درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

روش‌های افزایش نصب اپلیکیشن با تبلیغات در گوگل پلی و شبکه‌های اجتماعی

روش‌های افزایش نصب اپلیکیشن
فهرست مطالب

برای افزایش نصب اپلیکیشن انجام اقداماتی حیاتی از ملزومات است. بعد از طراحی و ساخت اپلیکیشن برای کسب‌وکارمان حالا وقت آن رسیده که فکری به حال تبلیغی مناسب برای آن و مطلع کردن افراد از این اپلیکیشن کنیم. در واقع برای معرفی درست هر اپلیکیشن و مطلع ساختن افراد از کاربردهای آن، لازم است تبلیغات اپلیکیشن انجام شود تا کاربران آن را نصب و در مرحله بعد از آن استفاده کنند. مدتی می‌شود که گوگل پلی و کافه بازار صفحه اپلیکیشن‌های جدید را حذف کرده‌اند. با این کار معرفی اپلیکیشن‌های جدید و معرفی آنها به کاربران بسیار دشوار شده و تلاش‌های بسیاری را برای دیده شدن می‌طلبد. این اطمینان را به شما می‌دهیم که با خواندن این مطلب و انجام اقداماتی که گفته شده است، در مورد نصب اپلیکیشن خود به چیزی که در نظر دارید خواهید رسید.

برای سفارش ورودی گوگل با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

افزایش نصب اپلیکیشن با تبلیغات در گوگل

دو نوع کلی اپلیکیشن وجود دارد:

  1. اپلیکیشن‌های تحت وب
  2. اپلیکیشن‌های موجود در اپ مارکت‌ها

برای دسته اول می‌توان خدمات سئو را برای افزایش نصب اپلیکیشن انجام داد. اما برای دسته دوم باید اقدامات دیگری را در پیش گرفت به دلیل اینکه آنها تنها در اپ مارکت‎‌‌ها موجود هستند.

برای معرفی اپلیکیشن‌ها از راه‌های متفاوتی می‌توان استفاده کرد. برای مثال استفاده از موتورها جستجو و وب‌سایت‌های مشابه فعالیت اپلیکیشن.

کاربران درصد زیادی از اپلیکیشن‌ها را با جستجو می‌یابند. به همین خاطر تبلیغ اپیکیشن در موتورهای جستجو اقدامی مناسب و کارا است و منجر به افزایش نصب اپلیکیشن می‌شود. با تبلیغات در وب‌سایت‌های مشابه کسانی که به حوزه شما علاقه‌مند هستند و به دنبال آن هستند، تبلیغ شما را می‌بینند. پس احتمال دانلود و نصب بیشتر است.

اینکه با چه کلمه کلیدی اپلیکیشن شما سرچ شود بسیار مهم است. باید از کلمات کلیدی رقبا مطلع شوید تا بتوانید تصمیمی درستی بگیرید. راه دیگر این است که ببینید کاربران دیگر برای یافتن اپلیکیشنی مشابه چه چیزی سرچ کرده‌اند.

 از اینجا بخوانید : راهنمای انجام تبلیغ در گوگل ادز برای سال ۲۰۲۰

در ادامه به روش‌های افزایش نصب اپلیکیشن می‌پردازیم.

گوگل پلی راهی برای افزایش نصب اپلیکیشن

تبلیغات در گوگل پلی راهی برای افزایش نصب اپلیکیشن

یکی از بهترین روش‌های افزایش نصب اپلیکیشن، تبلیغات در گوگل است. تا اپلیکیشن شما هر چه بیشتر نصب شود و به مخاطبان بیشتری نمایش داده شود. گوگل پلی برای اپلیکیشن‌ها رویکردهای سئویی ارائه می‌دهد.

هزینه تبلیغات به ازای نصب پرداخت می‌شود و برای دیده شدن نیاز به پرداخت هزینه نیست.

مزایای تبلیغ در گوگل پلی

  • آمار دقیق نصب را لحظه‌ای ببینید.
  • به سرعت دیده و نصب شوید.
  • هدفمند تبلیغات کنید.
  • با هزینه‌ای مناسب تبلیغات کنید.

بهینه‌سازی اپلیکیشن در اپ مارکت‌ها (ASO)

افزایش نصب اپلیکیشن - بهینه‌سازی اپلیکیشن در اپ مارکت‌ها (ASO)

 

ASO به معنای بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن در اپ مارکت‌ها است. این استراتژی برای انواع مارکت‌های اپلیکیشن است. برای سیستم عامل‌  IOS اپ استور و برای سیستم عامل اندروید کافه‌بازار و Google Play موجود است.

این روش از کارهایی است که به افزایش نصب اپلیکیشن منجر می‌شود. با توجه به اینکه دیگر امکان فعالیت اپلیکیشن‎‌های فارسی در گوگل پلی و اپ‌استور مشکل شده است؛ لازم است به بهینه‌سازی در اپ مارکت‌های فارسی بپردازیم.

این فرآیند منجر به افزایش بازدید از اپلیکیشن شما می‌شود و در نهایت نصب آن را در پیش دارد. همان چیزی که هر دارنده اپلیکیشنی به دنبال آن است. با استفاده از این روش می‌توانید رتبه‌ای بالاتر در نتایج جستجوی بازارهای اپلیکیشن را داشته باشید و بیشتر دیده شوید. برای انجام بهینه‌سازی اپلیکیشن و یافتن کلمه کلیدی از ابزارهایی چون keywordtracker.io و wordtracker.com و ASOdesk.com می‌توان استفاده کرد.

هر کدام از این ابزارها کاربردهای خاصی دارند. مثلا با استفاده از ASOdesk می‌توان از کلمات کلیدی مربوط به حوزه فعالیت اپلیکیشن خود با خبر شوید و در معرفی اپ خود از آنها بهره‌مند شوید.

این استراتژی بر اساس کلمه کلیدی و آیتم‌های دیگر کار می‌کند و اپلیکیشن‌ها را برای دیده شدن توسط کاربر براساس کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌کند.

در ادامه مطلب به نکاتی پرداخته می‌شود که با رعایت آنها شانس بیشتری برای بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن خواهید داشت.

 از اینجا بخوانید : نوآوری‌های جدید برای توسعه برنامه تجاری خود با تبلیغات

نکاتی مهم برای قرار دادن اپلیکیشن‌ در اپ مارکت‌ها

برای اینکه اپلیکیشن شما در معرض دید کاربران قرار گیرد و آنها اقدام به نصب کنند، باید تلاش‌های بسیاری انجام داد. در مراحل بعدی نکاتی مربوط به توضیحات و آیکون و… گفته می‌شود تا منجر به افزایش نصب اپلیکیشن شود.

نام اپلیکیشن

افزایش نصب اپلیکیشن - نام اپلیکیشن

تلاش برای دیده شدن اپلیکیشن از انتخاب نام که اولین قدم است شروع می‌شود در واقع نام از مهمترین آیتم‌ها برای دیده شدن و افزایش نصب اپلیکیشن است. به دلیل اینکه کاربران اولین چیزی را که در مواجهه با اپلیکیشن می‌بینند، همین اسم است.
اسمی را انتخاب کنید که به نوعی با حوزه فعالیت اپلیکیشن شما ارتباط داشته باشد. از مهم‌ترین موارد این است که باید این نام به اندازه‌ای ساده و در عین حال جذاب باشد که با یک بار شنیدن در ذهن هر کسی بماند.

در کافه بازار عناوین را به دو صورت انگلیسی و فارسی می‌توانید سرچ کنید. در این اپلیکیشن مارکت باید اسمی که انتخاب می‌شود کمتر از ۱۰۰ کاراکتر باشد. اما به این نکته توجه داشته باشید که بیش از ۱۶ کاراکتر در اکثر دستگاه‌ها به طور کامل دیده نمی‌شود. به همین خاطر است که انتخاب نامی کوتاه را پیشنهاد می‌کنیم.

توضیحات اپلیکیشن

افزایش نصب اپلیکیشن - توضیحات اپلیکیشن

برای معرفی اپلیکیشن خود باید به ویژگی‌هایی اشاره کرد که نوعی مزیت رقابتی برای آن اپلیکیشن محسوب می‌شود و دلیلی برای تمایز آن با سایر اپلیکیشن‌های مشابه است. در نوشتن توضیحات اپلیکیشن باید به این نکته دقت کنید که توضیحاتتان به گونه‌ای باشد که مخاطب را برای نصب و استفاده سریع قانع کنید. این کار افزایش نصب اپلیکیشن را به همراه دارد.

در واقع کار شما با نصب کاربر تمام نمی‌شود. استفاده از آن نیز بسیار مهم است. قبل از نوشتن توضیحات خودتان را به جای مخاطب بگذارید و ببینید شما به عنوان یک کاربر با خواندن این توضیحات به نصب ترغیب می‌شوید یا نه؟

قطعا شما برای برطرف کردن یک نیاز اصلی این اپلیکیشن را طراحی و به بازار روانه کرده‌اید. در توضیحات و معرفی اپلیکیشن خود به این نیاز مستقیما اشاره کنید. در نوشتن توضیحات دقت کنید که دو خط اول بیشتر خوانده می‌شود. بنابراین کاربردی که بر آن تاکید دارید را در ابتدای توضیحاتتان بنویسید.

فراموش نکنید که با انجام هر آپدیت برای اپلیکیشن خود توضیحاتتان را مطابق آن به‌روز کنید تا افزایش نصب اپلیکیشن میسر شود.

ابن را بدانید که برای توضیح و آموزش هر چیزی در صفحات وب استفاده از اسکرین شات همان مرحله‌ای که در حال توضیح آن هستید، بسیار کارا است. در توضیحات اپلیکیشن نیز این کار را فراموش نکنید. این کار از این نظر که به کاربر حس بودن در فضای اپ را می‌دهد، بسیار خوشایند است. البته در گذاشتن اسکرین شات‌ها از نظر تعداد محدودیت دارید.

قرار دادن ویدئو نیز برای معرفی اپلیکیشن و فضای آن بسیار موثر است. به خصوص در اپلیکیشن‌های بازی ویدئویی کوتاه بخشی از بازی بسیار رایج است.

در گوگل پلی برای توضیح اپلیکیشن تنها از ۴۰۰۰ کاراکتر می‌توانید استفاده کنید. بنابراین از این ۴۰۰۰ کاراکتر نهایت استفاده را نمایید و توضیحاتی کوتاه و در عین حال جذاب را به کار ببرید. در کافه بازار نیز مثل گوگل پلی برای توضیحات می‌توانید از ۴۰۰۰ کاراکتر استفاده کنید. در کافه بازار این امکان وجود دارد که توضیحات را به دو زبان انگلیسی و فارسی بنویسید. نوشتن توضیحات فارسی ضروری است و برای نوشتن توضیحات انگلیسی الزامی وجود ندارد.

در این اپلیکیشن مارکت نوشتن کلید واژه ممکن نیست و اساس پیدا شدن و دیده شدن اپلیکیشن‌ها جستجوی کاربران است. به این دلیل می‌توانید برای بیشتر دیده شدن در کافه بازار کار دیگری انجام دهید. شما می‌توانید کلماتی را که برای جستجوی اپلیکیشن‌های رقبای شما کاربرد و استفاده بیشتری دارند را بیابید و از آنها در توضیحات خود استفاده کنید.

شناخت مخاطب هدف

از قدم‌های مهم برای انجام تبلیغات و افزایش نصب اپلیکیشن این است که شناخت درستی از مخاطبان خود داشته باشید. اینکه بدانید برای چه کسانی با چه ویژگی‌هایی تبلیغات انجام می‌دهید، راهنمای دقیقی برای انجام تبلیغات درست است. باید مخاطبان را از منظرهای مختلف از جمله سن، طبقه اجتماعی، موقعیت جغرافیایی و بسیاری آیتم‌های دیگر به خوبی بشناسید.

طراحی آیکون اپلیکیشن

افزایش نصب اپلیکیشن - طراحی آیکون اپلیکیشن

همان‌طور که می‌دانید ویژگی‌های بصری در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد. در جذاب کردن آیکون اپلیکشن خود تلاش زیادی کنید که از هر نظر زیبا و مرتبط با حوزه فعالیتتان باشد.

در اپلیکیشن مارکت‌ها قوانینی برای آیکون وجود دارد حتما آنها را مطالعه کنید. برای مثال آیکون‌ها در iOS باید حداقل سایز ۱۰۲۴*۱۰۲۴ پیکسل را داشته باشند. یا اینکه سایز آیکون اپلیکیشن‌های اندروید در کافه بازار و گوگل پلی باید ۵۱۲*۵۱۲ پیکسل باشد.
در طراحی اپلیکیشن از به کار بردن لغت و عبارات زیاد خودداری کنید.

این کار دو مشکل را به وجود می‌آورد:

  1. کاربر را گیج می‌کند.
  2. به دلیل کوچک بودن آیکون، کلمات در هم می‌شوند و به وضوح قابل خواندن نیستند.

به طور کلی آیکون باید به گونه‌ای باشد که هدف را به خوبی به مخاطب منتقل کند. قبل از طراحی آیکون نگاهی به اپلیکیشن‌های رقیب حتی اپ‌های خارجی بیندازید. این کار شما را با بهترین‌های حوزه خودتان آشنا می‌کند و به شما ایده‌هایی بدیع می‌دهد. با دقت در طراحی آیکون شاهد افزایش نصب اپلیکیشن خود باشید.

تبلیغ اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی

افزایش نصب اپلیکیشن - تبلیغ اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی از بهترین کانال‌ها برای تبلیغ هر چیزی از جمله اپلیکیشن‌ها هستند. در هر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید اپ خود را تبلیغ و افراد را از ویژگی‌های منحصر به فرد آن مطلع کنید. با این کار شاهد افزایش نصب اپلیکیشن خود باشید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی این مزیت را دارد که در آنها می‌توانید مخاطب خود را انتخاب کنید و اختصاصا برای آنها تبلیغات کنید.

این را بدانید هر اپی که طراحی می‌کنید ممکن است مشابه بسیاری داشته باشد. شما قطعا باید مزیتی داشته باشید که بین آن همه شما را انتخاب کنند. وقتی که آن مزیت را انتخاب کردید در هر تبلیغی روی آن ویژگی مانور دهید تا در ذهن مخاطبیان خاص شوید. شبکه‌های اجتماعی این قابلیت را دارند که توضیح کامل و جامعی از اپ خود در آنها ارائه دهید.

در ایران از شبکه‌های اجتماعی محبوب، می‌توان به اینستاگرام اشاره کرد. تبلیغات در این شبکه اجتماعی را فراموش نکنید. اما این نکته فراموش نشود که همه چیز بستگی به مخاطبان شما دارد. ممکن است مخاطبان شما افرادی باشند که شبکه اجتماعی لینکدین برایشان محبوب است و تبلیغ برای آنها در لینکدین تاثیر بیشتری دارند. پس بعد از شناخت کامل مخاطبان اقدام به تبلیغات کنید.

روش‌های معرفی یک اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی

شما به چهار روش می‌توانید در شبکه‌‎های اجتماعی اپلیکیشن خود را معرفی و افزایش نصب اپلیکیشن را داشته باشید.

۱. برای اپ خود یک صفحه در هر شبکه اجتماعی که لازم می‌دانید بسازید و در آن با استفاده از عکس و ویدئو و اقدامات متنوع دیگر فعالیت کنید. برای مثال می‌توانید لینک دانلود را در آنجا بگذارید تا کاربران بعد از مشاهده تبلیغ مستقیما اقدام به دانلود کنند.

۲. از طریق صفحات دیگر که ترجیحا مرتبط با حوزه فعالیت شما هستند تبلیغات کنید.

۳. از طریق ایفلوئنسرها مخاطبان را از اپلیکیشن خود باخبر کنید. به نحوی که به دانلود و نصب و استفاده از آن ترغیب شوند.

۴. برخی از شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام این امکان را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند تا به صورت مستقیم در این شبکه‌ها به تبلیغات بپردازند، می‌توان با این سرویس‌ها اپلیکیشن خود را به مخاطبان معرفی کنید. برای اطلاع بیشتر از این سرویس‌ها با ما تماس بگیرید.

تبلیغ اپلیکیشن در شبکه‌های اجتماعی راهی برای افزایش نصب اپلیکیشن

با انجام روش‌های گفته شده و اقدامات کارآمد دیگر، اپلیکیشن خود را بیشتر از همیشه در معرض دید قرار دهید تا بلافاصله به نصب و استفاده منجر شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
Search