درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

آماده کردن وب‌سایت برای تبلیغات در گوگل

آماده کردن وب‌سایت برای تبلیغات در گوگل
فهرست مطالب

آماده کردن وب‌سایت برای تبلیغات در گوگل اقدامات گسترده و متنوعی را شامل می‌شود که پیش از انجام تبلیغات باید به آنها پرداخته شود.

آماده کردن وب‌سایت - تبلیغات ادوردز

با دو مثال ساده می‌توان نقش مهم آماده کردن وب‌سایت برای تبلیغات را توصیف کرد.

مثال اول: تصور کنید یک مصاحبه کاری مهم دارید. شما مسلما در این جلسه بسیار مرتب و با لباسی مناسب ظاهر می‌شوید. این حساسیت از آن جهت است که در نگاه اول شخص یا اشخاصی که در آن جلسه حضور دارند از شما حسی خوب دریافت کنند. هم‌چنین با مواجهه با سر و وضعی آراسته، اعتماد اولیه بیشتری شکل می‌گیرد. استدلال هم این است که وقتی شخصی به ظاهر خود رسیدگی می‌کند و برای آن وقت بگذارد، مسلما در کار هم فردی مرتب و منظم است و برای کارش وقت می‌گذارد.

حال فرض کنید با لباس خواب و نامرتب در این مصاحبه حضور پیدا کنید. چه اتفاقی می‌افتد؟

دقیقا ظواهر یک وب‌سایت به اندازه همان لباس و حتی بیشتر اهمیت دارد. وقتی یک کاربر با ورود به وب‌سایت شما احساس کند سالیان سال است طراحی مجدد نکرده‌اید و یا فردی حرفه‌ای آن را طراحی نکرده است، چطور توقع نداشته باشد که محصولات و خدمات ارائه شده نیز به همین صورت بی کیفیت باشد؟ در واقع در این صورت مشروعیت کار شما زیر سوال می‌رود.

می‌توان گفت وب‌سایت شما در بسیاری از موارد مثل یک نمونه کار است. حتی اگر کسب‌وکارتان مرتبط با حوزه‌های وب‌سایت و دیجیتال مارکتینگ و… که به طراحی سایت مربوط است، نباشد. پس قبل از هر گونه تبلیغات به آماده کردن وب‌سایت خود اقدام کنید.

 از اینجا بخوانید : راهنمای انجام تبلیغ در گوگل ادز برای سال ۲۰۲۰

مثال دوم هم به نوعی ضرورت آماده کردن وب‌سایت برای تبلیغات را بیان می‌کند. فرض کنید شما به تازگی یک مغازه خریداری کرده‌اید و قصد دارید آن را به یک شیرینی فروشی جذاب تبدیل کنید. برای این کار انواع کارها را انجام می‌دهید تا آن مکان محیطی دلپذیر برای خود و سایر افرادی که به آنجا رفت‌وآمد دارند، شود. همه این تلاش‌ها باید تا روزی که افتتاحیه آن است تمام شود و در آن روز شیرینی فروشی شما به بهترین شکل ممکن درآمده باشد.

آماده کردن وب‌سایت - وب سایت فروشگاهی

تا قبل از آنکه تکمیل نشده باشد مسلما اقدامی جهت تبلیغات آن نمی‌کنید. چیزی که بیشترین اثر را در جذب مشتریان دارد همین ظاهری است که برای شیرینی فروشی خود ترتیب داده‌اید و درمرحله بعد کیفیت شیرینی‌های شما است.

یک وب‌سایت در واقع فضایی شبیه همین شیرینی فروشی را دارد اما در دنیای مجازی.

شما برای اینکه تبلیغات انجام دهید قبل از آن کاری که می‌کنید باید همه در جهت این هدف باشد که ظاهر وب‌سایت شما را برای کاربران به محیطی دلچسب و جذاب تبدیل کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که تنها ورود کاربران به وب‌سایت نشانه یک تبلیغات اثرگذار و هدف غایی آن نیست.

در واقع هدف نهایی هیچ کسب‌وکاری از تبلیغات درگوگل، افزایش ورودی کاربران به وب‌سایت نیست. نکته مهم میزان تبدیل ورودی به مشتری بالفعل است. این میزان را معمولاً با نرخ تبدیل اندازه‌گیری می‌کنند.

دیده شدن توسط تبلیغات در نهایت باید منجر به خرید آنها و مراجعه مجدد برای خریدهای بعدی شود.

پس در ادامه این مطلب ما برای شما اقداماتی را ذکر می‌کنیم که این نرخ تبدیل را برای وب‌سایت شما یش از پیش می‌کند.

 از اینجا بخوانید : روش‌های افزایش نصب اپلیکیشن با تبلیغات در گوگل پلی و شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در گوگل

آماده کردن وب‌سایت - تبلیغ در گوگل

بیش از ۹۰ درصد مردم از گوگل استفاده می‌کنند. هم‌چنین گوگل در ایران اولین و می‌توان گفت تنها موتور جستجوی پر استفاده است. پس تبلیغات در چنین بستری، بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت وب‌سایت شما سوق می‌دهد. به همین دلایل تبلیغات در گوگل ابزاری قدرتمند برای افزایش فروش شما در هر زمینه‌ای است. هر نوع کسب‌وکاری و با هر مقیاسی که داشته باشید، با تبلیغات در گوگل به فروش و در نهایت سوددهی برسید.

گوگل این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که با شناخت جامعی که از کاربران دارد، تبلیغات شما را به صورت هدف‌گذاری شده به مشتریان واقعی نشان دهد.

برای تبلیغات در گوگل نگرانی از بابت هزینه نداشته باشید. به دلیل اینکه هر هزینه‌ای که صرف تبلیغات در گوگل کنید، پس  از گذشت زمانی چندین برابر به سمت شما روانه می‌شود. این نکته طلایی را فراموش نکنید که شما با هر بودجه‌ای که در اختیار داشته باشید می‌توانید در گوگل به تبلیغات موثر بپردازید.

انواع تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل انواع مختلفی دارد که به شرح زیر است.

  1. تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل
  2. تبلیغات در شبکه نمایش گوگل
  3. تبلیغات در فروشگاه گوگل پلی
  4. تبلیغات در جیمیل

۱۴ ضرورت جهت آماده کردن وب‌سایت برای تبلیغات در گوگل

آماده کردن وب‌سایت برای تبلیغات در گوگل - ضرورت آماده سازی سایت

۱. اولین قدم برای آماده کردن وب‌سایتتان این است که آماده هر گونه ارائه خدمتی در زمینه فروش محصولات و خدمات باشید.

۲. توجه داشته باشید در وب‌سایت خود تمامی محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید وجود داشته باشد. این تنها کافی نیست برای فروش بیشتر لازم است مختصر توضیحی در مورد آنها برای مخاطبان در سایت ارائه دهید.

۳. از اقدامات مهم جهت آماده کردن وب‌سایت برای تبلیغات در گوگل این است که دامنه وب‌سایت خود را ir. نکنید. به دلیل اینکه استفاده از سرویس تبلیغات در گوگل در ایران تحریم شده است. البته برای رفع این مشکل راه‌های بسیاری وجود دارد. از جمله اینکه می‌توان یک دامنه دیگر مثلا com. برای خود ثبت کنید و دامنه ir. خود را بر روی آن بیاورید. فراموش نکنید که این کار باید با رعایت اصول سئویی انجام شود.

۴. در وب‌سایت خود باید به هر موردی که به نوعی مزیت برای کسب‌وکار شما است اشاره کنید و نظر مخاطب را به آنها جلب کنید.

۵. قرار دادن بخش یا اصطلاحا دکمه (CTA) از واجبات آماده کردن وب‌سایت پیش از انجام تبلیغات است. با استفاده از این بخش کاربر را به چیزی که می‌خواهید هدایت کنید و او را به یک خریدار تبدیل کنید. در واقع هدف شما برای جذب کاربر هر چیزی که است، با این دکمه او را به همان جهت سوق دهید. برای مثال فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی هستید و بازخورد گرفتن از کاربر برایتان اهمیت بسزایی دارد. برای این کار می‌توانید در کنار آخرین پروسه فروش در وب‌سایتتان، بخشی با عنوان نظرسنجی قرار دهید و از مشتری بخواهید که به پر کردن آن اقدام کند. این مورد تنها یکی از کاربردهای بیشمار (CTA) است.

۶. آدرس تمامی شبکه‌های اجتماعی خود را در جایی در وب‌سایت که در معرض دید است، قرار دهید. با این کار مشتری را با خود بیشتر آشنا می‌کنید و تعامل تاثیرگذاری شکل می‌گیرد.

۷. تفکیک محصولات و خدمات از مهم‌ترین نکاتی است که کاربر را مستقیما به آن چیزی که می‌خواهد می‌رساند. برای مثال اگر شما به بخش خدمات وب‌سایت نوین مارکتینگ مراجعه کنید، خواهی دید چطور خدمات برای دسترسی راحت‌تر دسته‌بندی شده‌اند.

۸. امروزه با توجه به نقش غیر قابل انکاری که گوشی‌های موبایل دارند، بسیاری از دسترسی‌ها از طریق گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرد. بنابراین با توجه به این نکته شکل وب‌سایت در تلفن‌های همراه بسیار مهم است. شکل به هم ریخته در موبایل به سرعت کاربر را از وب‌سایت شما فراری می‌دهد. پس در آماده کردن وب‌سایت خود پیش از تبلیغات، این نکته را در نظر داشته باشید.

آماده کردن وب‌سایت برای تبلیغات در گوگل - سایت ریسپانسیو

۹. برای بازدیدهای متعدد از وب‌سایت و فروش و درنهایت سوددهی بیشتر در کسب‌وکار خود، به تولید محتوای با کیفیت بپردازید به دلیل اینکه محتوای بی کیفیت در یک وب‌سایت بسان غذاهای بد مزه در یک رستوران است.

همان‌طور که خوردن یک غذای بی کیفیت مشتری را از مراجعه مجدد به رستوران بازمی‌دارد، یک محتوای بی کیفیت، وب‌سایت را در نظر کاربر بی‌ارزش می‌کند. پس در ایجاد محتوایی ارزشمند بکوشید.

۱۰. در آماده کردن وب‌سایت کلیه نکات فنی را رعایت کنید. از جمله اینکه سرعت سایت را بالا ببرید تا مخاطبان را خسته نکند.

آماده کردن وب‌سایت برای تبلیغات در گوگل

۱۱. درج اطلاعات جامع و کامل مثل شماره تماس، آدرس و… از ملزومات آماده کردن وب‌سایت برای تبلیغات در گوگل است.

۱۲. در آماده کردن وب‌سایت خود شکل آن را به نحوی طراحی کنید که کاربر در آن سردرگم نشود و به سادگی بتواند به همه بخش‌ها دسترسی داشته باشد. به طور کلی طراحی سایت باید به گونه‌ای باشد که به کاربران این حس را منتقل کند که توسط فردی حرفه‌ای طراحی شده است که در این حوزه متخصص است. این نکته برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل ضروری است.

این را فراموش نکنید که کاربران به منظور خاصی به وب‌سایت شما وارد می‌شوند. بنابراین باید به گونه‌ای به طراحی بپردازید که به محض ورود کاربران و یک نگاه اجمالی توسط آنها چیزی را که می‌خواهند در آن بیابند.

در زیر برای ساده‌تر کردن دسترسی به بخش‌های مختلف وب‌سایت، ۲ مورد گفته شده است. رعایت کردن این نکات به سادگی هرچه بیشتر آن کمک می‌کند.

۱. تنها یک منو داشته باشید و سعی کنید آن را حداکثر تا شش گزینه محدود کنید. بیشتر از این مقدار کاربر را سردرگم و گیج می‌کند.

۲. از وجود فضای سفید در صفحات وب‌سایت خود نترسید. داشتن فضایی سفید به مراتب بهتر از استفاده بیش از حد متن، عکس‌، انیمیشن‌، نمادها و… است.

۱۳. برای آماده کردن وب‌سایت پیش از هر گونه تبلیغات، بهینه‌سازی سایت را فراموش نکنید. رعایت اصول سئو برای بسیاری از صاحبان مشاغل دلهره‌آور است. به دلیل اینکه مستلزم رعایت اصول متنوع، یک استراتژی دقیق، زمان و تجزیه و تحلیل مداوم است. به طور کلی بهینه‌سازی سایت یک پروسه زمان‌بر است که برای تاثیرگذاری نیازمند صبر و تحمل بسیاری است. اما می‌توان به آن به چشم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه کرد.

با رعایت اصول بهینه‌سازی، یک وب‌سایت تاثیرگذار با بازدیدهای روزانه زیاد داشته باشید.

۱۴. در آماده کردن وب‌سایت این نکته بسیار مهم است که طراحی آن باید به گونه‌ای باشد که با سطح خدماتی که ارائه می‌دهید مطابقت کامل داشته باشد.

آماده کردن وب‌سایت - تبلیغات کلیکی

نوین مارکتینگ با افتخار عنوان اولین شرکت مجری تبلیغات کلیکی گوگل در ایران را دارا می‌باشد. این مجموعه شما را در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید، در اجرای تبلیغات در گوگل همراهی می‌کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
google-my-business
|
وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل می شود اکثر مردم به Goolge ADS فکر میکنند اما شما...
کسب و کار B2B - چرا تبلیغات گوگل گزینه مناسبی برای شرکت‌های B2B است؟
|
اگر می‌دانستید که روزانه شخصی فعالیت‌های شما را رصد می‌کند و درصد رشد و موفقیت شما اندازه...
مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز با ۸ روش کاربردی
|
آن بخش از سرمایه‌ای را که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید چگونه...
Search