درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

ماز بخش جدیدی برای آنالیز دامین معرفی کرد

ماز بخش جدیدی برای آنالیز دامین معرفی کرد
فهرست مطالب

تمام کسانی که کار سئو سایتی را بر عهده دارند کارکردن با معیار‌های سایت MOZ و ابزار‌های آن را می‌شناسند. اکنون ماز یک ابزار جدید برای آنالیز دامین معرفی کرده است.

دراسفند‌ ماه سال پیش بود که معیار قدیمی دامین آتوریتی تغییر کرد و بسیاری از سایت ها که به عدد ارائه شده ماز درباره دامینشان می‌بالیدند شوکه شدند. از نظر بسیاری از سئو کاران وقت آن بود که این معیار تغییر کند. زیرا سایت‌های بسیار منفوری دامین آتوریتی‌های بالایی داشتند و بسیاری از سایت‌هایی که رتبه‌های مناسبی در سرپ داشتند، دامین آتوریتی پایینی. این ناکارآمدی دامین آتورتی در سنجش یک سایت آنچنان بود که سئو کاران دامین آتوریتی را یک معیار برای ماز می‌دانستند و نه برای گوگل.

برای دریافت خدمات سئو با تیم کارشناسان نوین مارکتینگ تماس بگیرید

آنالیز دامین - مازاما از اسفند‌ سال گذشته این روند تغییر کرد دامین آتوریتی شکلی واقعی‌تر به خود گرفت و اکنون می‌توانیم روی آن حسابی دوباره کنیم. اما تغییرات ماز به همینجا ختم نشد ۸ اکتبر ۲۰۱۹ ماز ابزار جدیدی برای آنالیز دامین ارائه کرد.

صفحه ابزار آنالیز دامین ماز در ابتدای ورد به شما آمار بسیار حیرت‌انگیز ارائه می‌دهد. ۳۵.۵ تریلیون لینک در این ابزار و شاید در کل ماز ایندکس شده است؛ همین طور ۵۰۰ میلیون کلمه و ۵.۴ تریلیون صفحه بررسی شده‌اند. خب این آمار امیدوار کننده است.

آمار اولیه را در بخش لینک اکسپلورر ماز هم می‌دیدم، آماری که جدید نیستند مانند. اعتبار دامنه یا دامین آتوریتی، رتبه کلمات کلیدی، نمره اسپم و در آخر دامنه‌هایی که به شما لینک داده‌اند.

اما در ادامه موضوعات جذابی برای وقت گذاشتن در این ابزار وجود دارد. آنالیز دامین ماز بهترین سایت‌هایی که به سایت مورد بررسی لینک داده‌اند و همین طور صفحاتی که بیشترین لینک را به خود اختصاص داده‌اند را نیز بررسی می‌کند.

آنالیز دامین - linking domain

ما با نسخه رایگان آنالیز دامنه ماز کار کرده‌ایم. ماز مدعی است در نسخه پولی تعداد سایت‌هایی که به ما نمایش می‌دهد نامحدود است. در ادامه نمودار تکراری لینک‌های به دست آورده و از دست داده را نیز نمایش می‌دهد.

برای دریافت مشاوره سئو با تیم نوین مارکتینگ تماس بگیرید

از آمارهای جدید چه خبر

تا اینجای کار آنالیز دامنه ماز چندان چیز جدیدی نداشته است، اما در ادامه آمار جذابی به دست می‌دهد ماز به صورت تخمینی تعداد کلیک‌های کیورد‌های مهم یک سایت را بررسی می‌کند. این همان آماری است که با سرچ کلمه در کی دبلیو فایندر مشاهده می‌کردیم. همین طور باز هم آمار تخمینی و کلی کلمات مهم یک سایت را نیز نشان می‌دهد.آنالیز دامنه - آمار

سایت‌های رقیب سایت مورد جستجو نیز یکی دیگر از آماری است که ماز ارائه می دهد آماری که از الکسا هم به دست می‌آمد و حالا مرجعی برای سنجش آمار الکسا به دست داریم.

 از اینجا بخوانید :۶ تکنیک کاهش رتبه الکسا

قسمت ناامید کننده آنالیز دامین

قسمت ناامید کننده آنالیز دامین ارائه شده توسط ماز این است که این آمار چندان درست نمی‌نماید. به خصوص در زمینه سایت‌های رقیب و میزان کل کلیک‌های آنها. برخی از سایت‌های کوچک را هم اساسا در آمار نجومی ارائه شده ماز جایی ندارند.

آنالیز دامین - top linking domain

از این رو باید به این ابزار ماز هنوز فرصت بدهیم تا در آمار خود دقیق‌تر شود. هرچند خود در تیتر آماری که ارائه می دهد کلمات تخمین و نگاه کلی را به کار برده است. که یعنی این ابزار ابزار تقریب‌هاست.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
بهبود رتبه سایت
بهبود رتبه سایت چگونه انجام می‌شود؟ بهترین روش های بهبود رتبه سایت در گوگل کدامند؟ در دنیای...
google-freshness
|
وقتی درباره الگوریتم های گوگل فکر می کنیم، بیشتر الگوریتم های معروف آن مثل پنگوئن و پاندا...
Google-sandbox-Algorithm
|
در هر روز بیش از ۴۰۰ سایت جدید راه اندازی می شود و وارد رقابت در عرصه...
Search