درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

۷ راهکار برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه‌ ادوردز

7 راهکار برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه‌ ادوردز
فهرست مطالب

هر کسب و کاری نیاز به نمایش مناسب در نتایج جستجو دارد. اما بسیاری از افراد در این راه موفق نمی‌شوند. و منجر به هدر رفتن بودجه‌ ادوردز خود می‌شوند.از آنجا که ارزش حضور سایت در صفحه‌ی اول نتایج جستجو واضح است، نبرد برای به دست آوردن رتبه‌ اول برای صفحه‌ی نخست، صفحات فرود و صفحات کلیدی سایت‌ها بسیار شدید است.

برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل می‌توانید با دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ تماس حاصل فرمایید . ما به شما رایگان مشاوره می‌دهیم.

نتایج پولی یا ارگانیک؟

رقابت بی‌وقفه در حال شدیدتر شدن است و دستیابی به صفحه‌ نمایش مشتریان بسیار سخت‌تر از گذشته شده است.

خبرهای بد دیگری نیز وجود دارند: دستیابی به رتبه‌ اول در نتایج جستجوی ارگانیک، نیاز به مالکیت سایتی دارد که بیشترین اعتبار را در زمینه‌ی کاری خود داشته باشد. رسیدن به این نقطه نیاز به سال‌ها تولید محتوای درجه یک و بهینه‌سازی خارق‌العاده‌ سایت دارد.

اینجا است که من توجه شما را به تبلیغات پولی و درک درست مهم‌ترین ویژگی آن جلب می‌کنم: کاربران تبلیغات را در بالاترین بخش صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (بالاتر از نتایج ارگانیک) مشاهده می‌کنند.

برای چنین جستجوهایی، بهترین مطلب وبلاگی، کتاب الکترونیک، پژوهش، ویدئو، اینفوگراف و  قوی ترین صفحه‌ محصولات  نیز پایین‌تر از فهرست تبلیغاتی ادوردز قرار می‌گیرد.

 از اینجا بخوانید : مزایا و معایب هر استراتژی قیمت گذاری اتوماتیک در گوگل

تبلیغات کلیکی بالاترین بخش صفحات نتایج را تشکیل می‌دهند

حالا به خبرهای خوب می‌پردازم…

شما می‌توانید با پرداخت پول، لینک خود را در این بخش قرار دهید. اما اجازه ندهید که تبلیغات کلیکی شما را گول بزند. توجیه مصرف مداوم پول برای قرار گرفتن در این نتایج نیز کار آسانی نیست.

شما باید این کار به بهترین نحو ممکن انجام دهید. شما بایستی درآمدی بیشتر از میزان هزینه شده به دست آورید.

بیایید به ۷ راهکار برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه‌ ادوردز بپردازیم. به این ترتیب شما خواهید توانست که بهترین استفاده‌ ممکن را از این شبکه‌ تبلیغاتی ببرید.

۷ راهکار برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه‌ ادوردز

۱. کلیک تقلبی

اگر مراقب نباشید، کلیک تقلبی می‌تواند باعث هدر رفتن بودجه‌ ادوردز شما شود. سال گذشته شرکت CNBC در این زمینه به کاربران هشدار داد:

  • در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۰ درصد از هزینه‌ انجام شده برای تبلیغات کلیکی با کلیک تقلبی از بین رفته است.
  • در سال ۲۰۱۷ کلیک تقلبی بیش از ۱۶.۴ میلیارد دلار به نام‌های تجاری مختلف در جهان خسارت وارد کرده است.

موتورهای جستجو به شما می‌گویند که هر آنچه در توان دارند را برای مقابله با کلیک تقلبی و ترافیک اشتباه انجام می‌دهند؛ اما شما نباید به حرف آن‌ها اکتفا کنید.

راهکار مناسب برای حفاظت از بودجه، واکنش فعالانه به کلیک تقلبی با استفاده از ابزارهایی مثل ClickCease است که برای مقابله با کلیک تقلبی طراحی شده است.

خریداران ادوردز می‌توانند با استفاده از لاگ‌های فعالیت، نشانی‌های آی‌پی، سایت‌های ارجاع‌دهنده و نواحی جغرافیایی که کلیک‌های تقلبی از آن‌ها نشأت می‌گیرند را شناسایی کرده و با آن‌ها مقابله کنند.

هدر رفتن بودجه ادوردز - کلیک تقلبی

همچنین می‌توانید با ایجاد محدودیت و مدیریت محل‌های تبلیغاتی، میزان کلیک‌های تقلبی در شبکه‌ نمایش را کاهش دهید.

۲. تمرکز بر نیت خریدار برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه‌ ادوردز

همه‌ جستجو‌ها یکسان نیستند. با افزایش سالانه‌ تبلیغات کلیکی، دیجیتال مارکترها دیگر از پس درک صحیح نیت جستجو کننده‌های یک کلمه‌ی کلیدی خاص و نشانه‌های آن بر نمی‌آیند.

هدر رفتن بودجه‌ ادوردز - تمرکز بر نیت خریدار برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه‌ ادوردزنادیده گرفتن نشانه‌های مربوطه می‌تواند به کاهش کارایی شما منجر شود. راه‌هایی که مشتریان با نام تجاری شما در سطوح مختلف فرآیند تعامل می‌کنند را به درستی بفهمید و از آن‌ها برای همخوانی کمپین تبلیغاتی خود استفاده کرده و مرتبط‌ترین پیشنهادات با نیت مشتریان را در هر مرحله از فرآیند فروش به آن‌ها ارائه کنید.

۳. سرمایه‌گذاری روی کلمات کلیدی نام تجاری

آیا عدم سرمایه‌گذاری بر عبارات مرتبط با نام تجاری یا محصول شما هوشمندانه است؟ بسیاری از افراد ممکن است بگویند: «بله، ما خودمان برای آن موارد رتبه‌ خوبی به دست آورده‌ایم.»

این موضوع را در نظر داشته باشید: اگر خودتان تبلیغاتی که هنگام جستجوی نام محصول شما نمایش داده می‌شود را کنترل نکنید، رقبای شما این کار را خواهند کرد. این مورد خطرناک است.

جو پوتنیم، کارشناس شرکت iSpionage می‌گوید: «نخستین دلیل برای سرمایه گذاری بر نام تجاری خودتان، حصول اطمینان از این موضوع است که رقبای شما رتبه‌ بهتری در صفحه‌ نتایج ارگانیک مربوطه به دست نخواهند آورد و کلیک‌های ارزشمند شما را مال خود نخواهند کرد.» (نکته: سرویس ارائه شده توسط این شرکت، به این گونه است که زمانی که رقبای شما روی نام تجاری شما سرمایه‌گذاری کنند، هشدار می‌دهد.)

نکته دیگری که باید بدانید این است که کلیک‌های نام تجاری بسیار ارزان هستند. شما می‌توانید امتیاز کیفی بسیار بالایی برای عبارات مرتبط با نام تجاری خود داشته باشید، موردی که باعث کاهش هزینه‌های لازم برای تبلیغات کلیکی شما می‌شود.

میانگین تبلیغات کلیکی شما باید کسری از هزینه‌ای باشد که برای سایر کلمات کلیدی می‌دهید که عملکرد خوبی دارند.

مقاله ۵ مورد از بزرگترین اشتباهات در تبلیغات گوگل ادز را برای آگاهی بیشتر بخوانید.

۴. مراقب تطابق کلی باشید

تفاوت بیان تطابق کلی و تطابق دقیق را بیاموزید.

با استفاده از تطابق کلی (که حالت پیش‌فرض تبلیغات خریداری شده در ادوردز نیز هست)، تبلیغات شما برای جستجوهایی نمایش داده می‌شوند که به طور کلی با کلمات کلیدی شما مرتبط هستند، نه دقیقاً برای کلمات کلیدی شما.

تطابق کلی راهی است که باید برای دسترسی به طیفی وسیع‌تر از مخاطبان استفاده کنید. حساب کردن بر تطابق کلی، میزان هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

هدر رفتن بودجه‌ ادوردز - مراقب تطابق کلی باشیددر این حالت تبلیغات شما برای کاربران بیشتری به نمایش در می‌آید که کمتر مورد توجه شما هستند. در نهایت، شما هزینه‌ بیشتری را برای کلیک کسانی پرداخت می‌کنید که همخوانی چندانی با پیشنهادات ارائه شده توسط شما ندارند.

برای مثال، شما ممکن است که برای استفاده از کلمه‌ کلیدی مشهوری مثل «گیتار» وسوسه شوید، زیرا این کلمه‌ کلیدی طیف وسیعی از جستجوها را پوشش می‌دهد. ممکن است با این تبلیغات کلیک‌های زیادی را به دست آورید اما این کلیک‌ها بسیار دورتر از آن چیزی است که شما می‌خواهید، مثلاً کسی که عبارت «آموزش رایگان گیتار زدن» را جستجو می‌کند، گزینه‌ای مناسب برای فروش نیست.

بررسی چگونگی اثرگذاری نیت جستجوکنندگان و انتخاب نوع تطابق می‌تواند بر هزینه مصرف شده‌ شما کار سختی نیست.

۵. استفاده از کلمات کلیدی منفی

انتخاب آنچه نباید هدف قرار داده شود نیز راهکار کلیدی دیگری برای کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از هدر رفتن بودجه ادوردز است.

استفاده از کلمات کلیدی منفی در ادوردز به شما کمک می‌کند که ترافیک ناخواسته را به حداقل برسانید و هزینه برای آن‌ها را قطع کنید. با استفاده از کلمات کلیدی منفی، شما به گوگل کلماتی خاص را معرفی می‌کنید که اگر در جستجوی کاربران مشاهده شد، تبلیغات شما را به نمایش در نیاورد.

کلمات کلیدی منفی یکی از مواردی هستند که اکثر افراد از آن‌ها در تبلیغات خود غافل می‌شوند.

به دنبال عبارات جستجو شده‌ی مرتبط با کلمات کلیدی خود بگردید که جستجو کنندگان از آن‌ها برای خرید محصولات، خدمات یا محتوای متفاوتی استفاده می‌کنند.

برای مثال، اگر شما کیک تولد می‌فروشید، بایستی استفاده از کلمات کلیدی منفی نظیر «ایده‌ای برای کیک تولد» یا «دستور پخت کیک تولد» را در نظر بگیرید. کلماتی کلیدی که کاربران از آن‌ها برای آموزش و یا ایده‌یابی استفاده می‌کنند،  اما قصد خرید ندارند، منفی محسوب می‌شوند و باعث هدر رفتن بودجه‌ ادوردز شما می‌شود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط ClickCease، «مجانی»، «ارزان» و «فروش عمده» اولین مواردی است که باید در فهرست کلمات کلیدی منفی خود قرار دهید (مگر اینکه محصول شما یکی از موارد مذکور باشد).

 از اینجا بخوانید : ۶ نکته برای نوشتن تبلیغات در مقیاس بزرگ

۶. اهداف پایین‌تر

عنوان این قسمت عجیب به نظر می‌رسد، نه؟ اهداف پایین‌تر؟ مهم نیست به دنبال آموختن جستجوی ارگانیک یا پولی باشید، آنچه به شما آموخته می‌شود، راهکارهایی برای دستیابی به بهترین رتبه ممکن در نتایج جستجو است.

با استفاده از ادوردز، شما پول می‌دهید تا شماره‌یک باشید. حالا شماره یک نبودن را هم در نظر بگیرید!

این ترفند توسط وبسایت Oribi پیشنهاد شده است، آسی دایان، وبلاگ نویس آن‌ها در رابطه با هدر رفتن بودجه‌ ادوردز گفته است: «قرارگیری در رتبه‌ نخست، حتی اگر امتیاز کیفی شما خیلی بالا هم باشد، نیاز به هزینه‌ای بالاتر از قرارگیری در رتبه‌ دوم یا سوم دارد. این موضوع در بسیاری از موارد هزینه‌ پرداختی شما را به شدت افزایش می‌دهد و کار به جایی می‌رسد که دیگر تبلیغات مقرون به صرفه نیست.»

دایان اشاره می‌کند که اگر بر میانگین جایگاه کمتر از یک تمرکز کنید، تبلیغات شما همچنان به خوبی دیده می‌شوند و با حجم بالایی کلیک خواهند خورد، اما میزان هزینه‌ پرداختی شما کاهش می‌یابد.

۷. تحلیل نتایج

یک اشتباه بزرگ در تبلیغات کلیکی و یک راه مطمئن برای هدر رفتن بودجه‌ ادوردز، عدم پایش دقیق نتایج است. لطفاً به یاد داشته باشید که کلیک مساوی با نتیجه نیست، بلکه تبدیل مساوی با نتیجه است.ادوردز را به کمک وادار کنید. واضح است که استفاده از برنامه‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز میانبری برای نمایش سایت در بالای صفحه‌ نتایج است که می‌تواند رشد نام تجاری شما را افزایش دهد.

با این حال، سرمایه‌گذاری شما در تبلیغات کلیکی دوام نخواهد آورد مگر اینکه به سوددهی برسد. ممکن است که شما از سرمایه‌ کافی برای هزینه در مراحل ابتدایی و رسیدن به نرخ بازگشت مثبت برخوردار باشید اما هرچه دوره‌ ضرردهی طولانی‌تر باشد، خطر و هزینه‌ آن بیشتر می‌شود.

برای سرمایه گذاری در یکی از مدرن‌ترین روش‌های تبلیغاتی، بایستی چگونگی جلوگیری از ارتکاب اشتباهات پر هزینه، کاهش هزینه‌های اضافی مشتریان و وادار کردن ادوردز به کمک را بیاموزید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search