درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

جمع آوری اینسایت در گوگل آنالیتیکس

جمع آوری اینسایت در گوگل آنالیتیکس
فهرست مطالب

مشتریان امروزی به قدری باهوش و کنجکاو هستند که برای خرید هر محصولی، اطلاعاتی از آن محصول به دست آورند. این کنجکاوی همیشه در موقع خرید با آن‌ها همراه بوده و هست. در واقع تفاوتی ندارد که خرید از یک محصول کوچک باشد یا بزرگ. واقعیت این است که جستجوی اطلاعات محصول از طریق موبایل نسبت به ۲ سال گذشته حدود ۱۳۰ درصد رشد داشته است. بازاریاب‌ها برای به دست آوردن این نتیجه، بر روی یک اینسایت در گوگل آنالیتیکس تمرکز می‌کنند تا از این طریق بتوانند اهداف مخاطبان برای جستجو در فضای وب را متوجه شوند.

در ادامه می‌خواهیم گزارش‌هایی درباره رابطه گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز به شما ارائه دهیم. این گزارش‌ها می‌تواند اطلاعات خوبی درباره رفتار مشتری برای استفاده از گوگل ادز ارائه می‌کند. شما برای بهینه سازی سایت خود نیاز به این دسته از گزارش‌ها خواهید داشت. تمامی گزارش‌هایی که از نحوه عملکرد کاربر به دست می‌آید، می‌تواند در طرح استراتژی و اهداف جدید تاثیرگذار باشند.

گزارش خرید (Acquisition reports)

باید به پاسخ این سوال برسید که مشتریان شما برای بار اول چگونه به وب سایت شما سر زده‌اند؟ گزارش‌های گوگل آنالیتیکس می‌توانند برای پاسخ این سوال به کمکتان بیایند. این گزارش به شما کمک می‌کند، کلمات کلیدی را که مخاطب توسط جستجو به سایت شما رسیده را بیابید.

گزارش رفتار (Behavior reports)

یکی دیگر از گزارشات مهمی که از طریق اینسایت در گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار می‌گیرد، گزارش رفتار کاربر است. چگونه می‌شود کاربران خود را بعد از اولین بازدید از سایت، درگیر کرد؟ در گزارش‌های Behavior می‌توانید نحوه عملکرد هر صفحه و مجموعه رفتارهایی که کاربران درون سایت شما انجام می‌دهند را ببینید.

گزارش تبدیل (Conversion reports)

اینسایت در گوگل آنالیتیکس - گزارش تبدیل

گزارش تبدیل به شما کمک می‌کند اطلاعات ارزشمندی را از روند فعالیت‌های کاربران بر روی سایت به دست آورید. زمانی که شما در پنل گوگل آنالیتیکس سایت خود یک هدف را معرفی می‌کنید، در صورت موفقیت آمیز بودن آن، از طریق گزارش تبدیل می‌توانید متوجه آمار آن شوید. هدف شما ممکن است وارد کردن ایمیل مشتری برای دریافت خبرنامه، خرید، زمان حضور کاربر در سایت، دیده شدن یک ویدئو، بازدید صفحات خاص یا … باشد که از طریق گزارش تبدیل جمع‌آوری می‌شود.

مهم‌ترین موضوع برای هر صاحب سایت، می‌تواند میزان ترافیک سایت باشد. سایت شما در هر ماه چه میزان ترافیک دارد؟ خیلی مهم است که بدانیم کاربران با هر تغییر در سایت چه عکس‌العملی انجام می‌دهند. اما بهتر است بدانید همیشه افزایش ترافیک سایت نمی‌تواند هدف درستی باشد. برای تحلیل نزدیک یا دور شدن از هدف، بهتر است ترافیک فعلی سایت خود را بدانید.

 از اینجا بخوانید : آموزش نصب Enhanced Ecommerce در آنالیتیکس از طریق کد و آیدی

با افزونه اینسایت در گوگل آنالیتیکس آشنا شوید

افزونه MonsterInsights برای اضافه کردن گوگل آنالیتیکس در پنل وب‌سایت‌های وردپرسی است. با این افزونه می‌توان رفتار مخاطبان بر روی سایت دنبال کرد. یکی از ویژگی‌های این افزونه رایگان بودنش است که باعث شده بیش از ۱۳ میلیون سابقه دانلود داشته باشد.

بعد از دانلود این پلاگین سعی کنید آن را بر روی وردپرس خود فعال کنید. بعد از فعال شدن، یک گزینه به پنل شما با نام Insight اضافه می‌شود. شما می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات این پلاگین آن را متناسب با اهداف خود تنظیم کنید.

بعد از این مرحله باید برای تایید اعتبار از گوگل، کد مخصوص گوگل برای وب سایت خود را وارد کنید.

برای ادامه کار شما باید به این افزونه اجازه دسترسی به اطلاعات گوگل آنالیتیکس را بدهید. بعد از ارائه مجوز، یک کد تحت اختیار شما قرار داده می‌شود تا آن را در جعبه ID قرار دهید. در آخر هم یک نمایه برای این پلاگین انتخاب کنید.

در صورتی که بخواهید گزارش‌های خرید، رفتار و تبدیل مخاطبان را مشاهده کنید به قسمت گزارش‌های اینسایت در گوگل آنالیتیکس بروید و نتایج را دنبال کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
sem چیست
|
sem چیست؟ چه کاربردی داشته و چه مزایایی در اختیار شما می‌گذارد؟ در دنیای آنلاین امروز، حضور...
کسب درآمد از یوتیوب
|
امکان کسب درآمد از یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و بازدید ویدیو، خیلی از افراد را...
کمپین روابط عمومی (کمپین PR)
|
همه صاحبان مشاغل باید در مورد تعریف یک کمپین روابط عمومی (Public Relations Campaign) اطلاعات داشته باشند،...
آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی 7p ،4p و 4c
|
یکی از اولین مواردی که در بازاریابی مقدماتی بهتر است یاد بگیرید، آمیخته بازاریابی است که به...
Search