژه Google Analytics است. زمانه که وارد بخش مدیریت گوگل آنالیتیکس می‌شوید، بخشی به نام فیلترها وجود دارد. قسمتی در سمت چپ وجود دارد که تمامی فیلترها از آنجا کنترل می‌شود و بخش دیگری برای نمایش هر فیلتر وجود دارد. فیلترها به شما کمک می‌کند تا بر اساس مجموعه‌ای از پارامترها، ترافیک‌های ورودی و خروجی را کنترل کنید.

حافظت داده‌ها - فیلترها

ترافیک دفتر کار، خانه و آژانس را فیلتر کنید.

معمولاً چیزی که در اینجا دیده می‌شود یک ویژگی تحلیلی برای وب سایتتان است و یک دید کلی دارد که تمامی داده‌هایی است که این تحلیلگر به صورت پیش فرض به شما می‌دهد و گزینه دیگری تحت عنوان «بدون فیلتر» وجود دارد که بدان معنی است که مواردی نظیر ترافیک دفتر کار، بازدیدهای افراد داخل سازمانی یا ترافیک خانگی مستثنی نمی‌شود. اگر افرادی وجود دارند که از خانه کار می‌کنند، IP آن‌ها را گرفته و آن‌ها را از این ترافیک مستثنی کنید زیرا قطعاً دوست ندارید ترافیک‌های داخلیتان مواردی نظیر نرخ تبدیلات شما را تغییر دهد، مخصوصاً زمانی که شما فرم‌های شخصی خود را مرتب بررسی می‌کنید.

بازدید موفقیت آمیزی نداشته‌اید و ممکن است فرم خود را پر کنید تا از درستی آن اطمینان حاصل کنید. دوست ندارید این مورد وارد داده‌های شما شده و آن را تغییر دهد، مخصوصا اگر وب سایت تازه کار و نه چندان شلوغی هستید. اگر یک میلیون بازدید در روز را دارید، این مسئله چندان برای شما اهمیتی نخواهد داشت. اما اگر مثل دیگر سایت‌ها هستید که چندان بازدید زیادی ندارند، این امر می‌تواند مشکل بزرگی برای پایگاه داده شما باشد. ترافیک آژانس نیز شامل همین مسئله می‌شود.
آژانس‌های محترم اطمینان حاصل کنید که ترافیک داخلی خود را فیلتر می‌کنید. قطعا دوست نخواهید داشت مواردی مثل سازنده وب سایتتان، پیمانکاری که زمانی با آن کار می‌کردید یا دیگر موارد باعث گمراهی و خراب کردن داده‌های شما شوند.

برای محافظت از داده ، یک دید ابتدایی و آزمایشی ایجاد کنید.

چیز دیگری که من به شما پیشنهاد می‌کنم، ایجاد یک دید ابتدایی و آزمایشی است. معمولا در بخش تحلیلی پروفایل ما، سه دیدگاه وجود دارد. اولین دید که به آن مدیریتی می‌گوییم، تمامی فیلترها را شامل می‌شود.
در این دیدگاه، شما تنها مشتریان را مشاهده می‌کنید که شامل شما نمی‌شوند، افرادی که سایت شما را بازدید می‌کنند، افراد واقعی نه کارکنانتان. دید بعدی همان ابتدایی و آزمایشی است. در آن فقط سرور آزمایشی شما وجود دارد. به عنوان مثال اگر یک URL مجزا برای سرور آزمایشی خود دارید، که باید هم داشته باشید، می‌توانید تنها آن ترافیک را مشخص کنید. با این کار زمانی که سایت خود را ارتقا داده‌اید یا WordPress خود را تغییر داده‌اید و قصد دارید مطمئن شوید اهدافتان همچنان درست عمل می‌کنند، می‌‌توانید از این دید آزمایشی استفاده کرده و داده‌های اصلی خود را خراب نکنید.

از بخش دیگری نیز استفاده کنید.

این کار برای محافظت از داده بسیار مفید است. حتماً بخش دیگری را نیز برای امتحان کردن در نظر بگیرید. این کار توسط Google Tag Manager بسیار ساده است. در Google Tag Manager اکثر حساب‌های کاربری ما قرار داده شده است و تجزیه و تحلیل‌های متداول از آن جا قابل بررسی است. اما اگر چیز جدیدی را آزمایش می‌کنیم، مثلا اندازه گیری میزان بهره‌برداری از محتوا، باید مطمئن شویم که تحلیلگر دومی را نیز قرار داده‌ایم و موارد جدید را جدا از بخش اصلی و از آن بخش تست می‌کنیم.
بنابراین شما دو بخش تجزیه و تحلیل برای ارتقای محافظت از داده دارید. قسمت اول بخش اصلی شماست و تمام ترافیک‌های عادی از آن عبور می‌کند. بخش دیگری نیز وجود دارد که در آن موارد جدید را تست می‌کنید، این کار بسیار مفید است و از خرابکاری داده و اشتباهات احتمالی هنگام آزمایش ایده‌های جدید مثل بهره برداری محتوا جلوگیری می‌کند. این مسائل قبلا رخ داده و معمولا در هنگام آزمایشات اتفاق می‌افتد. شما نمی‌خواهید اطلاعات اصلی خود را با چیزی متفاوت از آن چه که هدف شماست تخریب کنید.
بنابراین استفاده از یک بخش دیگر بسیار مفید است. در تمامی وب سایت‌ها چنان چیزی وجود دارد. یک بخش اصلی و یک بخش آزمایشی وجود دارد. پس چرا این کار را برای بخش تجزیه و تحلیل خود استفاده نکنید؟ بنابراین به یاد داشته باشید که چنین بخشی بسیار مهم و حیاتی است.

 از اینجا بخوانید : هر آنچه ما درباره سرعت صفحه و سرعت سایت می‌دانیم

۲. مناطق زمانی

موضوع دیگری که ما با آن برای محافظت از داده بسیار مشکل داریم، مناطق زمانی هستند. این اتفاقی است که در اصل می‌افتد. بیایید در نظر بگیریم وب‌سایت شما، WordPress است و شما حتی منطقه زمانی را در آن تغییر ندادید، پس تنظیمات آن بر اساس UTM است. این حالت پیش‌فرض در WordPress است، تا زمانی که شما آن را تغییر دهید. بنابراین شما اطلاعات اولیه برای وب‌سایت خود را دارید که بر اساس UTM است. سپس بیایید در نظر بگیریم که تیم بازاریابی شما در سواحل شرقی هستند، پس آن‌ها تمام لوازم خود را بر اساس زمان شرقی تنظیم کرده‌اند. تیم فروش شما در سواحل غربی است و تمام لوازم آن‌ها بر اساس زمان اقیانوس آرام تنظیم شده است.

حافظت داده‌ها - مناطق زمانی
بنابراین در شرایطی قرار گرفته‌اید که برای مثال، یک‌ وب‌سایت دارید که از فرم پلاگین برای وردپرس استفاده می‌کنید. سپس هنگامی که یک شخص فرمی را ارسال می‌کند، در وب‌سایت شما ثبت می‌شود، اما بعد از آن این اطلاعات به CRM فروش شما منتقل می‌شود. بنابراین، وب‌سایت به شما می‌گوید که این تعداد از اطلاعات در این روز به دست شما رسیده است، زیرا در حالت UTM قرار دارد. خب، روز تمام می‌شود، یا هنوز شروع نشده است، و در حال حاضر شما شرق را دارید که ابزارهای تجزیه و تحلیل شما تعدادی از این اعداد را ضبط می‌کنند.
اما سپس چرخه‌ سوم زمانی است که شما Salesforce یا HubSpot یا هر چیز دیگری را دارید که CRM شما در اقیانوس آرام مشغول ثبت آن است. بنابراین، این امر بدان معناست که شما یک فاصله زمانی بزرگ بین این اتفاقاتی که می‌افتد را دارید و اطلاعات شما هرگز مرتب نخواهند شد. این امر به شدت ناامید کننده است، مخصوصاً زمانی که شما تلاش می‌کنید تا دلیل آن را متوجه شوید، برای مثال، من یک فرم را ارسال می‌کنم، اما متوجه اعداد نیستم، یا اگر شما سایر مشکلات مربوط به اطلاعات را دارید، نمی‌توانید اطلاعات را با هم تطبیق دهید و این امر بدین دلیل است که شما در مناطق زمانی متفاوتی هستید.
بنابراین حتماً منطقه زمانی تمام محصولاتی که استفاده می‌کنید را بررسی کنید. وب‌سایت، CRM، تجزیه‌وتحلیل، تبلیغات و همه چیز. اگر یک منطقه زمانی مشخص دارد، یکی را انتخاب کنید و طبق همان ادامه دهید. این منطقه کانونی زمانی شماست. باور کنید که این کار شما را از سردرگمی‌های بسیاری جهت محافظت از داده نجات می‌دهد.

۳. تخصیص

موضوع دیگر برای ارتقای محافظت از داده مساله تخصیص است. این موضوع خودش به تنهایی شامل یک سخنرانی کامل است و فراتر از آن است که بتوانم امروز راجع به آن صحبت کنم.
ابزارهای مختلف روش‌های مختلفی برای نشان دادن تخصیص دارند
موضوعی که من در مورد تخصیص به شدت ناامید کننده به حساب می‌آورم این است که هر ابزاری فقط روش منحصر به فرد خود را برای این کار دارد. تجزیه و تحلیل مانند آخرین کلیک غیر مستقیم است. عالی است. تبلیغات می‌گویند: شاید ما آن را اختصاص دهیم، شاید هم این ‌کار را نکنیم. اگر شما یک هفته پیش وارد سایتی شدید، شاید ما آن را یک تبدیل کوتاه به حساب آوریم. چه کسی می‌داند که آن‌ها نام این کار را چه چیزی می‌گذارند؟ سپس فیس بوک یک پنجره اختصاصی کاملاً متفاوت دارد.شما می‌توانید از ابزاری مانند Supermetrics به منظور پنجره تخصیص استفاده کنید. اما اگر در همان مرحله‌ اول متوجه نشوید که پنجره تخصیص پیش‌فرض چیست، فقط همه چیز را برای خود سخت‌تر کرده‌اید. و بعد از آن HubSpot وجود دارد که مدعی است حرکت اول برای محافظت از داده بسیار مهم است و بنابراین ، HubSpot هرگز با Analytics و دیگر برنامه‌ها موافق نیست. هر برنامه دارای نحوه تخصیص متفاوت است. پس فقط یکی را برای خود انتخاب کنید.

منبع حقیقت خود را انتخاب کنید

این روش بهترین راه حل ممکن است که بگویید: «می‌دانی، من بیشتر از همه فقط به این ابزار اعتماد دارم». و بعد از آن فقط همان ابزار منبع حقیقت می‌شود. هرگز سعی نکنید که یک منبع حقیقت را با یک منبع دیگر تنظیم کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که حداقل می‌دانید که چیزهایی مانند منطقه زمانی شما واضح است، بنابراین همه چیز در این حالت مرتب است.

حافظت داده‌ها - منبع حقیقت خود را انتخاب کنید

در مورد محدودیت‌ها صادق باشید

ولی بعد از آن، واقعاً اطمینان حاصل کنید که در مورد محدودیت‌ها با خودتان صادق هستید.
آگاه باشید که همه‌ چیزها الزاماً به مرحله‌ سقوط می‌رسند، اما مشکلی نیست، اما حداقل شما این منبع حقیقت را دارید که می‌توانید به آن اعتماد کنید. این امر مهم‌ترین مساله در تخصیص به حساب می‌آید. مطمئن شوید که به اندازه‌ کافی زمان صرف خواهید کرد و نحوه‌ تخصیص هر ابزار را به دقت مطالعه می‌کنید، بعد از آن وقتی که یک نفر پیش شما می‌آید و می‌گوید: «خب می‌بینم که ما ۳۰۰ بازدید از کمپین این تبلیغ داریم ولی فیس‌بوک اظهار می‌دارد که ما ۶۰۰۰ عدد داریم».
دلیل آن چیست؟ شما جواب را دارید. این مثال ممکن است کمی اغراق آمیز به نظر برسد، اما منظورم این است که با ارجاع به فیس بوک نسبت به رتبه بندی Analytics، چیزهای شگفت انگیزی را دیدهام. من حتی در مورد مسائلی مانند Mixpanel و Kissmetrics نیز صحبت کرده‌ام. هر ابزاری یک شیوه‌ خاص برای ثبت تخصیص خود دارد. هیچ گاه این تخصیص‌ها شبیه هم نیستند. هیچ استاندارد یکسانی برای نحوه‌ کارکرد این ابزار وجود ندارد، پس مطمئن شوید که این مسائل را به خوبی درک کرده‌اید.

۴. فعل و انفعالات

آخرین موردی که در نهایت برای ارتقای محافظت از داده به آن می‌پردازیم چیزیست که من آن را فعل و انفعالات می‌نامم. بزرگترین اشتباهی که مردم مرتکب می‌شوند، این مسئله است که Google Tag Manager قابلیت‌های بسیار زیادی داشته و اگر متوجه آن نباشیم ممکن است با استفاده بی مورد از آن‌ها با مشکل روبرو شویم.

بازدید های موثر GTM

یکی از مسائل مهمی که به آن توجه می‌کنیم، تقابل بین بازدیدهای موثر و غیر موثر است. در Google Tag Manager ما قابلیتی به نام عمق اسکرول داریم. قصد دارید بدانید تا چه حد کاربران در صفحات شما اسکرول کرده و به پایین صفحه می‌روند. ۲۵%، ۵۰%، ۷۵% و ۱۰۰% حدودی هستند که به شما نشان می‌دهد چقدر بازدیدکنندگانتان صفحات شما را تا انتها مشاهده می‌کنند. مسئله این است که شما می‌توانید این امر را موثر کنید. بنابراین اگر کاربری ۲۵% صفحه شما را مشاهده کند، می‌توانید بگویید این یک بازدید موثر بوده است و شخص مدنظر دیگر به دنبال مطلب مورد نظر خود نمی‌گردد و این بازدید یک بازدید موثر بوده است که امر بسیار مثبتی برای شماست.

بازی نرخ پرش

چیزی که من شاهد آن بوده‌ام سازمان‌هایی است که می‌گویند اگر به ۲% عمق اسکرول برسیم، یک بازدید موثر را داریم که با توجه به این مسئله، نرخ پرش آن‌ها ناگهانی از ۸۰% به ۳% افت می‌کند و به خود می‌گویند «این سازمان بسیار موثر و عالی است». آن‌ها به هیچ وجه عالی نیستند. آن‌ها دروغ می‌گویند. این جا هست که Google Tag Manager می‌تواند نرخ پرش شما را دستکاری کند. پس کاملا مواظب بازدیدهای موثر خود باشید.
این مسئله کاملا منطقی و محتمل است که شخصی سایت شما را باز کرده و صفحه اول را خوانده و سپس دکمه بازگشت به عقب را زده و خارج شده باشد. این کاملا عادلانه است که از چیزی مانند عمق اسکرول یا ویژگی خاصی از محتوا که وارد بخش نمایشی کاربر می‌شود برای سنجش تاثیر بازدید استفاده کنیم. اما این بدان معنی نیست که همه چیز باید تعاملی و موثر باشد. پس همیشه معیار سنجش خود را تعاملات مختص به خود را قرار داده و تصمیمات آگاهانه‌ای در انتخاب تعاملات خود اتخاذ کنید و نرخ پرش خود را به درستی انتخاب کنید.

حافظت داده‌ها - بازی نرخ پرش

تنظیم هدف

تنظیم هدف نیز به خودی خود مشکل بزرگی است. بسیاری از مردم در تجزیه و تحلیل اهداف خود دچار مشکل هستند زیرا نمی‌توانند اهداف مناسبی بر پایه رویدادها مشخص کنند. چیزی که معمولا در رابطه با هدف اصلی رخ می‌دهد این است که شما فرم مخصوص را تکمیل کرده‌اید، به بخش سپاس‌گذاری از انتخاب سایت ما رسیده‌اید و آمار رسیدن کاربران به این صفحه را هدف اصلی خود قرار داده‌اید که چنین هدف‌گذاری کاملاً هم درست است.
اما مشکل بزرگ این کار آن است که بسیاری از مردم که با مسائل اینترنتی آشنایی خوبی ندارند، ممکن است این صفحه را بوکمارک کرده و بارها به این صفحه بازگردند چون شما اطلاعات بسیار مفیدی در آن صفحه قرار داده‌اید، که کار درستی نیز است، و این مسئله باعث بازدید بیش از تعداد تکمیل فرم توسط کاربران می‌شود. این امر نرخ تبدیلات شما را به کلی دگرگون ساخته زیرا شما به مقصد توجه کرده‌اید نه خود عمل تکمیل فرم توسط کاربر.
بنابراین بسیار مواظب نحوه‌ انتخاب اهداف خود باشید، زیرا این کار می‌تواند باعث تغییرات تاثیرگذار بزرگی بر روی داده‌های شما شود. به هر حال لازم است برای محافظت از داده های خود نهایت دقت را به کار ببریم.

مسدودکننده‌های تبلیغاتی

مسدود کننده‌های تبلیغاتی با توجه به اینکه بازدیدکنندگان شما از لحاظ فنی چه مقدار پیچیده هستند، می‌توانند بین ۲ تا ۱۰ درصد مخاطبین شما را پوشش بدهند. بنابراین شما در شرایطی قرار می‌گیرید که یک فرم تکمیل شده دارید و هیچ بازدید متناسب با آن فرم تکمیل شده دریافت نکرده‌اید.
این بازدید در اصل مستقیم به سیاهچاله‌ تخصیص می‌رود. ولی آن‌ها فرم را تکمیل کرده‌اند، پس حداقل شما اطلاعات آن‌ها را دارید ولی هیچ نظری در مورد اینکه از کجا آمده‌اند ندارید. دوباره، باز هم این مساله مشکلی ندارد. بنابراین، قطعاً در مورد درصد بازدیدکنندگان خود فکر کنید، با توجه به خودتان و مخاطبینتان که ممکن است مسدودکننده‌ی تبلیغات نصب کرده باشند و اطمینان حاصل کنید که با این سطح از خطا در داده‌های خود مشکلی ندارید. اینجا فقط اینترنت است و مسدودکننده‌های تبلیغاتی روزبه‌روز بیشتر می‌شوند.
برنامه‌هایی مانند اَپل در حال تغییر دادن نحوه‌ی انجام ردیابی خود هستند. بنابراین قطعاً اطمینان حاصل کنید که شما این قطعات را درک می‌کنید و زمانی که به اطلاعاتتان نگاه می‌کنید، واقعاً درباره آن فکر می‌کنید.
دوباره، این اعداد ممکن است که هرگز ۱۰۰ درصد با هم هماهنگ نشوند. مشکلی نیست. شما نمی‌توانید همه چیز را اندازه‌گیری کنید. متاسفم.

جایزه: بازرسی!

در نهایت، آخرین چیزی که می‌خواهم در مورد آن خوب فکر کنید که یک جایزه به حساب می‌آید، بازرسی مداوم است.
بنابراین حداقل یک بار در سال، تمام مواردی را که در این بخش برای ارتقای محافظت از داده بیان کردم به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که چیزی تغییر یا به روز نشده است، شما در اینجا هیچ کد ردیابی جدید و هیجان‌انگیز ندارید که یک نفر آن را اضافه کرده باشد و سپس فراموش کرده باشد زیرا شما در مرحله‌ استفاده‌ آزمایشی از این محصول هستید و تقریباً یکسال از آن استفاده کرده‌اید، حتی با این وجود که مدت زمان آزمایشی ۹ ماه قبل تمام شده است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که از برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که باید استفاده کنید و هر سال یکبار حداقل بازرسی را انجام دهید.
اگر شما پر مشغله هستید و بازدیدکنندگان بسیاری در وب‌سایت خود دارید، این یک دارایی با حجم بسیار بالا و نیازمند محافظت از داده است، شاید بازرسی ماهانه یا هر سه ماه یکبار انتخاب بهتری باشد، ولی حداقل هر سال یکبار به دقت همه ‌چیز را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز سر جای خود است زیرا این کار باعث جلوگیری از این مساله می‌شود که ناگهان بعد از یکسال متوجه شوید که داده‌ها با یکدیگر تطبیق ندارند و این روند ۹ ماه ادامه داشته است و الان دیگر تمام اطلاعات شما بی‌ارزش هستند. واقعاً ما نمی‌خواهیم چنین اتفاقی بیفتد.
امیدوارم که این نکات برای محافظت از داده های شما مفید واقع شده باشند. به داده‌های خود بیشتر اهمیت بدهید. ارزش این کار را دارند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
EWWW-Image-Optimizer
|
در بین فایل هایی که در یک سایت استفاده می شود تصاویر بیشترین حجم را دارند و...
SSL چیست؛ با SSL مانع نفور هکرها شوید
|
اولین اقدام ضروری  بعد از طراحی سایت فعالسازی SSL است. SSL و گواهینامه‌های دیجیتال یک عنصر اساسی...
بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج -
|
بسیاری از شرکت‌ها برای خدمات جدید خود یا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برای طراحی صفحه لندینگ جدید...
منظور از ساب دامین و ساب فولدر چیست و آنها چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارند؟
|
در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی سایت داشته باشید و آن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده باشد،...
Search