درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۱۰ کاری که می‌توانید برای افزایش فروش سایت خود انجام دهید

10 کاری که می‌توانید برای افزایش فروش سایت خود انجام دهید
فهرست مطالب

در جهانی که همه چیز به سرعت تغییر می‌کند، همه دوست دارند با سرعت زیاد به نتیجه برسند. دوست داریم غذایمان زودتر آماده شود، زودتر با سایرین آشنا شویم و اگر زمان بارگذاری یک سایت بیش‌تر از ۵ ثانیه طول بکشد، خسته می‌شویم. همین موضوع را می‌توان به کسانی که به دنبال فروش محصول در سایت خودشان هستند هم تعمیم دهیم یعنی آن که همه به سرعت هر چه تمام به دنبال افزایش فروش سایت خود هستند. اما همانطور که از قدیم گفته‌اند «گویند سنگ لعل شود در مقام صبر؛ آری شود ولیکن به خون جگر شود .»

برای مشاوره رایگان در رابطه با تولید محتوای سایت خود با دپارتمان نوین مارکتینگ تماس بگیرید.

خوشبختانه چند راه برای بهینه سازی وب سایت وجود دارد که به افزایش فروش سایت کمک می‌کند. تجربه‌ کاری ما در بهینه‌سازی با گذر زمان، منجر به یافتن روش‌هایی برای بهینه سازی نرخ تبدیل و تست A/B شده است، و البته تعدادی از تاکتیک‌های افزایش نرخ تبدیل را به دست آورده‌ایم. ما دریافته‌ایم که اکثر روش‌های بازاریابی دیجیتال برای نتیجه‌دهی به زمان نیاز دارند. با این حال می‌توانید این ۱۰ ترفند را در سایت خود پیاده‌سازی کرده و بررسی کنید که آیا برای شما جواب می‌دهند یا نه.

۱. صفحه‌ نخست ساده

شاید این مورد برای برخی از شما غافل‌گیر کننده باشد، زیرا بسیاری از کاربران دوست دارند تعداد زیادی از محصولات را در صفحه‌ی نخست سایت خود به بازدید کنندگان معرفی کنند تا به آن‌ها قدرت انتخاب بیشتری بدهند. وبسایت Entrepreneur اما توصیه می‌کند که هرچه تعداد محصولات پیشنهادی در صفحه‌ي نخست سایت کمتر اما در عین حال میزان توضیحات و بررسی‌های مربوط به آن بیشتر باشد، با افزایش فروش سایت مواجه می‌شوید. علت این موضوع هم به این دلیل است که اجازه‌ تمرکز بر یک یا دو محصول و پاسخگویی به سؤالات بازدیدکنندگان را می‌دهید.

یک مثال عالی برای صفحه‌ نخست تأثیرگذار، وبسایت الکترونیک آرتز (EA) است. می‌دانید که این شرکت هزاران عنوان بازی را تولید می‌کند، با این حال معمولاً فقط چند نسخه جدید بازی‌های تولیدی آن‌ها در صفحه‌ نخست سایت مشاهده می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که آن‌ها فقط چند دکمه‌ اقدام  به عمل (CTA) را در صفحه‌ نخست خود قرار داده‌اند.

افزایش فروش سایت - صفحه‌ نخست ساده 

۲. افزودن ویدئو به صفحات تبدیل

وبسایت Mashable ادعا کرده است که افزودن ویدئو به برخی از صفحات فرود برتر، می‌تواند میانگین نرخ تبدیل را تا ۸۶ درصد افزایش دهد.

سرعت پردازش تصاویر در مغز ما ۶۰ هزار برابر بیشتر از متن است

این موضوع به این معنی است که جذب اطلاعات تصویری توسط کاربران در سایت شما بسیار بیشتر از اطلاعات متنی است. آموختن اطلاعات مربوط به خدمات یا محصولات شما از طریق ویدئو بسیار تأثیرگذارتر از متن است. مثالی عالی از افزودن ویدئو به صفحه‌ نخست، سایت Ditto Residental است. صفحه‌ نخست آن‌ها نه تنها بسیار تأثیرگذار است بلکه ویدئوی بزرگ و با کیفیت آن‌ها توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

افزایش فروش سایت - افزودن ویدئو به صفحات تبدیل

۳. دریافت ایمیل از کاربران

بازاریابی ایمیلی هنوز هم راهکاری کاربردی برای بازاریابی دیجیتال و یکی از بهترین روش‌های افزایش نرخ بازگشت سرمایه و افزایش فروش سایت در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی است.

مقاله سه روش برای شرح بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

با این حال بدون داشتن نشانی ایمیل کاربران نمی‌توانید ایمیل مارکتینگ انجام دهید، درست است؟ با ساخت روش‌هایی برای ثبت نشانی ایمیل بازدید کنندگان، فرصتی برای دعوت آن‌ها به بازگشت به وبسایت شما از طریق کمپین بازاریابی ایمیلی خلق خواهید کرد.

وبسایت فوربس معتقد است که بهترین روش برای ترغیب کاربران به ثبت نشانی ایمیل، پیشنهاد چیزی با ارزش، نظیر دانلود فایلی که برای شرکت شما هزینه بر نبوده، به آن‌ها است. آن‌ها امکان نقد سایت را در عوض دریافت برخی از اطلاعات، از جمله نشانی ایمیل، نام و نام خانودگی را پیشنهاد می‌دهند.

 از اینجا بخوانید : چرا معیارهای بازاریابی، کلیدی برای دستیابی بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا است

افزایش فروش سایت - دریافت ایمیل از کاربران

 

۴. اعتماد سازی با انتشار نظرات

همین حالا هم بسیاری از شرکت‌ها اهمیت اثبات عمومی محصولات را درک کرده‌اند، اما اگر در حال حاضر راهی برای افزایش اعتماد مشتریان به وبسایت خود ندارید، نتایج حاصل از این موضوع را از دست داده‌اید. مواردی نظیر نظرات تأییدی سایر مشتریان، تصاویری از محصولات و پژوهش‌های موردی درباره‌ محصولات یا خدمات شما می‌تواند به متقاعد کردن بازدید کنندگان کمک کند.

همچنین وبسایت Marketingdonut نیز پیشنهاد می‌کند که تا حد ممکن موارد تأییدی درباره‌ی شهرت آنلاین خود را در سایت منتشر کنید، خصوصاً اگر با مشتریان برخورد رو در رو ندارید یا برخورد شما محدود است. برای درک بهتر چگونگی قرار دادن نظرات تأییدی کاربران می‌تواند این لیست را در سایت Westmount Sings مشاهده کنید.

افزایش فروش سایت - اعتماد سازی با انتشار نظرات 

 

۵. تولید محتوا با موضوعات کلیدی بازار هدف

تولید محتوای با کیفیت راهی فوق العاده برای افزایش ترافیک و نرخ تبدیل برای وبسایت است، اما باید برای هدف قرار دادن موضوعات مختلف وقت صرف کنید. نوشتن محتوایی خاص برای موضوعات مهم بازار به شما در یافتن مشتریان مختلف کمک کرده و فرصت پیشرفت در صنعت کاری شما را ایجاد می‌کند. راهکاری برد-برد! به عنوان مثال، سایت IBM را ببینید، سایتی که در آن، صفحه فرودی کامل برای صنایع مختلف ارائه شده است.

افزایش فروش سایت - تولید محتوا با موضوعات کلیدی بازار هدف

 

۶. بیش فروشی کنید

هر چند وقت یکبار برایتان پیش می‌آید که فروشنده‌ای قصد بیش فروشی به شما داشته باشد؟ اگر مدیر فروش، از فروشنده‌ها بخواهد، پاسخ شما ۱۰۰ درصد اوقات مثبت خواهد بود. اگر کسی می‌تواند در کسب و کار خودش بیش فروشی کند، پس دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید در کسب و کار آنلاین خود بیش فروشی نکنید. وبسایت Shopify معتقد است که بیش فروشی ۲۰ برابر در افزایش فروش سایت در کسب و کارهای آنلاین اثرگذار است، اگر چه مشاهدات ما آمار بیش‌تری را نیز نشان می‌دهد.

شرکت Dollar Shave Club کاری عالی در صفحه‌ی فروش تیغ‌هایش انجام داده است، آن‌ها با شعار هر تیغ یک دلار شما را وارد سایت خود می‌کنند و پس از آن محصولاتی با قابلیت‌های ویژه و قیمت‌های بالاتر پیشنهاد می‌دهند.

افزایش فروش سایت - بیش فروشی کنید

 

۷. تشریح ارزش پیشنهاد موجود در صفحه‌ فرود

بیان ارزش پیشنهاد به سادگی و ارائه‌ یک یا دو جمله که ارزش محصولات یا خدمات شما را بیان می‌کند، نشان داده می‌شود. وبسایت Conversionxl پیشنهاد می‌دهد که هر بیان ارزش پیشنهاد خوبی بایستی موارد زیر را در خود داشته باشد:

  • بایستی چگونگی حل شدن مشکل خریدار توسط محصول را بیان کند.
  • بایستی برتری‌های ویژه‌ محصول فروخته شده را تشریح کند.
  • بایستی علت خرید از شما، به جای سایر رقبا را توضیح دهد.

این مثال را در سایت Trello بررسی کنید تا به طور دقیق با این مورد آشنا شوید.

افزایش فروش سایت - تشریح ارزش پیشنهاد موجود در صفحه‌ فرود

۸. بخش گفتگوی زنده

ابزارهای گفتگوی زنده راهی خارق‌العاده برای فروش آنلاین هستند، اما از آن‌ها می‌توان برای پاسخگویی به سؤالات بازدید کنندگان سایت نیز استفاده کرد. همچنین از این ابزارها می‌توان به عنوان روشی برای برقراری ارتباط استفاده کرد، زیرا قادر به پاسخگویی سریع هستند. تقریباً همه‌ انواع سایت‌های تجاری می‌توانند از این ابزارها بهره ببرند، حتی کسب و کارهایی که از طریق سایتشان فروشی ندارند. برای دوبرابر کردن بازده کار و افزایش فروش سایت ، می‌توانید از ابزار گفتگوی زنده برای جمع‌آوری نشانی ایمیل استفاده کنید.

مثالی عالی از به کارگیری گفتگوی زنده سایت SnapEngage است. سایت که در آن نه تنها از گفتگوی مستقیم در آن استفاده شده است بلکه امکان ارسال پیام در ابزار گفتگوی زنده هنگام ورود به هر صفحه‌ یافت نشده (۴۰۴) وجود دارد.

افزایش فروش سایت - بخش گفتگوی زنده 

۹. پاسخ به انتقادات

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فروش سایت و کیفیت، پاسخگویی به سؤالات و انتقاداتی است که در هیچ یک از بخش‌های محتوایی شما به صورت مستقیم پاسخ داده نشده است. همانطوری که Harvard Business Review نیز توصیه می‌کند، تمرکز بر همراهی با مشتریان و نه رقبا اهمیت بالایی دارد.

برای بررسی سایت خود وقت بگذارید و با استفاده از داده‌های موجود، فهرستی از مواردی که موجب تردید بازدیدکنندگان می‌شود را تهیه کنید. سایت خود را در این مرحله به خوبی ارزیابی کنید و این‌گونه فکر نکنید که هر بازدید کننده‌ای به راحتی پاسخ خود را پیدا می‌کند. بایستی از دسترسی آسان به همه چیز مطمئن شوید. وقتی که این کار را انجام دادید، راهکاری برای مشکلات مشاهده شده ارائه کنید. این کار نه تنها نرخ تبدیل سایت شما را افزایش می‌دهد بلکه سایت شما را کاربرپسند‌تر می‌کند.

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، پاسخ به سؤالات متداول کاربران است، کاری مشابه این صفحه در سایت ConvertKit.

۱۰. آزمون A/B

در کنار تمامی مواردی که برای افزایش فروش در بخش‌های قبلی پیشنهاد شده است، مورد مهم باقی‌مانده به کارگیری A/B تست برای همه‌ این تغییرات است. هر کسب و کاری منحصر به‌فرد است، و این به معنی منحصر به‌فرد بودن مشتریان است. در نتیجه کار خاصی که روی یک کسب و کار جواب می‌دهد ممکن است روی سایرین جواب ندهد. برای حصول اطمینان از دستیابی به بهترین کارایی تغییرات در سایت، استفاده از آزمون A/B حیاتی است. در ادامه برخی از آزمون‌هایی که می‌توانید برای افزایش فروش سایت خود اجرا کنید آورده شده است:

  • تغییر متن دکمه‌های اقدام برای عمل راهی قدیمی اما ساده برای اجرا است. اگر این تغییر ساده موجب افزایش دو تا سه درصدی نرخ تبدیل شده متعجب نشوید.
  • عنوان‌های مختلف را در یکی از پر ترافیک‌ترین صفحات فرود امتحان کنید. من به شخصه دیده‌ام که با تغییر در عنوان یک صفحه‌ی فرود، نرخ تبدیل آن از یک درصد به ۴.۵ درصد رسیده است.
  • اگر تصاویری قدیمی در سایت خود دارید، آن‌ها را با تصاویر جدید از محصولات یا کارمندان خود جایگزین کنید.
  • در صفحه‌ی ارتباط با ما از تعداد کمتری از بخش‌ها استفاده کنید. این کار به طور کلی نتایج مثبتی می‌دهد.

در اینجا دو مدل مختلف از صفحات نخستی که من آزمایش کرده‌ام آورده شده و نتایج آن‌ها مقایسه شده است:

افزایش فروش سایت - A/B  تست

افزایش فروش سایت -آزمون A/B

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
صفر تا صد نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات آن
|
آشنایی با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و اطلاع از جزئیات آن از ضروریات در حوزه دیجیتال مارکتینگ...
آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن
|
تقویم تولید محتوا به زبان ساده جدولی است شامل برنامه‌ریزی روزانه برای تولید‌کنندگان محتوا و ساماندهی پروژه‌های...
6 مرحله چرخه عمر محتوا
|
هر محتوا بسان محصولی است که به مخاطب عرضه می‌شود. با این رویکرد می‌توان برای محتوا نیز...
دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست
|
شوک محتوایی روشی بود که ما به یک باره محتوای بیشتر را برای سایت فراهم می‌آوردیم. مارک...
Search