درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

چرا آگهی خود را در صفحه نتایج گوگل نمی‌بینم؟ یا چرا نرخ مشاهده تبلیغات گوگل من صفر است

مشاهده تبلیغات گوگل
فهرست مطالب

در این مقاله ما ۲۴ دلیل برای عدم مشاهده تبلیغات در گوگل شما و چگونگی رفع این مشکل را بیان می‌کنیم. با دریافت این چک‌لیست به راحتی همه این ۲۴ مورد را اجرا کنید.

شما به تازگی یک کمپین یا کارزار تبلیغات کلیکی جدید را راه‌اندازی کرده‌اید. هر بار که می‌خواهید نرخ مشاهده تبلیغات گوگل ادز خود را بررسی کنید و چگونگی کارایی آن را بسنجید، می‌بینید هنوز بازدیدی برای آن ثبت نشده است. این اتفاق ممکن است یک دقیقه، یک روز و یک هفته پس از راه اندازی کمپین روی دهد. پیش از آنکه اجازه دهید این روند بیش از این به طول بینجامد، بایستی حساب کاربری خود را بررسی کنید تا دریابید که چرا تبلیغات شما با عدم مشاهده تبلیغات گوگل رو به رو است. البته ما در این راه به شما کمک خواهیم کرد!

چندین احتمال برای عدم مشاهده تبلیغات گوگل ادز شما وجود دارد. پس پیش از آنکه عجولانه حساب کاربری خود را مورد کنکاش قرار دهید، فهرست دلایل احتمالی ما برای عدم نمایش تبلیغات را مرور کرده و یک به یک آن‌ها را بررسی کنید!

نخست: ابزار نمایش تبلیغ

شما با نگاهی ساده به حساب کاربری گوگل ادز و مشاهده عدد صفر در مقابل بازدیدها، کلیک‌ها، هزینه و غیره، متوجه عدم مشاهده تبلیغات گوگل مورد نظر خود می‌شوید. نخستین مرحله در رفع مشکل، پرهیز از رفع مشکلات موجود به صورت یکجا است. به همین دلیل ابزار نمایش تبلیغ را بررسی کنید:

- ابزار نمایش تبلیغ

این ابزار به شما اجازه می‌دهد که یک کلمه کلیدی را برای یک مکان، زبان و دستگاه خاص که می‌خواهید تبلیغ شما برای آن به نمایش درآید مشاهده کرده و پس از آن شیوه نمایش تبلیغ شما در صفحه نتایج جستجوی مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر را مشاهده کنید، به این ترتیب در می‌یابید که تبلیغ شما در صفحه نتایج نشان داده می‌شود یا خیر.

این مورد را به این دلیل بایستی بررسی کنید تا مطمئن شوید که عدم نمایش تبلیغ شما، ناشی از عدم جستجو شدن کلمه کلیدی مورد نظر شما توسط کاربران نباشد. اگر تبلیغ شما در این ابزار به نمایش درآمد، نگران نباشید، زیرا مشکل مهمی برای تبلیغ شما وجود ندارد، خصوصاً زمانی که تبلیغ شما به تازگی منتشر شده باشد. با این حال اگر به دنبال فعالیت بیشتر برای کمپین خود هستید، باز هم می‌توانید از برخی توصیه‌های ارائه شده در این مقاله برای افزایش بهره‌وری خود استفاده کنید.

اگر هم پیامی مبنی بر عدم مشاهده تبلیغات گوگل خود در ابزار نمایش تبلیغ گوگل ادز دیدید، باید به دنبال راهی برای رفع مشکل باشید.

 از اینجا بخوانید : ۱۰ اشتباه مهلک در تبلیغات گوگل ادز

بیایید بررسی کنیم که چرا با عدم مشاهده تبلیغات گوگل ادز رو به رو هستید

پس از اینکه که دریافتیم که مشکلی وجود دارد، باید تلاش خود را برای حل مشکل آغاز کنیم!

 قیمت‌دهی

  1. مشکلی در قیمت‌دهی وجود دارد. اگر شما با یک حساب کاربری کاملاً جدید کار خود را آغاز کرده‌اید، از راه اندازی، درستی و تأیید تمامی بخش‌های قیمت‌دهی توسط ادوردز مطمئن شوید. اگر از یک حساب کاربری جدید استفاده نمی‌کنید هم این کار ارزشمند است و به شما کمک می‌کند که از منقضی شدن قیمت‌ها، عدم توانایی شارژ کارت اعتباری مرتبط با حساب کاربری و هر گونه مشکل احتمالی موجود آگاه شوید. راستی این مشکلات با به خدمت گرفتن دپارتمان تبلیغات در گوگل نوین مارکتینگ اصلا پیش نمی‌آید.

 وضعیت‌ها

وضعیت‌های مختلفی در حساب کاربری گوگل ادوردز وجود دارد که ممکن است در ستون وضعیت کمپین، گروه‌های تبلیغاتی و زبانه‌ی تبلیغات حساب کاربری شما به نمایش درآید. برخی از این وضعیت‌ها می‌توانند بیانگر دلیل عدم مشاهده تبلیغات گوگل شما باشند و برخی دیگر نیز نشان دهنده‌ این هستند که همه چیز به خوبی پیش می‌رود و تبلیغات شما به درستی به نمایش در خواهند آمد.

وضعیت‌هایی که نشان دهنده عدم مشاهده تبلیغات گوگل هستند:

  1.  متوقف شده Paused  – کارزار، گروه تبلیغاتی یا تبلیغ متوقف شده است. به سادگی می‌توانید با تغییر وضعیت متوقف شده به دایره سبز با عنوان فعال شده، تبلیغ خود را به نمایش درآورید (البته در صورتی که تبلیغ شما تأیید شده باشد).
  2. حذف شده Removed  – کارزار، گروه تبلیغاتی یا تبلیغ حذف شده است. اگر شما دوست دارید که تبلیغی حذف شده را نمایش دهید و یا تبلیغ مورد نظر به کارزار یا گروه تبلیغاتی حذف شده‌ای پیوند داده شده باشد، شما مجبور هستید که تبلیغ، گروه تبلیغاتی یا کارزار را دوباره بسازید. زیرا وضعیت تبلیغ حذف شده قابل تبدیل به فعال شده نیست.

 وضعیت‌هایی که نشان می‌دهند تبلیغ شما ممکن است نمایش داده نشود:

محدود شده با بودجه Limited By Budget  – اگر شما این وضعیت را مشاهده کردید، تبلیغ شما بسته به میزان هزینه به ازای کلیک کلمه کلیدی مورد نظر در قیاس با میزان بودجه تنظیم شده برای کارزار ممکن است نمایش داده بشود و یا نشود. اگر هزینه به ازای کلیک تبلیغ شما بیش از بودجه  کمپین باشد، امکان نمایش تبلیغ وجود ندارد.

هزینه کمتر از نمایش در صفحه اول Below First Page Bid – این وضعیت یعنی هزینه پرداختی برای کلمه کلیدی شما از حداقل هزینه لازم برای نمایش تبلیغ در صفحه اول کمتر است. البته چنین وضعیتی به این معنی نیست که تبلیغ شما به طور کلی در صفحات بعدی نمایش داده نمی‌شود. اگر می‌خواهید بازدید خود را بالاتر ببرید، بایستی هزینه پرداختی را بیشتر کرده و به سطح نمایش در صفحه نخست نتایج برسانید.

نمایش بسیار کم به دلیل امتیاز کیفیت پایین – امتیاز کیفیت پایین یک یا چند مورد از این موارد را بیان می‌کند: نرخ کلیک مورد انتظار بسیار کم، کیفیت یا ارتباط بسیار کم تبلیغ و یا کیفیت یا ارتباط بسیار کم صفحه فرود. وضعیت ارتباط میان کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود با یکدیگر را به خوبی بررسی کنید و اگر نیاز به بهبود داشت آن را اعمال کنید با این کار ارتباط و تجربه کاربری بهبود می‌بخشید.

نبود یا کمبود حجم جستجو – اگر این وضعیت را مشاهده کردید، به احتمال زیاد شما موضوعی بسیار تخصصی یا کلمه کلیدی با دنباله بلند خاصی را هدف قرار داده‌اید که اکثر کاربران آن را جستجو نمی‌کنند. در نتیجه تبلیغ شما فرصت چندانی برای به دست آوردن مشاهده تبلیغات گوگل را پیدا نمی‌کند (یا اصلاً نمایش داده نمی‌شود). چند کلمه کلیدی عمومی‌تر اضافه کنید، عبارات مشابه مشهورتری را استفاده کنید و یا کلمات کلیدی خود را اصلاح کنید تا تبلیغات شما در گستره وسیع‌تری از جستجوها نمایان شود.

وضعیت‌هایی که نشان می‌دهد تبلیغات شما واجد شرایط نمایش هستند و باید به موارد بعدی چک لیست بپردازید:

واجد شرایط – تبلیغات شما تأیید شده و کارزار، گروه تبلیغاتی و تبلیغات شما فعال هستند. همه چیز خوب است و مشکل در جای دیگری است. 

 از اینجا بخوانید : با بدترین تنظیمات تبلیغات در گوگل آشنا شوید

فرآیند تأیید تبلیغ

زمانی که شما یک تبلیغ جدید می‌سازید، تبلیغ به صورت خودکار وارد فرآیند تأیید می‌شود تا از همخوانی همه بخش‌های آن با سیاست‌های تبلیغاتی گوگل اطمینان حاصل شود. فرقی ندارد که تبلیغ شما فعال یا متوقف شده باشد، بلافاصله تبلیغ شما وارد فرآیند تأیید تبلیغ نمی‌شود. به صورت عادی تکمیل این فرآیند توسط گوگل یک روز کاری زمان می‌برد و اطلاعات مربوطه به آن که نشان دهنده تأیید یا عدم تأیید تبلیغ است در حساب کاربری ادوردز به نمایش در می‌آید.

دو احتمال در فرآیند تأیید تبلیغ وجود دارد که ممکن است موجب عدم مشاهده تبلیغات گوگل شما بشود:

  1. تبلیغ هنوز در فرآیند تأیید به سر می‌برد: اگر هنوز کمتر از یک روز کاری از ساخت تبلیغ شما نگذشته است، تبلیغ هنوز در فرآیند تأیید است و نمایش داده نمی‌شود. نیازی نیست که کار خاصی انجام دهید تا تبلیغ به نمایش درآید و بایستی صبر کنید که فرآیند تأیید به پایان برسد و (امیدوار باشید) تبلیغ شما تأیید شود.
  2. تبلیغ تأیید نشده است: اگر بیش از یک روز کاری از ساخت تبلیغ گذشته، فرآیند تأیید برای تبلیغ شما به پایان رسیده و در ستون وضعیت یکی از دو مورد «واجد شرایط» یا «مردود» نوشته شده است. اگر تبلیغ شما تأیید نشده باشد، نمایش داده نخواهد شد.

 

مشاهده تبلیغات گوگل - فرآیند تأیید تبلیغ

قیمت‌دهی بر اساس دستگاه نمایشگر

این مورد به شما اجازه می‌دهد که انتخاب کنید، تبلیغ شما در کدام دستگاه نمایش داده شود (با تنظیم قیمت‌دهی بر منفی صد در صد برای دستگاه مورد نظر، تبلیغ شما روی آن دستگاه نمایش داده نمی‌شود). همچنین می‌توانید میزان هزینه پرداختی کلمه کلیدی مورد نظر در کارزار را بر اساس دستگاه مورد استفاده کاربر افزایش یا کاهش دهید. این مورد را می‌توانید در سطح کمپین یا گروه تبلیغاتی تنظیم کنید و دستگاه‌های قابل انتخاب نیز رایانه، تبلت و موبایل هستند. این موارد برای سازماندهی و بهینه سازی کارزار در دستگاه‌های مختلف کاربرد بسیاری دارد. با این حال استفاده از این موارد نیز می‌تواند منجر به عدم نمایش تبلیغ شما بشود. چند مورد از کارهایی که شما می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

  1. تنظیم منفی ۱۰۰ درصدی قیمت‌دهی برای دستگاه‌هایی که شما می‌خواهید تبلیغ در آن به نمایش درآید: همانطور که در بند قبلی اشاره شده، تنظیم منفی صد درصدی قیمت‌دهی به معنی جلوگیری از نمایش تبلیغ در دستگاه مورد نظر است. برای مثال اگر شما می‌خواهید که تبلیغاتتان در موبایل‌ها نشان داده شود، اما کمپین موبایلی شما بازدیدی را نشان نمی‌دهد،‌ باید از عدم تنظیم شدن هزینه پرداختی بر منفی صد درصد مطمئن شوید.
  2. تنظیم هزینه منفی دارای مقدار بسیار کمی باشد: حتی اگر تنظیم هزینه روی ۱۰۰٪ تنظیم نشده باشد، این امکان وجود دارد که میزان آن بسیار کم باشد. هر بار که گوگل برای کلمه کلیدی جستجو شده هدف، تبلیغ شما را با تبلیغات سایر رقبا مقایسه می‌کند، رتبه تبلیغ (محلی که تبلیغ شما به نمایش در می‌آید) بر مبنای میزان هزینه تنظیم شده، ارتباط یا کيفيت تبلیغ و یا ارتباط یا کيفيت صفحه فرود، تعیین می‌شود. اگر تبلیغ و صفحه فرود شما به کلمه کلیدی مرتبط بوده، آموزنده باشند و تجربه کاربری خوبی را فراهم کنند، میزان هزینه پرداختی است که اهمیت بیشتری پیدا کرده و  موجب عدم مشاهده تبلیغات در گوگل شما می‌شود. میزان پرداختی بیشتر را آزمایش کنید تا مقدار هزینه مورد نیاز برای مشاهده تبلیغات گوگل خود را پیدا کنید.

 از اینجا بخوانید : ۱۱ دلیل برای عدم نمایش تبلیغات شما در گوگل و راه حل آن

 زمان‌بندی تبلیغ

زمان‌بندی تبلیغ در سطح کمپین تنظیم می‌شود و به گوگل می‌گوید که شما می‌خواهید چه روزها و یا چه ساعاتی از روز تبلیغتان نمایان شود. اگر هیچوقت جدولی برای زمان‌بندی نمایش تبلیغات خود تنظیم نکرده‌اید، تبلیغ شما به صورت پیش‌فرض در تمامی ساعات روز نمایش داده می‌شود. اگر شما چنین کاری کرده‌اید، دلیلی برای عدم نمایش تبلیغات شما وجود ندارد.

اگر حساب کاربری متعلق به شما نبوده است، بخش زمان‌بندی تبلیغات آن را بررسی کنید تا از نبود مشکل در این قسمت و عدم زمان‌بندی تبلیغات برای نمایش در ساعاتی که مخاطبان کلمه کلیدی شما را جستجو نمی‌کنند یا میزان هزینه در ساعات خاصی روز منفی است نیز مطمئن شوید.

برای بررسی زمان‌بندی تبلیغ در یک کارزار خاص، بر روی کارزار مورد نظر خود کلیک کرده و به زبانه تنظیمات بروید، سپس بخش زمان‌بندی تبلیغ را ببیند. در اینجا یک جدول مشاهده می‌کنید.

مشاهده تبلیغات گوگل -  زمان‌بندی تبلیغ

بخش‌های آبی تیره برای هر روز نشان می‌دهند که تبلیغ واجد شرایط برای نمایش است. با بردن نشانگر روی هر یک از آن‌ها، تنظیمات قیمت‌دهی برای ساعات مورد نظر نمایش داده می‌شود. تبلیغاتی که واجد شرایط نمایش در این ساعات نیستند نیز به شکل آبی کم‌رنگ نشان داده شده‌اند.

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، شما باید موارد زیر را در بخش زمان‌بندی تبلیغ بررسی کنید تا عواملی که ممکن است از مشاهده تبلیغات شما جلوگیری کنند را پیدا کنید:

  1. بازه زمان‌بندی تبلیغ بسیار کوچک است: اگر زمان‌بندی تبلیغ فقط روی یک ساعت در روز تنظیم شده باشد، زمان لازم برای دیده شدن آن در جستجو وجود ندارد. اگر در این ساعات جستجویی انجام نشود، تبلیغات شما هم شانسی برای نمایش پیدا نمی‌کنند. افزایش بازه‌ زمانی نمایش تبلیغ شما به ساعات یا روزهای بیشتر می‌تواند به شما کمک کند.
  2. زمان‌بندی تبلیغ شما روی ساعات یا روزهایی تنظیم شده است که بازار هدف شما را جستجو نمی‌کنند: مشابه مورد قبلی اگر زمان‌بندی تبلیغ شما به گونه‌ای باشد که فقط در روزها یا ساعاتی نمایش داده شود که بازار هدف، محصولات یا خدمات شما را جستجو نمی‌کنند، شما فرصتی برای مشاهده تبلیغات گوگل خود پیدا نمی‌کنید. یافتن زمانی که مخاطبان شما بیشترین جستجو را انجام می‌دهند نیاز به تحقیق دارد اما برای شروع می‌توان این زمان‌بندی را حدس زد.
  3. تنظیم هزینه منفی برای زمان‌هایی که تبلیغ شما باید اجرا شوند (که به طور کامل از نمایش تبلیغ جلوگیری می‌کند یا هزینه پرداختی را به قدری پایین می‌آورد که تبلیغ واجد شرایط نمایش نمی‌شود): اگر تنظیم هزینه روی منفی صد درصد تنظیم شود، تبلیغات شما به هیچ وجه نمایش داده نمی‌شوند. به علاوه حتی اگر هزینه شما پایین باشد هم رتبه تبلیغ شما چندان جالب نمی‌شود و به تبع آن تبلیغ نشان داده نمی‌شود. مشابه کاری که در قیمت‌دهی بر اساس دستگاه انجام دادید، قیمت‌دهی بیشتر را برای یافتن بهترین میزان ممکن برای هر کلمه کلیدی آزمایش کنید.

 هدف گذاری مکانی

هدف گذاری مکانی نیز در سطح کارزار انجام می‌شود و به شما اجازه می‌دهد که ناحیه جغرافیایی مورد نظر خود برای نمایش یا عدم نمایش تبلیغ را انتخاب کنید. هدف گذاری مکانی می‌تواند موجب ایجاد مشکلاتی برای نمایش تبلیغات شما و یا عدم مشاهده آن بشود:

  1. هدف گذاری بسیار محدود: تبلیغ دهندگان این توانایی را دارد که ناحیه هدفی به بزرگی یک کشور و یا به کوچکی یک کد پستی داشته باشند. اگر شما ناحیه بسیار محدودی را هدف قرار داده‌اید، شانس بالایی وجود دارد که در جستجوهای کمی نشان داده شوید و تعداد نمایش تبلیغ شما بسیار کم باشد. با افزایش ناحیه نمایش تبلیغ به شعاعی منطقی از یک مکان خاص یا آزمایش شهرها یا مناطق مجاور، وضعیت را بررسی کنید.
  2. هدف گذاری روی مکانی که مخاطبان هدف شما از آنجا جستجو نمی‌کنند: این مورد ممکن است ناشی از خطا در تنظیمات و یا نیاز به تحقیق بیشتر درباره محل زندگی مخاطبان هدف باشد. از ناحیه جغرافیایی وسیع‌تری شروع کنید و تدریج آن را محدود کنید تا داده‌های لازم درباره محل حضور مخاطبان هدف را جمع‌آوری کنید.
  3. مکانی که شما انتظار دارید تبلیغات نمایش داده شود حذف شده است: مطمئن شوید که مکان مورد نظر شما برای نمایش تبلیغات «افزوده شده» باشد، نه «حذف شده».
  4. تنظیمات قیمت‌دهی برای مکان هدف بسیار کم باشد: مشابه مباحث مربوط به قیمت‌دهی برای دستگاه و زمان‌بندی نمایش تبلیغ، باید تنظیمات قیمت‌دهی برای مکان جغرافیایی را هم بررسی کنید. اگر تنظیمات قیمت‌دهی برای مکان جغرافیایی مورد نظر ما روی(۱۰۰٪- )تنظیم شده باشد، تبلیغات شما نمایش داده نمی‌شود. همچنین اگر میزان هزینه پرداختی بسیار کم باشد هم تبلیغ شما رتبه کمی خواهد داشت و واجد شرایط نمایش نخواهد بود. مطمئن شوید که تنظیمات قیمت‌دهی شما برای مکان مورد نظر شما منفی صد درصد نباشد و با آزمایش میزان هزینه پرداختی بیشتر، رتبه تبلیغ خود را بهبود دهید.

برای بررسی مکان‌های جغرافیایی که تبلیغات شما برای آن‌ها واجد شرایط نمایش هست (و یا نیست)، به کارزار مربوطه رفته و روی زبانه تنظیمات کلیک کنید، سپس بخش موقعیت جغرافیایی را بررسی کنید.

در اینجا شما می‌توانید مکان‌ها را حذف یا اضافه کنید و هزینه پرداختی به ازای هر محل را تغییر دهید.

متأسفانه این امکان برای ایران کار نمی کند و شما نمی‌توانید محدوده جغرافیایی ایران را در گوگل ادز انتخاب کنید.

 کلمات کلیدی

جنبه‌های مختلفی از بخش کلمات کلیدی حساب کاربری وجود دارد که تعیین کننده چگونگی، زمان و محل نمایش تبلیغ است. از قیمت‌دهی تا فهرست کلمات کلیدی منفی، موارد و نکات بسیاری وجود دارد که می‌توان بررسی کرد. برخی از مواردی که موجب عدم مشاهده تبلیغات گوگل شما می‌شوند عبارتند از:

  1. کلمات کلیدی منفی با کلمات کلیدی هدف همپوشانی دارند: این مورد یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای کارزارهای تبلیغاتی ما پیش می‌آید. فهرست کلمات کلیدی منفی را می‌توان در سطح گروه تبلیغاتی یا کارزار ایجاد کرد و یا آن را به عنوان قسمتی از کتابخانه اشتراکی به کار گرفت تا برای همه کارهای منتخب استفاده شود. مورد دوم اکثراً در هنگام بررسی فهرست کلمات کلیدی منفی مرتبط با تبلیغ فراموش می‌شود.

همانطور که گفته شد، حجم زیادی از اطلاعات بایستی سازماندهی شود و غیرمنتظره نیست که یک کلمه کلیدی و یا قسمتی از آن که با کلمه کلیدی هدف همپوشانی دارد، فراموش شود. برای مثال اگر عبارت کلمه کلیدی هدف شما «غذای ماهی لذیذ» باشد و مثلاً عبارت «ماهی لذیذ» در فهرست کلمات کلیدی منفی کارزار شما موجود باشد، شما از مشاهده تبلیغات گوگل خود جلوگیری کرده‌اید، زیرا کلمه کلیدی هدف شما با کلمه کلیدی منفی همپوشانی قابل توجهی دارد. تنها کاری که اینجا باید انجام دهید این است که نوع انطباق کلمات کلیدی منفی را به انطباق دقیق تغییر دهید تا دیگر این همپوشانی برای شما مشکلی ایجاد نکند.

از عدم همپوشانی فهرست کلمات کلیدی منفی با کلمات کلیدی هدف در هر یک از گروه‌های تبلیغاتی در بخش‌های زیر، برای جلوگیری از هر گونه مشکلی اطمینان حاصل کنید:

  •       کلمات کلیدی منفی گروه تبلیغاتی
  •       کلمات کلیدی منفی کارزار
  •       فهرست‌های کلمات کلیدی منفی کتابخانه اشتراکی
  1. هزینه پرداختی برای کلمه کلیدی کافی نیست: زمانی که هزینه پرداختی شما برای یک کلمه کلیدی خاص در مقایسه با هزینه پرداختی رقبایتان کم باشد، احتمال آن که تبلیغ شما با عدم مشاهده در تبلیغات گوگل مواجه شود بسیار است. این مورد جنبه دیگری از تعیین عوامل مؤثر بر رتبه تبلیغ (نرخ کلیک مورد انتظار، ارتباط یا کيفيت تبلیغ و ارتباط یا کيفيت صفحه فرود) را نشان می‌دهد، اما اگر این بخشی است که فقدان آن باعث عدم مشاهده تبلیغات گوگل شده باشد؛ قیمت‌دهی بیشتر مشکل را حل خواهد کرد.
  2. امتیاز کیفی بسیار کم: با اینکه امتیاز کیفی در هنگام مقایسه تبلیغ برای تعیین رتبه تبلیغ استفاده نمی‌شود، اما معیاری از چگونگی کارایی تبلیغ شما در تعیین رتبه تبلیغ است. بنابراین اگر به طور پیوسته در کنار کلمه کلیدی با وضعیت «نمایش بسیار کم به دلیل امتیاز کیفی پایین» مواجه می‌شوید، شانس بالایی وجود دارد که تبلیغ شما نمایش داده نشود. اگر روی حباب بالای این پیغام کلیک کنید، خواهید فهمید مشکل عدم نمایش تبلیغات گوگل دقیقاً از این موضوع هست یا خیر.

مشاهده تبلیغات گوگل -  کلمات کلیدی ۱۸. بدون حجم جستجو یا حجم جستجو کم: اگر هدف شما کلمات کلیدی با دنباله بلند (چند سیلابی) یا خیلی تخصصی باشد، ممکن است وضعیت «حجم جستجوی کم» را در ستون وضعیت کمپین خود مشاهده کنید. در این مورد نیز با کلیک روی حباب بالای این پیام می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره عدم نمایش تبلیغ و علت ایجاد این مشکل کسب کنید:

مشاهده تبلیغات گوگل - حجم جستجو کم

 در پیام بالای این بخش مشاهده می‌شود که مشکل کلمات کلیدی با دنباله بلند و یا خیلی تخصصی است و هیچکس این کلمه کلیدی را جستجو نکرده و در نتیجه تبلیغ شما فرصت مشاهده تبلیغات گوگل را به دست نیاورده است. عبارت‌ها و نوع انطباق گسترده‌تری را برای دستیابی به تعداد بیشتری جستجو کننده امتحان کنید، به این ترتیب فرصت خود را برای هدف قرار دادن عبارات جستجویی که شاید از آن‌ها بی‌خبر باشید را هم افزایش می‌دهید. 

مخاطبان

بخش مخاطبان بهترین راهکار برای دستیابی به گروه خاصی از مشتریان و مشتریان بالقوه (لیدها)، چه از طریق فهرست نشانی ایمیل مشتریان، چه فعالیت آن‌ها در وبسایت و چه علایق آن‌ها است. با این حال پیش از اینکه تبلیغات بتوانند نمایش داده شوند، بخش مخاطبان بایستی به یک میزان حداقلی از اعضا برسد. اگر بخش مخاطبان شما زمان لازم برای ساخته شدن را نداشته باشد یا شما تعداد ایمیل مورد نیاز (در ارتباط با حساب‌های کاربری گوگل) را جمع آوری نکرده باشید، تبلیغات شما منجر به دریافت بازدید نخواهند شد. این موضوع ما را به دلیل دیگری برای عدم مشاهده تبلیغات گوگل شما می‌رساند:

  1. بخش مخاطبان شما بسیار کوچک است: شما می‌توانید برای آگاهی از کوچک بودن بخش مخاطبان، روی زبانه شبکه نمایش کلیک در گروه‌های تبلیغاتی کلیک کرده و زبانه علاقه‌مندی و بازاریابی مجدد را مشاهده کنید. در این حالت پیامی به شرح «بسیار کوچک برای هدف گذاری شبکه نمایش» برای شما به نمایش در خواهد آمد.

ادوردز برای راه‌اندازی تبلیغات بازاریابی مجدد در شبکه نمایش، دستِ کم به ۱۰۰ کاربر فعال در ۳۰ روز قبل نیاز دارد.  برای راه‌اندازی تبلیغات بازاریابی مجدد در شبکه جستجو، تعداد کاربران مورد نیاز ۱۰۰۰ نفر است. بنابراین شما یا می‌توانید منتظر بمانید تا فهرست مخاطبان بیشتر شود و یا با افزودن نشانی‌های ایمیل کاربران، سرعت کار خود را افزایش دهید. 

شبکه نمایش

شبکه نمایش جایی است که به شما پیشنهادات متنوعی برای هدف گذاری مخاطبان و سفارشی سازی با سطحی بالا ارائه می‌کند. با اینکه این بخش راهکاری عالی برای هدف گیری مخاطبان، بدون صرف هزینه بالا است، اما نمایش تبلیغ در آن چالش‌های خاص خود را دارد. در ادامه برخی از مواردی که می‌توانند موجب عدم نمایش تبلیغات شما بشنوید را معرفی خواهیم کرد:

  1. مخاطبان بسیار محدود هستند: با وجود تعداد بسیار زیاد امکانات ارائه شده در این بخش (نظیر مکان‌ها، کلمات کلیدی، توزیع جمعیتی و غیره)، شما ممکن است بر مبنای شناخت خود از مخاطبان هدف، تنها چند مورد را برای هدف گذاری انتخاب کنید. به هر حال اگر شما از این رویکرد استفاده می‌کنید، شانس بالایی وجود دارد که فهرست مخاطبانی تهیه کنید که بیش از اندازه متمرکز باشد و جستجو کننده‌ای وجود نداشته باشد که با همه شرایط فهرست شما به طور کامل منطبق باشد. این مورد زمانی بیشتر مشهود می‌شود که از چندین روش هدف گذاری و نیز روش هدف و قیمت‌دهی به جای استفاده از روش فقط قیمت‌دهی، بهره می‌برید:

 اساساً زمانی که شما از روش هدف و قیمت‌دهی استفاده می‌کنید، در حال بهره گیری از همه روش‌های هدف گذاری و نمایش تبلیغات برای کسانی هستید که با همه شاخص‌های مد نظر شما منطبق هستند.

 در چنین مواردی روش فقط قیمت‌دهی گزینه بهتری است، چرا که به شما اجازه می‌دهد که تنظیمات قیمت‌دهی را به طور جداگانه برای هر یک از روش‌های هدف گذاری تنظیم کنید، اما مشکل آن نیز این است که بایستی تک تک شاخص‌ها را بررسی و تنظیم نمایید. در غیر این صورت تبلیغات شما فقط برای کسانی نمایش داده می‌شود که شاخص مربوط به آن‌ها تنظیم شده باشد.

  1. کارزارهای مستثنی شده بسیار زیاد: شبکه نمایش نیز مشابه کلمات کلیدی منفی در شبکه جستجو، امکاناتی مثل مستثنی کردن کلمات کلیدی از نمایش تبلیغ را ارايه می‌دهد. شما می‌توانید وبسایت‌ها و یا صفحات وبی خاص، وبسایت‌ها یا صفحات وبی با موضوعات خاص و یا فهرستی از علاقه‌مندی‌ها و موارد بازاریابی مجدد که نمی‌خواهید تبلیغ شما در آن به نمایش درآید را مشخص کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد که به طور کاملاً متمرکز هدف گذاری کنید و راهکاری عالی برای صرف هزینه و دستیابی به مشتریان بالقوه است. هر چند اگر مشابه مورد قبلی در اعمال این تنظیمات بیش از اندازه افراط کنید، ممکن است که هیچ کاربری نتواند مطبق با شاخص‌های شما شود و تبلیغات شما به طور کلی دیده نشود.

با اینکه مستثنی کردن موارد اهمیت زیادی برای صرف هوشمندانه هزینه دارد، بررسی فهرست استثناها می‌تواند از ایجاد خطا و مشکلات ناشی از اشتباهات جلوگیری کند.

  1. شما به تبلیغات با اندازه متنوع نیاز دارید: هر وبسایت در شبکه نمایش گوگل شرایط متفاوتی برای اندازه تبلیغات نمایشی دارد. یک سایت ممکن است فقط یک محل بنر داشته باشد و دیگری فقط بنرهای ۲۰۰×۲۰۰ و ۲۵۰×۲۵۰ را نمایش دهد. اگر شما فقط یک اندازه تبلیغاتی در شبکه نمایش بارگذاری کرده باشید، محل نمایش تبلیغات شما به شدت محدود خواهد بود. تبلیغ خود در اندازه‌های متنوع بسازید تا فرصت نمایش آن افزایش پیدا کند. (و اطمینان حاصل کنید که شبکه نمایش از اندازه‌های ساخته شده پشتیبانی می‌کند!)

محدودیت‌های بودجه

در نهایت، دلیل اینکه تبلیغات شما نمایش داده نمی‌شود ممکن است محدودیت‌های بودجه شما به روش‌های زیر باشد.

  1. بودجه روزانه کمپین برای کلمات کلیدی هدف بسیار کم است: زمانی که شما بودجه روزانه خود را تنظیم می‌کنید، باید میانگین هزینه به ازای کلیک کلمه کلیدی مورد نظر خود را در نظر بگیرید تا از نمایش تبلیغات خود مطمئن باشید. برای مثال، اگر بودجه کارزار شما روی قیمت ۵ دلار تنظیم شده باشد، اما هزینه کلمات کلیدی کارزار شما حدود ۱۰ دلار باشد، راهی برای نمایش تبلیغات شما وجود ندارد، مگر اینکه بودجه خود را دو برابر کنید.
  2. شما از قیمت‌دهی استاندارد استفاده می‌کنید: نیاز به گفتن ندارد که استفاده از قیمت‌دهی استاندارد (نمایش تبلیغات در تمام روز به جای ساعاتی از روز که فرصت‌های شما بیشتر است) به خودی خود می‌تواند به عدم بازدید از تبلیغات شما بشود. زمانی که این روش در کنار بودجه پرداختی کم اعمال شود، باعث تضعیف کارزار شده و فرصت نمایش را به طور کلی از دست می‌دهد.

برای بیشتر شدن نمایش تبلیغات افزایش بودجه کارزار یا استفاده از امکان قیمت‌دهی شتابدار را امتحان کنید.

 تبریک، شما موفق شدید!

وقتی که شما تمامی موارد این فهرست را بررسی کنید، به احتمال بسیار زیاد دلیل عدم مشاهده تبلیغات گوگل خود را پیدا می‌کنید و با اعمال تنظیمات لازم، بازدید، کلیک و نرخ تبدیل خود را افزایش می‌دهید. امیدواریم که راه را به سادگی تشریح کرده باشم اما اگر با مشکلی در بررسی این موارد مواجه شدید یا نیاز به چند جفت چشم دیگر برای کمک به کارزار خود داشتید، ما خوشحال می‌شویم که به شما کمک کنیم. کافی است که  به صفحه تبلیغات در گوگل ما بروید و ثبت نام کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search