درآمد خود از یوتیوب را با ما نقد کنید!
Search
Close this search box.

۰۲۱-۲۲۳۱۹۱۶۵

دسته بندی مقالات

آیا برای سایت خود به بازدید کننده بیشتری احتیاج دارید ؟

با پست های قدیمی وبلاگ باید چه کرد؟

با پست های قدیمی وبلاگ باید چه کرد؟
فهرست مطالب

در حدود سال ۲۰۰۵، وبلاگ‌های شرکتی محبوبیت یافتند. صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ اعتقاد داشتند که چنین پلت‌فرم‌هایی می‌توانند ترافیک بیشتری را به وب‌سایت اصلی‌شان روانه کرده و فروش بیشتری را برای محصولاتشان رقم بزند و حتی جریان اضافی از درآمد تبلیغات را ایجاد می‌کند (مجله کارآفرین در سال ۲۰۰۶). با این تفاسیر چرا بازاریابان و مسئولان اجرایی استفاده گسترده‌تری از  پست های قدیمی وبلاگ ها نکنند؟

برای مشاوره رایگان بهبود مطالب سایت خود با دپارتمان تولید محتوا نوین مارکتینگ تماس حاصل فرمایید.

متأسفانه، اولین تمرکز در حوزه محتویات برند همیشه بر روی مسائل جزئی مانند کیفیت یا سرگرمی متمرکز نبودند، بلکه بر کل محتوا و کلمات کلیدی تمرکز داشتند. حالا ما آموخته‌ایم که بسیاری از وبلاگ‌های شرکتی بزرگ چندان کارآمد نبوده و ارزش زیادی ایجاد نمی‌کنند. اما در بعضی از سایت‌ها، پشت بسیاری از کلیک‌های صفحه بعد، این پست های قدیمی وبلاگ هنوز هم در پس زمینه نگهداری می‌شود.

این وضعیت، SEO‌‌های امروزی و تیم‌های تولید محتوا را کلافه کرده است. اگر سایت شما مقادیر زیادی از پست های قدیمی وبلاگ را داشته باشد، چه باید کرد؟ آیا مشکلی ندارد آن‌ها را به حال خود رها کنیم؟ آیا باید کاری درباره آن‌ها انجام داد؟

 از اینجا بخوانید : نگارش محتوای موبایل چگونه خوانندگان را درگیر می‌کند؟

محتوای شما نشان دهنده نام تجاری شماست

پست های قدیمی وبلاگ - محتوای شما نشان دهنده نام تجاری شماست

در بسیاری از سایت‌ها، تعداد زیاد صفحات بلاگ، بزرگترین دلیل برای در نظر گرفتن بهبود یا نظم‌بخشی محتوای قدیمی است. اگر مديران محتواي سابق کمیت مطالب را به کیفیت ترجیح داده باشند، بسیاری از پست‌های قدیمی وبلاگ در سایت دفن شده‌اند، راجع به تمام موضوعات در سایت مطلب گذاشته شده و فهرست کردن محتوای سایت بسیار دشوار خواهد بود.

از دیدگاه فنی، بسته به مقیاس محتوای قدیمی که با آن برخورد می‌کنید، کاهش تعداد صفحاتی که شما ارائه می‌دهید، می‌تواند به افزایش کارایی خزش (Crawl) کمک کند. اگر گوگل باید ۱۰۰۰ URL را برای یافتن ۱۰۰ مطلب مناسب زیر و رو کند، آن‌ها این مسئله را متوجه می‌شوند و در آینده این مقدار زمان و توجه را صرف شانه کردن و مرتب کردن مطالب شما نمی‌کنند.

از دیدگاه بازاریابی، محتوای شما نشان دهنده نام تجاری شماست و بهبود مجموعه محتوایی که شما ارائه می‌دهید به دیدگاه مشتریان نسبت به شما، به عنوان یک صاحب نظر در حوزه کاری خودتان، تاثیر می‌گذارد. بهینه‌سازی و مدیریت محتوای موجود شما می‌تواند تمرکز روشن‌تری بر روی مجموعه‌ مطالب شما قرار داده، پیدا کردن مطالب در آن را ساده‌تر کرده و از اینکه این مساله برای کاربران و صاحبان کسب و کار ارزش ایجاد می‌کند، اطمینان حاصل می‌کند.

برای یک ثانیه به عقب برگردید و این مسئله را از یک سطح بالاتر نگاه کنید: اگر تصمیم گرفته‌اید که تولید محتوا برای شرکتتان ارزشمند است، استفاده کامل از منابع موجود و اطمینان حاصل کردن از این که آن‌ها باعث کندی شما نمی‌شوند، امر مهمی خواهد بود.

موجودی و ارزیابی محتوا

پست های قدیمی وبلاگ - موجودی و ارزیابی محتوا

اولین کاری که قبل از دسترسی به پست‌های وبلاگ خود باید انجام دهید این است که مطمئن شوید چه چیزهایی موجود دارید. فهرست کامل URL‌‌ها و متادیتا‌های یکپارچه، فوق العاده در ارزیابی و مستندسازی مفید واقع خواهد شد.

بسته به سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می‌کنید، به دست آوردن این لیست می‌تواند به سادگی ایجاد یک فیلد پایگاه داده باشد. یا می‌توان URL‌‌ها را با ترکیبی از داده‌های گوگل آنالیز، ابزار وب مستر و یک خزش جامع با ابزارهایی مانند Screaming Frog جمع‌ آوری کرد. این پست طرح کلی و خوبی از نحوه دریافت داده‌هایی که از این منابع نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهد.

صرف نظر از این که آیا لیستی از URL‌ها دارید یا نه، انجام یک خزش کلی بر روی وبسایت‌تان برای داشتن یک دید کلی از ساختار لینک‌ها و چگونگی تفاوت آن‌ها با آنچه در سیستم مدیریت محتوا (CMS) مشاهده می‌کنید، می‌تواند مفید باشد.

 از اینجا بخوانید : ۴ روش برای ارتقای محافظت از داده

ارزیابی پست های قدیمی وبلاگ

پست های قدیمی وبلاگ- ارزیابی پست های قدیمی وبلاگ

هنگامی که شما می‌دانید چه چیزی دارید، وقت آن است که محتوا را ارزیابی کرده و تصمیم بگیرید که ارزش آن چیست. در حین انجام این کار، باید به این ۵ سوال پاسخ دهید:

  1. آیا برای کاربران مفید است؟

محتوایی برای کاربران سودمند است که مفید، آموزنده یا سرگرم کننده باشد. سوالات کاربران را جواب داده، به آنها کمک می‌کند مشکلات را حل کنند یا آن‌ها را سرگرم می‌کند. این محتوا می‌تواند هر چیزی از عیب‌یابی گرفته تا مجموعه‌ای از عکس‌های الهام بخش باشد.

  1. آیا برای ما مفید است؟

محتوایی که می‌تواند برای ما سودمند باشد، رتبه‌بندی ارگانیک، بازدید یا لینک‌های ورودی را به دست آورده یا با ایجاد تبدیل‌ها، ارزش کسب و کار را تامین می‌کند. علاوه بر این، داشتن محتوایی که می‌تواند به ایجاد نام تجاری یا ایجاد موثر مزیت‌های موضعی کمک کند، بسیار عالی است تا بر روی هر سایتی وجود داشته باشد.

  1. آیا مفید است؟

در حالی که پرسیدن این سوال ممکن است کمی درباره هر محتوایی کلیشه‌ای باشد، هنگامی که محتوایی که مفید نیست را می‌خوانید، خودتان متوجه این موضوع خواهید شد. این در مورد چیزهای اساسی صادق است، مثلا اگر محتوا جذاب نیست، احتمالاً دارای اشتباهات دستوری بسیاری است یا به نظر نمی‌رسد که به موضوع خاصی اشاره داشته باشد.

  1. آیا مرتبط است؟

اگر محتوا حداقل به طور سطحی به سایت، صنعت یا مشتریان شما مربوط نمی‌شود، باید دلیل قانع‌کننده‌ای برای حفظ آن داشته باشید. اگر هیچ کدام از شرایط قبل صادق نیست، احتمالا این مطلب ارزش نگه داشتن را ندارد.

  1. آیا پست های قدیمی وبلاگ مشکلاتی را به وجود آورده است؟

محتوای مشکل‌زا ممکن است حاوی مطالب تکراری، هدف قرار دادن موضوعی تکراری، دزدی ادبی، محتوایی که مسئولیت قانونی دارد، یا هر تعداد مسائل دیگری که احتمالا نمی‌خواهید در سایت خود با آن مواجه شوید. من به شخصه متوجه این مساله شده‌ام که مرحله ارزیابی فرصتی ویژه برای شناسایی پست‌هایی است که موضوعات مشابه را هدف قرار داده و شما باید آن‌ها را ادغام کنید.

با استفاده از این معیارها، می‌توانید پست‌های قدیمی وبلاگ خود را به لیست نگه داشتن و نگه نداشتن تقسیم کنید. نگه نداشتن را می‌توان به یکی از مرتبط‌ترین پست‌ها یا صفحه اصلی وبلاگ منتقل کرد. سپس وقت آن است که توجه خود را به دیگر موارد منعطف کنید.

از اینجا بخوانید : شناخت انواع محتوا که می‌توان در اینترنت عرضه کرد.

با پست‌های قدیمی وبلاگ باید چه کرد؟

پست های قدیمی وبلاگ - با پست‌های قدیمی وبلاگ باید چه کرد؟

حالا یک لیست از محتوایی دارید که باید مرتب کنید. تمام پست‌هایی که تا به امروز ساخته شده‌اند، ارزش خاصی دارند. اکنون ما می‌خواهیم با بهبود، گسترش و ارتقاء آن‌ها بیشترین استفاده را از آن‌ها ببریم.

بهبود

وقتی می‌خواهید پست های قدیمی وبلاگ که دارای ساختار خوبی است را تنظیم کنید، بهتر است از بهبود هدف‌گیری و دستورالعمل‌های کلی نوشتاری شروع کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که پست وبلاگ شما دارای یک هدف مشخص است، یک موضوع و شرایط خاص را هدف قرار می‌دهد و این کار را در زبان انگلیسی (یا هر زبان دیگری که ممکن است در وبلاگ شما وجود داشته باشد) به خوبی انجام می دهد.

هنگامی که محتوا به خودی خود شکل مناسبی دارد، از اضافه کردن هرگونه پیشرفت فنی که مورد نیاز متن است، از قبیل: پیوند دهی مرتبط، تغییر متن یا نشانه‌گذاری طرح اطمینان حاصل کنید.

سپس وقت آن است که مطمئن شوید محتوای شما زیبا است. بهبودهای بصری مانند اضافه کردن خطوط شکسته، نقل قول‌ها و تصاویر بر تجربه کاربر تاثیر می‌گذارد و می‌تواند کاربر را برای مدت بیشتری در صفحه نگه دارد.

گسترش یا بروز‌رسانی

همه پست‌های قدیمی وبلاگ لزوما در شکل ضعیفی نیستند، که این امر می‌تواند یک فرصت عالی باشد. راه دیگر برای به دست آوردن ارزش بیشتر از آن‌ها، بازنویسی یا بروزرسانی اطلاعاتی است که در آن‌ها وجود دارد تا محتوای قدیمی دوباره تازه شود. داده به ما می‌گوید که این مسئله ارزش تلاش صرف شده را دارد، تا جایی که وبلاگ‌نویسان تجاری که پست‌های قدیمی وبلاگ را به‌روز می‌کنند ۷۴% نتایج قوی‌تری را گزارش کرده‌اند.

روش‌های گسترش یا به‌روزرسانی یک پست عبارتند از: کشف کردن یک متد دیگر در متن اولیه، اضافه کردن اطلاعات جدیدتر یا ادغام تحولات اخیر یا تغییر نظرات است. به طور خلاصه، شما می‌توانید یک قطعه از محتوا را با تغییر دوباره آن به یک محتوای جدید تبدیل کنید، از جمله این اقدامات می‌توان به اضافه کردن تصاویر جدید، ویدیو جذاب و یا حتی تبدیل آن به یک محتوای صوتی، اشاره کرد.

ارتقاء

اگر شما منابع را در ایجاد و بهینه‌سازی مطالب سرمایه‌گذاری کرده‌اید، فقط سعی خواهید کرد تا حد امکان بازدید محصول نهایی را افزایش دهید. این امر را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد، مانند اشتراک‌گذاری مجدد در کانال‌های اجتماعی بزرگ، جابجایی پست‌ها در صفحه اول وبلاگ خودتان یا حتی کمی ارتقاء خارجی از طریق تبلیغ.

پیگیری

هنگامی که پست های قدیمی وبلاگ شما مرتب شده و شما در تلاش برای به دست آوردن بیشترین ارزش از محتوای موجود خود هستید، دنبال کردن تاثیرات این تغییرات یک گام مهم است.

مهمترین معیار موفقیت، بازدید ارگانیک است؛ حتی اگر وبلاگ شما برای تولید سرنخ‌ها یا سایر اهداف خاص طراحی شده باشد، تعداد بازدید‌های صفحه نیز باید به نسبت سایر اقدامات همبستگی خوبی با موفقیت محتوا داشته باشد. برای نمایش بهتر مجموع بازدیدها، من نشست‌های ارگانیک صفحه ورود را در Google Analytics نظارت می‌كنم.

من همچنین دوست دارم نگاهی به رتبه بندی‌های ارگانیک نیز داشته باشم، زیرا می‌توانید با یک نگاه اجمالی، متوجه شوید که آیا یک محتوا، قبل از آنکه موفق به کسب ترافیک ارگانیک با آن اصطلاحات شود، درباره یک موضوع خاص در حال جلب توجه است یا خیر.

به خاطر داشته باشید که صرف نظر از تغییراتی که انجام داده‌اید، اغلب برای گوگل چند ماه طول می‌کشد تا ارتباط و رتبه بندی محتوا را بروزرسانی کند. بنابراین صبور باشید، نظارت کنید و به گسترش، به‌روز‌رسانی و تبلیغ ادامه دهید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
مقالات مرتبط
Related Articles
EWWW-Image-Optimizer
|
در بین فایل هایی که در یک سایت استفاده می شود تصاویر بیشترین حجم را دارند و...
SSL چیست؛ با SSL مانع نفور هکرها شوید
|
اولین اقدام ضروری  بعد از طراحی سایت فعالسازی SSL است. SSL و گواهینامه‌های دیجیتال یک عنصر اساسی...
بهینه سازی نرخ تبدیل لندینگ پیج -
|
بسیاری از شرکت‌ها برای خدمات جدید خود یا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برای طراحی صفحه لندینگ جدید...
منظور از ساب دامین و ساب فولدر چیست و آنها چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارند؟
|
در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی سایت داشته باشید و آن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده باشد،...
Search